turhanpäiväistä koputusta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mcee kirjoitti:Tuo touhottajan levy on jo varmaan pikkusen kilissyt :lol:

napa kirjoitti: ei ole vetolevyssä sitten vika, jos taajuus on tuo 2 kertaa sekunnissa...

tyhjäkäynnillä kone pyörii n. 800 rpm =13 kierrosta sekunnissa ja sitä ei enää "laske" korvakuulolta...

"Vastaus": :) Ei kait se aina noinkaan mene, riippuu ihan siitä vaurion laadusta.
eiköhän se selviä siellä huollossa sitten, ei kannata vielä mitään varmuudella huudella :D veikkauksiahan tässä jokainen "nettikorjaaja" joutuu enemmän tai vähemmän esittelemään, kun ei fyysisesti pääse autoa tutkimaan :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

.
Viimeksi muokannut mc, Ti 21.09.2010 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kilander
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tää olikin tämmönen homma,luulin ettei autolla kehtaa ajella äänen takia,jalankulkijat kääntyy katsomaan mikä sieltä tulee.
Tässä "vian"etsinnässä kyse vissiin ns.jälkikäteen tinkimisestä.
Autohan oli (kai) hiljattain ostettu.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

.
Viimeksi muokannut mc, Ti 21.09.2010 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

ei siinä mitään, pitäähän nuo mekaaniset häiriö äänet selvittää mitä/mistä ne on, mutta mulla vain ei ole ollut tapana suorittaa asiaa niin, että vien auton veholle osien vaihtoon ja tuurilla sitten tutkitaan häviskö ääni vai ei :D itse selvitän mistä ääni kuuluu ja sitten pyrin arvioimaan onko se sellainen joka vaatii toimenpiteitä vai antaako kuulua, jos kyse on ns. normaali vikinästä... tietäisitpä millaisia ääniä mun autosta kuuluu... itse tiedän suunnilleen jokaisen äänen aiheuttajan ja osaan suhtautua niihin luonnollisina... jos jonkun tietyn äänen taajuus/voimakkuus muuttuu, pitää vain tehdä arvio, että joko osa olis vaihtokunnossa/huollon tarpeessa...

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

Haistatin tänään
Viimeksi muokannut mc, Ma 20.09.2010 15:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mcee kirjoitti:Vastatkaas nyt joku viisas kun tältäkin kanavalta niitä löytyy :) . Voiko "uudemmanlainen" mersun flexplate/ vetolevy alkaa ääntämään vasta kun saa hiukan lämpöä, ja miksi lämpimänäkin äänen alkaminen vaihteen kytkeydyttyä tulee vasta noin 5 sekunnin viiveellä? Ääni on kyllä tasaisen hakkaava
No sua kyllä varoiteltiin tuosta Vehosta jo monasti... :lol:

Noin viisasta miestä tai naista ei tältä forumilta löydy joka osaa tuohon vastata, ei edes maapallolta, korkeintaan Liedosta mutta sitä vastausta ei saa ilman kohtuutonta korvauksen suorittamista.

Itse epäilen että tuon vetolevyn suhteen teet nyt aivan turhaa työtä, mutta se nyt on ihan arvailua. Henkilömersun vetolevyä en ole kädessä koskaan pitänyt mutta pakun olen, toki se näytti ihan samanlaiselta kuin henkilöautossakin käytetään.

Onko kellaan tullut mieleen "katsoa" sinne vetolevylle siitä samasta reijästä / luukusta, josta näkyy turbiinin pultit, häh ?

Ihmehötkyilyä, tilataan osa maahan vaikka niitä on auton purkajilla nurkat täynnä. :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

Mä en jaksa enää selvitellä tota, vika on päällä.
Viimeksi muokannut mc, Ke 27.10.2010 15:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
kilander
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mielenkiinnolla ootan mitä sieltä löytyy.
Ei jaksaisi uskoa tuohon vetolevyyn ,aika harvinainen vika mersussa vaikuttaisi olevan.
Kiire ei vianetsinnässä ole hyväksi,vaikka rahaa onkin autoon laittaa paljon.Kuitenkin hieman saattaa harmittaa osien turha vaihtelu.
Itellä oli 2,5 kuukautta/10 000km.semmoinen hieman ärsyttävä vaiva:auto saattoi sammua reippaamassa kiihdytyksessä.
Homma ratkaistiin ,missäänkorjaamolla ei autoa käytetty,foorumin/foorumilaisten avustuksella puuhastelin.
Veholla olisi köyhtynyt useamman tonnin-huomattavasti nopeammin olisi varmaan valmistunut-,eli ei tuommonen ajanjakso harrastellessa niin haittaa.
Raha siitä hyvä keksintö,jos ei keksi just nyt käyttöä,niin voihan niitä pankissa säilytellä :)
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

Ei juman perkele sanon minä ja aivan niin suoraan kuin vain voi olla helvetti :roll: :D anteeksi kielenkäyttöni mutta hauskaa on ollut elämä 8)

Nyt voin ainakin sanoa että tietämys autoista minullakin alkaa olla jo hiukan enemmän jopa luokkaa kohtuullinen joiltakin osin :o , on tullut tietoutta imettyä enemmän kun aikoihin jne

Asia on viimeinkin selvinnyt ja saatan tehdä hiukan tarinaa tuossa ensiviikon lopulla viimeistään jos jotakuta kiinnostaa :?: kiinnostaako :?: , milenkiintoinen on juttu kyllä suoraan sanottuna ollut että juu :lol:
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

sano nyt ensalkuun edes oliko siinä vetolevyssä vikaa vai ei :shock: tee ne pitemmät kertomukset sitten myöhemmin...

mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

napa kirjoitti:sano nyt ensalkuun edes oliko siinä vetolevyssä vikaa vai ei :shock: tee ne pitemmät kertomukset sitten myöhemmin...
Ei ollu vetolevyssä. Tota vikaa ei kukaan uskonu sen äänen perusteella vaikka auto oli Veholla ja monella muulla korjaamolla, eivät osanneet vain sanoa, loppui ammattitaito monesta paikasta kesken, sen verran oli salaperäinen äänensä ja oireidensa perusteella kuitenkin.

Minulla oli tuo ihan alkajaisiksi mielessä mutta vain pienenä pilkahuksena taka-alalla, vaikka tämän mainitsin asentaja "asiantuntijalle", niin tuli vastaus, ei voi olla tuo noilla oireilla ja äänellä, oli se kuitenkin :idea: kumma kun ei kukaan foorumin asiantuntijoistakaan sitä lankojen välityksellä hokannu :lol:
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

mcee kirjoitti:
Minulla oli tuo ihan alkajaisiksi mielessä mutta vain pienenä pilkahuksena taka-alalla :idea: kumma kun ei kukaan foorumin asiantuntijoistakaan sitä lankojen välityksellä hokannu :lol:
ei täältä foorumilta käsittääkseni kukaan ole sitä sun autoa fyysisesti käynyt edes tutkimassa, joten aika arpapeliä se on aina toisen "kuvausten" perusteella vikaa selvittää :roll:

mutta rivien välistä luin tuolta toisesta topikista, että vika vois liityä jotenkin moottoriöljyyn ja saksalaisten huonoon kohteluun/ylläpitoon autoistaan ja moottorin voiteluun :D

mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

Tuli haukuttua liikaa saksalaisia, ei ollut tarkoitus, oli ehkä turhan raakaa tekstiä, ei yleistetä :oops: tarkoitin vain noin yleensä mitä olen lukenut ja asioita kuullut miten ne autojaan pitää kun joku saksantuontia suunnitteli, ja jos tämä mun juttu joku hirmu iso juttu olis niin ei kait tässä jaksais hymiöitä viljellä :lol: toisaalta toiselle pieni on toiselle suuri, paha sanoa :roll: mielenkiintoinen tämä on kokonaisuutena ja hauskaa on ollut tekniikan parissa tutustuessa auton saloihin eikä aikakaan ole käynyt pitkäksi, eli aina opitaan jotain uutta :idea:
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

No on se nyt perseestä kun ei voi sitä vikaa suoraan täällä kertoa :evil:
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

mcee kirjoitti:
Asia on viimeinkin selvinnyt ja saatan tehdä hiukan tarinaa tuossa ensiviikon lopulla viimeistään jos jotakuta kiinnostaa :?: kiinnostaako :?: , milenkiintoinen on juttu kyllä suoraan sanottuna ollut että juu :lol:
älä veskola hätäile... onhan se syy luvattu kuitenkin kertoa aikanaan...

MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Joko maltat kertoa mikä oli syynä? 8)
S210 220 CDI A -02
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Äääh antaa olla, ei enää edes kiinnosta :lol: (melkoisen turha topiikki siis)
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

1
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onks tää ny tajuttava sillai, että sulla oli siinä autossa kone paskana :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

touhottaja kirjoitti:onks tää ny tajuttava sillai, että sulla oli siinä autossa kone paskana :roll:
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

mcee kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onks tää ny tajuttava sillai, että sulla oli siinä autossa kone paskana :roll:
Suunnilleen Näin, eli laakereistahan tuo ääni lähti, moottori on nyt kokonaan palasina ja kaikki paikat tarkastettu :idea: Lähes Ainoat ehjät virheettömät "pinnat" niin kun sanotaan oli nokka-akseleissa männissä ja sylintereissä, ehdin ajaa autolla oston jälkeen tasan 1 tkm, kalliita metrejä :idea:

.
Ei käynyt mielessä kokonaisen käytetyn tai tehdasuuden moottorin hankinta...?

Olemassa olevan peruskorjaus ei oikein lyö leiville vaikka itse tekisi. Puhumattakaan siitä, että pitäisi vielä työstä maksaa.
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

Tehdasuusi olisi ollut lähempänä 20 tonnia joten se jäi mahdottomuus tekijän kautta laskuista pois ja käytetyistä ei koskaan tiedä mitä ne sisältää, käytetyllä moottorilla josta ei tietoa millainen sisältä ja todellisista kilometreistä puhumattakaan tuon auton arvo olisi laskenut ainakin minun silmissäni huomattavasti, en olisi tarkkana miehenä saanut "mielenrauhaa".

Tästä tietää nyt mitä se on kun käydään läpi ja kunnostetaan niin että jokainen aukaistu pulttikin uusitaan. Tämän remontin jälkeen moottori vastannee "tehdaskunnostettua", kilometrien laskennan voi aloittaa "jokseenkin uudelleen lähes alusta".
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Ei mitään järkeä, mutta se nyt onkin mun mielipide :roll:
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

veskola kirjoitti:Ei mitään järkeä, mutta se nyt onkin mun mielipide :roll:
Voisitko selkeyttää miksi ei ole järkeä, nyt en ymmärtänyt :?: :D

Vaihtoehdot :?:
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

mcee kirjoitti:
veskola kirjoitti:Ei mitään järkeä, mutta se nyt onkin mun mielipide :roll:
Voisitko selkeyttää miksi ei ole järkeä, nyt en ymmärtänyt :?: :D

no mun mielestä ei kanssa mitään järkeä....paljonko tuollaisen auton arvo esim. käytettynä/noilla km:llä?

olisin ehkä myynyt tuon varaosina ja ostanut toisen mersun tilalle...
en tosin ole autoasi nähnyt joten sehän voi olla mielettömän hienokin...

tunnearvo kannattaa aina jättää näistä autoista kotiin....
Opel, "weird lieben autos"....
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

No ei tuossa ole minustakaan mitään järkeä :shock: Autoon on nyt uponnut yli kymppitonni rahaa 1tkm matkalla.
Itse olisin ehkä ostanut samanlaisen tax freenä, olisi ollut muitakin osia tulevaisuuden varalle. Autoveron osuuttahan tuossa on kuitenkin sen verran ettei osiksi kannata laittaa..

Mikäs sen koneen on rikkonut? Ettei sitten mene uusikin kone samallalailla rikki :roll: Eniten varmaan ärsyttäisi jos ääni ei katoakaan remontin jälkeen ...
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

1
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

mcee kirjoitti:...käytetyistä ei koskaan tiedä mitä ne sisältää, käytetyllä moottorilla josta ei tietoa millainen sisältä ja todellisista kilometreistä puhumattakaan tuon auton arvo olisi laskenut ainakin minun silmissäni huomattavasti, en olisi tarkkana miehenä saanut "mielenrauhaa".

Tästä tietää nyt mitä se on kun käydään läpi ja kunnostetaan niin että jokainen aukaistu pulttikin uusitaan. Tämän remontin jälkeen moottori vastannee "tehdaskunnostettua", kilometrien laskennan voi aloittaa "jokseenkin uudelleen lähes alusta".
Olen usein haarukoinut tilannetta vastaavalta pohjalta ja tuossa kohtaa ollaan tilanteessa jossa joka ikinen käyntikuntoinen moottori on ziljoona kertaa parempi kuin se oma kajahtanut pata.
Joten ei se ainakaan yhtään huonommaksi voi siitä mennä vaikka käytetyn hankkisikin.

Itse peruskorjautettu on tietysti paljon parempi mutta sekin on ns. Pelle Pelottomien fiksaama koska koneistukset tapahtuvat paljon huonommilla laitteilla kuin tehtaassa ja osa komponenteista on jo paljon käytettyjä, esim. kiertokanget, kannet ja lohko.
Lopputuloksena kuitenkin voi odottaa toimivaa pakettia.

Vertailun lähtökohtana tietysti on auton käyttökuntoon saattamiseksi tarvittava rahamäärä koska molemmissa tapauksissa auto toimii ja kulkee näkymättömiin ja edelleen käytetty rahamäärä ei näy eikä edes kuulu ulospäin moottorin käydessä.

Ei luotettavasti eikä moitteettomasti koska kyseessä on vain Mersu eikä Toyota, mutta jollakin tavalla kuitenkin.
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

[/quote]E200kompressor
Itse peruskorjautettu on tietysti paljon parempi mutta sekin on ns. Pelle Pelottomien fiksaama koska koneistukset tapahtuvat paljon huonommilla laitteilla kuin tehtaassa ja osa komponenteista on jo paljon käytettyjä, esim. kiertokanget, kannet ja lohko.
Lopputuloksena kuitenkin voi odottaa toimivaa pakettia.
[/quote]

No itse uskoisin kuitenkin että moottorin kunto tämän remontin jälkeen kokonaisuudessaan voittaa jopa hyvinkin huolletut ja säilyneet esim. 150 tkm ajetut V6 moottorit, eli huomattavasti parempaan suuntaan mennään rempan jälkeen ja "kilometrejä häviää moottorista" jollakin lailla vallan sopivasti, moottorista tulee lähes tehdaskunnostettu :wink:
Viimeksi muokannut mc, To 21.10.2010 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin