Renkaista mitään ymmärrä, mutta eikös leveämmästä pitäisi olla matalampi profiili, jotta halkaisija pysyisi samana? 195/60 on kai halkaisijaltaan lähempänä 185/65:ttä.
Onko tuossa ongelmana leveys vai halkaisija vai molemmat? Jos vain halkaisija, niin luulisi 60-profiilisen toimivan.
Tenavassa kannattaa muistaa se, että jos on vaihdettu tarvikelokasuojat eteen, meinaa raapia vakiojousilla jo ihan vakiokoko. Originaalilokasuojissa on kaaret kantattu osittain jo tehtaalla, tarvikkeissa ei.
Whaeva kirjoitti:Tenavassa kannattaa muistaa se, että jos on vaihdettu tarvikelokasuojat eteen, meinaa raapia vakiojousilla jo ihan vakiokoko. Originaalilokasuojissa on kaaret kantattu osittain jo tehtaalla, tarvikkeissa ei.
Siis sisälokasuojat vai?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Depsi kirjoitti:Miten 205/55/15 ois alla minkälainen? Mahtuu kääntyilemään? TUleeko kaarista ulos? Miten muuten katsastuksessa kun papereissa on 185/65/15?
Jos panevat merkille, niin pitää muutoskatsastaa. Sen voi tehdä siinä samalla, jos on hyvä konttori.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Depsi kirjoitti:Miten 205/55/15 ois alla minkälainen? Mahtuu kääntyilemään? TUleeko kaarista ulos? Miten muuten katsastuksessa kun papereissa on 185/65/15?
Jos panevat merkille, niin pitää muutoskatsastaa. Sen voi tehdä siinä samalla, jos on hyvä konttori.
ei tarvi, nimellinen leveys jos on yli 30mm (eli 31mm ylöspäin) niin tarvitsee muutoskatsastaa, eli käytännössä 215. jos nimellinen leveys on 30mm tai kapeampi, ei tarvitse. eli 185 205 menee ilman muutoskatsastusta. Jos siitä on muutoskatsastusrahat otettu, ne pitänee periä takaisin.
Niin ja 205/55 ei taho mahtua edes madallettuun w124 joten tenavassa tulee kyllä varmasti ongelmia, ellei oo vakiojouset...
Samaa tääl mietitään kesärengastusta vanteilla kokoa 17" ja leveyttä 7,5" et35 mietin että jos eteen olis laittanu 215/45 ja taakse 225/45? Halkaisijalla on eroa sen 0,9cm. Mahtaako käytännössä olla mitää merkitystä tolla erolla/sopivuudella tai auton ulkonäön muuttumisella renkaiden ansiosta? alustana H&R -40 josta edestä jousista vähän nypätty viellä pois.
Ai shaakeli, mitäs on heittää sit ehdotukseks? Vähän kattelin tossa noita mitä muilla on niin 205/40 eteen ja 215/40 taakse? Olisko toi setti mahdollisesti parempi? EDIT: Viellä tuli noista "halppis" renkaista mieleen että onko käyttäjä kokemuksia sen paremmin: Nankang NS2 Ultra Sport, Kumho KU39 Ecsta Le Sport tai Falken ZE912 Ziex?
Tuli nyt sitten loppuenlopuks camskillistä tilattua falkenin 452 205/40/17 eteen ja 215/40/17 taakse... Olihan nuo 100e kalliimmat kun esim nankangit jotka meinasin vain ja ainoastaan hinnan puolesta ostaa aluksi... Prosenttuaalisesti aika paljon toi 100e kokohinnasta.
Voi helvati tuli tuolla parkkiksella kyttäiltyä noita kummeja ja alko mietityttää olisko pitäny vaan ostaa 45profiililla näytti aika matalilta noi 40! :S
Mites mahtuu tollaset tenavan alle? Taino mahtuu varmaan mutta onko välttämätöntä mankeloida kaaria? Auto on madallettu mutta en tiedä yhtään paljonko. Tällä hetkellä vanteina 15'' tsw aluvanteet, leveydestä ei tietoa, et 35 ja edessä on 195/60 rengas ja mahtuu sormi renkaan ja kaarenväliin.
Uusien vanteiden kanssa tulisi renkaiksi varmaan 195/40, vai mahtuisikohan takana pyörimään 205?