W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Terve
Kyllä siihen hintaan sisältyi itsellä yöpyminen ja kaikki kuljetukset lukuunottamatta hahnin kentältä frankfurtin kentälle, se meni bussilla hintaan 12 euroa. Minulle kaikki hakukulut olivat n 1100 euroa yhteensä. Auto oli 21,9K€, hakukulut+rekisteröintikulut suomessa 1,1 K€, verot 7,8 K€ =30,9 K€.
Suomessa lisäksi massaus 750€, ja talvirenkaat 600€.
Autohan oli 2007 w211 220 cdi 47 tkm ajettu ja merkkiliikkeestä ostettu.
Jarno
Kyllä siihen hintaan sisältyi itsellä yöpyminen ja kaikki kuljetukset lukuunottamatta hahnin kentältä frankfurtin kentälle, se meni bussilla hintaan 12 euroa. Minulle kaikki hakukulut olivat n 1100 euroa yhteensä. Auto oli 21,9K€, hakukulut+rekisteröintikulut suomessa 1,1 K€, verot 7,8 K€ =30,9 K€.
Suomessa lisäksi massaus 750€, ja talvirenkaat 600€.
Autohan oli 2007 w211 220 cdi 47 tkm ajettu ja merkkiliikkeestä ostettu.
Jarno
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Tomp kirjoitti:4. Ratit erilaisia alkupään malleissa ja faceliftissa. Eli vuosimalli ratkaisee ratin.
Tämä on faceliftin ratti
[ http://images.thecarconnection.com/med/2008-mercedes-benz-e-class-4dr-sdn_100165692_m.jpg ]
Tähänkin näköjään löytyy poikkeus...ei-facelift mallista jossa on sport-paketti,löytyy toi sama ratti
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Meneekö noista tosiaan alle 8 tonnin verot jos ajettu alle 50 tkm?
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Terve
Kyllä meni ja löytyy tullin sovelletuista verotuksista huhtikuun taulukosta
MERCEDES-BENZ E 220 2.1 D 4D AUT 125KW N 20100421 20061207 50 29702,25 7871,09 0 7871,09
eli veroa meni 7871,09 euroa ja 50tkm mukaan verotettu
Jarno
Kyllä meni ja löytyy tullin sovelletuista verotuksista huhtikuun taulukosta
MERCEDES-BENZ E 220 2.1 D 4D AUT 125KW N 20100421 20061207 50 29702,25 7871,09 0 7871,09
eli veroa meni 7871,09 euroa ja 50tkm mukaan verotettu
Jarno
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Jossain näin, että 200Tkm on rajapyykkinä verotukselle eli +/-, en sitten tiiä kun ei lue missään.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
http://translate.google.fi/translate?hl ... rmd%3Divns" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Alkuperäiseen kysymykseen vastauksia
1. Suomalainen joutuu maksamaan tuon kalliimman hinnan, festpreis yms on tarkoitettu ei Eu kansalaisille esim venäläisille, muut joutuvat maksamaan tuon Saksan alv: (19%) ja siis kalliimman hinnan.
2. Periaatteessa liikkeessä hinnasta ei paljoa tingata, tietysti kannattaa yrittää mutta puhutaan satasista ja myyjän suhtautumisesta huomaa koska itse yrittää liikaa (lähtee kuulemma myyjät pois).
1. Suomalainen joutuu maksamaan tuon kalliimman hinnan, festpreis yms on tarkoitettu ei Eu kansalaisille esim venäläisille, muut joutuvat maksamaan tuon Saksan alv: (19%) ja siis kalliimman hinnan.
2. Periaatteessa liikkeessä hinnasta ei paljoa tingata, tietysti kannattaa yrittää mutta puhutaan satasista ja myyjän suhtautumisesta huomaa koska itse yrittää liikaa (lähtee kuulemma myyjät pois).
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Moro,
alkuperäinen asia eli autonhankinta on edelleen kesken. Kuume on kova, mutta olen näköjään kova jahkailemaan.
Ensiksi asia viivästyi kun vaihdoin työpaikkaa, jolloin ajetut kilometrit putosivat 160km/päivä ja näin ollen nykyinen auto tuntui aivan riittävältä. Sitten autokuume alkoi vaivaamaan jälleen (eli se alkuperäinen vaiva ei ollut järkiperäinen vaan samaa tautia), mutta kun hieroin lompakolla otsaani, tajusin köyhyyteni, lisäksi nuukuus tuli mukaan kuvioon. Tämän seurauksena aloin katsomaan C-sarjan mersuja, jopa sitä 203-koppaista. Kävin jopa ajamassa sellaista vm. 2006 C-sarjalaista, joka tuntui olevan aivan mainio peli! Oikein jämäkkä, hiljainen ja laadukkaan oloinen auto. Tavoitteena on kuitenkin edelleen S/W211, mutta nyt myös 203 ja 204 tuntuvat kelpaavan mainiosti. Ja ainoa mahdollisuus näköjään on saksantuonti, sillä "suomalaiset" Mersut ovat niin paljon kallimpia, että en näe mitään järkeä ostaa täältä. Monet Suomessa myytävät 203-koppaiset ovat paljonajettuja ja jo aikaisemmin tuotuja. Saksasta noita ei ihan hirveesti löydäkään, siis vähänajettuina.
Nyt siis muutama jatkokysymys, joihin toivon selvennystä.
Onko Junge Sterne -autoissa ns. takuukilometrit eli jos 2007-vuoden isossa Mursussa (S/W211) on mittarissa 65tkm ja se on Junge Sterne, niin onko myyjä varma kilometrien paikkaansapitävyydestä/tarkastanut ne jollain tavalla? Tuntuu aika oudolta, että isolla autolla on ajettu reilussa neljässä vuodessa noin vähän. Ajamista varten kai se Güntherkin ostaa autonsa, vai onko niillä tapana ostaa auto ja säilyttää sitä pihassa? Itse en nimittäin saa millään ajettua alle 25tkm vuodessa.
Toinen kysymys koskee noita C-Mersuja. Ruostuuko tuollaiset loppupään 203:et? Ilmeisesti 204 ja 211 ovat aika vähäruosteisia?
Onko 203:en saksalaisille ns. "kakkosauto" eli mahdollisesti jostain vois löytyä se vähänajettu eli perinteinen "rouvan tai rovastin käytössä ollut, melkein alkuperäiset naftat tankissa" -auto.
Edit: Entäs nuo muut esim. Dekra, TGC-Gutesiegel (approved used program) -autot? Ne lienevät jollain tavalla tarkastettuja kuin Junge Sterne -autot?
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
alkuperäinen asia eli autonhankinta on edelleen kesken. Kuume on kova, mutta olen näköjään kova jahkailemaan.
Ensiksi asia viivästyi kun vaihdoin työpaikkaa, jolloin ajetut kilometrit putosivat 160km/päivä ja näin ollen nykyinen auto tuntui aivan riittävältä. Sitten autokuume alkoi vaivaamaan jälleen (eli se alkuperäinen vaiva ei ollut järkiperäinen vaan samaa tautia), mutta kun hieroin lompakolla otsaani, tajusin köyhyyteni, lisäksi nuukuus tuli mukaan kuvioon. Tämän seurauksena aloin katsomaan C-sarjan mersuja, jopa sitä 203-koppaista. Kävin jopa ajamassa sellaista vm. 2006 C-sarjalaista, joka tuntui olevan aivan mainio peli! Oikein jämäkkä, hiljainen ja laadukkaan oloinen auto. Tavoitteena on kuitenkin edelleen S/W211, mutta nyt myös 203 ja 204 tuntuvat kelpaavan mainiosti. Ja ainoa mahdollisuus näköjään on saksantuonti, sillä "suomalaiset" Mersut ovat niin paljon kallimpia, että en näe mitään järkeä ostaa täältä. Monet Suomessa myytävät 203-koppaiset ovat paljonajettuja ja jo aikaisemmin tuotuja. Saksasta noita ei ihan hirveesti löydäkään, siis vähänajettuina.
Nyt siis muutama jatkokysymys, joihin toivon selvennystä.
Onko Junge Sterne -autoissa ns. takuukilometrit eli jos 2007-vuoden isossa Mursussa (S/W211) on mittarissa 65tkm ja se on Junge Sterne, niin onko myyjä varma kilometrien paikkaansapitävyydestä/tarkastanut ne jollain tavalla? Tuntuu aika oudolta, että isolla autolla on ajettu reilussa neljässä vuodessa noin vähän. Ajamista varten kai se Güntherkin ostaa autonsa, vai onko niillä tapana ostaa auto ja säilyttää sitä pihassa? Itse en nimittäin saa millään ajettua alle 25tkm vuodessa.
Toinen kysymys koskee noita C-Mersuja. Ruostuuko tuollaiset loppupään 203:et? Ilmeisesti 204 ja 211 ovat aika vähäruosteisia?
Onko 203:en saksalaisille ns. "kakkosauto" eli mahdollisesti jostain vois löytyä se vähänajettu eli perinteinen "rouvan tai rovastin käytössä ollut, melkein alkuperäiset naftat tankissa" -auto.
Edit: Entäs nuo muut esim. Dekra, TGC-Gutesiegel (approved used program) -autot? Ne lienevät jollain tavalla tarkastettuja kuin Junge Sterne -autot?
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Vuosimalli pitäisi näkyä VIN-dekooderilla valmistusnumerosta tai kantakortista.
Lisävarustekoodi 807 lienee 2007-malli eli se facelift ja 806 pitäisi olla 2006-malli.
Näin ainakin 90-luvun malleissa. Eli kaksi ekaa numeroa ovat 80 ja viimeinen
numero kertoo vuosimallin.
Esim. tässä elokuussa 1997 tehty auto, joka on vuosimallia 1998:
VIN WDB1290671F158597
Model 500 SL / AMG 500 SL 6.0 SL 500 / SL 600 AMG
Chassis 1290671F158597
Engine 119982 12 013774
Transmission 722620 00 519589
Order 0 7 237 70217
Heating 0-23708973
Lights BOSCH
Delivery date 26.08.97
Dealer Braunschweig branch (237)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
284 trunk set, 5-piece
wood selector lever
shift lever in wood/leather combination (с 01.01.1990)
289 wooden/leather steering wheel (dia. 390 mm)
wood-/leather steering wheel (ш 390mm) and leather gearshift (с 01.02.1993)
multiple contour backrest for right rear single seat
330 compartment for compact discs in centre console (с 01.05.1996)
472 electronic stability program (esp) (с 01.10.1993)
dynamic handling control system
501 outside mirrors le/ri with memory (с 01.10.1994)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
652 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
740 folding top fabric9001 black (с 01.08.1972)
755 radio MB Special cd (с 22.05.1996)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
200A Unknown code
Lisävarustekoodi 807 lienee 2007-malli eli se facelift ja 806 pitäisi olla 2006-malli.
Näin ainakin 90-luvun malleissa. Eli kaksi ekaa numeroa ovat 80 ja viimeinen
numero kertoo vuosimallin.
Esim. tässä elokuussa 1997 tehty auto, joka on vuosimallia 1998:
VIN WDB1290671F158597
Model 500 SL / AMG 500 SL 6.0 SL 500 / SL 600 AMG
Chassis 1290671F158597
Engine 119982 12 013774
Transmission 722620 00 519589
Order 0 7 237 70217
Heating 0-23708973
Lights BOSCH
Delivery date 26.08.97
Dealer Braunschweig branch (237)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
284 trunk set, 5-piece
wood selector lever
shift lever in wood/leather combination (с 01.01.1990)
289 wooden/leather steering wheel (dia. 390 mm)
wood-/leather steering wheel (ш 390mm) and leather gearshift (с 01.02.1993)
multiple contour backrest for right rear single seat
330 compartment for compact discs in centre console (с 01.05.1996)
472 electronic stability program (esp) (с 01.10.1993)
dynamic handling control system
501 outside mirrors le/ri with memory (с 01.10.1994)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
652 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
740 folding top fabric9001 black (с 01.08.1972)
755 radio MB Special cd (с 22.05.1996)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
200A Unknown code
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Junge Sterne on merkkiliikkeen valikoitu vaihtoauto, joka on huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä.Bercedes Menz kirjoitti:
Onko Junge Sterne -autoissa ns. takuukilometrit eli jos 2007-vuoden isossa Mursussa (S/W211) on mittarissa 65tkm ja se on Junge Sterne, niin onko myyjä varma kilometrien paikkaansapitävyydestä/tarkastanut ne jollain tavalla? Tuntuu aika oudolta, että isolla autolla on ajettu reilussa neljässä vuodessa noin vähän. Ajamista varten kai se Güntherkin ostaa autonsa, vai onko niillä tapana ostaa auto ja säilyttää sitä pihassa? Itse en nimittäin saa millään ajettua alle 25tkm vuodessa.
Kilometrit pitävät paikkansa niin hyvin kuin mahdollista, merkkiliike tarkistaa autot ja tuntee niiden historian.
Tuskin kellään on parempia edellytyksiä tunnistaa oikeat kilometrit.
Jos edelliset omistajat kuitenkin yhtäkkiä päättäisivät tunnontuskissaan soittaa ja kertoa mittarin ruuvauksista,
merkkiliike varmasti hyvittää hinnasta jälkikäteen. Mittarilukema tallettuu muuallekin kuin mittariin, mutta
taitava väärentäjä pystyy muuttamaan kaikki lukemat.
Saksassa voi yhdellä perheellä olla monta autoa ja kaikilla ei ajeta koko ajan. Hyvin palkattu johtaja voi
vallan mainiosti pitää vaikka kolmea Mersua: Ässä itselle, Eemeli kotirouvalle ja SL naapureille.
Merkkiliikkeen myyjä saattaa tuntea edellisen omistajan henkilökohtaisesti, koska usein asioidaan saman
myyjän kanssa, kun vaihdetaan autoa parin vuoden välein. Kannattaa kysyä myyjältä edellisistä omistajista.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Junge stern auton voit ostaa ihan huoletta. Niissä on 2 vuoden takuu joka on voimassa myös Suomessa.
Kilometrit pitävät varmasti paikkaansa. Suomessa noista W211 malleista on varmasti 98 %:a ammattikäytössä joilla ajetaan paljon .
TGC- on samantyylinen kuin jungestern mutta takuu ei niin kattava.
Festpreis tarkoittaa jo valmiiksi viimeistä hintaan. Sisältää yleensä alvin.
Nettopreis tarkoittaa alvitonta hintaa.
Kilometrit pitävät varmasti paikkaansa. Suomessa noista W211 malleista on varmasti 98 %:a ammattikäytössä joilla ajetaan paljon .
TGC- on samantyylinen kuin jungestern mutta takuu ei niin kattava.
Festpreis tarkoittaa jo valmiiksi viimeistä hintaan. Sisältää yleensä alvin.
Nettopreis tarkoittaa alvitonta hintaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Just huomasin, että kaikissa Junge Sterne -autoissa ei lue Full Service History Lieneekö unohtunut vai miksi näin?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
Unohtunut!Bercedes Menz kirjoitti:Just huomasin, että kaikissa Junge Sterne -autoissa ei lue Full Service History Lieneekö unohtunut vai miksi näin?
Jos saksasta lähtee autoa hakemaan jollain hakukoneella kuten mobile.de, ei kannata laittaa hakukriteeriksi tuota huoltokirjaa. Läheskään kaikki myyjät ei sitä laita järjestelmään vaikka se löytyisikin. Omassanikin oli niin, että ilmoitusta kirjasta ei ollut tietokannassa, mutta täydellinen kirja autossa kuitenkin oli.
Jossain oli jopa niin, että tietokannassa ei ollut merkintää huoltokirjasta, mutta valokuva siitä oli ilmoituksessa.
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W211 hakusessa --> W203 löytyi, nyt ihmetyttää
Tämän topikin asia sai päätöksen alle kaksi kuukautta sitten, ei tosin otsikonmukaiseen ratkaisuun vaan W203:n hankintaan. Auto oli jo Saksanmaalta autoliikkeen toimesta uitettu ja ensimmäiset vuotensa se oli viettänyt Ruhrin alueella tai ainakin huollot oli tehty Dortmundilaisessa MB-huollossa. Auto on entinen leasing-vehje, C220cdi autom., 121tkm ajettu ja rekisteröity jouluntienoilla 2006. Katsoessani autoa netistä ajattelin auton olevan perus-avantgarde, mutta kun pääsin kosketusetäisyydelle, niin huomasin autossa olevan herkkuja, joita ilmoituksessa ei oltu mainittu mm. Command (navi oli tosin mainittu), 6 cd:n boxi, webasto, hälytin, paineilmalla säätyvät penkit, Mersun alkuperäinen vetokoukku ja kaksoisksenonit. Autoa myymässä/esittelemässä ollut kaveri kyllä huomasi heti nuo varusteet ja ihmetteli miksi noita ei mainittu myynti-ilmoituksessa.
Nyt onkin vuorossa muutama kysymys:
- kannattaako automaattilaatikkoa pitää comfort- vai sport-asennossa, jos haluaa pitkää kestoikää laatikolle? Huhujen mukaan sport-asennolla laatikko on kestänyt jopa 700tkm, kun taas comfort-asennossa laatikko luistattaa ja alhaisilla kierroksilla vääntö on muutoinkin kovempi, joka taas kuluttaa laatikkoa. Onko kyseessä "essonbaarin" huhu vai ihan faktaan perustuva juttu?
- kuinka usein laatikon öljyt kannattaa vaihtaa? Huolto-ohjelmassa on maininta vain 60tkm kohdalla tapahtuvasta öljynvaihdosta.
- mikä on ilmastoinnin AC-Rest -toiminto?
- onko noilla paineilmalla toimivilla penkeillä (ristiselän ja sivutukien säädöt) jotain nimeä eli mikä varuste on kyseessä?
- miten navin päivitys tehdään? Mulla on jo uudempi kartta-dvd, mutta pelkästään sen laittaminen koneeseen ei auta.
- mistä saa suomenkielisen käyttöohjekirjan suht edullisesti?
Ensi tilassa kävin katsomassa välykset (pari puslaa vaihdettiin takaa) ja säädätin kulmat, sekä hommasin vanteet ja nastarenkaat. Eivät saaneet vieläkään rattia suoraan Vianorilla, joten kannattakohan käydä oikein Veholla säädättämässä. Lisäksi kesärenkaina on Pirellin P7:t, jotka on taas ihan paskat. Mulla on autoa ostettaessa jostain syystä aina Pirellin renkaat, jotka on ihan vetelät, ihan kuin olis renkaan runko rikki ja kun ne vaihtaa niin ajo-ominaisuudet paranee entisestään. Näin täytynee tehdä taas. Seuraavassa öljynvaihdossa menee varmaan myös peräoljyt vaihtoon ja suoritetaan lohkolämmittimen asennus.
Kulutus on ajotietokoneen mukaan ollut 6,8l/100km ja alimmillaan olen päässyt 5,6l/100km kulutukseeen maantieajossa ja kun tankatessa tarkastin niin todellinen kulutus oli 0,4 litraa enemmän. Auto on mielestäni mukava, hiljainen, leppoisa, hyvännäköinen jne. eli tuntuu kaikinpuolin hyvältä ja laadukkaalta.
Nyt onkin vuorossa muutama kysymys:
- kannattaako automaattilaatikkoa pitää comfort- vai sport-asennossa, jos haluaa pitkää kestoikää laatikolle? Huhujen mukaan sport-asennolla laatikko on kestänyt jopa 700tkm, kun taas comfort-asennossa laatikko luistattaa ja alhaisilla kierroksilla vääntö on muutoinkin kovempi, joka taas kuluttaa laatikkoa. Onko kyseessä "essonbaarin" huhu vai ihan faktaan perustuva juttu?
- kuinka usein laatikon öljyt kannattaa vaihtaa? Huolto-ohjelmassa on maininta vain 60tkm kohdalla tapahtuvasta öljynvaihdosta.
- mikä on ilmastoinnin AC-Rest -toiminto?
- onko noilla paineilmalla toimivilla penkeillä (ristiselän ja sivutukien säädöt) jotain nimeä eli mikä varuste on kyseessä?
- miten navin päivitys tehdään? Mulla on jo uudempi kartta-dvd, mutta pelkästään sen laittaminen koneeseen ei auta.
- mistä saa suomenkielisen käyttöohjekirjan suht edullisesti?
Ensi tilassa kävin katsomassa välykset (pari puslaa vaihdettiin takaa) ja säädätin kulmat, sekä hommasin vanteet ja nastarenkaat. Eivät saaneet vieläkään rattia suoraan Vianorilla, joten kannattakohan käydä oikein Veholla säädättämässä. Lisäksi kesärenkaina on Pirellin P7:t, jotka on taas ihan paskat. Mulla on autoa ostettaessa jostain syystä aina Pirellin renkaat, jotka on ihan vetelät, ihan kuin olis renkaan runko rikki ja kun ne vaihtaa niin ajo-ominaisuudet paranee entisestään. Näin täytynee tehdä taas. Seuraavassa öljynvaihdossa menee varmaan myös peräoljyt vaihtoon ja suoritetaan lohkolämmittimen asennus.
Kulutus on ajotietokoneen mukaan ollut 6,8l/100km ja alimmillaan olen päässyt 5,6l/100km kulutukseeen maantieajossa ja kun tankatessa tarkastin niin todellinen kulutus oli 0,4 litraa enemmän. Auto on mielestäni mukava, hiljainen, leppoisa, hyvännäköinen jne. eli tuntuu kaikinpuolin hyvältä ja laadukkaalta.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: W211 hakusessa --> W203 löytyi, nyt ihmetyttää
- Isot pojat puhuu että tuo 60000km olisi sopiva väli vaihdella niitä öljyjä.Bercedes Menz kirjoitti: - kuinka usein laatikon öljyt kannattaa vaihtaa? Huolto-ohjelmassa on maininta vain 60tkm kohdalla tapahtuvasta öljynvaihdosta.
- mikä on ilmastoinnin AC-Rest -toiminto?
- onko noilla paineilmalla toimivilla penkeillä (ristiselän ja sivutukien säädöt) jotain nimeä?
- mistä saa suomenkielisen käyttöohjekirjan suht edullisesti?
- Taukolämmitin. "Taksimiehen" varuste. Kun sammutat auton ja painat Restiä, niin auto puhaltaa (30min?) moottorin jälkilämpöä hyödyntäen ilmaa sisälle.
- Eikös niitä ortopedi-penkeiksi kutsuta..
- Veho?
E350CDI&A180CDI
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W211 hakusessa --> W203 löytyi, nyt ihmetyttää
Kiitos vastauksesta!
- Täytynee uskoa isoja poikia ja vaihdattaa öljyt laatikkoon ennen talvea.
- AC-rest on aika harhaanjohtava nimi, sillä en olis millään osannu arvata sen olevan lämmitykseen liittyvä vaan pikemminkin "viilennystoiminto". Jos muuten säädän kuskinpuoleista ilmastoinnin säädintä, niin säätääkö se vain kuskin puolta ts. saako jostain säädettyä molempia samalla vai pitääkö säätä aina erikseen molemmat puolet?
- Vai ortopeditpenkit, luulin niidenkin olevan jotain muuta / hienompaa ja jostain muistan lukeneeni ortopedipenkeistä, jotka "hieroo" tai muuten tasaa istuinkyhmyjen painetta. Sitä toimintoa noissa mun penkeissä ei siis ole.
- Vehoa itsekin ajattelin, mutta halpa ei tullut samassa lauseessa mieleen. En oo tosin edes kysynyt mitä se siellä maksaa.
- Täytynee uskoa isoja poikia ja vaihdattaa öljyt laatikkoon ennen talvea.
- AC-rest on aika harhaanjohtava nimi, sillä en olis millään osannu arvata sen olevan lämmitykseen liittyvä vaan pikemminkin "viilennystoiminto". Jos muuten säädän kuskinpuoleista ilmastoinnin säädintä, niin säätääkö se vain kuskin puolta ts. saako jostain säädettyä molempia samalla vai pitääkö säätä aina erikseen molemmat puolet?
- Vai ortopeditpenkit, luulin niidenkin olevan jotain muuta / hienompaa ja jostain muistan lukeneeni ortopedipenkeistä, jotka "hieroo" tai muuten tasaa istuinkyhmyjen painetta. Sitä toimintoa noissa mun penkeissä ei siis ole.
- Vehoa itsekin ajattelin, mutta halpa ei tullut samassa lauseessa mieleen. En oo tosin edes kysynyt mitä se siellä maksaa.
ssuvik kirjoitti:- Isot pojat puhuu että tuo 60000km olisi sopiva väli vaihdella niitä öljyjä.Bercedes Menz kirjoitti: - kuinka usein laatikon öljyt kannattaa vaihtaa? Huolto-ohjelmassa on maininta vain 60tkm kohdalla tapahtuvasta öljynvaihdosta.
- mikä on ilmastoinnin AC-Rest -toiminto?
- onko noilla paineilmalla toimivilla penkeillä (ristiselän ja sivutukien säädöt) jotain nimeä?
- mistä saa suomenkielisen käyttöohjekirjan suht edullisesti?
- Taukolämmitin. "Taksimiehen" varuste. Kun sammutat auton ja painat Restiä, niin auto puhaltaa (30min?) moottorin jälkilämpöä hyödyntäen ilmaa sisälle.
- Eikös niitä ortopedi-penkeiksi kutsuta..
- Veho?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
Onnea uudesta autosta!
Itse ajan aina vaihteisto S-asennossa. Tilasin omaan Comandiin piraattipäivityslevyn jostain Romaniasta, hyvin toimii. Omasta mielestä aurauskulmia säädettäessä on ratti lukittava suoraan ja sitten tehtävä ne säädöt. Ei se saa vinoon jäädä ja jos jää niin reklamointi firmaan, joka säädöt teki.
Itse ajan aina vaihteisto S-asennossa. Tilasin omaan Comandiin piraattipäivityslevyn jostain Romaniasta, hyvin toimii. Omasta mielestä aurauskulmia säädettäessä on ratti lukittava suoraan ja sitten tehtävä ne säädöt. Ei se saa vinoon jäädä ja jos jää niin reklamointi firmaan, joka säädöt teki.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
Kiitos!tn62634 kirjoitti:Onnea uudesta autosta!
Itse ajan aina vaihteisto S-asennossa. Tilasin omaan Comandiin piraattipäivityslevyn jostain Romaniasta, hyvin toimii. Omasta mielestä aurauskulmia säädettäessä on ratti lukittava suoraan ja sitten tehtävä ne säädöt. Ei se saa vinoon jäädä ja jos jää niin reklamointi firmaan, joka säädöt teki.
Ajatko S-asennossa juuri tuon laatikon kestämisen takia vai miksi?
Itekin tilasin päivityslevyn jostain Portugalista tms. Miten tuo päivitys tehdään, lyödäänkö romppu sisään (plug-n'-play) vai kuinka? Itellä mielestäni homma toiminut pelkällä levynvaihdolla.
Minkävuotinen muuten toi sun Mersu on?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
Mielestäni ohjekirjassa sanottiin, että S sopii kaikkiin normaaleihin ajotilanteisiin ja C on esim. liukkaalle hyvä, jos oikein muistan.
Päivitys tosiaan meni helposti. Löin rompun sisään, se raksutti hetken aikaa ja päivitti ja tämän jälkeen oli kunnossa.
Oma on 7/2007 rekisteröity 220 CDI Elegance. Ostin sen Hampurista 11/2010. On ollut hyvä auto.
Päivitys tosiaan meni helposti. Löin rompun sisään, se raksutti hetken aikaa ja päivitti ja tämän jälkeen oli kunnossa.
Oma on 7/2007 rekisteröity 220 CDI Elegance. Ostin sen Hampurista 11/2010. On ollut hyvä auto.
Re: W211 hakusessa --> W203 löytyi, nyt ihmetyttää
Bercedes Menz kirjoitti: - AC-rest on aika harhaanjohtava nimi, sillä en olis millään osannu arvata sen olevan lämmitykseen liittyvä vaan pikemminkin "viilennystoiminto"
Oikeastaan sen toiminnon nimi on ihan pelkästään Rest, se vaan on kytketty samaan namiskaan ilmastoinnin kanssa. Eli kun auto on käynnissä, nappulalla käynnistetään/sammutetaan ilmastoinin kompura. Ja kun auto on sammutettu, sillä saa tuon" taukopuhalluksen" päälle. Se on muuten ihan kätevä talvisin esim. kun käy kaupassa..
E350CDI&A180CDI
Re: W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
Päivityksen pitäisi tapahtua ihan vain heittämällä levy sisään. Sitten vähän aikaa odotellaan ja katsellaan edistymispalkkeja, homma selvä. Jos vehjettä ei ole käytetty vähään aikaan / ollenkaan, saattaa sisään kertynyt pöly/lika estää "portugal"-versiolla päivittämisen, koska niiden levyjen laatu on huonompi kuin alkuperäisten. Originaaleilla ei ole tullut tätä ongelmaa vastaan. Samoin cd/dvd levyt. Kotipolttoiset toimivat valikoivasti ja alkuperäiset hienosti.Bercedes Menz kirjoitti:Itekin tilasin päivityslevyn jostain Portugalista tms. Miten tuo päivitys tehdään, lyödäänkö romppu sisään (plug-n'-play) vai kuinka? Itellä mielestäni homma toiminut pelkällä levynvaihdolla.
Re: W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
Taukolämmitys siis jää päälle, vaikka kuski sammuttaa moottorin, poistaa virta-avaimen, lukitsee auton ja juoksee kauppaan (ostamaan esimerkiksi olutta)?ssuvik kirjoitti:- - Ja kun auto on sammutettu, sillä saa tuon" taukopuhalluksen" päälle. Se on muuten ihan kätevä talvisin esim. kun käy kaupassa..
W211 E200CDI (2008)
Ex: S202 C220D (1997)
Ex: S202 C220D (1997)
Re: W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
Kyllä juu, puhisee tietyn ajan ja sitten sammuu ettei tyhjennä akkua.Zale kirjoitti:
Taukolämmitys siis jää päälle, vaikka kuski sammuttaa moottorin, poistaa virta-avaimen, lukitsee auton ja juoksee kauppaan (ostamaan esimerkiksi olutta)?
C220d T 4-Matic