Turbon lisääminen ei aiheuta prosentteja, niin kaippa ton nykyisen koneen vois turbottaa laillisestikin? En kyllä men varmaksi sanomaan miten korinvaihdon kans menee, mutta omassa w123 200D:ssä ei tullut prosentteja ollenkaan, ku katsastin turbolle.airaksela kirjoitti:Onko korin vaihto? Jos on niin ei taida prosentit riittää laillisesti mihikään koneenvaihtoihin tai turbotuksiin???
w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
MB W123 300D 2.0
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Milloin katsastit? Viisaammat väittävät että nykyään tulee prosentteja lisäilystäkin eikä pelkästään muuttelusta.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Ongelma tulee pikemminkin siitä että vanhojen sääntöjen prosentit on voimassa vain seuraavaan muutoskatsastukseen asti, muutoskatsastuksessa sitten prosentit lasketaan nykyisillä taulukoilla. Itsekantavan korin omaavassa tämä tarkoittaa 100% tapauksissa että yli menee ja reilusti. Itse ahtamisesta ei tule prosentteja mistään muista kuin vaihdetuista osista, eli esim. pakosarjasta.
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Hieman ooteetä; Eli jos laittaisin omaan w124 200D:ni turbon ja välijäähdyttimen (molemmat lisäystä, ei vaihtoa) niin ei tarvitsisi välttämättä muutoskatsastaa ollenkaan? Toki jarruja pitäisi luultavimmin muuttaa mikäli voimat menevät yli sallitun rajan? 

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Jälkiahdettu tekniikka pitää aina muutoskatsastaa, muutenkin ahdetuissa koneissa lähes tulkoon kaikki muutokset vaativat muutoskatsastuksen. Vapaastihengittävänä sitten saakin ilman muutoskatsastusta viritellä tietyissä rajoissa.
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
juuu tällä hetkellä tuo turbotus on hieman jäissä tai niin on koko autokin
tarttis nyt ihan ekaksi saada se käymään ja käytettyä lämpimäksi että pääsis käymään konttorilla, leima loppuu tämän kuun viiminen päivä.

MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Joudut muutoskatsastamaan, mutta ei tule prosentteja, jos vertailumalliksi saa sellaisen, ettei alustaa tarvi päivittää.JiiTee_ kirjoitti:Hieman ooteetä; Eli jos laittaisin omaan w124 200D:ni turbon ja välijäähdyttimen (molemmat lisäystä, ei vaihtoa) niin ei tarvitsisi välttämättä muutoskatsastaa ollenkaan? Toki jarruja pitäisi luultavimmin muuttaa mikäli voimat menevät yli sallitun rajan?
Itse muutoskatsastin turbon vuonna 2008 ja ei tullut prosentteja kuin etujousista 0,5%, koska ne joutu vaihtaan että alusta vastasi 280E w123:sta

MB W123 300D 2.0
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 21.02.2011 15:28
- Paikkakunta: Kouvola
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Venttiilejä ei tarvitse säätää...jari_w123 kirjoitti:Just noin päin se menee että välykset menee kiinni kun tulee kylmä jolloin kylmäkäynnistyvyys on todella onnetonta.tdt leka kirjoitti:ja tuntien tuon kyseisen moottorimallin venttiili säätö jutun nii tarkistaisin välykset myös.ja joo eikös sen pitäs sillon kuumana kettuilla mut ei välttämättä koska siel on patarautaa ja alumiinia materiaaleina niin se voi kylmyydessä vetää välykset kii, tiiä sitte oonko taas hakuteillä
Antaa nakuttaa vaan!
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Häh?DieselMersumies kirjoitti:Venttiilejä ei tarvitse säätää...jari_w123 kirjoitti:Just noin päin se menee että välykset menee kiinni kun tulee kylmä jolloin kylmäkäynnistyvyys on todella onnetonta.tdt leka kirjoitti:ja tuntien tuon kyseisen moottorimallin venttiili säätö jutun nii tarkistaisin välykset myös.ja joo eikös sen pitäs sillon kuumana kettuilla mut ei välttämättä koska siel on patarautaa ja alumiinia materiaaleina niin se voi kylmyydessä vetää välykset kii, tiiä sitte oonko taas hakuteillä
Antaa nakuttaa vaan!
Mun kokemuksen mukaan tuossa käy kyllä tasan niin päin, että jos niitä ei säädä, ne alkaa hiljalleen kantamaan. Lopputulos on se että kone alkaa käydä oudon pehmeällä äänellä ja lähtee huonosti käymään. Kun säätö on oikea, käyntiääni on sellainen terävä.
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
No voi prkl, ite oon kattellut välykset joka öljynvaihdon (10tkm) yhteydessä tai vähintää joka toisen! Turhaa työtä!?DieselMersumies kirjoitti:Venttiilejä ei tarvitse säätää...
Antaa nakuttaa vaan!


IG: @pyrytakkunen
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
tossa 123 korjausoppaassa sanotaan että 15tkm välein tarkastetaan ja säädetään venttiilivälykset.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
nyt olis puristukset mitattu, äymään en saanut ennen kuin mittasin, mutta 19bar näytti bensakoneelle tarkotetulla mittarilla jonka asteikko loppuu 20bar.
onkos toi arvo nyt jotenkin hälyttävän huono? uudet hehkut ja 100Ah akun kävin hakemassa tänään tarttee aamusti vaihdella ja koittaa jos vaikka lähtis käymää : )
onkos toi arvo nyt jotenkin hälyttävän huono? uudet hehkut ja 100Ah akun kävin hakemassa tänään tarttee aamusti vaihdella ja koittaa jos vaikka lähtis käymää : )
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
nyt sain auton käymään puolentoista tunnin lohkolämmityksellä. mutta ulkona on silti enää vaan 8astetta pakkasta.
mutta tyytyväinen tarttee silti olla kun ylipäätään lähti käymään.

MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Kyllä tuo 19 bar alkaa jo melko matala olemaan mut kyllä sen pitäis vielä lohkolämmittimen avulla käymään lähteä. 15bar noissa vanhoissa on korjausraja elikkä kun sen alle menee pitäisi moottoriremontti tehdä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
katton tossa vielä huomenna pumpun ajoituksen ja säädän venttiilivälykset uusiksi ni katotaan parantuuko yhtään. täristää erikoisesti tyhjäkäynnillä koko autoa. ja kun käynnistää niin tuntuu et potkasee takasin päin
en tiiä mistä johtuu. katotaa huomen miltä näyttää 


MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
noniin en oo kerinny kattomaan ajotuksia enkä välyksiä mutta leimalla kävin mersun kanssa. leimaa ei laakista tullu mutta onneks ei tullut metrin vikalistaakaan ;D ainoat viat oli takajousi kuskinpuolelta ja raidetangonpäät hantinpuolelta sisempi ja ulompi. onneks hitsattavaa ei ollut muutama paikka sinne on näköjään joskus tehty mutta pehmee se ei oo mistään. eli tähän tarttee vaihtaa uus kone tai korjata toi vanha ni saa autoa vielä moneksi vuodeksi. : )
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Mulla olis hyvä moottori w123:seen, 240d, ei syö nesteitä, sain vanhuksen tuolla kulkemaan saksan autobahnilla 160km/h kun viime syksynä siellä käytiin. Parinkympin pakkasilla auto laakista pyörimään, eikä tiputa öljyäkään alleen
Auto kolaroitu, siksi moottori vapaana,eikä ole kallis.
soita tai laita yv jos kiinnostaa.
Auto kolaroitu, siksi moottori vapaana,eikä ole kallis.
soita tai laita yv jos kiinnostaa.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
pistin yv:tä
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Re: w123 200D paku -79 (turboa + pikkuparannuksia)
Noissa w123:ssa saattaa huono käynnistyvyys johtua myös väljistä venttiilinohjureista. Vaikka välykset ovat riittävät, niin lautanen "tanssii" seetin päällä, eikä enää pidä. Yksi tapa on laittaa starttiin 9voltin ankkuri, jolloin löysäkin kone lähtee vielä tulille paremmin. Jos jostain enää saa?