Edit: Siis joka kulmaan olis tarkoitus laittaa saman kokoiset renkaat, jos jäi epäselväksi.
Juu okei, mites noi ET:eet ? Ihan ok nekin ?S202 kirjoitti:225/40 on oikea koko. Turha laittaa suurempaa.
Kyllä sen pitäs mahtua pyörimään. Huomioi myös se et eri rengas merkit ovat luonnossa eri levyisiä. Koska osa renkaista on terävä olkaisia ja toiset pyöreä olkaisia. Hyvä s203 on ajaa tommosella rengastuksella, kunhan alusta kunnossa ja kulmat säädetty oikein.teggiz kirjoitti:Hmm...ET noissa 9,5" takavanteissa olikin 33. Paljoa ei taida silti vaikuttaa, muuta mahtuuko 255/35/18 kumilla taakse ?
Kyllä nankang on kapea olkanen rengas, kormoran myös.teggiz kirjoitti:Ookoo. Eikös ainakin toi Nankangin renkaat on kapeaolkaisia ? Mitkäs muut kumit on kapeaolkaisia ?!
Jep jep. Alkaisi olla melko ajankohtaista ruveta renkaita tilailemaan vanteille. Camskillilta ajattelin tilata, mutta jonkin verran mietityttää vielä toi takapään rengastus. Autohan oli S203 ja takavanteet oli 9,5" ET 33 AMG Style III. 255/35/18 olisi koko takarenkaille, jotka tilaan.tenzo kirjoitti:Kyllä nankang on kapea olkanen rengas, kormoran myös.teggiz kirjoitti:Ookoo. Eikös ainakin toi Nankangin renkaat on kapeaolkaisia ? Mitkäs muut kumit on kapeaolkaisia ?!
Kiinan kumit on yleensä terävä olkasia. (sunnyt, fortuna yms.)
teggiz kirjoitti:Jep jep. Alkaisi olla melko ajankohtaista ruveta renkaita tilailemaan vanteille. Camskillilta ajattelin tilata, mutta jonkin verran mietityttää vielä toi takapään rengastus. Autohan oli S203 ja takavanteet oli 9,5" ET 33 AMG Style III. 255/35/18 olisi koko takarenkaille, jotka tilaan.tenzo kirjoitti:Kyllä nankang on kapea olkanen rengas, kormoran myös.teggiz kirjoitti:Ookoo. Eikös ainakin toi Nankangin renkaat on kapeaolkaisia ? Mitkäs muut kumit on kapeaolkaisia ?!
Kiinan kumit on yleensä terävä olkasia. (sunnyt, fortuna yms.)
Aikaisemmin tulikin tossa todettua, että tilaa ei takapäässä hirveesti noilla vanteen spekseillä ole, mutta mahtuu. Lisäksi joku kehoitti ottamaan huomioon, onko rengas pyöreä -vai teräväolkainen. Mieli tekisi kuitenkin tilata vähän enemmän merkkirenkaat kuin noi Nankangit. Joten osaakohan joku sanoa, voinkohan ihan huoletta tilata Hankookit, Contit tai muut renkaat Camskililta, ja että mahtuvat auton alla pyörimään. Ikävää heittää kumeihin 600€ ja sitten raapivat takana![]()
Ps: Kevyessä paskassa oli muuten vanteet kun käytettynä ostin --> reilu 4h/vanne pesuihinNyt siis urakka jo ohi. Mageet vanteet musta ja halvalla irtos
Uutena ollut hippasen vajaa 3000€/kierros
Erittäin hyvännäköinen S203!amgenter kirjoitti:Omassa autossa on noilla samoilla vanteilla 255/35/18 ja takapäässä ei ole mitään ongelmia. Edessä 235/40/18.
Näyttää tältä:
[ http://kotinet.com/mortem/amg_c32/c32_003.jpg ]
Noniin ! Tässä se varmistus sitten tuli eli kiitosta viestistä ja kuvastaamgenter kirjoitti:Omassa autossa on noilla samoilla vanteilla 255/35/18 ja takapäässä ei ole mitään ongelmia. Edessä 235/40/18.
Näyttää tältä:
[ http://kotinet.com/mortem/amg_c32/c32_003.jpg ]
Kävin tarkistamassa vanteet ja ne onkin tuon puoli tuumaa kapeammat. Eli takana 9x18 ET 39 ja edessä 8x18 ET 30. Autossa on HR:n madallus (oli jo ennen kuin tuli mulle) ja takarenkaat on Marangonit (muita ei ollu liikkeessä sillä hetkellä). Eturenkaat Nokia Hakka Black. Aikaisemmin samoilla vanteilla Michelinin Pilot Sportit.teggiz kirjoitti:Noniin ! Tässä se varmistus sitten tuli eli kiitosta viestistä ja kuvastaMinkä merkkiset renkaat sulla on ja onko autoa madallettu ? Ja varmistetaan vielä, että sun takavanteet on kans 9,5" leveet ja ET 33 ? Hyvältä kyllä näyttää !!!
Asia piffi. Näitä 9,5" vanteita on melko harvassa niin siksi ajattelinkin. Mutta mun laskujen mukaan toi 9" vanne tolla ET39:llä samassa kohtaa sisäpuolella kuin 9,5" vanne ET33:lla, eikös ? Ja toi mun vanne tulee lähemmäs kaarta 12mm ? Ja ton sun kuvan mukaan mahtuisi kevyesti vanne tulemaan vielä ton 12mm ulommas...amgenter kirjoitti:Kävin tarkistamassa vanteet ja ne onkin tuon puoli tuumaa kapeammat. Eli takana 9x18 ET 39 ja edessä 8x18 ET 30. Autossa on HR:n madallus (oli jo ennen kuin tuli mulle) ja takarenkaat on Marangonit (muita ei ollu liikkeessä sillä hetkellä). Eturenkaat Nokia Hakka Black. Aikaisemmin samoilla vanteilla Michelinin Pilot Sportit.teggiz kirjoitti:Noniin ! Tässä se varmistus sitten tuli eli kiitosta viestistä ja kuvastaMinkä merkkiset renkaat sulla on ja onko autoa madallettu ? Ja varmistetaan vielä, että sun takavanteet on kans 9,5" leveet ja ET 33 ? Hyvältä kyllä näyttää !!!
Tuossa on vielä toinen kuva takaapäin:teggiz kirjoitti:Asia piffi. Näitä 9,5" vanteita on melko harvassa niin siksi ajattelinkin. Mutta mun laskujen mukaan toi 9" vanne tolla ET39:llä samassa kohtaa sisäpuolella kuin 9,5" vanne ET33:lla, eikös ? Ja toi mun vanne tulee lähemmäs kaarta 12mm ? Ja ton sun kuvan mukaan mahtuisi kevyesti vanne tulemaan vielä ton 12mm ulommas...amgenter kirjoitti:Kävin tarkistamassa vanteet ja ne onkin tuon puoli tuumaa kapeammat. Eli takana 9x18 ET 39 ja edessä 8x18 ET 30. Autossa on HR:n madallus (oli jo ennen kuin tuli mulle) ja takarenkaat on Marangonit (muita ei ollu liikkeessä sillä hetkellä). Eturenkaat Nokia Hakka Black. Aikaisemmin samoilla vanteilla Michelinin Pilot Sportit.teggiz kirjoitti:Noniin ! Tässä se varmistus sitten tuli eli kiitosta viestistä ja kuvastaMinkä merkkiset renkaat sulla on ja onko autoa madallettu ? Ja varmistetaan vielä, että sun takavanteet on kans 9,5" leveet ja ET 33 ? Hyvältä kyllä näyttää !!!
En tiedä kumpaa ihmettelit, sitä että laitan 9,5" vanteen taakse, 255 renkaan taakse vai ihmettelitkö noita molempia, mutta:amgenter kirjoitti:Tuossa on vielä toinen kuva takaapäin:teggiz kirjoitti:Asia piffi. Näitä 9,5" vanteita on melko harvassa niin siksi ajattelinkin. Mutta mun laskujen mukaan toi 9" vanne tolla ET39:llä samassa kohtaa sisäpuolella kuin 9,5" vanne ET33:lla, eikös ? Ja toi mun vanne tulee lähemmäs kaarta 12mm ? Ja ton sun kuvan mukaan mahtuisi kevyesti vanne tulemaan vielä ton 12mm ulommas...amgenter kirjoitti:Kävin tarkistamassa vanteet ja ne onkin tuon puoli tuumaa kapeammat. Eli takana 9x18 ET 39 ja edessä 8x18 ET 30. Autossa on HR:n madallus (oli jo ennen kuin tuli mulle) ja takarenkaat on Marangonit (muita ei ollu liikkeessä sillä hetkellä). Eturenkaat Nokia Hakka Black. Aikaisemmin samoilla vanteilla Michelinin Pilot Sportit.teggiz kirjoitti:Noniin ! Tässä se varmistus sitten tuli eli kiitosta viestistä ja kuvastaMinkä merkkiset renkaat sulla on ja onko autoa madallettu ? Ja varmistetaan vielä, että sun takavanteet on kans 9,5" leveet ja ET 33 ? Hyvältä kyllä näyttää !!!
Ihmettelen vain miksi noin kauheat pitää olla kun ei tämä oma C32:en jaksa noillakaan pyörittää tyhjää kesällä kakkosta pidemmälle. Ja ruutia on kuitenkin 400+
Hyvän näköinen siitä tulee. Mutta ei vakaa ajettava. Matala profiili takaa,kivikovan kyydin. Leveä rengas sen,että autosta tulee vaeltelevampi,uraherkempi,levottomampi ajaa. Lähentelee rata rengasta,mutta siellä asfaltti on uratonta ja sileää+pyörien kulmat säädetty sitä ajoa varten.teggiz kirjoitti:En tiedä kumpaa ihmettelit, sitä että laitan 9,5" vanteen taakse, 255 renkaan taakse vai ihmettelitkö noita molempia, mutta:amgenter kirjoitti:Tuossa on vielä toinen kuva takaapäin:teggiz kirjoitti:Asia piffi. Näitä 9,5" vanteita on melko harvassa niin siksi ajattelinkin. Mutta mun laskujen mukaan toi 9" vanne tolla ET39:llä samassa kohtaa sisäpuolella kuin 9,5" vanne ET33:lla, eikös ? Ja toi mun vanne tulee lähemmäs kaarta 12mm ? Ja ton sun kuvan mukaan mahtuisi kevyesti vanne tulemaan vielä ton 12mm ulommas...amgenter kirjoitti:Kävin tarkistamassa vanteet ja ne onkin tuon puoli tuumaa kapeammat. Eli takana 9x18 ET 39 ja edessä 8x18 ET 30. Autossa on HR:n madallus (oli jo ennen kuin tuli mulle) ja takarenkaat on Marangonit (muita ei ollu liikkeessä sillä hetkellä). Eturenkaat Nokia Hakka Black. Aikaisemmin samoilla vanteilla Michelinin Pilot Sportit.teggiz kirjoitti:Noniin ! Tässä se varmistus sitten tuli eli kiitosta viestistä ja kuvastaMinkä merkkiset renkaat sulla on ja onko autoa madallettu ? Ja varmistetaan vielä, että sun takavanteet on kans 9,5" leveet ja ET 33 ? Hyvältä kyllä näyttää !!!
Ihmettelen vain miksi noin kauheat pitää olla kun ei tämä oma C32:en jaksa noillakaan pyörittää tyhjää kesällä kakkosta pidemmälle. Ja ruutia on kuitenkin 400+
a) tarkoitukseni ei ole kuminpoltto tai muutenkaan sudittelu b) 225/40/18 eteen ja 255/35/18 taakse on vakio rengastus c) sain vanteet halvalla d) uskoisin auton olevan vakaa ajettava (tosin mulla ei tollasta rengastusta ole koskaan ollut) e) varmaan aavistuksen takaa näyttävämmän näköinen