Näyttää ihan mukavalta
Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Pikku testi silleen että tuo bypass venttiilin paikka tukittuna:
Näyttää ihan mukavalta
Näyttää ihan mukavalta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Onko kellään kokemusta tästä http://www.slamit.net/" onclick="window.open(this.href);return false; firmasta? Bypass venttiilin piti tulla tuolta parissa viikossa nyt mennyt jo kolme viikkoa, mutta eipä ole näkynyt. Puhelimella tuonne ei pääse ja sähköpostiinkaan eivät vastaa.. Pitänee rakentaa itse tommonen venttiili niin pääsee kunnolla testaileen 
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
ffp foorumilla on ainakin kauheesti tota valitettu et toimitukset kestää.... olikos se vielä sillain et jos lähetät hotmailista sinne viestiä ni ei mene perille, tarvi olla joku muu sähköposti... 
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu omasta työpostista lähettänyt eli ei pitäis olla siitä kiinni..Kyttis- kirjoitti:ffp foorumilla on ainakin kauheesti tota valitettu et toimitukset kestää.... olikos se vielä sillain et jos lähetät hotmailista sinne viestiä ni ei mene perille, tarvi olla joku muu sähköposti...
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Minäkin sinne lähetin meiliä työosoitteesta viime viikolla, laiton puhelinumerot, osoitteet yms. ja tiedon, että haluan OSTAA osan, mutta ei sällejä kaupanteko kiinnostanut. Osa on nyt tilattu Saksasta, tulee halvemmalla ja kotivovelle. Kaikilla ei ole aikaa soitella päiväsaikaan ja odotella jos suvaitsevat vastata. Mikäli on lomalla niin kuuluu laittaa outofoffice vastaamaan, joten pitäkööt tunkkinsa...jatkossakin.
Mikset tilaa ebaysta sitä ?
Mikset tilaa ebaysta sitä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Sehän siinä viduttaakin kun yleensä tilaan suoraan saksasta/ebay mutta nyt ajattelin että saa nopsaan kun oli siellä verkkokaupassa listattuna tuo. Sitten kun olin tilauksen tehnyt tuli postia että kestää 2vk no sekin ois ollut ok, mutta nyt tosiaan mennyt kolme viikkoa eikä posteihin vastata mitään. Pitää yrittää perua tuo tilaus ja jos sekään ei onnistu niin sitten luottokuntaan yhteyttä ja rahat pois.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Mää soittelin tuonne päivällä ja kyselin vanteiden hintaa, aikoivat tarkistaa ja soittaa kohta takasin, ei oo puhelua tullu.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tuosta omasta venttiilistä ei tullut mitään
mutta slamit on osan saanut ja eilen tuli postia että tilauksesi käsitelty ja tilaamasi tuotteet on nyt lähetetty.. Eipä vain ole paketti sieltä tomiston nurkasta tainnut vielä mihinkään lähteä kun tuota matkahuollon seurantaa katsoo:
Tapahtumatiedot
10.03.2014 14:26 Matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi
Eipä tarvi tuolta paikasta enään mitään tilata.
Viikonloppuna kokeilin suorana compoundinakin tuota setuppia, mutta siinä kävi näin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E3Y5j6gM7lU[/youtube]
Onko tuo sitten sitä sakkausta, kun pikkuturbo menee ulos kartasta vai mitä?
Tapahtumatiedot
10.03.2014 14:26 Matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi
Eipä tarvi tuolta paikasta enään mitään tilata.
Viikonloppuna kokeilin suorana compoundinakin tuota setuppia, mutta siinä kävi näin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E3Y5j6gM7lU[/youtube]
Onko tuo sitten sitä sakkausta, kun pikkuturbo menee ulos kartasta vai mitä?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
en tiädä mitä tuossa sulla tapahtui mutta tuossa on video jossa kuulee sakkaamista.
http://www.youtube.com/watch?v=QJm56lqCv8w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=QJm56lqCv8w" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Hukkaportista taisi tuo ääni kuulua siellä oli venttiilin yläpään mutteri melkein irti.. Ihmeen kauan menee tuolla venttiilillä kun slamitin mukaan se on lähetetty jo maanataina...
Tapahtumatiedot
10.03.2014 14:26 Matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi
Tapahtumatiedot
10.03.2014 14:26 Matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Soitahan paikalliseen matkahuoltoon, oma syöttöpumppu oli viikon ollu tulossa kun soitin sinne ja ilmeni, että puoliviikkoa maannu hyllyssä..
Edit: Sekin voi olla jopa todennäkösempää..
Edit: Sekin voi olla jopa todennäkösempää..
Viimeksi muokannut jupsu, To 13.03.2014 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kyllä se paketti on vielä tuolla slamitilla, eli ovat vain tehneet matkahuoltoon ilmoituksen että tämmöinen paketti ollaan tuomassa teille jossain vaiheessa. Esimerkiksi kun kl-varaosilta tilaa niin yleensä pari tuntia ennakkoilmoituksen jälkeen tulee että paketti vastaanotettu kuljetettavaksi. Varmaan unohtaneet tilata koko osan ja nyt yrittävät viivytellä että kerkeävät osan saada..jupsu kirjoitti:Soitahan paikalliseen matkahuoltoon, oma syöttöpumppu oli viikon ollu tulossa kun soitin sinne ja ilmeni, että puoliviikkoa maannu hyllyssä..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Saapa nähdä kerkeääkö huomiseksi:
13.03.2014 16:18 Kuljetuksessa
13.03.2014 14:10 Matkahuolto on vastaanottanut tilauksen kuljetettavaksi
10.03.2014 14:26 Matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi
13.03.2014 16:18 Kuljetuksessa
13.03.2014 14:10 Matkahuolto on vastaanottanut tilauksen kuljetettavaksi
10.03.2014 14:26 Matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Venttiili saapui:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1caa3pksM-M[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1caa3pksM-M[/youtube]
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ohitusventtiili laitettu paikoilleen, tuossa muutama kuva venttiilistä purettuna:
Laippapäätyyn hitsasin putken pätkän niin sai kiinnityksen vähän yksinkertaisemmaksi:
Keskiviikko illaksi varattu penkkiaika niin pääsee tekemäään hienosäätöä.
Laippapäätyyn hitsasin putken pätkän niin sai kiinnityksen vähän yksinkertaisemmaksi:
Keskiviikko illaksi varattu penkkiaika niin pääsee tekemäään hienosäätöä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Penkissä käyty alhaalta toimii hienosti (n.500Nm@2500), mutta isompi turbo ei ohittunut alkoi vaan kummasti pörisemään. Siis takasin suunnittelupöydälle 
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Taidan muuttaa tuon ensimmäisen hukkiksen ohjauksen sähköiseksi niin tietää ainakin milloin tapahtuu mitäkin. Pörinä kuuluu tässä videossakin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=04FdA09a_B4[/youtube]
Näyttäis hukkaportti numero 1 myös vuotavan aika reilusti..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=04FdA09a_B4[/youtube]
Näyttäis hukkaportti numero 1 myös vuotavan aika reilusti..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Pikkuahtimen ohitus hukkaportti muutettu sähköiselle ohjaukselle, mutta ei mitään vaikutusta tuohon bypass venttiilin avautumiseen. Kun eka portti avataan putoaa molempien paine pikkasen ja sitten kun isompi alkaa ahtaan lisää alkaa myös pikkuahdin työntään painetta (koko ajan vähän enemmän kuin iso), eli bypass venttiili ei pääse ikinä aukeamaan. Johtuuko tuo siitä että hukkaportti ei virtaa tarpeeksi vai onko tässä koko systeemissä joku ajatusvirhe?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Varmaan tyhmä kysymys, mutta onko venttiili oikein päin?JSJ kirjoitti:Pikkuahtimen ohitus hukkaportti muutettu sähköiselle ohjaukselle, mutta ei mitään vaikutusta tuohon bypass venttiilin avautumiseen. Kun eka portti avataan putoaa molempien paine pikkasen ja sitten kun isompi alkaa ahtaan lisää alkaa myös pikkuahdin työntään painetta (koko ajan vähän enemmän kuin iso), eli bypass venttiili ei pääse ikinä aukeamaan. Johtuuko tuo siitä että hukkaportti ei virtaa tarpeeksi vai onko tässä koko systeemissä joku ajatusvirhe?
IG: @pyrytakkunen
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Samalta näyttää, eli pitäisi siis toimia ihan suunnitellulla tavalla. Epäilykset siirtyvät entistä enemmän tuon ensimmäisen hukkaportin suuntaan, eli pitänee sen toimintaa vielä ihmetellä.norsu kirjoitti:http://m.audi-technology-portal.com/var ... d9db4c.mp4
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kyllä on, piti tuokin tarkistaa yksipäivä kun rupesin itsekkin epäileenPTracing kirjoitti:Varmaan tyhmä kysymys, mutta onko venttiili oikein päin?JSJ kirjoitti:Pikkuahtimen ohitus hukkaportti muutettu sähköiselle ohjaukselle, mutta ei mitään vaikutusta tuohon bypass venttiilin avautumiseen. Kun eka portti avataan putoaa molempien paine pikkasen ja sitten kun isompi alkaa ahtaan lisää alkaa myös pikkuahdin työntään painetta (koko ajan vähän enemmän kuin iso), eli bypass venttiili ei pääse ikinä aukeamaan. Johtuuko tuo siitä että hukkaportti ei virtaa tarpeeksi vai onko tässä koko systeemissä joku ajatusvirhe?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kuinka monta hukkaporttia setissäsi on pikkuahtimen ohitukseen... ja kuinka monta on tuossa linkittämässäni videossa...JSJ kirjoitti: Samalta näyttää, eli pitäisi siis toimia ihan suunnitellulla tavalla. Epäilykset siirtyvät entistä enemmän tuon ensimmäisen hukkaportin suuntaan, eli pitänee sen toimintaa vielä ihmetellä.
Noo, ei se määrä niinkään, mutta pinta-alastahan tuossa loppujen lopuksi on kyse, sillä pakokaasu tuppaa kulkemaan sieltä mistä se helpoimmalla pääsee. Toisaalta myös pakosarjan muotoilulla on oma osansa, koska noilla nopeuksilla myös kaasun massalla on jo merkitystä.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Testaillut nyt erilaisilla asetuksilla ja siihen tulokseen on tultava että hukkaportin virtaus (myös norsun mainitsemalla pakosarjan muotoilulla voi olla vaikutusta) ei ole riittävä ohittamaan tuota pikkuahdinta. Otin nyt tuon audin venttiilin kokonaan pois ja pistin ahtoputkistot uusiksi, eli nyt mennään sitten compoundina. Seuraavaksi alkaa sitten säätöjen hakeminen tuolle compoundi systeemille.
Jos en saa tuota compoundia pelaamaan, niin sitten edessä on pakosarjan uudelleen muokkaus niin että ensimmäisen hukkaportin tilalle tulee läppä joka sulkee pikkuahtimen kokonaan pois ja ohjaa pakokaasut isolle. Eilen varovaista testiä ja lämpöjen seurailua (muutama kiihdys):
Isomman kompurapuoli n.44C pienemmän kompurapuoli n.64C Pakopuoli: Välijäähdytin (kuumapää 44.6C ja kylmä 7.4C)
Jos en saa tuota compoundia pelaamaan, niin sitten edessä on pakosarjan uudelleen muokkaus niin että ensimmäisen hukkaportin tilalle tulee läppä joka sulkee pikkuahtimen kokonaan pois ja ohjaa pakokaasut isolle. Eilen varovaista testiä ja lämpöjen seurailua (muutama kiihdys):
Isomman kompurapuoli n.44C pienemmän kompurapuoli n.64C Pakopuoli: Välijäähdytin (kuumapää 44.6C ja kylmä 7.4C)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Maanantaille uusi penkkiaika varattuna, saapa nähdä miten käy.. Sen mitä tuolla satasen rajoitusten puitteissa pystyy testaan niin ainakin perstuntumalla on vetoja ihan kivasti.
Ja nyt kun kulkupuoli alkaa oleen kunnossa niin piti tilata saksanmaalta vähän osasia tuohon ulkokuoreen:
Ja nyt kun kulkupuoli alkaa oleen kunnossa niin piti tilata saksanmaalta vähän osasia tuohon ulkokuoreen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tää on kyllä hieno rojekti. 
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kiitoksia, tämmöstä kötöstelyähän tämä on ku mistään ei ymmärrä mitään ja tekemisen halu on kovaJiiTee_ kirjoitti:Tää on kyllä hieno rojekti.
Penkissä käytiin ja edelleen vaivaa sama vika eli iso turbo ei työnnä kunnolla ilmaa. Nyt vika saatiin ehkä paikallistettua ja tuo kiinan 60mm hukkis se syypää taitaa olla. Penkittäjä katsoi vedon aikana ja portti vuotaa ihan helvetisti, eli se menee nyt ainakin vaihtoon.
Huippuvääntö oli siirtynyt alemmas (aiemmin 3400rpm nyt 2800) josta varmaan johtui että tuntui vetävän paremmin.
Tuossa linkki suurempaa kuvaaan josta näkyy paremmin:
http://1drv.ms/1gCbXAO
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Alle kolmen tonnin alue on todella makea, ihan toista ku nää superit yleensä. Kun saat vielä ylärekisterin kuntoon nii johan kelpaa. Tuossa taitaa olla aika lyhyet välitykset, jos vakiot..?





