W205 C-sarja
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Tulossa: W205 C-sarja
No ei se vaihde noin vaan vipua vetämällä vaihdu . Siinä on ihan samanlainen lukko kuin muissakin automaateissa . Ensin pitää painaa jarrua ei vaihteita voi vahingossa vaihtaa .
Sitä paitsi sadetunnistin hoitaa jo sitä ennen tuollaiset yllättävät kuran roiskumiset ennen kun mitkään pikkuaivot antaa käskyä alkaa hapuilemaan sitä keppiä keskikonsoolista tai ratin takaa .
Sitä paitsi sadetunnistin hoitaa jo sitä ennen tuollaiset yllättävät kuran roiskumiset ennen kun mitkään pikkuaivot antaa käskyä alkaa hapuilemaan sitä keppiä keskikonsoolista tai ratin takaa .
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Kyllä normikepillä olevan automaatin vapaalle saa ilman jarrun painamista, tönäisee vain kepistä. Pyyhkimet toimii varmaan automaattisesti, mutta pesuri ei.Petri.Kemppainen kirjoitti:No ei se vaihde noin vaan vipua vetämällä vaihdu . Siinä on ihan samanlainen lukko kuin muissakin automaateissa . Ensin pitää painaa jarrua ei vaihteita voi vahingossa vaihtaa .
Sitä paitsi sadetunnistin hoitaa jo sitä ennen tuollaiset yllättävät kuran roiskumiset ennen kun mitkään pikkuaivot antaa käskyä alkaa hapuilemaan sitä keppiä keskikonsoolista tai ratin takaa .
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Mitenkäs se pesuri sitten toimii autossa jossa on perinteinen keppi jos se kuski kuitenkin etsii pissapoikaa ratin oikealta puolelta?tahtoomersun kirjoitti: Kyllä normikepillä olevan automaatin vapaalle saa ilman jarrun painamista, tönäisee vain kepistä. Pyyhkimet toimii varmaan automaattisesti, mutta pesuri ei.

Muutenkin outo skenaario, ajetaan kuorkin perässä kuratiellä mutta siinä vasta ohittaessa tulee tarve lasinpesulle.
Onneksi eivät mersulla tee ratkaisuja tuollaisten kuskien toivomuksista, olisi se ylimääräinen viiksi kohta pyyhkimiä varten ratin väärällä puolella.

-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Se kepin paikka nyt vaan on siinä perinteisessä paikassa keskikonsolissaDBFI kirjoitti:Mitenkäs se pesuri sitten toimii autossa jossa on perinteinen keppi jos se kuski kuitenkin etsii pissapoikaa ratin oikealta puolelta?tahtoomersun kirjoitti: Kyllä normikepillä olevan automaatin vapaalle saa ilman jarrun painamista, tönäisee vain kepistä. Pyyhkimet toimii varmaan automaattisesti, mutta pesuri ei.![]()
Muutenkin outo skenaario, ajetaan kuorkin perässä kuratiellä mutta siinä vasta ohittaessa tulee tarve lasinpesulle.
Onneksi eivät mersulla tee ratkaisuja tuollaisten kuskien toivomuksista, olisi se ylimääräinen viiksi kohta pyyhkimiä varten ratin väärällä puolella.

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Farkku alkaa paljastua peitteiden alta:

http://www.benzinsider.com/2014/04/2015 ... amouflage/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.benzinsider.com/2014/04/2015 ... amouflage/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W205 C-sarja
C-sarjan ajoavustinpaketti saatavilla kesäkuussa; mielestäni kojelauta näyttää parhaalta tällaisena tummanpuhuvana ilman ratin kromisomisteita tai valkopohjaisia mittareita:

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... lieferbar/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... lieferbar/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Ja keppikin on OIKEASSA paikassaLaaksonen kirjoitti:C-sarjan ajoavustinpaketti saatavilla kesäkuussa; mielestäni kojelauta näyttää parhaalta tällaisena tummanpuhuvana ilman ratin kromisomisteita tai valkopohjaisia mittareita:
[ http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/480_2048_904209fs095.jpg ]
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... lieferbar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Harmi vain että tehtaalla eivät tuntuneet muistavan kiristää keppiä kunnolla paikalleen kun näyttää helisevän joka suuntaantahtoomersun kirjoitti: Ja keppikin on OIKEASSA paikassa

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Korjaantunee ekassa faseliftissä...Hage kirjoitti:Harmi vain että tehtaalla eivät tuntuneet muistavan kiristää keppiä kunnolla paikalleen kun näyttää helisevän joka suuntaantahtoomersun kirjoitti: Ja keppikin on OIKEASSA paikassa
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Kiinan markkinoille esitelty pidennetty versio:

http://indianautosblog.com/2014/04/merc ... ase-126975" onclick="window.open(this.href);return false;


http://indianautosblog.com/2014/04/merc ... ase-126975" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Tulossa: W205 C-sarja
Eikö kiinassa myydä E:tä, vai mikä ihmeen oivallus
Vaikka onhan tuossa mittaansa nähden järjettömän pitkä välimatka etu- ja taka-akselin välissä, niin ehkä sinne on takapenkille taiottu perusässän jalkatila, ulkonäköhän tuossa jo on.
Köyhemmän kiinalaisen johtajan ässämersu


Vaikka onhan tuossa mittaansa nähden järjettömän pitkä välimatka etu- ja taka-akselin välissä, niin ehkä sinne on takapenkille taiottu perusässän jalkatila, ulkonäköhän tuossa jo on.

Köyhemmän kiinalaisen johtajan ässämersu

Re: Tulossa: W205 C-sarja
Ei kun köyhemmän kiinalaisen johtajan E-mersu. Kiinassa myydään myös pitkiä E-mersuja niille vähemmän köyhille johtajille joilla ei ole varaa S-mersuun.RH kirjoitti:Eikö kiinassa myydä E:tä, vai mikä ihmeen oivallus![]()
![]()
Vaikka onhan tuossa mittaansa nähden järjettömän pitkä välimatka etu- ja taka-akselin välissä, niin ehkä sinne on takapenkille taiottu perusässän jalkatila, ulkonäköhän tuossa jo on.
![]()
Köyhemmän kiinalaisen johtajan ässämersu
Re: Tulossa: W205 C-sarja
///AMG-mallia odotellessa tulee markkinoille C450 Sport, jonka 3-litraisesta turbobensa-V6:sta otetaan tehoa samanverran kuin aikoinaan W203:n C55 ///AMG:stä (367 hv):
http://www.autoblog.com/2014/04/23/merc ... to00000016" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.com/2014/04/23/merc ... to00000016" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Ei pidä unohtaa C32:sta. 2001 ja 350 hp.
Re: Tulossa: W205 C-sarja
4-Matic-mallit (C 300 & 400) tarjolle syyskuussa:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... mber-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... mber-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Farkun viraliset kuvat luvataan julkistaa tänä kesänä:

http://www.carscoops.com/2014/04/scoop- ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.carscoops.com/2014/04/scoop- ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tulossa: W205 C-sarja
http://www.digiauto.fi/2014/04/mercedes ... arja_w205/" onclick="window.open(this.href);return false;
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Tulossa: W205 C-sarja
en kyllä ymmärrä noita uusia malli merkintöjä, C450 onkin 3l vaikka nimestä voisi päätellä olevan 4-4,5l ja vielä C180 on tietääkseni 1.6l kone 
e. unohtui A-sarjan 45 amg versio

e. unohtui A-sarjan 45 amg versio

autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Isompi on aina parempi, naisten autohan tuo on.jesuu kirjoitti:en kyllä ymmärrä noita uusia malli merkintöjä, C450 onkin 3l vaikka nimestä voisi päätellä olevan 4-4,5l ja vielä C180 on tietääkseni 1.6l kone
e. unohtui A-sarjan 45 amg versio
.
E: unohtui

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Muistaakseni esim. 450 SEL 6.9 mallimerkintä johtui siitä, että "perus-Ässää" ei haluttu merkitä kuningasmalli 600:sta isommaksi pelkän moottorin vuoksi. ///AMG-mallin voisi kyllä nyt nimetä joksikin "pienemmäksi" kuten C55 AMG. 

Re: Tulossa: W205 C-sarja
Japanilainen virityspaja on jo tehnyt omat muokkauksensa Ceciliaan:

http://www.wald.co.jp/showcase/detail/w ... ex_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.wald.co.jp/showcase/detail/w ... ex_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Linkin takaa löytyy kyllä Waldin (japanilainen?) ässä.Laaksonen kirjoitti:Japanilainen virityspaja on jo tehnyt omat muokkauksensa Ceciliaan:
[ http://www.wald.co.jp/showcase/detail/w222_bb_2013/custom/images/gallery_001.jpg ]
http://www.wald.co.jp/showcase/detail/w ... ex_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Uuden C:n sekoittaa helposti ässään; niin paljon sukunäköä malleissa on. Jälleen uusi salakuva C-farkusta ennen paljastusta tänä kesänä:

http://www.autozeitung.de/erlkoenige/me ... -ungetarnt" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autozeitung.de/erlkoenige/me ... -ungetarnt" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Kyllähän se nyt tuossa ratin vieressä on siinä oikealla ja perinteisellä paikalla. Joku urpo sen vain väliaikaisesti keksi laittaa yhdestä parhaista paikoista mitä autossa on. Manuaalissa se on ymmärrettävää kun sitä keppiä tarvitsee paljon niin pitäähän sen olla paraatipaikalla, mutta miksi ostaa automaatti jos sen kepin pitää olla kokoajan käden ulottuvilla valmiina hiplailtavaksi.tahtoomersun kirjoitti: Se kepin paikka nyt vaan on siinä perinteisessä paikassa keskikonsolissa
Eikä siitä mitään vaaraa ole em. mainituissa tilanteissa. Eipä niistä ennenkään ole vaaraa aiheutunut ja tuskin kovin moni on kuollut satunnaisesti Mersuilla ajaessaan jos ei ole sitä pyyhkijää heti löytänyt. Eiköhän sitä ole ehtinyt siellä kuraisella tiellä etsimään jo aikaisemminkin.
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W205 C-sarja
No hohhoijaaCatiska kirjoitti:Kyllähän se nyt tuossa ratin vieressä on siinä oikealla ja perinteisellä paikalla. Joku urpo sen vain väliaikaisesti keksi laittaa yhdestä parhaista paikoista mitä autossa on. Manuaalissa se on ymmärrettävää kun sitä keppiä tarvitsee paljon niin pitäähän sen olla paraatipaikalla, mutta miksi ostaa automaatti jos sen kepin pitää olla kokoajan käden ulottuvilla valmiina hiplailtavaksi.tahtoomersun kirjoitti: Se kepin paikka nyt vaan on siinä perinteisessä paikassa keskikonsolissa
Eikä siitä mitään vaaraa ole em. mainituissa tilanteissa. Eipä niistä ennenkään ole vaaraa aiheutunut ja tuskin kovin moni on kuollut satunnaisesti Mersuilla ajaessaan jos ei ole sitä pyyhkijää heti löytänyt. Eiköhän sitä ole ehtinyt siellä kuraisella tiellä etsimään jo aikaisemminkin.

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Uusimman Tuulilasi lehden mukaan Renaultin 1,6 dCi tulee C:n nokalle syyskuussa:


-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Laaksonen kirjoitti:Uusimman Tuulilasi lehden mukaan Renaultin 1,6 dCi tulee C:n nokalle syyskuussa:
[ http://yllapito.tuulilasi.fi/sites/tuulilasi/files/styles/large/public/user/6317/2014/05/tl0614_kansi_netti.jpg?itok=j_ex10by ]



Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Kävin tänään huvikseni koeajamassa W205:n ja kiinnitin huomiota muutamiin juttuihin, osa oli positiivisa ja osa negatiivisia. Ainakin tuo keskustelua herättänyt vaihdeviiksi herätti aluksi hämmästystä, mutta kun siihen tottuu niin se on varmasti oikein näppärä. Ohjaus oli kevyt ja palautti paremmin kuin vanhoissa malleissa, joskaan vanhempien Mersujen manuaalisesti palautettava ohjaus ei haittaa minua lainkaan. Jarrut olivat aika tehokkaat ja tunnokkaat. Auto oli mielestäni myös tosi hiljainen, edes rengasääniä ei mainittavasti kuulunut sisälle.
Huonoksi puoleksi lasken sen, jonka huomasin myös kylmätyypityksessä aiemmin keväällä. Exclusive mallissa keulatähti ei näy kuskin paikalle kuin vain puoliksi yläosastaan. Miksi sitä ei voida asentaa niin kuin vanhaan hyvään aikaan, esim. W202:ssa? Ilmeisesti konepelti on etuosastaan aika matalalla aerodynaamisista syistä. Uskoisin että suuri osa myytävistä malleista onkin perusmalleja tai Avantgardeja maskissa olevalla tähdellä. Näkyvyys ja tilantunne oli muutenkin hieman huono johtuen siitä että tuulilasin yläosa oli mielestäni aika matalalla, pilarit paksuja ja kojelauta melko tyköistuva. Tai ehkä nuo ovat nykyautoissa ihan normaaleja ominaisuuksia, itsehän vertasin tuota automaattisesti W202:een jolla ajan.
Voihan tuollaista joskus 10-15 vuoden kuluttua harkita, riippuen toki siitä että millaisia kokemuksia noista Renaultin moottoreista alkaa ilmenemään.
Huonoksi puoleksi lasken sen, jonka huomasin myös kylmätyypityksessä aiemmin keväällä. Exclusive mallissa keulatähti ei näy kuskin paikalle kuin vain puoliksi yläosastaan. Miksi sitä ei voida asentaa niin kuin vanhaan hyvään aikaan, esim. W202:ssa? Ilmeisesti konepelti on etuosastaan aika matalalla aerodynaamisista syistä. Uskoisin että suuri osa myytävistä malleista onkin perusmalleja tai Avantgardeja maskissa olevalla tähdellä. Näkyvyys ja tilantunne oli muutenkin hieman huono johtuen siitä että tuulilasin yläosa oli mielestäni aika matalalla, pilarit paksuja ja kojelauta melko tyköistuva. Tai ehkä nuo ovat nykyautoissa ihan normaaleja ominaisuuksia, itsehän vertasin tuota automaattisesti W202:een jolla ajan.
Voihan tuollaista joskus 10-15 vuoden kuluttua harkita, riippuen toki siitä että millaisia kokemuksia noista Renaultin moottoreista alkaa ilmenemään.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Tuosta vaihdeviiksestä, tulee päivittäin ajeltua w212:lla melko paljon ja omassa A:ssakin vastaava viiksi on eikä sitä voi kyllä haukkua. Keskikonsoliin ilmestyy niin paljon käyttökelpoista tilaa erittäin hyvälle paikalle tuon ansiosta. Pelästyin oikein, kun hommattuani tuon vanhan ässän tuli vaihdekeppiä monesti etsittyä nimenomaan siitä ratin vierestäantti--91 kirjoitti:Kävin tänään huvikseni koeajamassa W205:n ja kiinnitin huomiota muutamiin juttuihin, osa oli positiivisa ja osa negatiivisia. Ainakin tuo keskustelua herättänyt vaihdeviiksi herätti aluksi hämmästystä, mutta kun siihen tottuu niin se on varmasti oikein näppärä. Ohjaus oli kevyt ja palautti paremmin kuin vanhoissa malleissa, joskaan vanhempien Mersujen manuaalisesti palautettava ohjaus ei haittaa minua lainkaan. Jarrut olivat aika tehokkaat ja tunnokkaat. Auto oli mielestäni myös tosi hiljainen, edes rengasääniä ei mainittavasti kuulunut sisälle.
Huonoksi puoleksi lasken sen, jonka huomasin myös kylmätyypityksessä aiemmin keväällä. Exclusive mallissa keulatähti ei näy kuskin paikalle kuin vain puoliksi yläosastaan. Miksi sitä ei voida asentaa niin kuin vanhaan hyvään aikaan, esim. W202:ssa? Ilmeisesti konepelti on etuosastaan aika matalalla aerodynaamisista syistä. Uskoisin että suuri osa myytävistä malleista onkin perusmalleja tai Avantgardeja maskissa olevalla tähdellä. Näkyvyys ja tilantunne oli muutenkin hieman huono johtuen siitä että tuulilasin yläosa oli mielestäni aika matalalla, pilarit paksuja ja kojelauta melko tyköistuva. Tai ehkä nuo ovat nykyautoissa ihan normaaleja ominaisuuksia, itsehän vertasin tuota automaattisesti W202:een jolla ajan.
Voihan tuollaista joskus 10-15 vuoden kuluttua harkita, riippuen toki siitä että millaisia kokemuksia noista Renaultin moottoreista alkaa ilmenemään.

Keulatähden näkyminen toki riippunee paljon kuskin penkin korkeussäädöstä. Jokatapauksessa ei minun mielestä kyllä ole kovinkaan nykyaikaista, että kuskin paikalta näkyy konepelti kaikessa kauneudessaan, joten tuon luokittelisin enemmänkin "hyväksi puoleksi", jos sen nyt jotenkin tunteita herättävä ominaisuus ylipäätään pitää olla.
Nykyautoissa valitettavasti näkyvyys on heikko. Erityisesti A-pilarien paksuus ärsyttää, ja tuo eteen jopa vaaratilanteita (jalankulkija tai sopivasti likkuessaan jopa auto katoaa taakse vaikka yrittäisi kurkkia).
Vaikka nuo rellun koneet varmasti ovat ihan oivia vehkeitä, niin itse kyllä aijon välttää (boikotoida) niitä loppuun saakka. Suurin osa koneistahan w205:ssakin on mersun omia.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Tulossa: W205 C-sarja
Joo kyllä tuo viiksi on varmasti ihan hyvä, kunhan siihen tottuu. Itse olen tottunut manuaaliin, joten tavallinenkin automaatti olisi vaatinut totuttelua. Myyjä myös sanoi että jos siihen koskee ajon aikana vahingossa, ei tapahdu mitään.H.E. von Kuusi kirjoitti:Tuosta vaihdeviiksestä, tulee päivittäin ajeltua w212:lla melko paljon ja omassa A:ssakin vastaava viiksi on eikä sitä voi kyllä haukkua. Keskikonsoliin ilmestyy niin paljon käyttökelpoista tilaa erittäin hyvälle paikalle tuon ansiosta. Pelästyin oikein, kun hommattuani tuon vanhan ässän tuli vaihdekeppiä monesti etsittyä nimenomaan siitä ratin vierestäantti--91 kirjoitti:Kävin tänään huvikseni koeajamassa W205:n ja kiinnitin huomiota muutamiin juttuihin, osa oli positiivisa ja osa negatiivisia. Ainakin tuo keskustelua herättänyt vaihdeviiksi herätti aluksi hämmästystä, mutta kun siihen tottuu niin se on varmasti oikein näppärä. Ohjaus oli kevyt ja palautti paremmin kuin vanhoissa malleissa, joskaan vanhempien Mersujen manuaalisesti palautettava ohjaus ei haittaa minua lainkaan. Jarrut olivat aika tehokkaat ja tunnokkaat. Auto oli mielestäni myös tosi hiljainen, edes rengasääniä ei mainittavasti kuulunut sisälle.
Huonoksi puoleksi lasken sen, jonka huomasin myös kylmätyypityksessä aiemmin keväällä. Exclusive mallissa keulatähti ei näy kuskin paikalle kuin vain puoliksi yläosastaan. Miksi sitä ei voida asentaa niin kuin vanhaan hyvään aikaan, esim. W202:ssa? Ilmeisesti konepelti on etuosastaan aika matalalla aerodynaamisista syistä. Uskoisin että suuri osa myytävistä malleista onkin perusmalleja tai Avantgardeja maskissa olevalla tähdellä. Näkyvyys ja tilantunne oli muutenkin hieman huono johtuen siitä että tuulilasin yläosa oli mielestäni aika matalalla, pilarit paksuja ja kojelauta melko tyköistuva. Tai ehkä nuo ovat nykyautoissa ihan normaaleja ominaisuuksia, itsehän vertasin tuota automaattisesti W202:een jolla ajan.
Voihan tuollaista joskus 10-15 vuoden kuluttua harkita, riippuen toki siitä että millaisia kokemuksia noista Renaultin moottoreista alkaa ilmenemään.![]()
Keulatähden näkyminen toki riippunee paljon kuskin penkin korkeussäädöstä. Jokatapauksessa ei minun mielestä kyllä ole kovinkaan nykyaikaista, että kuskin paikalta näkyy konepelti kaikessa kauneudessaan, joten tuon luokittelisin enemmänkin "hyväksi puoleksi", jos sen nyt jotenkin tunteita herättävä ominaisuus ylipäätään pitää olla.
Nykyautoissa valitettavasti näkyvyys on heikko. Erityisesti A-pilarien paksuus ärsyttää, ja tuo eteen jopa vaaratilanteita (jalankulkija tai sopivasti likkuessaan jopa auto katoaa taakse vaikka yrittäisi kurkkia).
Vaikka nuo rellun koneet varmasti ovat ihan oivia vehkeitä, niin itse kyllä aijon välttää (boikotoida) niitä loppuun saakka. Suurin osa koneistahan w205:ssakin on mersun omia.
Ja penkin korkeussäätö ei juurikaan vaikuttanut tähden näkymiseen. Penkki oli aika ylhäällä ja olen noin 185cm pitkä, mutta silti se näky vain puoliksi yläosastaan. Eikä minulla sinänsä mitään pakkomiellettä sitä kohtaan ole, mutta silti minua häiritsee se että se näkyy vain osittain. Mielestäni sen kuuluu näkyä kunnolla tai sitten ei ollenkaan (Avantgarde).
Enkä minä ostamassa ole noin uutta autoa, vaan kävin ihan hetken päähänpistona kokeilemassa että millainen auto tuo uutuus on.
