Kesän aikana laitoin tankin paikalleen, se tuli uusi tarvike kun ei mistään löytynyt oikeasti hyvää käytettyä. Laatu tässä on yllättävän hyvä, hyvin prässätty ilman ruttuja ja tarkalleen alkuperäisen mallinen. Ainut miinus tulee maalipinnasta, se oli maalattu pulverilla vaalean harmaaksi ja vaikka oli sinällään ihan ok niin epäilisin että päivittäisessä käytössä kestää muutaman vuoden jonka jälkeen ruostuu nopeasti. Hiekalla hankalat paikat ja hiomakoneella tasaiset pinnat puhtaaksi, reilu kerros epoksia ja polyuretaania pintaan. Kannakeraudan tein tarkalleen alkuperäisen mallisen plasmaleikkaamalla 30x30 ohutseinämäisestä rhs putkesta. Kannakkeen koriin yhdistävät palikat tilasin aikoinaan uudet kun oli niin rujon näköiset.
Kallis paketti mutta ompahan nyt polttoainepuoli kunnossa.
Tilasin sen toisenkin vetarin uuden niin on samanlaiset molemmin puolin. Maalasin ne myös kokonaan kun ulkonivelkin oli ihan teräspinnalla ja laitoin paremmat siteet suojakumeihin. Perä tietysti sai myös maalit päälleen, sisällä sielä on uudet teräksiset aluslevyt pikkurattaiden alla ja parista perästä valkattu parhaimmat kitkalevyt. Aika välyksetön että toivottavasti toimii äänettömästi. Uudet stefat laitoin, laakerit oli ok. Kuvassa näkyy myös uusi asd:n putki/letku, siinä on alkuperäiseen malliin taiteltu putki ja jatkona takajarruletku.
Kartaani odottelis asennusta, siihen olis uus kannatinlaakeri ja takarättinivel, mutta miten noi rättinivelet menee, mitä eroa niillä on? Toinen alkuperäinen jonka ajattelin laittaa eteen, on aika samanlainen kuin meyle hd tarvike joka ainakin osanumeron perusteella kuuluu taakse. Siinä alkuperäisessä nivelessä on 124 alkuinen numero, mutta sitä ei löydy epc:stä koska se tarjoaa rättinivelet ruuvien kanssa pakettina ja niillä on taas omat osanumerot.
			
			
						S124 300TE kunnostelua
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
			
						
							S124 300TE
W124 300D
			
						W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Näköjään tässä on 100mm eturätti ja sellaisen laitoin tilaukseen. Näkihän sen kun mittasi laipan ja kattoi ajatuksen kanssa miksi epc tarjoaa eteen kahta vaihtoehtoa, ajan tasalla oleva varmaan kertois valmistenumerotkin että mistä lähtien on mikäkin 
			
			
									
						
							
S124 300TE
W124 300D
			
						W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Puoli vuotta odotellut lakan kunnollista kovettumista ja ei vaan kovetu. Maalari sanoo että ei voi mitään. Lakan toimittajalle (nettiväri) pistin reklamaatiota että onko vika kenties tuotteessa, saa nähdä koska vastaavat. Ei näköjään onnistu vaikka teettää ulkopuolisella ja kehutulla tekijällä.
			
			
									
						
							S124 300TE
W124 300D
			
						W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Ei se kuivu, 3kk jälkeen kysyin että mikähän mättää, kävi ja hipelöi pikkuisen että ei hätää jä nyt tilanne edelleen sama. Eri lakalla tehty lukkopelli on ollut hyvä jo muutaman viikon jälkeen.
			
			
									
						
							S124 300TE
W124 300D
			
						W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Hmm, ainakin Deltron DG kuivuu vaikkei olisi kovetinta lainkaan.
			
			
									
						
							C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
			
						W124 300E-24 -92 (oma)
Re: S124 300TE kunnostelua
No kuivuuhan se jonkinlaiseksi, oon itekki teettäny sitä spray purkkiin. Auringonvalossa halkeilee ihan pilalle.
			
			
									
						
							S124 300TE
W124 300D
			
						W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Ei ole kokemusta kilikalina..
			
			
									
						
							C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
			
						W124 300E-24 -92 (oma)





