Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

petteri77 kirjoitti:Kyllähän tuo ruoste oli tiedossa kuten tuohon aikaisemmin laitoinkin.Mutta puheluista jäi sellainen kuva että pientä pintaruostetta, tässä ollaan jo vähän saatu ajatuksia kasaan.Huomenna kaverille arvioon miten paljon saadaa purkaa.Olin kyllä mielestäni varautunut kaikkeen,mutta ilmeisesti sitten en.
Autohan tuntuu muuten tekniikaltaan olevan kunnossa.Pitää vielä ionisaattori hommata jos sais sikarin ja partaveden hajun pois tupakoimattomasta autosta ;).Pitää varmaan joku projekti tästä tehdä.Ja en ole riitauttamassa.
Kuten täällä jo monta kertaa on mainittu, niin kauppa päätökseen vasta sitten, kun näkee auton, jonka aikoo ostaa.

Yksi hyvä konsti on varata muutama päivä vapaata ja lähteä mukaan hakemaan itselleen autoa. Näin ei voi syyttää kuin itseä, jos tulee ostettua p**ka yksilö. Pari kertaa kun maksaa oppirahoja, niin oppii hylkäämään auton jos mikään, toistan, mikään siinä närästää. Saksassa on yli 45 miljoonaa autoa, joten sieltä löytyy varmasti mieluinenkin kulkine.
Ja kokemuksia kertyy, muun muassa se, minkälaisen työn takana auton löytäminen on... mikä osaltaan selittää myös sitä, miksi "välittäjä" haluaa saada kaupat päätökseen osaltaan ja päästä seuraavan kohteen kimppuun.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Pieleen meni mun mersun haku saksasta :shock:

Vaihtoehdot oli W124 300DT , S124 300TDT tai W201 250DT
Lopputulos on että pihassa on W210 320CDI :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mä hain tuosta naapurista 1997 volkkari 1.9TDI:n farmarina. katsastin tänään eikä mitää vaatimustenmukaisuusuustodistuksia kyselty... taaskaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

JeremyH kirjoitti:Pieleen meni mun mersun haku saksasta :shock:

Vaihtoehdot oli W124 300DT , S124 300TDT tai W201 250DT
Lopputulos on että pihassa on W210 320CDI :roll:
Olenko oikeassa jos arvaan , että katsomasi 124-korimallit, ja myös 201 olivat "raatoja "? ' Ja sitten täysin kunnossa olevissa on kovempi hintapyynti kuin W210 malleissa ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

sportsman kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:Pieleen meni mun mersun haku saksasta :shock:

Vaihtoehdot oli W124 300DT , S124 300TDT tai W201 250DT
Lopputulos on että pihassa on W210 320CDI :roll:
Olenko oikeassa jos arvaan , että katsomasi 124-korimallit, ja myös 201 olivat "raatoja "? ' Ja sitten täysin kunnossa olevissa on kovempi hintapyynti kuin W210 malleissa ?
Öh... Et... kaikki 124 koppaset vietiin nenän edestä ja 201 koppasen omistaja perui myyntihalunsa. (ei myynyt edes rahalla. tarjosin jopa 250€ yli pyynnin, muttakun ei niin ei)
Tuossa ostamassani W210 mallissakin oli hintaa enemmän kuin keskiverto w210:ssa.
Tänään kävin näyttämässä katsastus konttorilla tuota väyrystä, pisti hymyilyttämään kun katsuri sanoi ettei tälläisiä saisi heille tuoda. Tulee kuulemma liian kova autokuume. :D
Eli vaikka haku meni "pieleen". Eli en saanut sitä mitä piti, niin silti ei harmita yhtään. Lopputulos on oikeastaan parempi kuin mitä odotin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mobile.de-sivustolla on alettu ilmoittaa osassa ilmoituksissa hintojen kohdalla brutto- ja nettohinnat. Onko tämä "Saksan nettohinta" joku alviton hinta vai mitä se meinaa?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jos ilmoituksessa lukee netto niin se tarkoittaa alvitonta hintaa.
Kun asumme EU:n alueella niin yksityinen joutuu maksamaan brutto eli alvillisen hinnan autostaan Saksassa.
Minusta nämä hinnat ovat olleet ilmoituksissa lähes aina.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Autoscoutissa on ollu jo vuosia hinnan perässä * merkki niissä mistä pystyy vähentämään alvin...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Susiraja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 27.10.2004 22:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Kirjotetaan tänne nyt vuosien jälkeen taas mersukantaan palattua oma hakukokemus. Etsinnässä oli jokin mukava kesäauto. Hallitus hyväksyi -99 SLK:n kun ei ollut "ruma ja/tai vanha" niin kuin tusina muista ehdokkaista. Oli vähän sitä mieltä että kelpaa sillekin kesäisin kun on "pikkunäppärä".

Yksi vähän ylihinnoiteltu yksilö oli myynnissä yksityisellä yli oman budjetin, mutta viikkoa ennen lentoa tiputti tonnilla pyyntiä. Rohkaistuin samoin tein soittamaan ja kokeilemaan josko englanti taipuisi. Myyjä puhui englantia ja vakuutti auton olevan toimiva laite. Varasin auton sillä edellytyksellä, että auto vastaisi kuvausta ja myyjä auttaisi exportkilpien hankinnassa. Sanoin etten välitä pikkunaarmuista jne, mutta tekniikan täytyy toimia ilman sivuääniä. Tärkein kriteeri oli musta väri ja musta/harmaa nahkasisustus. Paikan päälle suhattiin vuokra-autolla ja auto vastasi suurin piirtein kuvausta. Ainoana seikkana häiritsivät ruosteenalut etukaarissa, mutta auto oli muuten OK.

Siirtokilpien hankinta olisi näköjään sujunut ominkin avuin ihan helposti. Tunnin operaatio perjantai-aamuna kun paikallisessa virastossa ei ollut ruuhkaa. Auto toimi koko Alppien kiertelyn ja Saksassa ajelun ilman ongelmia. Hinausauton lavalle päästiin Tanskassa. Motarilla napsahti jotakin takakaareen. Vajaata kilometriä myöhemmin alkoi tuntua, että pyörä tyhjenee ja nipin napin kerettiin tien reunaan parkkiin. Tanskalaisille kaikki kiitos siitä, että paikallinen hinauspalvelu nouti meidät 30min soitosta ja heitti jollekin läheiselle nyrkkipajalle rengasta paikkaamaan vaikka kello oli jo 7 illalla. Runko oli renkaasta ehtinyt jo pettää joten alle heitettiin kierrätykseen menossa oleva vanteelle sopiva rengas. Rengasoperaatiosta veloitus about 30 euroa ja isojen kiittelyiden kera matkalle eteenpäin. On muuten harvinainen rengas tuommonen 225/50 16". En Helsingistä löytänyt, vaikka kävin kolme eri rengasketjua läpi. Pitäkööt tunkkinsa. Tilataan sitten ulkomailta niitä renkaita jos kerran rengasliikkeet itsekin tilaa.

Tuo mersun haku oli toinen kerta kun auton itse hain ulkomailta. Viime vuonna kävin Belgiasta Alfa Romeon. Molemmilla kerroilla autot ovat olleet sitä mitä myyjät ovat sanoneet niiden olevan ja kaikki paperityö on sujunut ilman mitään ihmeellisyyksiä. Varalla on kyllä ollut alfalle ja mersulle puolenkymmentä muuta ehdokasta hakemaan lähdettäessä, mutta onneksi ei ole tarvinnut niihin turvautua.
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Mitä kaikkea tulisi tietää, kun lähtee virosta ostamaan autoa, olisi tallinnassa sopiva auto. Olen lueskellut foorumeita ym. tietoa netistä, mutta jos joku autonsa hakenut jaksaisi listailla tärkeimmät asiat.
timpsoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ke 16.12.2009 12:08

Viesti Kirjoittaja timpsoni »

tere. onko kukaan hakenu lähi aikoina w210 300dt väykkyjä 97-00 kuinka paljo menny suurinpiirtein veroa ku ruottista tuotu? tullin sivuilla näky pyörivän siinä 1600-2000e välillä.
tähellinen auto
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

timpsoni kirjoitti:tere. onko kukaan hakenu lähi aikoina w210 300dt väykkyjä 97-00 kuinka paljo menny suurinpiirtein veroa ku ruottista tuotu? tullin sivuilla näky pyörivän siinä 1600-2000e välillä.
Ei se veron määrä muutu miksikään tuoko Ruotsista tai vaikkapa Espanjasta. EU:n ulkopuolelta tuotaessa sitten tulee lisäkustanniksena tullimaksu, mutta harvemmin kukaan Väyrystä sellaisesta maasta kai tuokaan.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ruotsin ulkomaillevienti selkeytyi 1.9. uudet säännöt näyttää tältä (muuttunut osa), eli käytännössä se, miten on ennen tehty vastoin viranomaisten ohjeita, on nyt virallinen viranomaisten toinen vaihtoehto:
Transportstyrelsen kirjoitti:Variant 2: Avregistrering genom export

Om en person säljer ett begagnat fordon till en person bosatt i annat land och inte har möjlighet att välja variant 1 ovan, innebär det ett utökat ansvar för den svenske säljaren. Det beror på att ärendet betraktas som en export och inte ett ägarbyte. För att fordonet ska kunna avregistreras, ska säljaren sända in följande till Transportstyrelsen, 701 81 Örebro:

1. Anmälan om avregistrering på grund av export. Anmälan ska göras på del 2 av fordonets senast utfärdade registreringsbevis, eller på blanketten Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES.
(Blanketten går bara att använda om fordonet exporteras till ett EU- eller EES-land. Vid export till annat land måste anmälan göras på registreringsbeviset.)

Säljaren kan kontrollera om ett nytt registreringsbevis har utfärdats eller inte genom att kontakta Transportstyrelsen. På handlingen ska säljaren markera att fordonet ska avregistreras med orsak export samt underteckna. Eftersom ingen registrering av ett ägarbyte kommer att ske, på grund av köparens avsaknad av svenskt personnummer, finns det inget krav på att köparen ska skriva under eller namnges, men naturligtvis är detta ett bra tillfälle att notera namnet om kontakt behöver tas i efterhand av andra anledningar.
2. En handling som klart visar att fordonet har förts ut ur Sverige. Det kan vara till exempel
- en kopia av ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där istället, eller
- en skriftlig bekräftelse från mottagarlandets registreringsmyndighet att fordonet är registrerat där istället, eller
- kopia på mottagarlandets tullhandling som klart visar att fordonet ifråga har förtullats, eller
- ett intyg från en yrkesmässig transportör som visar att fordonet förts ut ur landet till ett annat namngivet land.
3. fordonets båda registreringsskyltar (om fordonet endast har en registreringsskylt, till exempel motorcykel, traktor, moped klass I, terrängskoter, terränghjuling, snöskoter, motorredskap eller släpvagn, ska den enda registreringsskylten sändas in)

När samtliga tre saker har kommit in till Transportstyrelsen, avregistreras fordonet. Om någon av dem saknas, kommer fordonet inte att avregistreras utan kvarstår då i det svenska vägtrafikregistret (ända tills kraven är uppfyllda) med säljaren som fortsatt registrerad ägare. Det kan ta tid för köparen att få fordonet registrerat i mottagarlandet och därmed få fram en kopia på en registreringshandling. En annan svårighet kan vara att fordonet kanske först ska renoveras eller ställas i ordning och att det hela därför drar ut på tiden.

Säljaren är den som i slutänden ansvarar för att de tre delarna i punkterna ovan blir insända till Transportstyrelsen.

Observera att fordonet är både fordonsskattepliktigt och trafikförsäkringspliktigt om det inte är avställt.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

Eipä ole ainakaan vaikeutunut tuo auton tuonti. Toin juuri yhden Saksasta ja nyt odottelen veropäätöstä. Kukaan Suomen puolella ei ole edes halunnut nähdä autoa. Ei kukaan. Tullia ei kiinnosta pätkääkään. Ihan ilmoitusasia.

Sanoisin, että etelä-Saksasta se auto kannattaa ostaa. Vaikeus on ainoastaan kaupanteossa, jos liikkeestä ostaa. Kielimuuri. Eiköhän ne rahan vuoksi kuitenkin puhu mitä kieltä tahansa, tai järjestä paikalle jonkun, joka puhuu. Itselläni nyt kävi tuuri, löytyi paikallinen yhteys, mutta kuitenkin uskon asian järjestyvän lievää törkeämmällä mentaliteetilla. Jos haluat rahat, etkös puhu melkein mitä vaan?
roosayvu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 18.10.2010 20:16
Paikkakunta: Hausjärvi

Kuitenkin mersu!

Viesti Kirjoittaja roosayvu »

Ostin aikanaan 80 -luvun lopulla vm 81 300D mersun jolla oli mittarin mukaan ajettu 280 000 kilometriä ja joka paljastui myöhemmin, että se oli ollut alkujaan taksi ja sen jälkeen ties kuin monen omistuksessa. Autoon piti heti tehdä koneremontti koska se söi oljyä melkein kuin polttoainetta. Lisäksi paljastui katsastuksessa, että pohja oli aivan laho koska kuulemma massauksessa oli käytetty ainetta joka halkeili ja siitä pääsi kosteutta pellin ja massan väliin lahottaen pohjaa. Autoa piti hitsauttaa joka vuosi katsastuksen jälkeen, että sai leiman. Silloin päätin etten koskaan enää osta mersua.

Mutta ajat muuttuvat ja ostin alkuviikosta saksasta tuodun MB C 220 T CDI Classic auton joka on todella siisti. Juuri katsastettu, kahdet uudet renkaan, huollot tehty merkkiliikkeessä jne...
Saa nähdä teinkö jälleen virhe hankinnan mersun suhteen vai onko 4 -vuotta vanha mersu jo täysin toista luokkaa kuin vuosia sitten. Onhan sillä mukava ajaa kertakaikkiaan.

Ainut mikä siitä puuttuu on lohkolämmitin jonka joutuu jossain pajalla siihen asentamaan. Mitä lie maksaa?

Ja sitten vielä [b]tietäiskö joku mistä saisi käyttöohjekirjan[/b] [b]suomenkielisenä [/b]kun siinä oli saksankielinen mukana.

Keskellä tuulilasia katonrajassa on jokin mutikka, liekko se jokin anturi tai mikä lie.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

käyttöohjekirjan saa veholta muutamalla kympillä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Sergey kirjoitti:käyttöohjekirjan saa veholta muutamalla kympillä.
Justiinsa tuli postiluukusta tuo "mercedes drivers world" -lehti, ja sen mukaan C-sarjan ohjekirjat ovat 44,80 tai 49,20 valmistusajankohdasta riippuen (kuten myös A-, B- ja E-sarja yhtä poikkeusta lukuunottamatta).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
supera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 29.09.2010 10:23
Paikkakunta: Hki, Espoo - JKL

Viesti Kirjoittaja supera »

Mikä on tällä hetkellä arvio tuontiauton veropäätöksestä (siis kauanko tulli käsittelee asiaa)?.

Maahantuontikatsastus tehty ja autona perus -W204.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

supera kirjoitti:Mikä on tällä hetkellä arvio tuontiauton veropäätöksestä (siis kauanko tulli käsittelee asiaa)?.

Maahantuontikatsastus tehty ja autona perus -W204.
27.9.2010 kävin tullissa viemässä paperit ja 28.9.2010 tuli verotuspäätös postiluukusta.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

supera kirjoitti:Mikä on tällä hetkellä arvio tuontiauton veropäätöksestä (siis kauanko tulli käsittelee asiaa)?.

Maahantuontikatsastus tehty ja autona perus -W204.
Riippuu hieman tullipiiristä. (ja ruuhkasta)
2010 kesällä Helsingissä kesti neljä päivää.
Vaasan tulli 2008 toukokuussa kesti heinäkuuhun.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
supera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 29.09.2010 10:23
Paikkakunta: Hki, Espoo - JKL

Viesti Kirjoittaja supera »

Olenkohan ymmärtänyt jotain väärin? Kävin maahantuontikatsastuksessa lokakuun puolessa välissä. Katsastusaseman kaverit sanoivat että he laittavat kaikki paperit Tulliin. Tämän jälkeen sieltä tulee veromaksukuitti ja se kun maksettu niin katsastuskonttorille hakemaan kilvet.

Ei minulla ole kiire maksamisen suhteen, tuli vain mieleen että missä vaiheessa kannattaa lähteä kyselemään jollei Tullista (Helsingin) kuulu mitään.



JeremyH kirjoitti:
supera kirjoitti:Mikä on tällä hetkellä arvio tuontiauton veropäätöksestä (siis kauanko tulli käsittelee asiaa)?.

Maahantuontikatsastus tehty ja autona perus -W204.
Riippuu hieman tullipiiristä. (ja ruuhkasta)
2010 kesällä Helsingissä kesti neljä päivää.
Vaasan tulli 2008 toukokuussa kesti heinäkuuhun.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

supera kirjoitti:Olenkohan ymmärtänyt jotain väärin? Kävin maahantuontikatsastuksessa lokakuun puolessa välissä. Katsastusaseman kaverit sanoivat että he laittavat kaikki paperit Tulliin. Tämän jälkeen sieltä tulee veromaksukuitti ja se kun maksettu niin katsastuskonttorille hakemaan kilvet.

Ei minulla ole kiire maksamisen suhteen, tuli vain mieleen että missä vaiheessa kannattaa lähteä kyselemään jollei Tullista (Helsingin) kuulu mitään.
En tiedä tarjoaako katsastusasema tuollaista palvelua, mutta kyllä niissä tulliin menevissä papereissa pitäisi käsittääkseni ainakin sinun allekirjoituksesi olla. ("Autoveroilmoitus", "Käytetty auto, yksilöinti", ja mahdollisesti "Ilmoitus ajoneuvon käyttöönotosta")

Ilmeisesti auto ei ole nyt edes siirtokilvissä? Jos ei, niin sitten voit odottaa vaikka maailman tappiin, jos sinulla ei ole mikään kiire päästä ajelemaan autolla. Jos sen sijaan sinulla on tilapäinen käyttölupa, niin tarkistaisin kiireen vilkkaa onko autoveroilmoitus annettu, sillä siihen on viisi päivää aikaa käyttöönottoilmoituksesta.

Tullin sivuilta:
Suomessa vakituisesti asuva henkilö ei saa ajaa Suomessa ajoneuvolla, josta ei ole maksettu autoveroa. Suomessa rekisteröitäväksi tarkoitettua ajoneuvoa voidaan kuitenkin käyttää väliaikaisesti ennen veronmaksua enintään kolmen kuukauden ajan, jos ajoneuvosta on tehty käyttöönottoilmoitus Tullille. Tällöin autoveroilmoitus on annettava 5 päivän kuluessa käyttöönottoilmoituksen vahvistamisesta.
Helpointa kun soitat tulliin ja kysyt, tullin sivuilta löytyy yhteystietoja.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
supera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 29.09.2010 10:23
Paikkakunta: Hki, Espoo - JKL

Viesti Kirjoittaja supera »

tj86430 kirjoitti:
supera kirjoitti:Olenkohan ymmärtänyt jotain väärin? Kävin maahantuontikatsastuksessa lokakuun puolessa välissä. Katsastusaseman kaverit sanoivat että he laittavat kaikki paperit Tulliin. Tämän jälkeen sieltä tulee veromaksukuitti ja se kun maksettu niin katsastuskonttorille hakemaan kilvet.

Ei minulla ole kiire maksamisen suhteen, tuli vain mieleen että missä vaiheessa kannattaa lähteä kyselemään jollei Tullista (Helsingin) kuulu mitään.
En tiedä tarjoaako katsastusasema tuollaista palvelua, mutta kyllä niissä tulliin menevissä papereissa pitäisi käsittääkseni ainakin sinun allekirjoituksesi olla. ("Autoveroilmoitus", "Käytetty auto, yksilöinti", ja mahdollisesti "Ilmoitus ajoneuvon käyttöönotosta")

Ilmeisesti auto ei ole nyt edes siirtokilvissä? Jos ei, niin sitten voit odottaa vaikka maailman tappiin, jos sinulla ei ole mikään kiire päästä ajelemaan autolla. Jos sen sijaan sinulla on tilapäinen käyttölupa, niin tarkistaisin kiireen vilkkaa onko autoveroilmoitus annettu, sillä siihen on viisi päivää aikaa käyttöönottoilmoituksesta.

Tullin sivuilta:
Suomessa vakituisesti asuva henkilö ei saa ajaa Suomessa ajoneuvolla, josta ei ole maksettu autoveroa. Suomessa rekisteröitäväksi tarkoitettua ajoneuvoa voidaan kuitenkin käyttää väliaikaisesti ennen veronmaksua enintään kolmen kuukauden ajan, jos ajoneuvosta on tehty käyttöönottoilmoitus Tullille. Tällöin autoveroilmoitus on annettava 5 päivän kuluessa käyttöönottoilmoituksen vahvistamisesta.
Helpointa kun soitat tulliin ja kysyt, tullin sivuilta löytyy yhteystietoja.
jeps, ymmärsin väärin tuon ajoneuvoveroilmoituksen jätön.

Nyt kunnossa, kiitos nopeista vastauksista.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Tuota sivua kannattaa tuijottaa jonkin aikaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
supera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 29.09.2010 10:23
Paikkakunta: Hki, Espoo - JKL

Viesti Kirjoittaja supera »

Sen verran vielä asiasta että perjantaina (12/11) vein paprut puolen päivän aikaan ja tänään tuli jo veropäätös postissa.
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Noista km-määristä vielä. Joissakin Saksan MB-liikkeissä on yli 100tkm ajettuja autoja, jos kilsat ovat tulleet lyhyessä ajassa ja huollot on tehty merkkiliikkeessä.

Itse en pelkää Suomessakaan esimerkiksi taksia, jolla isäntä on ajellut 300tkm ja voimassa on ollut huolenpitosoppari. Kun vielä tsekkaa, mitä kaikkea autoon on tehty kilsojen aikana, saattaa saada tosi namupelin.
Avatar
postimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 06.12.2003 16:06
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja postimies »

Tein pienen web-sivun omasta W204 hausta Virosta. Tarina löytyy täältä:

http://www.savilampi.com/auto_virosta/
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
merikarhu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 23.07.2010 10:33

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja merikarhu »

Oma kokemukseni rajoittuu yhteen tuontiautoon heinäkuulta 2010. 3 kaveria, lento Ryanairilla Tampereelta Bremeniin (lippu 50€). Kentältä vuokra-auto ja kohteena http://www.autohus.de/cms/" onclick="window.open(this.href);return false;. 30min ajomatkan jälkeen saavuimme perille 1800 auton myyntikentälle josta kaverini olivat päättäneet ostaa autot. 1,5 h koeajoja sekä paperihommia ja kaverit olivat valmiita kotimatkalle.

Kotiin emme vielä lähteneet vaan seuraavaksi piti hakea minulle etukäteen hyvännäköiseksi havaittu mb C220 cdi Elegance vm.2002 aj.160tkm. Diilerinä http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-esttuning.html" onclick="window.open(this.href);return false; Hintapyynti oli 7 900€ jonka sain tingittyä 7500€. Mersu oli pirun nätissä kunnossa. Ainoa miinus oli hieman ravistavat etujarrulevyt. Rahat kouraan, paperihommat konttorin kautta selviksi (vei yhteensä n.1h), ajo satamaan ja auto täyteen alkoholia.

Saksassa kaikki sujui vikkelään mutta kotimaassa helsingin päässä pitikin sitten odotella veropäätöstä 3 kk. Veroja tuli n.3500€. Veropäätöksen jälkeen auto myyntiin, hintapyynti 13 900€ ja kaupat tuli heti hintaan 13 750€, eli kulujen jälkeen jäin n.2000€ plussalle. Ja toki kaapit täytty halvat alkoholista.

Helmikuussa olisi tarkoitus tehdä uusi reissu. Tällä kertaa kohteena vm,06 Passat.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Siellä DAT Autohusissa puuttui tosi monesta autosta radiot. Saavatko kauppiaat ne kiinni nopeaan tahtiin takaisin autoon, jos sieltä meinaa auton ostaa? Lisäksi miten tuo 1½ tunnin koeajo onnistuu?
merikarhu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 23.07.2010 10:33

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja merikarhu »

tn62634 kirjoitti:Siellä DAT Autohusissa puuttui tosi monesta autosta radiot. Saavatko kauppiaat ne kiinni nopeaan tahtiin takaisin autoon, jos sieltä meinaa auton ostaa? Lisäksi miten tuo 1½ tunnin koeajo onnistuu?

Kokonaisuus lyhyine koeajoineen, paperitöineen ja auton valmisteluineen kesti 1½ tuntia. Koeajoahan siellä ei saa suorittaa kuin autokaupan pihamaalla. Näissä autoissa radiot olivat kiinni, BMW 520 ja VW Golf. Mutta tosiaan, erittäin useassa radiot olivat irti. Sitä en tiedä kauanko niiden kiinnittämiseen menee aikaa.

Onko kenelläkään kokemusta oheisesta liikkeestä Hampurista? http://home.mobile.de/SADAF" onclick="window.open(this.href);return false; Poikettiin sielläkin. Autot olivat edullisia ja erittäin siistejä. Mutta jostain syystä hälytyskellot soi ja pieni epäillys puhtaista papereista kolkutti takaraivossa. Pihamaalla oli useampi samanlainen liike.
Vastaa Viestiin