124 300d super turbotus
Nimenomaan.Antti M. kirjoitti:En teeKummeli kirjoitti:No jos teet alle 350e tuollasia kiillotettuja rosteripakosarjoja, niin ostan heti 10kpl.Antti M. kirjoitti:No saahan noihin rahaa uppoaan vaikka kuin...riippuu paljo siitä kuin alkaa hifisteleen ja paljonko tekee ite...äkkiähän sitä hintaa kertyy jos pakosarjat ja kaikki ostaa valmiina.Ja pitää olla hiottuja sisältä, ja valamis hukkiksenlähtö, ja kanavat jaettuna laipalle asti.
Voihan sitä ostaa valmiita ruosteisia pakosarjoja, ei siinä mitään... varmaan saa jo tuolla 350e.,liian huono tuntipalkka jää, enkä mää sarjan hintaa kritisoinukaa, kunhan vaan totesin että hinta riippuu mainitsemistani asioista ja jos nyt vaikka pakosarjasta puhutaan niin sanosin et alle 100E vääntää kutoskoneeseenki perushyvän sarjan ku ite tekee vesijohtoputkesta vaikka. Kaikista tuollasista yksittäisistä asioistahan se lopullinen hinta koostuu.

Ihan siitäkin syystä piti tehä uus sarja, kun valurautasessa on pulssijako päin ******. Nyt sai tehtyä kunnolla tuolla jaetulla pesällä, kun ekat kolme on omassa, ja jälkimmäiset kolme omassa pesässään. Eikä hukkaportin putkikaan "pitäis" sekottaa, kun siinä on pesäjako myös aivan hukkiksen venttiilille asti. Saa nähä onko mitään hyötyä, mutta ainakin yleisesti ajateltuna se pitäs näin toteuttaa tuolla jaetulla pesällä olevalle turbolle. (Tai oikeesti pitäs tehä kahella synapsen portilla, mutta hinta olis äkkiä 1400e yksistään porteilla...)
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Jos tässä topiikissa kun meni OT:ksi (ja kun on perjantaipromillet päässä) niin uskaltaisi kysyä...
napa: Kun olet tuota konetta ollut nyt tekemässä muistaakseni jo pari vuotta niin milloin se tehdään, vähän jo tässä tekisi mieli nähdä oikea mersun moottori oikeilla tehoilla ? Itse kun en oikein pidä noita bensamoottoreita minään, mutta kyllähän se mieli muuttu kun itse näkee ja kokee...
jokojokojokojok......
napa: Kun olet tuota konetta ollut nyt tekemässä muistaakseni jo pari vuotta niin milloin se tehdään, vähän jo tässä tekisi mieli nähdä oikea mersun moottori oikeilla tehoilla ? Itse kun en oikein pidä noita bensamoottoreita minään, mutta kyllähän se mieli muuttu kun itse näkee ja kokee...
jokojokojokojok......
Lisää tietoa: www.skg.fi
mulla ei ole aikataulujaveskola kirjoitti:Jos tässä topiikissa kun meni OT:ksi (ja kun on perjantaipromillet päässä) niin uskaltaisi kysyä...
napa: Kun olet tuota konetta ollut nyt tekemässä muistaakseni jo pari vuotta niin milloin se tehdään, vähän jo tässä tekisi mieli nähdä oikea mersun moottori oikeilla tehoilla ? Itse kun en oikein pidä noita bensamoottoreita minään, mutta kyllähän se mieli muuttu kun itse näkee ja kokee...
jokojokojokojok......

enkä mä ole tätä bensakonetta suunnitellut vasta kuin jotain vajaan vuoden

lyhyesti suunnitelmat on nyt siis seuraavanlaiset:
- M103 2.6 ltr joka porataan 85 mm männille
- kiertarit H-profiili (valmistaja hakusessa, luultavasti päädyn kuitenkin PO-metallin valmistamiin...)
- kansi 3 litraisesta, ei suurempia suunnitelmia vielä muuten, kai sitä vähän pitää nakertaa...
- kampura OM603, jotenkin sellainen tunne, että se olis hyvä...
- ahtimet, holset HX40 super + AMG C32 mekaaninen ruuvi
- megasquirt moottorin ohjaus
enää tuon listan osista puuttuu, kanget ja männät, muut osat on pääosin jo kasattuna hallin nurkaan


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
joo en edes jaksa kirjotella tolle yhelle koko perhee keskustelu miehelle elä lue mun juttuja ku et niistä selvää saa..
joo nyt antanu vähä enemmän mersulle happea ja 1,0bar kohal aivankuin tulis rajotin vastaa rupee pätkii ja tyhjäkäynnillä ryskyttää välil 5??? oisko menny suutin?? ja savuttaa sinistä.. vai oisko pumpussa vika?
joo nyt antanu vähä enemmän mersulle happea ja 1,0bar kohal aivankuin tulis rajotin vastaa rupee pätkii ja tyhjäkäynnillä ryskyttää välil 5??? oisko menny suutin?? ja savuttaa sinistä.. vai oisko pumpussa vika?
johtaja: Antti Peltomäki
voi siellä suutin oll menossa/mennyt, mutta voi myös olla kanki vikaa...peltsi_racing kirjoitti:
joo nyt antanu vähä enemmän mersulle happea ja 1,0bar kohal aivankuin tulis rajotin vastaa rupee pätkii ja tyhjäkäynnillä ryskyttää välil 5??? oisko menny suutin?? ja savuttaa sinistä.. vai oisko pumpussa vika?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onko koneen huohotin vedetty mihin? Eikös tämä ollut edelleen vaparista tehty? Jos koneen huohotus menee edelleen imusarjaan kuten vakiona niin ahtojen noustessa paine menee huohottimen kautta kampikammioon jne. Myös syöttöpumpun sisään ja siellä se paine painaa sammuttimen päälle. Eli veto loppuu ja taas alkaa kun ahdot tippuu.peltsi_racing kirjoitti:
joo nyt antanu vähä enemmän mersulle happea ja 1,0bar kohal aivankuin tulis rajotin vastaa rupee pätkii ja tyhjäkäynnillä ryskyttää välil 5???
Pätkiminen ja sininen savu viittaa siihen ettei pumppu saa kunnolla soppaa tankista. Eli vetää ilmaa jostain?
Suutinvika ilmenee useimiten erittäin kovana kalinana.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
huohotin vedetty ennen ahinta letkuu entisen omistajan toimesta täytyy vetää se pois mutta ei varmaa siinä vika.. ja ei nyt ihan hirveesti kalata et se ilma juttuu tuntus itestäki mahdolliselta ku 1 suuttimen paluu vuotaa huomasin ku tutkin tota täytyy vaihella letkuja ja katsoa sit.. joo en tolla ahtimella aikonutkaan mennä yli kilon
ja en suko et kanki menny kun sen naputuksen tunnen kyllä
jotenki vaa tuntus et suutin hirttelee ku 2000kierrosta ku on nii rupee käymään nätisti ja sininen savu loppuu... mut entiä outo vika kyl...


johtaja: Antti Peltomäki
Huohotin jos on ahtimen imuputkessa niin se on tavallaan paras paikka. Silloin muodostuu lievä alipaine kampikammioon jolloin öljy pysyy hyvin koneessa.
Haittapuolena on tietysti se, että huohotuskaasun mukana kulkee hieman öljyä ahtimen läpi koneeseen. Tuo ei yleensä haittaa, jos kone ei huohota liikaa. Tuostakin vaivasta pääsee eroon liittämällä siihen väliin öljynkeruusäiliön, joka palauttaa öljyn koneeseen. Dieselissä se ei nyt niin vakavaa ole jos siellä kulkee vähän öljyä ahtoilman mukana.
Mikäli se huohotusputki olisi ollut paineputkessa, eipä sinne juuri ahtopainetta olisi päässyt muodostumaan, luulen.
Haittapuolena on tietysti se, että huohotuskaasun mukana kulkee hieman öljyä ahtimen läpi koneeseen. Tuo ei yleensä haittaa, jos kone ei huohota liikaa. Tuostakin vaivasta pääsee eroon liittämällä siihen väliin öljynkeruusäiliön, joka palauttaa öljyn koneeseen. Dieselissä se ei nyt niin vakavaa ole jos siellä kulkee vähän öljyä ahtoilman mukana.
Mikäli se huohotusputki olisi ollut paineputkessa, eipä sinne juuri ahtopainetta olisi päässyt muodostumaan, luulen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuo kyllä viittaa myös vajaaseen palotapahtumaan, joka saattais johtua matalasta puristuksesta. Kun tulee riittävästi kierroksia niin herää mukaan.peltsi_racing kirjoitti: ja en suko et kanki menny kun sen naputuksen tunnen kylläjotenki vaa tuntus et suutin hirttelee ku 2000kierrosta ku on nii rupee käymään nätisti ja sininen savu loppuu... mut entiä outo vika kyl...
joka taas voi johtua esim. taittuneesta kiertaristajuhaoh kirjoitti:Tuo kyllä viittaa myös vajaaseen palotapahtumaan, joka saattais johtua matalasta puristuksesta. Kun tulee riittävästi kierroksia niin herää mukaan.peltsi_racing kirjoitti: ja en suko et kanki menny kun sen naputuksen tunnen kylläjotenki vaa tuntus et suutin hirttelee ku 2000kierrosta ku on nii rupee käymään nätisti ja sininen savu loppuu... mut entiä outo vika kyl...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
tai sit vaan ilma vuodosta.. heti kun vaihdoin pumpum enkä polkenut yhtään tämä alko heti ekasta starttauksesta asti tehny ton. ja yks paikka kylll märkii.. vaihdan huomenna kaikki näkyvät letkut... ja enempi epäilen suutinta koska ollu joskus samaa oireilua 300 vapari d ja sillo oli suutin paskana.. mut toivon et pääsis helpommalla mut jos letkun vaihto auta sit otan suuttimet pois.
johtaja: Antti Peltomäki
ihan hyvä idea, ja ainakin kun "mitoittaa" konetta, niin olis halvempaa...sunbeam kirjoitti:Napa ,Laita siihen sun bensiini projektiin evo 7-9 vakio männät, niitä saa melkein ilmaiseksi kun isot pojat vaihtaa niitä " varmuuden vuoksi ".
pitääkin alkaa kyselemään, jos jostain löytäis 2 sarjaa evo:n vakio mäntiä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Voi olla vaikea löytää evo2 mäntiä, kaikissa muissa evoissa on hyvät männät paitsi evo3, hajoaa heti jos nakuttaa.
7-9 mäntiä on paljon tarjolla, niitä käytetään jonkiverran jokkis koneissa halvan hintansa takia.
7-9 mäntiä on paljon tarjolla, niitä käytetään jonkiverran jokkis koneissa halvan hintansa takia.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
tarvitsen siis 2 sarjaa niitä evo:n mäntiä, kun on 6 sylinterinen kone kyseessäsunbeam kirjoitti:Voi olla vaikea löytää evo2 mäntiä, kaikissa muissa evoissa on hyvät männät paitsi evo3, hajoaa heti jos nakuttaa.
7-9 mäntiä on paljon tarjolla, niitä käytetään jonkiverran jokkis koneissa halvan hintansa takia.



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
On se mäntä mitsussakin aika kovilla, kovapuristussuhde turbomoottoriin, kova pakopaine , paukut, ajetaan 25-40 min kaasupohjassa ja sidotaan jarrulla , ja kestää evon vakio mäntä katukäytössä 500hv.
Jos alkaisin turbottamaan isokuutioista moottoria, tekisin sen 9.5 puristus suhteella, isolla turbolla ja ajaisin max. 1 bar. ahdoilla.
Jos alkaisin turbottamaan isokuutioista moottoria, tekisin sen 9.5 puristus suhteella, isolla turbolla ja ajaisin max. 1 bar. ahdoilla.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
mulla on jo yksi sellainen, eli mitsun V6 jossa 10:1 puristuksetsunbeam kirjoitti: Jos alkaisin turbottamaan isokuutioista moottoria, tekisin sen 9.5 puristus suhteella, isolla turbolla ja ajaisin max. 1 bar. ahdoilla.


mersun M103 2.6 lohko pitäis olla teoriassa parempi aihio kokeilla tuollaista rajua ahtamista, kuin 3.0 lohko

voi olla, että tuo mitsun 85 mm mäntä on silti jo liian suuri ja joudun miettimään vielä uusiksi mistä sais hyvät männät


sillä muutaman 100 cc menetyksellä mitä häviän tuolla 2.6 lohkon käytöllä verrattuna 3 litraiseen ei todellakaan taida olla mitään merkitystä lopputuloksen kannalta

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
siitähän koko tämä mun idea lähtikin, eli sain päähäni, että jos laittais dieselin sisuskalut bensan lohkoon, kun mersun m103 2.6 lohkoon sais laitettua OM603 kalut, mutta unohdin sitten koko homman, kun ei ne dieselin kanget kuitenkaan kestäis, vaan joutuis ne päivittämään h-profiili veiveiksisunbeam kirjoitti:Laita sinne joku dieselin mäntä ja kevennät sitä vähän.
Kyllä kestää nakutusta

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tälläiseen tulokseen tultiin, kun asiaa pähkäiltiin porukalla, että dieselin männät ei tule kuitenkaan kestämään ja aiheuttavat liian suuria rasituksia yleisesti koneelle... viimeisin oljenkorsi, eli turbodieselin kiertokangetkin on kuulemma ihan purukumia jo tuossa vaiheessanj^ kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin että miksi ei? Hemmetisti isommat puristukset, koneessa paljon enemmän vääntöä jne.. Ihan siis tyhmyyttäni / uteliaisuuttani kyselen

budjettikoneessa ja alle 500 hepan tehoilla noilla dieselin osilla kyllä tekis kestävän käyttöauton koneen, mutta ei sitten paljon siitä parempaa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
niin, kyllä ne kestää bensakoneessakin sen n. 500 hp/700 nm, mutta ei enää oikein siitä ylöspäin...nj^ kirjoitti:Kuulostaa vähän omituiselta että kestää 500hp/700nm diisselissä, mutta ei bensassa.. Diisselissä kun on vielä ne puristukset kertaan kaksItsehän en silti mikään moottoritekniikan dinssi olekkaan ja kaikki tehdään erehdyksen kautta
puristukset ei vielä kerro mitään, vaan se paine mikä sylinterissä vaikuttaa mäntään työtahdin aikana ja samaa luokkaa ne on bensakoneessa ja dieselissä, jos samat väännöt otetaan samoilla kierroksilla

ja kyllä minäkin luotan vielä siihen yritys ja erehdys metodiin enemmän, kuin liialliseen teoriaan

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."