Projekti 450 SEL 6.9 muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Oikaisin tänään etuhiekkapellin. Se oli mutkalla siitä hinauslenkin kohdalta alareunastaan, inhottavan lepru ja vetelä lärpäke. Mallasin "tango"lta saamiani ritilöitä ja ne istui hyvin hiekkapeltiin. Itse asiassa minulta oli kuskin puolen ritilä tiessään ja tangolta sain siihen täysin ehjän. Oma apparin puolen ritilä on muuten ehjä paitsi keskellä olevat kiinnityslipareet on katkenneet. Tangolta saamassani lipareet on ehjät mutta itse ritilikkö murtunut. Tarttee katsoa kumman niistä korjaa.
Joka tapauksessa kolme varttia kun naputtelin ja vääntelin niin hiekkapellistä tuli aika hyvä. Ko. osaa ei saa enää merkkiliikkeen kautta ja omanihan on ihan ruosteeton vielä.
Joka tapauksessa kolme varttia kun naputtelin ja vääntelin niin hiekkapellistä tuli aika hyvä. Ko. osaa ei saa enää merkkiliikkeen kautta ja omanihan on ihan ruosteeton vielä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Lisäksi väärän väriset ja malliset kilvetkarra kirjoitti:Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.

Re: Projektina 450 SEL 6.9
Mitähän tuolla kuskin niskatuella on oikein tehty kun on tuon näköiseks menny...slk203k kirjoitti:Lisäksi väärän väriset ja malliset kilvetkarra kirjoitti:Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Siellä on varmaan joku siiderivalas röhnöttänyt takapenkillä, ja nilkkoja tuettu noilla niskatuillaHavis kirjoitti:Mitähän tuolla kuskin niskatuella on oikein tehty kun on tuon näköiseks menny...slk203k kirjoitti:Lisäksi väärän väriset ja malliset kilvetkarra kirjoitti:Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.

Kilvistä, ajattelin itse niin että 1972 oli vielä mustia kilpiä, eli tähän automalliin ja europuskureihin ne sopisi. Ja ne taisi olla 5-merkkisiä mutta täällä kaakossa olivat esim RD-192 tai RO-949 tyyliin. Tuollaista MAO-68 kilpeä ei vielä 1972 saanut ja 1973 tuli vasta kolmella kirjaimella ja kolmella numerolla mutta silloin ne oli jo valkoisia.
Mutta en tiedä miten muualla Suomessa meni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kuusimerkkisiä ja valkoisia kilpiä alettiin jakaa Turun ja Porin-, Hämeen- ja Oulun läänissä vuoden 1972 alussa toukokuussa mukaan tuli Helsinki myöhemmin tuli mukaan muut läänit. Kymen-, Pohjois-Karjalan ja Uudenmaan lääni vasta vuoden 1973 alusta.karra kirjoitti:Siellä on varmaan joku siiderivalas röhnöttänyt takapenkillä, ja nilkkoja tuettu noilla niskatuillaHavis kirjoitti:Mitähän tuolla kuskin niskatuella on oikein tehty kun on tuon näköiseks menny...slk203k kirjoitti:Lisäksi väärän väriset ja malliset kilvetkarra kirjoitti:Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.![]()
Kilvistä, ajattelin itse niin että 1972 oli vielä mustia kilpiä, eli tähän automalliin ja europuskureihin ne sopisi. Ja ne taisi olla 5-merkkisiä mutta täällä kaakossa olivat esim RD-192 tai RO-949 tyyliin. Tuollaista MAO-68 kilpeä ei vielä 1972 saanut ja 1973 tuli vasta kolmella kirjaimella ja kolmella numerolla mutta silloin ne oli jo valkoisia.
Mutta en tiedä miten muualla Suomessa meni.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Lasiliike irroitti tänään takaikkunan. Tiivisteen alla oli ruosteetonta peltiä, of course. Auto on viety nyt maalarille.
Minulla on Febin uudet tuuli- ja takalasin tiivisteet. Harmi että takaikkunan tiivisteeseen joutuu kaivertamaan reiät takalasin lämmittimen piuhoille. Itse asiassa vedin piuhat sivuleikkurilla tänään poikki lasiliikkeessä, kun sieltä soitettiin että mitäs tehdään
. Jätin sen verran varaa että ne saa liitettyä uudestaan, taikka laitan jatkopiuhaa että saa lasin paikoilleen uuden tiivisteen kanssa. Tekee sitten varsinaiset liitokset kun saa auton kotitalliin; joutuu purkaan takapenkin ja selkänojan pois että saa C-pilarien verhoukset auki, liitokset on siellä alla.
Tai saatan jättää koko lämmittimen kytkemättä, ei tullut edes testattua sitä... kesäauto...
Minulla on Febin uudet tuuli- ja takalasin tiivisteet. Harmi että takaikkunan tiivisteeseen joutuu kaivertamaan reiät takalasin lämmittimen piuhoille. Itse asiassa vedin piuhat sivuleikkurilla tänään poikki lasiliikkeessä, kun sieltä soitettiin että mitäs tehdään

Tai saatan jättää koko lämmittimen kytkemättä, ei tullut edes testattua sitä... kesäauto...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Wheeler dealersissa muistelisin tapahtuneen sellaista, että maalasivat (olisko ollu Pösö 205 GTI:n) väärän värisen hattuhyllyn vinyylisprayllä. Ihan vaan tavallisella kaupasta saatavalla spraylla siis. Se oli siis sellainen tuohon aikaan yleinen jonkun sortin paffista tehty hylly, jossa pintana sellaista silmukkatekstiiiliä - kaukaa katsottuna vähän saman sorttista kuin joidenkin 70-lukuisten Mersujen lattiamatot.karra kirjoitti:
Hattuhyllyn vois kokeilla maalata jollain "kangasmaalilla!onkohan sellaista olemassa
Samoin muistan semmoisen, että Mobilistissa oli joskus Juhani Halmeenmäen juttu siitä, kuinka hän oli maalannut myös vinyylisprayllä jonkun japanilaisauton istuinverhoilua. Siitä osa oli kyllä vinyyliä, mutta nyt muisti pätkii, että maalattiinko siinä myös se kangas vai pelkästään vinyylisivut. Mistähän senkin jutun löytäis - hyllyssä sellainen on, mutta kun mulla on kaikki Mobilistit ensimmäisestä numerosta alkaen, niin niitä on aika monta... Toisaalta jos olen oikein ymmärtänyt niin täällä foorumilla kirjoittava Juhani Halmeenmäki on samainen henkilö (ei siis kaima), joten ehkä häneltä vois kysyä, jos hän ei muuten satu tätä keskustelua bongaamaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Pikaisesti googlaamalla jotain kyllä tuntuu löytyvän:karra kirjoitti:Hattuhyllyn vois kokeilla maalata jollain "kangasmaalilla!onkohan sellaista olemassa
http://www.fabricspray.eu/?fi_niksit-ja-menetelmat,39" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan perus spray maalilla en ihan heti kyllä ite ainakaan maalais ilman testiä johonkin joutopalaan. Sillä kun saa helposti niin paksun kerroksen että voi mennä kangas piloille laakista.
Noi jäljet hyllykankaassa taitaa olla merkkejä vuotaneesta tiivisteestä. Ennen maalausta vois olla idistä pestä jolloin homeenpoisto tms aineella, ettei vasta viimeistellyn pinnan alla jää muhimaan joku bakteeripommi.
Mielenkiintoista luettavaa nämä karran projektijutut

Re: Projektina 450 SEL 6.9
Dänks!Havis kirjoitti:Mielenkiintoista luettavaa nämä karran projektijutut
Joo koko talvi on aikaa tutkia tuota hommaa. Irrotan siis takapenkin jotta saa lämppärin piuhat takaisin, ja samalla nykäsee hattuhyllyn veks.
Joo oli aika hauskaa kun rapsuttelin sitä nukkapintaa; se irtosi pölynä



1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
.
Viimeksi muokannut noroljan, Ti 13.10.2015 10:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Viikonloppuna kaveri irroitti takalasista kalvon, niitä oli kaksin kappalein päällekkäin; alempi kuulemma aika tiukassa. Lasi viety takaisin lasilikkeeseen odottamaan autoa, pitää käydä kolvaamassa jatkojohdot noihin lämppärin piuhojen nysiin että saa lasin ensin paikoilleen, siten räpeltää ne johdot sinne C-pilareihin ajan kanssa...
Maalarikin soitti eilen että auto on valmis, tarttee mennä katsomaan tulosta
.
Maalarikin soitti eilen että auto on valmis, tarttee mennä katsomaan tulosta

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Lähtikö kalvo hyvin irti ilman että lämmitysjohdotukset irtos lasista? On kuulemma moni repinyt lämmittimen pilalle tuossa puuhassa. Ilmeisesti irrotus pitää tehdä runsaan saippuaveden tms väsytystekniikan avulla.karra kirjoitti:Viikonloppuna kaveri irroitti takalasista kalvon, niitä oli kaksin kappalein päällekkäin; alempi kuulemma aika tiukassa. Lasi viety takaisin lasilikkeeseen odottamaan autoa, pitää käydä kolvaamassa jatkojohdot noihin lämppärin piuhojen nysiin että saa lasin ensin paikoilleen, siten räpeltää ne johdot sinne C-pilareihin ajan kanssa...
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Oli kuulemma tiukassa, se alempi etenkin. Mutta, ässämersussahan on vastuslangat laminoitu sinne lasien väliin, taisi olla jo W108 mallissa. Eli ei ongelmia. En osaa sanoa siitä tekniikasta, pitää kysyä ensi kerralla kun SLC menee hänelle vahaukseen.Havis kirjoitti:Lähtikö kalvo hyvin irti ilman että lämmitysjohdotukset irtos lasista? On kuulemma moni repinyt lämmittimen pilalle tuossa puuhassa. Ilmeisesti irrotus pitää tehdä runsaan saippuaveden tms väsytystekniikan avulla.karra kirjoitti:Viikonloppuna kaveri irroitti takalasista kalvon, niitä oli kaksin kappalein päällekkäin; alempi kuulemma aika tiukassa. Lasi viety takaisin lasilikkeeseen odottamaan autoa, pitää käydä kolvaamassa jatkojohdot noihin lämppärin piuhojen nysiin että saa lasin ensin paikoilleen, siten räpeltää ne johdot sinne C-pilareihin ajan kanssa...
Ongelma oli juottaa uutta johtoa niihin nysiin, ei ota tina kiinni ei sitten millään kun auton kaapeli on jo mustunutta sieltä sisältä, onhan sillä ikää jo 36 vuotta. Tarttee laittaa puristusliitoksella jatkopätkät kiinni, sen voi tehdä siinä samalla kun ensin pujottaa tiivisteen lasin ympärille ja ne johtonysät pitää viedä tiivisteen läpi pistämällä siihen reikä jollain naskalilla tms.
Auton osamaalaus onnistui erittäin hyvin, olen tyytyväinen.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Voiskoha ne piuhat saaha kemiallisesti putsattua, ni sais tinattuakarra kirjoitti: Ongelma oli juottaa uutta johtoa niihin nysiin, ei ota tina kiinni ei sitten millään kun auton kaapeli on jo mustunutta sieltä sisältä, onhan sillä ikää jo 36 vuotta.

Edit: Googlasin aihetta, ja tuli osuma Tiede -lehden keskustelupalstalle. Siellä näyttäski olevan iha huippuasiallista keskustelua



Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Nyt on takalasin lämmittimen piuhoja jatkettu puristusliitoksilla.
Hain aamulla auton maalarilta ja vein lasiliikkeeseen. Puolita päivin soitettiin että tuulilasin reunat on ruosteessa. Kauhistus. Kävin hakees kotoa hionta-ja putsaustarvikkeita sekä ruosteensyöjää että paikkamaalia pikku pensselipulloissa, jämiä mitä jäänyt eri autoista...
Onneksi yläreunassa oleva ruskea oli bostik-tyyppistä liimaa. Bostikin lisäksi American Joe oli laittanut tiivisteen alle butyylimassaa kun tiiiviste oli jokus asennettu, jostain syystä. Putsasin jämät pois lasikiikkeen pajassa ja ruostetta oli onneksi vain kolmen sentin matkalta lasin uran alimmissa kohdissa eli molemmissa alakulmissa. Putsaus ja Brunox ruosteenmuuntoainetta niihin kohtiin. Käyn ennen liikkeen sulkemista maalamaassa "kynsilakkapullolla" ne kohdat ja lasi asennetaan sitten huomenna paikoilleen.
Hain aamulla auton maalarilta ja vein lasiliikkeeseen. Puolita päivin soitettiin että tuulilasin reunat on ruosteessa. Kauhistus. Kävin hakees kotoa hionta-ja putsaustarvikkeita sekä ruosteensyöjää että paikkamaalia pikku pensselipulloissa, jämiä mitä jäänyt eri autoista...
Onneksi yläreunassa oleva ruskea oli bostik-tyyppistä liimaa. Bostikin lisäksi American Joe oli laittanut tiivisteen alle butyylimassaa kun tiiiviste oli jokus asennettu, jostain syystä. Putsasin jämät pois lasikiikkeen pajassa ja ruostetta oli onneksi vain kolmen sentin matkalta lasin uran alimmissa kohdissa eli molemmissa alakulmissa. Putsaus ja Brunox ruosteenmuuntoainetta niihin kohtiin. Käyn ennen liikkeen sulkemista maalamaassa "kynsilakkapullolla" ne kohdat ja lasi asennetaan sitten huomenna paikoilleen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Taitaa olla ihan tehtaan jäljiltä, sitä on löytynyt aika useasta purkamastani autosta, ja sen näkee, että se on alkuperäistä. Myös korjausoheissa mainitaan asiasta.karra kirjoitti:American Joe oli laittanut tiivisteen alle butyylimassaa kun tiiiviste oli jokus asennettu, jostain syystä..
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Okay. Tuulilasin tiiviste oli pehmeää vielä kun taas takalasin tiiviste oli kovettunut kiveksi. Tuulilasin tiivisteen yläkulmat oli kutistuneet ja niissä kulmissa oli ihan kolot näkyvissä...unski kirjoitti:Taitaa olla ihan tehtaan jäljiltä, sitä on löytynyt aika useasta purkamastani autosta, ja sen näkee, että se on alkuperäistä. Myös korjausoheissa mainitaan asiasta.karra kirjoitti:American Joe oli laittanut tiivisteen alle butyylimassaa kun tiiiviste oli jokus asennettu, jostain syystä..
Timppa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Auto haettu lasien asennuksesta, se on nyt väliaikaistallissa kun SLC on vielä kotitallissa. SLC taitaa lähteä talvisäilöön marraskuun alussa saatuaan ensin maalipinnan kiilloituksen.
Tiivisteet ja koristelistat istuu nätisti ikkunoissa nyt. Vois ottaa joitain kuvia vaikka ulkona valossa.
Tiivisteet ja koristelistat istuu nätisti ikkunoissa nyt. Vois ottaa joitain kuvia vaikka ulkona valossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
mitä jos verhoilija tekasis uuden hattuhyllyn pinnan 

Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tarttee kokeilla jos värin sais ensin tasaiseksi ilman isoja purkamisia. Paitsi jos joudun purkaan sen irti takalasin lämppärin piuhojen takia...cuuno kirjoitti:mitä jos verhoilija tekasis uuden hattuhyllyn pinnan
Käin eilen asentamassa kylkilstat ja vähän tein suunnitelmia miten jatkaa hommaa. Ilmastoinnin kytkin on mennyt hervottomaksi itsestään, eikä kylmäkone lähde päälle vaikka laittaa DEF asentoon, kummaa? Akku alkaa olla finaalissa myös.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Palaan vähän vanhaan aiheeseen kun on omalla kohdalla ajankohtainen.karra kirjoitti: Tarttee tutkia. Pallonivel on tällainen:
[ http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/K40AAOxyNThTcT8N/$_57.JPG ]
En löytänyt tekstistä että oliko tämä mersun omalla osanumerolla vai onko tuo joku yleispallonivel?
123 tarvitsisi tasonsäädön iskareihin uudet pallonivelet ja tämänmallisen saisi sinne ehkä koneistettua. Laipan pulttijakokin näyttää että voisi sopia 123 tukivarteen.
Eli onko tuolle osanumeroa tai millä hakusanalla löytyy?
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tuo kuvahan on ollut ebayssa. En enää löytänyt tuon osan myynti-ilmoitusta. Bongasin sen M100 foorumilta, taisi olla tama topikki:
http://www.m-100.co/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8147" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kerrotaan että tämä kaveri valmistaa niitä, eli kyseessä siis aftermarket-komponentti.
http://www.m115.de./index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Luulen että M100 foorumillaoli linkki tuohon ebay-ilmoitukseen mutta en sitä onnostunut löytämään.
http://www.m-100.co/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8147" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kerrotaan että tämä kaveri valmistaa niitä, eli kyseessä siis aftermarket-komponentti.
http://www.m115.de./index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Luulen että M100 foorumillaoli linkki tuohon ebay-ilmoitukseen mutta en sitä onnostunut löytämään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Löysin pari topikkia aiheesta, ja osanumero alapallolle on 1163201028 ...
http://www.m-100.co/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.w116.org/mechanicals/6-9-h ... ul-take-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä se ebay ilmoitus: http://www.ebay.com/itm/Ball-joint-hydr ... 1553959838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m-100.co/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.w116.org/mechanicals/6-9-h ... ul-take-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä se ebay ilmoitus: http://www.ebay.com/itm/Ball-joint-hydr ... 1553959838" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kiitos tästä! Erikoismallien erikoisosilla on näköjään erikoiset hinnatkin
Varsinkin tuon originaaliosan hinta on järkyttävä.
123:sen koko iskarin saa uutena jo parilla sadalla niin 100euron pallonivel on turhan kallis tähän projektiin. Ruvillella on näköjään kohtuuhintainen tarvikeosa tarjolla.

123:sen koko iskarin saa uutena jo parilla sadalla niin 100euron pallonivel on turhan kallis tähän projektiin. Ruvillella on näköjään kohtuuhintainen tarvikeosa tarjolla.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tällä tulee ajeltua kesällä varmaan tällaisenaan, tarttee laittaa etuhiekkapelti ja pari puskurin yläosaa paikoilleen. Ilmastoinnin kytkin oli mennyt hervottomaksi itsestään, tilasin merkkiliikkeestä uuden 22 eurolla: http://www.autohausaz.com/pn/0008207910" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitää laittaa nuo A ja C-pilarien verhoukset myös paikoilleen kuten kytkeä takalasin lämppäri toimintaan. Vakkarin boksi myös korjautettu ja se pitää testata. Harkitsen penkkien päällisten tilaamista Topsonlinesta; koko homma kaikkine maksuineen ja verhoilijan töineen tekee noin kaksi ja puoli tonnia, mutta sitten auto olis aika tip top myös sisältä.
Aika vähän oli 6.9 (ja myös 6.3) mersuja Essenissä viime vkl niin luulen että kyllä näiden aika vielä koittaa joskus... kun olen eläkkeellä esim
Pitää laittaa nuo A ja C-pilarien verhoukset myös paikoilleen kuten kytkeä takalasin lämppäri toimintaan. Vakkarin boksi myös korjautettu ja se pitää testata. Harkitsen penkkien päällisten tilaamista Topsonlinesta; koko homma kaikkine maksuineen ja verhoilijan töineen tekee noin kaksi ja puoli tonnia, mutta sitten auto olis aika tip top myös sisältä.
Aika vähän oli 6.9 (ja myös 6.3) mersuja Essenissä viime vkl niin luulen että kyllä näiden aika vielä koittaa joskus... kun olen eläkkeellä esim

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Asensin ilmastoinnin käyttökytkimen, kuitenkaan kylmästöinti ei lähtenyt päälle, oiskohan päässy gaasut karkuun. Käytin siis autoa eka kertaa puoleen vuoteen.
Laitoin taakse rekisterikilven taustalevyn ja autoon paikoilleen FIN-tunnuksettomat kilvet. Sain eteen yhden tuplapuskurin paikoilleen. Eli vähän edistystä... Lahteen ois tarkotus tulla tällä ens viikonloppuna.
Laitoin taakse rekisterikilven taustalevyn ja autoon paikoilleen FIN-tunnuksettomat kilvet. Sain eteen yhden tuplapuskurin paikoilleen. Eli vähän edistystä... Lahteen ois tarkotus tulla tällä ens viikonloppuna.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ehjät A-pilarien verhouspalikat asennettu, tuplapuskuri taakse myös kuten takakontin verhoilukin. Otin auton tänään ajoon ja kävin täyttääs kylmästöinnin, tyhjä oli.
Sitten huollosta pois lähtiessäni auto puutui, katos vedot; humpsutti ym. Sammutin ja uudelleen teki heti saman, kun painoi kaasua niin meinas sammua. Alkoi tulla kova haju ja kaveri kurkkas auton alle; pakoputki oli punahehkuinen
.
Odoteltiin jäähtymistä toivoen että ei syty tuleen, 10 min päästä starttasin ja hyvin pelas. Ajelin koko illan ilman mitään ongelmia... oisko joku tukos jossain ja mennyt laihalle?
Sitten huollosta pois lähtiessäni auto puutui, katos vedot; humpsutti ym. Sammutin ja uudelleen teki heti saman, kun painoi kaasua niin meinas sammua. Alkoi tulla kova haju ja kaveri kurkkas auton alle; pakoputki oli punahehkuinen

Odoteltiin jäähtymistä toivoen että ei syty tuleen, 10 min päästä starttasin ja hyvin pelas. Ajelin koko illan ilman mitään ongelmia... oisko joku tukos jossain ja mennyt laihalle?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Nää vanhat kasit käy niin perkuleen kuumana. Ei oo hellekelin auto 

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975