Projekti 450 SEL 6.9 muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Oikaisin tänään etuhiekkapellin. Se oli mutkalla siitä hinauslenkin kohdalta alareunastaan, inhottavan lepru ja vetelä lärpäke. Mallasin "tango"lta saamiani ritilöitä ja ne istui hyvin hiekkapeltiin. Itse asiassa minulta oli kuskin puolen ritilä tiessään ja tangolta sain siihen täysin ehjän. Oma apparin puolen ritilä on muuten ehjä paitsi keskellä olevat kiinnityslipareet on katkenneet. Tangolta saamassani lipareet on ehjät mutta itse ritilikkö murtunut. Tarttee katsoa kumman niistä korjaa.

Joka tapauksessa kolme varttia kun naputtelin ja vääntelin niin hiekkapellistä tuli aika hyvä. Ko. osaa ei saa enää merkkiliikkeen kautta ja omanihan on ihan ruosteeton vielä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
slk203k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 17.11.2013 00:22

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja slk203k »

karra kirjoitti:Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.
Lisäksi väärän väriset ja malliset kilvet :evil:
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Havis »

slk203k kirjoitti:
karra kirjoitti:Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.
Lisäksi väärän väriset ja malliset kilvet :evil:
Mitähän tuolla kuskin niskatuella on oikein tehty kun on tuon näköiseks menny...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Havis kirjoitti:
slk203k kirjoitti:
karra kirjoitti:Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.
Lisäksi väärän väriset ja malliset kilvet :evil:
Mitähän tuolla kuskin niskatuella on oikein tehty kun on tuon näköiseks menny...
Siellä on varmaan joku siiderivalas röhnöttänyt takapenkillä, ja nilkkoja tuettu noilla niskatuilla :mrgreen:

Kilvistä, ajattelin itse niin että 1972 oli vielä mustia kilpiä, eli tähän automalliin ja europuskureihin ne sopisi. Ja ne taisi olla 5-merkkisiä mutta täällä kaakossa olivat esim RD-192 tai RO-949 tyyliin. Tuollaista MAO-68 kilpeä ei vielä 1972 saanut ja 1973 tuli vasta kolmella kirjaimella ja kolmella numerolla mutta silloin ne oli jo valkoisia.

Mutta en tiedä miten muualla Suomessa meni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
slk203k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 17.11.2013 00:22

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja slk203k »

karra kirjoitti:
Havis kirjoitti:
slk203k kirjoitti:
karra kirjoitti:Tässä jenkkimallissa takakilpi on laitettu suoraan peräpeiliin. Näkyy ne jenkkikilpien kiinniketatit sieltä alta, ei hyvä.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/7529082" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitan itse sen euromallin aluslevyn, poraan sille uudet reiät ja kaikki pellin läpi menevät ruuvinkannat tulee jäämään piiloon.
Lisäksi väärän väriset ja malliset kilvet :evil:
Mitähän tuolla kuskin niskatuella on oikein tehty kun on tuon näköiseks menny...
Siellä on varmaan joku siiderivalas röhnöttänyt takapenkillä, ja nilkkoja tuettu noilla niskatuilla :mrgreen:

Kilvistä, ajattelin itse niin että 1972 oli vielä mustia kilpiä, eli tähän automalliin ja europuskureihin ne sopisi. Ja ne taisi olla 5-merkkisiä mutta täällä kaakossa olivat esim RD-192 tai RO-949 tyyliin. Tuollaista MAO-68 kilpeä ei vielä 1972 saanut ja 1973 tuli vasta kolmella kirjaimella ja kolmella numerolla mutta silloin ne oli jo valkoisia.

Mutta en tiedä miten muualla Suomessa meni.
Kuusimerkkisiä ja valkoisia kilpiä alettiin jakaa Turun ja Porin-, Hämeen- ja Oulun läänissä vuoden 1972 alussa toukokuussa mukaan tuli Helsinki myöhemmin tuli mukaan muut läänit. Kymen-, Pohjois-Karjalan ja Uudenmaan lääni vasta vuoden 1973 alusta.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Lasiliike irroitti tänään takaikkunan. Tiivisteen alla oli ruosteetonta peltiä, of course. Auto on viety nyt maalarille.

Minulla on Febin uudet tuuli- ja takalasin tiivisteet. Harmi että takaikkunan tiivisteeseen joutuu kaivertamaan reiät takalasin lämmittimen piuhoille. Itse asiassa vedin piuhat sivuleikkurilla tänään poikki lasiliikkeessä, kun sieltä soitettiin että mitäs tehdään :P . Jätin sen verran varaa että ne saa liitettyä uudestaan, taikka laitan jatkopiuhaa että saa lasin paikoilleen uuden tiivisteen kanssa. Tekee sitten varsinaiset liitokset kun saa auton kotitalliin; joutuu purkaan takapenkin ja selkänojan pois että saa C-pilarien verhoukset auki, liitokset on siellä alla.

Tai saatan jättää koko lämmittimen kytkemättä, ei tullut edes testattua sitä... kesäauto...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hattuhyllyn vois kokeilla maalata jollain "kangasmaalilla! :D onkohan sellaista olemassa :roll:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3988
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Nozki »

karra kirjoitti:
Hattuhyllyn vois kokeilla maalata jollain "kangasmaalilla! :D onkohan sellaista olemassa :roll:
Wheeler dealersissa muistelisin tapahtuneen sellaista, että maalasivat (olisko ollu Pösö 205 GTI:n) väärän värisen hattuhyllyn vinyylisprayllä. Ihan vaan tavallisella kaupasta saatavalla spraylla siis. Se oli siis sellainen tuohon aikaan yleinen jonkun sortin paffista tehty hylly, jossa pintana sellaista silmukkatekstiiiliä - kaukaa katsottuna vähän saman sorttista kuin joidenkin 70-lukuisten Mersujen lattiamatot.

Samoin muistan semmoisen, että Mobilistissa oli joskus Juhani Halmeenmäen juttu siitä, kuinka hän oli maalannut myös vinyylisprayllä jonkun japanilaisauton istuinverhoilua. Siitä osa oli kyllä vinyyliä, mutta nyt muisti pätkii, että maalattiinko siinä myös se kangas vai pelkästään vinyylisivut. Mistähän senkin jutun löytäis - hyllyssä sellainen on, mutta kun mulla on kaikki Mobilistit ensimmäisestä numerosta alkaen, niin niitä on aika monta... Toisaalta jos olen oikein ymmärtänyt niin täällä foorumilla kirjoittava Juhani Halmeenmäki on samainen henkilö (ei siis kaima), joten ehkä häneltä vois kysyä, jos hän ei muuten satu tätä keskustelua bongaamaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Havis »

karra kirjoitti:Hattuhyllyn vois kokeilla maalata jollain "kangasmaalilla! :D onkohan sellaista olemassa :roll:
Pikaisesti googlaamalla jotain kyllä tuntuu löytyvän:
http://www.fabricspray.eu/?fi_niksit-ja-menetelmat,39" onclick="window.open(this.href);return false;

Ihan perus spray maalilla en ihan heti kyllä ite ainakaan maalais ilman testiä johonkin joutopalaan. Sillä kun saa helposti niin paksun kerroksen että voi mennä kangas piloille laakista.

Noi jäljet hyllykankaassa taitaa olla merkkejä vuotaneesta tiivisteestä. Ennen maalausta vois olla idistä pestä jolloin homeenpoisto tms aineella, ettei vasta viimeistellyn pinnan alla jää muhimaan joku bakteeripommi.

Mielenkiintoista luettavaa nämä karran projektijutut :)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Havis kirjoitti:Mielenkiintoista luettavaa nämä karran projektijutut :)
Dänks!

Joo koko talvi on aikaa tutkia tuota hommaa. Irrotan siis takapenkin jotta saa lämppärin piuhat takaisin, ja samalla nykäsee hattuhyllyn veks.

Joo oli aika hauskaa kun rapsuttelin sitä nukkapintaa; se irtosi pölynä :shock: . Kävin siis tänään maalamossa imuroimassa hatttuhyllyn roskista mutta imuroin pois koko hattuhyllyn nukkapinnan samalla. Nyt se on karkea kuin matto tai joku karkea juuttikangas :P . Pääasia että saa värin kohdalleen. Hometta ei taida olla, kaikki on kuivaa korppua tuossa autossa :)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja noroljan »

.
Viimeksi muokannut noroljan, Ti 13.10.2015 10:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Viikonloppuna kaveri irroitti takalasista kalvon, niitä oli kaksin kappalein päällekkäin; alempi kuulemma aika tiukassa. Lasi viety takaisin lasilikkeeseen odottamaan autoa, pitää käydä kolvaamassa jatkojohdot noihin lämppärin piuhojen nysiin että saa lasin ensin paikoilleen, siten räpeltää ne johdot sinne C-pilareihin ajan kanssa...

Maalarikin soitti eilen että auto on valmis, tarttee mennä katsomaan tulosta :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Havis »

karra kirjoitti:Viikonloppuna kaveri irroitti takalasista kalvon, niitä oli kaksin kappalein päällekkäin; alempi kuulemma aika tiukassa. Lasi viety takaisin lasilikkeeseen odottamaan autoa, pitää käydä kolvaamassa jatkojohdot noihin lämppärin piuhojen nysiin että saa lasin ensin paikoilleen, siten räpeltää ne johdot sinne C-pilareihin ajan kanssa...
Lähtikö kalvo hyvin irti ilman että lämmitysjohdotukset irtos lasista? On kuulemma moni repinyt lämmittimen pilalle tuossa puuhassa. Ilmeisesti irrotus pitää tehdä runsaan saippuaveden tms väsytystekniikan avulla.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Havis kirjoitti:
karra kirjoitti:Viikonloppuna kaveri irroitti takalasista kalvon, niitä oli kaksin kappalein päällekkäin; alempi kuulemma aika tiukassa. Lasi viety takaisin lasilikkeeseen odottamaan autoa, pitää käydä kolvaamassa jatkojohdot noihin lämppärin piuhojen nysiin että saa lasin ensin paikoilleen, siten räpeltää ne johdot sinne C-pilareihin ajan kanssa...
Lähtikö kalvo hyvin irti ilman että lämmitysjohdotukset irtos lasista? On kuulemma moni repinyt lämmittimen pilalle tuossa puuhassa. Ilmeisesti irrotus pitää tehdä runsaan saippuaveden tms väsytystekniikan avulla.
Oli kuulemma tiukassa, se alempi etenkin. Mutta, ässämersussahan on vastuslangat laminoitu sinne lasien väliin, taisi olla jo W108 mallissa. Eli ei ongelmia. En osaa sanoa siitä tekniikasta, pitää kysyä ensi kerralla kun SLC menee hänelle vahaukseen.

Ongelma oli juottaa uutta johtoa niihin nysiin, ei ota tina kiinni ei sitten millään kun auton kaapeli on jo mustunutta sieltä sisältä, onhan sillä ikää jo 36 vuotta. Tarttee laittaa puristusliitoksella jatkopätkät kiinni, sen voi tehdä siinä samalla kun ensin pujottaa tiivisteen lasin ympärille ja ne johtonysät pitää viedä tiivisteen läpi pistämällä siihen reikä jollain naskalilla tms.

Auton osamaalaus onnistui erittäin hyvin, olen tyytyväinen.

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3499
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti: Ongelma oli juottaa uutta johtoa niihin nysiin, ei ota tina kiinni ei sitten millään kun auton kaapeli on jo mustunutta sieltä sisältä, onhan sillä ikää jo 36 vuotta.
Voiskoha ne piuhat saaha kemiallisesti putsattua, ni sais tinattua :roll:

Edit: Googlasin aihetta, ja tuli osuma Tiede -lehden keskustelupalstalle. Siellä näyttäski olevan iha huippuasiallista keskustelua :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: http://www.tiede.fi/keskustelu/13351/ke ... distaminen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt on takalasin lämmittimen piuhoja jatkettu puristusliitoksilla.

Hain aamulla auton maalarilta ja vein lasiliikkeeseen. Puolita päivin soitettiin että tuulilasin reunat on ruosteessa. Kauhistus. Kävin hakees kotoa hionta-ja putsaustarvikkeita sekä ruosteensyöjää että paikkamaalia pikku pensselipulloissa, jämiä mitä jäänyt eri autoista...

Onneksi yläreunassa oleva ruskea oli bostik-tyyppistä liimaa. Bostikin lisäksi American Joe oli laittanut tiivisteen alle butyylimassaa kun tiiiviste oli jokus asennettu, jostain syystä. Putsasin jämät pois lasikiikkeen pajassa ja ruostetta oli onneksi vain kolmen sentin matkalta lasin uran alimmissa kohdissa eli molemmissa alakulmissa. Putsaus ja Brunox ruosteenmuuntoainetta niihin kohtiin. Käyn ennen liikkeen sulkemista maalamaassa "kynsilakkapullolla" ne kohdat ja lasi asennetaan sitten huomenna paikoilleen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja unski »

karra kirjoitti:American Joe oli laittanut tiivisteen alle butyylimassaa kun tiiiviste oli jokus asennettu, jostain syystä..
Taitaa olla ihan tehtaan jäljiltä, sitä on löytynyt aika useasta purkamastani autosta, ja sen näkee, että se on alkuperäistä. Myös korjausoheissa mainitaan asiasta.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:
karra kirjoitti:American Joe oli laittanut tiivisteen alle butyylimassaa kun tiiiviste oli jokus asennettu, jostain syystä..
Taitaa olla ihan tehtaan jäljiltä, sitä on löytynyt aika useasta purkamastani autosta, ja sen näkee, että se on alkuperäistä. Myös korjausoheissa mainitaan asiasta.

Timppa
Okay. Tuulilasin tiiviste oli pehmeää vielä kun taas takalasin tiiviste oli kovettunut kiveksi. Tuulilasin tiivisteen yläkulmat oli kutistuneet ja niissä kulmissa oli ihan kolot näkyvissä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto haettu lasien asennuksesta, se on nyt väliaikaistallissa kun SLC on vielä kotitallissa. SLC taitaa lähteä talvisäilöön marraskuun alussa saatuaan ensin maalipinnan kiilloituksen.

Tiivisteet ja koristelistat istuu nätisti ikkunoissa nyt. Vois ottaa joitain kuvia vaikka ulkona valossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja cuuno »

mitä jos verhoilija tekasis uuden hattuhyllyn pinnan :eh:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

cuuno kirjoitti:mitä jos verhoilija tekasis uuden hattuhyllyn pinnan :eh:
Tarttee kokeilla jos värin sais ensin tasaiseksi ilman isoja purkamisia. Paitsi jos joudun purkaan sen irti takalasin lämppärin piuhojen takia...

Käin eilen asentamassa kylkilstat ja vähän tein suunnitelmia miten jatkaa hommaa. Ilmastoinnin kytkin on mennyt hervottomaksi itsestään, eikä kylmäkone lähde päälle vaikka laittaa DEF asentoon, kummaa? Akku alkaa olla finaalissa myös.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

karra kirjoitti: Tarttee tutkia. Pallonivel on tällainen:

[ http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/K40AAOxyNThTcT8N/$_57.JPG ]
Palaan vähän vanhaan aiheeseen kun on omalla kohdalla ajankohtainen.

En löytänyt tekstistä että oliko tämä mersun omalla osanumerolla vai onko tuo joku yleispallonivel?

123 tarvitsisi tasonsäädön iskareihin uudet pallonivelet ja tämänmallisen saisi sinne ehkä koneistettua. Laipan pulttijakokin näyttää että voisi sopia 123 tukivarteen.

Eli onko tuolle osanumeroa tai millä hakusanalla löytyy?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuo kuvahan on ollut ebayssa. En enää löytänyt tuon osan myynti-ilmoitusta. Bongasin sen M100 foorumilta, taisi olla tama topikki:

http://www.m-100.co/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8147" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa kerrotaan että tämä kaveri valmistaa niitä, eli kyseessä siis aftermarket-komponentti.

http://www.m115.de./index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Luulen että M100 foorumillaoli linkki tuohon ebay-ilmoitukseen mutta en sitä onnostunut löytämään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Löysin pari topikkia aiheesta, ja osanumero alapallolle on 1163201028 ...

http://www.m-100.co/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.w116.org/mechanicals/6-9-h ... ul-take-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tässä se ebay ilmoitus: http://www.ebay.com/itm/Ball-joint-hydr ... 1553959838" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kiitos tästä! Erikoismallien erikoisosilla on näköjään erikoiset hinnatkin :) Varsinkin tuon originaaliosan hinta on järkyttävä.

123:sen koko iskarin saa uutena jo parilla sadalla niin 100euron pallonivel on turhan kallis tähän projektiin. Ruvillella on näköjään kohtuuhintainen tarvikeosa tarjolla.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Tällä tulee ajeltua kesällä varmaan tällaisenaan, tarttee laittaa etuhiekkapelti ja pari puskurin yläosaa paikoilleen. Ilmastoinnin kytkin oli mennyt hervottomaksi itsestään, tilasin merkkiliikkeestä uuden 22 eurolla: http://www.autohausaz.com/pn/0008207910" onclick="window.open(this.href);return false;

Pitää laittaa nuo A ja C-pilarien verhoukset myös paikoilleen kuten kytkeä takalasin lämppäri toimintaan. Vakkarin boksi myös korjautettu ja se pitää testata. Harkitsen penkkien päällisten tilaamista Topsonlinesta; koko homma kaikkine maksuineen ja verhoilijan töineen tekee noin kaksi ja puoli tonnia, mutta sitten auto olis aika tip top myös sisältä.

Aika vähän oli 6.9 (ja myös 6.3) mersuja Essenissä viime vkl niin luulen että kyllä näiden aika vielä koittaa joskus... kun olen eläkkeellä esim :mrgreen:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Asensin ilmastoinnin käyttökytkimen, kuitenkaan kylmästöinti ei lähtenyt päälle, oiskohan päässy gaasut karkuun. Käytin siis autoa eka kertaa puoleen vuoteen.

Laitoin taakse rekisterikilven taustalevyn ja autoon paikoilleen FIN-tunnuksettomat kilvet. Sain eteen yhden tuplapuskurin paikoilleen. Eli vähän edistystä... Lahteen ois tarkotus tulla tällä ens viikonloppuna.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13628
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Ehjät A-pilarien verhouspalikat asennettu, tuplapuskuri taakse myös kuten takakontin verhoilukin. Otin auton tänään ajoon ja kävin täyttääs kylmästöinnin, tyhjä oli.

Sitten huollosta pois lähtiessäni auto puutui, katos vedot; humpsutti ym. Sammutin ja uudelleen teki heti saman, kun painoi kaasua niin meinas sammua. Alkoi tulla kova haju ja kaveri kurkkas auton alle; pakoputki oli punahehkuinen :shock: .

Odoteltiin jäähtymistä toivoen että ei syty tuleen, 10 min päästä starttasin ja hyvin pelas. Ajelin koko illan ilman mitään ongelmia... oisko joku tukos jossain ja mennyt laihalle?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Nää vanhat kasit käy niin perkuleen kuumana. Ei oo hellekelin auto :D
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Vastaa Viestiin