jeemu kirjoitti:Kyllähän tolla sun motorilla pitäs mennä 5 rikki että heilahtaa, jos tuo jumiva siipine vaa lykää tarpeeks ilimaa.
Pitäs mennä juu ja tosiaan tavotteena olis melkeen 6:nen. Ahtimesta kun ei oikein vaan kukaan tiedä mitään (kompura karttoja ei ole saatavilla) joten tehoista on toistaiseksi turha puhua mitään. Toki onhan siihen mahdollista saada lisähappea jos vaan syötöt riittää.... Ja jos tolla ahtimella ei tule kun pelkkää alavoimaa niin melkein tietää mitä on enstalvena luvassa.
jeemu kirjoitti:Kyllähän tolla sun motorilla pitäs mennä 5 rikki että heilahtaa, jos tuo jumiva siipine vaa lykää tarpeeks ilimaa.
Pitäs mennä juu ja tosiaan tavotteena olis melkeen 6:nen. Ahtimesta kun ei oikein vaan kukaan tiedä mitään (kompura karttoja ei ole saatavilla) joten tehoista on toistaiseksi turha puhua mitään. Toki onhan siihen mahdollista saada lisähappea jos vaan syötöt riittää.... Ja jos tolla ahtimella ei tule kun pelkkää alavoimaa niin melkein tietää mitä on enstalvena luvassa.
Paree mennäkki, ku hätyyttelen teitä 5syl ja 500
Voipi olla että jouvut ahtimen kokoo tai määrää lisään
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jeemu kirjoitti:
Voipi olla että jouvut ahtimen kokoo tai määrää lisään
Saattaa olla että kuus on liikaa tolle ahtimelle. Ilmamäärä kyllä piisaa, mutta vaatinee 3,5bar ahtoja toteutuakseen hyvällä hyötysuhteella, eikä tuollaisiin painesuhteisiin pääse monikaan ahdin yksinään. 5 ja puol veikkaan itse, vaikka moottorin hyötysuhdetta hieman on yritetty parantaa normi OM603:sta.
Toi gt42v pystyy sitten neljään baariin.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Viimeviikko tuli pidettyä ns. kesälomaa ja mersua rakentelin aina kun ehdin ja siltä tuntui.
Jotain pientä edistystä tuli.....muutama erittäin työlääksi osoittautunut homma olisi vihdoinkin valmiina.
Painekotelo hitsattuna
Myös kaasuvivusto tuli rakennettua ja siitä tuli jopa toimiva.
Uuden imusarjan kanssa ei alkuperäiset suutinputket sopineet paikoilleen joten oli pakko tehdä uudet. Yllättävän työläät tehdä kun tilaa ei ympärillä oikein ollut.
Huomenna suutinputket menevät sinkitykseen ja imusarja pulverimaalukseen.
Ensi viikko olisi taas tarkoitus tehdä töitä, mutta jos osat tulevat mailmalta loppuviikosta niin seuraava viikko olisikin sitten taas mersun rakentelua.....jospa silloin vaikka saisi jotain aikaiseksi.
todella hienoa jälkeä taas nuitten suutinputkien kanssa kuten jo osasi odottaakin, mutta mikä on tuo imusarjan tulokohdan luona olevat kierre kohdat tuleeko tohon silikooni putki ja ahtoputket toisiinsa kiinni välilätkillä
juuso he kirjoitti:todella hienoa jälkeä taas nuitten suutinputkien kanssa kuten jo osasi odottaakin, mutta mikä on tuo imusarjan tulokohdan luona olevat kierre kohdat tuleeko tohon silikooni putki ja ahtoputket toisiinsa kiinni välilätkillä
Kyllä sellainen oli ajatuksena, että imusarjan ja ahtoputken väliin tulee ohut pellinsuiru joka pitää ahtoputket paikoilaan isommillakin paineilla. Sen verran laiska olen etten viitsi jokapolkaisun jälkeen alkaa sovittamaan silikoniletkuja takaisin paikoilleen.
veikkaan kyllä ettei tähän moottoriin haluta kerran jo siellä olleita pakokaasu enää takaisin vois olla aika näköset ku musta tuubi tulis toista kertaa kierrokselle korostan ensimmäistä sanaa että veikkaan vaan eihän sitä koskaan tiedä mitä ne keksii.....
juuso he kirjoitti:veikkaan kyllä ettei tähän moottoriin haluta kerran jo siellä olleita pakokaasu enää takaisin vois olla aika näköset ku musta tuubi tulis toista kertaa kierrokselle korostan ensimmäistä sanaa että veikkaan vaan eihän sitä koskaan tiedä mitä ne keksii.....
No en nyt ihan niin ajatellutkaan. näyttääpi vaan joltain suutintukilta. Liekö jotakin apupolttovälineitä.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
Juu normaalit bensasuuttimethan siihen on tulossa. Nuo tapit on vaan hitsausta varten noissa suuttimien paikoissa. Ei katos saa tarpeeksi voimaa pelkällä diiselillä joten jotain piti keksiä.
Ohjaus toteutetaan tolla DTA ruiskuboxilla millä tuota ahdintakin ohjataan joten polttoainekartat tehdään ihan niinkuin perus bensakoneisiinkin.
Tästä tullee nyt sitten varmaan semmonen hybridi.....eikös se oo päivän sana!!???
Justii. Onse prkl jos tuo vielä nipusa pysyy siis jos tolla ajetaanki eikä meinata.
Kai tuosta ny voimaa sais ilmanki, vai onko pakolämpöjen kans noin pahoja ongelmia?
Mutta penkitäppäs ilman/kans nii saajaan jotain faktaa paperilla suoemesaki, ettei vaa niitä ympäri foorumeita postattuja jenkkiläisten "mainos" lappuja
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Systeemi on toimivaksi todettu vastaavassa kokoonpanossa jolla on jopa ajettu.
Ongelmat on yleisesti moottorin lämmöissä (palotapahtumassa) ja tuo on todettu järkeväksi ratkaisuksi. Vaikutus on positiivinen myös ahtimen heräävyyden kannalta. Myöskään palotilaan ja ahtimen pakopesään ei pitäisi kerääntyä niinpaljoa nokea koska savua ei kierroksilla pitäisi paljoa syntyä. Saattaa pysyä noi ohjainsiivetkin pidempään liikkeessä.
Kun tuo saadaan joskus säätöihin niin niillä samoilla säädöillä ei voi kyllä ilman kokeilla. Tullee romua.
Niin ja tuli muuten tuo imusarjakin pulverimaalauksesta ja suutin putket sinkistä. Ens viikolla täytys saada uus kone kasaan ja keulalle. Muitakin hassuja osia olis nurkissa joten tekemistä riittää varmasti.
No niin...tänään sain koneen kasauksen hieman edistymään. Uusi nokka, venttiilin nostimet ja ennakon säädin olisi paikoillaan. Jakokin olisi kohdallaan joten huomenna olisi tarkoitus koota moottori loppuun ja nostaa se vihdoinkin auton keulalle.
Hienoa, että joillakin on mielenkiintoa seurata rojektin edistymistä ja välillä kommentoidakkin jotain ettei tää mene ihan yksin rupatteluksi.
Aika tuntuu kuluvan nopeasti, kun on hauskaa. Viikko meni eikä oikein mitään tapahtunut. Pitkästä aikaa tuli sentään käytettyä auto ulkona ja pestyä pajan pölyt pois päältä ja konehuoneesta.
Nyt on mukavempi asentaa uutta palikkaa paikoilleen.