Raptec - Projekteja Vol1

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Toivotaan että kuski pääsee ehjänä kotiin :?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Caravaanarit teidentukko :lol:
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
j4n1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 29.10.2011 23:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja j4n1 »

Ilo oli katsella hyvinkäällä mesen menoa :thumbup: :clap:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

No joo, älkää vaan kertoko mitä siellä tapahtui :shh:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

No joo, älkää vaan kertoko mitä siellä tapahtui
Ei kerrota, kun ei tiedetä mitään salattavaa. :eh: Pari kuvaa kuitenkin : http://jani426.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/N ... lide_2012/

Ja video : http://youtu.be/8Km4cQiFwtc" onclick="window.open(this.href);return false;
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko se niin vaikeaa jos on paikalla niin katsoa sekunnit talulta :roll: voi jeesus...

edit: videolta löytyi 12,4 s onko se muka päivän paras mersun dieselveto, pettymys :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Ei se tainnut alle 12sek mennä, mut 12,4sek ei ollu paras. Suti aika reilusti, viimisessä vedossa vaikutti että suti koko 400m matkan. Petehri varmaan kertoo mitä kävi ja miten meni.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

patroltd kirjoitti:11 sek. autoja joilla voi oikeasti ajaa käytettävyyden/kulutuksen puolesta LÄHES käyttiksenä niin niitä ei montaa suomesta löydy, puhumattakaan 10:n autoista. Jenkit toki menee mutta ne vaatii oman öljylähteen.
Eikös tässä oo kyseessä tuo auto jossa on kärry perässä eli ajamalla radalle ja ehkä takaisinkin?
Ei löydy ei! Kyllä kärry perässä ajettiin radalle ja ajamalla vielä takaisinkin vaikka "pieniä" murheita ilmaantui. Takana kuitenkin toistasataa täyskaasu vetoa niin tottakai heti menomatkalla alkoi murheet tekniikan kanssa. Akusta alkoi jännitteet laskemaan ja kaikki sähkölaitteet sippas. Vika löytyi pitkän etsimisen jälkeen jonkinlaiseen oikosulkuun menneestä hehkureleestä joka tyhjensi akun hetkessä.

Ensimmäinen veto ajettiin maltillisilla säädöillä 420cdi mersua vastaan. Siitä olikin jo "Jani426" laittama videolinkki.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8Km4cQiF ... lpage#t=0s[/youtube]
j4n1 kirjoitti:Ilo oli katsella hyvinkäällä mesen menoa :thumbup: :clap:
Ratin takana ei juurikaan hymyilyttänyt. Yllättävän huonoja aikoja oli tosin kaikilla vehkeillä. Kuuma ilma ja kentän huono pito varmaan oli osasyyllisiä noin sekunnnin huonompii aikoihin, kun mihin muilla radoilla ollaan totuttu. Ei tainnut se +1200 heppanen suprakaan mennä alle 11.1 vaikka alastarolla on mennyt huomattavasti kovempia aikoja.

Toisella vedolla burnis onnistui hyvin, mutta lähdössä vehkeet tukehtui täysin liian suureen syöttömäärään eikä viivasta oikein päässyt liikkeelle. Aika kuitenkin 12.2 & 211km/h
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Cp6rmPt_ ... lpage#t=0s[/youtube]

Kentällä oli kuuma.....aivan liian kuuma! Kuvittelin päässeeni eroon lämpömurheista, mutta näköjään ulkolämpömittarin näyttäessä parhaimmillaan +33c alkaa ongelmat tuleen uudelleen esiin.

Kolmannessa vedossa sitten alkoikin ne murheet. Aluksi meni viivalämmitys piloille kun valot jotenkin tökki. Jouduin ottamaan toisen lämmityksen ja taas alkoi koneenlämmöt nousemaan räjähdymäisesti. Siitä koko suora menikin sutimiseksi, kun tuli nakattua 3 "hiukan liian aikaisin" sisään. Suoranpäässä alkoi vesi lentämään ja koneesta kuulumaan ylimääräisiä ääniä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bHsVpuxaYhw&feature=plcp[/youtube]

Korkealle päässeet lämmöt saivat aikaan syylarin päätyyn vuodon ja jostain syystä kone alkoi vedon jälkeen käymään huonosti tyhjäkäyntiä. Kentältä kuitenkin päästiin ajamalla kotiin välillä vettä lisäämällä ja pajalla nopea kunto tarkastus osoitti perus moottorin olevan kunnossa. Matalilla kierroksilla viidellä pytyllä käyminen johtuu todennäköisesti vaurioituneesta esikammiosta tai suuttimesta.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja johani »

On muuten samanverran mersussa vääntöä, ku Bugatti Veyronissa ja kymmenen sylinteriä vähemmän :clap: bugatissa 3 jäähdytintä moottorille, mahtuuko lie 190 puskurin alle enää mitään lisää, kävi mielessä että molemmille sivuille pienet lisäsyylärit pitämään lämpöjä kurissa ??

http://www.autowiki.fi/index.php/Bugatti_Veyron" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kuinka käyttiksenä tätä pidetään. Konttiin vaan syyläriä sinnehä niitä mahtuu :D
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pääsee helpommalla kun jättää väliin nämä hellepäivien kiihdytykset, onneksi kone ja kansi pysyi ilmeisesti kunnossa. Loppunopeusennätys tuli sentään kuiteskin :thumbup: Toimiihan jäähdyttimen painekortti oikein ? Se kannattaa varmaan vaikka koeponnistaa, niin ei nouse jäähdyttimen paineet liikaa. Jostain syystä mullakin näytti olevan pienen pieni vuoto jäähdyttimessä pillien juuressa kohdassa, johon on itse hitsailtu letkulähtö, taitaa jäähdyttimet saada vähän siipeensä omista kolvailuista :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kimmo Koo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 13.10.2006 23:51
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Huh huh :thumbup:
Kahden tähden ja Linttalla lähden.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja napa »

patroltd kirjoitti:11 sek. autoja joilla voi oikeasti ajaa käytettävyyden/kulutuksen puolesta LÄHES käyttiksenä niin niitä ei montaa suomesta löydy, puhumattakaan 10:n autoista. Jenkit toki menee mutta ne vaatii oman öljylähteen.
Eikös tässä oo kyseessä tuo auto jossa on kärry perässä eli ajamalla radalle ja ehkä takaisinkin?
yksi tuttu kulki muutama vuosi sitten kurikasta seinäjoella töissä (30 km suuntaansa) bemarillaan, jolla oli jo silloin ajettu matalia kymppejä, viime kesänä muistaakseni sai jo vetäistyä 9 aikojakin muutaman... auto on siis ihan ajettava, vaikka tekniikka aika "eksoottista" onkin... että ei tuo nyt mitenkään harvinaista ole, jos vain viitsii...

mutta tuosta dieselmersusta vielä, että tuo nyt ei mitään uutta ole, että tekniikka alkaa kiukutella, kun tosissaan lähdetään viivalle kokeilemaan... potentiaalia varmasti on 12 alitukseen, kunhan vain saadaan riittävästi testiä alle :thumbup:

edit: ja millä renkailla tuota kokeiltiin, niilläkin on jo jotain merkitystä noilla tehoilla... itse olen pähkinyt saisko 26.0/10.0 - 15" sliksit sopimaan w124 koppaiseen taakse järkevästi :think: suurempia sinne ei ainakaan kovin pienillä muutoksilla enää soviteta, nuokin tuntuu vaativan jo MKI koppasen golffin kaaret kaveriksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tämähän meni jo reilusti alle 12 sekuntia viimevuonna vaikka moottoria ei käytetty kuin 300 metrin matka. Haussa on se 10 alitus.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p58OCBEAWE0[/youtube]

No katsotaan mitä tapahtuu aikanaan oikealla moottoriradalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja patroltd »

napa kirjoitti:
yksi tuttu kulki muutama vuosi sitten kurikasta seinäjoella töissä (30 km suuntaansa) bemarillaan, jolla oli jo silloin ajettu matalia kymppejä, viime kesänä muistaakseni sai jo vetäistyä 9 aikojakin muutaman... auto on siis ihan ajettava, vaikka tekniikka aika "eksoottista" onkin... että ei tuo nyt mitenkään harvinaista ole, jos vain viitsii...

mutta tuosta dieselmersusta vielä, että tuo nyt ei mitään uutta ole, että tekniikka alkaa kiukutella, kun tosissaan lähdetään viivalle kokeilemaan... potentiaalia varmasti on 12 alitukseen, kunhan vain saadaan riittävästi testiä alle :thumbup:
Tarkotakko Mäki-saarta, eikös sen e30 kulkenu 11:sia. Se oli mulle aina ihmetyksen aihe, kaasarit, vakio jakajasytty, pieni ahdin, 11 tauluun ja ajamalla paikalle ja pois :shock: . 2002:nen kyllä kulki 9 puolelle viime kesänä mutta eikai se sillä töissä kulje :shock:
Tuo petehrin auto kulkee loppunopeudesta päätellen kympin varmasti kunhan vaan kaikki natsaa kohdalleen.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja napa »

patroltd kirjoitti:
napa kirjoitti:
yksi tuttu kulki muutama vuosi sitten kurikasta seinäjoella töissä (30 km suuntaansa) bemarillaan, jolla oli jo silloin ajettu matalia kymppejä, viime kesänä muistaakseni sai jo vetäistyä 9 aikojakin muutaman... auto on siis ihan ajettava, vaikka tekniikka aika "eksoottista" onkin... että ei tuo nyt mitenkään harvinaista ole, jos vain viitsii...

mutta tuosta dieselmersusta vielä, että tuo nyt ei mitään uutta ole, että tekniikka alkaa kiukutella, kun tosissaan lähdetään viivalle kokeilemaan... potentiaalia varmasti on 12 alitukseen, kunhan vain saadaan riittävästi testiä alle :thumbup:
Tarkotakko Mäki-saarta, eikös sen e30 kulkenu 11:sia. Se oli mulle aina ihmetyksen aihe, kaasarit, vakio jakajasytty, pieni ahdin, 11 tauluun ja ajamalla paikalle ja pois :shock: . 2002:nen kyllä kulki 9 puolelle viime kesänä mutta eikai se sillä töissä kulje :shock:
Tuo petehrin auto kulkee loppunopeudesta päätellen kympin varmasti kunhan vaan kaikki natsaa kohdalleen.
jep. juhaa tarkoitan ja kyllä se sillä 2002 kai muutaman kerran kävi töissä, ei toki vakituisesti, mutta kulki kuitenkin... se e30 oli kai enemmän käyttöauto, kuin tuo 2002, mutta kyllä tuo 2002 aina välillä ihan liikenteessä näkyy, kuten katuauton kuuluukin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

johani kirjoitti:On muuten samanverran mersussa vääntöä, ku Bugatti Veyronissa ja kymmenen sylinteriä vähemmän :clap: bugatissa 3 jäähdytintä moottorille, mahtuuko lie 190 puskurin alle enää mitään lisää, kävi mielessä että molemmille sivuille pienet lisäsyylärit pitämään lämpöjä kurissa ??

http://www.autowiki.fi/index.php/Bugatti_Veyron" onclick="window.open(this.href);return false;
Keulalle ei sovi enään yhtään isompia kennoja ilman korimuutoksia. Hmm...pitäsköhän seuraavaksi alkaa virittään tollasta Bugattia? Jos nostaa litratehot samaan kun pikkusessa niin tulis 1800hp ja 3333nm :wtf:
Mr300 kirjoitti:Kuinka käyttiksenä tätä pidetään. Konttiin vaan syyläriä sinnehä niitä mahtuu :D
Käyttiksen kontissa kuskataan paketteja matkahuoltoon ja kauppakasseja kotio.....ei syylareita!
veskola kirjoitti:Pääsee helpommalla kun jättää väliin nämä hellepäivien kiihdytykset, onneksi kone ja kansi pysyi ilmeisesti kunnossa. Loppunopeusennätys tuli sentään kuiteskin :thumbup: Toimiihan jäähdyttimen painekortti oikein ? Se kannattaa varmaan vaikka koeponnistaa, niin ei nouse jäähdyttimen paineet liikaa. Jostain syystä mullakin näytti olevan pienen pieni vuoto jäähdyttimessä pillien juuressa kohdassa, johon on itse hitsailtu letkulähtö, taitaa jäähdyttimet saada vähän siipeensä omista kolvailuista :roll:
Kannattas jättää juu. Mulle toi oli ensimmäinen kerta vartilla tiisselimersulla joten kai tuollaiseenkin aikaan/loppunopeuteen pitää olla tyytyväinen!? Vesipumpun kontrollerille oli näköjään puutteellinen maadoitus....siitä taisi johtua lämpömurheet tälläkertaa. Syylari vuoti juurikin samasta kohdasta. Se onneksi saatiin paikattua.

veskola kirjoitti:Tämähän meni jo reilusti alle 12 sekuntia viimevuonna vaikka moottoria ei käytetty kuin 300 metrin matka. Haussa on se 10 alitus.
Jaaha....on se hyvä, että joku tietää mihin pyritään!! :lol: Koitetaan nyt vaikka aluksi saada se 11sek aika tälle kesälle! :wink:
Avatar
pavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 20.08.2011 22:47

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja pavee »

Mitäs pikkumersulle kuuluu, ollu vähän hiljasta viimeaikoina?

Ps. Dyno videon ekan vedon jälkeen repesin kyllä ihan kokonaan. Miten tosta lähtee noin hervoton "aivastus"? :D
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja johani »

Sakkausta

Kaasu löysättäessä vedosta turbossa iso siipi jää pyörimään ja tuottamaan ilmaa ja kun koneen kierrokset laskee hetkessä tyhjäkäynnille, kone ei vedä ilmaa ja paine nousee ja kun ahdin pyörii vain liike-energian voimasta, turbon tuottama ilmamassa kimpoilee moottorin ja ahtimen välillä edestakas.

meni muuten osa tehoista suttaamiseen, tosin ei taida ihan sitä 50hp jos 750 oli tavote ja 700 "vain" tuli. (E:tarkotin kuminpolttoa vaikka kirjoitin suttaamiseen)

lisää soppaahan saa isommilla (10mm) elementeillä.

Kuva

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=eryj9oXN ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.superturbodiesel.com/std/thread-716.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en mikää pumppumekaanikko oo, eikä mitään hajua käykö samat elementit om 601-606 pummpuihin saatikka miten loppuunsa toimii, mutta linkitimpä jos sattuu uus asia oleen.

sattaa saada isoilla elementeillä hyvin virtaavan kannen kans iha hyvin tehoja ylhäältä ku ei oo ruiskutusaika enää rajottava tekijä.
Viimeksi muokannut johani, Pe 20.07.2012 16:07. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei käy, eiköhän ne suomen johtavalla pumppupajalla tiedä miten isot elementit sinne saa sovitettua. Ellei se riitä niin pitää varmaan tilata herleviltä joku billetpumppu ja sovittaa se jotenkin lohkoon :D

Enemmän näyttää savua tulevan mun 7mm pumpullakin :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ei kai se savun määrä kaikkea kerro :roll:
w201 om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

johani kirjoitti:en mikää pumppumekaanikko oo, eikä mitään hajua käykö samat elementit om 601-606 pummpuihin saatikka miten loppuunsa toimii, mutta linkitimpä jos sattuu uus asia oleen.
Näyttää nuo kuvan tapit ensinnäkin liian pitkälle. Ja kai siinä halkasijassa alkaa jostakin syystä tulla raja vastaan. Onhan se totta että niitä olis jo laitettu jos se olis niin yksinkertaista :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

"If you spin the engine like the Finns do then you can make some of their HP numbers"

Lainattu tuolta superturbodiesel sivuilta. Me mitään kierrätetä KRÖHÖM
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja veskola »

jekku90 kirjoitti:ei kai se savun määrä kaikkea kerro :roll:
Sitä minäkin ihmettelen miksi sitä paikallaan poljettaessa tulevaa savua pitää oikein videoida nettiin, ja kehua miten on tehokas pumppu :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mahto olla tuskanen matka kärry peräs hyvinkäälle 80 km/h :lol:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

pavee kirjoitti:Mitäs pikkumersulle kuuluu, ollu vähän hiljasta viimeaikoina?
En ole koskenut kuukauteen koko autoon. Ollut mukamas muuta hommaa hieman liikaakin. 5syl siitä lakkasi käymästä ja moottori huohottaa tuhdisti. Nyt olisi osat valmiina hyllyssä ja tänään oli tarkoitus napata kone pois keulalta ja katsoa mikä meni rikki. Jos hommat sujuu hyvin niin kasaan tekniikan samantien takaisin keulalle..
johani kirjoitti:meni muuten osa tehoista suttaamiseen, tosin ei taida ihan sitä 50hp jos 750 oli tavote ja 700 "vain" tuli.
Pyörä ei itseasiassa sutinut yhtään rullilla. Videolla renkaista tuleva savu johtui kumin hankaamisesta pyörän kaareen.
veskola kirjoitti:Ei käy, eiköhän ne suomen johtavalla pumppupajalla tiedä miten isot elementit sinne saa sovitettua. Ellei se riitä niin pitää varmaan tilata herleviltä joku billetpumppu ja sovittaa se jotenkin lohkoon :D
8.5mm tappi menisi vielä mersun pumpunrunkoon, mutta sellaisia ei toistaiseksi ole saatavilla. Toisaalta eipä niilläkään kuuhun mennä, kun syöttömäärä loppuisi jonnekin 850hepan paikkeille. Pitää varmaan unohtaa mersun pumppu jos joskus innostuu oikeesti virittään.. :roll:
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Petehri kirjoitti: Pitää varmaan unohtaa mersun pumppu jos joskus innostuu oikeesti virittään.. :roll:
Mitenkäs mersun moottori sitten? :lol:

Vai onko tuosta 606 vielä todelliset rajat löytämättä kokonaan rakennetulla paketilla? 1000whp vielä varmaan saavuttamatta tällä planeetalla. Varmaan tuossa kohdin jätettävä dieselit nurkkaan ja siirryttävä toi-otan 2JZ maailmaan...? :?

Välillä tullut pohdittua mikä saa ihmiset rakentamaan dieseleitä? Erilaisuus vai se "parempi" vääntö vs bensa? Onhan bensa kutosissakin kunnolla ahdettuna vääntöä 800-1000 ja ylitekkin tehojen ollessa jo huomattavasti korkeammat mitä vastaavilla väännöillä olevissa nakuissa on. Tehoalueet tottakai "hieman" erilaisemmat, mutta jokatapauksessa 8000-9000 kiertävä bensa kutonen kuulostaa himpun paremmalta kuin koliseva mersu imo.

En itse ole livenä nähny tai kokeillu yhtäkään st mersua, joten ehkä saatan olla hieman ennakkoluuloinen asian suhteen.
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ja onhan niitä +1000 heppasia bensoja olemassa vaikka kuinka paljon mutta montako 1000 heppasta om606 on olemassa? :D taitaa tämä 700 heppaakin olla jo maailman listalla kärkipäässä. En osaa sanoa syytä sille miks itekkin vaan yksinkertaisesti tykkään dieselistä eikä bensan laittaminen (virittäminen) tulis kysymykseenkään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Itellä on sen verran päättämisen vaikeus mitä haluaisi tehdä. Veri vetäisi jostain syystä japanin peltiä kohti, kohdistuen etenkin 4sylinterisiin nelikko turboihin (evo/sti) tai raakaan voimaan (supra/vanhemmat gt-r:t). Taasen silti tekisi mieli kokeilla tuommoista ~500whp savukone mersua. :?

Ei etenkään vartilla kiihdyttely tai roll-on vedot ole välttämättä meikän juttu, enemmänkin mutkapätkät ja radalla tahkoaminen grippiä ja hivenen driftiäkin ehkä. Nuo kriteerit taas tuntuu sulkevan mersut ja muut isot möhköt pois jättäen kevyehköt ja ketterät kärkisijalle.
Varmaankin tuosta syystä vaihtu kyykkypyörä motoksi, kun ei kertakaikkiaan saanu enää katuajelussa siitä mitään irti ellei kokoajan eläny riskirajoilla mutkapätkiä tahkoten.

Oho, meni vähän offiks mutta toivottavasti ei haittaa ketään. :lol:
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Vastaa Viestiin