Katselin saman liikkeen tarjontaa, kun autoa olin ostamassa. Tosin vain netin kautta, koska hälytyskellot soivat minullakin. Lueskelin saksankielisiltä foorumeilta keskusteluja kyseisestä liikkeestä ja ne eivät vaikuttaneet mitenkään mairittelevilta.merikarhu kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta oheisesta liikkeestä Hampurista? http://home.mobile.de/SADAF" onclick="window.open(this.href);return false; Poikettiin sielläkin. Autot olivat edullisia ja erittäin siistejä. Mutta jostain syystä hälytyskellot soi ja pieni epäillys puhtaista papereista kolkutti takaraivossa. Pihamaalla oli useampi samanlainen liike.
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kyllähän sadamin pihalla on tullut käytyä mutta itse en ole sieltä sopivaa löytänyt. Minusta ihan normaali turkkilainen myyjä eli vastuu
siitä mitä on ostamassa on ostajalla. Sama vielä suomeksi : Tutki tarkkaan auton ennen maksamista, EI missään tapauksessa saa ostaa autoa ilman että itse tai luotettava hlö on tutkinut auton paikanpäällä.
Ei ongelmia papereissä ja jos haluaa niin hoitaa myös Saksan siirtokilvet .
Kaveri osti Sadamilta auton ja oli ihan tyytyväinen.
siitä mitä on ostamassa on ostajalla. Sama vielä suomeksi : Tutki tarkkaan auton ennen maksamista, EI missään tapauksessa saa ostaa autoa ilman että itse tai luotettava hlö on tutkinut auton paikanpäällä.
Ei ongelmia papereissä ja jos haluaa niin hoitaa myös Saksan siirtokilvet .
Kaveri osti Sadamilta auton ja oli ihan tyytyväinen.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ok, tässä oma vaatimaton panokseni:PM kirjoitti:Tänne keskustelua tuontiautoista, hinnoista, ostopaikoista, verotuksesta, ruuvatuista mittareista, byrokratiasta etc...
Siis erinäisiä kokemuksia autontuonnista.
2005- vuonna hain baijerilaisen Autosalon Sühl:sta, jolla tyytyväisenä matkustelimma. Veropäätöstä jännättiin kolahtavaksi noin kaksi kuukautta. 2001 vuosimallin 123 tuhatta ajettu E39 530 dA touring, verot 14 tuhatta. Palautuksia jokunen dona.
2011- vuonna haettiin Hampurista tähtikaupasta eemeli, jolla tyytyväisenä toivottavasti tulemme matkustelemaan. Veropäätöstä ei ehtinyt jännittää, sillä sen toi posti SEURAAVANA PÄIVÄNÄ. On niillä pulaa verovaroista.
2007 vuosimallin 90 tuhatta ajettu E320 CDI 4matic 24 kk Junge Sternellä, verot 11 tuhatta. Palautuksia tuskin heruu.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oli sitten helppo verotettava. Mihin tulliin jätit ilmoituksen?APL kirjoitti:2011- vuonna haettiin Hampurista tähtikaupasta eemeli, jolla tyytyväisenä toivottavasti tulemme matkustelemaan. Veropäätöstä ei ehtinyt jännittää, sillä sen toi posti SEURAAVANA PÄIVÄNÄ. On niillä pulaa verovaroista.
2007 vuosimallin 90 tuhatta ajettu E320 CDI 4matic 24 kk Junge Sternellä, verot 11 tuhatta. Palautuksia tuskin heruu.
Itse jätin profiilikuvan autosta veroilmoituksen postiin 6.1.2011 ja veropäätös tuli 14.2.2011 Tampereen tullista. Autoa piti käydä välissä näyttämässäkin siellä. Katsoivat huoltokirjan (josta olin lähettänyt kopiot veroilmoituksen mukana) ja kuvasivat autoa ylimalkaisesti. Lisäksi esitin heinäkuussa 2010 päivätyn auton katsastustodistuksen.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jokin taisi mennä vikaan, jos on tullut veropäätös tulevaisuudestatn62634 kirjoitti:Itse jätin profiilikuvan autosta veroilmoituksen postiin 6.1.2011 ja veropäätös tuli 14.2.2011 Tampereen tullista. Autoa piti käydä välissä näyttämässäkin siellä. Katsoivat huoltokirjan (josta olin lähettänyt kopiot veroilmoituksen mukana) ja kuvasivat autoa ylimalkaisesti. Lisäksi esitin heinäkuussa 2010 päivätyn auton katsastustodistuksen.

Mitä yleisempi (tuonti)auto, sitä nopeammin tulee päätös, mutta jos on edes erikoisempi kone, niin johan tulee mietintäviikkoja.
Itse en ole joutunut käydä näyttämässä yhtäkään autoa, tullille.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Hupsista... Veroilmoituksen jättö siis oli 7.12. ja sain päätöksen 14.1.
Ja auto siis 2007 C220T CDI automaatilla.

Ja auto siis 2007 C220T CDI automaatilla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tullinpuomiin Sörnäisiin, Eteläinen Tullipiiri. Yksityishenkilönä.tn62634 kirjoitti: Oli sitten helppo verotettava. Mihin tulliin jätit ilmoituksen?
Niin, tätä Eetä ei käyty katsomassa tahi kuvaamassa ja ainoat jätetyt paperit oli kopiot kauppalaskusta, coc:stä sekä muista Hampurin Mecedeksen autoani koskevista papereista. Aikaa meni tiskillä muutama minsa, kymmenen minsaa autoveroilmoitusta ja jotain muuta lappua täytellessä. Vuonna 2005 istuimme saman tullauspaikan kadun varrella (Vilhonvuorenkadulla) oman e39:n penkeillä ja tarkastaja kävi herkkuja läpi pieteetillä oho, tällainenkin- huomautuksia heitellen. Turnaus väsymystäkö? Sama helppous jatkui siirtotarroja katsastuskonttorilta hakiessa, ei maahantuontikatsastusta, vain muutaman kympin maksu ja baanalle. Liekkö tulossa sitten kilpiä hakiessa veron maksettuani.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei ne siellä katsastuskonttorilla enää siitä katso kuin runkonumeron, jos kunnontarkastusta ei tarvi tehdä (=löytyy viimeisin katsastustodistus vuodelta 2007).
Eilen sain rekisterilaput omaani. Katsastusmies katsoi runkonumeron, kehui auton yleistä kuntoa ja sitä että löytyy Comand ja tutkat...
Tämän jälkeen sitten tiskillä auto omiin nimiin ja rekisterilaput kouraan. Nyt alkaa käyttövoimaverot ja käyttömaksut sitten rullata. Niistä pystyi nyt välttymään 1½ kuukauden ajan, kun auto oli epäselvä tapaus tullin mielestä (oli ajettu yli 40000 km vuodessa).
Eilen sain rekisterilaput omaani. Katsastusmies katsoi runkonumeron, kehui auton yleistä kuntoa ja sitä että löytyy Comand ja tutkat...

Tämän jälkeen sitten tiskillä auto omiin nimiin ja rekisterilaput kouraan. Nyt alkaa käyttövoimaverot ja käyttömaksut sitten rullata. Niistä pystyi nyt välttymään 1½ kuukauden ajan, kun auto oli epäselvä tapaus tullin mielestä (oli ajettu yli 40000 km vuodessa).
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onnittelut kilvistä ja autostakin!tn62634 kirjoitti:Ei ne siellä katsastuskonttorilla enää siitä katso kuin runkonumeron, jos kunnontarkastusta ei tarvi tehdä (=löytyy viimeisin katsastustodistus vuodelta 2007).
Eilen sain rekisterilaput omaani. Katsastusmies katsoi runkonumeron, kehui auton yleistä kuntoa ja sitä että löytyy Comand ja tutkat...![]()
Tämän jälkeen sitten tiskillä auto omiin nimiin ja rekisterilaput kouraan. Nyt alkaa käyttövoimaverot ja käyttömaksut sitten rullata. Niistä pystyi nyt välttymään 1½ kuukauden ajan, kun auto oli epäselvä tapaus tullin mielestä (oli ajettu yli 40000 km vuodessa).
Näin arvelinkin, 9/2007 mallissa on aika tuoreet leimat. Ja katsovat varmaankin minulta myös vain runko# kilpiä hakiessani. Äsken opetin foorumin ohjeiden mukaan sähköisen kaasupolkimen ja niinhän se vastaa kaasuun nyt hieman ripeämmin! Hyvä mieli jälleen pikku jutusta.
E320CDI
211.089
211.089
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su 23.01.2011 17:52
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olen ajatellut myös tuota tuontiautoa (=MB) Etelä-Saksasta, kuten osa palstalla suosittelee. Kielikin on hallinnassa ja jonkin verran on aiheeseen paikan päällä tullut tutustuttuakin paikallisten tuttujen autokauppojakin seuranneena. Äkkiseltään vaikuttaa, että eipä se juuri auton osto Saksassa eroa Suomessa tapahtuvasta. Kummassakin maassa auto tulee tarkastaa huolellisesti ja selvittää taustat. Sitten kysymys: Onkos kenelläkään kokemusta auton hankinnasta virallisilta MB-edustajilta Saksassa? MB tarjoaa hyvän portaalin sekä edustaja- että vaihtoautohakuun linkin (http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... intro.html) takaa. Ylhäältä kohdasta "Gebrauchtfahrzeuge" löytyy hakuvalikko käytetyille (Gebrauchtfahrzeugsuche). Vasemmasta reunasta alhaalta kohdasta "Schnelleinstieg" löytyy " kohta "Händlersuche", josta saa esille kartan ja kaikki Saksassa toimivat myyjät. Täällä ainakin on hyvä valikoima uudemmista vaihtoautoista, jotka uskoakseni ovat kunnoltaan ensiluokkaisia ja taustaltaan "puhtaita".
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juurikin tuolta löysin meidänkin yksilön. MB virallinen diileri Hampurissa, yksi kolmestakohan se oli myyntipisteestä.
Ja koska kaikki kehuu omiaan, voinen itsekin syyllistyä ; )
Kattavilla varusteilla (neupreis 91 000 €) ensimmäisen omistajan jäljiltä oleva yksilö. Huoltotiedot ja leimat samasta branch:ista. Mukaan 24 kk:n takuu, kahdet 18" alut joista toiset viisipuolaiset AMG- kiekot.
Suosittelen lämpimästi, mikäli parin tonnin lisähinta muihin tarjolla oleviin verrattuna ei haittaa.
Ja koska kaikki kehuu omiaan, voinen itsekin syyllistyä ; )
Kattavilla varusteilla (neupreis 91 000 €) ensimmäisen omistajan jäljiltä oleva yksilö. Huoltotiedot ja leimat samasta branch:ista. Mukaan 24 kk:n takuu, kahdet 18" alut joista toiset viisipuolaiset AMG- kiekot.
Suosittelen lämpimästi, mikäli parin tonnin lisähinta muihin tarjolla oleviin verrattuna ei haittaa.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuon sivuston kautta itse löysin ässän Saksasta. Minulle tuli kuva että noissa voi vaatia että auto on täysin uudenveroinen, kaikki pienetkin virheet yms voi pyytää korjattavaksi ilman lisähintaa. Nuo ottavat Saksassa lakisääteisen 12kk kuluttajasuojan tosissaan. Vastapainoksi sitten hinnat ei ole halvimmat.kurbelwelle kirjoitti: Onkos kenelläkään kokemusta auton hankinnasta virallisilta MB-edustajilta Saksassa? MB tarjoaa hyvän portaalin sekä edustaja- että vaihtoautohakuun linkin (http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... intro.html) takaa. Ylhäältä kohdasta "Gebrauchtfahrzeuge" löytyy hakuvalikko käytetyille (Gebrauchtfahrzeugsuche). Vasemmasta reunasta alhaalta kohdasta "Schnelleinstieg" löytyy " kohta "Händlersuche", josta saa esille kartan ja kaikki Saksassa toimivat myyjät. Täällä ainakin on hyvä valikoima uudemmista vaihtoautoista, jotka uskoakseni ovat kunnoltaan ensiluokkaisia ja taustaltaan "puhtaita".
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olen ostanut kolme autoa tuolta. Numero ykköstä ja kolmosta hakiessa piti käydä myös katselemassa muita liikkeitä ja vaihtoehtoja mutta tuolta se kauppa sitten lopuksi tuli. Jos haluat hyvän niin suosittelen, hinta vs. laatusuhde on merkkiliikkeessä kohdalllaan. Jos haluat ehdottomasti halvimman niin sen joutuu hakemaan muualta. Yksityiseltä voi tuurilla löytää yhtä hyvän halvemmalla jos on aikaa ja mahdollisuus haeskella. Lopuksi: kannattaa muistaa että se autovero on hyvästä ja huonosta yhtä suuri.kurbelwelle kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemusta auton hankinnasta virallisilta MB-edustajilta Saksassa? MB tarjoaa hyvän portaalin sekä edustaja- että vaihtoautohakuun
Re: Tarinointia tuontiautoista
just viime viikolla tuli mersu saksasta mersun liikkeestä,ja oli kyllä odotuksia parempi 06vm.enkä löytänyt naarmuakaan autosta aivan uuden veroinen liike oli celle nimisestä paikasta hampurin alapuolelta ja nimi sternpartners!!!voi suositella..auto oli lähes halvin hinnaltaa autoscoutissa!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onhan nuo mersuliikeiden autot esillä myös mobilessa sekä autoscout24:ssä .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ehkä huomasit mutta sinullahan on vielä tekemättä ns . rekisteröintikatsastus joka maksaa sen 170-350 € riippuen asemasta. Jos sinulla on voimassa oleva katsastustodistus niin silloin riittää tuo pelkkä rekisteröintikatsastus ilman kuntotarkastusta. Tuo maksamasi muutama kymppi tuleeAPL kirjoitti:Tullinpuomiin Sörnäisiin, Eteläinen Tullipiiri. Yksityishenkilönä.tn62634 kirjoitti: Oli sitten helppo verotettava. Mihin tulliin jätit ilmoituksen?
Niin, tätä Eetä ei käyty katsomassa tahi kuvaamassa ja ainoat jätetyt paperit oli kopiot kauppalaskusta, coc:stä sekä muista Hampurin Mecedeksen autoani koskevista papereista. Aikaa meni tiskillä muutama minsa, kymmenen minsaa autoveroilmoitusta ja jotain muuta lappua täytellessä. Vuonna 2005 istuimme saman tullauspaikan kadun varrella (Vilhonvuorenkadulla) oman e39:n penkeillä ja tarkastaja kävi herkkuja läpi pieteetillä oho, tällainenkin- huomautuksia heitellen. Turnaus väsymystäkö? Sama helppous jatkui siirtotarroja katsastuskonttorilta hakiessa, ei maahantuontikatsastusta, vain muutaman kympin maksu ja baanalle. Liekkö tulossa sitten kilpiä hakiessa veron maksettuani.
vasta siirtokilvista+ siirtoluvasta. Noiden siirtokilpien voimassa olo aika loppuu samanpäivänä kun on tulliin määrään autoveroneräpäivä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Näinhän se on, saattoi myös olla jo kuusi vuotta sitten, ei muista niin kauas.sportsman kirjoitti:Ehkä huomasit mutta sinullahan on vielä tekemättä ns . rekisteröintikatsastus joka maksaa sen 170-350 € riippuen asemasta. Jos sinulla on voimassa oleva katsastustodistus niin silloin riittää tuo pelkkä rekisteröintikatsastus ilman kuntotarkastusta. Tuo maksamasi muutama kymppi tuleeAPL kirjoitti:ei maahantuontikatsastusta, vain muutaman kympin maksu ja baanalle. Liekkö tulossa sitten kilpiä hakiessa veron maksettuani.tn62634 kirjoitti: Oli sitten helppo verotettava. Mihin tulliin jätit ilmoituksen?
vasta siirtokilvista+ siirtoluvasta. Noiden siirtokilpien voimassa olo aika loppuu samanpäivänä kun on tulliin määrään autoveroneräpäivä.

Mahdatko olla Jalkarannan autoilijoita? Itse olen sieltä kotoisin.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Tarinointia tuontiautoista
Millä tavoin voitte saada osviittaa niitten kuuluisien kilsojen määrästä? Sisusta, maali ja polkimet jne on jo kuultu.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mainitsemiesi seikkojen yhteydessä myös avaimet&auton äly, *-lla tulisi näkyä samat kilometrit.ra87 kirjoitti:Millä tavoin voitte saada osviittaa niitten kuuluisien kilsojen määrästä? Sisusta, maali ja polkimet jne on jo kuultu.
Huoltovihkon, mikäli ei ole vielä digitaalinen, leimat ja kilometrimäärät sekä kulunut aika huoltojen välillä antaa hyvät lähtötiedot paikan päällä tutkittaessa.
E320CDI
211.089
211.089
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko kellään kokemuksia noiden tähtiliikkeiden muista kuin junge sterne yksilöistä?
Joidenkin autojen kohdalla ei mainita takuuta lainkaan...onko ne ostamisen arvoisia
vaiko täysiä pommeja?
Joidenkin autojen kohdalla ei mainita takuuta lainkaan...onko ne ostamisen arvoisia
vaiko täysiä pommeja?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei mersun liike myy pommeja Saksassakaan. Kyllä niissä on 6 kuukauden kuluttajan suoja mukana.
Ihan turvallista on liikkeestä auto ostaa.
Ihan turvallista on liikkeestä auto ostaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tietääkö kukaan varmaa tietoa kun tullin tiedot erilaisia?Eli pitääkö auto olla katsastettuna ennen kuin saa veropäätöksen?Soitin eilen tampereen tulliin sielä sanoivat et pitää katsastaa muuten ei saa veropäätöstä?Tänään kävin jyväskylän tullissa kysymässä samaa ja ei kuulema tarvitse katsastaa ja saa veropäätöksen.Ihan sen vuoksi kysyn kun katsastus menee turhaan jos veropäätös on iso ja perun verotuksen,noissa tullin taulukoissa näkyy 600 coupelle olevan yli 3000e liukumat vaikka vuosimallit eikä muut heitä juurikaan.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vanha pitkäaikainen yhteistyökumppani lähti tänään uuden omistajan haltuun. Jotta jollakin pääsee liikkumaan on lento varattu ensi viikolle. Jos kaikki menee hyvin paluu matkalla alla on W212 väri metalli musta ja varustus elegance + paljon muuta. Moottori on mopo mutta varustus on kattava. Toivotaan että lastunikkarit saavat vastattua markkinoiden kysyntään. Lisää myöhemmin.
Jatkuu...
Asko Aspfors oli vastassa minua ja LKossoa Frankfurtin kentällä. Siitä kyyti vei Heusenstamm nimiseen kaupunkiin jossa on mm. Auto Wallstein. Liikkeen autot olivat kaikki vähän kaytettyjä Mercedeksiä. Autot tulevat liikkeeseen tehtaan henkilöstön käytössä olleista yksilöistä. Ennalta varattu ja Askon tutkima auto vastasi odotuksia ja pikaisen koeajon jälkeen tehtiin kaupat. Ainut negatiivinen asia oli että auto ilmoitti haluavansa huoltoa kymmenen päivän päästä vaikka edellisestä (ensimmäisestä) huollosta oli kulunut vain n.2200 km. Huollosta kun oli aikaa jo siis kymmenen päivää vaille vuosi. Auto oli huollettu 03/2010 mutta poistettu rekisteristä jo 07/2010. Eli ei muu auta kuin viedä korjaamolle huoltoon ensitilassa, jotta mahdollisissa takuu tapauksissa ei tarvitse keskustella onko omassa autotallissa riittävä osaaminen ja tarvittavat laitteet w212:n huoltoon ja huolto-ohjelmaa noudatettu.
Hyvän kyydinhän tuollainen tarjoaa ja saatiinpahan tälle jonkun museoauto foorumiksi pilkkaamalle palstalle saman tien uudempaa kalustoa. Ja yllättävän hyvin tuo 200d otti vauhtia kun loivaan alamäkeen 220kmh oli mittarissa. Kulutuskin oli ensimmäiseltä n. 600km:lta peräti n 6.5l /100km sisältäen normaalia moottoritie ajoa, kovavauhtista moottoritie ajoa ja jonkin verran kaupunkia. Eli ei aivan toivoton moottori 
Jatkuu...
Asko Aspfors oli vastassa minua ja LKossoa Frankfurtin kentällä. Siitä kyyti vei Heusenstamm nimiseen kaupunkiin jossa on mm. Auto Wallstein. Liikkeen autot olivat kaikki vähän kaytettyjä Mercedeksiä. Autot tulevat liikkeeseen tehtaan henkilöstön käytössä olleista yksilöistä. Ennalta varattu ja Askon tutkima auto vastasi odotuksia ja pikaisen koeajon jälkeen tehtiin kaupat. Ainut negatiivinen asia oli että auto ilmoitti haluavansa huoltoa kymmenen päivän päästä vaikka edellisestä (ensimmäisestä) huollosta oli kulunut vain n.2200 km. Huollosta kun oli aikaa jo siis kymmenen päivää vaille vuosi. Auto oli huollettu 03/2010 mutta poistettu rekisteristä jo 07/2010. Eli ei muu auta kuin viedä korjaamolle huoltoon ensitilassa, jotta mahdollisissa takuu tapauksissa ei tarvitse keskustella onko omassa autotallissa riittävä osaaminen ja tarvittavat laitteet w212:n huoltoon ja huolto-ohjelmaa noudatettu.


Viimeksi muokannut markoala, Ke 23.03.2011 17:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Tarinointia tuontiautoista
Turkisch. Noista tiedoista kannattaa aina tarkistaa se IMPRESSUM-välilehti. Omistajan nimestä tai sen mahdollisesta puutteesta voi päätellä paljon.tn62634 kirjoitti:Katselin saman liikkeen tarjontaa, kun autoa olin ostamassa. Tosin vain netin kautta, koska hälytyskellot soivat minullakin. Lueskelin saksankielisiltä foorumeilta keskusteluja kyseisestä liikkeestä ja ne eivät vaikuttaneet mitenkään mairittelevilta.merikarhu kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta oheisesta liikkeestä Hampurista? http://home.mobile.de/SADAF" onclick="window.open(this.href);return false; Poikettiin sielläkin. Autot olivat edullisia ja erittäin siistejä. Mutta jostain syystä hälytyskellot soi ja pieni epäillys puhtaista papereista kolkutti takaraivossa. Pihamaalla oli useampi samanlainen liike.
Ei ne Turkkilaiset niitä autoja siellä tee, ne myy käytettyjä siinä kuin Saksalaisetkin, mutta kauppatapa ja mentaliteetti saattaa olla hieman erilainen. Kyllähän te tiedätte.
Ja niin kuin ei yleensä mitään, tätäkään ei voi suoraan yleistää, mutta tiettyä varovaisuutta suosittelen.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse ostin omani Turkkilaiselta (samoin kaverini jonka kanssa reissussa olin ja eri liikkeestä). Huomasin jo pienen nettiselailun jälkeen, että noilta ne autot kannattaa ostaa. Hinta usein 10% edullisempi kuin muualla, kaupanteko huomattavasti vaivattomampaa kun isommissa firmoissa. (ainakin niissä mistä itellä oli kokemuksia).ES kirjoitti:Turkisch. Noista tiedoista kannattaa aina tarkistaa se IMPRESSUM-välilehti. Omistajan nimestä tai sen mahdollisesta puutteesta voi päätellä paljon.
Ei ne Turkkilaiset niitä autoja siellä tee, ne myy käytettyjä siinä kuin Saksalaisetkin, mutta kauppatapa ja mentaliteetti saattaa olla hieman erilainen. Kyllähän te tiedätte.
Ja niin kuin ei yleensä mitään, tätäkään ei voi suoraan yleistää, mutta tiettyä varovaisuutta suosittelen.
Omassa ostossani olevassa liikkeessä ei tuolla IMPRESSUM-välilehdellä ollut edes ALV-numeroa, joka hieman "jännitti", mutta olihan niillä kaikki kunnossa kun paprut tehtiin.
Yleisesti kannattaa muistaa mielestäni ainakin se seikka, ettei osta kalleinta autoa mitä kauppa myy, ainakaan jos se on ainoa kyseisessä hintaluokassa. Eli jos olet ostamassa 25k€ autoa ja liikeessä 20kpl ~5k€ autoja ja yksi 25k€, niin en itse ostaisi.
Tosin varmaan noissa Turkkilaisissakin on sekä hyviä että huonoja kauppiaita.
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nimenomaan näin se on. Kyllä Saksalaisiakin mätiä omenoita voi yhtä hyvin olla. Itselläni on vain se kokemus, kun ostoreissulla se ykkösrankattu auto oli Turkkilaisen tarhassa ja sitä firmaa ei siinä osoitteessa sitten ollutkaan. Löytyi pienellä hakemisella läheltä vähän samankaltainen paikka ja sehän se oli, mutta ketään ei ollut paikalla. Oli siellä paikallinen kielitaitoinen apuna ja hän soitti netin numeroon. Sovittiin että puolen tunnin päästä ollaan siellä, mutta matkalla sattui silmiin haettu kohde ja jäätiin hieromaan kauppoja. Kun tämä Saksalainen yhteyshenkilöni soitti mainitulle kauppiaalle, että emme tulekaan, löysimme jo, oli tullut sellaiset haistattelut, että totesin olleen hyvä sen homman peruuntumisen.joukot kirjoitti:Tosin varmaan noissa Turkkilaisissakin on sekä hyviä että huonoja kauppiaita.
Se sakemanni, jonka kanssa tein kaupan, oli varsin asiallinen, eikä mikään mennyt pieleen.
Olet mahdollisesti tehnyt jutun jonnekin netin syövereihin hakumatkastanne, muistelen lukeneeni sellaisen?
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juu onhan tuolla sellainen blogi http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=99931" onclick="window.open(this.href);return false;ES kirjoitti:Olet mahdollisesti tehnyt jutun jonnekin netin syövereihin hakumatkastanne, muistelen lukeneeni sellaisen?
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
No ei mulla vielä taida olla dementiaa, pahasti ainakaan.joukot kirjoitti:Juu onhan tuolla sellainen blogi http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=99931" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moro, tää ei ny ehkä ihan tähän keskusteluun kuulu, mutta valmistaako mersu myös jotain koneita?
kuten kaivinkoneita tai pyöräkuormaajia tai ylipäätään mitään maansiirtokoneita?
Lyötiin kaverin kanssa vetoa tästä..
)
kuten kaivinkoneita tai pyöräkuormaajia tai ylipäätään mitään maansiirtokoneita?
Lyötiin kaverin kanssa vetoa tästä..

Re: Tarinointia tuontiautoista
Tekeehän mersu monenkin laisia koneita, ja myös muiden merkkien malleista löytyy mersun tekniikkaa. Esim. Liebherr käyttää paljon mersun koneita.clarke kirjoitti:Moro, tää ei ny ehkä ihan tähän keskusteluun kuulu, mutta valmistaako mersu myös jotain koneita?
kuten kaivinkoneita tai pyöräkuormaajia tai ylipäätään mitään maansiirtokoneita?
Lyötiin kaverin kanssa vetoa tästä..)
Armeijassa tuli putsattua hiekotus hiekkoja pois tuollaisella mersulla.
http://static.huutokaupat.com/uploads/p ... 27280.jpeg
ja onhan se 124 koppanenkin eräänlainen työkone

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...