ssuvik kirjoitti:Mistä virtaa akulle? Konehuoneessa ei ole paikkoja kaapeleille(?), enkä saa takaluukkua auki koska avain on katkenut sinne
Tässäkin vehkeessä takaluukun mekaaninen lukko on rikki ja lataaminen näyttää tulevan talviaikaan tavaksi, ohessa kuva tämänpäiväisestä ssessiosta:
Eli litteä Abiko piuhanpäähän, se 1. tai 2. sulakkeen moottorinpuoleiseen päähän ja laturista 10-15 minuuttia sähköä sisään. Siinä vaiheessa kun jännite alkaa olla 12 voltin paikkeilla, keskuslukituksen pumppu herää ja aukaisee luukun. -25 pakkasella tyhjä akku ottaa virtaa vastaan vähän tai ei ollenkaan joten siinä tapauksessa on odoteltava kauan tai siirrettävä lataaminen lämpimämpään päivään.
Eikä kannata räpsiä tuolla piuhanpäällä tai laturin klipsillä runkoon, tämän ja akun välillä ei ole sulaketta välissä = johto lämpiää äkkiä hehkuvaksi = latausoperaation on oltava koko ajan valvonnassa.
Alkaa jo vituttamaan nuo jatkuvat pikku sähköviat. Nyt on ratti ruennut temppuilemaan, tilttaa välillä itsestään ihan yläasentoon, siis siihen "autosta poistumis" moodiin, ja samalla näyttö rävähtää klitoriksen punaiseksi ja varoittaa ettei saisi ajaa. Hetken runkkailun jälkeen ruori rupeaa tottelemaan komentoja, mutta varoitusta näytössä ei saa kuitattua. Mistähän tämäkin johtuu? Mitään asetuksia/säätöjä/kalsareita en ole vaihtanut tai muuttanut..
Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
RAM kirjoitti:Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
Jep ovat tarkkoja sähköstään... ei riitä että laataa tarpeeksi pitää ladata myös oikeen koko ajan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
RAM kirjoitti:Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
On sen verran halpa palikka että täytynee koittaa tuon vaihtamista. Miten tuon vaihto mahtaa onnistua itse tehtynä? Tuolla tuskin on vaikutusta imuovien toimintaan, mitkä edelleen pelaa miten sattuu. Olen laittanut sen talven piikkiin mutta eipä ne kelien lauhduttuakaan ole korjaantuneet. Löytyykö niihin mitään ideaa mikä mättää?
Sähköllä ne imuovetkin toimii. Omissa ovissa oli häiriö silloin kun tuli ekat pakkaset, mutta vain hetken. Vaihda se lataussäädin ensin ja katso auttaako. Itse vaihdoin säätimen alakautta, mutta siihen on varmaan yhtä monta tapaa, kuin on tekijää.
Jossakin vanhassa W140 koskevassa ketjussa joku jarmo kertoi että imuovet rupeaa taas pelaamaan (jos ei isompaa mitään isompaa häiriötä) kun käyttää niiden sulaketta irti. Luotankin siihen että joku teistä kertoo toimiiko moinen myös pykälää uudemmassa ja senkin että mikä sulake se on?
ssuvik kirjoitti:Jossakin vanhassa W140 koskevassa ketjussa joku jarmo kertoi että imuovet rupeaa taas pelaamaan (jos ei isompaa mitään isompaa häiriötä) kun käyttää niiden sulaketta irti. Luotankin siihen että joku teistä kertoo toimiiko moinen myös pykälää uudemmassa ja senkin että mikä sulake se on?
140:ssähän imuovet toimii ilmalla eikä se sulakkeen irrottaminen autoa korjaa, saattaa vähän aikaa taas toimia mutta kyllä se pumppu pitäisi korjata kun se kuitenkin on edessä.
Mulla syttyi ekan kerran vikavalo viikko sitten perjantaina. Samantein kurvasin piuhan päähän:
Lambdan lämmityspiiri. Lohko 2. tunn. 2. vikaa virtapiirissä.
Kuittaus sammutti valon. Sunnuntaina syttyi taas, maanantaina sammui itsestään.
Jos vielä temppuilee, niin tarttee mennä Star:iin.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Käytin ässää viime viikolla katsastuksessa ja kaikki oli toiminut normaalisti, mutta kun katsastusmies käynnisti auton, heti lävähti varoitukset espistä, basissa ja airmaticista tauluun. Kiva taas siinä selittää, että kyllä ne vielä äsken toimi. Ei auttanut uudelleen käynnistys, mutta lukkojarrutuksen jälkeen alkoivat onneksi taas toimimaan ja auto läpi. Senkoommin ei taas mitään oireita.
Pumpun sulake on numero 62, löytyy oikealta takajalkatilasta. Minulla auttoi pumpun temppuiluun pakkasilla kotelon avaus ja kuivattelu.
jalpuri kirjoitti:
Staarin nokkaan olisi tuo auto kiva saada.
Asun läntisen-uudenmaan alueella joten joku maestro jolla on star voipi ilmottautua, kun en mielellään vehossa halua asioida.
Poistettu, en huomannut toista sivua, jossa asia olikin jo hoidettu.
der Panzerwagen kirjoitti:
Pumpun sulake on numero 62, löytyy oikealta takajalkatilasta. Minulla auttoi pumpun temppuiluun pakkasilla kotelon avaus ja kuivattelu.
Tuli siinä vaihdettua halogeenit xenoneihin ja samentunut peili kirkkaaseen. Yritin myös ottaa kantaa noiden imuovien ja takaluukun toimimattomuuteen kurkkaamalla takapenkin alle. Siellä tulikin vastaan sellainen johto/boksi hässäkkä, että meni sormi suuhun samantien. Äkkiä penkki takaisin ja mamman kainaloon nyyhkyttämään! Turhattavaa kun ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä..
ssuvik kirjoitti:Tuli siinä vaihdettua halogeenit xenoneihin ja samentunut peili kirkkaaseen. Yritin myös ottaa kantaa noiden imuovien ja takaluukun toimimattomuuteen kurkkaamalla takapenkin alle. Siellä tulikin vastaan sellainen johto/boksi hässäkkä, että meni sormi suuhun samantien. Äkkiä penkki takaisin ja mamman kainaloon nyyhkyttämään! Turhattavaa kun ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä..
WISistä lukemaan toimintakuvauksia ja korjausohjeita niin pääsee kärryille siitä mikä se hässäkkä on ja mitä sille voisi tehdä.
Ei antanu tyhmä setä leimaa Takapään narinahelat pitäis kuulemma vaihtaa. Renkaistakin sano että pitää joko vaihtaa tai muutoskatsastaa. Taidan valita jälkimmäisen.
Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun
Tota... Mulla auto kanssa oireili menemällä satunnaisesti mykäksi, kun oli lataussäätimen hiilet loppu.... Eli välillä toimi ja sitten taas ei.
Jos sen vaihtaa, niin kannattaa ostaa aito BOSCH:n osa.
ssuvik kirjoitti:Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun
Jos ovesta pääsee sisään niin jalka tilassa matton alla on paikka mistä saa laitettua virtaa,
muita paikkoja kone huonessa laturin napa, startin napa, sulake rasia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
ssuvik kirjoitti:Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun
Jos ovesta pääsee sisään niin jalka tilassa matton alla on paikka mistä saa laitettua virtaa,
muita paikkoja kone huonessa laturin napa, startin napa, sulake rasia
Ajattelin noita jysin yläpuolelta löytyviä ohjeita koittaa. Voitko tarkemmin kertoa mistäpäin jalkatilaa virtaa voi antaa? Ja täytynee lataus-säädinkin laittaa vaihtoon..
Tuli nyt purettua jalkatilan mattoja hieman pois, jä tälläinen sieltä paljastui. Hölmö kun olen, niin vahingon välttääkseni pitää vielä varmistaa laturin kykennät, miten päin johdot kytketään?
ssuvik kirjoitti:Tuli nyt purettua jalkatilan mattoja hieman pois, jä tälläinen sieltä paljastui. Hölmö kun olen, niin vahingon välttääkseni pitää vielä varmistaa laturin kykennät, miten päin johdot kytketään?
Kiitos handen ja CDI203n ohjeiden, mesessä on taas virtaa. Jänskättää vaan että soittaako muija taas huomenna akun olevan tyhjä. Prkl kun kaikki aika menee töissä, pitäis saada aikaiseksi vaihtaa se lataussäädin ja toivoa että kaikki korjaantuisi ihmeen lailla.. Varmaan suosiolla parempi viedä johonkin korjaamolle. Jääkö noista sähköhäiriöistä mitään vikamuistiin? Pitäis käyttää tuota autoa *:n päässä, sitä ei ookkaan vielä tuon kulkineen kanssa tullut tehtyä.. Muutenkin olisi kiva viettää enemmän aikaa ton auton kans puunaten ja paijaten sitä
ps. Suostuisiko joku forumilainen vaihtamaan tuon + HJ60 G-sarjalaiseen? Sellainen haaveissa tällä kertaa
ssuvik kirjoitti:Kiitos handen ja CDI203n ohjeiden, mesessä on taas virtaa. Jänskättää vaan että soittaako muija taas huomenna akun olevan tyhjä. Prkl kun kaikki aika menee töissä, pitäis saada aikaiseksi vaihtaa se lataussäädin ja toivoa että kaikki korjaantuisi ihmeen lailla.. Varmaan suosiolla parempi viedä johonkin korjaamolle. Jääkö noista sähköhäiriöistä mitään vikamuistiin? Pitäis käyttää tuota autoa *:n päässä, sitä ei ookkaan vielä tuon kulkineen kanssa tullut tehtyä.. Muutenkin olisi kiva viettää enemmän aikaa ton auton kans puunaten ja paijaten sitä
ps. Suostuisiko joku forumilainen vaihtamaan tuon + HJ60 G-sarjalaiseen? Sellainen haaveissa tällä kertaa
Virta katkoist tallentuu tietoa alijännite siellä ali jännite vähän joka puolella, samoin yhteys onkelmia,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Alkoikohan kompressori tekemään kuolemaa? Rupes nimittäin pitämään ihan sairaan kovaa ääntä. Lähes joka kerta auton käynnistämisen jälkeen se kuuluu ja kestää 5-15 sek. Auton sammuttamisen jälkeen kuuluu vasemman eturenkaan seudulta kohtuullisen voimakasta suhinaa, mitä en ole aiemmin huomannut.
ssuvik kirjoitti:Alkoikohan kompressori tekemään kuolemaa? Rupes nimittäin pitämään ihan sairaan kovaa ääntä. Lähes joka kerta auton käynnistämisen jälkeen se kuuluu ja kestää 5-15 sek. Auton sammuttamisen jälkeen kuuluu vasemman eturenkaan seudulta kohtuullisen voimakasta suhinaa, mitä en ole aiemmin huomannut.
Kuulostaa että Joku vuoto tuli jonnekin letkun tms
kannatta tarkistella heti jos jatkuu pitkään kompura ainakin hajoaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)