W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3290
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re:

Viesti Kirjoittaja jysi »

ssuvik kirjoitti:Mistä virtaa akulle? Konehuoneessa ei ole paikkoja kaapeleille(?), enkä saa takaluukkua auki koska avain on katkenut sinne
Tässäkin vehkeessä takaluukun mekaaninen lukko on rikki ja lataaminen näyttää tulevan talviaikaan tavaksi, ohessa kuva tämänpäiväisestä ssessiosta:
Kuva

Eli litteä Abiko piuhanpäähän, se 1. tai 2. sulakkeen moottorinpuoleiseen päähän ja laturista 10-15 minuuttia sähköä sisään. Siinä vaiheessa kun jännite alkaa olla 12 voltin paikkeilla, keskuslukituksen pumppu herää ja aukaisee luukun. -25 pakkasella tyhjä akku ottaa virtaa vastaan vähän tai ei ollenkaan joten siinä tapauksessa on odoteltava kauan tai siirrettävä lataaminen lämpimämpään päivään.

Eikä kannata räpsiä tuolla piuhanpäällä tai laturin klipsillä runkoon, tämän ja akun välillä ei ole sulaketta välissä = johto lämpiää äkkiä hehkuvaksi = latausoperaation on oltava koko ajan valvonnassa.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Alkaa jo vituttamaan nuo jatkuvat pikku sähköviat. Nyt on ratti ruennut temppuilemaan, tilttaa välillä itsestään ihan yläasentoon, siis siihen "autosta poistumis" moodiin, ja samalla näyttö rävähtää klitoriksen punaiseksi ja varoittaa ettei saisi ajaa. Hetken runkkailun jälkeen ruori rupeaa tottelemaan komentoja, mutta varoitusta näytössä ei saa kuitattua. Mistähän tämäkin johtuu? Mitään asetuksia/säätöjä/kalsareita en ole vaihtanut tai muuttanut..
E350CDI&A180CDI
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RAM kirjoitti:Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
Jep ovat tarkkoja sähköstään... ei riitä että laataa tarpeeksi pitää ladata myös oikeen koko ajan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

RAM kirjoitti:Kaikenlaista hassua ilmoitteli omakin autoni (viallista mittaristoa ja vikka mitä), mutta lataussäätimen vaihdon (13.35€) jälkeen on auto pysynyt kivasti järjissään.
On sen verran halpa palikka että täytynee koittaa tuon vaihtamista. Miten tuon vaihto mahtaa onnistua itse tehtynä? Tuolla tuskin on vaikutusta imuovien toimintaan, mitkä edelleen pelaa miten sattuu. Olen laittanut sen talven piikkiin mutta eipä ne kelien lauhduttuakaan ole korjaantuneet. Löytyykö niihin mitään ideaa mikä mättää?
E350CDI&A180CDI
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Sähköllä ne imuovetkin toimii. Omissa ovissa oli häiriö silloin kun tuli ekat pakkaset, mutta vain hetken. Vaihda se lataussäädin ensin ja katso auttaako. Itse vaihdoin säätimen alakautta, mutta siihen on varmaan yhtä monta tapaa, kuin on tekijää.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Jossakin vanhassa W140 koskevassa ketjussa joku jarmo kertoi että imuovet rupeaa taas pelaamaan (jos ei isompaa mitään isompaa häiriötä) kun käyttää niiden sulaketta irti. Luotankin siihen että joku teistä kertoo toimiiko moinen myös pykälää uudemmassa ja senkin että mikä sulake se on?
E350CDI&A180CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ssuvik kirjoitti:Jossakin vanhassa W140 koskevassa ketjussa joku jarmo kertoi että imuovet rupeaa taas pelaamaan (jos ei isompaa mitään isompaa häiriötä) kun käyttää niiden sulaketta irti. Luotankin siihen että joku teistä kertoo toimiiko moinen myös pykälää uudemmassa ja senkin että mikä sulake se on?
140:ssähän imuovet toimii ilmalla eikä se sulakkeen irrottaminen autoa korjaa, saattaa vähän aikaa taas toimia mutta kyllä se pumppu pitäisi korjata kun se kuitenkin on edessä.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mulla syttyi ekan kerran vikavalo viikko sitten perjantaina. Samantein kurvasin piuhan päähän:
Lambdan lämmityspiiri. Lohko 2. tunn. 2. vikaa virtapiirissä.
Kuittaus sammutti valon. Sunnuntaina syttyi taas, maanantaina sammui itsestään.
Jos vielä temppuilee, niin tarttee mennä Star:iin.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Käytin ässää viime viikolla katsastuksessa ja kaikki oli toiminut normaalisti, mutta kun katsastusmies käynnisti auton, heti lävähti varoitukset espistä, basissa ja airmaticista tauluun. Kiva taas siinä selittää, että kyllä ne vielä äsken toimi. Ei auttanut uudelleen käynnistys, mutta lukkojarrutuksen jälkeen alkoivat onneksi taas toimimaan ja auto läpi. Senkoommin ei taas mitään oireita.

Pumpun sulake on numero 62, löytyy oikealta takajalkatilasta. Minulla auttoi pumpun temppuiluun pakkasilla kotelon avaus ja kuivattelu.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

jalpuri kirjoitti: Staarin nokkaan olisi tuo auto kiva saada.
Asun läntisen-uudenmaan alueella joten joku maestro jolla on star voipi ilmottautua, kun en mielellään vehossa halua asioida.
Poistettu, en huomannut toista sivua, jossa asia olikin jo hoidettu.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

der Panzerwagen kirjoitti: Pumpun sulake on numero 62, löytyy oikealta takajalkatilasta. Minulla auttoi pumpun temppuiluun pakkasilla kotelon avaus ja kuivattelu.
Kiitokset tästä.
E350CDI&A180CDI
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Tuli siinä vaihdettua halogeenit xenoneihin ja samentunut peili kirkkaaseen. Yritin myös ottaa kantaa noiden imuovien ja takaluukun toimimattomuuteen kurkkaamalla takapenkin alle. Siellä tulikin vastaan sellainen johto/boksi hässäkkä, että meni sormi suuhun samantien. Äkkiä penkki takaisin ja mamman kainaloon nyyhkyttämään! Turhattavaa kun ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä..
E350CDI&A180CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ssuvik kirjoitti:Tuli siinä vaihdettua halogeenit xenoneihin ja samentunut peili kirkkaaseen. Yritin myös ottaa kantaa noiden imuovien ja takaluukun toimimattomuuteen kurkkaamalla takapenkin alle. Siellä tulikin vastaan sellainen johto/boksi hässäkkä, että meni sormi suuhun samantien. Äkkiä penkki takaisin ja mamman kainaloon nyyhkyttämään! Turhattavaa kun ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä..
WISistä lukemaan toimintakuvauksia ja korjausohjeita niin pääsee kärryille siitä mikä se hässäkkä on ja mitä sille voisi tehdä.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Sain tänään toimimaan sekä takaluukun että imuovet. Kiitos vaan foorumilaisille neuvoista sekä tsemppaamisesta :thumbup:
E350CDI&A180CDI
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Alkaa olemaan jo reilu kymppitonni öljynvaihdosta, ajattelin ne vaihtaa. Mitä öljyä suositelette käytettäväksi?
E350CDI&A180CDI
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Ei antanu tyhmä setä leimaa :( Takapään narinahelat pitäis kuulemma vaihtaa. Renkaistakin sano että pitää joko vaihtaa tai muutoskatsastaa. Taidan valita jälkimmäisen.
E350CDI&A180CDI
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun :evil:
E350CDI&A180CDI
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Tota... Mulla auto kanssa oireili menemällä satunnaisesti mykäksi, kun oli lataussäätimen hiilet loppu.... Eli välillä toimi ja sitten taas ei.
Jos sen vaihtaa, niin kannattaa ostaa aito BOSCH:n osa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re:

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ssuvik kirjoitti:Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun :evil:
Jos ovesta pääsee sisään niin jalka tilassa matton alla on paikka mistä saa laitettua virtaa,
muita paikkoja kone huonessa laturin napa, startin napa, sulake rasia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

CDI203 kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Witun wittu. Taas se auto meni mykäksi. Ja kaikki oireet viittaa siihen että akku on tyhjä, kun ei puhu yhtään mitään. Ja jälleen kerran epäilevä sormi osoittaa vaimoon, hän kuitenkin autoa viimeksi käytti. No, eihän se sinänsä haittaa mitään, mutta kun se fucking avain on EDELLEEN katkenneena takaluukun lukkoon. Sama taistelu alkaa taas, miten päästä takaluukkuun :evil:
Jos ovesta pääsee sisään niin jalka tilassa matton alla on paikka mistä saa laitettua virtaa,
muita paikkoja kone huonessa laturin napa, startin napa, sulake rasia
Ajattelin noita jysin yläpuolelta löytyviä ohjeita koittaa. Voitko tarkemmin kertoa mistäpäin jalkatilaa virtaa voi antaa? Ja täytynee lataus-säädinkin laittaa vaihtoon..
E350CDI&A180CDI
hande
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 29.08.2004 12:16
Paikkakunta: Savo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja hande »

Vänkärin jalkapohjien alta, matot ja alumiininen suojalevy pois.
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Tuli nyt purettua jalkatilan mattoja hieman pois, jä tälläinen sieltä paljastui. Hölmö kun olen, niin vahingon välttääkseni pitää vielä varmistaa laturin kykennät, miten päin johdot kytketään?

Kuva

Myös tälläinen löytyi jalkatilan maton alta :shock: :lol:

Kuva
E350CDI&A180CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re:

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ssuvik kirjoitti:Tuli nyt purettua jalkatilan mattoja hieman pois, jä tälläinen sieltä paljastui. Hölmö kun olen, niin vahingon välttääkseni pitää vielä varmistaa laturin kykennät, miten päin johdot kytketään?

[ [url=http://img685.imageshack.us/img685/5420/20120506061.th.jpg] ][/url]

Myös tälläinen löytyi jalkatilan maton alta :shock: :lol:

[ [url=http://img854.imageshack.us/img854/2919/20120506060.th.jpg] ][/url]

Ruosteinen paksu kaapeli on + (tulee akun +navalta voi mittaamalla varmistaa että ei ole mitään omia virityksiä kukaan tehnnyt)

kannatta kurkistaa myös sen muovin alle näkyykö siellä ruostetta tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

CDI203 kirjoitti:Ruosteinen paksu kaapeli on + (tulee akun +navalta voi mittaamalla varmistaa että ei ole mitään omia virityksiä kukaan tehnnyt)

kannatta kurkistaa myös sen muovin alle näkyykö siellä ruostetta tms
Kiitos tästä! - sitten vaan johonkin mihin saa kiinni?
E350CDI&A180CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ssuvik kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ruosteinen paksu kaapeli on + (tulee akun +navalta voi mittaamalla varmistaa että ei ole mitään omia virityksiä kukaan tehnnyt)

kannatta kurkistaa myös sen muovin alle näkyykö siellä ruostetta tms
Kiitos tästä! - sitten vaan johonkin mihin saa kiinni?
Jep kunhan on johtavaa :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kiitos handen ja CDI203n ohjeiden, mesessä on taas virtaa. Jänskättää vaan että soittaako muija taas huomenna akun olevan tyhjä. Prkl kun kaikki aika menee töissä, pitäis saada aikaiseksi vaihtaa se lataussäädin ja toivoa että kaikki korjaantuisi ihmeen lailla.. Varmaan suosiolla parempi viedä johonkin korjaamolle. Jääkö noista sähköhäiriöistä mitään vikamuistiin? Pitäis käyttää tuota autoa *:n päässä, sitä ei ookkaan vielä tuon kulkineen kanssa tullut tehtyä.. Muutenkin olisi kiva viettää enemmän aikaa ton auton kans puunaten ja paijaten sitä :D

ps. Suostuisiko joku forumilainen vaihtamaan tuon + HJ60 G-sarjalaiseen? Sellainen haaveissa tällä kertaa :lol:
E350CDI&A180CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ssuvik kirjoitti:Kiitos handen ja CDI203n ohjeiden, mesessä on taas virtaa. Jänskättää vaan että soittaako muija taas huomenna akun olevan tyhjä. Prkl kun kaikki aika menee töissä, pitäis saada aikaiseksi vaihtaa se lataussäädin ja toivoa että kaikki korjaantuisi ihmeen lailla.. Varmaan suosiolla parempi viedä johonkin korjaamolle. Jääkö noista sähköhäiriöistä mitään vikamuistiin? Pitäis käyttää tuota autoa *:n päässä, sitä ei ookkaan vielä tuon kulkineen kanssa tullut tehtyä.. Muutenkin olisi kiva viettää enemmän aikaa ton auton kans puunaten ja paijaten sitä :D

ps. Suostuisiko joku forumilainen vaihtamaan tuon + HJ60 G-sarjalaiseen? Sellainen haaveissa tällä kertaa :lol:
Virta katkoist tallentuu tietoa alijännite siellä ali jännite vähän joka puolella, samoin yhteys onkelmia,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Alkoikohan kompressori tekemään kuolemaa? Rupes nimittäin pitämään ihan sairaan kovaa ääntä. Lähes joka kerta auton käynnistämisen jälkeen se kuuluu ja kestää 5-15 sek. Auton sammuttamisen jälkeen kuuluu vasemman eturenkaan seudulta kohtuullisen voimakasta suhinaa, mitä en ole aiemmin huomannut.
E350CDI&A180CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ssuvik kirjoitti:Alkoikohan kompressori tekemään kuolemaa? Rupes nimittäin pitämään ihan sairaan kovaa ääntä. Lähes joka kerta auton käynnistämisen jälkeen se kuuluu ja kestää 5-15 sek. Auton sammuttamisen jälkeen kuuluu vasemman eturenkaan seudulta kohtuullisen voimakasta suhinaa, mitä en ole aiemmin huomannut.
Kuulostaa että Joku vuoto tuli jonnekin letkun tms
kannatta tarkistella heti jos jatkuu pitkään kompura ainakin hajoaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Lukittu