Pidähän ajan tasalla niin voi iteltäkin tarvittaessa ottaa pois jos mitään ongelmia ei tule.Pansu kirjoitti:Sain niillä ohjeilla sen ilmapumpun pois käytöstä, ehkä, jotain se ainakin tallenti ecuun. Näkee sitten ajan kanssa tuleeko enää vikakoodia.
c32 amg
Re: c32 amg
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Jos ei koe ajon jälkeen sitä herjaa niin 99,9%amgenter kirjoitti:Pidähän ajan tasalla niin voi iteltäkin tarvittaessa ottaa pois jos mitään ongelmia ei tule.Pansu kirjoitti:Sain niillä ohjeilla sen ilmapumpun pois käytöstä, ehkä, jotain se ainakin tallenti ecuun. Näkee sitten ajan kanssa tuleeko enää vikakoodia.
Varmuudella ei sitä enää tee jos systeemin antaa olla
Noin eikä tee mekanisia tai ohjelma muutoksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: c32 amg
Joo pitää seurailla tilannetta kunhan pääsee ajelemaan.
Jos joku haluaa rakentaa vaikka omaa intake settiä, tai muuten parantaa ilman saantia, niin nyt olis ylimääräisenä tuo avarampi y-pipe vakio kaasuläppään. Hp. vaikka 80euroa(posteineen) ja noi letkut sisältyy pakettiin (pelkkää y-pipeä ei saa erikseen ostettua)
Eli tässä vertailua vakioon:


Jos joku haluaa rakentaa vaikka omaa intake settiä, tai muuten parantaa ilman saantia, niin nyt olis ylimääräisenä tuo avarampi y-pipe vakio kaasuläppään. Hp. vaikka 80euroa(posteineen) ja noi letkut sisältyy pakettiin (pelkkää y-pipeä ei saa erikseen ostettua)
Eli tässä vertailua vakioon:

Viimeksi muokannut Pansu, Pe 15.03.2013 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c32 amg
Koeajo suoritettu, viimeiset nastat tais jäädä maantielle
Vetoja tuntuis olevan enemmän kuin ennen, jos persedyno ei kovin paljoa valehtele kun tietää muutoksia tehneen.. Sorvailin yhden rullankin vähän isommaksi, niin hihna tuntuis nyt pitävän, kun paineet huiteli 1.7bar luokkaa
Vielä ei ainakaan vikakoodia puskenut ilmapumpusta ja tyhjäkäynninkin sain säädettyä, niin nyt käy nätisti ~750rpm tyhjäkäyntiä ilman vatkaamista. Samalla purin ratin ja kävin kontakt kliinerillä airbagin liitokset läpi ja hävisi SRS herjakin, mistä oli cdi203:n kanssa juttua, täytyy toivoa että vika pysyy poissa

Vetoja tuntuis olevan enemmän kuin ennen, jos persedyno ei kovin paljoa valehtele kun tietää muutoksia tehneen.. Sorvailin yhden rullankin vähän isommaksi, niin hihna tuntuis nyt pitävän, kun paineet huiteli 1.7bar luokkaa

Vielä ei ainakaan vikakoodia puskenut ilmapumpusta ja tyhjäkäynninkin sain säädettyä, niin nyt käy nätisti ~750rpm tyhjäkäyntiä ilman vatkaamista. Samalla purin ratin ja kävin kontakt kliinerillä airbagin liitokset läpi ja hävisi SRS herjakin, mistä oli cdi203:n kanssa juttua, täytyy toivoa että vika pysyy poissa

Re: c32 amg
Laittele videota köyhille! Tuohon autoon on sentään hieman vaivaakin nähty. Paljonko on muuten vakiona ahtopainetta?
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: c32 amg
Vakiona 1 bar.Kakemake kirjoitti:Paljonko on muuten vakiona ahtopainetta?
Re: c32 amg
Onko ihan sitäkään, joku 0.9-1.0bar taitaa olla.amgenter kirjoitti:Vakiona 1 bar.Kakemake kirjoitti:Paljonko on muuten vakiona ahtopainetta?
Re: c32 amg
Lähteestä riippuen 0,96 - 0,99 bar. Tiedä sitten mikä virallinen on. Vaihtelee tietysti vähän koordinaattien mukaan.Pansu kirjoitti:Onko ihan sitäkään, joku 0.9-1.0bar taitaa olla.amgenter kirjoitti:Vakiona 1 bar.Kakemake kirjoitti:Paljonko on muuten vakiona ahtopainetta?
Hyvin sulla kyllä on tuota painetta. Muistan joskus lukeneeni crossfire-puolelta, että joku ajeli vakio mapilla 1,5 - 1,6 ilman vikakoodeja. Olisko sulla klämppi tehty tuohon anturiin?Pansu kirjoitti:Sorvailin yhden rullankin vähän isommaksi, niin hihna tuntuis nyt pitävän, kun paineet huiteli 1.7bar luokkaa
Re: c32 amg
Klämppi on kyllä tehtynä, mutta ei ole paikoillaan, kyllähän tuo herjan jättää jo paljon aikaisemmin kuin 1.5bar. Mulla on tuossa uusi 3bar map-anturi, pitää kattoo jos sen joutuu vaihtamaan, paineet alkaa olla vakio mapin rajoilla.
Re: c32 amg
Huomasin tuossa että katsastukseenkin pitäis lavetti viedä, innostuukohan katsuri kuinka kovasti



Re: c32 amg
Ai saakeli ku näyttää komialta
Täälä konttorinsetät innostuu aina sillai hyvällä tavalla ku menee näyttään jotain karvalakkiorollaa kummallisempaa autoo.
Yleensä konttorin muu toiminta pysähtyy ja kaikki saatavilla olevat konttorinsetät kerääntyy auton ympärille ihmetteleen
Vaikka olis jotain muutoksiaki tehty ni saa konttorilta pelkästään kehuja 

Täälä konttorinsetät innostuu aina sillai hyvällä tavalla ku menee näyttään jotain karvalakkiorollaa kummallisempaa autoo.



c36 AMG -94
Re: c32 amg
Liittimen maalaus mahdotonta ja tiedätkö paljon noi liittimet kustantaa, en ala värin takia maksamaan satasiaSultzi kirjoitti:Liittimet mustiksi? Muuten siisti

Mutta jos jonkun mielestä tuossa on edes jotain siistiä, niin kiitos ja olen otettu



Re: c32 amg
Jos mustana maksaa esim 90asteen kurvi an8 n. 15€ onko se kallis? Itellä kaikki mustia kun en noista karkki väreistä tykkää 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: c32 amg
No mikäs siinä jos yhdellä pärjää, mutta kun tuohon päälle nipat ja liitoksia on useampi kuin yksi...äkkiä tekee liitokset useamman satasenSultzi kirjoitti:Jos mustana maksaa esim 90asteen kurvi an8 n. 15€ onko se kallis? Itellä kaikki mustia kun en noista karkki väreistä tykkää

Ja vinkkinä kaikille, että noi kaikkein halvimmat AN liittimet on täyttä kuraa, ei pidä liitokset millään ja liittimet hajoaa kiristettäessä käsiin. Kuka noita sitten uskaltaa bensalinjoihinkin vetää

Re: c32 amg
Vaatimattomuus paljastaa rehelliseksi suomalaiseksi.Pansu kirjoitti:Mutta jos jonkun mielestä tuossa on edes jotain siistiä, niin kiitos ja olen otettu

Mitenkäs nokat muutti voimantuottoa?
Re: c32 amg
Kuten tuolla totesin, niin enemmän tuntuis voimaa kyllä olevan, mutta tunne on vain tunneamgenter kirjoitti:Vaatimattomuus paljastaa rehelliseksi suomalaiseksi.Pansu kirjoitti:Mutta jos jonkun mielestä tuossa on edes jotain siistiä, niin kiitos ja olen otettu![]()
Mitenkäs nokat muutti voimantuottoa?

Re: c32 amg
Lähinnä meinasin sitä, että onko voima/vääntö muuttanut paikkaa kierrosalueella?Pansu kirjoitti:Kuten tuolla totesin, niin enemmän tuntuis voimaa kyllä olevan
Mulla ei katsuri ole sanonut mitään vaikka ne toiset katit puuttuvat (ja sen kyllä huomaa, että jotain on putkistolle tehty) kun vain päästöistä menee läpi. Konepeltiä en muista, että olisivat edes koskaan avanneet (voin muistaa väärin, vai missä se VIN on).Pansu kirjoitti:Hoksasin vaan että katsastus uupuu, niin pitää sekin hoitaa tässä ensin alta pois.
Re: c32 amg
Eipä tuolta alhaalta tunnu mitään puuttuvan, päinvastoin ja ylhäältä vain sutii niin kuin ennenkin.
Re: c32 amg
Tätä tietoa kaipasinkin. Hieno homma. 

Re: c32 amg
Hyvin on pelittäneet halvat mustat liittimet ptfe letkulle ja e85 kanssa. Noi perus teräspunosletkut onkin ihan täyttä kuraa.Pansu kirjoitti:No mikäs siinä jos yhdellä pärjää, mutta kun tuohon päälle nipat ja liitoksia on useampi kuin yksi...äkkiä tekee liitokset useamman satasenSultzi kirjoitti:Jos mustana maksaa esim 90asteen kurvi an8 n. 15€ onko se kallis? Itellä kaikki mustia kun en noista karkki väreistä tykkää![]()
Ja vinkkinä kaikille, että noi kaikkein halvimmat AN liittimet on täyttä kuraa, ei pidä liitokset millään ja liittimet hajoaa kiristettäessä käsiin. Kuka noita sitten uskaltaa bensalinjoihinkin vetää
nimimerkillä kaikki polttoaineletkut ptfe teräspunosta mustilla liittimillä = 500e. Samaan hintaan saa toki hydrauliikka firmastakin letkut jos saa hyvät alennukset. Noissa tee se itse letkuissa vaan se hyvä puoli että saa kotona heti mittailtua sopivaan mittaansa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: c32 amg
Niin, kuten totesin, ketä kiinnostaa maksaa satasia jostain liittimistä, minua ei. Itse nyt satuin saamaan vähän laadukkaampia liittimiä kohtuu hintaan niin otin, värivaihtoehtoja ei ollut. Jos olisi pitänyt 500euroa maksaa, niin olisi saanut klemmarit kelvata ja tuon rahan sijoittanut ennempää vaikka lukkoperään.
Ptfe letkua minullakin bensat on, jäähdytysletkut normaalia polttoaineletkua kun tuo ptfe on siihen tarkoitukseen aivan turhan jäykkää ja jäähdytinnesteen kestää kumiletkukin. Olis tuota RE85:sen kestävää letkua ylimääräisenäkin, laitoin loput tuonne myyntipuolelle.
Ptfe letkua minullakin bensat on, jäähdytysletkut normaalia polttoaineletkua kun tuo ptfe on siihen tarkoitukseen aivan turhan jäykkää ja jäähdytinnesteen kestää kumiletkukin. Olis tuota RE85:sen kestävää letkua ylimääräisenäkin, laitoin loput tuonne myyntipuolelle.
Re: c32 amg
Hieman taustatyötä näihin kommentteihin. Pulttien ja mutterien väristä viis, Pansun rakennelma on yksi parhaista näkemistäni ja hakkaa kaikki mitä ollaan nähty jenkkien mbworldissa ja crossfire-puolella, jotka kuitenkin virittävät näitä vehkeitä ihan eri tahtiin kuin pohjolan pojat. Toki siellä ollaan tehty maailman suurimpia kampipyöriä joilla tehdään yksi varttimailin veto mutta ei enää toista, koska lämmöt karkaa taivaisiin. Pansun rakentamalla jäähdytyksellä kestää varmasti vetää useampi kova veto.Sultzi kirjoitti:Jos mustana maksaa esim 90asteen kurvi an8 n. 15€ onko se kallis? Itellä kaikki mustia kun en noista karkki väreistä tykkää
Tarvittaessa täältä saa lainaan 62 millisen rullan, ettei vaan jää ahtopaineet vajaaksi.

Re: c32 amg
amgenter kirjoitti:Tarvittaessa täältä saa lainaan 62 millisen rullan, ettei vaan jää ahtopaineet vajaaksi.

65millinen on nyt paikoillaan ja oiskohan kampura ollu jotain 168mm.
Re: c32 amg
Kuten sanoin, hieno laite muuten mutta värimaailmasta vaan en tykkää. Ja se on hyvä että näitäkin uskalletaan suomessa virittää, vaikka laki sen tehnytkin melko vaikeaksi.
Over and out.

Over and out.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: c32 amg
Jätetään nyt nää lakijorinat tästä topikista heti alkuunsa, niin ei tarvii alkaa muokkaamaan viestejä pois ja kuvia poistelemaan 

Re: c32 amg
Ei muun mielestä muuttas konehuoneen ilmettä niin radikaalisti et noi kannattas niihin vaihtaa ja varsinki ku pansu sano et sai noi sopu hintaa
. Lakijorinoista senverran et 95% konttorinsetistä ei huomaa eroo vakioon
Ainaka täälä ku ei luultavasti yhtään C32:sta ei oo käyty konttorilla näyttämäsä
.



c36 AMG -94
Re: c32 amg
Penkissä käyty, pientä afr säätöä hieman kaipaisi.. Eikä muutenkaan paljon kehumista, koska törmättiin outoon ongelmaan, maantiellä ahtaa ainakin sen 1.6bar mutta penkissä ahdot ei enää juurikaan nouse yli 1.3bar. Onkohan joku törmännyt, tai lukenut moisesta, perin merkillistä 

Re: c32 amg
Dynon jälkeen tiellä paineet olivat taas normaalissa?