c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Sain niillä ohjeilla sen ilmapumpun pois käytöstä, ehkä, jotain se ainakin tallenti ecuun. Näkee sitten ajan kanssa tuleeko enää vikakoodia.
Pidähän ajan tasalla niin voi iteltäkin tarvittaessa ottaa pois jos mitään ongelmia ei tule.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Sain niillä ohjeilla sen ilmapumpun pois käytöstä, ehkä, jotain se ainakin tallenti ecuun. Näkee sitten ajan kanssa tuleeko enää vikakoodia.
Pidähän ajan tasalla niin voi iteltäkin tarvittaessa ottaa pois jos mitään ongelmia ei tule.
Jos ei koe ajon jälkeen sitä herjaa niin 99,9%
Varmuudella ei sitä enää tee jos systeemin antaa olla
Noin eikä tee mekanisia tai ohjelma muutoksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo pitää seurailla tilannetta kunhan pääsee ajelemaan.

Jos joku haluaa rakentaa vaikka omaa intake settiä, tai muuten parantaa ilman saantia, niin nyt olis ylimääräisenä tuo avarampi y-pipe vakio kaasuläppään. Hp. vaikka 80euroa(posteineen) ja noi letkut sisältyy pakettiin (pelkkää y-pipeä ei saa erikseen ostettua)

Eli tässä vertailua vakioon:

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Pansu, Pe 15.03.2013 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Koeajo suoritettu, viimeiset nastat tais jäädä maantielle :lol:

Vetoja tuntuis olevan enemmän kuin ennen, jos persedyno ei kovin paljoa valehtele kun tietää muutoksia tehneen.. Sorvailin yhden rullankin vähän isommaksi, niin hihna tuntuis nyt pitävän, kun paineet huiteli 1.7bar luokkaa :lol:

Vielä ei ainakaan vikakoodia puskenut ilmapumpusta ja tyhjäkäynninkin sain säädettyä, niin nyt käy nätisti ~750rpm tyhjäkäyntiä ilman vatkaamista. Samalla purin ratin ja kävin kontakt kliinerillä airbagin liitokset läpi ja hävisi SRS herjakin, mistä oli cdi203:n kanssa juttua, täytyy toivoa että vika pysyy poissa :thumbup:
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Laittele videota köyhille! Tuohon autoon on sentään hieman vaivaakin nähty. Paljonko on muuten vakiona ahtopainetta?
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Kakemake kirjoitti:Paljonko on muuten vakiona ahtopainetta?
Vakiona 1 bar.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Kakemake kirjoitti:Paljonko on muuten vakiona ahtopainetta?
Vakiona 1 bar.
Onko ihan sitäkään, joku 0.9-1.0bar taitaa olla.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
amgenter kirjoitti:
Kakemake kirjoitti:Paljonko on muuten vakiona ahtopainetta?
Vakiona 1 bar.
Onko ihan sitäkään, joku 0.9-1.0bar taitaa olla.
Lähteestä riippuen 0,96 - 0,99 bar. Tiedä sitten mikä virallinen on. Vaihtelee tietysti vähän koordinaattien mukaan.
Pansu kirjoitti:Sorvailin yhden rullankin vähän isommaksi, niin hihna tuntuis nyt pitävän, kun paineet huiteli 1.7bar luokkaa
Hyvin sulla kyllä on tuota painetta. Muistan joskus lukeneeni crossfire-puolelta, että joku ajeli vakio mapilla 1,5 - 1,6 ilman vikakoodeja. Olisko sulla klämppi tehty tuohon anturiin?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Klämppi on kyllä tehtynä, mutta ei ole paikoillaan, kyllähän tuo herjan jättää jo paljon aikaisemmin kuin 1.5bar. Mulla on tuossa uusi 3bar map-anturi, pitää kattoo jos sen joutuu vaihtamaan, paineet alkaa olla vakio mapin rajoilla.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Huomasin tuossa että katsastukseenkin pitäis lavetti viedä, innostuukohan katsuri kuinka kovasti :lol:

Kuva
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja jönni »

Ai saakeli ku näyttää komialta :thumbup:
Täälä konttorinsetät innostuu aina sillai hyvällä tavalla ku menee näyttään jotain karvalakkiorollaa kummallisempaa autoo. :lol: Yleensä konttorin muu toiminta pysähtyy ja kaikki saatavilla olevat konttorinsetät kerääntyy auton ympärille ihmetteleen :lol: Vaikka olis jotain muutoksiaki tehty ni saa konttorilta pelkästään kehuja :clap:
c36 AMG -94
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Liittimet mustiksi? Muuten siisti :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Sultzi kirjoitti:Liittimet mustiksi? Muuten siisti :)
Liittimen maalaus mahdotonta ja tiedätkö paljon noi liittimet kustantaa, en ala värin takia maksamaan satasia :lol:

Mutta jos jonkun mielestä tuossa on edes jotain siistiä, niin kiitos ja olen otettu :thumbup: Paska kamera ei vielä oikein tee oikeutta, tuntuu että livenä ihan eri näköinen. Tosin ei tuossa hirveästi ulkonäköä ole ajateltu, lähinnä kätevät liitokset ilman klemmareita ja vähän maalilla loput turaukset peittoon että jotekin ilkeää esitellä tekniikkaa :oops: Pääasia että homma muuten olisi toimiva, ettei "Show, but NO go" laitteesta olisi vahingossakaan kyse, tosin liekkö se tuhat hevosvoimaakaan edes piisaisi :D
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos mustana maksaa esim 90asteen kurvi an8 n. 15€ onko se kallis? Itellä kaikki mustia kun en noista karkki väreistä tykkää :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Sultzi kirjoitti:Jos mustana maksaa esim 90asteen kurvi an8 n. 15€ onko se kallis? Itellä kaikki mustia kun en noista karkki väreistä tykkää :)
No mikäs siinä jos yhdellä pärjää, mutta kun tuohon päälle nipat ja liitoksia on useampi kuin yksi...äkkiä tekee liitokset useamman satasen :roll:

Ja vinkkinä kaikille, että noi kaikkein halvimmat AN liittimet on täyttä kuraa, ei pidä liitokset millään ja liittimet hajoaa kiristettäessä käsiin. Kuka noita sitten uskaltaa bensalinjoihinkin vetää :think:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Mutta jos jonkun mielestä tuossa on edes jotain siistiä, niin kiitos ja olen otettu
Vaatimattomuus paljastaa rehelliseksi suomalaiseksi. :lol:

Mitenkäs nokat muutti voimantuottoa?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Mutta jos jonkun mielestä tuossa on edes jotain siistiä, niin kiitos ja olen otettu
Vaatimattomuus paljastaa rehelliseksi suomalaiseksi. :lol:

Mitenkäs nokat muutti voimantuottoa?
Kuten tuolla totesin, niin enemmän tuntuis voimaa kyllä olevan, mutta tunne on vain tunne :D Tietty toi ahdinkin naukuu nyt aivan erilailla, niin vaikee sanoo mikä siellä sitä tunnetta tekee. Kattoo nyt kun pääsee penkkiin, että mitä siellä tapahtuu. Hoksasin vaan että katsastus uupuu, niin pitää sekin hoitaa tässä ensin alta pois.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Kuten tuolla totesin, niin enemmän tuntuis voimaa kyllä olevan
Lähinnä meinasin sitä, että onko voima/vääntö muuttanut paikkaa kierrosalueella?
Pansu kirjoitti:Hoksasin vaan että katsastus uupuu, niin pitää sekin hoitaa tässä ensin alta pois.
Mulla ei katsuri ole sanonut mitään vaikka ne toiset katit puuttuvat (ja sen kyllä huomaa, että jotain on putkistolle tehty) kun vain päästöistä menee läpi. Konepeltiä en muista, että olisivat edes koskaan avanneet (voin muistaa väärin, vai missä se VIN on).
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Eipä tuolta alhaalta tunnu mitään puuttuvan, päinvastoin ja ylhäältä vain sutii niin kuin ennenkin.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Tätä tietoa kaipasinkin. Hieno homma. :thumbup:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pansu kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Jos mustana maksaa esim 90asteen kurvi an8 n. 15€ onko se kallis? Itellä kaikki mustia kun en noista karkki väreistä tykkää :)
No mikäs siinä jos yhdellä pärjää, mutta kun tuohon päälle nipat ja liitoksia on useampi kuin yksi...äkkiä tekee liitokset useamman satasen :roll:

Ja vinkkinä kaikille, että noi kaikkein halvimmat AN liittimet on täyttä kuraa, ei pidä liitokset millään ja liittimet hajoaa kiristettäessä käsiin. Kuka noita sitten uskaltaa bensalinjoihinkin vetää :think:
Hyvin on pelittäneet halvat mustat liittimet ptfe letkulle ja e85 kanssa. Noi perus teräspunosletkut onkin ihan täyttä kuraa.

nimimerkillä kaikki polttoaineletkut ptfe teräspunosta mustilla liittimillä = 500e. Samaan hintaan saa toki hydrauliikka firmastakin letkut jos saa hyvät alennukset. Noissa tee se itse letkuissa vaan se hyvä puoli että saa kotona heti mittailtua sopivaan mittaansa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Niin, kuten totesin, ketä kiinnostaa maksaa satasia jostain liittimistä, minua ei. Itse nyt satuin saamaan vähän laadukkaampia liittimiä kohtuu hintaan niin otin, värivaihtoehtoja ei ollut. Jos olisi pitänyt 500euroa maksaa, niin olisi saanut klemmarit kelvata ja tuon rahan sijoittanut ennempää vaikka lukkoperään.

Ptfe letkua minullakin bensat on, jäähdytysletkut normaalia polttoaineletkua kun tuo ptfe on siihen tarkoitukseen aivan turhan jäykkää ja jäähdytinnesteen kestää kumiletkukin. Olis tuota RE85:sen kestävää letkua ylimääräisenäkin, laitoin loput tuonne myyntipuolelle.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Sultzi kirjoitti:Jos mustana maksaa esim 90asteen kurvi an8 n. 15€ onko se kallis? Itellä kaikki mustia kun en noista karkki väreistä tykkää :)
Hieman taustatyötä näihin kommentteihin. Pulttien ja mutterien väristä viis, Pansun rakennelma on yksi parhaista näkemistäni ja hakkaa kaikki mitä ollaan nähty jenkkien mbworldissa ja crossfire-puolella, jotka kuitenkin virittävät näitä vehkeitä ihan eri tahtiin kuin pohjolan pojat. Toki siellä ollaan tehty maailman suurimpia kampipyöriä joilla tehdään yksi varttimailin veto mutta ei enää toista, koska lämmöt karkaa taivaisiin. Pansun rakentamalla jäähdytyksellä kestää varmasti vetää useampi kova veto.

Tarvittaessa täältä saa lainaan 62 millisen rullan, ettei vaan jää ahtopaineet vajaaksi. :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Tarvittaessa täältä saa lainaan 62 millisen rullan, ettei vaan jää ahtopaineet vajaaksi. :lol:
:lol:

65millinen on nyt paikoillaan ja oiskohan kampura ollu jotain 168mm.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kuten sanoin, hieno laite muuten mutta värimaailmasta vaan en tykkää. Ja se on hyvä että näitäkin uskalletaan suomessa virittää, vaikka laki sen tehnytkin melko vaikeaksi. :)

Over and out.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jätetään nyt nää lakijorinat tästä topikista heti alkuunsa, niin ei tarvii alkaa muokkaamaan viestejä pois ja kuvia poistelemaan :evil:
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja jönni »

Ei muun mielestä muuttas konehuoneen ilmettä niin radikaalisti et noi kannattas niihin vaihtaa ja varsinki ku pansu sano et sai noi sopu hintaa :thumbup:. Lakijorinoista senverran et 95% konttorinsetistä ei huomaa eroo vakioon :lol: Ainaka täälä ku ei luultavasti yhtään C32:sta ei oo käyty konttorilla näyttämäsä :wink:.
c36 AMG -94
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Penkissä käyty, pientä afr säätöä hieman kaipaisi.. Eikä muutenkaan paljon kehumista, koska törmättiin outoon ongelmaan, maantiellä ahtaa ainakin sen 1.6bar mutta penkissä ahdot ei enää juurikaan nouse yli 1.3bar. Onkohan joku törmännyt, tai lukenut moisesta, perin merkillistä :crazy:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Dynon jälkeen tiellä paineet olivat taas normaalissa?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5495
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Penkissä ei riitä vastus
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin