
Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tänään aamulla oli muutoskatsastus kahdelle turbolle sekä 606 koneelle. Ei paha kun 8mm pumppu niin savuarvo oli 0.11. Jotain hyötyä tuosta miniturbosta 

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Millaiset tehot otit paperille? 

...lähtee ku purkka tukasta...
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Pikkasen reilu 180hp oisko ollut 182.4.Petri R kirjoitti:Millaiset tehot otit paperille?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Olisko tolla sarjalla toiveita saada vaihtojen välissä pomppivia kierroksia kuriin?JSJ kirjoitti:Nyt kun auto seisoo pakopuoli purettuna, niin pikku väliprojektina asensin laatikkoon tälläisen kitin:
http://www.sonnax.com/parts/2317
Jos tuo vaikka auttaisi, kun kolmoselta neloselle vaihtoa en ole saanut pelaan kunnolla. Näytti kyllä magneetissa olevan sen verta paljon muhjua että vahvitus on edessä ennemmin tai myöhemmin..
Kuvia tuolla:
http://1drv.ms/1gIptmm
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Saattaa auttaa tai sitten ei.. Itsellä auttoi muihin mutta 3-4 vaihdossa nousee vielä kierrokset, eli remonttiin menee tuo loova jossain vaiheessa.vimakuus kirjoitti:Olisko tolla sarjalla toiveita saada vaihtojen välissä pomppivia kierroksia kuriin?JSJ kirjoitti:Nyt kun auto seisoo pakopuoli purettuna, niin pikku väliprojektina asensin laatikkoon tälläisen kitin:
http://www.sonnax.com/parts/2317
Jos tuo vaikka auttaisi, kun kolmoselta neloselle vaihtoa en ole saanut pelaan kunnolla. Näytti kyllä magneetissa olevan sen verta paljon muhjua että vahvitus on edessä ennemmin tai myöhemmin..
Kuvia tuolla:
http://1drv.ms/1gIptmm
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ei auta välttämättä siihenkään. Se on vaan ihan säädöstä kiinni saada se kuriin. On vaan todella hankala saada just eikä melkein ne säädöt. Itellä sain kohtuulliseksi, mutta en koskaan kunnolla keskittynyt sen säätämiseen. Tuon saman sarjan asensin, ei mitään eroa samoilla säädöillä vaihdossa. 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
mistäs noita pystyy säätään? vai pystyykö mistään säätään vaihdekohtasesti noita vaihtoja?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Läppärillä säädetään kaikki, sähköohjattujahan nää eikä mekaanisia kuten 722.3, itellä oli pcs ja tässähän oli itse tehty ohjain? 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu oma ohjaus purkki ja siitä tiedän että timmillä loovallla sen saa pelaa ku tulossa omassa oli hyvä tuo 3-4 vaihto, mutta yhdessä kehitys versiossa (ohjauspurkin) paloi yksi mosfetti jumiin ja jäi jatkuva jännite linjapaineelle. Joka tarkoitti sitä että että paineet oli minimissä väännöstä huolimatta ja silloin nuo kitkalevyt vissiin otti vähän itseensä..Sultzi kirjoitti:Läppärillä säädetään kaikki, sähköohjattujahan nää eikä mekaanisia kuten 722.3, itellä oli pcs ja tässähän oli itse tehty ohjain?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Välillä taas turbot vaihtoon, tai oikeastaan vain toinen:
Isommaksi turboksi tulee nyt HX50MFS 72/67 siivillä. Kuvassa #25 pesä, mutta #19 on tulossa.
Isommaksi turboksi tulee nyt HX50MFS 72/67 siivillä. Kuvassa #25 pesä, mutta #19 on tulossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Etanat jonossa
Ekana nyt pois otettu masterin pesä koko muistaakseni #15 sitten holsetin #19 ja #25:
Vielä kun laipat saapuu niin pääsee tunkkaan uutta turboa paikoilleen.

Vielä kun laipat saapuu niin pääsee tunkkaan uutta turboa paikoilleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Nyt on herääminen mallillaan ja onpa voimaakin, kun tuossa huitelee omamassa 2000-2100kg välillä
Vaikka oma köyhän miehen G:n serkku meneekin tuon väliin about samaan niin kyllä vaan kateeks käy, G on aina G.
Onko mittadataa paineiden käyttäytymisestä?

Onko mittadataa paineiden käyttäytymisestä?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu taisi omamassa olla rapiat 2200kg ja tuntuu nyt voimaa olevan reilummin ku aikaisemmin. Mittadataa on ja laitan tänne kunhan kerkeän. Kärsisi varmaan syöttöäkin vähän lisätä kun ei jää perään ku pikku pöllähdys alussa muuten tulee ihan puhdasta putkesta, mutta jospa sitä sitten penkissä säätelisi tarkemmin kohdalleen.muuris kirjoitti:Nyt on herääminen mallillaan ja onpa voimaakin, kun tuossa huitelee omamassa 2000-2100kg välilläVaikka oma köyhän miehen G:n serkku meneekin tuon väliin about samaan niin kyllä vaan kateeks käy, G on aina G.
Onko mittadataa paineiden käyttäytymisestä?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ai hitto kun herää mukavasti, siinä moni yllättyy miten vanha Gee syöksyy paikaltaan nopeemmin kuin moni uusi urheiluauto 

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tommosta käppyrää eiliseltä:
Näkyy tuo pakopaine vieläkin nousevan aika korkealle, mutta ei lähellekkään samoin ku aikasemmin (4.5bar@2bar). Pitänee katsoa saako tuota säätämisellä tippumaan vai unohdetaanko koko pakopaine, kun ei tuo nyt tunnu yhtään tukkoiselta.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Minkälaisia paineita ahtimien välissä liikkuu?
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tuossa ISO on ahtimien välistä:aniemiko kirjoitti:Minkälaisia paineita ahtimien välissä liikkuu?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
hyvin näyttäisi liikkuvan!
noista mitään sen enempää ymmärrä. pisti vaan silmään noi kierrokset, missä alkaa kone hyytyyn. taitaa olla ihan tarkotuksella "matala"kierros kone?

noista mitään sen enempää ymmärrä. pisti vaan silmään noi kierrokset, missä alkaa kone hyytyyn. taitaa olla ihan tarkotuksella "matala"kierros kone?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kone ei hyydy vaan nopeus nousee maantiellä liian kovaksipera8x kirjoitti:hyvin näyttäisi liikkuvan!![]()
noista mitään sen enempää ymmärrä. pisti vaan silmään noi kierrokset, missä alkaa kone hyytyyn. taitaa olla ihan tarkotuksella "matala"kierros kone?

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
no se selittääkin. ei se paljoa hyytymisen merkkejä näytellytkään. 

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Siis Holset ahtaa noin kolmosen painesuhteella ja pikkuturbokin loppuun asti mukana? Ootko kokeillu mitä käy jos Holsetissa 2:n painesuhde ja pienellä korotus samaan kok ahtopaineeseen?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu niin näyttäisi olevan:muuris kirjoitti:Siis Holset ahtaa noin kolmosen painesuhteella ja pikkuturbokin loppuun asti mukana? Ootko kokeillu mitä käy jos Holsetissa 2:n painesuhde ja pienellä korotus samaan kok ahtopaineeseen?
Edellisellä kombolla yritin, mutta jostain syystä en saanut tuota 2 ja 2 onnistumaan. Tällä uudella kombolla en ole vielä kerinnyt kokeilemaan pitääpä testata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
mitkä välitykset sulla on perissä? 4.9? paljon toi kulkee tolla askilla?
edit. edellisellä sivulla olikin tiedot!
edit. edellisellä sivulla olikin tiedot!
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Flunssassa on aikaa surffailla netissa ja nyt taisi löytyä korjaus tuohon automaatin 3-4 vaihtoon:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuossa on normaalisti 2.2mm reikä ja sen kun isontaa 4mm pitäis täytös tapahtua nopeammin pienemmillä paineilla! Kommentteja tänne kiitos jos joku kerkeää tuota kokeilemaan ennen minua.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuossa on normaalisti 2.2mm reikä ja sen kun isontaa 4mm pitäis täytös tapahtua nopeammin pienemmillä paineilla! Kommentteja tänne kiitos jos joku kerkeää tuota kokeilemaan ennen minua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kokeiltu on, ei merkittävää apua isolla kaasulla kiihdytykseen samoilla säädöillä. Shift cutin ja tuon reiän isontamisella ei tipauttanut enään takaisin kolmoselle niin herkästi kun yritti hakea säätöjä vaihtotilanteelle 
ps. kannattaa laittaa mailia suoraan Russelille, on asiallinen tyyppi ja neuvoo mielellään säädön kanssa.

ps. kannattaa laittaa mailia suoraan Russelille, on asiallinen tyyppi ja neuvoo mielellään säädön kanssa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ok, no testataan seuraavassa öljynvaihdossa jos tuo auttaisi edes alemmille kierroksille.Sultzi kirjoitti:Kokeiltu on, ei merkittävää apua isolla kaasulla kiihdytykseen samoilla säädöillä. Shift cutin ja tuon reiän isontamisella ei tipauttanut enään takaisin kolmoselle niin herkästi kun yritti hakea säätöjä vaihtotilanteelle
ps. kannattaa laittaa mailia suoraan Russelille, on asiallinen tyyppi ja neuvoo mielellään säädön kanssa.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kannattaa toki testata, varmaan myös jonkinverran vaihteistokohtaista kuinka auttaa 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Näyttäis tuo pikkuahtimen ajaminen kovempaa auttavan:muuris kirjoitti:Siis Holset ahtaa noin kolmosen painesuhteella ja pikkuturbokin loppuun asti mukana? Ootko kokeillu mitä käy jos Holsetissa 2:n painesuhde ja pienellä korotus samaan kok ahtopaineeseen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Saako ison painesuhdetta tiputettua tuosta? Ahto-pako -suhde huononee kun ison pr menee kakkosen yli, ja minusta tuo pakopainelukema itsessäänkin on vielä turhan kova (vrt yhdellä ahtimella helposti ap >> pp). Mutta suunta on oikea, lisää säätöä vaan 
