tuomkiti81 kirjoitti:Ilmeisesti(onneksi) 250cdi:tä ei tähän malliin enää saa....? Tuli muuten yks pvä bongattua seinäjoella elämäni ensimmäinen W221 S 250 Cdi
S300 BlueTec Hybridissä tulee olemaan sama OM651 moottori mutta apuna sähkömoottori. Eli kyllä tulemme näkemään edelleen 4-syl. ässän. On myös huhuiltu neloskoneisesta bensaässästä. Ei siis huolta...
1.6 TriplaTurbo....
Mietitääs nyt vähän, halutaan iso upea auto...ässä....mutta valitaan koneeksi ruohonleikkurin brikketrakton.
Toki kyllähän sillä selviää jos vaihteita on kuin maastopyörässä, 26 tai 28.
Esimerkiksi MB:n 1.8 litran turbonelosessa (250 BE) on tehoa 211 hv. 80-luvulla S-sarjan huippumallissa 500SE/SEL on tehoa 240 hv. Kaikki on suhteellista...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Ennen luulin että pakko olla veekasi ja että sähköautot ja -mopot on viherpipojen juttuja, mutta mieli muuttuu kun tekniikka kehittyy. Aiemmin S300TD:n 130 kW oli tarpeeksi joten 150 kW on todennäköisesti riiittävästi vielä nykyäänkin.
jysi kirjoitti:Ennen luulin että pakko olla veekasi ja että sähköautot ja -mopot on viherpipojen juttuja, mutta mieli muuttuu kun tekniikka kehittyy. Aiemmin S300TD:n 130 kW oli tarpeeksi joten 150 kW on todennäköisesti riiittävästi vielä nykyäänkin.
Siis mä olen kyllä samaa mieltä sun kanssa, ajelen jonkin verran tuolla 1,29 litraisella dieselillä...se riittää tottakai ihan mainiosti, ei siinä mitään. Mutta jos sen istuttaa isoon autoon on se aika väkinäistä. Ei se teho ja iso kone tee autuaaksi mutta on se julmetusti vaivattomampaa liikkumista pintakaasulla kuin pikkuruisella puolikaasulla ja joka hetkisellä vaihteiston vemputuksella.
Jotenkin mielikuvaan ei sovi että ostaisin 47 koon jalkaan kengiksi mittatilauskengät mutta koossa 45...?
S-sarjan matkustamossa tavoitteena on vain täydellisyys
*Ensimmäisenä maailmassa rentouttava kuumakivihieronta
*Jopa viisi takaistuinvaihtoehtoa ja uusia turvaominaisuuksia
*Matkustamoon entistä puhtaampaa ja parfymoitua sisäilmaa
*Äänentoiston huipulla Burmesterin Surround-järjestelmät http://news.cision.com/fi/veho-group/r/ ... s,c9395627" onclick="window.open(this.href);return false;
W222 mallistoon tulee myös edellisen mallin tapaan AMG versiot 63 ja 65. S65:n omistaja pääsee hiilijalanjäljellään heti kaikkein punaisimmalle alueelle. Eli vaihtoehtoja ökyilijöillekin on.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Saattaa hyvinkin jäädä viimeiseksi Mersuksi V12-koneella. Aika hurja kiihtyvyys tuolle S65:lle luvataan; 0-100 km/h: 4 s, Brabuksen vielä mahdollisesti poratessa konetta avarammaksi (6,3 ?) nostaen tehon jonnekin 800 hv paremmalle puolelle päästään kiihtyvyydessä varmaan jo 3 alkavaan sekuntilukemaan. No niin kauan, kun Autobahneilla saa rajattomasti (päättömästi) painaa menemään, on tuollaisillekin malleille olemassa markkinarakonsa.
Näissä visioissa autot näyttää aina maukkaammilta kuin oikea lopputulos sitten aikanaan on. Kuten W222. Nuo thyyning renkaat sen vissiinkin tekee, pussihousunkin pakko tunnustaa...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Aina välillä näen liikenteessä jonkun amerikkalaisen muskelin, jossa ikkunat on oikeesti noin matalat. Aina oon ruvennut nauramaan ihan kauheesti sellasen nähdessäni. Niin lapsen piirtämältä semmoinen livenä liikenteessä näyttää. Ois kiva sellaseen joskus istahtaa ja ihmetellä onko sisällä yhtä kauheeta, kuin miltä ulkoa näyttää...
Täytyy sanoa, että W222 on kyllä parasta mersumuotoilua pitkiin aikoihin. Klassinen perää kohti laskeva kylkilinja =
Keulan maski ja valot tuntuvat aluksi isoilta, mutta pidempään katsottaessa juuri sopivan räheet olematta liian isot.
Niin ja noi bemareihin ym vertailut: toki mersukin haistelee muotoja muualta, mersu ei enää ole niin selvä esikuva kuin ennen, mutta esim. toi keulan muotoilu bmw 7 vs w222 (joka on kieltämättä yhteneväinen joiltain osin) tulee varmaankin tuulitunnelin sanelemana. Muutenhan toi bemari on kirveellä veistetyn näköinen vs w222.
Minulta myös miinusta massiivisesta kojelaudasta ja aneemisesta ratista.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Kun sain maistiaiset nykyisestä ässästä ässätapaamisessa, niin ei ratti tai kojetaulu haitannut ollenkaan. Veikkaan, että tuokin näyttää kuskin paikalta tai omassa tallissa ihan kelvolliselta, varsinkin oman nimen komeillessa rekisteriotteessa omistajana.
Minusta tuo kojetaulu on ihan tyylikäs. Mahtaako se olla joku erikoisesittelymalli, perussetin ollessa jalomuovia.
Groove kirjoitti: Muutenhan toi bemari on kirveellä veistetyn näköinen vs w222.
Mikäli tarkoitat ulkokuorta, kehoitan ottamaan kirvehen kätehen ja veistämähän sillä pesäpallomailan ja vertaamaan sitä sorvattuun pesäpallimailaan.....
Kyllähän tuo mersu on veistetty kirveellä, bimmerissä on se pyöreys.
RAM kirjoitti:Mulle kelpaa noine ratteineen ja kojetauluineen.
Kun sain maistiaiset nykyisestä ässästä ässätapaamisessa, niin ei ratti tai kojetaulu haitannut ollenkaan. Veikkaan, että tuokin näyttää kuskin paikalta tai omassa tallissa ihan kelvolliselta, varsinkin oman nimen komeillessa rekisteriotteessa omistajana.
Minusta tuo kojetaulu on ihan tyylikäs. Mahtaako se olla joku erikoisesittelymalli, perussetin ollessa jalomuovia.
Mersussa puu on edelleen puuta, ei muovia. Tosin lakkaa taitaa olla paksumpi kerros kuin puuta, mutta kuitenkin puu siellä alla on.
Laaksonen kirjoitti:Väitetään, että mersuissa jalopuulistat on liimattu alumiiniin, jotteivat kolaritilanteissa tunkeutuisi päreinä matkustajien sisuksiin.
Pitää paikkansa, olen nähnyt videon jossa esiteltiin tuollaisia pikku yksityiskohtia mallisarjassa 124. Kokeilinpa itsekin kun coupeen vaihdoin kojelaudan kapean listan. Kyllä se taipui eikä sälöytynyt yhtään, toisin kuin lista jossa ei ollut alumiinia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No, kun katsoo kuvaa tästä nykyisestä Eemelin ///AMG-variaatiosta, niin en valitettavasti yllättyisi, vaikka tulevan Ässänkin tehomallit olisivat tuolla etuspoilerilla (spoil=pilata ).
Laaksonen kirjoitti:No, kun katsoo kuvaa tästä nykyisestä Eemelin ///AMG-variaatiosta, niin en valitettavasti yllättyisi, vaikka tulevan Ässänkin tehomallit olisivat tuolla etuspoilerilla (spoil=pilata ).
Eemelissä tuo nyt vielä jotenkuten menee, mutta ässässä sais olla konservatiivisempi ja hillitympi.