

Vaihtoehtoliitos, naaras M22 öljynlauhduttimen liitin on myös kadoksissa. Tulisi olla pushlock -tyyppinen, kuten nuo muut.
Onko jollain hyvää vinkkiä miten liitän kitin lauhduttimeen?
Alkuperäiset on tallessa alkuperäisissä letkuissa, mutta pitää ensin käydä tsekkaamassa tuo Hydro-Market huomenna. Ennenkuin katkaisen liittimiä letkuista irti. Kiitti vinkistä!slsl77 kirjoitti:Onko alkuperäiset liitokset tallessa, jos on niin niistä varmaankin saa liitoksen tai sitten hi-flex:stä/Hydro-marketista voisi löytyä tuohon tarkoitukseen sopivia liitoksia.
Hydro-Market visiitti kertoi, että heiltä ei näitä MB:n alkuperäisiä (tai vastaavia Argus 5/71) kuula-pallo-mikäolikaan liitoksia löydy.hismajestics kirjoitti:Alkuperäiset on tallessa alkuperäisissä letkuissa, mutta pitää ensin käydä tsekkaamassa tuo Hydro-Market huomenna. Ennenkuin katkaisen liittimiä letkuista irti. Kiitti vinkistä!slsl77 kirjoitti:Onko alkuperäiset liitokset tallessa, jos on niin niistä varmaankin saa liitoksen tai sitten hi-flex:stä/Hydro-marketista voisi löytyä tuohon tarkoitukseen sopivia liitoksia.
Jep, näin ajattelin ensin mutta nyt on ihan hyvä ratkaisu asiaan. Palaan tähän myöhemmin. Nyt jarrujuttuja...Jupa kirjoitti:Laitappa siihen kierteeseen Loctite 542 hydrauliikka tiivistettä ja anna kuivua kunnolla jos ei ole aktivaattoria käytössä.. Päivän verran on hyvä antaa kuivua jos ei kiire ole
Tästä jatketaan. Nyt sitten selvisi mitä tuo 2mm korkeusero jarrulevyissä tarkoittaa.hismajestics kirjoitti:Tässä W107 napa ja uusi 66,5 mm korkea jarrulevy,
[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Disc___hub__outside_zps2095b20b.jpeg] ][/url]
"sisäpuolelta"...
[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Disc___hub__inside_zps0d743b05.jpeg] ][/url]
ja kohdillaan
[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/disc_w_hub_zps58083832.jpeg] ][/url]
Tämä napa tulee setistä, missä levy oli samankorkuinen (66,5mm). Uudeksi levyksi tarjolla on myös 68,5mm korkea ja nähtäväksi jää sopiiko kuvissa esitetyllä kokoonpanolla W114 olka-akselille. Tai siis tulisihan sen sopia, mutta mitä käytännössä tarkoittaa tuo 2mm korkeampi levyvaihtoehto
Kiittipekkovee kirjoitti:Upea projekti !
Noin ne vaihdevälit lyhenee, joku "viisas" laskis kepin liikkeen / muutoksetkin ihan numeroina
Pelkät puslat auttaa jo PALJON
Periaatteessa kyllä, mutta lyhentämällä laatikon päästä heikentää "työntövoimaa"pekkovee kirjoitti:Samaan lopputulokseenhan pääset myös lyhentämällä niitä laatikon kyljessä olevia siirtäjän vipuja - kumpi sitten lienee helpompi ja näppärämpi tapa
Löysiks muuten noita ISOja W126 etusatuloita mistä ? Omakin rojekti sellaisia saattaa kaivata ...
hismajestics kirjoitti:Onko joku rakentanut tiiviimmän ja täsmällisemmän vaihteensiirtomekanismin Getrag tai ZF -laatikkoihin? Jo pelkästään siirtäjätankojen muovipuslien vaihtaminen messinkisiin auttaa paljon, mutta lyhyempi liikerata vielä enemmän. Ajattelin tehdä näiden oppien mukaan...
[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Short_shifter__rods_zps2a057d61.jpeg] ][/url]
[ [url=http://i1204.photobucket.com/albums/bb415/hismajestics/Short_shifter__brass_bushing_zps87addbdd.jpeg] ][/url]
Abt tuuman pidennys vaihdekulissin tankoihin ja messinkinen pusla. Vaihdekepin pituus pysyisi samanaJollain näkemyksiä tähän...
Tarkennan pikkasen omia näkemyksiänihismajestics kirjoitti:Periaatteessa kyllä, mutta lyhentämällä laatikon päästä heikentää "työntövoimaa"pekkovee kirjoitti:Samaan lopputulokseenhan pääset myös lyhentämällä niitä laatikon kyljessä olevia siirtäjän vipuja - kumpi sitten lienee helpompi ja näppärämpi tapa
...Parempi mielestäni on nimenomaan pidentää vaihdekepin tankoja ja ylläpitää vipuvartta vaihdekepin päässä.
Molemmat ratkaisut heikentävät työntövoimaa. Sitä voisi ajatella vaikkapa sillä tavalla, että joka tapauksessa lyhennetään kepin yläpään liikettä vaihteiston päädyssä momentin pysyessä samana, jolloin tarvitaan suurempi voima kepin päädyssä tuottamaan sama momentti vaihdelaatikon vaihteensiirtoakseliin.hismajestics kirjoitti: Periaatteessa kyllä, mutta lyhentämällä laatikon päästä heikentää "työntövoimaa"Parempi mielestäni on nimenomaan pidentää vaihdekepin tankoja ja ylläpitää vipuvartta vaihdekepin päässä.
No nyt, nyt ylitettiin kyllä oppimäärässä meikäläisen pitkä ranskaKakemake kirjoitti:Molemmat ratkaisut heikentävät työntövoimaa. Sitä voisi ajatella vaikkapa sillä tavalla, että joka tapauksessa lyhennetään kepin yläpään liikettä vaihteiston päädyssä momentin pysyessä samana, jolloin tarvitaan suurempi voima kepin päädyssä tuottamaan sama momentti vaihdelaatikon vaihteensiirtoakseliin.hismajestics kirjoitti: Periaatteessa kyllä, mutta lyhentämällä laatikon päästä heikentää "työntövoimaa"Parempi mielestäni on nimenomaan pidentää vaihdekepin tankoja ja ylläpitää vipuvartta vaihdekepin päässä.
Edit: Tein nopean kuvan mekanismista, johon laskin tarvittavan voiman. Tämä on nyt raakasti yksinkertaistettu versio, sillä tässä kaikki kulmat ovat suoria kulmia. Oikeassa mekanismissa vaadittavan voiman suuruus muuttuu tietysti kepin asennon mukaan, mutta ei vaadittava momenttikaan ole vakio. Idea kuitenkin käynee selville, jos tuosta jotain ymmärtää.
Niin tottaKakemake kirjoitti:joissa "vaihdevälinlyhennin" on vain lyhennetty kepin yläpää. Näyttää ainakin perin typerältä.
pekkovee kirjoitti:- uus kierre tapilla ?
- jarruputkiosat ?
- putkisepän paja ?
Hiukka luovuutta - ei oo vaikee homma
No huh, eiköhän näillä opeilla yksi öljynpainemittari toimimaan saadaunski kirjoitti:itsetehty adapreri: Otat lyhyen M12 pultin hitsaat pultin kantaan m10 mutterin. Sitten sinolia tai jotain sopivaa alkoholia mutterin sisään ja katsot vuotaako. Kun se on tiivis, poraat vain ohuen reiän pultin läpi. Riittävällä määrällä kupariprikkoja sovitat vanhan M10 adapterin mutteriin.
Timppa