el_ucca kirjoitti:Kyllä Amerikassa kasatuissa W205 C-sarjalaisissa oli enemmän laatuongelmia kuin Saksassa kasatuissa, joissa niissäkin oli paljon. Useat auton haluavat amerikkalaiset tiedustelivat forumeilla miten saisi tilattua autonsa Saksasta eikä omasta maasta.
Ja muuta ei siis ole edelleenkään tarjota väitteiden perusteeksi? Pelkkien foorumi lässytysten varaan en hirveästi laskisi,
varsinkaan kun kyse on jenkeistä

Pelkästään foorumisisällön perusteella tehdyillä päätelmillä jokaikinen automerkki ja malli on ongelmia täynnä oleva vikapesäke.
el_ucca kirjoitti:Uusi Volvo XC90 sai ilmestyessään EuroNCAP-testissä parhaat arvosanat mitä mikään auto siihen mennessä ja on tällä hetkellä edelleen toiseksi parhaimmat pisteet saanut automalli.
Tämä onkin suuri uutinen, jos parhaat pisteet ikinä saannut auto on SUV. Ei liene kovin realistista tehdä vertailua eri luokkien kesken, vaikka tuo parhaat pisteet kaikista malleista-ilmaisu saakin asian taas kuullostamaan Volvomaiseen tapaan paremmalta. Renault Twingosta esimerkiksi ei saa ikipäivänä yhtä turvallista autoa, kuin mitä tuollainen järkäle on lähtökohtaisesti huonoimmillaankin. Tuo "parhaat pisteet ikinä" rikkoutunut myös muiden valmistajien toimesta ja tätä kutsutaan kehitykseksi, minkä aallonharjalla Volvo on toistaiseksi tuoreella mallillaan, mikä ei tee siintä
millään tavalla ylivertaista turvasuunnittelun osaajaa muihin valmistajiin nähden.
el_ucca kirjoitti:IIHS julkaisi viime vuonna kuolemantapaukset eri autoilla matkustaneista vuosilta 2009-2012 ja yksikään XC90:llä matkustanut ei ollut kuollut tuona aikana.
Mitä tästä pitäisi päätellä? Onko kaikki tilaston autojen kolarit tapahtuneen indenttisissä olosuhteissa? Suomessa ei kuollut viime vuonna yhtään Fiat 127 kuskia, vaikka näitä on liikenteessä, joten mahtaa olla h*lvetin turvallinen auto tämäkin.
el_ucca kirjoitti:Kannataisi itse pelata faktoilla eikä mielikuvilla, eikä naurettavilla argumenteilla.
Minkä perusteella sun kirjoitukset on yhtään enempää faktaa kuin muiden kirjoitukset?
el_ucca kirjoitti:Ai niin nyt voit perustella miksi Volvon turvallisuus on pelkkä mielikuva...
Mielikuva = jokin asia mielletään muuksi, kuin mitä se oikeasti on. Valtaosa väestöstä pitää Volvoa
erityisen turvallisena merkkinä verrattuna muihin merkkeihin, mitä se ei ainakaan tilastojen valossa ole. Eikö tällöin voida puhua mielikuvasta?
En ole ainakaan tietoisesti väittänyt Volvoa missään vaiheessa turvattomaksi autoksi, mutta kun vuosikymmeniä puhutaan edelläkävijänä turva-asioissa merkistä, mikä on suoltanut aikojen saatossa pihalle mm. "tapporattia", "giljotiini-volvoa" ja mikä keskittyi vielä pataraudan käyttöön, kuin muilla merkeillä oli jo törmäysenergiaa sitovat rungot/airbagit ym. käytössä ja minkä innovatiiviset keksinnöt aihepiiriin liittyen on varsin vaatimattomat, niin en voi kuin ihmetellä mistä moinen status.