CDI203 kirjoitti:Nissä missä on siinä syylärin edessä se pikkukenno (kylmien alueitten jäähdytin) kannatta vaihtaa molemmat termarit
Missä malleissa tommonen on ja mistä löytyy?
ainakin 210, 203
203 löytyy syylärin edestä
202 -99 200 cdi on myös tuo pikkusyyläri edessä yläreunassa, tuohon ei taida termaria löytyä kuin marmoritiskiltä..??
harmittaa kun en älynny tuon vaihtoa ajatella samalla kun vaihdoin normi termaria..
Syylärin edessä on yläosassa toinen syyläri, tähän ei ole koskaan esitetty Vehollakaan mitään, kun termaria oon ostanut, aivan uutta tietoa, että siinäkin on termostaatti?
tobe kirjoitti:Syylärin edessä on yläosassa toinen syyläri, tähän ei ole koskaan esitetty Vehollakaan mitään, kun termaria oon ostanut, aivan uutta tietoa, että siinäkin on termostaatti?
Ei se kyllä mittän uutta tietoa ole (paitsi ehkä veh**osa... )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
CDI203 kirjoitti:Nissä missä on siinä syylärin edessä se pikkukenno (kylmien alueitten jäähdytin) kannatta vaihtaa molemmat termarit
Missä malleissa tommonen on ja mistä löytyy?
ainakin 210, 203
203 löytyy syylärin edestä
202 -99 200 cdi on myös tuo pikkusyyläri edessä yläreunassa, tuohon ei taida termaria löytyä kuin marmoritiskiltä..??
harmittaa kun en älynny tuon vaihtoa ajatella samalla kun vaihdoin normi termaria..
Jep siinä muovi päädyssä sokalla kiinni
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
KL-Varaosista ainakin. Tuossa aiemmin jo kirjoitin, että minullekin myytiin 87 asteisena (320cdi), mutta kun sen laatikon avaa, sekä rungossa, että termarin levyssä on numerot 92 osana numerosarjaa ja lämmöt pitää 92 asteessa tasan. Ilmastoinnin diagnostiikasta tarkistettuna. Kannattaa vilkaista sitä termaria ennen ostamista.
Hakkapeliitta kirjoitti:Mistähän noita 92-asteisia termostaatteja saa W202 200CDI:in?
Motonetistä ei saa.
Ilmeisesti ei Vehostakaan?
Itse olen ostanut E-mallin 92 asteisen ja vaihtanut sen sisuskalun vanhaan C-mallin koteloon. Olishan tuo toki kivaa, jos sitä oikeastikin jossain myytäisiin.
Nyt sain viimein vaihdettua termostaatin meseeni, jota tällä foomumin sivuilla on kovasti painotettu.
Kyllä uuden termostaatin vaihto auttoi. Nyt näkyy lämpötilan näyttävän noin 90 asteista, ennen se oli vajaat 60 astetta. Luulisi nyt lämpön riittävän ja polttoaineen kulutuksen pienentyä.
teukka_59 kirjoitti:Nyt sain viimein vaihdettua termostaatin meseeni, jota tällä foomumin sivuilla on kovasti painotettu.
Kyllä uuden termostaatin vaihto auttoi. Nyt näkyy lämpötilan näyttävän noin 90 asteista, ennen se oli vajaat 60 astetta. Luulisi nyt lämpön riittävän ja polttoaineen kulutuksen pienentyä.
Kiitos foorumille!
Taisi olla hyvä idis aloittaa tää juttu. Yli 50 000 katselua jo. Ihme homma muuten, että miksi nuo termarit hajoo tuollain. Vissiin tilattu 10 miljoonaa kerralla jostain vinku-tehtaasta ja kaikki p..koja. Nyt menee vuosia, jotta saadaan parempia, jos koskaan. Mulla esim. on jo 3:s menossa...
tobe kirjoitti:Syylärin edessä on yläosassa toinen syyläri, tähän ei ole koskaan esitetty Vehollakaan mitään, kun termaria oon ostanut, aivan uutta tietoa, että siinäkin on termostaatti?
Ei se kyllä mittän uutta tietoa ole (paitsi ehkä veh**osa... )
Mihis tämä toinen termostaatti vaikuttaa?
Nimim. 2 200 cdi mersua pihassa ja ketuttaa ku toinen on lämmin ja toinen kylmä kun jääkaappi
[/quote]
Mihis tämä toinen termostaatti vaikuttaa?
Nimim. 2 200 cdi mersua pihassa ja ketuttaa ku toinen on lämmin ja toinen kylmä kun jääkaappi [/quote]
Se pikkutermari on oikeastan polttoaineen jäähdytystä varten, mutta yhdistetty koko jäähdytyssysteemiin niin että sekin vaikutaa moottorin lämpötilaan. Näin olen ymmärtänyt, mutta aika monimutkainen systeemi enkä kyllä tarkkaan tiedä miten toimii.
teukka_59 kirjoitti:Nyt sain viimein vaihdettua termostaatin meseeni, jota tällä foomumin sivuilla on kovasti painotettu.
Kyllä uuden termostaatin vaihto auttoi. Nyt näkyy lämpötilan näyttävän noin 90 asteista, ennen se oli vajaat 60 astetta. Luulisi nyt lämpön riittävän ja polttoaineen kulutuksen pienentyä.
Kiitos foorumille!
Taisi olla hyvä idis aloittaa tää juttu. Yli 50 000 katselua jo. Ihme homma muuten, että miksi nuo termarit hajoo tuollain. Vissiin tilattu 10 miljoonaa kerralla jostain vinku-tehtaasta ja kaikki p..koja. Nyt menee vuosia, jotta saadaan parempia, jos koskaan. Mulla esim. on jo 3:s menossa...
Tai sitten cdi ei jaksa lämmetä kun termostaatti vuotaa vähänkään, mutta kammiokoneet lämpenee vaikka vähän vuotaisikin. Cdi vaatii siis 100% toimivan termostaatin, koska hukkalämpöä tulee niin vähän.
Onko 200 cdi (W203) toinenkin termostaatti?
Olen kuullut, että se on jossain syylärin edessä, mutta mesestäni sitä ei löytynyt ja ei muualtakaan.
Paremmin tietävät osasivat kertoa jostakin lämminvaihtimen termostaatista.
teukka_59 kirjoitti:Onko 200 cdi (W203) toinenkin termostaatti?
Olen kuullut, että se on jossain syylärin edessä, mutta mesestäni sitä ei löytynyt ja ei muualtakaan.
Paremmin tietävät osasivat kertoa jostakin lämminvaihtimen termostaatista.
Mikähän tässä niin ihmeelistä
onko syylärin edessä vas reunassa edestä katsottuna
kenno ~20x20x3cm(mitä jossain väitety autlaatikon jäähdytimeksi tms) töötien takaa menee siihen letkut
siinä se termari suunileen on(pikune alu värinen mötikkä)
202 mallissa se on siinä pikku kennon muovi päädyssä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
tobe kirjoitti:Kävin Veholta kysymässä tätä toista termostaattia, ei ole olemassa!
202malli?
Jos on se pikku kenno siinä syylärin edessä, mikä 202 mallissa on ~15x30x3cm kuskin puoleisessa muovipäädyssä mihin letkut menne
on alemmassa letkun kiinitys kohdassa sokalla pikkutermari kiinni,
(ei ne taida siellä veh***sa paljon tietää...
kun sieltä sen kuitenkin myyvät)
kuvan vois laitta jos se vaan onnistuis suoraan tänne
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Tarvii myös ilmoittaa että kiitos tälle foorumille, uusi termari tänään kiinni ja lämmöt nousi heti mukavasti. Lisäksi, automaattinen ilmastointi toimii myös paremmin, siis tuuppaa jopa lämpöä hyttiin Nyt voi taas iloisin mielin aamulla käynnistää auton ja saada lämpöä jopa ennen työpaikan pihaa...
Ja täältä lisätodistetta termarinvaihdon järkevyydelle. Ennen termarinvaihtoa kulutus työmatkalla (~75km) ajotietokoneen mukaan 7.3-7.5/100km. Uudella termarilla 6.6-6.9l/100km. Eli vaikutusta on ainakin ajotietokoneen näytössä. Seuraava tankkaus näyttää mitenkä käytännössä.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Juu, piti tehdä asialle varmistuskäynti mesen luona ja aukaista konepelti auki. Ei ole kuin yksi iso syyläri peittämässä keulaa.
Tänään tästä asiasta tuli puheeksi myös mese huollossa ja he eivät löytäneet koneelta mallia (W203) koskevista piirustuksista toista termaria vaan mallista (W202) löytyi kuvat.
teukka_59 kirjoitti:Juu, piti tehdä asialle varmistuskäynti mesen luona ja aukaista konepelti auki. Ei ole kuin yksi iso syyläri peittämässä keulaa.
Tänään tästä asiasta tuli puheeksi myös mese huollossa ja he eivät löytäneet koneelta mallia (W203) koskevista piirustuksista toista termaria vaan mallista (W202) löytyi kuvat.
minkäs ikäinen/koneinen?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Vaihdatin 91c speksatun termarin, ja huoltomies sanoikin, että vanha oli jumiutunut 3mm auki, mikä on kuulemma paljon. No nyt saa jotenkuten lämmöt yli 80c kun hiukan kenkii noin 15-20km matkalla. Pidempään en ole ajellut, mutta tuntuu että tuo 91c mikä kesällä tuli on tiukasa varsinkin kunnon pakkasilla. Nyt siis +5, lähöt lämpimästä tallista ja pahvit keulalla. Ei hyvä...?
Poppamies kirjoitti:Vaihdatin 91c speksatun termarin, ja huoltomies sanoikin, että vanha oli jumiutunut 3mm auki, mikä on kuulemma paljon. No nyt saa jotenkuten lämmöt yli 80c kun hiukan kenkii noin 15-20km matkalla.
Ihan normaalia, ainakin oman kokemuksen ja luetun mukaan.
Jos keli alle 7c niin lämmöt nousee automaattisesti webaston avulla huomattavasti nopeammin.
teukka_59 kirjoitti:Nyt sain viimein vaihdettua termostaatin meseeni, jota tällä foomumin sivuilla on kovasti painotettu.
Kyllä uuden termostaatin vaihto auttoi. Nyt näkyy lämpötilan näyttävän noin 90 asteista, ennen se oli vajaat 60 astetta. Luulisi nyt lämpön riittävän ja polttoaineen kulutuksen pienentyä.
Kiitos foorumille!
Taisi olla hyvä idis aloittaa tää juttu. Yli 50 000 katselua jo. Ihme homma muuten, että miksi nuo termarit hajoo tuollain. Vissiin tilattu 10 miljoonaa kerralla jostain vinku-tehtaasta ja kaikki p..koja. Nyt menee vuosia, jotta saadaan parempia, jos koskaan. Mulla esim. on jo 3:s menossa...
Tai sitten cdi ei jaksa lämmetä kun termostaatti vuotaa vähänkään, mutta kammiokoneet lämpenee vaikka vähän vuotaisikin. Cdi vaatii siis 100% toimivan termostaatin, koska hukkalämpöä tulee niin vähän.