!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Niksutin@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 30.01.2010 14:08
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

CDI203 kirjoitti:
Jolle kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Nissä missä on siinä syylärin edessä se pikkukenno (kylmien alueitten jäähdytin) kannatta vaihtaa molemmat termarit
Missä malleissa tommonen on ja mistä löytyy?
ainakin 210, 203

203 löytyy syylärin edestä
202 -99 200 cdi on myös tuo pikkusyyläri edessä yläreunassa, tuohon ei taida termaria löytyä kuin marmoritiskiltä..??
harmittaa kun en älynny tuon vaihtoa ajatella samalla kun vaihdoin normi termaria..
tobe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 05.08.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tobe »

Syylärin edessä on yläosassa toinen syyläri, tähän ei ole koskaan esitetty Vehollakaan mitään, kun termaria oon ostanut, aivan uutta tietoa, että siinäkin on termostaatti?
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tobe kirjoitti:Syylärin edessä on yläosassa toinen syyläri, tähän ei ole koskaan esitetty Vehollakaan mitään, kun termaria oon ostanut, aivan uutta tietoa, että siinäkin on termostaatti?
Ei se kyllä mittän uutta tietoa ole (paitsi ehkä veh**osa... :lol: )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niksutin@ kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Jolle kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Nissä missä on siinä syylärin edessä se pikkukenno (kylmien alueitten jäähdytin) kannatta vaihtaa molemmat termarit
Missä malleissa tommonen on ja mistä löytyy?
ainakin 210, 203

203 löytyy syylärin edestä
202 -99 200 cdi on myös tuo pikkusyyläri edessä yläreunassa, tuohon ei taida termaria löytyä kuin marmoritiskiltä..??
harmittaa kun en älynny tuon vaihtoa ajatella samalla kun vaihdoin normi termaria..
Jep siinä muovi päädyssä sokalla kiinni
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hakkapeliitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hakkapeliitta »

Mistähän noita 92-asteisia termostaatteja saa W202 200CDI:in?
Motonetistä ei saa.
Ilmeisesti ei Vehostakaan?
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Hakkapeliitta kirjoitti:Mistähän noita 92-asteisia termostaatteja saa W202 200CDI:in?
Motonetistä ei saa.
Ilmeisesti ei Vehostakaan?
http://www.kl-varaosat.fi/ :roll:
En vaan ole varma lämpötilasta :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

KL-Varaosista ainakin. Tuossa aiemmin jo kirjoitin, että minullekin myytiin 87 asteisena (320cdi), mutta kun sen laatikon avaa, sekä rungossa, että termarin levyssä on numerot 92 osana numerosarjaa ja lämmöt pitää 92 asteessa tasan. Ilmastoinnin diagnostiikasta tarkistettuna. Kannattaa vilkaista sitä termaria ennen ostamista.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Hakkapeliitta kirjoitti:Mistähän noita 92-asteisia termostaatteja saa W202 200CDI:in?
Motonetistä ei saa.
Ilmeisesti ei Vehostakaan?
Itse olen ostanut E-mallin 92 asteisen ja vaihtanut sen sisuskalun vanhaan C-mallin koteloon. Olishan tuo toki kivaa, jos sitä oikeastikin jossain myytäisiin.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
teukka_59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 17.10.2010 11:12
Paikkakunta: Oulainen

Cdi:llä ajava

Viesti Kirjoittaja teukka_59 »

Nyt sain viimein vaihdettua termostaatin meseeni, jota tällä foomumin sivuilla on kovasti painotettu.
Kyllä uuden termostaatin vaihto auttoi. Nyt näkyy lämpötilan näyttävän noin 90 asteista, ennen se oli vajaat 60 astetta. Luulisi nyt lämpön riittävän ja polttoaineen kulutuksen pienentyä.

Kiitos foorumille!
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Cdi:llä ajava

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

teukka_59 kirjoitti:Nyt sain viimein vaihdettua termostaatin meseeni, jota tällä foomumin sivuilla on kovasti painotettu.
Kyllä uuden termostaatin vaihto auttoi. Nyt näkyy lämpötilan näyttävän noin 90 asteista, ennen se oli vajaat 60 astetta. Luulisi nyt lämpön riittävän ja polttoaineen kulutuksen pienentyä.

Kiitos foorumille!
Taisi olla hyvä idis aloittaa tää juttu. Yli 50 000 katselua jo. Ihme homma muuten, että miksi nuo termarit hajoo tuollain. Vissiin tilattu 10 miljoonaa kerralla jostain vinku-tehtaasta ja kaikki p..koja. Nyt menee vuosia, jotta saadaan parempia, jos koskaan. Mulla esim. on jo 3:s menossa...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

CDI203 kirjoitti:
tobe kirjoitti:Syylärin edessä on yläosassa toinen syyläri, tähän ei ole koskaan esitetty Vehollakaan mitään, kun termaria oon ostanut, aivan uutta tietoa, että siinäkin on termostaatti?
Ei se kyllä mittän uutta tietoa ole (paitsi ehkä veh**osa... :lol: )
Mihis tämä toinen termostaatti vaikuttaa?
Nimim. 2 200 cdi mersua pihassa ja ketuttaa ku toinen on lämmin ja toinen kylmä kun jääkaappi :D
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[/quote]
Mihis tämä toinen termostaatti vaikuttaa?
Nimim. 2 200 cdi mersua pihassa ja ketuttaa ku toinen on lämmin ja toinen kylmä kun jääkaappi :D[/quote]

Se pikkutermari on oikeastan polttoaineen jäähdytystä varten, mutta yhdistetty koko jäähdytyssysteemiin niin että sekin vaikutaa moottorin lämpötilaan. Näin olen ymmärtänyt, mutta aika monimutkainen systeemi enkä kyllä tarkkaan tiedä miten toimii.
W203CDI
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Re: Cdi:llä ajava

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

jukka-tre kirjoitti:
teukka_59 kirjoitti:Nyt sain viimein vaihdettua termostaatin meseeni, jota tällä foomumin sivuilla on kovasti painotettu.
Kyllä uuden termostaatin vaihto auttoi. Nyt näkyy lämpötilan näyttävän noin 90 asteista, ennen se oli vajaat 60 astetta. Luulisi nyt lämpön riittävän ja polttoaineen kulutuksen pienentyä.

Kiitos foorumille!
Taisi olla hyvä idis aloittaa tää juttu. Yli 50 000 katselua jo. Ihme homma muuten, että miksi nuo termarit hajoo tuollain. Vissiin tilattu 10 miljoonaa kerralla jostain vinku-tehtaasta ja kaikki p..koja. Nyt menee vuosia, jotta saadaan parempia, jos koskaan. Mulla esim. on jo 3:s menossa...
Tai sitten cdi ei jaksa lämmetä kun termostaatti vuotaa vähänkään, mutta kammiokoneet lämpenee vaikka vähän vuotaisikin. Cdi vaatii siis 100% toimivan termostaatin, koska hukkalämpöä tulee niin vähän. :roll:
S212 & W639
teukka_59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 17.10.2010 11:12
Paikkakunta: Oulainen

Toinen termostaatti

Viesti Kirjoittaja teukka_59 »

Onko 200 cdi (W203) toinenkin termostaatti?
Olen kuullut, että se on jossain syylärin edessä, mutta mesestäni sitä ei löytynyt ja ei muualtakaan.
Paremmin tietävät osasivat kertoa jostakin lämminvaihtimen termostaatista.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Toinen termostaatti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teukka_59 kirjoitti:Onko 200 cdi (W203) toinenkin termostaatti?
Olen kuullut, että se on jossain syylärin edessä, mutta mesestäni sitä ei löytynyt ja ei muualtakaan.
Paremmin tietävät osasivat kertoa jostakin lämminvaihtimen termostaatista.
Mikähän tässä niin ihmeelistä :roll:
onko syylärin edessä vas reunassa edestä katsottuna
kenno ~20x20x3cm(mitä jossain väitety autlaatikon jäähdytimeksi tms) töötien takaa menee siihen letkut
siinä se termari suunileen on(pikune alu värinen mötikkä)
202 mallissa se on siinä pikku kennon muovi päädyssä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tobe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 05.08.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tobe »

Kävin Veholta kysymässä tätä toista termostaattia, ei ole olemassa!
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tobe kirjoitti:Kävin Veholta kysymässä tätä toista termostaattia, ei ole olemassa!
202malli?

Jos on se pikku kenno siinä syylärin edessä, mikä 202 mallissa on ~15x30x3cm kuskin puoleisessa muovipäädyssä mihin letkut menne
on alemmassa letkun kiinitys kohdassa sokalla pikkutermari kiinni,

(ei ne taida siellä veh***sa paljon tietää...
kun sieltä sen kuitenkin myyvät)

kuvan vois laitta jos se vaan onnistuis suoraan tänne
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Kooman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 10.08.2010 20:55
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Kooman »

Tarvii myös ilmoittaa että kiitos tälle foorumille, uusi termari tänään kiinni ja lämmöt nousi heti mukavasti. Lisäksi, automaattinen ilmastointi toimii myös paremmin, siis tuuppaa jopa lämpöä hyttiin :D Nyt voi taas iloisin mielin aamulla käynnistää auton ja saada lämpöä jopa ennen työpaikan pihaa...
tmosth
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Ke 31.05.2006 20:28

Viesti Kirjoittaja tmosth »

Olisiko kenelläkään laittaa varaosanumeroa tuolle toiselle termarille? Auto s202cdi
teukka_59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 17.10.2010 11:12
Paikkakunta: Oulainen

Toinen termostaatti

Viesti Kirjoittaja teukka_59 »

W203 olevassa mesessäni ei ole toista termostaattia missään kohdin keulassa syylärin lähettyvillä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Toinen termostaatti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teukka_59 kirjoitti:W203 olevassa mesessäni ei ole toista termostaattia missään kohdin keulassa syylärin lähettyvillä.
onkos siellä se pikku kenno?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Viesti Kirjoittaja PYY »

Ja täältä lisätodistetta termarinvaihdon järkevyydelle. Ennen termarinvaihtoa kulutus työmatkalla (~75km) ajotietokoneen mukaan 7.3-7.5/100km. Uudella termarilla 6.6-6.9l/100km. Eli vaikutusta on ainakin ajotietokoneen näytössä. Seuraava tankkaus näyttää mitenkä käytännössä.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
teukka_59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 17.10.2010 11:12
Paikkakunta: Oulainen

Toinen termostaatti

Viesti Kirjoittaja teukka_59 »

Juu, piti tehdä asialle varmistuskäynti mesen luona ja aukaista konepelti auki. Ei ole kuin yksi iso syyläri peittämässä keulaa.
Tänään tästä asiasta tuli puheeksi myös mese huollossa ja he eivät löytäneet koneelta mallia (W203) koskevista piirustuksista toista termaria vaan mallista (W202) löytyi kuvat.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Toinen termostaatti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teukka_59 kirjoitti:Juu, piti tehdä asialle varmistuskäynti mesen luona ja aukaista konepelti auki. Ei ole kuin yksi iso syyläri peittämässä keulaa.
Tänään tästä asiasta tuli puheeksi myös mese huollossa ja he eivät löytäneet koneelta mallia (W203) koskevista piirustuksista toista termaria vaan mallista (W202) löytyi kuvat.
minkäs ikäinen/koneinen?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Vaihdatin 91c speksatun termarin, ja huoltomies sanoikin, että vanha oli jumiutunut 3mm auki, mikä on kuulemma paljon. No nyt saa jotenkuten lämmöt yli 80c kun hiukan kenkii noin 15-20km matkalla. Pidempään en ole ajellut, mutta tuntuu että tuo 91c mikä kesällä tuli on tiukasa varsinkin kunnon pakkasilla. Nyt siis +5, lähöt lämpimästä tallista ja pahvit keulalla. Ei hyvä...?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ei sillä taida olla merkitystä että miten ne lämmöt saa pysymään ylhäällä, kunhan muistat ottaa sen pahvin pois keväällä :D

Cdi-koneet tuntuu olevan vähän yksilöitä että toiset lämpeää ja toiset ei sitten millään, mahtaneeko olla kiinni sitten taloudellisuudesta vai mistä :roll:
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Jolle kirjoitti:Ei sillä taida olla merkitystä että miten ne lämmöt saa pysymään ylhäällä, kunhan muistat ottaa sen pahvin pois keväällä :D

Cdi-koneet tuntuu olevan vähän yksilöitä että toiset lämpeää ja toiset ei sitten millään, mahtaneeko olla kiinni sitten taloudellisuudesta vai mistä :roll:
Ennätys 100km ajossa on 3.8l kulutus, ajotietokone huijaa vajaan litran et ehkä se on siitä.
teukka_59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 17.10.2010 11:12
Paikkakunta: Oulainen

minkäs ikäinen/koneinen?

Viesti Kirjoittaja teukka_59 »

Tässäpä tietoja; Cdi (W203), Käyttöönotto 8/2003, 2140 cm3 ja 90 kW.
Kone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 23.10.2010 13:27

Viesti Kirjoittaja Kone »

Poppamies kirjoitti:Vaihdatin 91c speksatun termarin, ja huoltomies sanoikin, että vanha oli jumiutunut 3mm auki, mikä on kuulemma paljon. No nyt saa jotenkuten lämmöt yli 80c kun hiukan kenkii noin 15-20km matkalla.
Ihan normaalia, ainakin oman kokemuksen ja luetun mukaan.

Jos keli alle 7c niin lämmöt nousee automaattisesti webaston avulla huomattavasti nopeammin.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Cdi:llä ajava

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

-jorkki- kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:
teukka_59 kirjoitti:Nyt sain viimein vaihdettua termostaatin meseeni, jota tällä foomumin sivuilla on kovasti painotettu.
Kyllä uuden termostaatin vaihto auttoi. Nyt näkyy lämpötilan näyttävän noin 90 asteista, ennen se oli vajaat 60 astetta. Luulisi nyt lämpön riittävän ja polttoaineen kulutuksen pienentyä.

Kiitos foorumille!
Taisi olla hyvä idis aloittaa tää juttu. Yli 50 000 katselua jo. Ihme homma muuten, että miksi nuo termarit hajoo tuollain. Vissiin tilattu 10 miljoonaa kerralla jostain vinku-tehtaasta ja kaikki p..koja. Nyt menee vuosia, jotta saadaan parempia, jos koskaan. Mulla esim. on jo 3:s menossa...
Tai sitten cdi ei jaksa lämmetä kun termostaatti vuotaa vähänkään, mutta kammiokoneet lämpenee vaikka vähän vuotaisikin. Cdi vaatii siis 100% toimivan termostaatin, koska hukkalämpöä tulee niin vähän. :roll:
AIVAN!!!

TÄSSÄ LÖYTYI NYT SYY.

KUULOSTAA USKOTTAVALTA KERTA KAIKKIAAN.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin