
C280T Sport -98 *Myyty* Seuraavan suunnittelua.
Re: C280 Sport -98 ja 190e -89
Tuo sun mosselman 190 nykyään kaverin auto,tosin ei missään hyväs hapes enään 

Tonnin parin romuja
Re: C280 Sport -98 ja 190e -89
Mitenkäs sille on käynyt? Aivan uteliaisuudesta tiedustelenCrbN kirjoitti:Tuo sun mosselman 190 nykyään kaverin auto,tosin ei missään hyväs hapes enään

Niin ja asiasta toiseen, tänään tuli kaverin varaosa 300e:stä ruuvailtua itselle aihioiksi etujarrut ja etuvakaaja tuota 190:ä varten jos siihen vaikka innostuisi jossain vaiheessa jotain konetta sovittelemaan tuon orkkiksen tilalle

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 ja 190e -89
Kone laukes siittäkin eli ilmeisesti kenkää on jonkin verran annettu
Virroilla menee nykyään jos koko tuppukylä mitään kertoo
En tiä alkaako koppakin oleen vähän huono vai oliko muuten vaan paskanen kun sen viimeks näin 
E: Nyt vasta huomasin ton sun paikkakuntas eli todennäkösesti oot virroillaki joskus käyny



E: Nyt vasta huomasin ton sun paikkakuntas eli todennäkösesti oot virroillaki joskus käyny

Tonnin parin romuja
Re: C280 Sport -98 ja 190e -89
Nyt olis tuota vihreää varten tilattuna vähän valoja ja muuta pikkuosaa.. Vielä kun kerkiäisi sitä töiltä parsimaan kasaan leimaa varten..
C:n keulapalalla varustettu musta konepelti olisi hahmoteltuna paikoilleen, vaatii toki vielä pientä säätelyä niin hyvä tulee
C:n keulapalalla varustettu musta konepelti olisi hahmoteltuna paikoilleen, vaatii toki vielä pientä säätelyä niin hyvä tulee

Viimeksi muokannut C280, To 17.05.2012 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 ja 190e -89
Tuo vihriä 190 minkä ostit niin toivottavasti sait halvalla, kertoiko myyjä että ei menny katastuksesta läpi sen takia koska auto on ollut ruisku ja siihen on heitetty kaasari tekniikka päälle? ja muistaakseni oli alustassakin jotain sanomista?
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: C280 Sport -98 ja 190e -89
Juu kyseiset viat ovat hyvin tiedossa, tämä yksilö haettiin korin kunnon takia aihioksi itselle odottamaan uutta tekniikkaazalolahti kirjoitti:Tuo vihriä 190 minkä ostit niin toivottavasti sait halvalla, kertoiko myyjä että ei menny katastuksesta läpi sen takia koska auto on ollut ruisku ja siihen on heitetty kaasari tekniikka päälle? ja muistaakseni oli alustassakin jotain sanomista?


Viimeksi muokannut C280, La 02.06.2012 22:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 ja 190e -89
no hyvä
niin tosiaan oli hyvä kori silloin kun käväistiin katsomassa sitä äiteelle silloin kun se tuli myyntiin. Ja tämän diilerin onneksi Eno tuntee hyvin niin saatiin tietoon ettei kannata ostaa ennen kun käypi katastuksessa. ( tosin hinta oli silloin muistaakseni n.2500e parin kuukauden leimalla
)


ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: C280 Sport -98 ja 190e -89
Röntän lasinpyyhkijä remontista tuli selvittyä moottorin vaihdolla kun vain töiltä kerkisi asiaa ensin tutkimaan..
Vihreään 190:iin tuli tilattua kl-varaosilta takapäähän kaikki jarruihin liittyvä uutta, etuvilkut ja sivuvilkut tuli ebay:n kautta hommattua.
Peltisarja tuli hommattua, laippaa pitää vähän muutella muuten ok..
Takavaloja odotellessa.. tämä odottavan aika on pitkä
Pari kuvaa peltisarjasta:


Vihreään 190:iin tuli tilattua kl-varaosilta takapäähän kaikki jarruihin liittyvä uutta, etuvilkut ja sivuvilkut tuli ebay:n kautta hommattua.
Peltisarja tuli hommattua, laippaa pitää vähän muutella muuten ok..
Takavaloja odotellessa.. tämä odottavan aika on pitkä

Pari kuvaa peltisarjasta:


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89
Nyt alkais olemaan tärkeimmät osat hommattuna mersun korjaus operaatiota varten,
että vois käydä sitä näyttämäs leimalla elokuulla jos kerkiää.. Vähän kuvasaastetta osista:


että vois käydä sitä näyttämäs leimalla elokuulla jos kerkiää.. Vähän kuvasaastetta osista:


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89
Matkahuollosta tuli pari pakettia Vihreää varten, nyt olisi aihio vanteet tallissa odottamassa kunnostamista
Ja kiitos "Kustomille" vanteista.


Ja kiitos "Kustomille" vanteista.

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Vanne juttuja*
Tää rupee vaikuttaa aika lupaavalta.
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Vanne juttuja*
Vihreän Lorinsereita varten tuli tilattua renkaat, tällä kertaa Falkenit koska kyse vain kakkosautosta..
En tierä tuliko hyvät rengaskoot mutta tälläiset tilasin: eteen 195/45r16 ja taakse 215/40r16.
Vanteet tuli tarkastettua rengaskoneessa, kolme oli hyvää ja yhden sisäkehässä heittoa mutta sain oikaistua kumivasaran kanssa.
En tierä tuliko hyvät rengaskoot mutta tälläiset tilasin: eteen 195/45r16 ja taakse 215/40r16.
Vanteet tuli tarkastettua rengaskoneessa, kolme oli hyvää ja yhden sisäkehässä heittoa mutta sain oikaistua kumivasaran kanssa.
Viimeksi muokannut C280, Ti 17.07.2012 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Vanne juttuja*
Tänään saatiin laitettua renkaat vanteille
Etuvanne näyttää hyvältä 195:n kanssa mutta takana oleva 215 vaatii ainakin tuuman lisää leveyttä vanteeseen kun ei veny tarpeeksi mutta siihen asiaan saa sitten perehtyä talvella kun paremmin aikaa..

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Vanne juttuja*
Minkäs levyiset vanteet on? 8".C280 kirjoitti:Tänään saatiin laitettua renkaat vanteilleEtuvanne näyttää hyvältä 195:n kanssa mutta takana oleva 215 vaatii ainakin tuuman lisää leveyttä vanteeseen kun ei veny tarpeeksi mutta siihen asiaan saa sitten perehtyä talvella kun paremmin aikaa..
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Vanne juttuja*
Juu 8" leveät ne on, tarkoitus tehdä takavanteista 9" leveät.TUUTTERO kirjoitti:
Minkäs levyiset vanteet on? 8".
Talvella kun ehtii paremmin niin tarkoitus puhaltaa ja maalata keskiöt ja sisäkehät.
Mistähän kannattaisi alkaa katselemaan näihin ulkokehiä, keskimuttereita ja pultteja??
Vinkkejä otetaan vastaan

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Vanne juttuja*
Mitäs tälle tenavalle kuuluu? vai onko keriinny ollenkaa perehtyä paremmin?
Ookko hävittäny ton mosselmanis olleen secin konepeltihässäkän
Ookko hävittäny ton mosselmanis olleen secin konepeltihässäkän
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Vanne juttuja*
Takajarrut tullut purettua kokonaan pois ja vanteita soviteltua alle muuta ei ole keriinnyt tehdä, koska pihatyöt ja maalämmön asentaminen vienyt koko 4 viikon loman. Rönttään tuli sentäs ostettua uusi alkuperäinen ratti foorumilaiselta ja tänään viimeisen lomapäivän kunniaksi tuli haettua siihen uudet renkaat.. Takana kokeillaan nyt Pilot Sport 3:sta että onko parempi kuin vanha malli.TUUTTERO kirjoitti:Mitäs tälle tenavalle kuuluu? vai onko keriinny ollenkaa perehtyä paremmin?
Ookko hävittäny ton mosselmanis olleen secin konepeltihässäkän
Sec konepelti meni auton mukana myydessä.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Tuli tehtyä tälläinen löytö maailmalta
Kun tuosta oman 190:n mittaristosta puuttui kierroslukumittari, niin eikö tämä nyt kelpaa siihen ison kellon tilalle..



Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Mistä mersusta tollanen on ku luvut riittää 10000 asti?C280 kirjoitti:Tuli tehtyä tälläinen löytö maailmaltaKun tuosta oman 190:n mittaristosta puuttui kierroslukumittari, niin eikö tämä nyt kelpaa siihen ison kellon tilalle..
[ http://i696.photobucket.com/albums/vv321/C280/190e/003.jpg ]

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Muistaakseni se oli Evo 2:n rataversiosta (dtm tai vastaava) kun "normaalissa" Evo 2 on 9000 asti lukemat..pake1 kirjoitti:
Mistä mersusta tollanen on ku luvut riittää 10000 asti?
Löytyi tälläinen linkki juutuubista missä samantyylinen rinkimittari: http://www.youtube.com/watch?v=ivZH-PLVCYY" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut C280, Ti 31.07.2012 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
C280 kirjoitti:Muistaakseni se oli Evo 2:n rataversiosta (dtm tai vastaava) kun "normaalissa" Evo 2 on 9000 asti lukemat..pake1 kirjoitti:
Mistä mersusta tollanen on ku luvut riittää 10000 asti?
Jaa jaa se on sellasesta



Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Tänään saatiin kaverin kans purettua vihreän kattoluukku ja syykin selvisi miksei toiminut..
Kiskot entiset ja toinen nivel rikki.. Nyt vaan etsiä jostain siihen ehjät osat että saisi kattoluukun kuntoon
Kiskot entiset ja toinen nivel rikki.. Nyt vaan etsiä jostain siihen ehjät osat että saisi kattoluukun kuntoon

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Tuli harrastettua työn lomassa ja Etelä-Suomesta kulkeutui mukana tällä kertaa 5-vaihteinen vaihdelaatikko tyypiltään 717 411 mukana myös kartaani ja vaihdekeppi hässäkkä. Jossain vaiheessa siistiä se päälleppäin sen jälkeen puhaltaa ja maalata yms. pientä fiksailua sitten kiinni uusien kytkinosien kera.. Ja lopultakin löytyi takavanteita varten käytetyt 2" ulkokehät nekin pitäisi ottaa työn alle etukehien kanssa ja tehdä perus siistiminen ja kiillotus..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Lopultakin löytyi käytettynä taakse leveämmät kehät ja saksasta tuli uusi takapönttö vihreään kun vanha oli täysin mädäntynyt ettei kannattanut korjata enää
ja kuvasaastetta.. Mistähän näihin löytäisi kullatut pultit ja uudet keskimutterit ??











Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Tarjottiin purkuautosta 2.2 16v konetta eli onko se nyt sitte tyypiltään joku M111.960. Mukana tulisi kaikki apulaitteet johtosarjat boksit yms.. Ja nyt sitten kysymyksiä viisaammille jotka kyseisen koneen kanssa ovat pelanneet 
Tämä kone tulisi tuohon vihreään 190:iin..
Kannattaako omalla ohjainboksilla ja johtosarjalla rakentaa vai ennemmin jälkiäsennus ruiskulla esim. megasquirt?
Onko minkälaisia tyyppivikoja liittyen koneeseen johtosarjaan tai boksiin?
Koneen laittaminen 190:n koppaan vaatiiko muutoksia vai meneekö ns. heittämällä?
Eikös tähän käy kaksoismassavauhtipyörän tilalle aivan normaali vauhtipyörä ja kytkin jolla saa tuon vanhanmallin laatikon siihen kiinni?
Ja onko jotain muuta mitä pitäisi tietää koneeseen liittyen?

Tämä kone tulisi tuohon vihreään 190:iin..
Kannattaako omalla ohjainboksilla ja johtosarjalla rakentaa vai ennemmin jälkiäsennus ruiskulla esim. megasquirt?
Onko minkälaisia tyyppivikoja liittyen koneeseen johtosarjaan tai boksiin?
Koneen laittaminen 190:n koppaan vaatiiko muutoksia vai meneekö ns. heittämällä?
Eikös tähän käy kaksoismassavauhtipyörän tilalle aivan normaali vauhtipyörä ja kytkin jolla saa tuon vanhanmallin laatikon siihen kiinni?
Ja onko jotain muuta mitä pitäisi tietää koneeseen liittyen?
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Nimimerkki tomant:han on laittanut omaan 190:een 230K koneen, ja muistelisin näin äkkiä että mekaaninen yhteensopivuus on aikalailla bolt-on. Juurikin vauhtipyörä pitää vaihtaa vanhasta koneesta, kytkimen suhteen en ole aivan varma. Samantien melkein sen megasquirtin sinne laittaa, pääsee ylimääräisistä sähköistä eroon eikä tule mitään johtosarjaongelmia.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Komppaan Kakemakea. Vanha johtorypäs pois ja MS tilalle. Ompa sitten tulevaisuutta ajatellen jo ruisku kunnossa. Jos vaikka haluaa laittaa ahdistinta.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Tekniikan muutos tällä hetkellä täysin "jäissä". Ei vaan yksinkertaisesti aika riitä muuta kuin haalia lisää osia autoa varten ja kasata sitten kun on oikeasti aikaa keskittyä kunnolla, ettei tartte mennä perse edellä puuhun.. Vanteita varten löytyi bbs:n avain ja uudet keskimutterit, tarvetta olisi vielä uusille kehäpulteille saa vinkata jos joltain löytyy kultaisena ja myyntiin asti 
Ja multivirille kiitos kattoluukun saranoista


Ja multivirille kiitos kattoluukun saranoista


Viimeksi muokannut C280, Su 07.10.2012 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Kyllä tulee siisti peli niin tekniikan ja ulkokuoren osalta. Jatka samaan malliin 

W124 230E
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Re: C280T Sport -98 ja 190B -89 *Yleistä höpinää*
Olisko mitään hyviä vinkkejä penkkien ja turvavöiden pesuun.. ??
Prkl oli unohtunu kattoluukku auki ja nyt penkit ja vyöt pintahomeessa tai vastaavassa harmaassa paskassa.. Näköjään liikaa töitä kun ei muista edes kattoluukkua laittaa kokonaan kiinni tuola hallissa niin päässy kosteus sisälle aiheuttaen tuon episoodin..
Prkl oli unohtunu kattoluukku auki ja nyt penkit ja vyöt pintahomeessa tai vastaavassa harmaassa paskassa.. Näköjään liikaa töitä kun ei muista edes kattoluukkua laittaa kokonaan kiinni tuola hallissa niin päässy kosteus sisälle aiheuttaen tuon episoodin..

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97