Sivu 13/196

Huokaus!

Lähetetty: La 20.08.2005 21:10
Kirjoittaja IsoE
300sl
Justiinsa juu... Kannattaa kiinnittää huomiota mittaristo kuvaan. Olisiko kannattanut jättää se pois jos kerran "loistokuntoisena" pitävät :roll: :? :?:

Re: Huokaus!

Lähetetty: La 20.08.2005 21:48
Kirjoittaja Nisse
Aki H. kirjoitti:300sl
Justiinsa juu... Kannattaa kiinnittää huomiota mittaristo kuvaan. Olisiko kannattanut jättää se pois jos kerran "loistokuntoisena" pitävät :roll: :? :?:
On näköjään lämmöt ja öljynpaine vähän päin peetä.. :cry:

Lähetetty: Pe 26.08.2005 11:17
Kirjoittaja Leka
Leka kirjoitti:
Melitos kirjoitti:
Heavy kirjoitti:On tainnut AMG:llä mennä viritykset pieleen, kun tehot eivät ole oikeen nousseet :D

W123 coupe
Olikohan tuohon tehty se korinvaihtokin AMG:llä? :roll: :roll:
Heheh, juu kummallisia virityksiä kun tehot pysyvät vakiona. Ei tuosta mitään muutakaan AMG:tä keksi (korkeintaan tsäkällä vanteet), joten mitä kirjaimet tekevät mallinimessä?
No nii. Askarruttavaan AMG-kysymykseen tuli vihdoin ratkaisu. Bongasin tänään auton ja keskikonsolissa tyhjyyttä huutavan varustenappuloiden pähkinäpuupanelin päälle oli liimattu näyttävä AMG-tarra :lol: Harvainaisen varustevapaa yksilö coupeksi, ainoastaan harvoin nähty velour bambus sisustus hyppäsi silmille.

Re: Huokaus!

Lähetetty: Pe 26.08.2005 11:58
Kirjoittaja Aku P
Nisse kirjoitti:
Aki H. kirjoitti:300sl
Justiinsa juu... Kannattaa kiinnittää huomiota mittaristo kuvaan. Olisiko kannattanut jättää se pois jos kerran "loistokuntoisena" pitävät :roll: :? :?:
On näköjään lämmöt ja öljynpaine vähän päin peetä.. :cry:
Eeeikä ole. Tuollahan ne huinii lämmöt monessa M103:ssa jos vähäänkään joutuu valoissa kesällä seisomaan, ja öljynpaineet on vaihde silmässä ihan tuota luokkaa niin minun kuin monen muunkin pensa-kutosessa.

Re: Huokaus!

Lähetetty: Pe 26.08.2005 12:18
Kirjoittaja Rieskale
Aku P kirjoitti:
Nisse kirjoitti:
Aki H. kirjoitti:300sl
Justiinsa juu... Kannattaa kiinnittää huomiota mittaristo kuvaan. Olisiko kannattanut jättää se pois jos kerran "loistokuntoisena" pitävät :roll: :? :?:
On näköjään lämmöt ja öljynpaine vähän päin peetä.. :cry:
Eeeikä ole. Tuollahan ne huinii lämmöt monessa M103:ssa jos vähäänkään joutuu valoissa kesällä seisomaan, ja öljynpaineet on vaihde silmässä ihan tuota luokkaa niin minun kuin monen muunkin pensa-kutosessa.
Mutta mikäs keltainen varoitusvalo siellä palaa? Ei oikeen saa selvää...

Re: Huokaus!

Lähetetty: Pe 26.08.2005 12:23
Kirjoittaja Aku P
Rieskale kirjoitti: Mutta mikäs keltainen varoitusvalo siellä palaa? Ei oikeen saa selvää...
Olisko RS-valo? Mene, tiedä. Se se ainoa hälyttävä tuossa mittaristossa minusta on... :roll:

Lähetetty: Pe 26.08.2005 13:31
Kirjoittaja Kaapo
Ensin tuli palaneen polttimon valo mieleen, kun paikka on sama kuin tolppamallissa, mutta se tuikku näkyykin olevan ratin vasemmalla puolen. Onhan tuossa varovaloja vähän enempikin.

Mutta itse asia. Miksi kulutusmittari makaa maksimilukemilla tyhjäkäynnillä. Herääkö se normitoimintaan vasta kun vetoa on päällä vai kuinka?
Lämmöt ovat kyllä kuumassa kaupunkiajossa ihan kohdallaan, mutta öljynpaineen kanssa kyllä kavahtaisin :shock: :lol: ... no, tomaatti tyhjäkäynnillä "jarrua vasten", no panic.

Lähetetty: Pe 26.08.2005 13:38
Kirjoittaja Aku P
Kaapo kirjoitti: Mutta itse asia. Miksi kulutusmittari makaa maksimilukemilla tyhjäkäynnillä. Herääkö se normitoimintaan
Periaatteessahan se toimii ihan oikein noin; paikallaan seistessä kulutus k un on ääretön l/ 100 km. Vastaavalla logiikalla kulutus (siis ei alipaine-) mittari toimi aikanaan bemarissakin.

Miusta ei kyllä sovi tuommoinen eestaas viuhtova viisari yhtään koko mersun tyyliin. :roll:

Lähetetty: La 27.08.2005 10:03
Kirjoittaja Aku P
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=404462

309 bussi nelivedolla ja automaatilla. Äijä laite. 8)

Lähetetty: Su 28.08.2005 03:38
Kirjoittaja Heavy
Tuollainen lang näyttää olevan myynnissä. Näyttää olevan matkamallin kojelalaudalla ja taksivalon kytkintäkään ei näy. Olisiko sitten kojelauta vaihdettu? Takana kuitenkin näkyy ne isot tuhkakupit ovissa vai oliko niitä vain takseissa? Väri on ainakin langiin vähän erikoisempi ja jotenkin tuntuu oudolta, kun on tottunut langeissa tummiin väreihin. Sisustus vaikuttaa takaosastolla aivan siistiltä ja vähän erikoisempi väri. Mahtoikohan noita V123 langeja tulla minkä verran uutena Suomeen ja tulikohan laisinkaan yksityiskäyttöön korkean hinnan vuoksi?

V123 lang

Lähetetty: Su 28.08.2005 09:19
Kirjoittaja JP75

Lähetetty: Su 28.08.2005 12:31
Kirjoittaja Aku P
Heavy kirjoitti:Tuollainen lang näyttää olevan myynnissä. Näyttää olevan matkamallin kojelalaudalla ja taksivalon kytkintäkään ei näy. Olisiko sitten kojelauta vaihdettu?
Miten tuo rattikin minun silmään näyttää vähän vieraalta? Kuvako hämää?

Lähetetty: Ma 29.08.2005 13:44
Kirjoittaja Kaapo
Aku P kirjoitti: Miten tuo rattikin minun silmään näyttää vähän vieraalta? Kuvako hämää?
Eikös alkuperäisen keskiötyynyn päissä pitäisi olla vielä ne karjalanpiirakkarypytykset :shock: ainakin 81-mallisessa?
Takaovien tuhkauurnat ovat kyllä ehtaa taksitavaraa.

Kojetaulun päällinen voi olla vaihdettu, niitähän sai siviilimallisena erillään mm. vaihtotähtiin.
Toinen vaihtoehto on, että suuttimet ovat "dummyt". Muistin mukaan taksamittarin kolon päälle sai kannen, johon oli muotoiltu suuttimen näköinen päällinen ja alle jäi sitten ylimääräinen "hanskalokero".
Viisammat taas oikokoot :shock:

Tuskin yhtään Langia on uutena päätynyt puhtaasti yksityisille, mutta ilman taksivarustusta niitä voi olla. Muistin mukaan kersana tuli haavisteltua aina Mäntässä käydessä Serlachiuksen pihassa olevaa Langia - se kyllä oli pystylamppu, mutta silti. Kaipa noita on voinut olla isoilla firmoilla, vaikka tuohon aikaan oli musta jenkkirauta ajan sävel. Kun kerran Kekkonenkin ajeli Caddyllä :shock: :lol:

Lähetetty: Ma 29.08.2005 13:49
Kirjoittaja Timo L.
Kaapo kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Miten tuo rattikin minun silmään näyttää vähän vieraalta? Kuvako hämää?
Eikös alkuperäisen keskiötyynyn päissä pitäisi olla vielä ne karjanpiirakkarypytykset :shock: ainakin 81-mallisessa?
Takaovien tuhkauurnat ovat kyllä ehtaa taksitavaraa.
Kyllä ratti on ihan oikea, 10/79 lähtien on tuo malli. Muuten kyllä näyttää aika karulta peliltä. "Nahkasisustus" :lol:

Lähetetty: Ma 29.08.2005 14:09
Kirjoittaja Aku P
Kaapo kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Miten tuo rattikin minun silmään näyttää vähän vieraalta? Kuvako hämää?
Eikös alkuperäisen keskiötyynyn päissä pitäisi olla vielä ne karjalanpiirakkarypytykset
Ei mulla nyt ollut rip...karjalanpiirakkahommelit ollenkaan mielessä, omaan silmään vaan näytti niin vähän "sisennetyltä" tuo keskiöosa, että siksi kysyin. Ratin "profiili" kun kuvassa näyttää lähinnä W124.n sommalta, mutta kerranko sitä nyt kuva hämää.

Lähetetty: Ma 29.08.2005 16:03
Kirjoittaja Leka
Väittäisin tuon melko täydellä varmuudella olevan W201/124/126 malleissa käytetyn uudemman hieman pienemmän ruorin (390 mm tai 400 mm). W123 alkuperäisissä 420 mm ruorin keskiosassa on lisäksi tosiaan tähti vähän syvemmällä... mikäli kuvasta jotain voi päätellä.

Ovipahveista, keskikyynärnojasta ym. päätellen vanha taksi pun. mb-tex-sisustalla ja jälkeenpäin vaihdettu kojelauta ja vähän kaikkea muutakin eriväristä sisustan osaa.


PS. Haha, karjalanpiirakkarypytykset räjäytti pankin :lol: Tunnettu muuten myös hanuriryppyinä.

Mikäs W109 se tämä on?

Lähetetty: To 01.09.2005 14:58
Kirjoittaja Kaapo
Sattui silmään lehteä lukiessa (kuvassa on musta W109 jenkkivaloilla)
"MAC-10 on museokatsastettu MB 300 diesel :shock: automatic, jonka erikoisuuksista mainittakoon luusta tehty ratti sekä ilmajousitus. Auton on ruostevapaa..."

Kyllähän jenkeille tehtiin tuon seuraajaa W116-mallia myös 300SD-versiona, mutta ei kai pystylamppuässää sentään vielä. Jos autossa tosiaan on dieselmoottori, niin miten pirssi on saatu museokilpiin?? :shock:

Re: Mikäs W109 se tämä on?

Lähetetty: To 01.09.2005 15:52
Kirjoittaja Timo L.
Kaapo kirjoitti:Sattui silmään lehteä lukiessa (kuvassa on musta W109 jenkkivaloilla)
"MAC-10 on museokatsastettu MB 300 diesel :shock: automatic, jonka erikoisuuksista mainittakoon luusta tehty ratti sekä ilmajousitus. Auton on ruostevapaa..."

Kyllähän jenkeille tehtiin tuon seuraajaa W116-mallia myös 300SD-versiona, mutta ei kai pystylamppuässää sentään vielä. Jos autossa tosiaan on dieselmoottori, niin miten pirssi on saatu museokilpiin?? :shock:
Jospa kuitenkin on kyseessä vain mustilla kilvillä varustettu auto? W109 ei ollut saatavissa dieselinä.

Re: Mikäs W109 se tämä on?

Lähetetty: Pe 02.09.2005 12:11
Kirjoittaja Kaapo
Timo L. kirjoitti: Jospa kuitenkin on kyseessä vain mustilla kilvillä varustettu auto? W109 ei ollut saatavissa dieselinä.
Toisaalta voisi kuvitella omistajan tietävän, jos auto on "oikeasti" museokatsastettu. Nimittäin juttu jatkuu: "... Auto on ruostevapaa. Auton omistaa yritykseni, Kuljetusliike XXXXXXXXXX"

Niin, lehti on klubilaisillekin tuleva Mercedes, 2/2005 sivu 35. Tuollaisen diesel-lapsuksen toki ymmärtäisi jossain iltasanomien artikkelissa, mutta nyt on kyse Vehon asiakaslehdestä, siis hirmuisesta auktoriteetista :shock: :lol:

Lähetetty: Pe 02.09.2005 12:14
Kirjoittaja PM
Eikös tuo MAC-10 rekkari ollut joskus R107:ssa, jotain hämäriä muistikuvia on... :roll:

Lähetetty: Ke 07.09.2005 19:00
Kirjoittaja Rieskale
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=409574
"korisarjalla valmistettu vain 3 autoa", en kyllä ihmettele miksi! Aika, hmm, tota... erikoinen :(

Lähetetty: Ke 07.09.2005 20:40
Kirjoittaja Pietu
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=EVO-2

Alkuperäsenä myydään vaikka ratti ja vanteet ei oo sinne päinkään. Ei taida kovin helpolla orkkisvanteita löytyä.

Lähetetty: To 08.09.2005 10:45
Kirjoittaja Aku P
Miljoonakerholainen W124:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=412905

Samassa liikkeessä muuten ryhdikkään oloinen W126 500SE. :?

Lähetetty: To 08.09.2005 11:15
Kirjoittaja Timo L.
Aku P kirjoitti:Miljoonakerholainen W124:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=412905

Samassa liikkeessä muuten ryhdikkään oloinen W126 500SE. :?
Kappas, sehän on aidolla taksikonsolilla. Taitaa olla myös penkinlämmitin vain kuskille.

500 SE:ssä muuten harvinaisen karut varusteet, tokko lienee mitään lisuketta.

Lähetetty: To 08.09.2005 11:23
Kirjoittaja IP
Timo L. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Miljoonakerholainen W124:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=412905

Samassa liikkeessä muuten ryhdikkään oloinen W126 500SE. :?
Kappas, sehän on aidolla taksikonsolilla. Taitaa olla myös penkinlämmitin vain kuskille.
Se penkinlämppärin katkaisimen paikalla oleva nappula taitaa kyllä olla taksikyltin valokatkaisin, tai näin on ainakin meidän ex-taksissa.

280 SE Coupe 3.5 1970

Lähetetty: To 08.09.2005 20:33
Kirjoittaja karra
Kauppalehdessä oli kuvallinen ilmoitus jossa Triangle Motor myy 1970 280 SE Coupe -autoa, hyvässä käyttökunnossa tai sitten vaadituin parannuksin. Väri punainen, valkoinen katto ja vaalea nahkasisustus. Hinta 23.000,-

Kappas, olikin jo netttisivuilla. Ei ole tullut aiemmin saitilla vierailtuakaan.

http://www.trianglemotor.com/fi/280se35.htm

Re: 280 SE Coupe 3.5 1970

Lähetetty: Pe 09.09.2005 10:35
Kirjoittaja Kaapo
karra kirjoitti: Kappas, olikin jo netttisivuilla. Ei ole tullut aiemmin saitilla vierailtuakaan.
http://www.trianglemotor.com/fi/280se35.htm
Tuollainen se oikean auton tulee olla :) . Mitä nyt ratti menisi heti vaihtoon, alkuperäinenhän on ko. mallin yksi hienoimmista yksityiskohdista.
Punaisen sävy näyttäisi olevan vähän liian "candy" alkuperäiseksi, olisiko kuitenkin oma väri :shock:
Käsivalintainen loota lienee aika harvinainen kasikoneessa, vaikka saihan niitä W107-koppaiseenkin 3,5-litraisen kanssa.
Penkit pesuun tai uudelleen verhoiluun ja siinä se 8) .

Lähetetty: Ma 12.09.2005 15:35
Kirjoittaja Aku P
Harvemmin nähty tarjokas näiltä main:
A124

Lieneekö miten orginaali.

Lähetetty: Ma 12.09.2005 15:40
Kirjoittaja Tomi
Aku P kirjoitti:Harvemmin nähty tarjokas näiltä main:
A124

Lieneekö miten orginaali.
Tuon takapenkiin ei voi laittaa ku jalattomia lapsia. Oliko se jalkatila C124 noin tavattoman pieni :shock:

Lähetetty: Ma 12.09.2005 15:54
Kirjoittaja Tomi S.
Tomi kirjoitti:Oliko se jalkatila C124 noin tavattoman pieni :shock:
On se :?