61000km ja glykoolit laatikossa!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Auto siis E240 W211 5/02. Mikähän syyläri tässä on?
Purin siitä kennojen päältä sen pellin pois. Ilmastoinnin kennossa lukee Valeo.
Mutta siinä syylärin kennon päällä on joku musta muovinen kennom levyinen kouru
joka ei ainakaan ihan helposti lähde irti. Mitään numeroita tai kirjaimia en löytänyt
mistään. Apumiehenpuoleiseen päätyyn näkyis menevän laatikolta tulevat letkut....
Purin siitä kennojen päältä sen pellin pois. Ilmastoinnin kennossa lukee Valeo.
Mutta siinä syylärin kennon päällä on joku musta muovinen kennom levyinen kouru
joka ei ainakaan ihan helposti lähde irti. Mitään numeroita tai kirjaimia en löytänyt
mistään. Apumiehenpuoleiseen päätyyn näkyis menevän laatikolta tulevat letkut....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kyllä ne nrot siellä on kun purkaatjuhape kirjoitti:Auto siis E240 W211 5/02. Mikähän syyläri tässä on?
Purin siitä kennojen päältä sen pellin pois. Ilmastoinnin kennossa lukee Valeo.
Mutta siinä syylärin kennon päällä on joku musta muovinen kennom levyinen kouru
joka ei ainakaan ihan helposti lähde irti. Mitään numeroita tai kirjaimia en löytänyt
mistään. Apumiehenpuoleiseen päätyyn näkyis menevän laatikolta tulevat letkut....

Auton valmistenumerolla löytyy /vin koodi räjäytyskuvat
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
vin koodi - sarake nro 50 alaryhmä-015 ja 600
Näyttäisi olevan samanlainen systeemi kuvien perusteella kuin 270 cdi vm 2002, mutta 240 bensassa ei ole korvavaa/replaced osanumeroa jäähdyttimelle.Ei ilmeisesti ole tarvinnut vaihtaa.
glykotesti helpoin testi
Tieto otettu vastaavasta 03/2002
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Niin ei tässä laatikko oireile mitenkään. Ihan mielenkiinnosta olisin tarkistanu mikä syyläri siellä on.
Siis pitäisikö se n.2cm leveä syylärinpitunen musta muovikouru lähteä irti? Siellä allako ne numerot on?
Tiukassa se ainakin on, syylärin rivat näyttäisi olevan heti siinä alla....
Siis pitäisikö se n.2cm leveä syylärinpitunen musta muovikouru lähteä irti? Siellä allako ne numerot on?
Tiukassa se ainakin on, syylärin rivat näyttäisi olevan heti siinä alla....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Onkos tämä jäähy ns. soiva peli? Sopiiko suoraan mukana tulevilla sovittimilla? Mihin kohtaan se olisi helppo/hyvä virittää? Auto on -02 W203 220CDI.Diodi kirjoitti:http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717 tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
http://www.moposport.fi/fi/termostaatti ... o53mmT4goE" onclick="window.open(this.href);return false; Löytyykö näitä termareista jostain hyllytavaranakin vai pitääkö tilata?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Eikös niitä ole juurikin tuolla hyllytavarana?HarryB kirjoitti:Onkos tämä jäähy ns. soiva peli? Sopiiko suoraan mukana tulevilla sovittimilla? Mihin kohtaan se olisi helppo/hyvä virittää? Auto on -02 W203 220CDI.Diodi kirjoitti:http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717 tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
http://www.moposport.fi/fi/termostaatti ... o53mmT4goE" onclick="window.open(this.href);return false; Löytyykö näitä termareista jostain hyllytavaranakin vai pitääkö tilata?

Itse tilasin tuon Mocalin termostaatin ulkomailta, koska tarvitsin sen an-liitoksilla. Lauhduttimen ostin tuolta moposportista niin ikään mocal-merkkisenä. Noista putkimallin lauhduttimista ei ole kokemusta, mutta luultavasti jäähdytystehoa löytyy niin paljon, että termarin asennus olisi suotavaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mistä kohdasta öljyletkujen pitäisi mennä kennoon? Onko mahdollista että mulla olisi joku eri systeemi? -02 220CDI w203 siis auto. Vaihteiston puolelta kun seurasin putkia, nousivat ne startin etupuolelta silmän ja käden kantamattomiin imusarjan alle, eikä sieltä oikein saanut mitään purkamatta selkoa että mihin jatkuvat. Kennostakin melkein kaikki laidat näkee niin ettei sinne mene kuin vettä.
Kuvia kun vertailin http://forums.mercedesclub.org.uk/showp ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false; niin paljastui että mulla on Behrin jäähdytin, eli en kuulu riskiryhmään.
Kennojen edessä mulla menee musta metalliputki, joka tekee pari mutkaa tööttien vieressä ja johtaa öljypönöön dieselsuotimen etupuolella. Minkä öljyjä ne on?
Kuvia kun vertailin http://forums.mercedesclub.org.uk/showp ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false; niin paljastui että mulla on Behrin jäähdytin, eli en kuulu riskiryhmään.
Kennojen edessä mulla menee musta metalliputki, joka tekee pari mutkaa tööttien vieressä ja johtaa öljypönöön dieselsuotimen etupuolella. Minkä öljyjä ne on?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
EIkös joissain W203ssa ollut ilmalauhdutettu systeemi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Sieltä ne menne syylärin päätyyn,HarryB kirjoitti:Mistä kohdasta öljyletkujen pitäisi mennä kennoon? Onko mahdollista että mulla olisi joku eri systeemi? -02 220CDI w203 siis auto. Vaihteiston puolelta kun seurasin putkia, nousivat ne startin etupuolelta silmän ja käden kantamattomiin imusarjan alle, eikä sieltä oikein saanut mitään purkamatta selkoa että mihin jatkuvat. Kennostakin melkein kaikki laidat näkee niin ettei sinne mene kuin vettä.
Kuvia kun vertailin http://forums.mercedesclub.org.uk/showp ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false; niin paljastui että mulla on Behrin jäähdytin, eli en kuulu riskiryhmään.
Kennojen edessä mulla menee musta metalliputki, joka tekee pari mutkaa tööttien vieressä ja johtaa öljypönöön dieselsuotimen etupuolella. Minkä öljyjä ne on?
se putken kiemura ohjaus tehostimen öljylle(oletetavasti kun ei ole kuvaa mistä näksi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Siis laatikon öljylle niin eiMiHe kirjoitti:EIkös joissain W203ssa ollut ilmalauhdutettu systeemi?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
OK, oli väärä muistikuvaCDI203 kirjoitti:Siis laatikon öljylle niin eiMiHe kirjoitti:EIkös joissain W203ssa ollut ilmalauhdutettu systeemi?

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
joskushan noita onMiHe kirjoitti:OK, oli väärä muistikuvaCDI203 kirjoitti:Siis laatikon öljylle niin eiMiHe kirjoitti:EIkös joissain W203ssa ollut ilmalauhdutettu systeemi?
(se pieni kenno on jäähdytys nesteelle)
E: mitä tääläkin virheelisesti on joskus väitetty olevan laatiko öljylle... kunnes joku

että siellä on toinekin termari
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kummassa päädyssä syyläriä ja ylä- vai alalaidassa pitäisi liitosten olla? Ja jos liitoksia ei ole, niin missä ne lootaöljyt sitten oikein jäähtyy? Onko muita tehdasvalmisteisia ratkaisuja, kuin se pahamaineinen syylärin sisunen?
Siinä dieselsuotimen edessä olevassa mustassa pönössä on pieni mittatikku 20C ja 80C omat viivat. Onko se siis ohjaustehostimen öljyille?
Siinä dieselsuotimen edessä olevassa mustassa pönössä on pieni mittatikku 20C ja 80C omat viivat. Onko se siis ohjaustehostimen öljyille?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaistaHarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Jep joissainMiHe kirjoitti:Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaistaHarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,
E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.CDI203 kirjoitti:Jep joissainMiHe kirjoitti:Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaistaHarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,
E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mun autossa samainen systeemi ja glykolit oli laatikossa kuten jo aikaisemmin tuolla kirjoittelin. Malli on W203 220 cdi -02.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
No eihän se sitten auta, kuin perua helpottunut huokaus ja ottaa öljynjäähdytin takaisin suunnittelupöydälle.makke10 kirjoitti:Mun autossa samainen systeemi ja glykolit oli laatikossa kuten jo aikaisemmin tuolla kirjoittelin. Malli on W203 220 cdi -02.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Niin sitä vaan kuntuolla kysytiin että olis ilma jäähdyteinen,HarryB kirjoitti:Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.CDI203 kirjoitti:Jep joissainMiHe kirjoitti:Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaistaHarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,
E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Tuo mihin kuvan nuoli osoitaa on moottorin öljy jäähdytin
(Suunitelu, valmistus tms virhe lienee se että autoon on sotketu
Semoisia osia kuin valeo, delphi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Voikos se vaihteistoöljy sitten käydä jäähtymässä siellä moottoriöljyssä? Sinne ne putket nimittäin meni. Selvisikö tuosta rungon numerosta mitään?CDI203 kirjoitti:Niin sitä vaan kuntuolla kysytiin että olis ilma jäähdyteinen,HarryB kirjoitti:Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.CDI203 kirjoitti:Jep joissainMiHe kirjoitti:Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaistaHarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,
E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Tuo mihin kuvan nuoli osoitaa on moottorin öljy jäähdytin
(Suunitelu, valmistus tms virhe lienee se että autoon on sotketu
Semoisia osia kuin valeo, delphi)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
voihan se vaikka siellä käydä mutta sielläkin se tapahtuu muuten kuin ilmallaHarryB kirjoitti:Voikos se vaihteistoöljy sitten käydä jäähtymässä siellä moottoriöljyssä? Sinne ne putket nimittäin meni. Selvisikö tuosta rungon numerosta mitään?CDI203 kirjoitti:Niin sitä vaan kuntuolla kysytiin että olis ilma jäähdyteinen,HarryB kirjoitti:Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.CDI203 kirjoitti:Jep joissainMiHe kirjoitti:Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaistaHarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,
E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Tuo mihin kuvan nuoli osoitaa on moottorin öljy jäähdytin
(Suunitelu, valmistus tms virhe lienee se että autoon on sotketu
Semoisia osia kuin valeo, delphi)
Rungon numeron perustella ehkäpä joku vois katsella mitä osia on tehtaal laitettu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kumma juttu... onkohan kyseesä joku kolari vehje tms pala peliCDI203 kirjoitti:voihan se vaikka siellä käydä mutta sielläkin se tapahtuu muuten kuin ilmallaHarryB kirjoitti:Voikos se vaihteistoöljy sitten käydä jäähtymässä siellä moottoriöljyssä? Sinne ne putket nimittäin meni. Selvisikö tuosta rungon numerosta mitään?CDI203 kirjoitti:Niin sitä vaan kuntuolla kysytiin että olis ilma jäähdyteinen,HarryB kirjoitti:Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.CDI203 kirjoitti:Jep joissainMiHe kirjoitti:Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaistaHarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,
E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Tuo mihin kuvan nuoli osoitaa on moottorin öljy jäähdytin
(Suunitelu, valmistus tms virhe lienee se että autoon on sotketu
Semoisia osia kuin valeo, delphi)
Rungon numeron perustella ehkäpä joku vois katsella mitä osia on tehtaal laitettu
kun ko runko numerolla kuitenkin löytyy osa numero A0002770554
Mikä on siinä kohdin syylärissä mihin laatiko öljyn putket tulee,
samoin moottori öljyn lauhdutin näytää ihan siltä normaalilta ilman mitään ylimäärisiä liitäntöjä
mikä on kaikissa semoissisa missä laatiko öljy kiertää syylärissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
No onpa mysteeri. Harmi kun en napannut kuvaa siitä, kun se oli näkyvissä. Vaihteistonöljyn paluuputki siis meni sinne pönöön takapuolelta, menoletkua en kyennyt seuraamaan, mutta se meni siitä läheltä edemmäs. En tiedä mikä endoskooppi pitäs olla että sais selvyyden.
Käyttäjällä Makke10 on ilmeisesti samassa autossa sama systeemi ja silti oli glykolit lootassa. Joku tässä ei nyt täsmää. Mistään reunasta sinne syyläriin ei kuitenkaan öljyputkia mennyt ja se paluuletku tuli aivan selvästi imusarjan alla olevasta rypytetystä alumiinipönöstä.
Virittelitkö Makke10 jonkun ilmajäähyn sille öljylle? Miten sulla ne putket meni?
Käyttäjällä Makke10 on ilmeisesti samassa autossa sama systeemi ja silti oli glykolit lootassa. Joku tässä ei nyt täsmää. Mistään reunasta sinne syyläriin ei kuitenkaan öljyputkia mennyt ja se paluuletku tuli aivan selvästi imusarjan alla olevasta rypytetystä alumiinipönöstä.
Virittelitkö Makke10 jonkun ilmajäähyn sille öljylle? Miten sulla ne putket meni?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Laittelin erillisjäähyn laatikkoöljyille, melko helppo homma loppujen lopuksi. Putkia en sen kummemmin seuraillut muuta kun siihen ensimmäiseen liitokseen asti johon liitin uudet letkut jäähylle ja siitähän ne nousivat sinne ylemmäs näkymättömiin. Voishan tuota päivän valossa vielä tutkailla miten putket siitä etenee.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
....
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kiinnostaisi kovasti ostaa vm.2002-2004 W203 tai W211 erityisesti 4matic kiinnostaisi. Ruvennu vaan epäilyttämään kun tästä lukenut, myöskin noi m271 koneiset eivät enää kiinnosta tuon jakopään ongelman takia.
Onko sama glykoli ongelma 4matic malleissa.
Mikä on tehdas asennetun peräkoukun koodi ? näissä ei ilmeisesti ongelmia?
Tämän mukaan kuuluisi riskiryhmään 203081
Baumuster Модель Платформа Модель Топливо / Двигатель КП Кол-во дверей Date From Date To
203081 C-class W203 C240 4Matik Бензин
112.916 АКП
722.667
Tuossa kuva tuon syylarista puhallin merkkiä Temic. Mikäli tuo jollekkin jotain kertoo. Kiitos etukäteen.
Onko sama glykoli ongelma 4matic malleissa.
Mikä on tehdas asennetun peräkoukun koodi ? näissä ei ilmeisesti ongelmia?
Tämän mukaan kuuluisi riskiryhmään 203081
Baumuster Модель Платформа Модель Топливо / Двигатель КП Кол-во дверей Date From Date To
203081 C-class W203 C240 4Matik Бензин
112.916 АКП
722.667
Tuossa kuva tuon syylarista puhallin merkkiä Temic. Mikäli tuo jollekkin jotain kertoo. Kiitos etukäteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Ei sillä ole merkitystä kun hyvän yksilön löytää.Glykotesti 50 euroa.Erillinen jäähdytin kustantaa noin 130 euroa.
Omassa kulkineessa vaihdettu parempi syyläri 2005.Vaihteisto toimii moitteetta,mutta ensi viikolla laitan erillisen jäähyn.
Ilmeisesti olen lukenut tämän viestiketjun liian tarkkaan ja kaikki pelottelut mennyt perille.
Omassa kulkineessa vaihdettu parempi syyläri 2005.Vaihteisto toimii moitteetta,mutta ensi viikolla laitan erillisen jäähyn.
Ilmeisesti olen lukenut tämän viestiketjun liian tarkkaan ja kaikki pelottelut mennyt perille.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Joo mut myös onnistuttu pelottelemaan Glykolin & m271 jakopään suhteen.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Olen lueskellut paljon foorumia ja olen ostamassa W211 E 200CDI.n joka on käyttöön otettu : 18.6.2004 joten jos oikein olen ymmärtänyt niin riski vaihteisto ongelmiin on pienempi jo ? toki muut vinkit ennen auton ostoa on tervetulleita autolla ajettu tosin jo 300tkm joten viat varmaan olisi jo tullut? suomiauto.
valmistenumero : WDB2110041A608935
Kiitoksia vastauksesta etukäteen.
valmistenumero : WDB2110041A608935
Kiitoksia vastauksesta etukäteen.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Glykolia vaihdelaatikoissa (Automaattivaihteiset) ennen 09/2004 valmistetuissa yksilöissä.
09/2004 Jäähdytin vaihdettiin BEHR-merkkiseen jonka jälkeen kyseistä vaivaa ei ole enää tavattu.
(Näin sanoo wikipedia, uskoo ken uskaltaa)
09/2004 Jäähdytin vaihdettiin BEHR-merkkiseen jonka jälkeen kyseistä vaivaa ei ole enää tavattu.
(Näin sanoo wikipedia, uskoo ken uskaltaa)
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14