124 300d super turbotus
Alasilimää joutus koneistaa.napa kirjoitti:
edit: nyt taas pystyy copypasteen
http://www.godspeedproject.com/store/in ... cts_id=849
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
niin, mä luotan tässä tapauksessa taas siihen, että tuo BE bore onkin se kaulan halkaisija, eikä alasilmänjeemu kirjoitti:Alasilimää joutus koneistaa.napa kirjoitti:
edit: nyt taas pystyy copypasteen
http://www.godspeedproject.com/store/in ... cts_id=849


Viimeksi muokannut napa, Pe 06.08.2010 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ilman valmistelevaa suunnittelua on turha taas lähteä mitään tekemäänkään... jos ei suunnittele ensin huolella mitkä osat käy/mitä saa suoraan "kaupan hyllyltä", voi kone tulla turhan kalliiksi tai muita mutkia matkaan... mua ei kiinnosta alkaa tilaamaan mitään mittatilausosia, vaan näitä koneita pitäis pystyä tekemään myös "sarjatuotantona" edullisesti... sellainen 4-6 moottoria olis aina hyvä olla valmiina kasattuna odottamassa keulalle nostamista, jos meinaa tosissaan alkaa kisaamaan...Sami T kirjoitti:napa, herra on kyllä aika kova suunnitteleen, luulis että tolla suunnittelulla tulis jotain valmistaki?
lisäksi tämä "netissä ääneen ajattelu" on paljon tehokkaampaa, kuin yksin pähkiminen, usein joku huomaa jotain sellaista, mikä itseltä saattaa jäädä huomaamatta/on valmista tietoa jo asiasta...
Viimeksi muokannut napa, Pe 06.08.2010 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nii, osa ilimottaa alasilimän ja osa kammen kaulannapa kirjoitti:niin, mä luotan tässä tapauksessa taas siihen, että tuo BE bore onkin se kaulan halkaisija, eikä alasilmänjeemu kirjoitti:Alasilimää joutus koneistaa.napa kirjoitti:
edit: nyt taas pystyy copypasteen
http://www.godspeedproject.com/store/in ... cts_id=849vai tarkoitko, että pitäis ottaa leveydestä pois
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
OM606 metallitiiviste on osoittautunut parhaimmaksi... vaatii pientä askartelua, mutta on kuulemma sitten myös paras...peltsi_racing kirjoitti:ja sitte herää kysymys mikä kans pahvi/pelti ja mistä kannattas hommata??
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joka vaatii, että ne tasopinnat on suorat ja puhtaat, sekä se liimataan kuparisprayllä. Paras olisi plaanata suoraksi/puhtaaksi sekä lohko, että kansi.
Mikään ei vituta niin paljon kuin saa koneen nippuun ja se vuotaa nestettä tai öljyä kannenvälistä. Mersun kansi on yksi syherökasa, ainakin vajaaventtiilinen.
Mikään ei vituta niin paljon kuin saa koneen nippuun ja se vuotaa nestettä tai öljyä kannenvälistä. Mersun kansi on yksi syherökasa, ainakin vajaaventtiilinen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vituiks meni mitsun kangilla suunnittelu
niissä on tosiaankin se BE poraus 48 mm ja kaulan halkaisija vain 45 mm
no, ne oliskin ollut liian hyvät muilta mitoiltaan...
nyt vain seuraavaa ehdokasta 22 mm m-tapille, jos pidetään edes ne mitsun männät vielä suunnitelmissa...


nyt vain seuraavaa ehdokasta 22 mm m-tapille, jos pidetään edes ne mitsun männät vielä suunnitelmissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Omien kokemusten perusteella -> Oon ollut joskus vähän jossain kilpailuhommissa sivusta seuraajana, muutamassakin lajissa, mutta ikinä en ole nähnyt että olis ollut 4-6kpl moottoria valmiina kasattuna odottamassa keulalle nostamista. Varsinkaan jotain vanhoja mersun koneita, mitä järkeä kasata samanlaisia koneita toullainen määrä jos vaikka kaikki onki susia? Varamoottorin ymmärrän kyllä, sun juttuja vaan en.napa kirjoitti: mua ei kiinnosta alkaa tilaamaan mitään mittatilausosia, vaan näitä koneita pitäis pystyä tekemään myös "sarjatuotantona" edullisesti... sellainen 4-6 moottoria olis aina hyvä olla valmiina kasattuna odottamassa keulalle nostamista, jos meinaa tosissaan alkaa kisaamaan...
Jossai radio-ohjattava pikku auto kuviossa voisin kuvitella että on noin monta varamoottoria

Missä lajissa ajattelit lähteä kilpailemaan?
ihan omaksi huvikseni ajattelin ajella
tuskin ikinä mitään virallista kilpailua, mutta "harjoituksissa" vois joskus käydä (minä kun olen hieman allerginen säännöille
)
jos/kun onnistuu suunnitelemaan edullisen ja suhteellisen kestävän koneen, niin kyllä niitä silloin kannattaa muutama tehdä heti kerralla varastoon, mulla kun ei ole tapana kovin usein vaihtaa automerkkiä/mallia jolla ajelen
ja tässä omassa projektissa olen kyllä heti ottanut sellaisen asenteen, että ainakin 2-3 konetta tulee rähähtämään totaalisesti jossain vaiheessa, kun aletaan hakemaan oikeaa suhdetta turbon ja remmin yhteiseloon
siksikin pitää löytää edulliset osat alakertaan, itse perusmoottoreita (m103 2.6 lohko ja kansi) saa n. 50 eurolla, eli ne ei maksa käytännössä mitään...
fiatin TC koneita oli joskus melkein ladollinen
nyt olen loput niistä ja niiden osista lahjoitellut pois ja vaihtanut merkkiä mersuun...
tietysti ensin tehdään se 1 kpl "protokoneita" ja jos siitä tulee hyvä, niin sitten koitetaan seuraavasta tehdä parempi jne. siten niitä koneita vain kertyy markille...
yhdellä kaverilla taitaa olla nytkin 20 kpl volvon vinokoneita tallissa kasattuna
ja se ajaa pääasissa vain jokkista ja autokrossia... toki tekee niitä myös tilauksesta myyntiin 
mutta kiertokanki asia näyttää nyt palautuneen lähtöpisteeseen, eli pikkulohko chevyn "hondan laakerilla" (1.889"/48 mm) oleva kanki näyttää olevan ainoa järkevä vaihtoehto, niitä saa laajalla skaalalla pituuksia (5,7"-6,3"), eikä maksa paljoa... jotain reilu 400 taalaa/8 kpl, m-tappi on .927"/23,5458 mm, eli ei taida valitettavasti auttaa diesel miehiä
mutta riittää bensakoneeseen ja voi puslittaa tarvittaessa pienemmälle tapille... vai mikä dieselissä nyt taas olikaan se m-tapin koko (vaparissa ja turbossa oli kuitenkin eri, sen muistan)
edit: oliko niin, että vaparidieselissä 24 mm ja turbossa 26 mm


jos/kun onnistuu suunnitelemaan edullisen ja suhteellisen kestävän koneen, niin kyllä niitä silloin kannattaa muutama tehdä heti kerralla varastoon, mulla kun ei ole tapana kovin usein vaihtaa automerkkiä/mallia jolla ajelen


fiatin TC koneita oli joskus melkein ladollinen

tietysti ensin tehdään se 1 kpl "protokoneita" ja jos siitä tulee hyvä, niin sitten koitetaan seuraavasta tehdä parempi jne. siten niitä koneita vain kertyy markille...
yhdellä kaverilla taitaa olla nytkin 20 kpl volvon vinokoneita tallissa kasattuna


mutta kiertokanki asia näyttää nyt palautuneen lähtöpisteeseen, eli pikkulohko chevyn "hondan laakerilla" (1.889"/48 mm) oleva kanki näyttää olevan ainoa järkevä vaihtoehto, niitä saa laajalla skaalalla pituuksia (5,7"-6,3"), eikä maksa paljoa... jotain reilu 400 taalaa/8 kpl, m-tappi on .927"/23,5458 mm, eli ei taida valitettavasti auttaa diesel miehiä

edit: oliko niin, että vaparidieselissä 24 mm ja turbossa 26 mm

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Noin pientä 5 (tai ehkä aika tarkalleenkin ) vesireikää pitää porata, yksinkertainen homma, joka selviää kun laitat vanhan tiivisteen ja uuden päällekkäin ja samalla katsot, ettet poraa turhia reikiä paikkoihin, joissa kansi tai lohko ei johda vettä.
Siistejä porauksia tietysti pitää tehdä.
Siistejä porauksia tietysti pitää tehdä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Massatiiviste ehkä olisi paras ratkaisu, se kyllä kestää liimattuna sen minkä se muukin kone.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jep, kai se uusi massatiiviste sen kestää, mitä muukin kone
sitten taas bensa asiaa...
onko kenelläkään kokemusta/kuulopuheita näistä evo mitsuun tarkoitetuista mahlen "uusista" powerpak plus männistä, vaikka nyt perinteisiin wisecoihin verrattuna
tuollaiset männät ja joko nämä scat:n veivit
tai nämä eaglen tekeleet
noilla osilla sais aika edullisen ja kuitenkin kestävän alakerran, ainakin vakioon verrattuna... kiertarin hinnaksi tulee jotain reilu 50-70 €/kpl ja männälle jotain 100-130 €/kpl, kun ottaa huomioon toimituskulut ja mahdolliset verot ym. maksut jenkeistä tilattuna... suomestahan vastaavia osia ei taida saada edes kaksinkertaisella hinnalla
edit: ei nuo mahlen männät oikein kestä päivävaloa, kun niitä ajan kanssa alkoi tutkimaan
(4032 alumiinia) nämä JE:n männät pitäis olla paremmat (2618 alumiinia) tai sitten otetaan ne perinteiset wisecot (myös 2618 alumiinia)

sitten taas bensa asiaa...
onko kenelläkään kokemusta/kuulopuheita näistä evo mitsuun tarkoitetuista mahlen "uusista" powerpak plus männistä, vaikka nyt perinteisiin wisecoihin verrattuna


noilla osilla sais aika edullisen ja kuitenkin kestävän alakerran, ainakin vakioon verrattuna... kiertarin hinnaksi tulee jotain reilu 50-70 €/kpl ja männälle jotain 100-130 €/kpl, kun ottaa huomioon toimituskulut ja mahdolliset verot ym. maksut jenkeistä tilattuna... suomestahan vastaavia osia ei taida saada edes kaksinkertaisella hinnalla

edit: ei nuo mahlen männät oikein kestä päivävaloa, kun niitä ajan kanssa alkoi tutkimaan

Viimeksi muokannut napa, Su 08.08.2010 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
ja näin ahdin vaihdettu ja 3vaihteen jälkee toimii hyvin ja vetoja kyll on odotettua enemmän mutta 1ja2 vaihteel alle 2000kierrosta ahdota alle 0,4 rötää edelleen ja savuttaa sinistä.. outo homma ja vaihdan kans pahvin jokatapaukses mutta oisko vika suuttimis vai onko ilma vuotoja jossain mistä en ole niitä löytänyt. ei märkä mistää ja vaihdoin jo konehuoneen p-letkut ja suuttimien punos letkut.. vaihdan huomenna polttoaine suotimen ja kattoo taas sit.. mut outo vika ja ei loppunut ahtimen vaihdolla ees savutus...
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
joo taisin kans unohtaa kirjottaa tosta et tos oli aivan liian pieni paluu jonka korjasin ahtimen vaihdon aikana nyt 22 putkel ja lohkos 18.. et kaikis vanhoissa kiuluissa riittäny kyll.. et ei kyll pitäs johtuu siitä.. otan ehkä jo ens viikol kannen pois ja suuttimet.. sit jos vikaa ei löydy vien pumpun mittariin jonnekkin.. on kyll outo juttu ja ideat meinaa loppua kesken..
mut kannatti tehä mulla ollu niin kivaa ajella tänää ku oikeesti sai tuntea vetoa mitä halusinkin ja nyt +500hv miehet nauraa mut olluu haaveena superturbo 300/124 ja nyt mulla pien haju siitä mitä pitää tehdä ja saanut kyytiläisetkin hymyilee
eli suosittelen kaikille
mut kannatti tehä mulla ollu niin kivaa ajella tänää ku oikeesti sai tuntea vetoa mitä halusinkin ja nyt +500hv miehet nauraa mut olluu haaveena superturbo 300/124 ja nyt mulla pien haju siitä mitä pitää tehdä ja saanut kyytiläisetkin hymyilee

eli suosittelen kaikille

johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
ny vaihdettu polttoaine suodin ja loput polttoaine letkut mut ei vaa toimi. syöttöjä veivannu ees taas auttanu sekää
eli se kansi irti..
ja pääsinhän ekan kerra jo kyttienki jutuille tuli vastaa ja heti ympäri perää (varmaa saaneet soittoja) tuumas vaa et haiseepas sun auto pahalle
)))))))

ja pääsinhän ekan kerra jo kyttienki jutuille tuli vastaa ja heti ympäri perää (varmaa saaneet soittoja) tuumas vaa et haiseepas sun auto pahalle

johtaja: Antti Peltomäki
Täytyis tehdä ilmoitus poliisin toimista, tässä tapauksessa olisi ehdottomasti pitänyt noudattaa rumiluksen teesejä...hengenvaarallisten pyydyksien paikka ei ole yleisessä liikenteessä.peltsi_racing kirjoitti:ny vaihdettu polttoaine suodin ja loput polttoaine letkut mut ei vaa toimi. syöttöjä veivannu ees taas auttanu sekääeli se kansi irti..
ja pääsinhän ekan kerra jo kyttienki jutuille tuli vastaa ja heti ympäri perää (varmaa saaneet soittoja) tuumas vaa et haiseepas sun auto pahalle)))))))
Ei muutakuin asetyleeniä tai vetyä moottoriin, tai teet seoksen dieselistä ...asetonista...asetyleenistä....ja lisäksi seostat imupuolelle dityppioksidia niin eiköhän se siitä oikene ilman turboakin. Omalla vastuullasi ja enkä suosittele.
Ja jos hauluat vielä kiihkeämpää elämää isellesi ja moottorillesi, niin voin YV:llä antaa tarkempia ohjeita...mitä ja mistä niitä saa hankittua.
Meni vähän OT:n puolelle, mutta on ollut niin helevitin hauskaa, kun " hyvän suvun edustajat " lyövät päätään betoniseinään.


