


Tuota meinasin kokeilla:
teeppä suuttimien ohivuoto testi voi olla että antaa liikaa läpi ja raili romahtaa ja vetäsee vikatilaan / miten suutin korjattiin ? vaihdettiinko sinne uusia osia ja säädettiinkö penkissä yms... vai oliko pohjaprikan vaihto kyseeessä? se ei korjaa vuotavaa suutinta jos vuotaa paluu puolelle ...Mak94 kirjoitti: ↑Su 10.10.2021 09:53 Laitetaanpas tänne kysymystä ilmoille aiheeseen jatkoksi jos tähän vaikka ratkaisu löytyisi. Käytin Mercedes-Benz E 270 CDI vuosimallia 2002 ohjelmoitavana js-huollossa. CDI Tuikun ohjelma kyseessä eli pitäisi olla laadukas. Kiihtyy hyvin ja auto muuttui miellyttäväksi, mutta on nyt ruvennut sytyttelemään moottorin vikavaloa. Vikakoodiksi tulee 2051-000 Rail pressure monitoring via pressure control valve. Viikonloppuna korjattiin vuotava suutin ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Silti sytyttää vikavaloa. Parilla tutulla auto samalla ohjelmalla ja ei mitään vikavaloja sytytellyt. Onko vaan näin että oma auto ei kestä ohjelmaa ja pitäisi palauttaa vakioksi? Ei kyllä yhtään mieli tekisiOnko muilla ollut samaa ja mitä lähtisin seuraavaksi kokeilemaan? Täsmennyksenä vielä että vikavalon syttyminen ei ole riippuvainen rajusta kiihdytyksestä, taikka siitä että onko tyhjä tai täysi tankki. Se syttyy aivan milloin sattuu. Nuo seikat on suljettu pois
![]()
Jooh pelkkä pohjaprikan vaihto tehtiin vaincd211wc kirjoitti: ↑Ma 11.10.2021 20:19teeppä suuttimien ohivuoto testi voi olla että antaa liikaa läpi ja raili romahtaa ja vetäsee vikatilaan / miten suutin korjattiin ? vaihdettiinko sinne uusia osia ja säädettiinkö penkissä yms... vai oliko pohjaprikan vaihto kyseeessä? se ei korjaa vuotavaa suutinta jos vuotaa paluu puolelle ...Mak94 kirjoitti: ↑Su 10.10.2021 09:53 Laitetaanpas tänne kysymystä ilmoille aiheeseen jatkoksi jos tähän vaikka ratkaisu löytyisi. Käytin Mercedes-Benz E 270 CDI vuosimallia 2002 ohjelmoitavana js-huollossa. CDI Tuikun ohjelma kyseessä eli pitäisi olla laadukas. Kiihtyy hyvin ja auto muuttui miellyttäväksi, mutta on nyt ruvennut sytyttelemään moottorin vikavaloa. Vikakoodiksi tulee 2051-000 Rail pressure monitoring via pressure control valve. Viikonloppuna korjattiin vuotava suutin ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Silti sytyttää vikavaloa. Parilla tutulla auto samalla ohjelmalla ja ei mitään vikavaloja sytytellyt. Onko vaan näin että oma auto ei kestä ohjelmaa ja pitäisi palauttaa vakioksi? Ei kyllä yhtään mieli tekisiOnko muilla ollut samaa ja mitä lähtisin seuraavaksi kokeilemaan? Täsmennyksenä vielä että vikavalon syttyminen ei ole riippuvainen rajusta kiihdytyksestä, taikka siitä että onko tyhjä tai täysi tankki. Se syttyy aivan milloin sattuu. Nuo seikat on suljettu pois
![]()
Ei, kyllä sitä ohjataan periaatteessa kuljettajan nilkan asennolla, mutta sitten on monta rajoittavaa tekijää, joista ahtopaine on yksi.
Tuossa mallissa on vakiona pikkuinen hukkaporttiahdin.Kimi kirjoitti: ↑La 04.12.2021 08:51 Sprinter -03 309, miten näitä on ohjelmoitu? Ongelmana on todella hyökkäävä vääntö 2000-2500rpm välillä. Vaikka kuinka sievästi koittaa kiihdyttää, niin tuppaa sutimaan. Renkaat on hyvät. Mustaa myös tulee putkesta ihan kunnolla, kun vedättää. Starillakin katselin, mutta ei mitään poikkeavaa näkynyt.
Jos autoon vaan lisätään ahtopainetta, sekä polttoaineen ruiskutusmäärää (vääntöä ja tehoa), niin eihän se se hyvänen aika voi mitenkään pienentää kulutusta, vaan se lisää sitä.Betlehem kirjoitti: ↑Ma 29.11.2021 11:02 Pari vuotta sitten huollon yhteydessä kyselin huollon tehneeltä vuosikymmenten Mersu-kokemuksen omaavalta spesialistiltä, että kannattaako optimointi. Hän suositteli, että ehdottomasti kannattaa. Vein auton, E220CDI -15, suoraan huollosta lähellä olevalle "Optimoi autosi"-pajalle. Siellä luvattiin 5-15% pudotus polttoaineen kulutukseen. Mikä on osoittautunut aivan silkaksi huijaukseksi! Seuraan polttoaineen kulutusta hyvin tarkkaan ja ennen tuota ns. optimointia keskikulutus oli 6.175 l/100 km ja optimoinnin jälkeen 6.504 l/100 km. Eli kulutus lukemat nousivatkin 5.3%! Ikään kuin tukemaan lupaustaan alhaisemmasta kulutuksesta se optimoija sanoi, että joskus lukemat nousee, kun ihmiset alkaa ajamaan eri tavoin, kun tehoa ja vääntöä on enemmän. Mutta, kun ajotapa ei vaan ole muuttunut miksikään.
Kannattavaa ainoastaan ohjelmoinnin tekijälle.Betlehem kirjoitti: ↑Ma 29.11.2021 11:02 Pari vuotta sitten huollon yhteydessä kyselin huollon tehneeltä vuosikymmenten Mersu-kokemuksen omaavalta spesialistiltä, että kannattaako optimointi. Hän suositteli, että ehdottomasti kannattaa. Vein auton, E220CDI -15, suoraan huollosta lähellä olevalle "Optimoi autosi"-pajalle. Siellä luvattiin 5-15% pudotus polttoaineen kulutukseen. Mikä on osoittautunut aivan silkaksi huijaukseksi! Seuraan polttoaineen kulutusta hyvin tarkkaan ja ennen tuota ns. optimointia keskikulutus oli 6.175 l/100 km ja optimoinnin jälkeen 6.504 l/100 km. Eli kulutus lukemat nousivatkin 5.3%! Ikään kuin tukemaan lupaustaan alhaisemmasta kulutuksesta se optimoija sanoi, että joskus lukemat nousee, kun ihmiset alkaa ajamaan eri tavoin, kun tehoa ja vääntöä on enemmän. Mutta, kun ajotapa ei vaan ole muuttunut miksikään.