c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Penkissä käyty, pientä afr säätöä hieman kaipaisi.. Eikä muutenkaan paljon kehumista, koska törmättiin outoon ongelmaan, maantiellä ahtaa ainakin sen 1.6bar mutta penkissä ahdot ei enää juurikaan nouse yli 1.3bar. Onkohan joku törmännyt, tai lukenut moisesta, perin merkillistä :crazy:
Aika yleistä että penkissä ainkin automaati turbo vekotimissa että ei saa ahtoja nousemaan ihan samaan tapaan kuin oikeassa ajossa
(penkki kun ei muutenkaan vastaa tosi tilanneta on vaan hyvä apu säädellessä)
joskus ollut paljonkin juttua tälääkin foorumilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Dynon jälkeen tiellä paineet olivat taas normaalissa?
Kyllä. Ymmärtäisin kyllä jos autossa on pakokaasuahdin... Ei mene minun järkeen, kuin että kone vain hengittää penkissä niin paljon paremmin, eli vastusta liian vähän. Ajettiin kuitenkin 500nm jarrulla, kaipa sekin on sitten liian vähän :roll: Ei harmi kyllä tullut katsottua että aukeaako kaasu täysille, jos siihen vaikuttaa joku ovi/takakontin auki olo, kun varoitukset loistaa ruudulla. En tiedä sitäkään että pitikö kuski kaasua kickdown pohjassa, jos sillä joku merkitys. Täytyy tutkia asiaa.

Seoksien kanssa olisi vähän säätöä, eurochargediin oltu yhteydessä ja vähän nihkeältä homma taas tuntuu. Eikö tuon ohjelman muutokset kuuluneet samaan hintaan, tai että ainakin tekevät ne tarvittavat muutokset, tälläisen käsityksen ainakin minä sain. Alkaa palamaan oikeasti perse näiden jenkkipuljujen kanssa joille raha kelpaa, mutta mitään palvelua ei saa :evil:
Ensin myös kerrottiin että ohjelma onnistuu muuttaa 3map anturille, nyt kun asiasta kysyin että tarviis...niin lyhyt vastaus ei pysty. Jep jep. Suoraan sanottuna ketuttaa tällä hetkellä.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

tervehdys.minkälaisia lukemia penkistä irtos?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

AP-race/lake kirjoitti:tervehdys.minkälaisia lukemia penkistä irtos?
Terve. Tuloksia sitten kun niissä on jotain esiteltävää. Pitää nämä ongelmat selvitellä ensin.

Ainiin ja auto katsastettu, ei ollut päästöissä mitään ongelmia.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Penkissä käyty, pientä afr säätöä hieman kaipaisi.. Eikä muutenkaan paljon kehumista, koska törmättiin outoon ongelmaan, maantiellä ahtaa ainakin sen 1.6bar mutta penkissä ahdot ei enää juurikaan nouse yli 1.3bar. Onkohan joku törmännyt, tai lukenut moisesta, perin merkillistä :crazy:
Aika yleistä että penkissä ainkin automaati turbo vekotimissa että ei saa ahtoja nousemaan ihan samaan tapaan kuin oikeassa ajossa
(penkki kun ei muutenkaan vastaa tosi tilanneta on vaan hyvä apu säädellessä)
joskus ollut paljonkin juttua tälääkin foorumilla
Selvisi että kuski oli pitänyt kaasun pohjassa, eli kickdown nappula oli ollut myös pohjassa. Olisikohan nyt sellainen mahdollista, että kickdown pohjassa se ei anna täyttä kaasua? Jotenkin tuntuis järkevältä, että kaasu ei ole auennut kokonaan.

Eikä tietty silloin juolahtanut mieleen, että olisi tarkistanut TP:n lukemat :(
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Pansu kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:tervehdys.minkälaisia lukemia penkistä irtos?
Terve. Tuloksia sitten kun niissä on jotain esiteltävää. Pitää nämä ongelmat selvitellä ensin.

Ainiin ja auto katsastettu, ei ollut päästöissä mitään ongelmia.
Hienoa :thumbup: , tämä tieto rohkaisee tekemään lisä muutoksia omaani. :wink:
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Penkissä käyty, pientä afr säätöä hieman kaipaisi.. Eikä muutenkaan paljon kehumista, koska törmättiin outoon ongelmaan, maantiellä ahtaa ainakin sen 1.6bar mutta penkissä ahdot ei enää juurikaan nouse yli 1.3bar. Onkohan joku törmännyt, tai lukenut moisesta, perin merkillistä :crazy:
Aika yleistä että penkissä ainkin automaati turbo vekotimissa että ei saa ahtoja nousemaan ihan samaan tapaan kuin oikeassa ajossa
(penkki kun ei muutenkaan vastaa tosi tilanneta on vaan hyvä apu säädellessä)
joskus ollut paljonkin juttua tälääkin foorumilla
Selvisi että kuski oli pitänyt kaasun pohjassa, eli kickdown nappula oli ollut myös pohjassa. Olisikohan nyt sellainen mahdollista, että kickdown pohjassa se ei anna täyttä kaasua? Jotenkin tuntuis järkevältä, että kaasu ei ole auennut kokonaan.

Eikä tietty silloin juolahtanut mieleen, että olisi tarkistanut TP:n lukemat :(
Minun mielestä kickdownilla on täydet tehot käytössä ainakin vakiona.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Sen mitä tuossa tienpäällä sai kokeiltua, niin kaasu kyllä ottaisi täysille myös kickdown pohjassa, mutta oli vähän liukasta.. Joten ehkä sekin teoria on väärin. Toiseksi liian vähäinen jarruvoimakin on oikeastaan pois suljettu, kun jäällä sutimallakin paine kuitenkin nousee. Alkaa mennä merkilliseksi.

Konehuoneesta ecun päältä löysin yhdestä liittimestä huonon kontaktin, paksu puna-valkoinen johto oli liittimessä käynyt vähän lämpimänä, tiedä sitten mihin se vaikuttaa. Uusi reissu penkkiin ja tarkistaa sitten siellä noi kaasun asennot sun muut, jos edelleen paineen vähyys vaivaa. Laitoin merkille että paine on pienempi kautta matkan, ei vain max paine puutu. Hihnan luistokin vähän ihmetyttäisi, kun mitään käryä/ääntä/silppua ei ilmestynyt ja kuten totesin niin painetta uupui koko matkan.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Seoksien kanssa olisi vähän säätöä, eurochargediin oltu yhteydessä ja vähän nihkeältä homma taas tuntuu. Eikö tuon ohjelman muutokset kuuluneet samaan hintaan, tai että ainakin tekevät ne tarvittavat muutokset, tälläisen käsityksen ainakin minä sain. Alkaa palamaan oikeasti perse näiden jenkkipuljujen kanssa joille raha kelpaa, mutta mitään palvelua ei saa :evil:
Ensin myös kerrottiin että ohjelma onnistuu muuttaa 3map anturille, nyt kun asiasta kysyin että tarviis...niin lyhyt vastaus ei pysty.
Ennen vuotta 2013 ostaneille pitäisi kuulua "future flashes for free". En sitten tiedä koskeeko tämä ainoastaan sellaisia tapauksia, jossa on esim. ensin laitettu ahtimen rulla ja ECU. Sen jälkeen lisätty ilmanotto ja siihen on sitten saanut valmiin ECU:n.

Nehän kauppaa tällä hetkellä softaa, jolla voi ajaa ECU:n sisään itse ja samassa ohjelmassa ODB-lokitus, jotta voi ajaa rullilla arvot talteen ja ne sitten muokkaa ohjelman niiden perusteella.

Eipä tämä kyllä ole mitenkään uutta. Ite pyysin uutta softaa tuolla 62 mm rullalle 8.3. Ei ole vielä kuulunut vastausta. Jenkki-foorumin porukat ovat kyllä melkoisia fanipoikia tai sitten täysiä nössöjä, jotka eivät uskalla arvostella tuotteita. Tai sitten kansainväliset asiakkaat eivät ole niin tärkeitä. :think:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo kyllähän tämä Jerryn kanssa kommunikointikin tuntuu hankalalle, vastauksia ei oikein mihinkään tahdo saada ja kun kysymykset menee liian vaikeiksi, niin ei kuulu enää mitään. Olis pitänyt kerralla vaihtaa koko prkl moottorinohjaus niin löytyis säätäjiä :lol:

Ja minä ohjelmaa ostaessa erikseen vielä kysyin, että tarvittavat hienosäädöt sisältyy ohjelmaan jos niitä tarvitsee ja vastaus oli luokkaa "no problem" :eh:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Ja minä ohjelmaa ostaessa erikseen vielä kysyin, että tarvittavat hienosäädöt sisältyy ohjelmaan jos niitä tarvitsee ja vastaus oli luokkaa "no problem"
Pahoittelen, menee vähän OT. Piti oikein ääneen tuolle nauraa. Olen törmännyt työasioissa samaan asiaan (tai oikeastaan sanontaan) kun puhutaan japanilaisten tai venäläisten kanssa. Jaappanilaiset sanoo "yes, no problem", koska eivät kärsi kasvojensa menetystä mutta niillä ei ole pienintäkään käsitystä siitä mitä pitäisi tehdä. Venäläiset sanoo saman mutta eivät välitä koska käsky/pyyntö ei tullut suoraan heidän organisaatiokaaviossa olevan esimiehen kautta. :D

Täytyypä laittaa Jerrylle uusi pyyntö tuosta 62 millisen softasta.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Täällä varmaan parhaiten saa vastauksen muutamaan mieltä askarruttaneeseen kysymykseen:
- Onko järkeä käydä penkissä säädättämässä, jos vaihtaa pienemmän kompuranrullan?
- Mikä olisi hinta/laatu suhteelta tai muuten hyvä vaihtoehto pakoputkistolle. Vaatimuksia rosteria, hiljainen normi ajossa, mökää voi pitää kovilla kierroksilla, mut ei ol pakko
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jukikyy kirjoitti:Täällä varmaan parhaiten saa vastauksen muutamaan mieltä askarruttaneeseen kysymykseen:
- Onko järkeä käydä penkissä säädättämässä, jos vaihtaa pienemmän kompuranrullan?
- Mikä olisi hinta/laatu suhteelta tai muuten hyvä vaihtoehto pakoputkistolle. Vaatimuksia rosteria, hiljainen normi ajossa, mökää voi pitää kovilla kierroksilla, mut ei ol pakko
Riippuu vähän rullan koosta, pieniin muutoksiin ei tarvitse säädättää. Mutta enemmän tehoahan sillä säädöllä saa. Ostaa sen rullan mukaan valmiin ohjelman, tosin näillä kokemuksilla ei oikein Eurochargedia voi suositella :thumbdown:

Valmiita putkistoja ei taida olla olemassakaan, löytyy vain ns. catback putkistoja, eli kateista taaksepäin. Miksi putkisto pitäisi vaihtaa, jos ääntä ei haeta? Tehoa tuolla putkiston vaihtamisella ei tule, ellei sitten vaihda pakosarjoja myöten kaikkea.
Mutta jos tonneja on tuhlattavissa, niin esim. Martelius tekee handmade koko rännin. Itsellähän on Supersprintin catback(noin 1300€ yhdellä ulostulolla, kahdella taitaakin maksaa jo yli pari tonnia), väliputket/pakosarjat tehty itse. Tuolla on vielä ihan kohtuullinen meteli, mutta väkisin esim. matka-ajoon ääni hieman nousee, varsinkin takapenkillä sen huomaa.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti:Riippuu vähän rullan koosta, pieniin muutoksiin ei tarvitse säädättää. Mutta enemmän tehoahan sillä säädöllä saa. Ostaa sen rullan mukaan valmiin ohjelman, tosin näillä kokemuksilla ei oikein Eurochargedia voi suositella :thumbdown:
Ajatus olisi vaihtaa joku noin 68mm rulla eli ei hirveän pieni. Säätö penkissä.
Pansu kirjoitti:Valmiita putkistoja ei taida olla olemassakaan, löytyy vain ns. catback putkistoja, eli kateista taaksepäin. Miksi putkisto pitäisi vaihtaa, jos ääntä ei haeta? Tehoa tuolla putkiston vaihtamisella ei tule, ellei sitten vaihda pakosarjoja myöten kaikkea.
Mutta jos tonneja on tuhlattavissa, niin esim. Martelius tekee handmade koko rännin. Itsellähän on Supersprintin catback(noin 1300€ yhdellä ulostulolla, kahdella taitaakin maksaa jo yli pari tonnia), väliputket/pakosarjat tehty itse. Tuolla on vielä ihan kohtuullinen meteli, mutta väkisin esim. matka-ajoon ääni hieman nousee, varsinkin takapenkillä sen huomaa.
Alkaa olla jo vähän pehmeää tuossa putkessa, joten sillä, että jos sen uusiin niin ei viitsi alkuperäistä AMG:tä Veholta ostaa, kun voi hinta olla suurempi kuin koko autolla. catback riittää, koska loppuosa on huonommassa kunnossa kuin alkuosa. Onko tuo Supersprint ollut hyvä?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

68mm ei välttämättä kaipaa säätöä. Minulla olisi ylimääräinen 66mm rulla ja sitä saa tulla kokeilemaan jos haluaa testailla vaikutuksia. Missä penkissä meinasit säädättää?

Supersprint valmistaa putkistoja urheiluautoihin, joten kaipa sen laadun jotain on oltava. 3vuoden takuukin taisi olla. Ei nyt äkkiseltään tule parempaa rosteria mieleen.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mistäs ootte ostanu noita an-liittimiä? Erottaako sen laatukaman ja paskan tavaran myynti-ilmotuksen perusteella vai pelkästään kokeilemalla? Mä tilasin ebaysta 130 eurolla aika nipun noita kilkkeitä. Valkkasin ostopaikan sillä perusteella, millä oli tarjota nuo kaikki tarvittavat osat. Letkun valitsin lämpötilan keston perusteella (-50:stä +150:een).
Suomesta en löytänyt mieleistä kauppaa ja esim. ProRacen hinta 180 asteen letkuliittimelle oli yli 30€. Varmasti laatukas, mutta hinta kohtuuton. Ebayssa maksoin n. 13e.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti:68mm ei välttämättä kaipaa säätöä. Minulla olisi ylimääräinen 66mm rulla ja sitä saa tulla kokeilemaan jos haluaa testailla vaikutuksia. Missä penkissä meinasit säädättää?
Kattelinki joskus aikanaa tuota sun myynti-ilmoitusta tuosta kompuran pyörästä. Oliko se niin, että olet itse niitä sorvaillut? Meinasin näin alustavasti joko Harista tai Sporttiautoa. Muistaakseni jossain Mynämäen tms. suunnilla on joku kompura Mersuihin "erikoistunut" pulju. En vaan muista mikä, kaippa sen googlesta löytää. Mutta soittamalla ajattelin kartoittaa tästä Lounais-Suomen seutuvilta jonkun "hyvän" paikan.
Pansu kirjoitti:Supersprint valmistaa putkistoja urheiluautoihin, joten kaipa sen laadun jotain on oltava. 3vuoden takuukin taisi olla. Ei nyt äkkiseltään tule parempaa rosteria mieleen.
Tänks.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Multa saattaisi joutaa 61mm pyörä jos nälkä kasvaa syödessä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

No Harinen ei ainakaan minun autoa ollut kiinnostunut säätämään, juttua on tässä topikissa. Motorbit ilmeisesti voisi säätää.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

aziz kirjoitti:Mistäs ootte ostanu noita an-liittimiä? Erottaako sen laatukaman ja paskan tavaran myynti-ilmotuksen perusteella vai pelkästään kokeilemalla? Mä tilasin ebaysta 130 eurolla aika nipun noita kilkkeitä. Valkkasin ostopaikan sillä perusteella, millä oli tarjota nuo kaikki tarvittavat osat. Letkun valitsin lämpötilan keston perusteella (-50:stä +150:een).
Suomesta en löytänyt mieleistä kauppaa ja esim. ProRacen hinta 180 asteen letkuliittimelle oli yli 30€. Varmasti laatukas, mutta hinta kohtuuton. Ebayssa maksoin n. 13e.
Kuvasta näkee, tai sitten ei. Niitä halvimpia kinukkiliittimiä ei saa pitämään edes liimalla, kokeiltu on ja nähty. Anodisoinnin laatu noissa kinukeissa sellainen vaaleampi. Nipoissa en ole eroja huomannut, se liitin on se minkä kartiointi yleensä kusee. Polttoainepuolen letkuissa kannattaa olla tarkkana, eikä kumiletkuja oikestaan ollenkaan, teflon kestää.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mä rakentelen öljypuolen juttuja. Mistä ostit itse, onko suosituksia, jos nää tulevat osoittautuu kelvottomiksi?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Minä ostelin yksityiseltä. Osassa taisi lukea ainakin autobahn88 tai jotain ja nekin tuntui olevan ihan ok, toiset oli jostain jenkeistä hommattu.


Tänään tultiin sitten siihen johtopäätökseen, että auto osuu penkissä väännönrajoittimiin ja siitä johtuen tehot yms rajoittuu. Nyt sitten tarviis vain poistaa rajoittimet tai nostaa niitä, olikos cdi203 perehtynyt tuohon TCU ropeltamiseen?
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Mulle vois kelvata tollanen kompuran rulla, jos ylimääräsiä on jäänyt. Tarjota voi vaikka privalla. Kokoluokka sellanen, että menee paikalleen ilman muita hihnamuutoksia.

Toivotaan, että tuo Pansun auto lähtee rokkaamaan. Kiva nähdä mitä tollasilla muutoksilla padasta irtoaa. Mulla vois olla mahollisesti yks säätäjä tiedossa. Alustavasti arveli viimeks kun kyselin, että saattas onnistua, mutta kun oma on talvikäyttiksenä, niin en oo kauheesti kiirehtiny perusvirienkään kanssa ja homma jäänyt. Pitääpä selvitellä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Toi mun ylimääräinen rulla meni just tänään varaukseen yhdelle foorumilaiselle, samoin tuo isompi y-pipe. Jossain vaiheessa voin noita rullia tehtailla lisää, mutta nyt tällä hetkellä aika ei riitä, pitää saada tuo oma projekti ensin alta pois.
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

Jukikyy kirjoitti:
Pansu kirjoitti:68mm ei välttämättä kaipaa säätöä. Minulla olisi ylimääräinen 66mm rulla ja sitä saa tulla kokeilemaan jos haluaa testailla vaikutuksia. Missä penkissä meinasit säädättää?
Kattelinki joskus aikanaa tuota sun myynti-ilmoitusta tuosta kompuran pyörästä. Oliko se niin, että olet itse niitä sorvaillut? Meinasin näin alustavasti joko Harista tai Sporttiautoa. Muistaakseni jossain Mynämäen tms. suunnilla on joku kompura Mersuihin "erikoistunut" pulju. En vaan muista mikä, kaippa sen googlesta löytää. Mutta soittamalla ajattelin kartoittaa tästä Lounais-Suomen seutuvilta jonkun "hyvän" paikan.

Pansu kirjoitti:Supersprint valmistaa putkistoja urheiluautoihin, joten kaipa sen laadun jotain on oltava. 3vuoden takuukin taisi olla. Ei nyt äkkiseltään tule parempaa rosteria mieleen.
Tänks.
Oma auto on menossa kustavintien varteen Moonlight motorsportille kunhan kelit sallii suvikumeilla ajelun. Sivut löytyvät luonnollisesti netistä. Putkiongelmaan löytyy tosiaan ratkaisu Laitilasta. Heikosti vastailevat aluksi sähköposteihin, mutta kun pääsee homman kanssa alkuun niin palvelu on todella asiallista ja työn jälki hyvää.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Vesa V kirjoitti:Oma auto on menossa kustavintien varteen Moonlight motorsportille kunhan kelit sallii suvikumeilla ajelun.
Ovatko luvanneet ihan custom-ohjelman?
Viimeksi muokannut amgenter, Ma 25.03.2013 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

Sama mulla mitä vesalla. Pitäisi onnistua custom ohjelma tuolla moonlight motorsportilla maskussa. tekee yhteistyötä motorbitin kanssa tietääkseni.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Vesa V kirjoitti:Oma auto on menossa kustavintien varteen Moonlight motorsportille kunhan kelit sallii suvikumeilla ajelun. Sivut löytyvät luonnollisesti netistä. Putkiongelmaan löytyy tosiaan ratkaisu Laitilasta. Heikosti vastailevat aluksi sähköposteihin, mutta kun pääsee homman kanssa alkuun niin palvelu on todella asiallista ja työn jälki hyvää.
Laittelehan jotain kommentteja ja speksejä, kun auto on Moonlightilla käynyt.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Oma auto on menossa kustavintien varteen Moonlight motorsportille kunhan kelit sallii suvikumeilla ajelun.
Ovatko luvanneet ihan custom-ohjelman?
Valitettavasti oma osaamiseni alue on jossain aivan muualla, eli joudun uskomaan myyjän puheita tämän asian suhteen. Kävin paikan päällä jutustelemassa ja tarkoitus olisi yrittää dynamometrillä säätää ja välillä ottaa dataa myös maantiellä. Pari päivää kuulemma menee operaatioon. Lopputuloksesta ei harmainta haisulia. Koskaan en ole ennen moista operaatiota seurannut, mutta tällaistahan tämä harrastelu on. Tällä hetkellä ko. mittauslaite on epäkunnossa, mutta jahka se kuntoutuu niin katsotaan mitä tulee.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Paljonko Lapella ja amgenterillä on nyt paineet? Ja oletteko lukeneet vikakoodeja kun täydet paineet on käynyt taulussa?

Että ilmestyykö pendingiin teillä P0105 tai P0108 koodeja..
Vastaa Viestiin