muuris kirjoitti:Saako ison painesuhdetta tiputettua tuosta? Ahto-pako -suhde huononee kun ison pr menee kakkosen yli, ja minusta tuo pakopainelukema itsessäänkin on vielä turhan kova (vrt yhdellä ahtimella helposti ap >> pp). Mutta suunta on oikea, lisää säätöä vaan
Juu saa varmasti vieläkin tuo oli ihan eka kokeilu ja tosiaan heti meni parempaan suuntaan.
muuris kirjoitti:Saako ison painesuhdetta tiputettua tuosta? Ahto-pako -suhde huononee kun ison pr menee kakkosen yli, ja minusta tuo pakopainelukema itsessäänkin on vielä turhan kova (vrt yhdellä ahtimella helposti ap >> pp). Mutta suunta on oikea, lisää säätöä vaan
Juu saa varmasti vieläkin tuo oli ihan eka kokeilu ja tosiaan heti meni parempaan suuntaan.
Paskot se mihinkään parantanut pakopaine anturille menevä letku vain vuoti.. Nyt sain pr:t 2 ja 2 mutta pakopaine huitelee edelleen jossain omissa sfääreissä:
pakottaa.png
Kellään hyviä ideota mikä tässä nyt mättää..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Otin pakoputken pois ja hitsailin neljäntuuman putkesta pätkän alkukäyrää:
eipakota.png
Eli kolmen tuuman putki vaihtuu nyt neloseen. Kiitokset Jeemulle, kun laitoit tarvikemotissa ajatuksen kuumanpuolen putkien mitoituksesta hautumaan päähän Alla vielä muutama otos paine vs. pakopaine:
muuris kirjoitti:Hienoa että alkaa rokkaamaan! Tuosta käppyrästäkin päätellen paras tilanne on kun molemmilla pr 2,0, silloin on pakopaine käytännössä ahtojen tasalla.
Paljonko nostaa ahtoja stallia vasten, ootko uskaltanu kokeilla?
Juu kyllä nyt alkaa näyttään hyvältä meinasi jo välillä usko loppua koko tuplaturbo homman kanssa.. En oo kokeillu.
PS: ois mukava nähän siitä konehuoneesta kuvaa vaikkei viimesenpäälle siisti oiskaa, ihan vaan että miten se ahtoputki kiemurtelee sielä ja miten mahtuu yms
Viimeksi muokannut johani, Ke 29.10.2014 12:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Putki tehty ja hyvin tuntuu nyt pelaavan. Kaasuun vastaa nopeammin ku perheen käyttis joka on 2003 320cdi. Ohituskiihtyvyyskin näyttäs olevan mallillaan. Seisova lähtö 80kmh vauhdista nelonen silmässä ja lappu lattiaan heti lähtee repimään niin että meinaa 265 levestä nakista pito karata silti 80-120 aika 3.157s.
Nyt penkitetty. Väännöt kohdallaan, mutta tehoja puuttuu vielä. Sitten kun oli irroitettu penkistä niin tuli mieleen että oiskohan tuo ilmansuodatin (n23cm kartio) voinut ahdistaa tai vakio imusarja? Mitäs on viisaammat mieltä?
IMG_20141129_121651.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tolkuton alavääntö, menee kardaanit rusetille . Vaikka yläpää onkin potentiaaliin nähden vajaa niin silti mahtavasti onnistunut viritys. Ilmansuodatin voi hyvinkin ahdistaa, vakio imusarja ei, mites pakopaineet oli? Entäs polttoainelinjasto, minkä kokoista putkea ja onko riittävä siirtopumppu?
Jos putsari ahdistaa nii koevedolla ilman sitä huomaa varmasti eron, tai sitten voit viritellä alipainemittauksen Holsetin ja putsarin väliin.
Polttoaine puoli pitäis olla kunnossa koska savua tuli ihan yläkierroksille asti. Alla näkyy paineet tuossa viimeisessä vedossa:
1027nm.png
Pakosia on tuossa vedossa näköjään ollut taas ihan reippaasti ja ahtopainekkin laskee yläkierroksille mennessä. Lisää penkkiaikaa vaatisi että kerkeäisi kunnolla säätämään tuon pienen ja ison ahtimen suhteet kohdalleen. Välissä koetettiin ajaa pikkuturboakin kovemmin yläkierroksilla, mutta pakoset piikkasi ja joutui jättämään vedon kesken.
Seuraavalla kerralla kuitenkin ekana putsari irti ja samoilla säädöillä katsotaan ahdistaako. Sitten voisi säätää tuolle pikkuturbolle enemmän hommia niin ei tarvi ison tehdä kaikkea..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
No onpa ollu pakopainetta.. Se pitäs saada vähintään ahtojen tasalle tai mielellään allekin niin alkaa ilma virtaamaan koneen läpi. Se filtterin riittävä hengittävyys kannattaa selvittää ennen kuin säätöjä jatkaa.
Turbiini varmaan luisteli reiluun kolmeen tonniin hieman? Login kok ahtopaine on kovin pieni vääntöön nähden esim 2800 kohdalla, ts todelliset kierrokset lienee huippuväännön kohdalla hieman enemmän.
En usko että pakosarjassa on vika, vakio pakosarjakin riittää suurennetulla ahtimen laipan reiällä 450 heppaan ja tämän sarja virtaa taatusti paremmin.
Ootko katsellut kompurakartoista millä alueella pieni menee nykyisillä painesuhteilla isoilla kierroksilla? Iso on varmaan ok, mutta olisi ok pienemmälläkin. Itse kokeilisin edelleen nostaa pienen painesuhdetta ja isompaa pakopesää siihen, jos sais vaikka lainaan
Rattaisiin suihkutettiin jotain liimaa / kitkanlisäys ainetta eikä ainakaan huomattu että olisi luistanut. Turbiinin luistosta en osaa sanoa. Tarkoitus on tosiaan ajaa pikku turboa pidemmälle kuin viimeksi jos vain ppaineet saadaan pidettyä kurissa. Ei ainakaan minulla ole tiedossa löytyykö tuohon masterin pikkuturboon eri kokoisia pakopesiä?
Penkissä käyty ja ei merkittäviä parannuksia :/ aina sama kuoppa tuossa 4800rpm paikkeilla kuin edelliselläkin kerralla. No jotain positiivistakin, eli huomattiin että vedossa korkeammilla kierroksilla alkaa pakosarja punottamaan heti tuosta ensimmäisen (pikkuturbon ohittavan) hukkaportin alta ja välillä koko portti alkoi menemään alhaalta punaiseksi. Tästä pääteltiin että pakosarja täytyy tehdä uusiksi.