Rönttäänkin tuli jotain pientä taas pitkästä aikaa, kaveri toi tänään mukanaan pari Alpinen vahvistinta.
Tyypiltään ne ovat PDX-4.100 ja PDX-1.600 kai näilläkin jotain meteliä saadaan aikaiseksi
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Tilattu kullatut pultit, mutterit ja lipat viety kiillotettavaksi.. Pitäisi saada motivaatio että purkais vanteet puhallusta varten.
Ja hyvällä tuurilla löytyi myös cosworth:n keskikonsoli, sitte miettiä että mitäs seuraavaksi keksis
Viimeksi muokannut C280, Su 09.12.2012 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta foorumin porukalle ja varsinkin niille joiden kanssa taas tänä vuonna tullut tehtyä kauppaa
Alkoi joululoma joten oli nyt pakko sitten vähän perehtyä noihin 190:n takajarruihin, mutta tältä päivää loppui motivaatio kesken kun oli kaikenlaista kuusen hausta lumitöihin.. vielä yksi mäntä pitäisi hioa ja sitten saisi kasailla.. jotenkin hioamaton mäntä erottuu kuvasta
Ettei vain tulisi liian helppoa näin välipäivinä nuotten autojen kans, niin rönttä päätti jäädä pihaan hajonneen moniurahihnan kiristimen muodossa.
No jotain hyvääkin sillä juuri kävin ottamassa renkaat pois vihreän talvivanteilta että ne saa vietyä puhallettavaksi ja sillä kuormalla tulin juuri pihaan ja aloin kuuntelemaan että mikä pitää nuon vaikeaa ääntä, heti auto sammuksiin ja pelli pystyyn niin ei tarvinnut vikaa kauaa paikallistaa kun rullasta oli kadonnut jo toinen reuna ja hihna siinä puoliksi päällä. No auto pajaan ja Seinäjoelle toisella autolla osia etsimään ja tuuriakin oli kun sattui Nurmosta autokorjaamo Koskisen hyllystä nämä osat löytymään ettei tarvinnut tilailla mitään näin uutta vuotta vasten..
Jos kerkiäis vaikka viikonloppuna näiden kanssa taistella kun pääsee töistä kotiin..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
C280 kirjoitti:Ettei vain tulisi liian helppoa näin välipäivinä nuotten autojen kans, niin rönttä päätti jäädä pihaan hajonneen moniurahihnan kiristimen muodossa.
No jotain hyvääkin sillä juuri kävin ottamassa renkaat pois vihreän talvivanteilta että ne saa vietyä puhallettavaksi ja sillä kuormalla tulin juuri pihaan ja aloin kuuntelemaan että mikä pitää nuon vaikeaa ääntä, heti auto sammuksiin ja pelli pystyyn niin ei tarvinnut vikaa kauaa paikallistaa kun rullasta oli kadonnut jo toinen reuna ja hihna siinä puoliksi päällä. No auto pajaan ja Seinäjoelle toisella autolla osia etsimään ja tuuriakin oli kun sattui Nurmosta autokorjaamo Koskisen hyllystä nämä osat löytymään ettei tarvinnut tilailla mitään näin uutta vuotta vasten..
Jos kerkiäis vaikka viikonloppuna näiden kanssa taistella kun pääsee töistä kotiin..
Tutun kuuloista ! ^:D
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Ja toimii taas motivaatio kohtaus iski kun pääsi tienpäältä kotia, tuli heti mentyä pajaan ruuvaamaan.
Vanhasta oli laakeri mennyt ja oli alkuperäinen kiristin kun oli rautaisella rullalla, nyt paikallaan uuden mallinen joka on muovirullalla ja löysäys toimii 17mm hylsyllä kun vanhassa taas Torxin 10:llä. Aivan kohtuullisesti kesti koska yli 14 vuotta ollut paikallaan ja melkein 350tkm
Samalla tuli kasattua ja ilmattua Vihreän takajarrutkin, ei oo koko mun omistus aikana ollu vielä nuon hyviä jarruja tuos autos
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Tuli tarkistettua Vihreän jakoketjun kunto ja putsattua venttiilikoppa liuottimen kanssa.
Huomaa että ikä tehnyt tehtävänsä, koppa pitää hioa ja maalata ja laittaa uus tiiviste kun vanha oli kova koppura että vuoti öljyä ja sotkee moottorin kylkeä.. Mutta eikä se siitä pikkuhiljaa kesään mennessä Ja samalla kuva lipoista..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Nyt olis sitte rönttä sisäänajettu, tänään pyörähti mittariin 350tkm.
Päivääkään en oo katunu että ostin käyttöautoksi, kun muutaman päivän päästä ollut kuitenkin jo 4 vuotta tässä taloudessa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Välillä jotain edistystäkin näiden autojen kans. Lorinserit olis puhallettu ja sisäkehät polttomaalattu kiiltävän mustiksi, vielä kun keskiöt ja peitelätkät sais maalattua ruiskulla niin sais alkaa kasailemaan vanteita. Kun tuo kevätkin tulee niin kovaa vauhtia että alkaa kiirettä pukkaamaan.. Vihreään olis vaihdettuna normaali Bilsteinit eteen ja vielä pitäisi vaihtaa raidetangot että saisi kasata takaisin pyörilleen taas. Tuli tuos pari viikkoa sitten nuo talvivanteet puhallettua ja polttomaalattua valkoiseksi ja haettua niihin uudet Michelin x-ice north2 koossa 185/60-15 että mahtuu sitten raappimatta pyörimään kun saadaan korkeus sopivaksi
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Neitsyt ajo suoritettuna vihreällä, hyvin kaikki toimi mitä kerkisi viitisen kilometriä ajella.
Samalla tuli rakenneltua Pipercrossin ilmanputsari weberin päälle, että pääsi orkkis ilmanputsarista eroon.
Pölyinen kuva kun ollut kuitenkin tallissa muutaman kuukauden, mutta kai se siitä kesään mennessä valmistuu.. ja madaltuu
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Huomenna olis röntän kevät huollon aika, sovittiin kaverin kans että tehdään ennakoivana pieniä toimenpiteitä ennenkuin mitään hajoaa.
Etupäähän ei tule muutakuin raidetangon ja alapallojen vaihto, luonnollisesti pyöränkulmien suuntaus sen jälkeen.
Vaihdelaatikkoon johdinlevy, kyb-venttiili ja sähköpistoke ja luonnollisesti öljyt, suodatin yms. siinä samalla. Sitten tarkistetaan vielä ettei ole muuta huollon tarvetta autoon, mukavempi tehdä remontit näin ettei tarvitse tuolla tien päällä ihmetellä vaan saa vaan nauttia ajamisesta
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Kevät huolto suoritettuna, aikaa meni jotakuinkin 4 tuntia korjaamo oloissa. Mutta kyllä nyt kelpaa päästellä, ei olisi kyllä uskonut kuinka paljon tuo johdinlevyn, kyb-venttiilin ja pistokkeen vaihto voi vaikuttaa Tuntuu kuin ajaisi paljon uudemmalla ja vähemmän ajetulla
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Maalarilta saatu osat kotia, seuraavaksi kun vähänkään aikaa niin pitäisi alkaa näitä kasailemaan..
Edit. Tuli tilattua vielä Kl-varaosilta taaksekin Bilsteinit vihreään, että tulee kerralla hyvä.
Ja samaan tilaukseen uudet lukkopesät että pääsee vanhoista kuluneista eroon eikä tarvi sitte pakkasella taistella.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
hyvä että tuo vihriä sai hyvän kodin niinku sillon jossain vaiheessa threadia että äiteelle meinattiin ostaa tuo muttei ollu aikaa eikä rahua oikein leimata.
Laitoit itse vissiin kaasarin takasi?
grind kirjoitti:Onko nuo lipat eri paria? Korin väriset keskiöt vai hämääkö kuva?
Juu on eri paria kun taka lippa on tuuman leveämpi kuin etulippa, Kuva hämää väri on ruskea metallinhohto.
zalolahti kirjoitti:hyvä että tuo vihriä sai hyvän kodin niinku sillon jossain vaiheessa threadia että äiteelle meinattiin ostaa tuo muttei ollu aikaa eikä rahua oikein leimata.
Laitoit itse vissiin kaasarin takasi?
Kyllä siitä yritetään ainakin pitää hyvää "huolta" Weberi sinne on laitettu kun kerran alunperin ollu Pierburgin 2E-E sähkökaasarilla ja on paljon toimintavarmempi muutenkin.
Pakollinen vanteen osien sovitus kuva, puuttuu vielä keskimerkit..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
TPeltola kirjoitti:Koskas nää hyppää alle Laita ny yks seteli kuva niin ku tos yhel aiemmalla palstal
Kai ne joskus keväällä tulee auton alle Ei oo ny ylimääräisiä isoja seteliä kun perse auki niin että sieluun tuulee
Sisusta tuli pestyä kunnon aineilla eikä vaivaa enää homejutut takapenkillä ja samalla taakse tuli vaihdettua bilsteinit ei oo alusta enää mikään pomppulinna.. Kun seuraavan kerran kerkiää montun päälle niin vuorossa olis raidetankojen vaihto, pyöränlaakerien kiristys ja pakoputken teko sitten päästömittaus ja säätö ja konttorille muutaman vuoden tauon jälkeen
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Raidetangot vaihdettuna, laakerit kiristettynä ja pakoputki tehtynä, mutta ei oikein saksanpoikien mitoitus ollut tarkka joten piti ottaa taas rälläkkä käteen ja sovittaa. Heti kun kerkiää niin päästömittaukseen ja sitten säätö. Vielä olisi kolme lorinseria kasausta vailla mutta kun tuo kevät aurinko lämmittää niin hyvin ettei oikein huvita joten jääradalle eli vapaapäivä kaikesta tekemisestä
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Motivaatiokohtaus iski yllättäen joten piti kasailla loput Lorinserit.
Nyt sitte vain seuraavaksi uudet venttiilit ja renkaat takaisin vanteille, niin saisi sovitella takaisin auton alle että näkee paljonko pitää vielä alustaa tiputtaa että on hyvä. Tässä huono kännykkäkuva vanteista:
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Renkaat laitettu takaisin vanteille ja fiilistelyä kevät auringon kunniaksi
Pitäis vaan ostaa kunnollinen kamera kuvauksia varten eikä ottaa kuvia kännykällä..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97