c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Mulla ei ole vielä kovia paineita kun tuo 65 millinen on vielä niin iso rulla. Katsotaan sitten kun saan tuon 62 millisen paikoilleen. Lokitus menee kyllä siihen asti, että lumet ovat sulaneet.

Ainoat vikakoodit ovat tulleet kun olen syksyllä kylmässä vesisateessa ajellut 80 kymppiä vakkarilla. Silloin on tullut 2 kertaa "katalysaattori ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla". Muuta ei ole ollut.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo noi koodit pitää sitten erikseen katsoa/hakea, auton näytön mailfunction ei niitä näytä. Tarvitsee siis vähintään jonkun parin kympin vikakoodi lukijan. Vaikuttaa että noi herjat tulee joskus 1.3bar jälkeen.

Ja Jerry ei joko osaa, tai mitä lie, kun yritin kysyä että saisi korotettua väännönrajoittimia. "They are high", mutta kun kysyy että mihin ne on nostettu, niin yllätys yllätys mitään ei vastata :evil:
Alunperin kun kysyin 3bar map muutoksesta, niin sekin järjestyy, nyt kun sitä olisi vailla niin ei onnistu, eikä sen kummempaa vastausta saa. Todella luotettavan oloinen pulju, eikä tieto/taitokaan taida olla ihan odotetulla tasolla. Harmi että noista palveluista tuli jotain maksettua.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Joo noi koodit pitää sitten erikseen katsoa/hakea, auton näytön mailfunction ei niitä näytä. Tarvitsee siis vähintään jonkun parin kympin vikakoodi lukijan. Vaikuttaa että noi herjat tulee joskus 1.3bar jälkeen.
Ei tule tullut koodeja vaikka OBD-lukijalla ja starilla ollaan luettu.
Pansu kirjoitti:Ja Jerry ei joko osaa, tai mitä lie, kun yritin kysyä että saisi korotettua väännönrajoittimia. "They are high", mutta kun kysyy että mihin ne on nostettu, niin yllätys yllätys mitään ei vastata :evil:
Alunperin kun kysyin 3bar map muutoksesta, niin sekin järjestyy, nyt kun sitä olisi vailla niin ei onnistu, eikä sen kummempaa vastausta saa. Todella luotettavan oloinen pulju, eikä tieto/taitokaan taida olla ihan odotetulla tasolla. Harmi että noista palveluista tuli jotain maksettua.
Tekisköhän tuo Motorbit ryhmäalennuksella ECU:n useampaan. Kuitenkin kiinnostusta näyttäisi olevan 32- ja 55-puolella. Vielä kun löytäisi jonkun (mieluusti Suomesta), joka osaisi tuota TCU:ta rassata. TCU:sta voisi kyllä kysyä Evotechiltä.

CDI203, joko FIN-versio on valmis? :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

TCU:ta tuskin kukaan osaa cdi203:sta paremmin rassata, kun edes noi jenkit ei tunnu ymmärtävän sen päälle mitään. Eikös tuo koko TCU viritelmä ollut jostain muualta(tyyliin kleeman) ja eurocharged vain kopioinut sen itselle, osaavat sitten paria hassua parametria muuttaa.

Omaa TCU:ta en saa luettua cdi203:lle, kun prommeri paskana tällä hetkellä. Ellei tuohon ole jotain muuta keinoa millä ottaa filu ulos.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:Paljonko Lapella ja amgenterillä on nyt paineet? Ja oletteko lukeneet vikakoodeja kun täydet paineet on käynyt taulussa?

Että ilmestyykö pendingiin teillä P0105 tai P0108 koodeja..
Kohta pääsee paineistaan kun tiet sulaa, onkos teillä vakioalustat vai jotain muuta?
Vogtlandin vieterit on vissiin hyvät ja halavat ja niillä tulis myös balanssiin korkeus.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Vakio vieterit, himpun tuota saisi kyllä madaltaa. Mutta tosiaan vain himpun, kun haluan että tuolla voi vielä lastissa ajaakin ja pääsee nosturille ilman kikkailuja.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Ite laitoin just bilsteinin b14 pss:t tilaukseen. Saa nähdä minkälaiset on ja tuleeko nuo ikinä, kun ensimmäinen paikka mistä tilasin palautti jo rahat, kun varastot on tyhjät. BC racingit olisin laittanut, jos niillä olis tuv-paperit. Niissä kun tuo korkeuden säätö on fiksusti toteutettu tolpan pituutta muuttamalla eikä pelkkää preloadia. Muutenkin tuntunut toimivan takuuasiat tarvittaessa niillä hyvin.
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Korkeudensäätö esijännitystä muuttamalla on noiden tuninkimiesten hommia. Kuka tuota edes kehtaa väittää ihan oikeasti korkeussäädettäväksi. :D
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Kakemake kirjoitti:Korkeudensäätö esijännitystä muuttamalla on noiden tuninkimiesten hommia. Kuka tuota edes kehtaa väittää ihan oikeasti korkeussäädettäväksi. :D
Jep mutta tahtoo vähintään 90% järkevän hintasista coilövereistä olla näitä, valitettavasti.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lapen lähettämä piuha toimii, löysin netistä siihen käypäisen ohjelman, millä onnistui ecun kirjoitus suoraan obd:n kautta. Kiitokset lainasta.

Mutta Jerryn kommunikointi sen kun vähenee, enää oikein mihinkään ei saa vastausta. Kysyin jo mitä se avun saanti maksaa lisää, mutta jooh.. Kyllä hieman ketuttaa tuonne työnnetyt pennoset, olisi noillakin rahoilla saanut jo melkeinpä custon säädön täällä suomessa. Että tuolta kun jotain ostatte, niin sormet ristiin että auto pelaa kerrasta. Tietty jos millään ei auton dataa tutki, niin eipä tiedä vioistakaan mitään :lol: esim. jos auto käy ohjelmoinnin jälkeen laihalla :roll:
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Onko linkkiä ohjelmaan? Pystyykö obd:n kautta seoksia tulkitsemaan luotettavasti?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:Onko linkkiä ohjelmaan? Pystyykö obd:n kautta seoksia tulkitsemaan luotettavasti?
En muista mikä se oli, mutta kunhan tuolta tallin koneelta sen katson niin ilmoittelen.

OBD:n kautta tuo mun käsikapula ainakin päivittelee tietoja aika harvakseltaan ja muutenkin antaa vain voltit mitkä loikkii ylös alas. Jotain bluetooth palikkaa ja paria softaakin tuossa kokeiltiin, mutta en minä noihin kyllä luottais. Laajakaista ja thats it :thumbup:
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Saako sielä obd:n kautta edes täyskaasuvedon seoksia ulos? Eikös nuo vakio labdatkin ole ihan perus kapeakaistasia? Laajakaistallahan nää yleensä tosiaan säädetään.

Selvis, että saan oman säädätettyä, joten enää puuttuu tuo sopiva ahdinpyörä, niin lähtee hommat taas lapasesta myös talviauton kanssa :P no jospa tän kanssa sais pysyttyä perusvireissä. Eli jos ylimääräsiä mietoja rullia pyörii hyllyssä, niin tarjota saa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jotain nauvutusta http://www.youtube.com/watch?v=1dRiDFfy ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Hyvältä tuo ahdin kyllä aina kuulostaa. Kuuluu ottavan kierroksia tosi helposti. Vaikuttivatko nokat kierrosherkkyyteen?
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

kivasti naukuu :D ja näyttää muutenkin hienolta sportilta. :thumbup:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

En oikein ymmärrä tätä kierrosherkkyys käsitettä, mutta siis ottaahan se nopeampaa kierroksia kuten nopeuttakin, kun on enemmän tehoa. Ja mitä mulle kierrosherkkyys sanoo, niin lähinnä jotain manuaalilootallisen paikallaan polkemista ja siihen vaikuttaa oikeastaan eniten koneen pyörivät massat kuin nokat(vauhtipyörä jne). Ja tuossa meidän romussahan on kierrokset/sytty/jne rajoitettu paikoillaan, joten laiskahan se on paikoillaan poljettuna oli siellä koneessa mitä hyvänsä. En siis oikein ymmärrä kysymystä, niin paremmin en osaa vastata :lol:
Onhan tuossa minulla tietty pudotettu apulaitteiden tehoja, kuten vesipumppu, laturi, ohjaustehostin, niin periaatteessa koneen pitäisi olla ns. herkempi. Ja varmaan imusarjojen parempi hengittävyys yhdistettynä kaasuläppään/snouttiin herkistää myös konetta.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Noh, nyt sitten oli tarkoitus viedä auto lappeenrantaan ja rototest dynoon, olin jo viime viikolla sinne yhteyksissä ja sovittiin että soittelen tällä viikolla. Tänään sitten soitin että josko voisi tulla, niin kaveri jutteli jonnekin puhelimen taakse "mersu...automaatti....saa vissii johonkin dynomodeen" ja sitten puhelimeen vastattiinkin ettei onnistu, ei koko kevään aikana "on vähän muita hommia". Jep jep, kuulosti siis siltä että valehdeltiin päin naamaa epämääräinen selitys, kun pelättiin automaattia vaikka koitin selittää että dynotus sillä kyllä onnistuu. Sanoisinko että törkeää, enpähän suosittele kellekään tuotakaan paikkaa.

Että tälläistä tällä viikolla. Mihinkäs vit***n tuo nyt veisi penkitettäväksi. Lappeenrannan AMW sivuilla lukee myös, ettei penkitä automaatteja. Ilmeisesti Jyväskylässä olisi myös jotain penkkejä. Tuo rototest olisi vaan ollut niin hyvä, kun ei olisi renkaiden kanssa tarvinnut puljata. Eikä jaksaisi ajaa montaa sataa kilometriä yhden penkityksen takia.
Viimeksi muokannut Pansu, Ke 03.04.2013 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kymenlaaksossa Kotkassa on penkki, mutta en tiedä miten suhtauvat tomaatteihin. Onkohan liian kaukana :roll:
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo onhan tuonne kotkaan vähän matkaa asslinnasta. Jyväskylän MoTest ois reilun parin sadan kilsan päässä. Varkauden/Kuopion seudullakin joku penkki ollut.
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Täs virimiehille ehdoton osa jos hakee sitä lopullista voimaa :D
http://www.ebay.com/itm/ONLY-FOR-MERCED ... 0c&vxp=mtr
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Motestin penkissä ajetaan oma, jos Mersun penkissä käytän. Tosin vuokrataan penkki omaan käyttöön. En tiedä penkittääkö Oikari automaatteja. Ainakin aiemmin on penkittänyt.

Voiko tolla vetää kun laittaa vaan luistoneston pois ja "manuaalilla" valitsee vaihteen vai onko muita hyviä kikkoja penkitystä varten?
KimmoN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 28.10.2004 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja KimmoN »

Rasse Ruokonen Vantaalla. Huipputyyppi, kilpa-autoinsinööri ja omistaa Rototest-penkin.
http://www.toniruokonen.com/fin/00-fi_startpage.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Kivasti ääntää Pansun auto :thumbup:.

Tosta Rasmus Speedistä vähän erilainen kuva: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dWjY-fL9Jg" onclick="window.open(this.href);return false;
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Zamppa kirjoitti:Voiko tolla vetää kun laittaa vaan luistoneston pois ja "manuaalilla" valitsee vaihteen vai onko muita hyviä kikkoja penkitystä varten?
Dyno mode:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ES3yFl-Tc
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

amgenter kirjoitti:
Zamppa kirjoitti:Voiko tolla vetää kun laittaa vaan luistoneston pois ja "manuaalilla" valitsee vaihteen vai onko muita hyviä kikkoja penkitystä varten?
Dyno mode:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ES3yFl-Tc

Kiitos! Olin kuullut vaan huhuja tästä, mutta tuossahan se on selkeesti neuvottu.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Laitetaan vielä tämä ylös jos joku ei tiedä:

ECU mikä lie reset (nollaa jotain adaptaatioita)

1. Virta-avain 2 asentoon
2. Kaasu pohjaan (vähintään 5 sekuntia, ei ole tarkka voi pitää 10 sekuntiakin)
3. Virta-avain 0 asentoon, sen jälkeen jalka pois kaasulta
4. Tupakin mittainen tauko (2 minuuttia, ei haittaa vaikka vähän pidempäänkin, tarkka aika ei tiedossa)

Kannattaa kokeilla, jos esim. kickdown on hitaanpuoleinen tai tuntuu siltä, että vaihtaminen on mennyt laiskaksi.
KimmoN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 28.10.2004 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja KimmoN »

Kakemake kirjoitti:Kivasti ääntää Pansun auto :thumbup:.

Tosta Rasmus Speedistä vähän erilainen kuva: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dWjY-fL9Jg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei taatusti ole ensimmäinen eikä viimeinen moottori joka oksentaa dynossa... Tuon videon perusteella (eikä sen kommenttien :D ) ei kannattaisi ihan kauheita johtopäätöksiä vetää. Moottoririkko on hyvin harvoin penkittäjän vika, useimmiten se "syyllinen" löytyy padan tekijästä/osista. Aika paljon vaativampia vehkeitä tuolla yleensä pyörii penkissä kuin tuo Ford, vaikkapa Rassen oma Skyline tai parhaillaan rakenteilla oleva 7ltr. uusikoppainen Corvette...

http://www.youtube.com/watch?v=rfdcyZ24r8M" onclick="window.open(this.href);return false;
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

KimmoN kirjoitti:
Kakemake kirjoitti:Kivasti ääntää Pansun auto :thumbup:.

Tosta Rasmus Speedistä vähän erilainen kuva: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dWjY-fL9Jg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei taatusti ole ensimmäinen eikä viimeinen moottori joka oksentaa dynossa... Tuon videon perusteella (eikä sen kommenttien :D ) ei kannattaisi ihan kauheita johtopäätöksiä vetää. Moottoririkko on hyvin harvoin penkittäjän vika, useimmiten se "syyllinen" löytyy padan tekijästä/osista. Aika paljon vaativampia vehkeitä tuolla yleensä pyörii penkissä kuin tuo Ford, vaikkapa Rassen oma Skyline tai parhaillaan rakenteilla oleva 7ltr. uusikoppainen Corvette...

http://www.youtube.com/watch?v=rfdcyZ24r8M" onclick="window.open(this.href);return false;
Totta. Eniten tossa videossa ihmetyttää miten kukaan paikallaolija ei huomaa tota kolinaa toiseksviimesen vedon jälkeen. Videolla ainakin kuulee selkeästi, että joku petti.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Zamppa kirjoitti:Voiko tolla vetää kun laittaa vaan luistoneston pois ja "manuaalilla" valitsee vaihteen vai onko muita hyviä kikkoja penkitystä varten?
Dyno mode:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ES3yFl-Tc
Tuu sit kertomaan jos tuossa dynomodessa ei odotettuja tehoja löytynyt :lol:
Vastaa Viestiin