Raptec - Projekteja Vol1
Re: Raptec - Projekteja
Hieno paketti, mutta kuinka paljon tuolla kokoonpanolla on tehoja ja vääntöä? Vapari 606 ei kestä ihan kauheita.
Re: Raptec - Projekteja
Taitaa se sen verran kestää mitä G:n ajo-omituisuudet antaa myöten.kardaani kirjoitti: Vapari 606 ei kestä ihan kauheita.
Re: Raptec - Projekteja
Vähän toi Kilin imuputki mietityttää
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Raptec - Projekteja
Pakko sellaien itsellekin on vielä joskus hankkia. Tosin tuollaista vanhaa "Lada Nivan" sisustalla olevaa en huoli.johani kirjoitti:G-mersu pyöriny mielessä itselläkin useammin kun kerran mutta ovat aika hinnakkaita, ja ei niin polttoainetaloudellisia enemmän ajavalle, kesät ja ennenkaikkea talvella tosin hauskaa senkin edestä...
En muista numeroita, mutta kaikkien suurimpien putkitukkureiden kataloogeista löytyy varmasti.PTracing kirjoitti:Millä numerolla nuo loivemman ärrän putkikäyrät kulkee. Lähinnä se 42 ulkomittanen? Viime pakosarjassakin olis tarvinnu
Tottakai se sinne sopii, kun saihan sitä aikanaa ihan tehdastekoisenakin noihin kuoriin. Tehoja ei vielä mitattu, mutta jossain 300hepan paikkeilla oli tavoitteet.eseestie kirjoitti:Komiaa kalustoa! Tuo Gee oli mielenkiintoinen yllätys. Näyttää se leveäkantinen jotenkin sopivan Geen konehuoneeseen (josko sitä tuon oman Geen konehuoneeseenkin saisi kuutoskoneen)...
Kuinkas paljolti tuossa Geen koneessa on potkua?
Kestää sen minkä kestää. Sitten kun hajoo niin tilalle vaan alkuperäistä turbokonetta. Yllättävän hyvät ajo-ominaisuudet tommosessa vanhassa laatikossa on sinne moottoritienopeuksiin asti ja vähän ylikin.Mika.T kirjoitti:Taitaa se sen verran kestää mitä G:n ajo-omituisuudet antaa myöten.kardaani kirjoitti: Vapari 606 ei kestä ihan kauheita.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Re: Raptec - Projekteja
Tässä vuosien varrella on tullut kokeiltua monenlaista valmistustapaa moniventtiilin pakosarjan suhteen. Suurimmiksi ongelmiksi tahtoo aina muodostua soikean muotoinen pakoaukko, tilanahtaus ja sarjan valmistukseen kuluva järjetön aika. Perinteisesti prässätyllä supparilla tulee aina se muutama sentti suoraa ennen ensimmäistä kurvia joka hankaloittaa huomattavasti ison pakoputken rakentelua ainakin W124 ja W201 korimallin autoissa.
Lyhyiden "cummins" tyylisten sarjojen osien katkominen, sovittelu ja sisäpuolen siistiksi kalvaminen on todella aikaa vievää joten sellaisen teettäminen tulee monesti liian kalliiksi asiakkaalle.
Pikkuhiljaa olen kehitellyt yksinkertaista / kustannustehokasta pakosarjaa 605 ja 606 moottoreihin maltillisille tehotavoitteille.
Tein työkalun jolla saa prässättyä kurviin suoraan pakokanavan muotoisen levityksen.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0138_zpsc0c36432.jpg)
Tässä kurvit sopivasti lyhennettyinä ja hitsattuna laippaan.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0132_zps856de1a1.jpg)
Om606 pakosarja valmiina T3 laipalla
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0729_zps0ee93946.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0733_zpsffbf46f7.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0735_zpse7ede8d6.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0736_zps9a4e33ce.jpg)
Sarjasta tulee lyhyt ja yksinkertainen. Tällaisella sarjalla saa ainakin reilusti tilaa pakoputkelle ja pakosarjan mutterien kiristys on helppoa. Virtaus varmasti riittävä perus ST rakennelmiin.
Lyhyiden "cummins" tyylisten sarjojen osien katkominen, sovittelu ja sisäpuolen siistiksi kalvaminen on todella aikaa vievää joten sellaisen teettäminen tulee monesti liian kalliiksi asiakkaalle.
Pikkuhiljaa olen kehitellyt yksinkertaista / kustannustehokasta pakosarjaa 605 ja 606 moottoreihin maltillisille tehotavoitteille.
Tein työkalun jolla saa prässättyä kurviin suoraan pakokanavan muotoisen levityksen.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0138_zpsc0c36432.jpg)
Tässä kurvit sopivasti lyhennettyinä ja hitsattuna laippaan.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0132_zps856de1a1.jpg)
Om606 pakosarja valmiina T3 laipalla
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0729_zps0ee93946.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0733_zpsffbf46f7.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0735_zpse7ede8d6.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20OM606/IMG_0736_zps9a4e33ce.jpg)
Sarjasta tulee lyhyt ja yksinkertainen. Tällaisella sarjalla saa ainakin reilusti tilaa pakoputkelle ja pakosarjan mutterien kiristys on helppoa. Virtaus varmasti riittävä perus ST rakennelmiin.
Viimeksi muokannut Petehri, Pe 01.11.2013 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Raptec - Projekteja
ei voi kuin kiittää LVI alan ihmisiä kun ovat esim nuo T-haarat keksineet, niistä pikkuisen nätti tehdä nuo väliputket. eikä tartte vingulla ajella.
Komeaa jälkeä jälleen![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
Komeaa jälkeä jälleen
![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
Re: Raptec - Projekteja
Kestääkö noin pitkä pakosarja yhtenäisellä laipalla lämpötilamuutoksia ja -eroja ilman ongelmia? Omassa M102-koneessa tein yhtenäisen järeän laipan 16-millisestä aineesta ja sarjan putket repesivät hitsisaumojen kohdilta pelkässä kesäajossa. Laippa, käyrät ja T-kappaleet olivat mustaa rautaa, jonka lämpölaajeneminen on pienempi kuin rosterin. Laipan katkaiseminen sylinterien välistä poisti ongelman.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Raptec - Projekteja
Sopivat kattotelineet tuli alkutalvesta yhden purkuauton mukana ja pakkohan ne oli asemoida paikoilleen.Jube kirjoitti:Laita kattotelineet tuohon
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Lintta/IMG_0910_zpse08461f3.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Lintta/IMG_0903_zps225496c4.jpg)
Varastosta löytyneet järkyttävän rumat kiinalamput tuli sävytettyä vanteiden kanssa samaan sävyyn.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Lintta/IMG_0880_zps7e442086.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Lintta/IMG_0887_zpsb6bb2f6f.jpg)
Linttaan tuli pitkä leimakin taas huomautuksetta joten se saa palvella edustus autona vielä ainakin vuodenpäivät.
![Wtf? :wtf:](./images/smilies/icon_wtf.gif)
![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
Re: Raptec - Projekteja
Tuossa vehkeessä on useampaa sorttia kukkastakin, eikä vähäisimpänä huumorin... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Raptec - Projekteja
Eikö lintta ollut myynnisä yhessä kohtaa? Eikö kelvannu kelletkään?
Todella hieno linttarönttä, kelpaisi minullekkin vaikka se oranssi sopi paremmin noihin vanteisiin..![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Todella hieno linttarönttä, kelpaisi minullekkin vaikka se oranssi sopi paremmin noihin vanteisiin..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Raptec - Projekteja
Ymmärrän toki, että noi tuikut on huumorilla laitettu, mutta silti sanon, että "ei helvetin helvetti"! Sitähän sää kysyit.. ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Orkkikset hyttysverkoilla varustettuna sopis tohon tyyliin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Orkkikset hyttysverkoilla varustettuna sopis tohon tyyliin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Raptec - Projekteja
aziz kirjoitti:Ymmärrän toki, että noi tuikut on huumorilla laitettu, mutta silti sanon, että "ei helvetin helvetti"! Sitähän sää kysyit..
Orkkikset hyttysverkoilla varustettuna sopis tohon tyyliin.
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: Raptec - Projekteja
aziz kirjoitti:Ymmärrän toki, että noi tuikut on huumorilla laitettu, mutta silti sanon, että "ei helvetin helvetti"! Sitähän sää kysyit..
Orkkikset hyttysverkoilla varustettuna sopis tohon tyyliin.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: Raptec - Projekteja
Ei valitettavasti ole.j.a kirjoitti:onkos toi rönttä ihaltavana raptecin osastolla acs:ssä
Tämän vuoden messutouhuihin tuli erikoinen juonenkäänne. Näyttelyn järjestäjiltä tuli tieto paripäivää sitten meidän osaston olevan olevan huomattavasti sovittua suurempi. Alunperin messuille oli menossa vain 2 autoa, mutta osaston koko olikin nyt 144m2.
Meinasi tulla hieman kiire, kun oli kehitettävä jotain täytettä osastolle parinpäivän aikana.
Tervetuloa tutustumaan osastollemme nyt pääsiäisenä Helsingin Messukeskukseen!!!
Re: Raptec - Projekteja
hyvännäköstä kalustoa oli!
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: Raptec - Projekteja
Kyllä...ja lankku marjapuuron värisenä hemmetin hieno!
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Raptec - Projekteja
Ja sitte tänne pohojoosessa asuville niitä kuvia ku ei pääse paikanpäälle ihastelemaan ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: Raptec - Projekteja
Oli kyllä todella hieno, ainua mistä en itse pitänyt oli sivupeilit. Repsikan puolella olisi saanut olla myös "pitkä" peili.aziz kirjoitti:Kyllä...ja lankku marjapuuron värisenä hemmetin hieno!
Tuolla on paljolti kuvia, muistakin kun pelkästään Mersuista
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: Raptec - Projekteja
Messuilta kotiuduttu. Loppupeleissä pitkä viikonloppu meni mukavasti vaikka ns. "väkisin tehty" kiire meinasikin käydä aluksi hermoille.
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1335_zps90f7175f.jpg)
Osastolla oli näytillä Petri Lemmetyn todella häijy 1100 hepppainen Drifting C126:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1347_zpsf296777f.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1353_zpsf5d3ccbe.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1308_zps0603f4a7.jpg)
Toisena Drifting autona esillä Onni Ojalan näyttävä W201 2.3 16v, OM606 moottorilla:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1357_zps7e7f9857.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1358_zps330fe17f.jpg)
Onni nappasikin autollaan mukaansa Tuning puolen TOP-10 pokaalin. Onnittelut vielä kerran!
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1310_zpsc580213e.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1373_zps87c58d00.jpg)
Oma 130Cdi Vito tuli osastolle lähinnä täytteeksi / liikkuvaksi mainoskyltiksi. Tässä vielä siitäkin pari kuvaa:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1331_zps61268bbf.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1329_zps73c1b810.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1345_zps6f1a16a9.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1335_zps90f7175f.jpg)
Osastolla oli näytillä Petri Lemmetyn todella häijy 1100 hepppainen Drifting C126:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1347_zpsf296777f.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1353_zpsf5d3ccbe.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1308_zps0603f4a7.jpg)
Toisena Drifting autona esillä Onni Ojalan näyttävä W201 2.3 16v, OM606 moottorilla:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1357_zps7e7f9857.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1358_zps330fe17f.jpg)
Onni nappasikin autollaan mukaansa Tuning puolen TOP-10 pokaalin. Onnittelut vielä kerran!
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1310_zpsc580213e.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1373_zps87c58d00.jpg)
Oma 130Cdi Vito tuli osastolle lähinnä täytteeksi / liikkuvaksi mainoskyltiksi. Tässä vielä siitäkin pari kuvaa:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1331_zps61268bbf.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1329_zps73c1b810.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/ACS2013/IMG_1345_zps6f1a16a9.jpg)
Re: Raptec - Projekteja
Siis hetkinen, tästä voisi lukea enemmänkinPetehri kirjoitti: ... 130Cdi Vito ...
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Raptec - Projekteja
Kyllä, tuntui kulkua olevan kohtuullisesti kerran Turkuhighwayllä....thenq kirjoitti:Siis hetkinen, tästä voisi lukea enemmänkinPetehri kirjoitti: ... 130Cdi Vito ...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Raptec - Projekteja
120cdi mihin on laitettu laadukas ohjelma ja tehty jotain muutakin?
Tai sitten siellä on vanha nokileka pellin alla ja 130cdi meinaa että kilowatit on neljännellä sadalla![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Tai sitten siellä on vanha nokileka pellin alla ja 130cdi meinaa että kilowatit on neljännellä sadalla
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Raptec - Projekteja
130 tarkoittaa 300 hp, jonka saa aika helposti 6 sylinterisestä cdi moottorista.
Pitkään vitoissa ollut tuo tehokoodaus käytössä:
120 = 200 hp
112 = 120 hp
108 = 80 hp
110d = paljon ongelmia, vähän tehoa![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Pitkään vitoissa ollut tuo tehokoodaus käytössä:
120 = 200 hp
112 = 120 hp
108 = 80 hp
110d = paljon ongelmia, vähän tehoa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Raptec - Projekteja
^^ Ko. faktat olikin tiedossa, silläpä juuri halusin kuulla lisää ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Raptec - Projekteja
No ei ollu ihme että 70% kaasulla piti pakun perässä könytä....veskola kirjoitti:130 tarkoittaa 300 hp, jonka saa aika helposti 6 sylinterisestä cdi moottorista.
Pitkään vitoissa ollut tuo tehokoodaus käytössä:
120 = 200 hp
112 = 120 hp
108 = 80 hp
110d = paljon ongelmia, vähän tehoa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Raptec - Projekteja
No mitä, softaa koneeseen, parempaa pakoputkea ja menoksi...ei mitään rakettitiedettä mitä täällä ei jo ole ollut. Siinä kohtaa kun alkaa olla 140 niin alkaa mennä jo jännäksi..thenq kirjoitti:^^ Ko. faktat olikin tiedossa, silläpä juuri halusin kuulla lisää
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Raptec - Projekteja
190 tuli acs kuolattua:-). Asiallista työn jälkeä8)
Re: Raptec - Projekteja
Oho...puolen vuotta näköjään vierähtänyt edellisestä projekti päivityksestä.
No eipä täällä silti ihan toimettomana olla oleskeltu. Kevät ja alkukesä meni vauhdikkaasti oman pihan ja autotallin kimpussa. Loppukesä ja syksy sitten taas hallin laajennuksen parissa. Omat autoprojektit ei siis ole kesän aikana juurikaan edistyneet, mutta asiakkaiden autoja on kuitenkin nypitty kuntoon aina kun aikaa on riittänyt. Nyt saa rakennus touhut rauhoittua toistaiseksi ja talvella keskitytään taas auto projekteihin.
Vito on alun perin siis 120Cdi -07 eli 3.0 V6 moottorilla. Siihen on muutama vuosi sitten vaihdettu ohjelma + 3" RST putki + DPF poisto yms pientä. Tehoa +285hp / 600nm.
Vuonna 2010 tein tähän vitoon 3" rst putkiston katilta taaksepäin. Putkesta löytyykin kuvia tämän projektitopicin 3 sivulta. Ostin auton valmiiksi rakennettuna kaveriltani nyt viime keväänä alle 200tkm ajettuna. Auton rakenteluvaiheita vierestä seuranneena tiesin sen olevan kaikin puolin moitteettomassa kunnossa, hyvin tehty ja palvelevan työkäytössä pitkään. Mikko oli ylimaalauttanut auton kauttaaltaan pari vuotta sitten alkuperäisellä värillä ja verhoiluttanut sisustan Design Eugenilla mustalla alcantaralla ja nahalla. Muutenkin auton varusteet ja varustelu vastasi niin tarkasti omaa makua, että auto oli pakko hankkia itselle. Alkukesän viton alla pyöri messukuvissa näkyneet 5-puolaiset 8.5" + 9.5" 19" Amg vanteet, mutta kesän aikana alkoi tekemään mieli kokeilla hieman tuhdimpaa rengastusta.
Kaverilla oli myynnissä harvinaiset Breyton Magic vanteet mersun jaolla koossa 9.5 x 20" + 11 x 20" ja pakkohan niitä oli sovittaa viton alle:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_1965_zps1fd52c27.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_2016_zpsb80fcc01.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_1960_zpsd2bdb4fe.jpg)
Hyvinhän ne loppupeleissä viton alle sopi, mutta auto alkoi vaan näyttämään hävyttömän korkealta.
No loppukesästä sattui pikku vahinko Breyton:inen kanssa ja vanteet oli vaihdettava vielä saman kokoisiin, mutta huomattavasti kapeampiin / ujompiin.
Nyt alla pyörii toistaiseksi Oxigin Lexor 3-osaiset koossa 8.5" x 20 ja 10" X 20".
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_2028_zpsf4629f64.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_2025_zpse8d77152.jpg)
Viton sisustasta ja muista muutoksista ei löytynyt kunnollisia kuvia koneelta, mutta voin ottaa jokupäivä jos ne jotain täällä kiinnostaa!?
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
No eipä täällä silti ihan toimettomana olla oleskeltu. Kevät ja alkukesä meni vauhdikkaasti oman pihan ja autotallin kimpussa. Loppukesä ja syksy sitten taas hallin laajennuksen parissa. Omat autoprojektit ei siis ole kesän aikana juurikaan edistyneet, mutta asiakkaiden autoja on kuitenkin nypitty kuntoon aina kun aikaa on riittänyt. Nyt saa rakennus touhut rauhoittua toistaiseksi ja talvella keskitytään taas auto projekteihin.
Tässä tarinaa:thenq kirjoitti:Siis hetkinen, tästä voisi lukea enemmänkinPetehri kirjoitti: 130Cdi Vito ...
Vito on alun perin siis 120Cdi -07 eli 3.0 V6 moottorilla. Siihen on muutama vuosi sitten vaihdettu ohjelma + 3" RST putki + DPF poisto yms pientä. Tehoa +285hp / 600nm.
Vuonna 2010 tein tähän vitoon 3" rst putkiston katilta taaksepäin. Putkesta löytyykin kuvia tämän projektitopicin 3 sivulta. Ostin auton valmiiksi rakennettuna kaveriltani nyt viime keväänä alle 200tkm ajettuna. Auton rakenteluvaiheita vierestä seuranneena tiesin sen olevan kaikin puolin moitteettomassa kunnossa, hyvin tehty ja palvelevan työkäytössä pitkään. Mikko oli ylimaalauttanut auton kauttaaltaan pari vuotta sitten alkuperäisellä värillä ja verhoiluttanut sisustan Design Eugenilla mustalla alcantaralla ja nahalla. Muutenkin auton varusteet ja varustelu vastasi niin tarkasti omaa makua, että auto oli pakko hankkia itselle. Alkukesän viton alla pyöri messukuvissa näkyneet 5-puolaiset 8.5" + 9.5" 19" Amg vanteet, mutta kesän aikana alkoi tekemään mieli kokeilla hieman tuhdimpaa rengastusta.
Kaverilla oli myynnissä harvinaiset Breyton Magic vanteet mersun jaolla koossa 9.5 x 20" + 11 x 20" ja pakkohan niitä oli sovittaa viton alle:
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_1965_zps1fd52c27.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_2016_zpsb80fcc01.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_1960_zpsd2bdb4fe.jpg)
Hyvinhän ne loppupeleissä viton alle sopi, mutta auto alkoi vaan näyttämään hävyttömän korkealta.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Eh :eh:](./images/smilies/icon_eh.gif)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_2028_zpsf4629f64.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Vito%20120cdi/IMG_2025_zpse8d77152.jpg)
Viton sisustasta ja muista muutoksista ei löytynyt kunnollisia kuvia koneelta, mutta voin ottaa jokupäivä jos ne jotain täällä kiinnostaa!?
Re: Raptec - Projekteja
on kyllä siisti vito
ehdottomasti kuvia sisustasta...
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
S 350 TD -94
E 300 D -93
exät:
Bmw 325i coupe -93
Bmw 535iA -89
Bmw 520i -88
W210 E 200 CDI -00
W202 C 200 D -93
E 300 D -93
exät:
Bmw 325i coupe -93
Bmw 535iA -89
Bmw 520i -88
W210 E 200 CDI -00
W202 C 200 D -93