Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lähetetty: Su 03.05.2020 16:49
Ei ole kuin 170 S käsittääkseni, kuvakulma hämää. 220:ssä lamput integroitu lokasuojiin. Pietikäisellä taas kalustoa kaupan.
https://www.mersuforum.net/forum/
Missä vaiheessa penkinlämmittimien namiskat siirtyivät tuhkakupin eteen? Yhdessä 81 vuoden mallissa näin nappulat lasinnostimien välissä kun taas eräässä toisessa 84 vuotisessa ne olivat tuhkakupin edessä.Timo L. kirjoitti:Joo, tuossa on jotain nappulatuunausta harrastettu. Istuinlämmittimien paikalle (sähkölasien väliin) on laitettu fader ja sähköantennin kytkin, jota euromalleissa ei ollut lainkaan tehtaalta.
On varmaan siis tehty tavallisesta farkusta hauturi ja keulaa tuunattu samalla. Ei varmaan verojen kanssa mitään tekemistä tuolla hommalla.Macc kirjoitti:https://www.tori.fi/lappi/Mercedes_Benz ... ?ca=18&w=3
Mikähän tuon tausta oikeasti on, kun tuntuisi aika järjettömältä idealta alkaa tekemään korinvaihtona hautausautoa, kun muutenkin olivat autoverovapaita.
Mutta yhtä oudolta kuulostaisi tuoda tavallinen farkkumersu Suomeen ja alkaa sitä kovalla rahalla jatkamaan ja muuttamaan hauturiksi kun voisi vastaavan käytetyn tuoda paljon halvemmalla.tahtoomersun kirjoitti:On varmaan siis tehty tavallisesta farkusta hauturi ja keulaa tuunattu samalla. Ei varmaan verojen kanssa mitään tekemistä tuolla hommalla.Macc kirjoitti:https://www.tori.fi/lappi/Mercedes_Benz ... ?ca=18&w=3
Mikähän tuon tausta oikeasti on, kun tuntuisi aika järjettömältä idealta alkaa tekemään korinvaihtona hautausautoa, kun muutenkin olivat autoverovapaita.
Tuota on tehty aina, mm. foorumin omistajan pystärihauturi jossa on W116 keula. Olisikohan tuokin Rappoldin korittama kun on tuo matala sivuovi.Efraim kirjoitti:Hauturin vin alkaa WDB124.007 eli pitkäakselivälinen aihio.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=5286
Mut se on mulle mysteeri, miksi useat hauturit on nuorennettu eli asennettu seuraavan mallisukupolven keula.
Eli nähtävästi ei kuitenkaan ole korinvaihto, olisikon sitten tuo keulanvaihto tehty Suomessa ja siitä prosentit ja myyjä luulee korinvaihdoksi.Efraim kirjoitti:Hauturin vin alkaa WDB124.007 eli pitkäakselivälinen aihio.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=5286
Mut se on mulle mysteeri, miksi useat hauturit on nuorennettu eli asennettu seuraavan mallisukupolven keula.
Vastaan itselleni pienen tuumauksen jälkeen... Lieneekö syynä se, että hauturiautojen käyttöikä on pitkä, koska ovat kohtuullisen rauhallisessa ajossa (vaikka massaa lienee taka-akselilla kohtuullisesti) eikä kilometreja synny kuin muussa ammattiajossa. Autoa ei hankita vain muutamaksi vuodeksi. Toisaalta vaadittavien erikoislaitteiden tuotekehityskaari on pitkä, jolloin tehdas (esim. Rappold) ei saa autoja tuotantoon heti mallisarjan muuttuessa. Ja luultavasti myös MB ei toimita erikoisalustoja heti alussa, sillä heilläkin muutokset ottavat aikansa. Tällöin hauturi firma tarjoaa asiakkaalle muutetun näköisen auton, jonka ulkonäkö kuitenkin kestää aikaa. Autoon tehtävät modaukset ovat jokatapauksessa niin isoja, että keulapeltien vaihto ei nosta hintaa merkittävästi.Efraim kirjoitti:Hauturin vin alkaa WDB124.007 eli pitkäakselivälinen aihio.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=5286
Mut se on mulle mysteeri, miksi useat hauturit on nuorennettu eli asennettu seuraavan mallisukupolven keula.
Pelkääjän ovesta näyttää puuttuvan rajotin, ja ovivalokytkin näyttää olevan maalattu, joten näitten huomioiden perusteella odotukset auton todellisesta kunnosta ei oo kauheen korkeellaTimo L. kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11413255
Suomi-280 E 1981. Olis muuten kiva, mutta manuaali :-/.
Olisi rarjolla Suomi 280E -76/77 tomaatilla jos kiinnostusta olisi.Timo L. kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/280/11413255
Suomi-280 E 1981. Olis muuten kiva, mutta manuaali :-/.
No nyt on peliMacc kirjoitti:
Ja laitetaan vielä bongaukseksi w123:n mielenkiintoisella tekniikalla
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11439820
Joskus 90 luvulla tai 2000 luvun alussa oli Vehon ka. myyjällä musta 123 m117 koneella, olisikohan sama autokarra kirjoitti:No nyt on peliMacc kirjoitti:
Ja laitetaan vielä bongaukseksi w123:n mielenkiintoisella tekniikalla
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/11439820![]()
Tämä näyttää hyvinkin siltä että olen ollut tämän auton kyydissä kerran. Auto oli alunperin liikkeessä myynnissä n. 30t€ hinnalla, eli aika merkittävä pudotus on tullut hintaan (tai sitten vaan muistan summan väärin). Auton omistaja (tai sen kenet tiedän) kauppasi tätä Nettiautossa jokin aika sitten paljon halvemmalla tosin pienellä laitolla. Autossa on käsittääkseni madallettu jousitusta. Erittäin siisti auto kylläjackie kirjoitti:Vähän ajettu, erittäin ylvään oloinen 560 SEL, ja vieläpä veluureilla!
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/5 ... 0&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Teho 220hv, virhe vai joku japanin saaateversio? Tuo veluuri on kyllä hieno ja etenkin sinisenä omaan silmään sopii.jackie kirjoitti:Vähän ajettu, erittäin ylvään oloinen 560 SEL, ja vieläpä veluureilla!
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/5 ... 0&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Orkkis pyöränpultit puuttuu tästäkinjackie kirjoitti:Vähän ajettu, erittäin ylvään oloinen 560 SEL, ja vieläpä veluureilla!
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/5 ... 0&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja mikä pahempaa: kuskin puolen takapuskurin suojamuovi, eli "banaani". Kaikki rapa ja roiskeet pakkautuvat suoraan kromilistojen alle ja pääsee mätäpeikko taas kalliiseen hommaan.tahtoomersun kirjoitti:Orkkis pyöränpultit puuttuu tästäkinjackie kirjoitti:Vähän ajettu, erittäin ylvään oloinen 560 SEL, ja vieläpä veluureilla!
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/5 ... 0&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;