Zamppa kirjoitti:Voitko vielä tarkentaa missä kohdalla olen sanonut, että ämpärin kokoinen putkisto olisi aina se avain onneen, kun kehotat opiskelemaan asiaa enemmän?
No kun sanot ettei paremmasta virtauksesta haittaakaan olisi. Nimenomaan parempia tuloksia ollaan saatu esim. putkistoja kuristamalla, saatu oikea paine putkeen jne.
Eri autossa on eri pullonkaulat ja ne on minusta fiksu selvittää etukäteen ennen kuin jotain muutoksia alkaa tekemään.
No tässähän tämä koko pointti on, et saavuta yhtään mitään noiden kattien poistolla. Haluat siis ottaa selvää ensin ja tulos kun on selvillä, haluat silti toteuttaa turhan toimenpiteen, mitäs fiksua tässä on

Sanoihan amgenterkin tuossa että hänellä on katit poistettu ja resonaattorikin jopa, eikä hän eroa huomaa.
Eihän minua pakko ole uskoa, missään asiassa, mutta jos joku on skeptinen jostain ja toinen haluaa silti vängätä, niin olisihan se kiva jos tueksi on esittää jotain faktaa esim. dynotuloksia tehdyistä muutoksista, niin ollaan asiassa. Tuolta jenkkien foorumilta kun lueskelee näistä kaasuläppä virityksistä, niin ei siellä oikein tunnu silti olevan mitään luotettavaa faktaa niiden tueksi. Joku esittää jonkun käppyrän, missä on sitten jotain muutakin muutoksia tehty, niin kuka sen vannoo että juuri se on asiaan vaikuttanut, eikä se toinen muutos. Tälläisillä käppyröillä ei tee yhtään mitään. Itse olen näitä hommia harrastanut parikymmentä vuotta ja rakentanut jos jonkinlaista vekotinta, niin monesti on nähty ettei siihen pelkkään sanaan voi aina luottaa. Mutta eipä tässä ole minullakaan tähän hätään mitään konkreettista esittää, etteikö se katin poisto tuossa voisi jotain auttaa, puhun ainoastaan omasta kokemuksesta ja mitä on vähän nimekkäimpien virittäjien/dynottajien suusta kuultua. Ja onhan tätä vekotinta tullut räpellettyä aika ahkeraan vuoden päivät, niin melkein tietää mitä mikäkin muutos on tuonut tullessaan.
Viittasin tuolla 600hepalla juuri siihen, että kun joku sanoo että se auttaa sen ja sen verran, niin omien kokemusten mukaan asiat eivät todellakaan näin ole, sen kertoo raaka fakta dynossa. Jos katsoo kaikki muutokset mitä autoon olen tehnyt, niin foorumijuttujen mukaan laskemalla esim. paineet + ohjelmointi 60+hv, isompi kaasuläppä + imupuoli 10+hv, pakosarjat 20hv, putkisto + kattien poisto 10hv, nokat 30hv, parempi välijäähdytys, imusarjojen kohdistus yms pikkujutut. Eli kasassa pitäisi olla yli 480hevosvoimaa, mistä olen hieman skeptinen, toki sen näkee sitten joskus. Tietty onhan dynojenkin välillä jo niin paljon eroja, että mittatarkkuus +/- 50hv ainakin
Ja jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, itse olen vähän sillä asenteella että tee näin, älä niin kuin minä
Peace vaan, lähdenkin tästä purkamaan vaihdelaatikkoa..