c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pansu kirjoitti: Niin, kuten sanoin yleinen harhakäsitys on kun katsoo kennoa ettei se virtaisi, silmään kun se saattaa näyttää ahtaalle. Sama se on kun purat sen alkuperäisen välijäähdyttimen irti ja katsot sitä, se näyttää vielä huonommin virtaavalta kuin yksikään katti ja sen läpi kulkee kuitenkin koko koneen ilma. Toki niillä kateillakin on rajansa, mutta kuten todettua ei se näillä vireillä vielä muodostu pullonkaulaksi. Enempää en jaksa jauhaa.
Jep ja tuota kattia ei liene kukaan ole tässä keskustelussa siksi pullonkaulaksi väittänytkään. Jälijäähdyttimen ja katin vertaaminen on kohtuu turhaa. Katilla kun ei ole tarkoituskaan nostaa moottorin tehoa. Välijäähdyttimestä saatava hyöty ilman viilentyessä taas on suurempi mitä sen aiheuttama haitta virtaukseen. Ilma siitä menee läpi, mutta vastusta se aiheuttaa. Jos siitä olisi hyötyä virtaukselle, löytyisi vastaava kennosto jokaisen vapaastihengittävän imuputkesta. Uskoisin, että tehoa nostava tai putkiston virtausta parantava katti verrattuna suoraan putkeen olisi myyntimenestys.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE


Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;

Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Olihan tuolla moni jenkkikin valitellut, että auto paljon hitaampi ja "sluggish" tuolla softalla ja osa taisi palatakin vakio softaan
Harmi kun kukaan ei tohdi siellä foorumilla sanoa (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta), että homma kusee ja toimittaja ei vastaa yhteydenottoihin / lupauksiin / lisäkysymyksiin. Yksinkin tuollainen jenkkifirma Suomessa toimisi ehkä starttirahalla vuoden ja siinä se. Negatiivinen palaute tuodaan täällä niin paljon selvemmin esille.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE


Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;

Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
$9 24h lukupassista, paypal ja luottokortti näyttää käyvän.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:
Pansu kirjoitti:ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE


Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;

Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
$9 24h lukupassista.
Jeps käsitin sitten oikein, no voihan.. :eh:

Pitääkö sille arpoa sitten paikka, kokeile ja erehdy :lol: Tai eikös asennuksen jälkeen pidä jäädä aina ylimääräisiä osia
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;

Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
Maksullinen palveluhan tuo näyttäisi oleva, joten jostakin kautta Visa vain vinkumaan.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:
Lape kirjoitti:
Pansu kirjoitti:ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE


Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;

Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
$9 24h lukupassista.
Jeps käsitin sitten oikein, no voihan.. :eh:

Pitääkö sille arpoa sitten paikka, kokeile ja erehdy :lol: Tai eikös asennuksen jälkeen pidä jäädä aina ylimääräisiä osia
Mää voin tuon koittaa sulle ostaa, jos tarvit. Eihän tuo kallis ole, jos on rehellinen opus.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Zamppa, vedä vain ne katit pois sieltä niin saat vähän matalemmat äänet. That's it! (ja muutama kilo painoa pois)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:Mää voin tuon koittaa sulle ostaa, jos tarvit. Eihän tuo kallis ole, jos on rehellinen opus.
Sharing is caring. :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tattista Jarnolle, löysin sitten googlella topikin http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... 2-6-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tuolla linkki johonkin opukseen, jospa ei tarviis maksaa 9dollaria :lol:
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pansu kirjoitti:ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE
Haha :D merkittävien tehojen puolesta varmasti näin.


Amgenter: joo näin teen, jos innostun muiden hommien lisäksi. Ihan riippumatta pätkääkään näistä turhista väännöistä :mrgreen:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

:D :D 4 C32 omistajaa online samanaikaisesti :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Muuten hyvä linkki kuvineen, mutta eihän tuolla ole sen näköistä osaa ollenkaan :lol:

Muutenkin noita filttereitä on tuossa minun lootassa kaksi, tuon kuvan mukaan vain yksi :think: Noi kuulat sentään löytyy.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

amgenter kirjoitti::D :D 4 C32 omistajaa online samanaikaisesti :lol:
Onkohan uusi Suomen ennätys? Muuten, 32 farkkua ja 27 sedania on rekisteröity Suomeen.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:
amgenter kirjoitti::D :D 4 C32 omistajaa online samanaikaisesti :lol:
Onkohan uusi Suomen ennätys? Muuten, 32 farkkua ja 27 sedania on rekisteröity Suomeen.
Tässähän pitää järjestää jokin miitti kesällä. :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

No nyt löytyi hyvät kuvat ja oikeat osatkin, jos joku muukin pähkäilee joskus osien paikkaa: http://www.atra.com/manuals/individual/ ... 06-316.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Kuva

Kuva

Melkeen pääsi vakioarvoihin noissa kiihytyksissä ko kävin kokeilemassa.

Mistähän tuo torque vetää tuon bensan virtauksen?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:Melkeen pääsi vakioarvoihin noissa kiihytyksissä ko kävin kokeilemassa.
Olisko sulla jotain viripalikoita paikoillaan?
Lape kirjoitti:Mistähän tuo torque vetää tuon bensan virtauksen?
Oisko suoraan ODB2 PID "Engine fuel rate" http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

61mm+chip. Lähdöstähän tuo on aika paljon kiinni, quaife pitäs saaha.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:61mm+chip. Lähdöstähän tuo on aika paljon kiinni, quaife pitäs saaha.
Näin on, lähtöä pitää tosiaan harjoitella. Mulla on viime kesältä paras tulos race chronolla 4,9. Renkaat (255/35/r18) oli vedetty ihan kunnolla lämpöiseksi, joten sutimista ei ollut lainkaan ja muutenkin kaikki onnistui ihan nappiin. Katotaan saako tänä kesänä vielä parannettua.

Onko tuo muuten oikeasti 61 millinen kun jossain jossain crossfire-puolella oli juttua, että 61,9 milliä olisi lähempänä totuutta?
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

amgenter kirjoitti:
Lape kirjoitti:61mm+chip. Lähdöstähän tuo on aika paljon kiinni, quaife pitäs saaha.
Näin on, lähtöä pitää tosiaan harjoitella. Mulla on viime kesältä paras tulos race chronolla 4,9. Renkaat (255/35/r18) oli vedetty ihan kunnolla lämpöiseksi, joten sutimista ei ollut lainkaan ja muutenkin kaikki onnistui ihan nappiin. Katotaan saako tänä kesänä vielä parannettua.

Onko tuo muuten oikeasti 61 millinen kun jossain jossain crossfire-puolella oli juttua, että 61,9 milliä olisi lähempänä totuutta?
Jahas pitääpä mitata tuo pyörä sitten. Joo mulla 245 Pzerot, nythän ei aivan optimilämmöt vielä pidon suhteen ole. On muuten aivan älyttömän äänekkäät renkaat, sellaista ihme jurinaa kuuluu jo 30 vauhissa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:Jahas pitääpä mitata tuo pyörä sitten. Joo mulla 245 Pzerot, nythän ei aivan optimilämmöt vielä pidon suhteen ole. On muuten aivan älyttömän äänekkäät renkaat, sellaista ihme jurinaa kuuluu jo 30 vauhissa.
Aikaisemmin oli Michelin PS2:t (vieläkin nämä eturenkaina) ja viime kesänä vaihdoin Marangonit taakse kun ei rengasliikkeessä ollut mitään muuta ja Michelinit oli aivat kojakit. Marangonit ovat mielestäni huomattavasti hiljaisemmat kuin misukat.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Oliko tossa jousien vaihossa nyt jotain ihmeellistä c32:ssa? Paljon kun varotellaan, että pitäs olla mersumallin puristimet jne. Eikös nuo tolpat irtoo edestä tässä ihan normaalisti ja sit vaan irrallaan puristelee vieterit kasaan? Tuli toi alusta, mutta rikoin polveni aika pahasti just sopivasti, niin ei kyynärsauvojen kanssa jaksa asennus hommissa kovin montaa turhaa liikettä tehä :)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Lape kirjoitti:Jahas pitääpä mitata tuo pyörä sitten. Joo mulla 245 Pzerot, nythän ei aivan optimilämmöt vielä pidon suhteen ole. On muuten aivan älyttömän äänekkäät renkaat, sellaista ihme jurinaa kuuluu jo 30 vauhissa.
Aikaisemmin oli Michelin PS2:t (vieläkin nämä eturenkaina) ja viime kesänä vaihdoin Marangonit taakse kun ei rengasliikkeessä ollut mitään muuta ja Michelinit oli aivat kojakit. Marangonit ovat mielestäni huomattavasti hiljaisemmat kuin misukat.
Mullakin oli PS2 ja vaihdoin Pzero Rossot alle, niin pitoa oli kyllä helkkarin paljon enemmän vaikka koko pysyi samana. Jurinasta paha sanoa kyllä mitään, kun tuntuivat hiljaisemmillekin kuin PS2. Pitäis kokeilla jotain semisliksejä, niin näkis pitääkö ne paikaltaan kuinka paljon paremmin.
Itsellä on tuollainen ikkkunaan imukupilla tuleva kiihtyvyysmittari, sillä taisi olla juurikin 4.9s paras 0-100km/ kun auto oli vielä suht vakio ja kumit lämpimät.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Autocar oli joskus aikoinaan vetänyt 0-100 4,5 sekuntia. 0,jollakin ei kuitenkaan ole merkitystä. Alle viiden on jo melkoista haipakkaa.

Rinkuloista sen verran, että pito noissa makarooneissa on kyllä ollut omaan mieleen. Eteenkin voisi koettaa niitä, koska nuo PS2:t ovat vähän liian meluisat omaan makuun.

Uraherkkyys on kyllä aika kova kun edessä ja takana leveydeltään erilaiset vanteet. Eikä siihen auta paikallisten teiden kunto (taitaa olla ainoita pitäjiä Suomessa, jossa penkkoja ei ole aurattu muutamaan vuoteen, annetaan valua sulamisvesien tielle). Erityisesti tuo uraherkkyys tulee vastaan kun vetää liinat kiinni. Viime kesänä jouduin tekemään oikein tositilanteessa hätäjarrutuksen ja kyllä auto veteli aika kovasti.

Onkos teillä erilevyiset vanteet edessä ja takana?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Just tuossa tänään vaihtelin vanteille Pzerot, vanteet on orkkis amg:t, eli 7,5" taitaa olla edessä ja takana 8,5".

Kausalassa olis clubin penkkipäivä lauantaina, harmi kun ei vaan taida keretä sinne, sen verran olis vielä autossa kasaamista.

Eikö kukaan lämmennyt sille bensapumpun päivitykselle, se ois huomenna irti, jos joku kaipaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Eikö kukaan lämmennyt sille bensapumpun päivitykselle, se ois huomenna irti, jos joku kaipaa.
Plug and Play?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Eikö kukaan lämmennyt sille bensapumpun päivitykselle, se ois huomenna irti, jos joku kaipaa.
Plug and Play?
No melkein, pätkä bensaletkua ja pari klemmaria vaatii. Se alkuperäinen letkunpätkä on sellaista kovaa muoviletkua mikä ei niin helposti tiivisty tuohon pumppuun, mutta toimi se mulla tuolla kovallakin letkulla, tiivis tulee kun laittaa 10cm pätkän normaalia letkua siihen kovan tilalle ja kiristää klemmareilla. Ei oo siis mitään rakettitiedettä tuon asennus. Itselle tulee vielä pykälää järeämpi Walbro, en halua heiluvia paineita ja mieluummin vähän ylimitoitan. Enkä jaksa alkaa tekemään uusia bensalinjoja, niin kasvatetaan pumppua, helpompi konsti.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Kai se on keväthuolto laitettava alulleen.

Kuva
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kuinka leveitä takarenkaita teillä on näissä? Miettiny jos laittas tollasen, mutta onko 225:set turhan kapeet, sutiiko liian herkästi? C36 ei ainakaan mitenkään erityisesti jaksanut 225:silla jauhaa :roll:
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin