Jep ja tuota kattia ei liene kukaan ole tässä keskustelussa siksi pullonkaulaksi väittänytkään. Jälijäähdyttimen ja katin vertaaminen on kohtuu turhaa. Katilla kun ei ole tarkoituskaan nostaa moottorin tehoa. Välijäähdyttimestä saatava hyöty ilman viilentyessä taas on suurempi mitä sen aiheuttama haitta virtaukseen. Ilma siitä menee läpi, mutta vastusta se aiheuttaa. Jos siitä olisi hyötyä virtaukselle, löytyisi vastaava kennosto jokaisen vapaastihengittävän imuputkesta. Uskoisin, että tehoa nostava tai putkiston virtausta parantava katti verrattuna suoraan putkeen olisi myyntimenestys.Pansu kirjoitti: Niin, kuten sanoin yleinen harhakäsitys on kun katsoo kennoa ettei se virtaisi, silmään kun se saattaa näyttää ahtaalle. Sama se on kun purat sen alkuperäisen välijäähdyttimen irti ja katsot sitä, se näyttää vielä huonommin virtaavalta kuin yksikään katti ja sen läpi kulkee kuitenkin koko koneen ilma. Toki niillä kateillakin on rajansa, mutta kuten todettua ei se näillä vireillä vielä muodostu pullonkaulaksi. Enempää en jaksa jauhaa.
c32 amg
Re: c32 amg
Re: c32 amg
ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE
Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
Re: c32 amg
Harmi kun kukaan ei tohdi siellä foorumilla sanoa (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta), että homma kusee ja toimittaja ei vastaa yhteydenottoihin / lupauksiin / lisäkysymyksiin. Yksinkin tuollainen jenkkifirma Suomessa toimisi ehkä starttirahalla vuoden ja siinä se. Negatiivinen palaute tuodaan täällä niin paljon selvemmin esille.Pansu kirjoitti:Olihan tuolla moni jenkkikin valitellut, että auto paljon hitaampi ja "sluggish" tuolla softalla ja osa taisi palatakin vakio softaan
Re: c32 amg
$9 24h lukupassista, paypal ja luottokortti näyttää käyvän.Pansu kirjoitti:ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE
Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
Re: c32 amg
Jeps käsitin sitten oikein, no voihan..Lape kirjoitti:$9 24h lukupassista.Pansu kirjoitti:ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE
Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka

Pitääkö sille arpoa sitten paikka, kokeile ja erehdy

Re: c32 amg
Maksullinen palveluhan tuo näyttäisi oleva, joten jostakin kautta Visa vain vinkumaan.Pansu kirjoitti:Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka
Re: c32 amg
Mää voin tuon koittaa sulle ostaa, jos tarvit. Eihän tuo kallis ole, jos on rehellinen opus.Pansu kirjoitti:Jeps käsitin sitten oikein, no voihan..Lape kirjoitti:$9 24h lukupassista.Pansu kirjoitti:ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE
Ja sitten, löysin tälläisen " onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuota pääsee lukemaan, kun en osaa? Pitääkö tuonne maksaa jotain/rekata vai kuinka![]()
Pitääkö sille arpoa sitten paikka, kokeile ja erehdyTai eikös asennuksen jälkeen pidä jäädä aina ylimääräisiä osia
Re: c32 amg
Zamppa, vedä vain ne katit pois sieltä niin saat vähän matalemmat äänet. That's it! (ja muutama kilo painoa pois)
Re: c32 amg
Sharing is caring.Lape kirjoitti:Mää voin tuon koittaa sulle ostaa, jos tarvit. Eihän tuo kallis ole, jos on rehellinen opus.

Re: c32 amg
Tattista Jarnolle, löysin sitten googlella topikin http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... 2-6-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla linkki johonkin opukseen, jospa ei tarviis maksaa 9dollaria
tuolla linkki johonkin opukseen, jospa ei tarviis maksaa 9dollaria

Re: c32 amg
HahaPansu kirjoitti:ARGH, se oikein mitoitettu katti on yhtä kuin suora putki, se ei tiputa tehoja silloin PISTE

Amgenter: joo näin teen, jos innostun muiden hommien lisäksi. Ihan riippumatta pätkääkään näistä turhista väännöistä

Re: c32 amg



Re: c32 amg
Muuten hyvä linkki kuvineen, mutta eihän tuolla ole sen näköistä osaa ollenkaan
Muutenkin noita filttereitä on tuossa minun lootassa kaksi, tuon kuvan mukaan vain yksi
Noi kuulat sentään löytyy.

Muutenkin noita filttereitä on tuossa minun lootassa kaksi, tuon kuvan mukaan vain yksi

Re: c32 amg
Onkohan uusi Suomen ennätys? Muuten, 32 farkkua ja 27 sedania on rekisteröity Suomeen.amgenter kirjoitti:![]()
4 C32 omistajaa online samanaikaisesti
Re: c32 amg
Tässähän pitää järjestää jokin miitti kesällä.Lape kirjoitti:Onkohan uusi Suomen ennätys? Muuten, 32 farkkua ja 27 sedania on rekisteröity Suomeen.amgenter kirjoitti:![]()
4 C32 omistajaa online samanaikaisesti

Re: c32 amg
No nyt löytyi hyvät kuvat ja oikeat osatkin, jos joku muukin pähkäilee joskus osien paikkaa: http://www.atra.com/manuals/individual/ ... 06-316.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: c32 amg
Olisko sulla jotain viripalikoita paikoillaan?Lape kirjoitti:Melkeen pääsi vakioarvoihin noissa kiihytyksissä ko kävin kokeilemassa.
Oisko suoraan ODB2 PID "Engine fuel rate" http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDsLape kirjoitti:Mistähän tuo torque vetää tuon bensan virtauksen?
Re: c32 amg
61mm+chip. Lähdöstähän tuo on aika paljon kiinni, quaife pitäs saaha.
Re: c32 amg
Näin on, lähtöä pitää tosiaan harjoitella. Mulla on viime kesältä paras tulos race chronolla 4,9. Renkaat (255/35/r18) oli vedetty ihan kunnolla lämpöiseksi, joten sutimista ei ollut lainkaan ja muutenkin kaikki onnistui ihan nappiin. Katotaan saako tänä kesänä vielä parannettua.Lape kirjoitti:61mm+chip. Lähdöstähän tuo on aika paljon kiinni, quaife pitäs saaha.
Onko tuo muuten oikeasti 61 millinen kun jossain jossain crossfire-puolella oli juttua, että 61,9 milliä olisi lähempänä totuutta?
Re: c32 amg
Jahas pitääpä mitata tuo pyörä sitten. Joo mulla 245 Pzerot, nythän ei aivan optimilämmöt vielä pidon suhteen ole. On muuten aivan älyttömän äänekkäät renkaat, sellaista ihme jurinaa kuuluu jo 30 vauhissa.amgenter kirjoitti:Näin on, lähtöä pitää tosiaan harjoitella. Mulla on viime kesältä paras tulos race chronolla 4,9. Renkaat (255/35/r18) oli vedetty ihan kunnolla lämpöiseksi, joten sutimista ei ollut lainkaan ja muutenkin kaikki onnistui ihan nappiin. Katotaan saako tänä kesänä vielä parannettua.Lape kirjoitti:61mm+chip. Lähdöstähän tuo on aika paljon kiinni, quaife pitäs saaha.
Onko tuo muuten oikeasti 61 millinen kun jossain jossain crossfire-puolella oli juttua, että 61,9 milliä olisi lähempänä totuutta?
Re: c32 amg
Aikaisemmin oli Michelin PS2:t (vieläkin nämä eturenkaina) ja viime kesänä vaihdoin Marangonit taakse kun ei rengasliikkeessä ollut mitään muuta ja Michelinit oli aivat kojakit. Marangonit ovat mielestäni huomattavasti hiljaisemmat kuin misukat.Lape kirjoitti:Jahas pitääpä mitata tuo pyörä sitten. Joo mulla 245 Pzerot, nythän ei aivan optimilämmöt vielä pidon suhteen ole. On muuten aivan älyttömän äänekkäät renkaat, sellaista ihme jurinaa kuuluu jo 30 vauhissa.
Re: c32 amg
Oliko tossa jousien vaihossa nyt jotain ihmeellistä c32:ssa? Paljon kun varotellaan, että pitäs olla mersumallin puristimet jne. Eikös nuo tolpat irtoo edestä tässä ihan normaalisti ja sit vaan irrallaan puristelee vieterit kasaan? Tuli toi alusta, mutta rikoin polveni aika pahasti just sopivasti, niin ei kyynärsauvojen kanssa jaksa asennus hommissa kovin montaa turhaa liikettä tehä 

Re: c32 amg
Mullakin oli PS2 ja vaihdoin Pzero Rossot alle, niin pitoa oli kyllä helkkarin paljon enemmän vaikka koko pysyi samana. Jurinasta paha sanoa kyllä mitään, kun tuntuivat hiljaisemmillekin kuin PS2. Pitäis kokeilla jotain semisliksejä, niin näkis pitääkö ne paikaltaan kuinka paljon paremmin.amgenter kirjoitti:Aikaisemmin oli Michelin PS2:t (vieläkin nämä eturenkaina) ja viime kesänä vaihdoin Marangonit taakse kun ei rengasliikkeessä ollut mitään muuta ja Michelinit oli aivat kojakit. Marangonit ovat mielestäni huomattavasti hiljaisemmat kuin misukat.Lape kirjoitti:Jahas pitääpä mitata tuo pyörä sitten. Joo mulla 245 Pzerot, nythän ei aivan optimilämmöt vielä pidon suhteen ole. On muuten aivan älyttömän äänekkäät renkaat, sellaista ihme jurinaa kuuluu jo 30 vauhissa.
Itsellä on tuollainen ikkkunaan imukupilla tuleva kiihtyvyysmittari, sillä taisi olla juurikin 4.9s paras 0-100km/ kun auto oli vielä suht vakio ja kumit lämpimät.
Re: c32 amg
Autocar oli joskus aikoinaan vetänyt 0-100 4,5 sekuntia. 0,jollakin ei kuitenkaan ole merkitystä. Alle viiden on jo melkoista haipakkaa.
Rinkuloista sen verran, että pito noissa makarooneissa on kyllä ollut omaan mieleen. Eteenkin voisi koettaa niitä, koska nuo PS2:t ovat vähän liian meluisat omaan makuun.
Uraherkkyys on kyllä aika kova kun edessä ja takana leveydeltään erilaiset vanteet. Eikä siihen auta paikallisten teiden kunto (taitaa olla ainoita pitäjiä Suomessa, jossa penkkoja ei ole aurattu muutamaan vuoteen, annetaan valua sulamisvesien tielle). Erityisesti tuo uraherkkyys tulee vastaan kun vetää liinat kiinni. Viime kesänä jouduin tekemään oikein tositilanteessa hätäjarrutuksen ja kyllä auto veteli aika kovasti.
Onkos teillä erilevyiset vanteet edessä ja takana?
Rinkuloista sen verran, että pito noissa makarooneissa on kyllä ollut omaan mieleen. Eteenkin voisi koettaa niitä, koska nuo PS2:t ovat vähän liian meluisat omaan makuun.
Uraherkkyys on kyllä aika kova kun edessä ja takana leveydeltään erilaiset vanteet. Eikä siihen auta paikallisten teiden kunto (taitaa olla ainoita pitäjiä Suomessa, jossa penkkoja ei ole aurattu muutamaan vuoteen, annetaan valua sulamisvesien tielle). Erityisesti tuo uraherkkyys tulee vastaan kun vetää liinat kiinni. Viime kesänä jouduin tekemään oikein tositilanteessa hätäjarrutuksen ja kyllä auto veteli aika kovasti.
Onkos teillä erilevyiset vanteet edessä ja takana?
Re: c32 amg
Just tuossa tänään vaihtelin vanteille Pzerot, vanteet on orkkis amg:t, eli 7,5" taitaa olla edessä ja takana 8,5".
Kausalassa olis clubin penkkipäivä lauantaina, harmi kun ei vaan taida keretä sinne, sen verran olis vielä autossa kasaamista.
Eikö kukaan lämmennyt sille bensapumpun päivitykselle, se ois huomenna irti, jos joku kaipaa.
Kausalassa olis clubin penkkipäivä lauantaina, harmi kun ei vaan taida keretä sinne, sen verran olis vielä autossa kasaamista.
Eikö kukaan lämmennyt sille bensapumpun päivitykselle, se ois huomenna irti, jos joku kaipaa.
Re: c32 amg
Plug and Play?Pansu kirjoitti:Eikö kukaan lämmennyt sille bensapumpun päivitykselle, se ois huomenna irti, jos joku kaipaa.
Re: c32 amg
No melkein, pätkä bensaletkua ja pari klemmaria vaatii. Se alkuperäinen letkunpätkä on sellaista kovaa muoviletkua mikä ei niin helposti tiivisty tuohon pumppuun, mutta toimi se mulla tuolla kovallakin letkulla, tiivis tulee kun laittaa 10cm pätkän normaalia letkua siihen kovan tilalle ja kiristää klemmareilla. Ei oo siis mitään rakettitiedettä tuon asennus. Itselle tulee vielä pykälää järeämpi Walbro, en halua heiluvia paineita ja mieluummin vähän ylimitoitan. Enkä jaksa alkaa tekemään uusia bensalinjoja, niin kasvatetaan pumppua, helpompi konsti.amgenter kirjoitti:Plug and Play?Pansu kirjoitti:Eikö kukaan lämmennyt sille bensapumpun päivitykselle, se ois huomenna irti, jos joku kaipaa.
Re: c32 amg
Kai se on keväthuolto laitettava alulleen.


Re: c32 amg
Kuinka leveitä takarenkaita teillä on näissä? Miettiny jos laittas tollasen, mutta onko 225:set turhan kapeet, sutiiko liian herkästi? C36 ei ainakaan mitenkään erityisesti jaksanut 225:silla jauhaa 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D