Keskuslukituksen kauko-ohjaus??? MB-124.
Tuohon en voi minä valitettavasti auttaa. Ei ole hajuakaan noiden hälyttimien toiminnasta. Paitti nyt sen verta tulee mieleen, että rime:ssähän on mahdollista toki ohjata myös hälytintä. Veikkaisin, että varmaan selviää yhden/kahden johdon vetämisellä/liittämisellä rimeltä hälyttimelle.
Kaiketi se alkuperäinen systeemi laukaisee hälyn pois päältä, kun avaat avaimella ovet? Olettaisin, että tämä avaimen kääntö esim auki-asentoon voisi katkaista hälyltä käyttöjännitteen pois tms. Kun taas avaimen kääntö lukkoon kytkisi jännitteen tms..?? Tai sitten, että häly saa jatkuvan +12v sähkön, mutta sitä sitten ohjataan jollain sisääntulotiedolla tuon lukon kautta. Vitsi, pitääpä koittaa perehtyä tuohon, jos vaikka voisin auttaa. =)
Kaiketi se alkuperäinen systeemi laukaisee hälyn pois päältä, kun avaat avaimella ovet? Olettaisin, että tämä avaimen kääntö esim auki-asentoon voisi katkaista hälyltä käyttöjännitteen pois tms. Kun taas avaimen kääntö lukkoon kytkisi jännitteen tms..?? Tai sitten, että häly saa jatkuvan +12v sähkön, mutta sitä sitten ohjataan jollain sisääntulotiedolla tuon lukon kautta. Vitsi, pitääpä koittaa perehtyä tuohon, jos vaikka voisin auttaa. =)
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mulle tuli tosi nopeesti. Sunnuntaina iltapäivällä tilasin, sitten vielä jouduin sähköpostilla tarkentamaan yhen seikan, johon paja vastasi puolen tunnin viivellä (huom. sunnuntaina..??!!) kaukosta sain lähetysvahvistuksen maanantaiaamuna n.klo 7.30. Tiistaina klo 16 oli lunastettavissa postista =)
Hatunnoston arvosta toimintaa mielestäni
Hatunnoston arvosta toimintaa mielestäni

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Tilasin tommosen rimen boksin jossa aukaisu ja kiinnilaitto on punaiset johdot ja + virtaa, mihin nuo kytketään? Voisiko joku selventää mitä nuo johdot on jotka tuonne pumpulle tulee se leveä liitin on + ja - mutta mitä ne kolme on siinä pyöreässä liittimessä?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Jere Koivunen kirjoitti:Tilasin tommosen rimen boksin jossa aukaisu ja kiinnilaitto on punaiset johdot ja + virtaa, mihin nuo kytketään? Voisiko joku selventää mitä nuo johdot on jotka tuonne pumpulle tulee se leveä liitin on + ja - mutta mitä ne kolme on siinä pyöreässä liittimessä?
Tuolta löytyy mun kytkennät kutakuinkin -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1&start=30
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Rime
Simppeli kykettävä laite, tuntuu jopa toimivan. Kaivelin yhden nipun läpi etsien vilkunjohtoja huonolla menestyksellä, tai en jaksanut alkaan puukottamaan toista nippua, ainakaan vielä. Sattumoisin joku muistaa, minkäkokoisessa nipussa nuo on? Mustavalko/ vihreemusta? Vedin sen ledin hattuhyllylle nurkkaan vilkkumaan, näkeehän tuon lukituksen siitäkin. Ne ruskeat boksilta lähtevät varmaan vilkuille, väliä tuskin kumpi oikeaan tai vasempaan?
- neliveto on ylivoimaa -
Re: Rime
Mullakin on vielä nuo vilkun piuhat tonkimatta. Jaksaisikohan sitä tänään tahi huomena ehtiä. En tiiä. Mut ilmottelen omasta puolestani sit kun ne löydän. Voihan se olla, että päädyn vetämään suorat johdot vilkuille saakka. Saapi nähäBadbenz kirjoitti:Simppeli kykettävä laite, tuntuu jopa toimivan. Kaivelin yhden nipun läpi etsien vilkunjohtoja huonolla menestyksellä, tai en jaksanut alkaan puukottamaan toista nippua, ainakaan vielä. Sattumoisin joku muistaa, minkäkokoisessa nipussa nuo on? Mustavalko/ vihreemusta? Vedin sen ledin hattuhyllylle nurkkaan vilkkumaan, näkeehän tuon lukituksen siitäkin. Ne ruskeat boksilta lähtevät varmaan vilkuille, väliä tuskin kumpi oikeaan tai vasempaan?

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Ne vilkkupiuhat löytyivät minulla takapenkin alla, kuskinpuolella menevässä johtonipussa. Mulla ei ollut kuin yks nippu, josta vain revin teipit päältä pois ja sieltä ne johdot sitte löytyikin.
Tuosta hälyttimestä vielä. Hälytin menee päälle/pois kun avainta käännetään ovilukossa. Hälyttimen pitäisi kyllä kytkeytyä pois päältä kun lukossa avainta kääntää auki asentoon, mutta mullapa ei mene. Mulla tuossa on joku jännä viive eli jos kytken hälärin pois päältä, laitan ovet lukkoon kaukolukituksella, avaan heti perään ja aukaisen oven niin silloin häläri ei huuda. Mutta kun laitat illalla ovet lukkoon kaukolukituksella ja aamulla näppäät ovet auki ja aukaiset kuskin oven niin johan huutaa. Kaiken järjen mukaan tuo hälytin kyllä pitäisi kytkeytyä päälle vasta kun ovilukossa kääntää avainta lukitus-asentoon. Saattaa tietysti olla, että tuossa oven mikrokytkimessä on jotain häikkää.. Joskus ennemminkin temppuillut. Eilen otin koko systeemin pois käytöstä.
Tuosta hälyttimestä vielä. Hälytin menee päälle/pois kun avainta käännetään ovilukossa. Hälyttimen pitäisi kyllä kytkeytyä pois päältä kun lukossa avainta kääntää auki asentoon, mutta mullapa ei mene. Mulla tuossa on joku jännä viive eli jos kytken hälärin pois päältä, laitan ovet lukkoon kaukolukituksella, avaan heti perään ja aukaisen oven niin silloin häläri ei huuda. Mutta kun laitat illalla ovet lukkoon kaukolukituksella ja aamulla näppäät ovet auki ja aukaiset kuskin oven niin johan huutaa. Kaiken järjen mukaan tuo hälytin kyllä pitäisi kytkeytyä päälle vasta kun ovilukossa kääntää avainta lukitus-asentoon. Saattaa tietysti olla, että tuossa oven mikrokytkimessä on jotain häikkää.. Joskus ennemminkin temppuillut. Eilen otin koko systeemin pois käytöstä.
Minun mersusta (w124) löytyy VDO:n kauko ohjattu keskuslukitus (autossa myös hälytin). Löytyykö joltain jotain ohjeita siihen? Edellisen omistajan mukaan sen ominaisuuksia saisi säädettyä. Nyt ärsyttää se että se lyö ajoneston pienellä viiveellä päälle automaattisesti kun kääntää virrat pois päältä.
Konehuoneessa on semmoinen VDO:n boksi, jossa on suorakaiteen muotoisen kumilipan alla pieniä kytkimiä joiden asentoa saa muutettua esim. pienellä ruuvarilla. Luulisin että niiden kanssa tuota laitetta säädetään mutta ohjeita tarvis.
Konehuoneessa on semmoinen VDO:n boksi, jossa on suorakaiteen muotoisen kumilipan alla pieniä kytkimiä joiden asentoa saa muutettua esim. pienellä ruuvarilla. Luulisin että niiden kanssa tuota laitetta säädetään mutta ohjeita tarvis.
w201 1.8E '91
w201 2.6 sportline '87 osaraato
w124 250 D '90
w124 300 TE 24v '91 osaraato
w201 2.6 sportline '87 osaraato
w124 250 D '90
w124 300 TE 24v '91 osaraato
Tämä se minuakin kiinnostaaSami T kirjoitti:Noita jumppereita on kaks, ei missään olis jotain ohjeita moiseen laitteeseen?Badbenz kirjoitti:Ota se jumpperi irti niistä pinneistä ja siirrä toiseen reunaan. Sen vilkkuledin vedin hattuhyllylle kaiuttimen viereen, näkeepähän kun lukitus on päällä. ja oha se hieno kun vilkuttelee.

M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Jumppereilla 2 tehtävää (vihertävän asennusvihkosenkeskiaukeamalla oleva kaavio): takaluukkua varten voi valita + tai -. Alemmat nastat taas ovat avaa/sulkee signaalin pituuden säätöön (0,5 sekuntia tai 3,5 sekuntia).Jere Koivunen kirjoitti:Tämä se minuakin kiinnostaaSami T kirjoitti:Noita jumppereita on kaks, ei missään olis jotain ohjeita moiseen laitteeseen?Badbenz kirjoitti:Ota se jumpperi irti niistä pinneistä ja siirrä toiseen reunaan. Sen vilkkuledin vedin hattuhyllylle kaiuttimen viereen, näkeepähän kun lukitus on päällä. ja oha se hieno kun vilkuttelee.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
rime 61 asennus?
Kertokaapas miten olette rime 61:n asentaneet. Olen sellaista asntamassa ja keskuslukon ohjauksen osalta ohjeet olivat selvät. Ei muuta kuin keskusyksikkö takapenkin alle ja pari piuhaa yhteen, yksi maihin, yksi virtaa ja kaksi siniseen johtoon ja sininen johto liitosten välistä poikki.
Miten tästä eteenpäin hälytin puoli. Takapenkin alta vasemmalta puolelta löytyi oikean ja vasemman vilkun piuhat. Ok. Mutta...
- Minne laitoitte hälytin puolen maajohdon ja mistä otitte virtaa?
- Mihin sireeni, jos konetilaan, niin miten piuha yltää?
- Oven negatiivinen laukaisu?
- moottorin negatiivinen laukaisu?
- Jalkajarru?
- Käynnistyksen esto?
- ACC?
Yleensäkin, kun keskusyksikk on takapenkin alla, niin löytyykö nuo kaikki johdot sieltä?
Toimiiko keskuslukituksen ohjaus ilman, että hälytintoimintoja on kytketty lainkaan.?
Miten tästä eteenpäin hälytin puoli. Takapenkin alta vasemmalta puolelta löytyi oikean ja vasemman vilkun piuhat. Ok. Mutta...
- Minne laitoitte hälytin puolen maajohdon ja mistä otitte virtaa?
- Mihin sireeni, jos konetilaan, niin miten piuha yltää?
- Oven negatiivinen laukaisu?
- moottorin negatiivinen laukaisu?
- Jalkajarru?
- Käynnistyksen esto?
- ACC?
Yleensäkin, kun keskusyksikk on takapenkin alla, niin löytyykö nuo kaikki johdot sieltä?
Toimiiko keskuslukituksen ohjaus ilman, että hälytintoimintoja on kytketty lainkaan.?
- MB 124 300 d automatic -87 -
- ex Saab 900i -88
- ex Volvo Amazon 121 -68
- ex Volvo Amazon 121 -67 norge
- ex Saab 900i -88
- ex Volvo Amazon 121 -68
- ex Volvo Amazon 121 -67 norge
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Ongelmia RIME:n asennuksessa
Yritin eilen asentaa RIME 61-boksia ja mielestäni sain mukana tuleen asennusohjeen sekä täältä foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan kytkennät tehtyä oikein.
Asennuksen jälkeen systeemi toimii siten, että kauko-ohjaimen lukitusnappia painettaessa vilkut välähtävät 3 kertaa, mutta pumpussa ei tapahdu mitään (boksi kuvittelee ovien olevan lukittuna, ledi jää vilkkumaan). Kun ovet ensin lukitsee avaimella, ja painaa avausnappia pumppu lähtee päälle, mutta lukitus ei yleensä kuitenkaan jaksa aueta. Avaus siis toimii välillä, lukitus ei ollenkaan. Avaimella kääntämällä keskuslukitus toimii normaalisti.
Voisiko boksi olla viallinen tai boksin jumpperit väärässä asennossa vai onko vika kuitenkin asennuksessa? Kokeilin jo eilen jumppereita eri yhdistelmissä, yksi yhdistelmä jäi kokeilematta, kun toinen jumpperi putosi kohmeisista sormista ja hukkui. Jumppereiden asennolla en huomannut olevan vaikutusta toimintaan.
Kytkennät tein seuraavasti:
keltainen - pumpulle tuleva ruskea johto
musta - keltaisen kanssa samaan
keltamusta - pumpulle tuleva punavalkoinen johto
punainen - pumpulle tuleva punavalkoinen johto
valkoinen - pumpulle tulevaan siniseen johtoon "toiseen suuntaan"
oranssimusta - pumpulle menevään siniseen johtoon
valkomusta - boksin oranssiin johtoon
ruskeat vilkun johtoihin
Asennuksen jälkeen systeemi toimii siten, että kauko-ohjaimen lukitusnappia painettaessa vilkut välähtävät 3 kertaa, mutta pumpussa ei tapahdu mitään (boksi kuvittelee ovien olevan lukittuna, ledi jää vilkkumaan). Kun ovet ensin lukitsee avaimella, ja painaa avausnappia pumppu lähtee päälle, mutta lukitus ei yleensä kuitenkaan jaksa aueta. Avaus siis toimii välillä, lukitus ei ollenkaan. Avaimella kääntämällä keskuslukitus toimii normaalisti.
Voisiko boksi olla viallinen tai boksin jumpperit väärässä asennossa vai onko vika kuitenkin asennuksessa? Kokeilin jo eilen jumppereita eri yhdistelmissä, yksi yhdistelmä jäi kokeilematta, kun toinen jumpperi putosi kohmeisista sormista ja hukkui. Jumppereiden asennolla en huomannut olevan vaikutusta toimintaan.
Kytkennät tein seuraavasti:
keltainen - pumpulle tuleva ruskea johto
musta - keltaisen kanssa samaan
keltamusta - pumpulle tuleva punavalkoinen johto
punainen - pumpulle tuleva punavalkoinen johto
valkoinen - pumpulle tulevaan siniseen johtoon "toiseen suuntaan"
oranssimusta - pumpulle menevään siniseen johtoon
valkomusta - boksin oranssiin johtoon
ruskeat vilkun johtoihin
Ohje Rime KE61+
oranssi ja valk./musta kytketään yhteen
valk.> pumpulle menvään johtoon (vihreä)
keltainen > maahan
oranssi/musta > ovelle menevään johtoon (vihreä)
keltainen/musta > +
Noin pitäisi toimia.
oranssi ja valk./musta kytketään yhteen
valk.> pumpulle menvään johtoon (vihreä)
keltainen > maahan
oranssi/musta > ovelle menevään johtoon (vihreä)
keltainen/musta > +
Noin pitäisi toimia.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Minä ymmärsin RIME:n ohjeista että valkoisen ja musta oranssin voi kytkeä siniseen tai vihreään johtoon. Tosiaan valkoinen kytkettiin pumpulle menevään, muistin kytkennät väärinpäin viestiä kirjoittaessani.
Autossa oli asennettuna jonkin muun valmistajan boksi, jonka avain hukkui. Se oli asennettuna sinisen johdon väliin, sen takia asensin myös RIME:n siniseen johtoon.
Täytyy vielä kuitenkin kokeilla asentaa vihreään johtoon.
Autossa oli asennettuna jonkin muun valmistajan boksi, jonka avain hukkui. Se oli asennettuna sinisen johdon väliin, sen takia asensin myös RIME:n siniseen johtoon.
Täytyy vielä kuitenkin kokeilla asentaa vihreään johtoon.
Ei liene merkitystä kumpaan johtoon on kytketty.der Panzerwagen kirjoitti:Minä ymmärsin RIME:n ohjeista että valkoisen ja musta oranssin voi kytkeä siniseen tai vihreään johtoon. Tosiaan valkoinen kytkettiin pumpulle menevään, muistin kytkennät väärinpäin viestiä kirjoittaessani.
Autossa oli asennettuna jonkin muun valmistajan boksi, jonka avain hukkui. Se oli asennettuna sinisen johdon väliin, sen takia asensin myös RIME:n siniseen johtoon.
Täytyy vielä kuitenkin kokeilla asentaa vihreään johtoon.
Toinen tulee kuskin ovesta ja toinen apparin.
Taannoin kuuklasin "rime ongelmat", ei tullut mairittelevia tuloksia.
Toisaalta, pitäiskin tehdä sama sanoilla "rime tyytyväisyys".

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Kannattaa huomioida, että yleensä nuo jälkikäteen asennettavat kauko-ohjatut keskuslukituksen avaimet ovat heikkotekoisempia kuin Benzin omat. Se ei kovin kauaa kestä sitä, että niitä availlaan ja suljetaan, kuten itsellä esim tapana jos odotan ulkona jotain henkilöä jne.
Itse asensin sen vanhaan 250d -diesel w124-autoon ja aina kun avasin sen linkun, niin en päästänyt sitä jousen voimalla auki, vaan hieman otin aina sen vastaan, niin avain keski mulla tosi pitkään ilman että kului loppuun. Tosin mun verisio ei ollut tuo Rimen.
Voi niitä toki olla laadukkaitakin myynnissä, ei siinä mitään.
Itse asensin sen vanhaan 250d -diesel w124-autoon ja aina kun avasin sen linkun, niin en päästänyt sitä jousen voimalla auki, vaan hieman otin aina sen vastaan, niin avain keski mulla tosi pitkään ilman että kului loppuun. Tosin mun verisio ei ollut tuo Rimen.
Voi niitä toki olla laadukkaitakin myynnissä, ei siinä mitään.
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Kävin tänään vielä kerran liitännät läpi, ja niiden pitäisi olla kunnossa. Samoin kokeilin vaihtaa jumppereiden paikkoja, niillä ei ollut toimintaan mitään vaikutusta. Tänään avauspuoli toimi joka kerta normaalisti, jos ovet oli ensin lukinnut avaimella ja sen jälkeen painanut kauko-ohjaimen lukitusnappia. Lukitusnapista painaessa valot vilkahtaa ja ledi jää vilkkumaan, mutta pumpussa ei tapahdu mitään.
Vähän rupeaa vaikuttamaan, että vika voisi olla laitteessa.
Mistä muut RIME:n asentaneet ovat ottaneet +12V? Itse kytkin punaisen ja keltamustanjohdon pumpulle tulevaan punavalkoiseen johtoon. Tällä ei kai kuitenkaan pitäisi olla vaikutusta toimintaan?
Vähän rupeaa vaikuttamaan, että vika voisi olla laitteessa.
Mistä muut RIME:n asentaneet ovat ottaneet +12V? Itse kytkin punaisen ja keltamustanjohdon pumpulle tulevaan punavalkoiseen johtoon. Tällä ei kai kuitenkaan pitäisi olla vaikutusta toimintaan?
Vaikuttaa siltä, että jostain syystä jää se sulkeva -impulssi tulematta/ menemättä.der Panzerwagen kirjoitti:Kävin tänään vielä kerran liitännät läpi, ja niiden pitäisi olla kunnossa. Samoin kokeilin vaihtaa jumppereiden paikkoja, niillä ei ollut toimintaan mitään vaikutusta. Tänään avauspuoli toimi joka kerta normaalisti, jos ovet oli ensin lukinnut avaimella ja sen jälkeen painanut kauko-ohjaimen lukitusnappia. Lukitusnapista painaessa valot vilkahtaa ja ledi jää vilkkumaan, mutta pumpussa ei tapahdu mitään.
Vähän rupeaa vaikuttamaan, että vika voisi olla laitteessa.
Mistä muut RIME:n asentaneet ovat ottaneet +12V? Itse kytkin punaisen ja keltamustanjohdon pumpulle tulevaan punavalkoiseen johtoon. Tällä ei kai kuitenkaan pitäisi olla vaikutusta toimintaan?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Nyt toimii.
Sain RIME:n asiakaspalvelusta ohjeet mitata valkoisen johdon jännite lukituksen painamisen jälkeen. Jännite pysyi kokoajan nollassa, joten vika paikallistui laitteeseen.
Koska halusin saada paikat mahdollisimman nopeasti kasaan ja varmistua että kytkennät varmasti on ok, tilasin uuden laitteen, joka saapui tänään. Se alkoi heti toimia kun kytkin liittimen paikalleen. Jouduin tosin vaihtamaan lähempänä reunaa olevan jumpperin paikkaa, jotta ovet jaksoivat mennä lukkoon asti.
Rikkinäisen tilalle saan toivottavasti uuden, jonka asennan toiseen autoon - toivottavasti vähän yksinkertaisemmin ja nopeammin.
Koska halusin saada paikat mahdollisimman nopeasti kasaan ja varmistua että kytkennät varmasti on ok, tilasin uuden laitteen, joka saapui tänään. Se alkoi heti toimia kun kytkin liittimen paikalleen. Jouduin tosin vaihtamaan lähempänä reunaa olevan jumpperin paikkaa, jotta ovet jaksoivat mennä lukkoon asti.
Rikkinäisen tilalle saan toivottavasti uuden, jonka asennan toiseen autoon - toivottavasti vähän yksinkertaisemmin ja nopeammin.
Oiskohan kukaan asennellu jatekin GC-KE300A boksia?:arrow: http://www.jatek.fi/auto-osat/product/69
Melkoosen sekava tuo kaukoboksi asennus tuntuu meseen olevan, golffiin heitin vaan paikalleen
Huomenna pitäs rueta näpräilemään boksi paikalleen. Jatekilta pyysin tilatessa ohjeita vaan eipä tullu prkl
Noo etiä päin auttaisi kovasti, millä kaavalla asennus pitää suorittaa?
negatiivinen?Positiivinen vai positiivinen/negatiivinen?
Melkoosen sekava tuo kaukoboksi asennus tuntuu meseen olevan, golffiin heitin vaan paikalleen


Noo etiä päin auttaisi kovasti, millä kaavalla asennus pitää suorittaa?
negatiivinen?Positiivinen vai positiivinen/negatiivinen?
Volvo 945 D24TIC -95
Golf 1.9GTD -92
EX Audi A4 1.8T quattro -01
EX Vw golf 3 1.4 -94
EX Opel Corsa 1.4 -86
Ex Mb W124 200D 92-Vm *12.1.2011 lunastukseen menî :(*
Golf 1.9GTD -92
EX Audi A4 1.8T quattro -01
EX Vw golf 3 1.4 -94
EX Opel Corsa 1.4 -86
Ex Mb W124 200D 92-Vm *12.1.2011 lunastukseen menî :(*