Moi, mun mielestä kiinnitysruuvien kuvio on tasan suorakaiteessa, pitää tuplatsekata huomenna. Ja varmaan me puhutaan samasta asiasta (kääntää/pyöräyttää), tai ainakin niin sun viestin ymmärränslsl77 kirjoitti:Moi, oletko tutkinut kiinnitys reikiä onko ne symmetrisesti, jos on niin voisiko tehostimen kääntää 180 astetta toiseen suuntaan niin ongelma olisi sillä ratkaistu.
W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
Näillä ajatuksillakarra kirjoitti:Hienoa. Sinulle tulee sekä konehuone että sisustus sävy sävyyn![]()
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
Eikait sillä ole väliä miten sen pyöräyttää jos vain menee paikoilleen? Sielähän ei ole ko jousi ja kalvo sisällä?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
Kyllä ne kiinnitysreijät on symmetriset.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
joop79 kirjoitti:Eikait sillä ole väliä miten sen pyöräyttää jos vain menee paikoilleen? Sielähän ei ole ko jousi ja kalvo sisällä?
Jes!A kirjoitti:Kyllä ne kiinnitysreijät on symmetriset.

Seuraavaksi pitää ratkaista jarrunesteen säiliö. Nykyisellä setupilla liian lähellä imusarjaa. Vaihtoehtoja on ainakin kolme:
1. Sellainen "kolmiomallinen" esim. W123/W107 saattaisi sopia
2. Koko säiliön siirto kiinni sisälokasuojaan ja letkut sylinteriin
3. Säiliön korottaminen sopivilla, ylä- ja alapäästään tiivistetyillä putkilla. Jonkunlainen tukirakennelma tälle.
Tota kolmosta eilen pikkasen suunniteltiin. Pitää tänään mittailla tarkemmin.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
Alavesiletkun asennuksesta tulee mielenkiintoinen (keskimmäinen lähtö vesipumpussa). E320 alavesiletku on jäähdyttimessä kuskinpuolella kun taas pystärissä apukuskin puolen alareunassa.

Näyttäisi siltä, että letku pitää vetää venttiilikopan korkeudelta/jäähdyttimen välistä apukuskin puolelle ja siitä alas. Mahtuu siitä letku kulkemaan. Aika ahtaaksi kyllä menee jos ajattelee, että mottorikin aina välillä heilahtelee. Muutakaan en vielä keksinyt, joten täytynee etsiä mahdollisimman pienen halkaisijan letkua, heh
Toinen tiukahko kohta jäähdyttimen luona on tandempumpun ja öljynjäähdyttimen (vai onks tää nyt lauhdutin...) etäisyys toisistaan.

Kameran laajakulma vääristää hiukan mittasuhteita mutta sormet tuohon väliin mahtuu hyvin. Onkohan etäisyyttä silloin tarpeeksi?

Näyttäisi siltä, että letku pitää vetää venttiilikopan korkeudelta/jäähdyttimen välistä apukuskin puolelle ja siitä alas. Mahtuu siitä letku kulkemaan. Aika ahtaaksi kyllä menee jos ajattelee, että mottorikin aina välillä heilahtelee. Muutakaan en vielä keksinyt, joten täytynee etsiä mahdollisimman pienen halkaisijan letkua, heh
Toinen tiukahko kohta jäähdyttimen luona on tandempumpun ja öljynjäähdyttimen (vai onks tää nyt lauhdutin...) etäisyys toisistaan.

Kameran laajakulma vääristää hiukan mittasuhteita mutta sormet tuohon väliin mahtuu hyvin. Onkohan etäisyyttä silloin tarpeeksi?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
Itse veisin tuon jäähdytinkorjaamoon ja pyytäisin vaihtamaan alaletkun lähdön toiselle puolelle ja asentamaan 90 asteen ylöspäin mutkan. Sitten siitä letkulla ylos. Metalliputkeakin, jossa olisi sopivat mutkat voisi miettiä. Laittaa kumiletkusta riittävän pitkät joustinkappaleet vain.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
Vanha viistastelija täältä heti heräsi, kun luki tuon suluissa olevan kysymyksen... Lauhduttimessa höyryä tiivistetään nesteeksi (kuten vaikka tapahtuu auton ilmastointilaitteessa siinä kennossa, joka tavanomaisesti on keulalla ensimmäisenä). Kun nesteen lämpötilaa pienennetään niin, ettei olomuoto muutu, niin siihen käytettävä vehjes on jäähdytin. Eli oikeastaan ei juuri missään autossa taida olla öljynlauhdutinta, vaikka sellaisesta aika yleisesti puhutaan, suomen kielessä. Englanniksi aika harvoin näkee, että käytettäisiin sanaa condenser sellaisesta vehkeestä, joka itse asiassa on cooler.hismajestics kirjoitti: ...
Toinen tiukahko kohta jäähdyttimen luona on tandempumpun ja öljynjäähdyttimen (vai onks tää nyt lauhdutin...) etäisyys toisistaan.
...
No, mitäpä siitä. Viimeksi eilen tuossa tätä topiccia lukiessani aivan tosissani mietin, että ei voi muuta kuin ihailla tapaa, jolla tässä jos jonkunnäköiset vastaan tulevat haasteet ratkaistaan yksi toisensa jälkeen, ja homma etenee koko ajan. Ja tulee hyvännäköistä jälkeä sitäpaitsi. Aikaisemmin taisinkin jo kehua projektiraportoinnin tasoa, ja hyvältähän sekin näyttää edelleen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
hismajestics kirjoitti:
Toinen tiukahko kohta jäähdyttimen luona on tandempumpun ja öljynjäähdyttimen (vai onks tää nyt lauhdutin...) etäisyys toisistaan.
Kameran laajakulma vääristää hiukan mittasuhteita mutta sormet tuohon väliin mahtuu hyvin. Onkohan etäisyyttä silloin tarpeeksi?
Etäisyys riittää minun mielestä kun moottori ei liiku eteenpäin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
Suurempana ongelmana pitäisin jäähdyttimen liikkumista taaksepäin. Normitilassa jäähdytin painaa useita kiloja ja siinä on sopiva nivelpiste jähdytinneste- ja öljynjäähdyttimen välissä. kovassa lähtökiihdyttäessä systeemi siirtyy aika yllättävän paljon taaksepäin ja taipuu jäähdyttimien välistä, mikäli kiinnitys runkoon ja jähdyttimien kiinnitys toisiinsa eivät ole tukevia. Itse laittaisin tuohon ohjaustehostimen kohdalle jäähdyttimeen väliaikaisen peltisuojan ja katsoisin tuleeko jälkiä ajossa.Kameran laajakulma vääristää hiukan mittasuhteita mutta sormet tuohon väliin mahtuu hyvin. Onkohan etäisyyttä silloin tarpeeksi?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..
Kiitos neuvoista Timpalle ja Timpalle, heh, (unski ja slsl77) ja Nozkille peukusta
Ratkaisut letkutuksen suhteen jää vielä muhimaan.
Mean while, muutama kuva toleransseista kone paikallaan...














Jotenkin vaikuttaa, että vaihdelaatikon pää on liian lähellä pohjaa. Settihän mallailtiin ja toleranssit mitattiin vanhoilla kumeilla. Uudet eivät tunnu lainkaan antavan periksi. Takapäätä pitää tod.näk. tiputtaa, tukipalkki näyttää olevan vinossa. Ehkä jotkut M12 mutterit tuonne laatikon tukipalkin ja pohjan väliin?
Samaten saattaa olla tiedossa pienet kekkerit M104 alkuperäisen downpipen saattaamisessa alkuperäisenä apusimpukan yli/ohi. Silmämääräisesti vähän tänään mittailin ja etummaisesta pakosarjasta vietynä alaspäin voi olla ahdasta. Pitää seuraavan kerran ottaa ja sovittaa altapäin.
Muuten kyllä vaikuttaa jees
Mean while, muutama kuva toleransseista kone paikallaan...














Jotenkin vaikuttaa, että vaihdelaatikon pää on liian lähellä pohjaa. Settihän mallailtiin ja toleranssit mitattiin vanhoilla kumeilla. Uudet eivät tunnu lainkaan antavan periksi. Takapäätä pitää tod.näk. tiputtaa, tukipalkki näyttää olevan vinossa. Ehkä jotkut M12 mutterit tuonne laatikon tukipalkin ja pohjan väliin?
Samaten saattaa olla tiedossa pienet kekkerit M104 alkuperäisen downpipen saattaamisessa alkuperäisenä apusimpukan yli/ohi. Silmämääräisesti vähän tänään mittailin ja etummaisesta pakosarjasta vietynä alaspäin voi olla ahdasta. Pitää seuraavan kerran ottaa ja sovittaa altapäin.
Muuten kyllä vaikuttaa jees
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
No niin, nyt alkaa sitten kaikkien "pienten" asioiden hienosäätö ja hetihän sitä tuli ongelmia. Kaasuvaijerin mekanismi ei sovikaan imusarjan kylkeen kiinni. Jää ahtaaksi runkoaisan kohdalta.

Yksi pultti takapäästä menee kiinni, mutta muihin onkin sitten matkaa. Jää tuo vaijerin alapään kiinnitystanko silleen mukavasti makaamaan runkoaisan päälle. Ei mahdu alaspäin.


Kun mekanismin yhden liikkuvan osan, vaijerin alapään kiinnitystangon irroittaa, laskeutuu mekanismi silleen paikoilleen, että saa kaksi pulttia kiinni. Yksi akseleista jumittaa kuitenkin runkoaisaan.


Onkos jollain sen verran valppaat silmät/kokemusta vastaavasta, että osaa neuvoa miten tästä kannattaisi edetä? Rupeanko katkomaan akseleita ja tiellä olevia tankoja vai mitä?

Yksi pultti takapäästä menee kiinni, mutta muihin onkin sitten matkaa. Jää tuo vaijerin alapään kiinnitystanko silleen mukavasti makaamaan runkoaisan päälle. Ei mahdu alaspäin.


Kun mekanismin yhden liikkuvan osan, vaijerin alapään kiinnitystangon irroittaa, laskeutuu mekanismi silleen paikoilleen, että saa kaksi pulttia kiinni. Yksi akseleista jumittaa kuitenkin runkoaisaan.


Onkos jollain sen verran valppaat silmät/kokemusta vastaavasta, että osaa neuvoa miten tästä kannattaisi edetä? Rupeanko katkomaan akseleita ja tiellä olevia tankoja vai mitä?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Voiko mekanismia irrottaa ja kiinnittää toiseen asentoon? Laitoin omassa kärryssäni M102:sen alkuperäisen kaasuvivuston kiinni M111:sen imusarjaan reikälevyillä, joista taivutin kulmakiinnikkeitä. Esimerkiksi näin. Tuolla on lisää kuvia vivustosta.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Hyvä idea! Jotain vastaavaa pyöri aamuyöllä mielessäni... Kiitti kuvista, hienosti dokumentoitu projekti sulla
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Kiitos, pitäisi jaksaa kuvata ja kirjoittaa pienistäkin jutuista ja päivittää tarinaa useammin.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Talliin tuli talvisäilöön sopivasti yksi M104 E320 -koneinen R129. Kaasuvivusto näyttää alkuperäiskiinnityksessä tältä.

Hyvin näyttää sopivan noiden runnereiden "alle".


Hyvin näyttää sopivan noiden runnereiden "alle".

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Jouduin tilanpuutteen vuoksi siirtämään koko vivuston hieman ulommas, runkoaisan "päälle".




Tallilta löytyneestä jenkkirekkarikilven alumiinisesta kiinnitysrungosta löytyi juuri sopivaa alumiinikiskoa uuteen rakenteeseen. Kierrätys kunniaan...




Tallilta löytyneestä jenkkirekkarikilven alumiinisesta kiinnitysrungosta löytyi juuri sopivaa alumiinikiskoa uuteen rakenteeseen. Kierrätys kunniaan...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Bensalinjojen kytkeminen meni pikkasen uusiksi. Alunperin ajatus oli tuoda kupariputki runkoaisan kylkeen asti ja siitä PTFE-putkella (tms.) liitos pa-kiskolle. Nyt on pikkasen ahdasta.


Taidan poistaa kuparilinjan ekan lähdön ja vetää teflonin tuosta samasta raosta jarrutehostimen alta helmiliitoksiin lattian alla.


Taidan poistaa kuparilinjan ekan lähdön ja vetää teflonin tuosta samasta raosta jarrutehostimen alta helmiliitoksiin lattian alla.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- petri
- Mersumies

- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Joko jarrunestesäiliön ongelma on ratkennut?
Löysin varastoistani W123 kolmiomallisen säiliön, jos haluat sovittaa mahtuuko kyseinen purkki paikoilleen.
Löysin varastoistani W123 kolmiomallisen säiliön, jos haluat sovittaa mahtuuko kyseinen purkki paikoilleen.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Mahtavaa Petripetri kirjoitti:Joko jarrunestesäiliön ongelma on ratkennut?
Löysin varastoistani W123 kolmiomallisen säiliön, jos haluat sovittaa mahtuuko kyseinen purkki paikoilleen.
Kuten kuvista näköjään huomasit, niin ei ole ratkennut
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Jaa, peltivanteet ei innosta...

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Joo 16" peltivanteet vain ja vaikka W108 vanteista teetät että saat pillerikapselit! eteen 8 ja taakse 10 leveet!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... c_Heck.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tässähä mul oli siis w123 normaalit kapselit 16" alumiinivantees nippusiteel kii, mutta tollanen pilleri olisi niiiiin upea
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... /w1234.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... c_Heck.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tässähä mul oli siis w123 normaalit kapselit 16" alumiinivantees nippusiteel kii, mutta tollanen pilleri olisi niiiiin upea
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... /w1234.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Okei. Varsinkin jälkimmäiset näyttää kieltämättä kyllä siisteiltä
Pitää vähän miettiä tuota kokonaisratkaisua, mutta peltivanteiden suuntaan tässä ollaan kallistumassa, hmm...
Tarkoittaako pillerit noita "kokonaisia" peltipöläreitä?
Tarkoittaako pillerit noita "kokonaisia" peltipöläreitä?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Mean while, konehuoneen lay-out muuttuu sitä mukaa kun sinne laittaa tavaraa kiinni. Alkuperäinen ajatus mm. siirretyn öljynsuodattimen paikasta muuttuu. Tässä kuitenkin ekaks tilanne tänään. Iso tuuletin Sprinteristä löytäisi paikkansa aika hyvin.

Jäähdyttimen letkuissa pääsee melko hyvin liikkeelle E320 alkuperäisillä. Yläletkua joutuu lyhentämään n. 60mm termostaatin päästä ja 32/38 mm sovite jäähdyttimen päähän.

Siirretyn öljynsuodattimen paikka olisi näillä näkymin pissapojan säiliön paikalla. Säiliö pitää siirtää toiselle puolelle ja itse säiliö hankkia jostain muusta kulkineesta, niin sopii paremmin sisälokasuojan muotoihin.

Alavesiletkuun on tarkoitus kiinnittää tuulettimen termostaatti. Pikkasen vielä suunnitelmat kesken kuinka tuon letkun saisi siististi (ja kestävästi) vietyä tandenpumpun ja runkoaisan välistä ja alas jäähdyttimen alareunan tasolle. Muttamutta, UK:sta saa hyviä ratkaisuja kunhan vaan ekaks tietää mitä tulee tilata


Jäähdyttimen letkuissa pääsee melko hyvin liikkeelle E320 alkuperäisillä. Yläletkua joutuu lyhentämään n. 60mm termostaatin päästä ja 32/38 mm sovite jäähdyttimen päähän.

Siirretyn öljynsuodattimen paikka olisi näillä näkymin pissapojan säiliön paikalla. Säiliö pitää siirtää toiselle puolelle ja itse säiliö hankkia jostain muusta kulkineesta, niin sopii paremmin sisälokasuojan muotoihin.

Alavesiletkuun on tarkoitus kiinnittää tuulettimen termostaatti. Pikkasen vielä suunnitelmat kesken kuinka tuon letkun saisi siististi (ja kestävästi) vietyä tandenpumpun ja runkoaisan välistä ja alas jäähdyttimen alareunan tasolle. Muttamutta, UK:sta saa hyviä ratkaisuja kunhan vaan ekaks tietää mitä tulee tilata

Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 23.10.2013 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
pillerit on siis tuossa ylemmässä autossa. eli vanteen keskellä on tollanen 20cm pikkunen kapseli ja vanteen reunassa on irtonainen kromirinkula ja niidne välissä tyhjää
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Aa-a okei, tajuan. Siksi pitäis olla esim. W108 vanteet, että saa pillerit kiinni. Jes.Sergey kirjoitti:pillerit on siis tuossa ylemmässä autossa. eli vanteen keskellä on tollanen 20cm pikkunen kapseli ja vanteen reunassa on irtonainen kromirinkula ja niidne välissä tyhjää
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Niin vielä, yks juttu meinas unohtua; liittyykö termostaattikotelon vieressä oleva kuvan "iskunvaimennin" jotenkin moniurahihnan kiristykseen tms.?

Yläpäässä on selvästi välystä, heiluu kun sormella liikuttaa sivusuunnassa. Mikä merkitys tällä iskarilla on ja pitääkö se vaihtaa ko. välyksen vuoksi?

Yläpäässä on selvästi välystä, heiluu kun sormella liikuttaa sivusuunnassa. Mikä merkitys tällä iskarilla on ja pitääkö se vaihtaa ko. välyksen vuoksi?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Jos vaikka tollaset 16", niin onko sopiva/toimiva/(näyttävä) ET11 ja leveys 8" eteen? Mutta mikä ET noinkin leveälle kuin 10" taakse?Sergey kirjoitti:Joo 16" peltivanteet vain ja vaikka W108 vanteista teetät että saat pillerikapselit! eteen 8 ja taakse 10 leveet!
Vai pitäisikö kuitenkin olla 9" taakse ja ET0?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Tervehdys Johannes.
Toi pystärin takapyöräkotelo ja 10" vanne, on aika haasteellinen yhdistelmä. Lähinnä sen osalta, että minkälaisen renkaan ajattelit laittaa, ettei näyttäisi liian tuuninkilta. Mulla on takana 225/50R16 renkaat, ja 9" vanteet ET muistaakseni 13(ET ei ihan varma). Noiden kanssa jouduin jo muokkaamaan sisälokasuojaa, lähinnä pohjaanlyöntikumin kohdalta kun otti vanne kiinni ulosjoustossa. Taasen kun kokeilin pienempää ET:tä(0), niin otti rengas kiinni sisälokasuojan ulkoreunaan. Toinen tarkka paikka on taka kallistuksenvakaaja, johon myös on aikas pienet välykset. Taka-akselisto on niinkuin tiedät, kumien varassa ja tiukoissa kaarteissa liikkuu hieman sivusuunnassa, joten älä yritä mitään liian tarkkaa tehdä.
T:A.
Toi pystärin takapyöräkotelo ja 10" vanne, on aika haasteellinen yhdistelmä. Lähinnä sen osalta, että minkälaisen renkaan ajattelit laittaa, ettei näyttäisi liian tuuninkilta. Mulla on takana 225/50R16 renkaat, ja 9" vanteet ET muistaakseni 13(ET ei ihan varma). Noiden kanssa jouduin jo muokkaamaan sisälokasuojaa, lähinnä pohjaanlyöntikumin kohdalta kun otti vanne kiinni ulosjoustossa. Taasen kun kokeilin pienempää ET:tä(0), niin otti rengas kiinni sisälokasuojan ulkoreunaan. Toinen tarkka paikka on taka kallistuksenvakaaja, johon myös on aikas pienet välykset. Taka-akselisto on niinkuin tiedät, kumien varassa ja tiukoissa kaarteissa liikkuu hieman sivusuunnassa, joten älä yritä mitään liian tarkkaa tehdä.
T:A.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi





