No vika tai ominaisuus, tuo on tulos ainakin kun kilometrejä on liikaa tai liian vähän auton ikään nähden. Ehkä siellä on jäänyt jostakin mallista parametrit kokonaan pois.mahti kirjoitti:Ei arvoa, tarkista syöttämäsi käyttöönottopäivä ja kilometrimäärät.
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ihmetyttää vaan kun se löyttää tuloksen kuitenkin sinne sivun alareunaan mutta ei sitä avaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuolla Saksan maalla on paljon noita välittäjiä, mutta kannattaa googlettaa niitten välittäjien nimillä. Olen kahta välittäjää käyttänyt. Toinen oli hyvä ja toinen ei niin hyvä. Tosin olisi pitänyt tajuta se siitä kuinka hän oli kommentoinut keskusteluja, joissa hänestä kerrottiin. Toki kun paljon tekee, niin aina ei voi onnistua, mutta kommenttien laatu...
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että haen itse. Koulussa joskus opiskeluut Saksaa, mutta siitä ei paljon hyötyä ole. Aina on pärjätty englannilla ja käsillä. Muutama sana saksaa sekaan. Kilpiin on autot saatu. Viimeksi esim. rekisteröintikin sujui puolessa tunnissa. Kauimmin meni, kun odoteltiin kilpitoimistossa faksia vakuutusyhtiöstä, että vakuutus on OK. Tosin se olikin pikkukylä, eli ei se aina puoltapäivää vie.
On turha maksaa välittäjälle varsinkin, jos aikoo hakea uudemman, esim. Junge Sternin merkkiliikkeestä. Saksassa merkkiliikkeet tuntuvat olevan melko tarkkoja siitä mitä myyvät, eli sieltä voi huoletta ostaa, ja oman kokemukseni mukaan kyllä myös korvaavat, jos jotain ilmenee. Sama se on kuin täällä. Jos epäilevät, että autossa on vähänkään sanomista niin laittavat auton häkkikauppiaille.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että haen itse. Koulussa joskus opiskeluut Saksaa, mutta siitä ei paljon hyötyä ole. Aina on pärjätty englannilla ja käsillä. Muutama sana saksaa sekaan. Kilpiin on autot saatu. Viimeksi esim. rekisteröintikin sujui puolessa tunnissa. Kauimmin meni, kun odoteltiin kilpitoimistossa faksia vakuutusyhtiöstä, että vakuutus on OK. Tosin se olikin pikkukylä, eli ei se aina puoltapäivää vie.
On turha maksaa välittäjälle varsinkin, jos aikoo hakea uudemman, esim. Junge Sternin merkkiliikkeestä. Saksassa merkkiliikkeet tuntuvat olevan melko tarkkoja siitä mitä myyvät, eli sieltä voi huoletta ostaa, ja oman kokemukseni mukaan kyllä myös korvaavat, jos jotain ilmenee. Sama se on kuin täällä. Jos epäilevät, että autossa on vähänkään sanomista niin laittavat auton häkkikauppiaille.
Vähän offtopiccia mutta kun uusi autoverolaki ilmeisesti hyväksyttiin niin tietääkö kukaan täytyykö esim. tuontiauto olla jo maaliskuun lopussa rekisterissä jos haluaa maksaa vanhan prosentin mukaan?
-
- Vakiokalustoa
Ei tarvitse olla kilvissä. Riittää, että veroilmoitus on jätetty 30.3. klo 16.15 mennessä ja faksikin kelpaa katkaisemaan ajanlaskun.bluelion kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta kun uusi autoverolaki ilmeisesti hyväksyttiin niin tietääkö kukaan täytyykö esim. tuontiauto olla jo maaliskuun lopussa rekisterissä jos haluaa maksaa vanhan prosentin mukaan?
Eihän se verovelvollisen vastuulla voi olla kuinka pitkään tulli sattuu asiaa pähkäilemään. Voi saada päätöksen samana päivänä tai sitten venyy täydet 3 kk.
Tasaisia tuulia!
Mitäs tuo uusi autoverolaki tuo muutoksia, ensi kevääksi avoautoa hankimassa niin kannattaako se heti kilvittää vai vasta tuon muutoksen jälkeen. Niin autohan on joko A208 tai A209 vuosmalli 2000-2006bluelion kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta kun uusi autoverolaki ilmeisesti hyväksyttiin niin tietääkö kukaan täytyykö esim. tuontiauto olla jo maaliskuun lopussa rekisterissä jos haluaa maksaa vanhan prosentin mukaan?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
-
- Vakiokalustoa
Autovero nousee yli 110 grammaa päästäviltä.joskami kirjoitti:Mitäs tuo uusi autoverolaki tuo muutoksia, ensi kevääksi avoautoa hankimassa niin kannattaako se heti kilvittää vai vasta tuon muutoksen jälkeen. Niin autohan on joko A208 tai A209 vuosmalli 2000-2006bluelion kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta kun uusi autoverolaki ilmeisesti hyväksyttiin niin tietääkö kukaan täytyykö esim. tuontiauto olla jo maaliskuun lopussa rekisterissä jos haluaa maksaa vanhan prosentin mukaan?
Tasaisia tuulia!
Elikä tämä 30.3.2012 on nyt se maaginen päivä, jonka jälkeen ei enään "voi" tuoda isolla CO2 arvolla olevia, mä jossain vaiheessa ymmärsin, että se olisi nyt vuodenvaihde ja se kun tulee taas liian varhain.Heikki Kuitunen kirjoitti:Ei tarvitse olla kilvissä. Riittää, että veroilmoitus on jätetty 30.3. klo 16.15 mennessä ja faksikin kelpaa katkaisemaan ajanlaskun.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Vakiokalustoa
Ei se muutos nyt sentään niin suuri ole, etteikö isolla CO2-arvolla raskautettuja autoja enää tulevaisuudessa tuotaisi. Jos on varaa siihen Maybachiin, niin ei se muutaman tonnin lisävero hommaa kaada. Kansanmalleissa puhutaan satasista tai uudenkarheissa korkeintaan tonnista tai parista.Antti V kirjoitti:Elikä tämä 30.3.2012 on nyt se maaginen päivä, jonka jälkeen ei enään "voi" tuoda isolla CO2 arvolla olevia, mä jossain vaiheessa ymmärsin, että se olisi nyt vuodenvaihde ja se kun tulee taas liian varhain.Heikki Kuitunen kirjoitti:Ei tarvitse olla kilvissä. Riittää, että veroilmoitus on jätetty 30.3. klo 16.15 mennessä ja faksikin kelpaa katkaisemaan ajanlaskun.
Kukapa sitä nyt ylimääräistä haluaisi verottajalle maksaa, joten jos ensi keväänä on tarkoitus tuoda uutta kalustoa Suomeen, niin tottahan se kannattaa tehdä ennen huhtikuuta.
Tasaisia tuulia!
Oli pakko rekisteröityä tälle foorumille,pää asiassa tulee heiluttua tuolla toisella saksanauto foorumilla.Mutta asiaan,autoverohan toki nousee uusilta yli 110g päästöisiltä.Mutta edelleenkin suomea koskee eu-tuomioistuimen päätös,että veroa ei saa olla enempää kuin maahan jo rekisteröidyssä autosta on maksettu.Sitä en tiedä miten meinaavat homman hoitaa.Todennäköisesti eivät ole tulleet edes ajatelleeksi asiaa.Melko taikureita saavat olla jos meinaavat saada asian hoidettua niin ettei taas olla eu-tuomioistuimessa.Heikki Kuitunen kirjoitti:Autovero nousee yli 110 grammaa päästäviltä.joskami kirjoitti:Mitäs tuo uusi autoverolaki tuo muutoksia, ensi kevääksi avoautoa hankimassa niin kannattaako se heti kilvittää vai vasta tuon muutoksen jälkeen. Niin autohan on joko A208 tai A209 vuosmalli 2000-2006bluelion kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta kun uusi autoverolaki ilmeisesti hyväksyttiin niin tietääkö kukaan täytyykö esim. tuontiauto olla jo maaliskuun lopussa rekisterissä jos haluaa maksaa vanhan prosentin mukaan?
Samaa olen itse miettinyt. Hommanhan pitäisi teoriatasolla mennä niin, että tuontiautojen tuonti (vm. 2011 ja vanhemmat) menevät samalla taulukolla kuin ennenkin ja vain uusien hinta korottuu. Tätä ei vaan olla huomioitu missään.extraman kirjoitti: Oli pakko rekisteröityä tälle foorumille,pää asiassa tulee heiluttua tuolla toisella saksanauto foorumilla.Mutta asiaan,autoverohan toki nousee uusilta yli 110g päästöisiltä.Mutta edelleenkin suomea koskee eu-tuomioistuimen päätös,että veroa ei saa olla enempää kuin maahan jo rekisteröidyssä autosta on maksettu.Sitä en tiedä miten meinaavat homman hoitaa.Todennäköisesti eivät ole tulleet edes ajatelleeksi asiaa.Melko taikureita saavat olla jos meinaavat saada asian hoidettua niin ettei taas olla eu-tuomioistuimessa.
Päätöksissä taitaa sana tarkasti lukea että ei saa periä autoveroa enenpää kuin vastaavassa Suomiautossa sitä on jäjellä...
Toisaalta ....Suomihan on jo nyt EYT:N tuomioistuimessa autoveroasiassa koskien siitä onko oikein rajata ajallisesti autoverosta perittyjen alvien palauttaminen vuodesta 2006- eteenpäin . EYT:n ei nimenomaan rajannut ajallisia vaikutuksia vaikka Suomi niitä pyysikin .
Tietysti onhan tämä halpakorkoista lainaa Suomen valtiolle ?
Toisaalta ....Suomihan on jo nyt EYT:N tuomioistuimessa autoveroasiassa koskien siitä onko oikein rajata ajallisesti autoverosta perittyjen alvien palauttaminen vuodesta 2006- eteenpäin . EYT:n ei nimenomaan rajannut ajallisia vaikutuksia vaikka Suomi niitä pyysikin .
Tietysti onhan tämä halpakorkoista lainaa Suomen valtiolle ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
No nyt on tämäkin retki tehty. Lauantai-iltana matkaan Turku-Tukholma-Rödby-Puttgarden-Lyypekki-reittiä pitkin ja samoja jälkiä takaisin. Saalis oli VW Golf Plus niinkun pitikin ja reissu sujui niin hyvin että siitä ei ole oikeastaan paljonkaan kertomista...jysi kirjoitti:Seuraava kohde on jo tiedossa ja reissu suunnitelmissa, toteutusta vaille valmis. Tosin vaimo vähän jarruttaa, ei kuulemma ole näin pian innokas lähtemään uudelle parin päivän toimintalomalle...
Ennen lähtöä tehtiin haku 100-200 km säteellä maalista ja laitettiin parhaitten autojen lista talteen, perjantaina tehtiin soitto pariin paikkaan ja parhaasta autosta tehtiin suullinen alustava varaus eli pyynto että soittavat takaisin jos joku pyrkii ennen maanantai-iltapäivää ostamaan sen pois.
Sunnuntaina Lyypekkiin, maanantaina Kieliin ja puolessa tunnissa kauppa oli sovitttu. Kaupanpäälle sovittiin että varastosta löydetään sopivat käytetyt talvirenkaat joissa vähintään Suomi/Ruotsi-säännön mukaiset 3 mm pintaa (Saksassa minimiraja on 1.6 mm) ja määräaikaishuolto. Vuorokausi lomailua Hampurissa ja tiistai-iltapäivänä haettiin huollettu auto alle vaihdetuin talvirenkain mukaan ja lähdettiin kotiinpäin.
VW-liikkeet on tarjonneet aiemmin enimmäkseen pieniä pettymyksiä mutta tässä tapauksessa tulee kyllä täydet pisteet myyjälle - herra Bandholz - ja liikkeelle - Autohaus Kath, Kiel (yksi yhdeksästä toimipisteestä). Kaikki sujui vähän paremmin kun piti, yleensähän MB-diilereilläkin mennään vain sovitun mukaan. Talvirenkaissa 8 mm pintaa, liikkeen autosihteeri lähti mukaan kuskiksi ja tueksi kilpienhakureissulle ja niin edelleen.
Itsenäisyyspäivän kunniaksi tulomatkalla testattin Kööpenhaminan Omenahotelli. Sijainti on kortteli päärautatieasemalta länteen ja ympäristö on vähän jännittävä myös kahden naapurissa olevan yökerhon takia mutta toisaalta, siinähän ne autot on portsarin silmien edessä vahdittuna ainakin aamuneljään asti. Hinta OK, huoneen koko kahdelle OK mutta täydelle neljän miehitykselle jo ahdas. Pysäköinti kadulla on maksullista mutta hinta yöaikaan vain 0,30 EUR/tunti. Jos tulee Tukholmasta Turkuun Silja- tai Viking-iltavuorolla, Köpiksestä ei ole niin kiire lähteä aamulla matkaan kun Saksan puolelta.
Ai niin, ajettiin Hampurissa edellisellä reissulla nähdyn herrasmiesklubin ohi ja tällä kertaa autotallin edessä seisoi uudehko sporttimersu joten ilmeisesti toimitusjohtajan entinen W220 on mennyt kaupan.
Jos köpikseen asti ajaa, kannattaa saman tien ajaa yöksi Malmön puolelle, kestää sen puoli tuntia pidempään ja hintataso on Ruotsin puolella huomattavasti edullisempi.jysi kirjoitti:Jos tulee Tukholmasta Turkuun Silja- tai Viking-iltavuorolla, Köpiksestä ei ole niin kiire lähteä aamulla matkaan kun Saksan puolelta.
(ja Kieliin ei kannata mennä Puttgardenin laivalla vaan Tanskan siltoja pitkin)
Onko hyviä vinkkejä paikoista? Omenahotelli oli 449 DKK = 60 EUR neljältä hengeltä, arkisin näytti olevan välillä halvempi ja viikonloppuisin kalliimpi.tj86430 kirjoitti:Jos köpikseen asti ajaa, kannattaa saman tien ajaa yöksi Malmön puolelle, kestää sen puoli tuntia pidempään ja hintataso on Ruotsin puolella huomattavasti edullisempi
En ole yöpynyt Malmön "halpahotelleissa", joten en osaa sanoa niiden hinnoista. Koirien kanssa reissatessa olen ollut pari kertaa Clarion Hotel Temperancessa, joka on maksanut vähän toistasataa euroa / yö; köpiksessä vastaavantasoinen (ja sijainniltaan vastaava) on helposti lähellä kahtasataa.jysi kirjoitti:Onko hyviä vinkkejä paikoista? Omenahotelli oli 449 DKK = 60 EUR neljältä hengeltä, arkisin näytti olevan välillä halvempi ja viikonloppuisin kalliimpi.tj86430 kirjoitti:Jos köpikseen asti ajaa, kannattaa saman tien ajaa yöksi Malmön puolelle, kestää sen puoli tuntia pidempään ja hintataso on Ruotsin puolella huomattavasti edullisempi
Malmössä esimerkiksi halpahotelli Formule 1:ssä maksaa kahden hengen huone 400 kr (44 e) per yö. Verrattavissa omppuhotelliin. Karu, mutta ok. Noita Formule 1 -hotelleja löytyy monesta muustakin paikasta.
S204
motellit ja hostellit on ruotsissa kalliimpia kuin tanskassa. ruotsissa ne tosiaan on 25-40e/nuppi kun tanskassa saman tasoiset on vitosen halvempia... ihanku sillä jotaki merkitystä olisi
Ruotsissa on myös tanskaan verrattuna sellainen etu että majoituksen laatu on tasaisempaa.
BTW jos ajelee maisemareittiä, eli ruotsin itärannikkoa niin Kalmarissa on sellainen hostelli kuin Svanen, se on hotelli sekä hostelli ja hinta on kuitenkin edullinen. Samoten tukholman södermalmin Mälarstrandin laivahotellit/hostellit ovat edullisia, laadukkaita ja todella hyvä sijainti. "Rygerfjord" ja "Den röda båten". Harmillisesti ovat todella suosittuja ja yleensä alle viikon varoitusajalla ei paikkoja ole saatavilla.

BTW jos ajelee maisemareittiä, eli ruotsin itärannikkoa niin Kalmarissa on sellainen hostelli kuin Svanen, se on hotelli sekä hostelli ja hinta on kuitenkin edullinen. Samoten tukholman södermalmin Mälarstrandin laivahotellit/hostellit ovat edullisia, laadukkaita ja todella hyvä sijainti. "Rygerfjord" ja "Den röda båten". Harmillisesti ovat todella suosittuja ja yleensä alle viikon varoitusajalla ei paikkoja ole saatavilla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Joo, F1:ssä vaan on yleensä yhteisvessat käytävällä joten ei välttämättä kelpaa jos on naisväkeä mukana niinkun nyt.Jonze kirjoitti:Malmössä esimerkiksi halpahotelli Formule 1:ssä maksaa kahden hengen huone 400 kr (44 e) per yö. Verrattavissa omppuhotelliin. Karu, mutta ok. Noita Formule 1 -hotelleja löytyy monesta muustakin paikasta.
Olin suunnitellut pitkään auton hakemista saksasta. Yritin pelata varmanpäällä ja hankin itselleni välittäjän Alenius Päivin. Itse katsoin sopivian autoja netistä ja lähetin ne Päivillä, joka soitti ehdokkaat läpi. Hän hyväksyi 12:sta ehdokkaasta kaksi. Ne olivat molemmat merkkiliikkeestä. Auton jonka hyväksyin oli 2007, MB E220 CDI sedan automatatti, ajettu alle 49tkm. Matkaan lähdimme 26.4 lentäen Dusseldorfiin, jossa yövyimme. Illalla välittäjä ilmoitti milloin hakee meidät hotellilta seuraavana päivänä. Hakija saapui silloin kun oli luvannutkin Dusseldorfista haemme kilvet, välittäjä käytti kilpien haussa yhteistyökuppaniaa, kilvet tulivat nopeasti, ei kahvia ehditty juoda. Tästä lähdimme ajalemaan noin tunnin ajamatkan päässä olevaan Aachenin kaupunkiin mistä auto noudettiin. MB-Aachenissa oli hyvä vastaan otto, ensiksi myyjä tiedusteli mitä ottaisimme juotavaksi ennen, kuin aloimme tarkastelemaan autonpereita. Autoon oli tehty C-huolto ja laitettu paikoilleen tilaamani roiskeläpät ja ym. Kun olimme saatu kaikki asiat hoidettua oli autonvuoro, myyjä esitteli autosta kaikki tarvittavat nippelit mitä ohjaamossa oli. Perheeseemme on ostettu Suomesta useampikin uusi-auto eikä palvelu ole ollut lähellekkään Saksantasoa. Lähdimme ajamaan tyytyväisinä Aachenistä kohti kotia. Ajaminen autobaanalla tuntui hienolta kaikinpuolin. Pysähdyimme matkalla kaksikertaa toinen niistä oli Lubeckkiin jossa tehtiin tärkeät tuliaisostokset "halvalla tietenki" tästä Puttgarteniin ja lautalla yli Tanskaan. Olimme Göteborgissa aamuyöllä ja tästä aamulla kohti Tukholmaan josta laivalla Helsinkiin. Kotona olimme pe 29.4 päivällä. Olen miettinyt, jos Suomen autoverotus jatkuu tällä mallilla niin haen seuraavakin auton Saksasta. Minä olin tyytyväinen väliitäjän apuun, oli hintansa väärtti. Suomessa ei ollut minkäänlaisia ongelmia katsastuksen ym. suhteen Nyt autolla on ajettu 20tkm ilman ongelmia.
Morjesta,
Tarkotuksena olisi nyt joulun jälkeen lähteä hakemaan väykkää Saksanmaalta kotiin. Eli tässä olen etsinyt s210 2002-2000 vuoden 320CDI:tä ja tottakai avantgardilla/hyvillä varusteilla. Kuitenkin tavoitteena olisi löytää alle 200tkm rullattu. Hintatasoksi olen asettanut 8-10k €. Tuntuu, että Suomesta ei enää tuollaisia yksilöitä meinaa löytää joten siksi on lähdettävä merta edemmäs kalaan.
Itse kun en ole ennemmin tuolta autoa hakenut niin ajattelin täältä apua vähän etsiä.
Kuinka monta päivää on järkevä varata aikaa itse Saksanpäähän, jos vaikka kaikki ei sujukkaan kuin haluaisi?
Mobile.de:n sivuja olen penkonut ja tarjolla on sekä liikkeiden autoja sekä yksityisten.. Onko järkevämpi ohittaa kaikki suuremmat kaupungit ja siirtyä "maalle" etsimään autoa. (Tuosta oli puhetta pari sivua sitten)? Häkkikebabbimiehet ymmärrän kyllä jättää omaan arvoonsa.
Noh.. tulipas sekava postaus, mutta kaikki varmasti ymmärsivät että ensinmäistä reissua on suunnitteilla.
Tarkotuksena olisi nyt joulun jälkeen lähteä hakemaan väykkää Saksanmaalta kotiin. Eli tässä olen etsinyt s210 2002-2000 vuoden 320CDI:tä ja tottakai avantgardilla/hyvillä varusteilla. Kuitenkin tavoitteena olisi löytää alle 200tkm rullattu. Hintatasoksi olen asettanut 8-10k €. Tuntuu, että Suomesta ei enää tuollaisia yksilöitä meinaa löytää joten siksi on lähdettävä merta edemmäs kalaan.
Itse kun en ole ennemmin tuolta autoa hakenut niin ajattelin täältä apua vähän etsiä.
Kuinka monta päivää on järkevä varata aikaa itse Saksanpäähän, jos vaikka kaikki ei sujukkaan kuin haluaisi?
Mobile.de:n sivuja olen penkonut ja tarjolla on sekä liikkeiden autoja sekä yksityisten.. Onko järkevämpi ohittaa kaikki suuremmat kaupungit ja siirtyä "maalle" etsimään autoa. (Tuosta oli puhetta pari sivua sitten)? Häkkikebabbimiehet ymmärrän kyllä jättää omaan arvoonsa.
Noh.. tulipas sekava postaus, mutta kaikki varmasti ymmärsivät että ensinmäistä reissua on suunnitteilla.
Vastakysymys: mikä on tärkein reissun tavoite - hyvä auto, halpa auto vai reissu itse? Paljonko matkaan ja asumiseen aiot käyttää ja onko oma aikasi kallista, eli onko tarkoitus käyttää viikko tai viikkoja mahdollisimman hyvän tai mahdollisimman halvan etsimiseen, vai löytää nopeasti mainitut kriteerit täyttävä?tamppoi kirjoitti:olen etsinyt s210 2002-2000 vuoden 320CDI:tä ja tottakai avantgardilla/hyvillä varusteilla. Kuitenkin tavoitteena olisi löytää alle 200tkm rullattu. Hintatasoksi olen asettanut 8-10k €.
Onko järkevämpi ohittaa kaikki suuremmat kaupungit ja siirtyä "maalle" etsimään autoa. (Tuosta oli puhetta pari sivua sitten)?
Helppo reissu kestää 2 päivää (onnistuu päivässä kun kaikki menee nappiin, toinen päivä on varalle sitä varten kun ei aina kuitenkaan mene) ja silloin saa hankittua etukäteen huolellisesti tiedustellun ja varatun uudehkon auton ja sitruunan sattuessa kohdalle, katsottua pari vara-autoa parinsadan kilometrin säteellä. 10 vuoden ikä, W210:n ruosteherkkyys ja dieselien ajomäärät huomioon ottaen hyvän löytäminen on jo vaikeaa joten tieto=hyvä agentti tai liikkeen maine=www.mercedes-benz.de (Siellä on nytkin ainakin yksi ehdot täyttävä) tai muu merkkiliike parantaa onnistumisvarmuutta.
Maalta saattaa löytää tuurilla ja ajan kanssa hyvän mutta sitten pitää olla hyvä vainukoira tai ajella pirusti ympäri valtakuntaa, yleensähän autoliikkeet on siellä missä ihmisetkin. Satanen autoon, satanen asumiseen ja jotakin mahdolliselle välittäjälle/tulkille päivässä = viikossa toista tonnia kustannuksia matkojen lisäksi. Ei tietysti haittaa jos kysymys on elämantapamatkailusta.
Reissun tarkoituksena on löytää HYVÄ auto, jolla oikeesti voi sitten ajaa hyvillä mielin seuraavat vuodet. Pihistelemään en lähde itse autossa, mielummin maksan hyvästä kuin että yritän saada vain itse auton halvalla.
Mitenkäs noiden mesediilereiden lontoo sujuu?
Mitenkäs noiden mesediilereiden lontoo sujuu?
-
- Mersumies
Autoilla joilla ajetaan paljon yhtälö 10 v ikää ja kilometrit alle 200 000 on ja sana aika rajaava vaihtoehtojen suhteen. Kun keskimäärin TUW:n tilastojen mukaan ensimmäiseen katsastukseen tulevilla E-mallin mersuilla on ka. kilometrit muistaakseni jotain 75 000 luokkaa. Tietysti niksmanni voi ostaa niitä puutarhatonttujen korvikkeeksi pihaan seisomaan. Tietysti wurtenburgista löytyy eläkkeellä oleva kansakoulunopettaja joka on ajanut vain autolla shakkikerhon kokouksiin naapurikylään motarin vierestä. Auton tekninen kunto ja ajetut tai ruuvatut kilometrit eivät aina oikein vastaa toisiaan, mutta onnea etsintään.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Linkkaan nyt tänne esimerkin.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Esim tässä autossa kuulemma Full Service History ja Scheckheftgepflegt bei Mercedes Benz. En tiedä sitten miten paikkaansa pitäviä todisteita. 169tkm näyttää olevan mittarissa. Kuitenkin tässä olisi tarkotus Bremen-Hannover-Hamburg alueelta etsiä noita autoja.
Esim tässä autossa kuulemma Full Service History ja Scheckheftgepflegt bei Mercedes Benz. En tiedä sitten miten paikkaansa pitäviä todisteita. 169tkm näyttää olevan mittarissa. Kuitenkin tässä olisi tarkotus Bremen-Hannover-Hamburg alueelta etsiä noita autoja.
-
- Mersumies
Omalla on mittarissa nyt 325 000 ikää 7 vuotta tekee noin 46429 km:ä vuotta kohden suurin piirtein samaa tahtia sekä germaaniassa että Suomessa. Tyypillisiä dieselin kilometrilukuja vuosittain ja täydellinen huoltokirja sekä tarkastetut kilometrit (muualta kuin matkamittarista tai virtalukosta). Auton tekninen kunto on kaikkein mielenkiintoisin, alustan ja mootorin sekä voimansiirron osat vanhenee ja kuluu vaikka se seisoisi tyhjiöön pakattuna tallissa ajamatta talvet. Hyvin ja säännöllisesti huolletulla sekä hoidetulla autolla huristaa vaikka se olisi kilometrivammainen, mutta paljon seissyt ja vähän ajettu saattaa aiheuttaa hiusten harvenemista jakauksen molemmin puolin.
Vähän samat varusteet kuin omassa W211 220 T CDI:ssä onneksi itselläni on 16" vanteet (hyvät kesä/talvikumit ovat arvokkaat siinäkin koossa 225/55/16 ja varsinkin suvikumit ovat aika hupaisia kulumaan liian pienillä paineilla), lasivakuutus kannattaa tehdä ensimmäiseksi sillä tuulilasi on sangen arvokas sadetunnistemella. Muutenhan tuo näyttää puleeratulta ja saattaisi olla pitkäikäinen käyttöauto varsinki jos sisätilojen koko on määräävää valinnassa eikä tuolla jää liikenteessä muiden jalkoihin.
Vähän samat varusteet kuin omassa W211 220 T CDI:ssä onneksi itselläni on 16" vanteet (hyvät kesä/talvikumit ovat arvokkaat siinäkin koossa 225/55/16 ja varsinkin suvikumit ovat aika hupaisia kulumaan liian pienillä paineilla), lasivakuutus kannattaa tehdä ensimmäiseksi sillä tuulilasi on sangen arvokas sadetunnistemella. Muutenhan tuo näyttää puleeratulta ja saattaisi olla pitkäikäinen käyttöauto varsinki jos sisätilojen koko on määräävää valinnassa eikä tuolla jää liikenteessä muiden jalkoihin.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Tämä on mielestäni enemmänkin sellainen varoittava esimerkki. Firmassa on vähän yli kymmenen autoa ja niiden yhteenlaskettu hinta ilman tinkaamista on yhden hyvinvarustellun uuden E-sarjalaisen hinta.tamppoi kirjoitti:Linkkaan nyt tänne esimerkin..
No nyt tuli uusi reunaehto. Etelästä kuitenkin löytyy paremmat, sieltä ne jobbaritkin ajelee autoja pohjoiseentamppoi kirjoitti:Kuitenkin tässä olisi tarkotus Bremen-Hannover-Hamburg alueelta etsiä noita autoja.
Listan lopussa oli "Im Kundenauftrag". Eikös tuo yleensä tarkoita sitä , että autossa on jotain niin hämärää, ettei sitä voi liikkeen omissa nimissä myydä.tamppoi kirjoitti:Linkkaan nyt tänne esimerkin.
Omallani oli ajettu Saksassa 74000 km vuotta kohden... Enpä epäillyt kilometrejä, kun oli täysi Mersun valtuuttamien liikkeiden huoltokirjakin. 

Moro
Autokuumeen iskettyä suunitelmissa on lähtä hakemaan saksasta tuoretta c-sarjalaista mersua, lähinnä suomen onnettoman valikoiman vuoksi vm. 2009-2011, kilometrejä saisi olla alle 20000km. Mersu ei ole ennestään tuttu auto, joten mitä tuollaisessa autossa täytyy ottaa huomioon? Mobile.de:stä olen autoja katsonut ja kyseisiä autoja näkyy saksassa olevan valtavasti noilla kilometreillä ja joitakin hyviä välittäjiä jos on tiedossa niin neuvot olisivat tarpeen.
Autokuumeen iskettyä suunitelmissa on lähtä hakemaan saksasta tuoretta c-sarjalaista mersua, lähinnä suomen onnettoman valikoiman vuoksi vm. 2009-2011, kilometrejä saisi olla alle 20000km. Mersu ei ole ennestään tuttu auto, joten mitä tuollaisessa autossa täytyy ottaa huomioon? Mobile.de:stä olen autoja katsonut ja kyseisiä autoja näkyy saksassa olevan valtavasti noilla kilometreillä ja joitakin hyviä välittäjiä jos on tiedossa niin neuvot olisivat tarpeen.