Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Onko käyttökokemuksia Point-S Sport 2 "Summerstar" kesärenkaista? Continentalin halparenkaat, 205/55 16" n. 400e/kierros. Kehuivat liikkeessä saaneen paljon myönteistä palautetta viime kesänä ja että olisivat hiljaiset käytössä. Onko vastaavia ajatuksia täällä?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
siitä 30-50% halvemmalla vähintään yhtä hyviä renkaita.. hankookin k107 esimerkiksi kotiovel 228e, siihen asennus päälle jotain 30-50e.
http://camskill.co.uk/products.php?plid=m62b0s291p0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://camskill.co.uk/products.php?plid=m62b0s291p0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Nokian Hakkapeliitta 4, made in russia.... P....le. Nyt selvis ainkin osasyy miksi mersu seilaa aika kummallisesti, vaikka alustan osat kaikki tiukassa kuosissa. Renkaiden runkovika. Kuluneet juuri samallalailla kuin linkissä olevassa kuvassa.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/pistok ... 004-2010,1
http://tekniikanmaailma.fi/autot/pistok ... 004-2010,1
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Tällä seikalla, että ne on venäjällä tehty, onkin tosiaan huikea merkitys. Niissä ei ole mitään eroa suomessa valmistettuihin. Venäjällä ne koneet ovat itseasiassa vieläpä uudemmat kuin suomen tehtailla.
HKPL 4 on ikivanha rengas vaikka olisikin ihan uusi. Noin vanhoissa renkaissa voi odottaa runkovikoja missä tahansa muussakin merkissä.
HKPL 4 on ikivanha rengas vaikka olisikin ihan uusi. Noin vanhoissa renkaissa voi odottaa runkovikoja missä tahansa muussakin merkissä.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
vai olisko ajettu vain hieman liian pienillä paineilla, tekniikan maailman toimittajien ammattitaidon tietäen... runkovika muka ja paskat...Mulsu kirjoitti:Tällä seikalla, että ne on venäjällä tehty, onkin tosiaan huikea merkitys. Niissä ei ole mitään eroa suomessa valmistettuihin. Venäjällä ne koneet ovat itseasiassa vieläpä uudemmat kuin suomen tehtailla.
HKPL 4 on ikivanha rengas vaikka olisikin ihan uusi. Noin vanhoissa renkaissa voi odottaa runkovikoja missä tahansa muussakin merkissä.
itse ostin elämäni ensimmäiset hakkapeliitat vasta, kun niitä alettiin valmistamaan venäjällä ja täytyy sanoa, että on olleet hyvät renkaat... ihan alkaa jo miseliiniä (parhaimillaan) muistuttamaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Moi!
Saisin edullisesti CLS mersun vanteet kokoa 9 1/2*18 et 33 taakse ja 8 1/2*18 et30
Saako noita sopimaan mitenkään vm2006 (w203) 220cdi mersuun?? vai onko liian leveät vanteet?
Saisin edullisesti CLS mersun vanteet kokoa 9 1/2*18 et 33 taakse ja 8 1/2*18 et30
Saako noita sopimaan mitenkään vm2006 (w203) 220cdi mersuun?? vai onko liian leveät vanteet?
Viimeksi muokannut riipe, Ke 09.03.2011 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
4:stä renkaasta kahdessa kys. runkovika.Mulsu kirjoitti:Tällä seikalla, että ne on venäjällä tehty, onkin tosiaan huikea merkitys. Niissä ei ole mitään eroa suomessa valmistettuihin. Venäjällä ne koneet ovat itseasiassa vieläpä uudemmat kuin suomen tehtailla.
HKPL 4 on ikivanha rengas vaikka olisikin ihan uusi. Noin vanhoissa renkaissa voi odottaa runkovikoja missä tahansa muussakin merkissä.
Pitoa renkaissa kyllä on, kuluneenakin. Ja nämä ko. renkaat ovat paistettu loppuvuodesta 2008 tai alkuvuodesta 2009. Toinen talvi alla menossa ja jo viime talvena esiintyi tuota vetelyä. Paineita on käytetty aina 2.8 bar, joten näistä seikoista ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Edelliset 2 sarjaa made in Finland HKPL 4:sia (195/65r15) vuosina 2003-2006 pelasivat kuin unelma.
En minäkään tosipuheessa usko, että valmistusmaalla sinänsä olisi väliä. Ens talvena ehkä varmaan jotain muun merkkistä rengasta alle.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
itse olen törmännyt runkovikoihin vain pinnatuissa/uusiorenkaissa... ne oli helppo todeta, kun joko kulutuspinnassa tai renkaan kyljessä oli nyrkin kokoinen patti 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Patti kyljessäkään ei välttämättä ole ns. runkovika, vaan sinne väliin on päässyt jostain pienenpienestä rakosesta ilmaa. Eli ei ole täysin sama asia kuin se, että runko pettää ja pullahtaa pihalle.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Tolleen miten tuossa TM:n rengaskuvassa on rengas kulunu, on mun nykyisen Michelin Ivalot täsmällee samalla tavalla. Viime talvena mulla oli Conti kitkat (en muista mitkä) niin ne oli ihan samallai kaikki myös. Varsinki taka-akselilla tuota tulee. Empä tajunnut että olen ajanu paskoilla renkailla. No kai se o siirryttävä linglongeihin kun ei kerran ole hyviä nämä merkkirenkaat. taino olisko se ny pitäny tajuta että tälläset merkit kun Michelin ja Nokia ei hyviä tee?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mitenkä nuo Camskillin halvimmat renkaat?
Nangkang, Ovation yms. Ovatko rahan haaskausta?
kokona 245/40-18 ja 211:n farmariin tulisi..
Kerran, vuosia sitten alla oli kuukauden verran GT-radiaalit (202 farkku)
Ei niillä voinut ajaa, todella liukkaat sadekelillä.
Nangkang, Ovation yms. Ovatko rahan haaskausta?
kokona 245/40-18 ja 211:n farmariin tulisi..
Kerran, vuosia sitten alla oli kuukauden verran GT-radiaalit (202 farkku)
Ei niillä voinut ajaa, todella liukkaat sadekelillä.
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
nankang ns2 on huono vesikelis. Mutta erinomainen tuningrengas ja hyvä pito kuivalla ja lämpimällä kelillä. Ite tykkään falkeneista, eivät ole halvimmat mutta ei myöskään kalleimmat. Niistä mul ei ole kyl mitään huonoa sanottavaa... oikeastaan yllätyin kuinka hyvät ne oikeastaan ovatkaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
minkä mallin falkenii sergi o vedelly ?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
kumpaakin, sekä Ziex ZE912 että FK452. Viime syksynä ostin ziexit ja pari kesää sitten FK:t
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
jees , samoja itekki, tuntuis että ziexi ois melkee paree, hiljaisempi mielestäni ainaki, tosin 452 on ollu järjestäen isommissa kooissa.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kikkailua keskellä äärimmäisen tylsyyden. 125 leveä rengas 8" vanteella.
Kysymysmerkki urlin perään niin näkyy firefoxissakin.
http://image.bayimg.com/daeedaade.jpg
http://image.bayimg.com/daeegaade.jpg
Ei ollut 15"/9" vannetta. Pitää laittaa sellaiselle kunhan löytyy jostakin.
ps. vain amatöörit räjäyttelevät renkaitaan
Kysymysmerkki urlin perään niin näkyy firefoxissakin.
http://image.bayimg.com/daeedaade.jpg
http://image.bayimg.com/daeegaade.jpg
Ei ollut 15"/9" vannetta. Pitää laittaa sellaiselle kunhan löytyy jostakin.
ps. vain amatöörit räjäyttelevät renkaitaan

All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
vai 125 kumi kasilla
aikamoinen motskarirengas
joo se o ziex selvästi hiljasempi. mutta FK märkäpito on parempi.

joo se o ziex selvästi hiljasempi. mutta FK märkäpito on parempi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Juu, 125/70R15Sergey kirjoitti:vai 125 kumi kasillaaikamoinen motskarirengas
joo se o ziex selvästi hiljasempi. mutta FK märkäpito on parempi.

All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
mikä vanne se o? aika komee. mihi se käy, onko kuvia auton alla 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
vanha ja kiero vanne, ei speksejä. Ei todellakaan mennyt mihinkään autoon alle tuo nakki 

All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Sanokaapas miksi saksankielisen manuaalin mukaan kesärenkaiksi käy kantavuus 95 mutta talvirenkaille pitäisi olla 99?
"Sommerreifen 245/45 R17 95W"
"Winterreifen 245/45 R17 99V XL M+S"
"Sommerreifen 245/45 R17 95W"
"Winterreifen 245/45 R17 99V XL M+S"
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kertokaapas mitkä nämä kuvan vanteet ovat? Voisi saada pirun siistit vähän kiillottamalla
ilmeisesti 16"? leveys ei varmaan kovin suuri ole




-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kyllä ne lorinserit on, luultavasti 9&8x16... Eikä myy erikseen.
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
tj86430 kirjoitti:Sanokaapas miksi saksankielisen manuaalin mukaan kesärenkaiksi käy kantavuus 95 mutta talvirenkaille pitäisi olla 99?
"Sommerreifen 245/45 R17 95W"
"Winterreifen 245/45 R17 99V XL M+S"
kaiken lisäks 99 XL

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mukavimmat renkaat ovat ne, mitkä on rekisteriotteeseen on merkitty kapeimmaksi renkaiksi. Kaikki leveämmät tassut vetelee urissa.
Eli oikea ET ja vakio koko.

Eli oikea ET ja vakio koko.
W204 Farkku C 350 CDI 4matic Automaatti 2011
W204 Farkku C 220 CDI Automaatti 2008
W211 Farkku E 1.8 Kompressori Automaatti 2004
W202 Farkku 200 Automaatti 2000
W204 Farkku C 220 CDI Automaatti 2008
W211 Farkku E 1.8 Kompressori Automaatti 2004
W202 Farkku 200 Automaatti 2000
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Noniin, ei sitten pystynyt pingpongeja laittamaan. Hankook evo12:t paikallisesta liikkeestä lähes Camskillin hintaan.
(viimeinen srj) uudet satsit sitten kuulemma huomattavasti hintavempia.
Nyt vain odotellaan kesää että pääsisi testaamaan..
(viimeinen srj) uudet satsit sitten kuulemma huomattavasti hintavempia.
Nyt vain odotellaan kesää että pääsisi testaamaan..
eeteeku kirjoitti:Mitenkä nuo Camskillin halvimmat renkaat?
Nangkang, Ovation yms. Ovatko rahan haaskausta?
kokona 245/40-18 ja 211:n farmariin tulisi..
Kerran, vuosia sitten alla oli kuukauden verran GT-radiaalit (202 farkku)
Ei niillä voinut ajaa, todella liukkaat sadekelillä.
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Lainataas tätä ketjua.
Toisessa ketjussa tulin siihen tulokseen, että Delfinit kannattaa vaihtaa kunnon renkaisiin, varsinkin kun lähtee Saksaan, jossa nopeus voi hetkittäin alkaa kakkosella (nimim. Sveitsin rajalta Puttgardeniin 6,5 tunnissa).
Ensimmäinen kysymys on: nykyinen 225/50R17 vai 245/45R17?
Toinen kysymys: seuraavat vaihtoehdot on ollut mielessä:
- Nokia Hakka Z G2
- Continental Sport Contact 3
- Michelin Pilot Sport 3
- Pirelli Cinturato P7
Kommentteja (sekä positiivisia että negatiivisia) näistä, tai muita suosituksia?
Toisessa ketjussa tulin siihen tulokseen, että Delfinit kannattaa vaihtaa kunnon renkaisiin, varsinkin kun lähtee Saksaan, jossa nopeus voi hetkittäin alkaa kakkosella (nimim. Sveitsin rajalta Puttgardeniin 6,5 tunnissa).
Ensimmäinen kysymys on: nykyinen 225/50R17 vai 245/45R17?
Toinen kysymys: seuraavat vaihtoehdot on ollut mielessä:
- Nokia Hakka Z G2
- Continental Sport Contact 3
- Michelin Pilot Sport 3
- Pirelli Cinturato P7
Kommentteja (sekä positiivisia että negatiivisia) näistä, tai muita suosituksia?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Moi!
Saisin edullisesti CLS mersun vanteet kokoa 9 1/2*18 et 33 taakse ja 8 1/2*18 et30 eteen
Saako noita sopimaan mitenkään vm2006 (w203) 220cdi mersuun?? vai onko liian leveät vanteet?
Saisin edullisesti CLS mersun vanteet kokoa 9 1/2*18 et 33 taakse ja 8 1/2*18 et30 eteen
Saako noita sopimaan mitenkään vm2006 (w203) 220cdi mersuun?? vai onko liian leveät vanteet?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mutulla sanoisin, että heittämällä menee alle.riipe kirjoitti:Moi!
Saisin edullisesti CLS mersun vanteet kokoa 9 1/2*18 et 33 taakse ja 8 1/2*18 et30 eteen
Saako noita sopimaan mitenkään vm2006 (w203) 220cdi mersuun?? vai onko liian leveät vanteet?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Sergey mainitsi että Nankang NS-2 ovat liukkaat vesikelillä.
Se varmaan pitää paikkansa tietyissä autoissa.
Itsellä on ollut jo kahdessa autossa nuo kumit Golf IV farkku ja Vaneo.
Mun mielestä ainakin hinta/laatu suhde on just hyvä.
Ainakin jos vertaa ajamalla ns. perus kesärankaita by Michelin,
mitä on ollut muutamat sarjat .
Ne vasta olivat liukkaat kuin mikä, johtuen siitä että kumiseos oli kova.
Jotta kestävyys on hyvä ja polttoaineen kulutus.
Pintakaasulla jo suti kokoajan, eikä kyse ole autojen tehoista.
Nankang on minun tietojeni mukaan BF Goodridgen ns. aasia 2 merkki,
jota on tuotu aika vähän suomeen. Silloin kun sitä on tuotu niin loppunut samantien...
Ne on makuasioita.
Itse ainakin katson aika paljon tuohon kumiseokseen, johtuen prätkällä ajosta.
Siellä kovat ns. rata/supersport renkaat eivät saa kunnon pitoa suomen lämpötiloissa helposti.
Viime kesä nyt oli poikkeus siihenkin...
Se varmaan pitää paikkansa tietyissä autoissa.
Itsellä on ollut jo kahdessa autossa nuo kumit Golf IV farkku ja Vaneo.
Mun mielestä ainakin hinta/laatu suhde on just hyvä.
Ainakin jos vertaa ajamalla ns. perus kesärankaita by Michelin,
mitä on ollut muutamat sarjat .
Ne vasta olivat liukkaat kuin mikä, johtuen siitä että kumiseos oli kova.
Jotta kestävyys on hyvä ja polttoaineen kulutus.
Pintakaasulla jo suti kokoajan, eikä kyse ole autojen tehoista.
Nankang on minun tietojeni mukaan BF Goodridgen ns. aasia 2 merkki,
jota on tuotu aika vähän suomeen. Silloin kun sitä on tuotu niin loppunut samantien...
Ne on makuasioita.
Itse ainakin katson aika paljon tuohon kumiseokseen, johtuen prätkällä ajosta.
Siellä kovat ns. rata/supersport renkaat eivät saa kunnon pitoa suomen lämpötiloissa helposti.
Viime kesä nyt oli poikkeus siihenkin...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)