Meneehän nuo 225:t jo alkuperäisiä kapeammiksi, mutta kyllä niillä sutimisen puolesta ajaa pystyy. Se on hyvin pitkälti kiinni siitä mitä haluaa. Jos haluaa nopeita maksimilähtöjä paikaltaan, niin sitten varmaan kannattaa katella jotain muuta. Ite aattelin pärjätä noilla 235:lla, kun tuli heräteostoksena hommattua. Jos ne nyt tonne alle jotenki uppoaa ja ei ihan kauheelta näytä. Ei menny Bilsteinillä niin alas kuin oisin toivonut. Asennon noilla saa kyllä hyväksi. Saa nähä joutuuko vielä perän purkamaan, kun näytti jäävän vähän ylös. Täytyy vielä ajaa tallista ulos ja ihmetellä kauempaa miltä näyttää.S202 kirjoitti:Kuinka leveitä takarenkaita teillä on näissä? Miettiny jos laittas tollasen, mutta onko 225:set turhan kapeet, sutiiko liian herkästi? C36 ei ainakaan mitenkään erityisesti jaksanut 225:silla jauhaa
c32 amg
Re: c32 amg
Re: c32 amg
Zamppa laitahan kuvaa sitten miltä näyttää. Mitkä noi RH:n speksit on, meneekö suoraan paikoilleen, vai joutuuko käyttää spacereita? Itse en ole koskaan lämmennyt noille RH:n vanteille, mutta noissa yksilöissä on kyllä hyvät värit
Ja sitten.. Eipä päässyt lähtemään Kausalaan. Ei vain saanut uutta bensapumppua toimimaan, tai paremminkin koko bensajärjestelmää. Mersun insinöörit on taas kaikessa nerokkuudessa suunnitelleet niin hienosti tuon linjaston ja kuinka toisesta tankista otetaan/siirretään bensa toiseen tankkiin missä pumppu sijaitsee. Nyt ongelmana on että bensanpaluu on tuohon toiseen tankkiin missä ei ole pumppua, siitä osan ilmeisesti kuuluisi mennä toiseen tankkiin/imeä virtauksen mukana bensaa myös toisesta tankista pumpulle. Nyt pumppu on ilmeisesti liian tehokas ja puskee vain tuon toisen tankin täyteen ja lopulta pumpun tankista loppuu bensa. Vähän hankala tätä selittää, enkä oikein itsekään käsitä miten tuon kuuluisi toimia, sen verran älytön systeemi koko pas**
Olen varmaan ainoa täällä foorumilla kuka tuohon tankkien toimintaan on perehtynyt, tai jos joku viisaampi löytyy niin saa hihkaista

Ja sitten.. Eipä päässyt lähtemään Kausalaan. Ei vain saanut uutta bensapumppua toimimaan, tai paremminkin koko bensajärjestelmää. Mersun insinöörit on taas kaikessa nerokkuudessa suunnitelleet niin hienosti tuon linjaston ja kuinka toisesta tankista otetaan/siirretään bensa toiseen tankkiin missä pumppu sijaitsee. Nyt ongelmana on että bensanpaluu on tuohon toiseen tankkiin missä ei ole pumppua, siitä osan ilmeisesti kuuluisi mennä toiseen tankkiin/imeä virtauksen mukana bensaa myös toisesta tankista pumpulle. Nyt pumppu on ilmeisesti liian tehokas ja puskee vain tuon toisen tankin täyteen ja lopulta pumpun tankista loppuu bensa. Vähän hankala tätä selittää, enkä oikein itsekään käsitä miten tuon kuuluisi toimia, sen verran älytön systeemi koko pas**

Olen varmaan ainoa täällä foorumilla kuka tuohon tankkien toimintaan on perehtynyt, tai jos joku viisaampi löytyy niin saa hihkaista

Re: c32 amg
Joo nää tosiaan tuli mulle vähän "vahingossa". Koko on 8,5" ja 10,5" x 17". Tuo pieni koko tuottaa vähän ongelmia niin asennuksen kuin ulkonäön suhteen ja omat odotukset ei ole kovin korkealla. Adapterivanteet, eli et jotain todella reilua ja passataan sopivilla pultattavilla adaptereilla sitten jako ja offset kohilleen autosta riippuen. Nyt kun sain ton alustan paikalleen ja suht kohilleen, niin täytyy alkaa sovittamaan ja mittailla millaiset lätyt tilaa.Pansu kirjoitti:Zamppa laitahan kuvaa sitten miltä näyttää. Mitkä noi RH:n speksit on, meneekö suoraan paikoilleen, vai joutuuko käyttää spacereita? Itse en ole koskaan lämmennyt noille RH:n vanteille, mutta noissa yksilöissä on kyllä hyvät värit![]()

Re: c32 amg
Zamppan auto saksan tulijainen? Aattelin vaan kun tuon värisiä ei hirveästi ole täällä myynnissä näkynyt, jos nyt silmäni sinistä näkevät
Itsekin kävin hollannissa tuollaista met.hohto sinistä katsomassa, kunto oli vaan jotain aivan muuta mitä myyjä etukäteen antoi ymmärtää. Ja saksassa teki yksi myyjä oharit juuri tuon värisestä, joutu tyytyy sitten hopeeseen kun muuta järkevän hintaista/kuntoista ei löytynyt 
Vanteista kysäisin, kun noi AMG:n jarrut on sellainen kiva homma vanteita valkatessa...tuut kyllä huomaamaan. Monen vanteen kanssa joutuu käyttämään spaceria ettei satulat ota vanteiden puoliin kiinni ja sitten kun sopiva spacer on asennettu, niin hups vanteet onkin 5 senttiä lokarin ulkopuolella
Itsekin tuossa viime kesänä ostin riskit tiedostaen yhdet vanteet ilman esisovitusta ja eihän ne käyny sit paikoilleen.


Vanteista kysäisin, kun noi AMG:n jarrut on sellainen kiva homma vanteita valkatessa...tuut kyllä huomaamaan. Monen vanteen kanssa joutuu käyttämään spaceria ettei satulat ota vanteiden puoliin kiinni ja sitten kun sopiva spacer on asennettu, niin hups vanteet onkin 5 senttiä lokarin ulkopuolella

Viimeksi muokannut Pansu, La 13.04.2013 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c32 amg
Hopeehan on nopee, mikä värikoodi Zamppalla on?Pansu kirjoitti:Zamppan auto saksan tulijainen? Aattelin vaan kun tuon värisiä ei hirveästi ole täällä myynnissä näkynyt, jos nyt silmäni sinistä näkevätItsekin kävin hollannissa tuollaista met.hohto sinistä katsomassa, kunto oli vaan jotain aivan muuta mitä myyjä etukäteen antoi ymmärtää. Ja saksassa teki yksi myyjä oharit juuri tuon värisestä, joutu tyytyy sitten hopeeseen kun muuta järkevän hintaista/kuntoista ei löytynyt
Re: c32 amg
Ei siinä sentään paska näy, jos jotain hyvää pitää sanoaLape kirjoitti:Hopeehan on nopee, mikä värikoodi Zamppalla on?Pansu kirjoitti:Zamppan auto saksan tulijainen? Aattelin vaan kun tuon värisiä ei hirveästi ole täällä myynnissä näkynyt, jos nyt silmäni sinistä näkevätItsekin kävin hollannissa tuollaista met.hohto sinistä katsomassa, kunto oli vaan jotain aivan muuta mitä myyjä etukäteen antoi ymmärtää. Ja saksassa teki yksi myyjä oharit juuri tuon värisestä, joutu tyytyy sitten hopeeseen kun muuta järkevän hintaista/kuntoista ei löytynyt

Entinen AMG oli tuollainen tumman sininen ja joka päivä sai kesällä pestä, kun siitepölyt yms näytti aivan hirveälle. Hopeeta tarvii ku kerran viikkoo ni kukaan huomaa mitään

Re: c32 amg
Saksasta lähtösin, mutta ollu jo jonku 3-4 vuotta Suomessa. Täältä ostin, kun ei tuo verotus oikein suosinut viime aikoina näiden tuontia.
Värikoodi on 359 eli vissiin tansanitblau.
Hopea on kyllä hyvä lian suhteen. Itelle tulee perus taksi mieleen sinisestä, mitta on tää ihan siisti juuri pestynä auringossa, hetken.
Jarrut tuottaa vaikeuksia tosiaan. Millikin riittää tyylillä mennään ja katotaan kuinka käy. Ei sinne liikoja ainakaan jää väliä.
Värikoodi on 359 eli vissiin tansanitblau.
Hopea on kyllä hyvä lian suhteen. Itelle tulee perus taksi mieleen sinisestä, mitta on tää ihan siisti juuri pestynä auringossa, hetken.
Jarrut tuottaa vaikeuksia tosiaan. Millikin riittää tyylillä mennään ja katotaan kuinka käy. Ei sinne liikoja ainakaan jää väliä.
Re: c32 amg
Tuollaisen olisin halunnut ja tuollaista kävin siellä kuukerinnellien luvatussa maassa katsomassa, harmi että oli vaan kolhittu joka puolelta ja täysin huoltamaton vehje(lentoni aikana oli huoltokirjakin kadonnut jne.)
Joku aika sitten oli saksassa yksi tuollainen tarjolla, kävi jo mielessä hakisko toisen

Re: c32 amg
Juu tuo ois kyllä hieno sävy. Nämä tummansiniset näyttää vähänkin likasena kaikki samalta vaikka sävyssä kidettä tai helmiäistä olisikin. Ei auta kuin pestä ahkerasti tai maalata 

Re: c32 amg
http://www.blocket.se/ystad/Mercedes_c3 ... ca=1_5&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;Pansu kirjoitti:[ http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRSk3RcmpBbsjGlYyXYDqtqYafY4MZsqjKFRnwuzGiLTm4G6wMf7thJBzrJ3A ]
Tuollaisen olisin halunnut ja tuollaista kävin siellä kuukerinnellien luvatussa maassa katsomassa, harmi että oli vaan kolhittu joka puolelta ja täysin huoltamaton vehje(lentoni aikana oli huoltokirjakin kadonnut jne.)
Joku aika sitten oli saksassa yksi tuollainen tarjolla, kävi jo mielessä hakisko toisen
Eikös tuossa olisi oikia väri? Vähän ajettukki.
Re: c32 amg
Sehän siinä, kun farmari on nöy nöyLape kirjoitti:http://www.blocket.se/ystad/Mercedes_c3 ... ca=1_5&w=3
Eikös tuossa olisi oikia väri? Vähän ajettukki.

Re: c32 amg
Millipeliks menee juu. Eturengas taitaa just ja just mennä 40mm adapterilla, eli et13 sillon. Takavalssi vaatis tosta noin 10mm siirtoa ulospäin. Jarrusatula vielä puolien välissä. Meinaa vaan tulla kaari vastaan.


Re: c32 amg
^tuota vähän pelkäsin, kun 10" vanne. Vanteen jos kovin ulos työntää, niin joutuu tyytyy sitten johonkin polkupyörän renkaisiin 
Tahtoo tälläisen niin mahtuis kunnon vanteet ja kumitkin


Tahtoo tälläisen niin mahtuis kunnon vanteet ja kumitkin


Re: c32 amg
Nyt alla 235/30/18 ja 255/35/18. Vanteet vakio 18" AMG (tässä ketjussa aikasemmin jotain linkkejä kuviin). Edessä tuo 18" on jo niin iso, että ei kärsi kovin paljoa pyörä olla käännettynä töyssyissä.
Näitä tekisi mieli: http://www.rays-msc.com/wheels/index.cgi?d=147
Näitä tekisi mieli: http://www.rays-msc.com/wheels/index.cgi?d=147
Re: c32 amg
Oisko tästä Pansulle jotain apua?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: c32 amg
^Mjoo, siis kyllähän tuo toimintaperiaate alkaa olla selvä mulle. Tuossa kuvassa siitä hieman selviää muillekin, ainoa on että aivan samanlainen meidän järjestelmä ei ole, mutta esim. tuo paluu on samantyylinen, ilman noita pumppuja sun muita venttiilejä. Ropleema on kuinka saada tuosta helposti toimiva systeemi, pitääkö asentaa toinen pumppu tuonne vai yrittää avartaa tuota tankkien välistä paluuletkua, sehän siinä ahdistaa niin bensa jää kohdasta 1. tuonne väärään tankkiin. Eli tuossa 1. kohdassa on sellainen reikä/verkko, mistä se koittaa imeä virtauksen mukaan tuolta tankista myös bensaa, muuta siirtotapaa tankista toiseen ei ole. Ja tuon jos tukit kokonaan, niin tuo puolisko tankista jää puolilleen bensaa, mitä ei saa käyttöön. Liekkö tästä selostuksesta kukaan mitään ymmärsi 

Re: c32 amg
Haet ton sinisen farkun ja laitat siihen koneen omastas ja levikkeet tosta mustasta. Sit mahtuu race tankki konttiin, niin pääsee tosta bensaongelmasta
Evossa on saman tyylinen toteutus. Ei ole onneksi tarvinnut itse vielä tohon syventyä sen enempää, mutta vastaavia ongelmia ollut, kun vaihdettu isommat linjat ja virtausta tarvittaisiin. Ei siirry sen ahdistavan väliputken kautta riittävästi.

Evossa on saman tyylinen toteutus. Ei ole onneksi tarvinnut itse vielä tohon syventyä sen enempää, mutta vastaavia ongelmia ollut, kun vaihdettu isommat linjat ja virtausta tarvittaisiin. Ei siirry sen ahdistavan väliputken kautta riittävästi.
Re: c32 amg
Olikos Pansulla vielä se vakio takaäänenvaimennin tallella? Aattelin jos poistaisi tuon rengaskotelon ja tekisi putkiston oikeasti tuplaksi. Menisikö se hieman muokkaamalla oikealle puolelle?
Re: c32 amg
Se vakio putki kerkes mennä jo tänne foorumille yhdelle tyypille.amgenter kirjoitti:Olikos Pansulla vielä se vakio takaäänenvaimennin tallella? Aattelin jos poistaisi tuon rengaskotelon ja tekisi putkiston oikeasti tuplaksi. Menisikö se hieman muokkaamalla oikealle puolelle?
Tänään sain tuon bensajärjestelmänkin toimimaan. Vähän reikää isommaksi tuolla kuvan 1. kohdassa. Nyt ei enää paluu ahdista ja saa bensanpaineetkin laskettua alemmas mitä ennen.
Re: c32 amg
Onko tuo pienemmän kompurapyörän vaihto ihan bolt-on, eli toimiiko vakiohihnalla? Ja minkäskokoinen sinne sopii sen vakiolaakerin kanssa? Ja tehonlisäys oli vissiin se parikymmentä horsea? Voimaa tuntuu olevan vakionakin vähintäänkin riittävästi mutta voishan sitä vähän piristää 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Eipä niitä taida olla tarjolla kuin 65/62/61. Menee ihan heittämällä ja ainakin tuo 65 toimii ihan vakiohihnalla. Veikkaisin samaa noista pienemmistäkin mutta lipsumista voi tulla, jos ei remmin kulkua hieman muuta. 65 millisessä on vakio laakeri. 61:stä en tiedä kun ei ole (Lape voisi täydentää tämän). 62:ssa laakeri on 32 x 47 x 18.S202 kirjoitti:Onko tuo pienemmän kompurapyörän vaihto ihan bolt-on, eli toimiiko vakiohihnalla? Ja minkäskokoinen sinne sopii sen vakiolaakerin kanssa? Ja tehonlisäys oli vissiin se parikymmentä horsea? Voimaa tuntuu olevan vakionakin vähintäänkin riittävästi mutta voishan sitä vähän piristää
Kannattaa tuon rullan lisäksi ottaa jostain ECU, jotta paras hyöty muutoksesta tulee irti.
Re: c32 amg
Ja 65 pienempiä rullia ei voi kyllä suositella, jos ei aio ECUa uudelleen ohjelmoida. Pahimmassa tapauksessa konerikko. Muutenkin suosittelen sitten custom ohjelmaa penkissä, esim. Motorbit kuulema onnistuisi ronkkia tuota vakio ohjelmaa. Näissä ns. valmis lastuissa et voi koskaan tietää mitä sille seokselle tapahtuu, ellet itse sitä seuraa laajakaistalla. Voin kertoa että uudet männät ei ole ihan halvat ja muutenkin koneen purku ei ole halbaa hubaa 

Re: c32 amg
Joo ei kiinnostaisi hajottaa tuota. Mites, saiko sieltä moottorinohjauksesta ronkittua tuota vaihteiston ohjelmaa? Ihan hyvin toimii, mutta pakkovaihteet sais todella olla pakkovaihteita. Pelkällä ohjelmalla luvataan parikymmentä hepoa lisää, samoin sen hihnapyörän vaihdolla, lähtiskö tuosta se 400 sillä 65mm tai pienemmällä rullalla ja kunnon ohjelmalla? Ihan hyvin vetää kyllä tuolla kolmella ja puolella sadallakin... Toiset katit ja se ihme resonaattori on poistettu, onkohan niillä vaikutusta tehoihin? Äänet on kyllä todella hillityt vieläkin, 120 vauhdissakaan ei kuulu ku rengasmelu. Ja hyvä niin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Ohjelmalla ja pelkällä rullalla voisi olla 380 - 390 aika likellä. Sen jälkeen pitää laittaa ilmanottoa, pakosarjaa yms. Niin kuin Pansu on jo pari kertaa todennut, että jos kaikki jenkkien lupaukset tehoista pitäisi paikkaansa, hänellä pitäisi olla kohta melkein 500.S202 kirjoitti:Joo ei kiinnostaisi hajottaa tuota. Mites, saiko sieltä moottorinohjauksesta ronkittua tuota vaihteiston ohjelmaa? Ihan hyvin toimii, mutta pakkovaihteet sais todella olla pakkovaihteita. Pelkällä ohjelmalla luvataan parikymmentä hepoa lisää, samoin sen hihnapyörän vaihdolla, lähtiskö tuosta se 400 sillä 65mm tai pienemmällä rullalla ja kunnon ohjelmalla? Ihan hyvin vetää kyllä tuolla kolmella ja puolella sadallakin... Toiset katit ja se ihme resonaattori on poistettu, onkohan niillä vaikutusta tehoihin? Äänet on kyllä todella hillityt vieläkin, 120 vauhdissakaan ei kuulu ku rengasmelu. Ja hyvä niin.

Katit ja resonaattori. Eipä juurikaan vaikutusta. Säästyy muutama kilo painoa.
Vaihteistolle on kokonaan erillinen boksi (TCU), joten ECU:n kautta vaihteistoon on aika paha vaikuttaa. Muutos edellyttää boksin irroittamista, softaa ei saa laitettu (tietääkseni) OBD-portin kautta. ECU kyllä menee OBD:n kautta. Pari sivua taaksepäin jos lueskelet niin on käsitelty tuota jenkkien TCU-muutosta. TCU:n muokkaajia on aika harvassa ja yksi vaihtoehto on tällä hetkellä taustalla vetämässä mutta kerrotaan siitä sitten joskus jos saadaan valmista ohjelmaa aikaiseksi.
Re: c32 amg
Joo luin koko topikin läpi. Ihan turha näytti olevan koko tcu softamuutos
Kylläpä se taitaa tuolla vakio-ohjelmallakin toimia ihan tarpeeksi hyvin. On se ainakin ihan eri planeetalta mitä c36 sillä renesanssiajan 722.3:lla. Tai joku vtun manuaali
Vaihtelis nyt eka öljyt sinne, taitaa mobilin atf 134 olla parasta mitä rahalla saa? 9€ litra, ei edes pahan hintaista kun ostaa 20 litran kanisterin.


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Tosta kompurasta muuten, edellinen omistaja vaihtanut öljyt ja öljyä tuli mukaan vielä pari desiä. Öljy on sellasta tosi tummaa, onko se nyt oikeeta öljyä tähän? Tuolta jostain topikista sain käsityksen että youtube videossa näkyvä kirkas öljy on väärää tähän ahtimeen, ja toi tumma öljy olis oikeeta tähän? Öljy on tollasessa läpinäkyvässä, vaaleenharmaassa kaljapullon kokoisessa purkissa, eli en tiedä mistä se on ostettu. Minälaista ääntä tuo ahdin pitää tyhjäkäynnillä, mulla kuuluu sellanen rikkiniäisen laakerin rohina, mutta en tiedä kuuluuko se noista moniurahihnan rullista. Pitäis saada se magneettikytkin vapautettua ettei kompura pyörisi, niin kuulis että onko se joku noista rullista. Moottori sammuksissa käsin pyörittämällä kompurasta kuuluu pieni ääni, mutta kai se pitää kuuluakkin kun sielä joku vaihdekkin on. Vai saako näihin korjaussarjaa, jos sieltä sisältä on joku laakeri hajalla?
E: kuuluuko tuon edes pyöriä tyhjäkäynnillä?
E: kuuluuko tuon edes pyöriä tyhjäkäynnillä?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Mobil Jet Oil on tummaa. Youtube-videoissa näkyvä kirkas on eri ahtimeen.S202 kirjoitti:Öljy on sellasta tosi tummaa, onko se nyt oikeeta öljyä tähän?
Todennäköinen ääni on tuo ahtimen rullan laakeri. Se on helppo todentaa kun otat hihnan pois rullan päältä ja pyörität käsin. Kuuluu kyllä selvästi jos laakerissa vikaa. Jos vika itse ahtimessa, niin Pansu oli jotain koneistusta tehnyt/teettänyt, joten osaa varmaan siihen ottaa paremmin kantaa.S202 kirjoitti:Minälaista ääntä tuo ahdin pitää tyhjäkäynnillä, mulla kuuluu sellanen rikkiniäisen laakerin rohina, mutta en tiedä kuuluuko se noista moniurahihnan rullista.
Ahtimen rullahan pyörii kyllä koko ajan mutta ahtimen ei pitäisi pyöri lämpöisenä tyhjäkäynnillä (magneettikytkin irti). Kylmäkäynnistyksessä muistaakseni kytkee ahtimen joksikin aikaa (tässä oli joku lämpötilarajakin). Tarkista kytkimen välys.
Re: c32 amg
Laitoin auton käyntiin, eli moottori oli kylmä niin ahdin pyöri. Se rullan laakerihan ei tällöin pyöri, vaan silloin kun magneettikytkin vapauttaa ahtimen? Täytyypä käydä ajamassa kone lämpöiseksi ja kuulostella pitääkö tuota ääntä kompura pois kytkettynä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Jeps, eli kun magneettikytkin ei ole kytkettynä niin se rullan laakeri pyörii. Sitten kun magneettikytkin ottaa kiinni niin välitys siirtyy ahtimelle.S202 kirjoitti:Laitoin auton käyntiin, eli moottori oli kylmä niin ahdin pyöri. Se rullan laakerihan ei tällöin pyöri, vaan silloin kun magneettikytkin vapauttaa ahtimen? Täytyypä käydä ajamassa kone lämpöiseksi ja kuulostella pitääkö tuota ääntä kompura pois kytkettynä.
Re: c32 amg
Kompura pyörii tyhjäkäynnillä myös moottorin ollessa lämmin, mutta pysähtyi kun painoin puun palalla sitä kompuran rullaa. Kuuluuko sen pysähtyä, vai pyöriikö se moottorin imun voimasta? Mutta äänet ei muuttuneet miksikään vaikka kompura oli stopissa, eli tuo rahina kuuluu jostain noista kiristin, tai vapaapyöristä. Huh. Ja se sellanen vinkuminen taitaa olla ihan tuon V6:sen luontainen ääni. Saatto olla että ääni jopa lisääntyi kun kompuran stoppasi, eli se rullan laakeri ehkä pitää myös ääntä. Uusi tulikin auton mukana. Mites toi magneettikytkin, jos kompuran ei kuulu pyöriä tyhjäkäynnillä, mitataanko se välys siitä rullan ja kompuran "rullan" välistä?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D