c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

S202 kirjoitti:Kuinka leveitä takarenkaita teillä on näissä? Miettiny jos laittas tollasen, mutta onko 225:set turhan kapeet, sutiiko liian herkästi? C36 ei ainakaan mitenkään erityisesti jaksanut 225:silla jauhaa :roll:
Meneehän nuo 225:t jo alkuperäisiä kapeammiksi, mutta kyllä niillä sutimisen puolesta ajaa pystyy. Se on hyvin pitkälti kiinni siitä mitä haluaa. Jos haluaa nopeita maksimilähtöjä paikaltaan, niin sitten varmaan kannattaa katella jotain muuta. Ite aattelin pärjätä noilla 235:lla, kun tuli heräteostoksena hommattua. Jos ne nyt tonne alle jotenki uppoaa ja ei ihan kauheelta näytä. Ei menny Bilsteinillä niin alas kuin oisin toivonut. Asennon noilla saa kyllä hyväksi. Saa nähä joutuuko vielä perän purkamaan, kun näytti jäävän vähän ylös. Täytyy vielä ajaa tallista ulos ja ihmetellä kauempaa miltä näyttää.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Zamppa laitahan kuvaa sitten miltä näyttää. Mitkä noi RH:n speksit on, meneekö suoraan paikoilleen, vai joutuuko käyttää spacereita? Itse en ole koskaan lämmennyt noille RH:n vanteille, mutta noissa yksilöissä on kyllä hyvät värit :thumbup:


Ja sitten.. Eipä päässyt lähtemään Kausalaan. Ei vain saanut uutta bensapumppua toimimaan, tai paremminkin koko bensajärjestelmää. Mersun insinöörit on taas kaikessa nerokkuudessa suunnitelleet niin hienosti tuon linjaston ja kuinka toisesta tankista otetaan/siirretään bensa toiseen tankkiin missä pumppu sijaitsee. Nyt ongelmana on että bensanpaluu on tuohon toiseen tankkiin missä ei ole pumppua, siitä osan ilmeisesti kuuluisi mennä toiseen tankkiin/imeä virtauksen mukana bensaa myös toisesta tankista pumpulle. Nyt pumppu on ilmeisesti liian tehokas ja puskee vain tuon toisen tankin täyteen ja lopulta pumpun tankista loppuu bensa. Vähän hankala tätä selittää, enkä oikein itsekään käsitä miten tuon kuuluisi toimia, sen verran älytön systeemi koko pas** :evil:
Olen varmaan ainoa täällä foorumilla kuka tuohon tankkien toimintaan on perehtynyt, tai jos joku viisaampi löytyy niin saa hihkaista :!:
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pansu kirjoitti:Zamppa laitahan kuvaa sitten miltä näyttää. Mitkä noi RH:n speksit on, meneekö suoraan paikoilleen, vai joutuuko käyttää spacereita? Itse en ole koskaan lämmennyt noille RH:n vanteille, mutta noissa yksilöissä on kyllä hyvät värit :thumbup:
Joo nää tosiaan tuli mulle vähän "vahingossa". Koko on 8,5" ja 10,5" x 17". Tuo pieni koko tuottaa vähän ongelmia niin asennuksen kuin ulkonäön suhteen ja omat odotukset ei ole kovin korkealla. Adapterivanteet, eli et jotain todella reilua ja passataan sopivilla pultattavilla adaptereilla sitten jako ja offset kohilleen autosta riippuen. Nyt kun sain ton alustan paikalleen ja suht kohilleen, niin täytyy alkaa sovittamaan ja mittailla millaiset lätyt tilaa.

Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Zamppan auto saksan tulijainen? Aattelin vaan kun tuon värisiä ei hirveästi ole täällä myynnissä näkynyt, jos nyt silmäni sinistä näkevät :D Itsekin kävin hollannissa tuollaista met.hohto sinistä katsomassa, kunto oli vaan jotain aivan muuta mitä myyjä etukäteen antoi ymmärtää. Ja saksassa teki yksi myyjä oharit juuri tuon värisestä, joutu tyytyy sitten hopeeseen kun muuta järkevän hintaista/kuntoista ei löytynyt :|

Vanteista kysäisin, kun noi AMG:n jarrut on sellainen kiva homma vanteita valkatessa...tuut kyllä huomaamaan. Monen vanteen kanssa joutuu käyttämään spaceria ettei satulat ota vanteiden puoliin kiinni ja sitten kun sopiva spacer on asennettu, niin hups vanteet onkin 5 senttiä lokarin ulkopuolella :lol: Itsekin tuossa viime kesänä ostin riskit tiedostaen yhdet vanteet ilman esisovitusta ja eihän ne käyny sit paikoilleen.
Viimeksi muokannut Pansu, La 13.04.2013 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:Zamppan auto saksan tulijainen? Aattelin vaan kun tuon värisiä ei hirveästi ole täällä myynnissä näkynyt, jos nyt silmäni sinistä näkevät :D Itsekin kävin hollannissa tuollaista met.hohto sinistä katsomassa, kunto oli vaan jotain aivan muuta mitä myyjä etukäteen antoi ymmärtää. Ja saksassa teki yksi myyjä oharit juuri tuon värisestä, joutu tyytyy sitten hopeeseen kun muuta järkevän hintaista/kuntoista ei löytynyt :|
Hopeehan on nopee, mikä värikoodi Zamppalla on?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Zamppan auto saksan tulijainen? Aattelin vaan kun tuon värisiä ei hirveästi ole täällä myynnissä näkynyt, jos nyt silmäni sinistä näkevät :D Itsekin kävin hollannissa tuollaista met.hohto sinistä katsomassa, kunto oli vaan jotain aivan muuta mitä myyjä etukäteen antoi ymmärtää. Ja saksassa teki yksi myyjä oharit juuri tuon värisestä, joutu tyytyy sitten hopeeseen kun muuta järkevän hintaista/kuntoista ei löytynyt :|
Hopeehan on nopee, mikä värikoodi Zamppalla on?
Ei siinä sentään paska näy, jos jotain hyvää pitää sanoa :lol:

Entinen AMG oli tuollainen tumman sininen ja joka päivä sai kesällä pestä, kun siitepölyt yms näytti aivan hirveälle. Hopeeta tarvii ku kerran viikkoo ni kukaan huomaa mitään :D
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Saksasta lähtösin, mutta ollu jo jonku 3-4 vuotta Suomessa. Täältä ostin, kun ei tuo verotus oikein suosinut viime aikoina näiden tuontia.

Värikoodi on 359 eli vissiin tansanitblau.

Hopea on kyllä hyvä lian suhteen. Itelle tulee perus taksi mieleen sinisestä, mitta on tää ihan siisti juuri pestynä auringossa, hetken.

Jarrut tuottaa vaikeuksia tosiaan. Millikin riittää tyylillä mennään ja katotaan kuinka käy. Ei sinne liikoja ainakaan jää väliä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kuva

Tuollaisen olisin halunnut ja tuollaista kävin siellä kuukerinnellien luvatussa maassa katsomassa, harmi että oli vaan kolhittu joka puolelta ja täysin huoltamaton vehje(lentoni aikana oli huoltokirjakin kadonnut jne.)

Joku aika sitten oli saksassa yksi tuollainen tarjolla, kävi jo mielessä hakisko toisen :lol:
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Juu tuo ois kyllä hieno sävy. Nämä tummansiniset näyttää vähänkin likasena kaikki samalta vaikka sävyssä kidettä tai helmiäistä olisikin. Ei auta kuin pestä ahkerasti tai maalata :)
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:[ http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRSk3RcmpBbsjGlYyXYDqtqYafY4MZsqjKFRnwuzGiLTm4G6wMf7thJBzrJ3A ]

Tuollaisen olisin halunnut ja tuollaista kävin siellä kuukerinnellien luvatussa maassa katsomassa, harmi että oli vaan kolhittu joka puolelta ja täysin huoltamaton vehje(lentoni aikana oli huoltokirjakin kadonnut jne.)

Joku aika sitten oli saksassa yksi tuollainen tarjolla, kävi jo mielessä hakisko toisen :lol:
http://www.blocket.se/ystad/Mercedes_c3 ... ca=1_5&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Eikös tuossa olisi oikia väri? Vähän ajettukki.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:http://www.blocket.se/ystad/Mercedes_c3 ... ca=1_5&w=3

Eikös tuossa olisi oikia väri? Vähän ajettukki.
Sehän siinä, kun farmari on nöy nöy :D niin ei noita kovin usein ole tarjolla ollut. Silloin kun auton hankinta oli ajankohtainen, niin tasan yksi oli tarjolla euroopasta.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Millipeliks menee juu. Eturengas taitaa just ja just mennä 40mm adapterilla, eli et13 sillon. Takavalssi vaatis tosta noin 10mm siirtoa ulospäin. Jarrusatula vielä puolien välissä. Meinaa vaan tulla kaari vastaan.

Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

^tuota vähän pelkäsin, kun 10" vanne. Vanteen jos kovin ulos työntää, niin joutuu tyytyy sitten johonkin polkupyörän renkaisiin :D

Tahtoo tälläisen niin mahtuis kunnon vanteet ja kumitkin 8)

Kuva
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Nyt alla 235/30/18 ja 255/35/18. Vanteet vakio 18" AMG (tässä ketjussa aikasemmin jotain linkkejä kuviin). Edessä tuo 18" on jo niin iso, että ei kärsi kovin paljoa pyörä olla käännettynä töyssyissä.

Näitä tekisi mieli: http://www.rays-msc.com/wheels/index.cgi?d=147
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Oisko tästä Pansulle jotain apua?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

^Mjoo, siis kyllähän tuo toimintaperiaate alkaa olla selvä mulle. Tuossa kuvassa siitä hieman selviää muillekin, ainoa on että aivan samanlainen meidän järjestelmä ei ole, mutta esim. tuo paluu on samantyylinen, ilman noita pumppuja sun muita venttiilejä. Ropleema on kuinka saada tuosta helposti toimiva systeemi, pitääkö asentaa toinen pumppu tuonne vai yrittää avartaa tuota tankkien välistä paluuletkua, sehän siinä ahdistaa niin bensa jää kohdasta 1. tuonne väärään tankkiin. Eli tuossa 1. kohdassa on sellainen reikä/verkko, mistä se koittaa imeä virtauksen mukaan tuolta tankista myös bensaa, muuta siirtotapaa tankista toiseen ei ole. Ja tuon jos tukit kokonaan, niin tuo puolisko tankista jää puolilleen bensaa, mitä ei saa käyttöön. Liekkö tästä selostuksesta kukaan mitään ymmärsi :D
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Haet ton sinisen farkun ja laitat siihen koneen omastas ja levikkeet tosta mustasta. Sit mahtuu race tankki konttiin, niin pääsee tosta bensaongelmasta :mrgreen:

Evossa on saman tyylinen toteutus. Ei ole onneksi tarvinnut itse vielä tohon syventyä sen enempää, mutta vastaavia ongelmia ollut, kun vaihdettu isommat linjat ja virtausta tarvittaisiin. Ei siirry sen ahdistavan väliputken kautta riittävästi.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Olikos Pansulla vielä se vakio takaäänenvaimennin tallella? Aattelin jos poistaisi tuon rengaskotelon ja tekisi putkiston oikeasti tuplaksi. Menisikö se hieman muokkaamalla oikealle puolelle?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Olikos Pansulla vielä se vakio takaäänenvaimennin tallella? Aattelin jos poistaisi tuon rengaskotelon ja tekisi putkiston oikeasti tuplaksi. Menisikö se hieman muokkaamalla oikealle puolelle?
Se vakio putki kerkes mennä jo tänne foorumille yhdelle tyypille.

Tänään sain tuon bensajärjestelmänkin toimimaan. Vähän reikää isommaksi tuolla kuvan 1. kohdassa. Nyt ei enää paluu ahdista ja saa bensanpaineetkin laskettua alemmas mitä ennen.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko tuo pienemmän kompurapyörän vaihto ihan bolt-on, eli toimiiko vakiohihnalla? Ja minkäskokoinen sinne sopii sen vakiolaakerin kanssa? Ja tehonlisäys oli vissiin se parikymmentä horsea? Voimaa tuntuu olevan vakionakin vähintäänkin riittävästi mutta voishan sitä vähän piristää :mrgreen:
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Onko tuo pienemmän kompurapyörän vaihto ihan bolt-on, eli toimiiko vakiohihnalla? Ja minkäskokoinen sinne sopii sen vakiolaakerin kanssa? Ja tehonlisäys oli vissiin se parikymmentä horsea? Voimaa tuntuu olevan vakionakin vähintäänkin riittävästi mutta voishan sitä vähän piristää :mrgreen:
Eipä niitä taida olla tarjolla kuin 65/62/61. Menee ihan heittämällä ja ainakin tuo 65 toimii ihan vakiohihnalla. Veikkaisin samaa noista pienemmistäkin mutta lipsumista voi tulla, jos ei remmin kulkua hieman muuta. 65 millisessä on vakio laakeri. 61:stä en tiedä kun ei ole (Lape voisi täydentää tämän). 62:ssa laakeri on 32 x 47 x 18.

Kannattaa tuon rullan lisäksi ottaa jostain ECU, jotta paras hyöty muutoksesta tulee irti.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ja 65 pienempiä rullia ei voi kyllä suositella, jos ei aio ECUa uudelleen ohjelmoida. Pahimmassa tapauksessa konerikko. Muutenkin suosittelen sitten custom ohjelmaa penkissä, esim. Motorbit kuulema onnistuisi ronkkia tuota vakio ohjelmaa. Näissä ns. valmis lastuissa et voi koskaan tietää mitä sille seokselle tapahtuu, ellet itse sitä seuraa laajakaistalla. Voin kertoa että uudet männät ei ole ihan halvat ja muutenkin koneen purku ei ole halbaa hubaa :D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo ei kiinnostaisi hajottaa tuota. Mites, saiko sieltä moottorinohjauksesta ronkittua tuota vaihteiston ohjelmaa? Ihan hyvin toimii, mutta pakkovaihteet sais todella olla pakkovaihteita. Pelkällä ohjelmalla luvataan parikymmentä hepoa lisää, samoin sen hihnapyörän vaihdolla, lähtiskö tuosta se 400 sillä 65mm tai pienemmällä rullalla ja kunnon ohjelmalla? Ihan hyvin vetää kyllä tuolla kolmella ja puolella sadallakin... Toiset katit ja se ihme resonaattori on poistettu, onkohan niillä vaikutusta tehoihin? Äänet on kyllä todella hillityt vieläkin, 120 vauhdissakaan ei kuulu ku rengasmelu. Ja hyvä niin.
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Joo ei kiinnostaisi hajottaa tuota. Mites, saiko sieltä moottorinohjauksesta ronkittua tuota vaihteiston ohjelmaa? Ihan hyvin toimii, mutta pakkovaihteet sais todella olla pakkovaihteita. Pelkällä ohjelmalla luvataan parikymmentä hepoa lisää, samoin sen hihnapyörän vaihdolla, lähtiskö tuosta se 400 sillä 65mm tai pienemmällä rullalla ja kunnon ohjelmalla? Ihan hyvin vetää kyllä tuolla kolmella ja puolella sadallakin... Toiset katit ja se ihme resonaattori on poistettu, onkohan niillä vaikutusta tehoihin? Äänet on kyllä todella hillityt vieläkin, 120 vauhdissakaan ei kuulu ku rengasmelu. Ja hyvä niin.
Ohjelmalla ja pelkällä rullalla voisi olla 380 - 390 aika likellä. Sen jälkeen pitää laittaa ilmanottoa, pakosarjaa yms. Niin kuin Pansu on jo pari kertaa todennut, että jos kaikki jenkkien lupaukset tehoista pitäisi paikkaansa, hänellä pitäisi olla kohta melkein 500. :D

Katit ja resonaattori. Eipä juurikaan vaikutusta. Säästyy muutama kilo painoa.

Vaihteistolle on kokonaan erillinen boksi (TCU), joten ECU:n kautta vaihteistoon on aika paha vaikuttaa. Muutos edellyttää boksin irroittamista, softaa ei saa laitettu (tietääkseni) OBD-portin kautta. ECU kyllä menee OBD:n kautta. Pari sivua taaksepäin jos lueskelet niin on käsitelty tuota jenkkien TCU-muutosta. TCU:n muokkaajia on aika harvassa ja yksi vaihtoehto on tällä hetkellä taustalla vetämässä mutta kerrotaan siitä sitten joskus jos saadaan valmista ohjelmaa aikaiseksi.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo luin koko topikin läpi. Ihan turha näytti olevan koko tcu softamuutos :lol: Kylläpä se taitaa tuolla vakio-ohjelmallakin toimia ihan tarpeeksi hyvin. On se ainakin ihan eri planeetalta mitä c36 sillä renesanssiajan 722.3:lla. Tai joku vtun manuaali :D Vaihtelis nyt eka öljyt sinne, taitaa mobilin atf 134 olla parasta mitä rahalla saa? 9€ litra, ei edes pahan hintaista kun ostaa 20 litran kanisterin.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tosta kompurasta muuten, edellinen omistaja vaihtanut öljyt ja öljyä tuli mukaan vielä pari desiä. Öljy on sellasta tosi tummaa, onko se nyt oikeeta öljyä tähän? Tuolta jostain topikista sain käsityksen että youtube videossa näkyvä kirkas öljy on väärää tähän ahtimeen, ja toi tumma öljy olis oikeeta tähän? Öljy on tollasessa läpinäkyvässä, vaaleenharmaassa kaljapullon kokoisessa purkissa, eli en tiedä mistä se on ostettu. Minälaista ääntä tuo ahdin pitää tyhjäkäynnillä, mulla kuuluu sellanen rikkiniäisen laakerin rohina, mutta en tiedä kuuluuko se noista moniurahihnan rullista. Pitäis saada se magneettikytkin vapautettua ettei kompura pyörisi, niin kuulis että onko se joku noista rullista. Moottori sammuksissa käsin pyörittämällä kompurasta kuuluu pieni ääni, mutta kai se pitää kuuluakkin kun sielä joku vaihdekkin on. Vai saako näihin korjaussarjaa, jos sieltä sisältä on joku laakeri hajalla?

E: kuuluuko tuon edes pyöriä tyhjäkäynnillä?
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Öljy on sellasta tosi tummaa, onko se nyt oikeeta öljyä tähän?
Mobil Jet Oil on tummaa. Youtube-videoissa näkyvä kirkas on eri ahtimeen.
S202 kirjoitti:Minälaista ääntä tuo ahdin pitää tyhjäkäynnillä, mulla kuuluu sellanen rikkiniäisen laakerin rohina, mutta en tiedä kuuluuko se noista moniurahihnan rullista.
Todennäköinen ääni on tuo ahtimen rullan laakeri. Se on helppo todentaa kun otat hihnan pois rullan päältä ja pyörität käsin. Kuuluu kyllä selvästi jos laakerissa vikaa. Jos vika itse ahtimessa, niin Pansu oli jotain koneistusta tehnyt/teettänyt, joten osaa varmaan siihen ottaa paremmin kantaa.

Ahtimen rullahan pyörii kyllä koko ajan mutta ahtimen ei pitäisi pyöri lämpöisenä tyhjäkäynnillä (magneettikytkin irti). Kylmäkäynnistyksessä muistaakseni kytkee ahtimen joksikin aikaa (tässä oli joku lämpötilarajakin). Tarkista kytkimen välys.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Laitoin auton käyntiin, eli moottori oli kylmä niin ahdin pyöri. Se rullan laakerihan ei tällöin pyöri, vaan silloin kun magneettikytkin vapauttaa ahtimen? Täytyypä käydä ajamassa kone lämpöiseksi ja kuulostella pitääkö tuota ääntä kompura pois kytkettynä.
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Laitoin auton käyntiin, eli moottori oli kylmä niin ahdin pyöri. Se rullan laakerihan ei tällöin pyöri, vaan silloin kun magneettikytkin vapauttaa ahtimen? Täytyypä käydä ajamassa kone lämpöiseksi ja kuulostella pitääkö tuota ääntä kompura pois kytkettynä.
Jeps, eli kun magneettikytkin ei ole kytkettynä niin se rullan laakeri pyörii. Sitten kun magneettikytkin ottaa kiinni niin välitys siirtyy ahtimelle.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kompura pyörii tyhjäkäynnillä myös moottorin ollessa lämmin, mutta pysähtyi kun painoin puun palalla sitä kompuran rullaa. Kuuluuko sen pysähtyä, vai pyöriikö se moottorin imun voimasta? Mutta äänet ei muuttuneet miksikään vaikka kompura oli stopissa, eli tuo rahina kuuluu jostain noista kiristin, tai vapaapyöristä. Huh. Ja se sellanen vinkuminen taitaa olla ihan tuon V6:sen luontainen ääni. Saatto olla että ääni jopa lisääntyi kun kompuran stoppasi, eli se rullan laakeri ehkä pitää myös ääntä. Uusi tulikin auton mukana. Mites toi magneettikytkin, jos kompuran ei kuulu pyöriä tyhjäkäynnillä, mitataanko se välys siitä rullan ja kompuran "rullan" välistä?
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin