S210
Re: S210 vian etsintää
mitenhän nuo vetoakselit, en muista nyt että laitoinko niihin rasvaa ennenkuin työnsin ne napoihin splinesiin..
Re: S210 vian etsintää
no eihän se haittaa kyllä kun eihän sen kuulu liikkua kun se napamutteri sen lukitsee kuitenkin.. tarvitsen WIS:istä seuraavat dokumentit (kumma kun mulla ei toimi se) 35.20 ja 35.30, voisiko joku auttaa? Mun auton numero on:
WDB2102621B280965
miten tiukkaan tuo vetoakselin napamutteri pitää vetää, korjauskirjassa lukee 320Nm.. pitääkö paikkaansa?
WDB2102621B280965
miten tiukkaan tuo vetoakselin napamutteri pitää vetää, korjauskirjassa lukee 320Nm.. pitääkö paikkaansa?
Re: S210
Kävin tasapainottamassa takarenkaat tänään ja siellä huomasivat että toinen renkaista on soikea, mutta huomena ajan tukholmaan (400km) joten sanoivat siellä että jos on tuuria niin tuo rengas oikenee kun ajaa pitemmästi ja kovemmassa vauhdissa että rengas lämpenee kunnolla.
Tässä se nyt sit on etujousien vaihdon jälkeen ja taakse vaihdoin jousine kumit kolmosiin (oli neloset ennen).

eestä:

taakse:

toivottavasti auto nyt sit toimii lomareissulla
Tässä se nyt sit on etujousien vaihdon jälkeen ja taakse vaihdoin jousine kumit kolmosiin (oli neloset ennen).

eestä:

taakse:

toivottavasti auto nyt sit toimii lomareissulla

Re: S210: Lomalle lähössä :)
Hetkonen mikäs toi w124 on
Käyttiskö kans 


-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: S210: Lomalle lähössä :)
Mahtavaa
Hyvää lomareissua. Mukava lähteä kun on tuollaisen urakan tehnyt autoon. Omalla S210 päästiin Järvenpäästä Jyväskylän kautta Pohjanmaalle
Mukava oli ajella ja naattia.


- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: S210: Lomalle lähössä :)
Se on vaimon äitin autoTPeltola kirjoitti:Hetkonen mikäs toi w124 onKäyttiskö kans

Re: S210: Lomalle lähössä :)
Kiitos! Oli mukavaa ajella mutta tup perän tärinä häiritsee. Bensankulutusta näytti semmonen 9,2lit/100km joten alle litralla kuitenkin menee.y30harrastaja kirjoitti:MahtavaaHyvää lomareissua. Mukava lähteä kun on tuollaisen urakan tehnyt autoon. Omalla S210 päästiin Järvenpäästä Jyväskylän kautta Pohjanmaalle
Mukava oli ajella ja naattia.
Re: S210: Lomalle lähössä :)
Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan 

Re: S210: Lomalle lähössä :)
pasi84 kirjoitti:Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan

Vaimon paavossa muuten kevään korvalla oli talvirenkailla, ihan misukat, mutta km takana ja vanteet on vanhat, pientä vavistusta.Vapinat loppui tyystin, kun laitoin kesämisukat alle. Ei kuitenkaan mitään jo edellä kuvaamani kaltaista tai mitä olet noista oman autosi oireista kertonut. Mutta kyllä minulle on vuosien aikana sellainen perstuntuma syntynyt monenlaisilla kikottimilla ajettuani, että mersut on harvinaisen herkkiä autoja ilmoittamaan "rengasvilpistä". Jollain vanhalla pösöllä kun posottolee, on ihan sama kunhan alla pyörii jotain pyöreään vivahtavaa kumirinkulaa

Re: S210: Lomalle lähössä :)
Ei loppunut tärinät vaikka tuli contit alle...RH kirjoitti:pasi84 kirjoitti:Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan![]()
Vaimon paavossa muuten kevään korvalla oli talvirenkailla, ihan misukat, mutta km takana ja vanteet on vanhat, pientä vavistusta.Vapinat loppui tyystin, kun laitoin kesämisukat alle. Ei kuitenkaan mitään jo edellä kuvaamani kaltaista tai mitä olet noista oman autosi oireista kertonut. Mutta kyllä minulle on vuosien aikana sellainen perstuntuma syntynyt monenlaisilla kikottimilla ajettuani, että mersut on harvinaisen herkkiä autoja ilmoittamaan "rengasvilpistä". Jollain vanhalla pösöllä kun posottolee, on ihan sama kunhan alla pyörii jotain pyöreään vivahtavaa kumirinkulaa.
Re: S210: Lomalle lähössä :)
Asian valoisa puoli: sulla on autossa kunnon renkaat alla.pasi84 kirjoitti:Ei loppunut tärinät vaikka tuli contit alle...RH kirjoitti:pasi84 kirjoitti:Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan![]()
Vaimon paavossa muuten kevään korvalla oli talvirenkailla, ihan misukat, mutta km takana ja vanteet on vanhat, pientä vavistusta.Vapinat loppui tyystin, kun laitoin kesämisukat alle. Ei kuitenkaan mitään jo edellä kuvaamani kaltaista tai mitä olet noista oman autosi oireista kertonut. Mutta kyllä minulle on vuosien aikana sellainen perstuntuma syntynyt monenlaisilla kikottimilla ajettuani, että mersut on harvinaisen herkkiä autoja ilmoittamaan "rengasvilpistä". Jollain vanhalla pösöllä kun posottolee, on ihan sama kunhan alla pyörii jotain pyöreään vivahtavaa kumirinkulaa.
Ja vähemmän valoisa: kaiken työn , vaivan ja tekemisen jälkeen siinä on vielä jotain oikeaa vikaa...

Re: S210: Lomalle lähössä :)
joo en tiiä mikä sitä vaivaa... mitenkäs nuo takalaakerit vois tarkastaa? Ei niissä ole glappia yhtään mutta epäilyttää että oisko joku niistä viallinen...mitenkä sen nyt sit tietää kun ei ole väljyyttä missään.. tai sit se on tuo perä joka tärisyttää..RH kirjoitti:Asian valoisa puoli: sulla on autossa kunnon renkaat alla.pasi84 kirjoitti:Ei loppunut tärinät vaikka tuli contit alle...RH kirjoitti:pasi84 kirjoitti:Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan![]()
Vaimon paavossa muuten kevään korvalla oli talvirenkailla, ihan misukat, mutta km takana ja vanteet on vanhat, pientä vavistusta.Vapinat loppui tyystin, kun laitoin kesämisukat alle. Ei kuitenkaan mitään jo edellä kuvaamani kaltaista tai mitä olet noista oman autosi oireista kertonut. Mutta kyllä minulle on vuosien aikana sellainen perstuntuma syntynyt monenlaisilla kikottimilla ajettuani, että mersut on harvinaisen herkkiä autoja ilmoittamaan "rengasvilpistä". Jollain vanhalla pösöllä kun posottolee, on ihan sama kunhan alla pyörii jotain pyöreään vivahtavaa kumirinkulaa.
Ja vähemmän valoisa: kaiken työn , vaivan ja tekemisen jälkeen siinä on vielä jotain oikeaa vikaa....
Re: S210: Lomalle lähössä :)
luulen nettä tiedän mistä tärinät tulee... tuossa kuvassa numero 110 on jäänyt multa pois (unotunut) kokonaan...

Se on kumilaipan keskittäjä..
Se on kumilaipan keskittäjä..
Re: S210
Eipä ole tullut päivitettyä täällä pitkään aikaan.. No tuo perän tärinä on nyt poistunut, toisessa takarenkaassa oli 36gramman heitto tasapainotuksessa.. Perän otan irti sitten kun jätän auton seisomaan talveks, vien sen sinne verstaalle takas jossa se remontoitiin koska kaikki laakerit ei ole vaihdettu siihen vaikka ne ois pitänyt vaihtaa. Perästä kuuluu myös ilkeetä jyrinää kun on veto päällä, häviää kun kaasun päästää.
Tässä tulee nyt vähän sekalaisia kuvia mitä on viime kerran jälkeen tapahtunut.
Kytkin tuon webaston takas nyt remontin jälkeen, siirsin sen ohjausyksikön myös tuonne ratin luo ettei tarvii sitä katella tuolla konehuoneessa..

Sulakkeet tulevat tuohon..

4-napainen rele joka ohjaa auton vesikiertopumppuja ja myös ilmastointipaneelia webaston kanssa.

Jokainen johto on merkattu numeroilla jotka löytyvät myös omatekemistä kaavioista webastolle.

kokeilu menossa...

siinä on kaaviot..



Konehuone ja koko auto sai sisä ja ulkopuolisen pesun..

tuossa jäähyttimen luona on ilmafiltteri webastolle että on helppo se putsata..

sisusta oli tosi likainen...



ulkopuolelta..


Aijai...linnun jätökset heti pois

Tässä tulee nyt vähän sekalaisia kuvia mitä on viime kerran jälkeen tapahtunut.
Kytkin tuon webaston takas nyt remontin jälkeen, siirsin sen ohjausyksikön myös tuonne ratin luo ettei tarvii sitä katella tuolla konehuoneessa..

Sulakkeet tulevat tuohon..

4-napainen rele joka ohjaa auton vesikiertopumppuja ja myös ilmastointipaneelia webaston kanssa.

Jokainen johto on merkattu numeroilla jotka löytyvät myös omatekemistä kaavioista webastolle.

kokeilu menossa...

siinä on kaaviot..



Konehuone ja koko auto sai sisä ja ulkopuolisen pesun..

tuossa jäähyttimen luona on ilmafiltteri webastolle että on helppo se putsata..

sisusta oli tosi likainen...



ulkopuolelta..


Aijai...linnun jätökset heti pois


Re: S210
Meikäläisen paavolla kierretään vielä Lappia ennen talviunia. Aiotkos paljon käytellä talven aikana? Viime talven seisonnan venyessä oli omassa bensakoneessa käynnistäessä ääni kuon pahimmassa rikkinäisessä dieselissä. Nostajat naputti hyvän tovin ennen kuin hiljenivät. Tulevana talvena aion käytellä sitä säännöllisesti kunnollisesti kuumaksi.pasi84 kirjoitti:Sunnuntaina auto jää talviunille
Re: S210
En käynnistele sitä välillä, jos ei sit tarvii siirtää sitä pois tallista muita projekteja varten mutta muuten ei.. kyllä mullakin nuo nostajat naputti remontin jälkeen mutta hävis sit sen ensimmäisen käytön jälkeen. Vaihan öljyt ja filtterin keväällä sit ennenkuin alan ajeleen sillä..RH kirjoitti:Meikäläisen paavolla kierretään vielä Lappia ennen talviunia. Aiotkos paljon käytellä talven aikana? Viime talven seisonnan venyessä oli omassa bensakoneessa käynnistäessä ääni kuon pahimmassa rikkinäisessä dieselissä. Nostajat naputti hyvän tovin ennen kuin hiljenivät. Tulevana talvena aion käytellä sitä säännöllisesti kunnollisesti kuumaksi.pasi84 kirjoitti:Sunnuntaina auto jää talviunille
Re: S210 talviunilla
Nyt on siten kapelli päällä..Kiitos vaimolle avusta!

Takaapäin, johonpätkä tulee akusta että voin lataa sitä vaikka se on autossa paikallaan

Vaihdoin huonot renkaat alle ettei uudet contit painu ainakaan pilalle

Takaapäin, johonpätkä tulee akusta että voin lataa sitä vaikka se on autossa paikallaan


Vaihdoin huonot renkaat alle ettei uudet contit painu ainakaan pilalle

Re: S210 talviunilla
Nyt on perä ylhäällä ja alan tuota perää ottamaan alas...

hyvälle kai tuo vielä näyttää

siinä näkyy tuo mun oma suojapelti (alumiiniä) vaimentimen yläpuolella..


tuossa sitä näkyy sit..

ahasta on,saa nähä saako tuon alas ilman että tarvii koko peräpää ottaa pois...

huomena jatkuu, ostin 2 12mm kuuskanttiavainta tänään jolla kokeilen saada nuo takimmasiet pultit irti..

hyvälle kai tuo vielä näyttää


siinä näkyy tuo mun oma suojapelti (alumiiniä) vaimentimen yläpuolella..


tuossa sitä näkyy sit..

ahasta on,saa nähä saako tuon alas ilman että tarvii koko peräpää ottaa pois...

huomena jatkuu, ostin 2 12mm kuuskanttiavainta tänään jolla kokeilen saada nuo takimmasiet pultit irti..
Re: S210
noniin, hain eilen toisen perän autoon..tuossa sen on hapolla käsitelty..


vaihan tuohon tiivisteen takakoppaan ja sit uudet öljyt sisään ja maalaan sen mustaksi. Olen myös varanut apparin ovelle maalauksen joka tapahtuu huhtikuussa. Katson muittenkin ovien kunnon, otan ovipaneelit irti ja katon sisäpuolet missä kunnossa on ja ruostesuojaan ovet sisäpuolelta myös..


vaihan tuohon tiivisteen takakoppaan ja sit uudet öljyt sisään ja maalaan sen mustaksi. Olen myös varanut apparin ovelle maalauksen joka tapahtuu huhtikuussa. Katson muittenkin ovien kunnon, otan ovipaneelit irti ja katon sisäpuolet missä kunnossa on ja ruostesuojaan ovet sisäpuolelta myös..
Re: S210
Kiitos! Huomena maalaan tuon perän. Tässä keväällä jätän auton kaverille joka maalaa tuon apparin oven sitten..Forum kirjoitti:Hienolta näyttää yhä. Hyviä kilometrejä tulevalle kesälle!
Aukasen myös kaikkien ovien sisupaneelit ja katon mille ne näyttävä sisäpuolelta, kannattaako alkaa ruostesuojaamaan sisältä vai pitääkö kaikki ovetkin vaihtaa.. Saksasta tuli myös osia eilen, muun muassa takaluukun tyyppinumerot jotka haluan takasin siihen että se on niinkuin tehtaalta kerran lähti.
Re: S210
nyt olin taas pitkästä aikaa tallissa.. aukasin tuon perän kun halusin laittaa tuohon kopan väliin uuden tiivistysmassan.

ja siinä sitä on uutta ainetta..


ja nyt se sai vähän väriäkin

nyt on uutta tässäkin

Aloitin sit kattomaan tuota takaluukkua, ulkoa ja sisältä että missä kunnossa se on..
otin rekisterilamput pois että voin kattoa missä kunnossa on pellit..ja yllätyin täytyy sanoa. Kuvat puhukoon itse


luukku sisäpuolelta alareunasta

pikkusen siellä ruostetta on mutta ei ole kauan enään..


siinä se sama kohta mutta eri vinkkelistä

oikean takalampun alta

vasemman takalampun alta


ja siinä sitä on uutta ainetta..


ja nyt se sai vähän väriäkin

nyt on uutta tässäkin

Aloitin sit kattomaan tuota takaluukkua, ulkoa ja sisältä että missä kunnossa se on..
otin rekisterilamput pois että voin kattoa missä kunnossa on pellit..ja yllätyin täytyy sanoa. Kuvat puhukoon itse



luukku sisäpuolelta alareunasta

pikkusen siellä ruostetta on mutta ei ole kauan enään..


siinä se sama kohta mutta eri vinkkelistä

oikean takalampun alta

vasemman takalampun alta

Re: S210
Noniin nyt olen alkanut noita ovia kattomaan, apparin ovi menee maalaukseen..

ovi sisäpuolelta etuosa

ovi sisäpuolelta takaosa

tuon takia ovi menee maalaukseen..

Mitenkäs tuo ulommainen kahva lähtee irti?? Siinä tiivistelistan alla on 4mm kuuskanttipultti ja vahingossa rikoin varmaan jengat siitä ku nyt pyörii ihan miten sattuu ilman suurempaa vastusta.. Sillä kai se lukkopesä pitäis lähteä irti jonka jälkeen tuon kahvan saa irti mutta saako sen otettua oven sisäkautta irti?

ovi sisäpuolelta etuosa

ovi sisäpuolelta takaosa

tuon takia ovi menee maalaukseen..

Mitenkäs tuo ulommainen kahva lähtee irti?? Siinä tiivistelistan alla on 4mm kuuskanttipultti ja vahingossa rikoin varmaan jengat siitä ku nyt pyörii ihan miten sattuu ilman suurempaa vastusta.. Sillä kai se lukkopesä pitäis lähteä irti jonka jälkeen tuon kahvan saa irti mutta saako sen otettua oven sisäkautta irti?
Re: S210
Tuossa on ilmeisesti sama systeemi kuin uudemmissakin, eli löysäät vain tarpeeksi sitä kuusiokoloruuvia, sen ei ole tarkoituskaan pyöriä kokonaan irti. Tämän jälkeen se pikkupala pitäis irrota, joko ensin taaksepäin vetämällä tai sitten suoraan ulospäin vetämällä. Tämän jälkeenhän itse kahva pitäis irrota taakse päin vetämällä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S210
Kiitos! Mutta se pultti pitää ruuvata kokonaan irti, se menee lukkopesän takaosaan sen jenkoihin ja jos sitä ei ruuvaa kokoaan pois niin ei lähe irti. Mutta kiitos vinkistä, olin vääntänyt väärää pulttia aikasemminaziz kirjoitti:Tuossa on ilmeisesti sama systeemi kuin uudemmissakin, eli löysäät vain tarpeeksi sitä kuusiokoloruuvia, sen ei ole tarkoituskaan pyöriä kokonaan irti. Tämän jälkeen se pikkupala pitäis irrota, joko ensin taaksepäin vetämällä tai sitten suoraan ulospäin vetämällä. Tämän jälkeenhän itse kahva pitäis irrota taakse päin vetämällä.

Re: S210
Kiitos! Pultti pitää aukasta kokoaan ennekuin lukkopesä lähtee irti ja se vedetään suoraan ulospäin. Tippuu oikeestaan itsestään käteen kun sen pultin on irrottanut kokoaan. Mulla on facelift (2000.11) joten voi olla että aikasemmissa malleissa riittää vain pultin löysääminen.Ilmaister kirjoitti:Tuohon aiempaan vastaukseen lisänä, että kahvan pitää olla vedettynä ulos ja pientä palaa pitää liu'uttaa kevyesti eteenpäin niin se pikkupala lähtee kivasti irti. Sitten kahva vastaavasti taaksepäin.