S210

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 vian etsintää

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

mitenhän nuo vetoakselit, en muista nyt että laitoinko niihin rasvaa ennenkuin työnsin ne napoihin splinesiin..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 vian etsintää

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

no eihän se haittaa kyllä kun eihän sen kuulu liikkua kun se napamutteri sen lukitsee kuitenkin.. tarvitsen WIS:istä seuraavat dokumentit (kumma kun mulla ei toimi se) 35.20 ja 35.30, voisiko joku auttaa? Mun auton numero on:
WDB2102621B280965
miten tiukkaan tuo vetoakselin napamutteri pitää vetää, korjauskirjassa lukee 320Nm.. pitääkö paikkaansa?
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Kävin tasapainottamassa takarenkaat tänään ja siellä huomasivat että toinen renkaista on soikea, mutta huomena ajan tukholmaan (400km) joten sanoivat siellä että jos on tuuria niin tuo rengas oikenee kun ajaa pitemmästi ja kovemmassa vauhdissa että rengas lämpenee kunnolla.
Tässä se nyt sit on etujousien vaihdon jälkeen ja taakse vaihdoin jousine kumit kolmosiin (oli neloset ennen).
Kuva
eestä:
Kuva
taakse:
Kuva

toivottavasti auto nyt sit toimii lomareissulla :)
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Hetkonen mikäs toi w124 on :think: Käyttiskö kans :?:
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Mahtavaa :thumbup: Hyvää lomareissua. Mukava lähteä kun on tuollaisen urakan tehnyt autoon. Omalla S210 päästiin Järvenpäästä Jyväskylän kautta Pohjanmaalle :) Mukava oli ajella ja naattia.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

TPeltola kirjoitti:Hetkonen mikäs toi w124 on :think: Käyttiskö kans :?:
Se on vaimon äitin auto :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

y30harrastaja kirjoitti:Mahtavaa :thumbup: Hyvää lomareissua. Mukava lähteä kun on tuollaisen urakan tehnyt autoon. Omalla S210 päästiin Järvenpäästä Jyväskylän kautta Pohjanmaalle :) Mukava oli ajella ja naattia.
Kiitos! Oli mukavaa ajella mutta tup perän tärinä häiritsee. Bensankulutusta näytti semmonen 9,2lit/100km joten alle litralla kuitenkin menee.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan :mrgreen:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja RH »

pasi84 kirjoitti:Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan :mrgreen:
:D
Vaimon paavossa muuten kevään korvalla oli talvirenkailla, ihan misukat, mutta km takana ja vanteet on vanhat, pientä vavistusta.Vapinat loppui tyystin, kun laitoin kesämisukat alle. Ei kuitenkaan mitään jo edellä kuvaamani kaltaista tai mitä olet noista oman autosi oireista kertonut. Mutta kyllä minulle on vuosien aikana sellainen perstuntuma syntynyt monenlaisilla kikottimilla ajettuani, että mersut on harvinaisen herkkiä autoja ilmoittamaan "rengasvilpistä". Jollain vanhalla pösöllä kun posottolee, on ihan sama kunhan alla pyörii jotain pyöreään vivahtavaa kumirinkulaa :wink: .
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

RH kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan :mrgreen:
:D
Vaimon paavossa muuten kevään korvalla oli talvirenkailla, ihan misukat, mutta km takana ja vanteet on vanhat, pientä vavistusta.Vapinat loppui tyystin, kun laitoin kesämisukat alle. Ei kuitenkaan mitään jo edellä kuvaamani kaltaista tai mitä olet noista oman autosi oireista kertonut. Mutta kyllä minulle on vuosien aikana sellainen perstuntuma syntynyt monenlaisilla kikottimilla ajettuani, että mersut on harvinaisen herkkiä autoja ilmoittamaan "rengasvilpistä". Jollain vanhalla pösöllä kun posottolee, on ihan sama kunhan alla pyörii jotain pyöreään vivahtavaa kumirinkulaa :wink: .
Ei loppunut tärinät vaikka tuli contit alle...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja RH »

pasi84 kirjoitti:
RH kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan :mrgreen:
:D
Vaimon paavossa muuten kevään korvalla oli talvirenkailla, ihan misukat, mutta km takana ja vanteet on vanhat, pientä vavistusta.Vapinat loppui tyystin, kun laitoin kesämisukat alle. Ei kuitenkaan mitään jo edellä kuvaamani kaltaista tai mitä olet noista oman autosi oireista kertonut. Mutta kyllä minulle on vuosien aikana sellainen perstuntuma syntynyt monenlaisilla kikottimilla ajettuani, että mersut on harvinaisen herkkiä autoja ilmoittamaan "rengasvilpistä". Jollain vanhalla pösöllä kun posottolee, on ihan sama kunhan alla pyörii jotain pyöreään vivahtavaa kumirinkulaa :wink: .
Ei loppunut tärinät vaikka tuli contit alle...
Asian valoisa puoli: sulla on autossa kunnon renkaat alla.
Ja vähemmän valoisa: kaiken työn , vaivan ja tekemisen jälkeen siinä on vielä jotain oikeaa vikaa... :cry: .
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

RH kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:
RH kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:Ja tänään ostan uudet continental premium contact 5 autoon niin luulis tärinöitten loppuvan :mrgreen:
:D
Vaimon paavossa muuten kevään korvalla oli talvirenkailla, ihan misukat, mutta km takana ja vanteet on vanhat, pientä vavistusta.Vapinat loppui tyystin, kun laitoin kesämisukat alle. Ei kuitenkaan mitään jo edellä kuvaamani kaltaista tai mitä olet noista oman autosi oireista kertonut. Mutta kyllä minulle on vuosien aikana sellainen perstuntuma syntynyt monenlaisilla kikottimilla ajettuani, että mersut on harvinaisen herkkiä autoja ilmoittamaan "rengasvilpistä". Jollain vanhalla pösöllä kun posottolee, on ihan sama kunhan alla pyörii jotain pyöreään vivahtavaa kumirinkulaa :wink: .
Ei loppunut tärinät vaikka tuli contit alle...
Asian valoisa puoli: sulla on autossa kunnon renkaat alla.
Ja vähemmän valoisa: kaiken työn , vaivan ja tekemisen jälkeen siinä on vielä jotain oikeaa vikaa... :cry: .
joo en tiiä mikä sitä vaivaa... mitenkäs nuo takalaakerit vois tarkastaa? Ei niissä ole glappia yhtään mutta epäilyttää että oisko joku niistä viallinen...mitenkä sen nyt sit tietää kun ei ole väljyyttä missään.. tai sit se on tuo perä joka tärisyttää..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210: Lomalle lähössä :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

luulen nettä tiedän mistä tärinät tulee... tuossa kuvassa numero 110 on jäänyt multa pois (unotunut) kokonaan...
Kuva

Se on kumilaipan keskittäjä..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Kaveri tasapainotti renkaat uusiks ja nyt on paljon parempi ajella mutta ei se vieläkään ole 100% hyvä, mutta nyt kehtaa ajaa sellaista 140km/h jos huvittaa :D
Tässä tulee eilisiä kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Eipä ole tullut päivitettyä täällä pitkään aikaan.. No tuo perän tärinä on nyt poistunut, toisessa takarenkaassa oli 36gramman heitto tasapainotuksessa.. Perän otan irti sitten kun jätän auton seisomaan talveks, vien sen sinne verstaalle takas jossa se remontoitiin koska kaikki laakerit ei ole vaihdettu siihen vaikka ne ois pitänyt vaihtaa. Perästä kuuluu myös ilkeetä jyrinää kun on veto päällä, häviää kun kaasun päästää.

Tässä tulee nyt vähän sekalaisia kuvia mitä on viime kerran jälkeen tapahtunut.

Kytkin tuon webaston takas nyt remontin jälkeen, siirsin sen ohjausyksikön myös tuonne ratin luo ettei tarvii sitä katella tuolla konehuoneessa..
Kuva
Sulakkeet tulevat tuohon..
Kuva
4-napainen rele joka ohjaa auton vesikiertopumppuja ja myös ilmastointipaneelia webaston kanssa.
Kuva
Jokainen johto on merkattu numeroilla jotka löytyvät myös omatekemistä kaavioista webastolle.
Kuva
kokeilu menossa...
Kuva
siinä on kaaviot..
Kuva
Kuva
Kuva

Konehuone ja koko auto sai sisä ja ulkopuolisen pesun..
Kuva
tuossa jäähyttimen luona on ilmafiltteri webastolle että on helppo se putsata..
Kuva
sisusta oli tosi likainen...
Kuva
Kuva
Kuva
ulkopuolelta..
Kuva
Kuva
Aijai...linnun jätökset heti pois :D
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sunnuntaina auto jää talviunille :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210

Viesti Kirjoittaja RH »

pasi84 kirjoitti:Sunnuntaina auto jää talviunille :D
Meikäläisen paavolla kierretään vielä Lappia ennen talviunia. Aiotkos paljon käytellä talven aikana? Viime talven seisonnan venyessä oli omassa bensakoneessa käynnistäessä ääni kuon pahimmassa rikkinäisessä dieselissä. Nostajat naputti hyvän tovin ennen kuin hiljenivät. Tulevana talvena aion käytellä sitä säännöllisesti kunnollisesti kuumaksi.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

RH kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:Sunnuntaina auto jää talviunille :D
Meikäläisen paavolla kierretään vielä Lappia ennen talviunia. Aiotkos paljon käytellä talven aikana? Viime talven seisonnan venyessä oli omassa bensakoneessa käynnistäessä ääni kuon pahimmassa rikkinäisessä dieselissä. Nostajat naputti hyvän tovin ennen kuin hiljenivät. Tulevana talvena aion käytellä sitä säännöllisesti kunnollisesti kuumaksi.
En käynnistele sitä välillä, jos ei sit tarvii siirtää sitä pois tallista muita projekteja varten mutta muuten ei.. kyllä mullakin nuo nostajat naputti remontin jälkeen mutta hävis sit sen ensimmäisen käytön jälkeen. Vaihan öljyt ja filtterin keväällä sit ennenkuin alan ajeleen sillä..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt se on sit tallissa talviunilla :D
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 talviunilla

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on siten kapelli päällä..Kiitos vaimolle avusta!
Kuva
Takaapäin, johonpätkä tulee akusta että voin lataa sitä vaikka se on autossa paikallaan :)
Kuva

Vaihdoin huonot renkaat alle ettei uudet contit painu ainakaan pilalle :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 talviunilla

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on perä ylhäällä ja alan tuota perää ottamaan alas...
Kuva
hyvälle kai tuo vielä näyttää :)
Kuva
siinä näkyy tuo mun oma suojapelti (alumiiniä) vaimentimen yläpuolella..
Kuva
Kuva
tuossa sitä näkyy sit..
Kuva
ahasta on,saa nähä saako tuon alas ilman että tarvii koko peräpää ottaa pois...
Kuva

huomena jatkuu, ostin 2 12mm kuuskanttiavainta tänään jolla kokeilen saada nuo takimmasiet pultit irti..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

noniin, hain eilen toisen perän autoon..tuossa sen on hapolla käsitelty..
Kuva
Kuva

vaihan tuohon tiivisteen takakoppaan ja sit uudet öljyt sisään ja maalaan sen mustaksi. Olen myös varanut apparin ovelle maalauksen joka tapahtuu huhtikuussa. Katson muittenkin ovien kunnon, otan ovipaneelit irti ja katon sisäpuolet missä kunnossa on ja ruostesuojaan ovet sisäpuolelta myös..
Forum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 23.08.2009 14:25

Re: S210

Viesti Kirjoittaja Forum »

Hienolta näyttää yhä. Hyviä kilometrejä tulevalle kesälle!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Forum kirjoitti:Hienolta näyttää yhä. Hyviä kilometrejä tulevalle kesälle!
Kiitos! Huomena maalaan tuon perän. Tässä keväällä jätän auton kaverille joka maalaa tuon apparin oven sitten..
Aukasen myös kaikkien ovien sisupaneelit ja katon mille ne näyttävä sisäpuolelta, kannattaako alkaa ruostesuojaamaan sisältä vai pitääkö kaikki ovetkin vaihtaa.. Saksasta tuli myös osia eilen, muun muassa takaluukun tyyppinumerot jotka haluan takasin siihen että se on niinkuin tehtaalta kerran lähti.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

nyt olin taas pitkästä aikaa tallissa.. aukasin tuon perän kun halusin laittaa tuohon kopan väliin uuden tiivistysmassan.
Kuva
ja siinä sitä on uutta ainetta..
Kuva
Kuva
ja nyt se sai vähän väriäkin
Kuva

nyt on uutta tässäkin
Kuva

Aloitin sit kattomaan tuota takaluukkua, ulkoa ja sisältä että missä kunnossa se on..
otin rekisterilamput pois että voin kattoa missä kunnossa on pellit..ja yllätyin täytyy sanoa. Kuvat puhukoon itse :D
Kuva
Kuva
luukku sisäpuolelta alareunasta
Kuva
pikkusen siellä ruostetta on mutta ei ole kauan enään..
Kuva
Kuva
siinä se sama kohta mutta eri vinkkelistä
Kuva
oikean takalampun alta
Kuva
vasemman takalampun alta
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Noniin nyt olen alkanut noita ovia kattomaan, apparin ovi menee maalaukseen..
Kuva
ovi sisäpuolelta etuosa
Kuva
ovi sisäpuolelta takaosa
Kuva
tuon takia ovi menee maalaukseen..
Kuva

Mitenkäs tuo ulommainen kahva lähtee irti?? Siinä tiivistelistan alla on 4mm kuuskanttipultti ja vahingossa rikoin varmaan jengat siitä ku nyt pyörii ihan miten sattuu ilman suurempaa vastusta.. Sillä kai se lukkopesä pitäis lähteä irti jonka jälkeen tuon kahvan saa irti mutta saako sen otettua oven sisäkautta irti?
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S210

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tuossa on ilmeisesti sama systeemi kuin uudemmissakin, eli löysäät vain tarpeeksi sitä kuusiokoloruuvia, sen ei ole tarkoituskaan pyöriä kokonaan irti. Tämän jälkeen se pikkupala pitäis irrota, joko ensin taaksepäin vetämällä tai sitten suoraan ulospäin vetämällä. Tämän jälkeenhän itse kahva pitäis irrota taakse päin vetämällä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: S210

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tuohon aiempaan vastaukseen lisänä, että kahvan pitää olla vedettynä ulos ja pientä palaa pitää liu'uttaa kevyesti eteenpäin niin se pikkupala lähtee kivasti irti. Sitten kahva vastaavasti taaksepäin.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

aziz kirjoitti:Tuossa on ilmeisesti sama systeemi kuin uudemmissakin, eli löysäät vain tarpeeksi sitä kuusiokoloruuvia, sen ei ole tarkoituskaan pyöriä kokonaan irti. Tämän jälkeen se pikkupala pitäis irrota, joko ensin taaksepäin vetämällä tai sitten suoraan ulospäin vetämällä. Tämän jälkeenhän itse kahva pitäis irrota taakse päin vetämällä.
Kiitos! Mutta se pultti pitää ruuvata kokonaan irti, se menee lukkopesän takaosaan sen jenkoihin ja jos sitä ei ruuvaa kokoaan pois niin ei lähe irti. Mutta kiitos vinkistä, olin vääntänyt väärää pulttia aikasemmin :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Ilmaister kirjoitti:Tuohon aiempaan vastaukseen lisänä, että kahvan pitää olla vedettynä ulos ja pientä palaa pitää liu'uttaa kevyesti eteenpäin niin se pikkupala lähtee kivasti irti. Sitten kahva vastaavasti taaksepäin.
Kiitos! Pultti pitää aukasta kokoaan ennekuin lukkopesä lähtee irti ja se vedetään suoraan ulospäin. Tippuu oikeestaan itsestään käteen kun sen pultin on irrottanut kokoaan. Mulla on facelift (2000.11) joten voi olla että aikasemmissa malleissa riittää vain pultin löysääminen.
Vastaa Viestiin