Juu niin näyttää menevän. Polttoainepaineen mittaus suodattimen ylimäärisestä lähdöstä.muuris kirjoitti:Jeps, ei näytä muutokselta parempaan tuolla +3000rpm. Vaikka pikkukompura olisikin paremmin alueella niin sen pakopuoli näyttäs menevän heti 3000 jälkeen ihan tukkoon.
Polttoainen paine on minusta ok kun on isot linjat. Mittapaikka oletettavasti suodattimen ja pumpun välistä?
Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tässä mietiskellyt että kannataisikohan tuo pikkuturbon kompurakin ohitaa isommilla kierroksilla kun se ei kuitenkaan mitään tee tuolla neljäntonnin yläpuolella. Olisi tuo audin yksitieventtiilikin vielä tuolla tallinhyllyllä..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Jos tosiaan ei tee mitään (PR=1) niin minusta kannattaa. Joko on penkitystä varattu?JSJ kirjoitti:Tässä mietiskellyt että kannataisikohan tuo pikkuturbon kompurakin ohitaa isommilla kierroksilla kun se ei kuitenkaan mitään tee tuolla neljäntonnin yläpuolella. Olisi tuo audin yksitieventtiilikin vielä tuolla tallinhyllyllä..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
En oo vielä penkkiaikaa varannut mutta muutaman viikon sisään penkataan jos ei mitään ihmeitä tapahdu..muuris kirjoitti:Jos tosiaan ei tee mitään (PR=1) niin minusta kannattaa. Joko on penkitystä varattu?JSJ kirjoitti:Tässä mietiskellyt että kannataisikohan tuo pikkuturbon kompurakin ohitaa isommilla kierroksilla kun se ei kuitenkaan mitään tee tuolla neljäntonnin yläpuolella. Olisi tuo audin yksitieventtiilikin vielä tuolla tallinhyllyllä..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Aamusta oli penkkiaika varattuna ja eipä muutaku auto kiinni ja liimat rattaisiin sitten testiveto että nähdään missä mennään. Tuijotin tuota tablettia josta näkyy kierrokset sekä kaikki paineet ja kuuden tonnin korvilla loova vapaalle ja katse eteenpäin niin hirveät höyryt nousee konehuoneesta. Pilkavilkaisu mittaristoon ja lämmöt tapissa! No eipä siinä ku katsomaan mikä sieltä levisi.. syylärin ylivuoto letku irronnut ja heittänyt nesteet turboon ja pakosarjan päälle josta höyryt nousi. No siinä sitten spekuloitiin että taisi kansipahvi mennä ja ei ole järkeä ruveta enempää konetta kiusaamaan. Lappua katsomalla olisi ollut paljonkin säädettävää kun pakopaineet oli kuitenkin tuolla vitosen paikkeilla. No parannusta tuli kuitenkin, eli vääntöhuippu on nyt laajempi ja alkaa aikaisemmin eli herää se tommonen pidempikin pakosarja mahtavasti.
No siitä sitten ajelin kotiin ja lämmöt pysyi kuin tatti keskellä mittaria. Kotiin päästyä konepelti vielä auki ja sitten vasta hokasin että flektin perhana ei pyörinyt ollenkaan eipä ihme jos lämmöt vähän nousee.. Toivottavasti ei kuitenkaan pahvi kerinnyt mennä. Ei kyllä kiehunut, eli taidettiin vielä selvitä säikähdyksellä. Alla olevassa taulukossa edellinen ja uusi penkkitulos:
996Nm ja 461HP Tässä vielä paineet.
http://www.kilut.fi/boost/tmp/06_03_2015_09_09_50.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin löysin muuten brasiliasta isomman (nyt 6.7cm2 ja tuo minkä löysin 13.6cm2) pakopesän tuohon pikkuturboon josta on nyt kyselyt päällä eli siinäkin saattaa yksi tulppa poistua..
No siitä sitten ajelin kotiin ja lämmöt pysyi kuin tatti keskellä mittaria. Kotiin päästyä konepelti vielä auki ja sitten vasta hokasin että flektin perhana ei pyörinyt ollenkaan eipä ihme jos lämmöt vähän nousee.. Toivottavasti ei kuitenkaan pahvi kerinnyt mennä. Ei kyllä kiehunut, eli taidettiin vielä selvitä säikähdyksellä. Alla olevassa taulukossa edellinen ja uusi penkkitulos:
996Nm ja 461HP Tässä vielä paineet.
http://www.kilut.fi/boost/tmp/06_03_2015_09_09_50.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin löysin muuten brasiliasta isomman (nyt 6.7cm2 ja tuo minkä löysin 13.6cm2) pakopesän tuohon pikkuturboon josta on nyt kyselyt päällä eli siinäkin saattaa yksi tulppa poistua..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Hienot lukemat, mutta ei liene tuo painekäppyrästö nyt samasta dynovedosta? Dynolapussa 2000rpm ~800Nm ja painekäppyrässä ahtoa siinä kohden 0,2bar
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu näköjään alkanut vähän lagaamaan tuo mittaus kun tuli niin pitkä tuosta tiedostosta ku jäi päälle vedon jälkeen (jotain 20000 riviä) eli kierrokset ja paineet ei ole pysyneet synkassa.muuris kirjoitti:Hienot lukemat, mutta ei liene tuo painekäppyrästö nyt samasta dynovedosta? Dynolapussa 2000rpm ~800Nm ja painekäppyrässä ahtoa siinä kohden 0,2bar
Edit: muokkasin tuota vähän niin pitäs olla paremmin kohdallaan, mutta pitänee tuota loggausta vähän korjata ettei käy seuraavalla kerralla tolleen.
Tuossa muuten tuo dynolappu jos joku haluaa tarkemmin katsoa:
http://1drv.ms/1A3obwT" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Uskomaton on kyllä tuo alavääntö! Jatka samaan malliin!
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Oliko turbiinilukko koko vedon päällä vai pois? Tyhjäkäynnillä jo semmoinen vääntö että siellä olis yli puoli kiloa oltava ahtoa, mutta jos turbiinilukko on auki niin dynolappuhan ei kerro ihan totuutta kierroksiin nähden (esim itse kun dynotin 606+He351V sekä automaattina että manuaalina niin automaatin lapussa alkaa huippuvääntö 400rpm aiemmin juuri em syystä).
Entäs se bypassi, se ei varmaan ollut pelissä kun pikkuturbon PR ei mene nollaan missään vaiheessa?
Tuo isompi pakopesä pikkuturboon auttaa varmasti, etenkin jos bypassia meinaa käyttää. Jos menee compoundina loppuun asti niin harkitsisin pykälää isompaa turboa tai ainakin laskeskelisin tarkkaan onko sillä mahdollisuuksia pysyä kartalla tuolla yläpäässä.
Entäs se bypassi, se ei varmaan ollut pelissä kun pikkuturbon PR ei mene nollaan missään vaiheessa?
Tuo isompi pakopesä pikkuturboon auttaa varmasti, etenkin jos bypassia meinaa käyttää. Jos menee compoundina loppuun asti niin harkitsisin pykälää isompaa turboa tai ainakin laskeskelisin tarkkaan onko sillä mahdollisuuksia pysyä kartalla tuolla yläpäässä.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
kovasti on kyllä vääntöä koneessa. siellä varmaan joutuu voimansiirtokin jo lujille.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu tässä vedossa ei ollut turbiinilukko kiinni kun tuo oli tuommoinen koe veto, eli varmasti vähän valehtelee tuota vääntöä. Ei ollut bypassia käytössä. Minä en noista kartoista ole oikeen päässyt selvyyteen varsinkaan tässä compoundi hommassa eli mennään mututuntumalla ja testaamaalla Jos tuon pakopesän saan niin kokeillaan sitä ensin ja sitten katsella löytyiskö tuohon sopivampaa turboa..muuris kirjoitti:Oliko turbiinilukko koko vedon päällä vai pois? Tyhjäkäynnillä jo semmoinen vääntö että siellä olis yli puoli kiloa oltava ahtoa, mutta jos turbiinilukko on auki niin dynolappuhan ei kerro ihan totuutta kierroksiin nähden (esim itse kun dynotin 606+He351V sekä automaattina että manuaalina niin automaatin lapussa alkaa huippuvääntö 400rpm aiemmin juuri em syystä).
Entäs se bypassi, se ei varmaan ollut pelissä kun pikkuturbon PR ei mene nollaan missään vaiheessa?
Tuo isompi pakopesä pikkuturboon auttaa varmasti, etenkin jos bypassia meinaa käyttää. Jos menee compoundina loppuun asti niin harkitsisin pykälää isompaa turboa tai ainakin laskeskelisin tarkkaan onko sillä mahdollisuuksia pysyä kartalla tuolla yläpäässä.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Vaikuttavaa osaamista näkyy olevan meilläpäin Suomea. Aika murhaava vääntö rutistuu moottorista.
M-B E200cdi -07
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
nyt ei ole tarkotus missään tapauksessa vähätellä, että en sillä kysy. tätä rojektia on ollu hieno seurata ja näyttää olevan aika vaativaakin hommaa välillä. tekijältä löytyy taitoa jne. mutta mistä tuo johtuu, että vääntökäppyrä alkaa laskeen noin rajusti? kone kuitenkin kiertää ylösasti, mutta 4500 rpm kohdalla on enää "vain" 700Nm vääntöä. mikä kyllä on ihan järjettömän paljon sekin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
koska kierrokset nousee mutta teho ei nouse, ja vääntö on laskettavissa kun tiedetään kierrokset ja teho, vääntö on ikäänkuin "alhaalla olevaa tehoa"
http://www.mekanex.se/ber/fi-effekt_vridmom.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
laita 4500 kierrosta ja 470kw (630hp) niin saat tulokseksi 997nm, senverta pitäs olla 4500rpm tehoa että vääntökäyrä pysys suorana.
http://www.mekanex.se/ber/fi-effekt_vridmom.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
laita 4500 kierrosta ja 470kw (630hp) niin saat tulokseksi 997nm, senverta pitäs olla 4500rpm tehoa että vääntökäyrä pysys suorana.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
joo, toi nyt on ihan perushuttua. kysytään tarkemmin. miksi se vääntö ei nouse? sitä tässä nyt hain. tuplaturbollahan kait yleensä haetaan juurikin sitä, että vetää niin ylä, kun alapäästään. kun yhdellä hyrrällä se on enemmän, tai vähemmän jokotai. tuo ponkasee alhaalta aikas reippaasti, mutta yläpäästään... mitenkä sen nyt sanoisi. kun ei toi lussu ole kyllä millään kierrosaluleella. no, yläpäästään se ei vedä ihan niin järkyttävästi.johani kirjoitti:koska kierrokset nousee mutta teho ei nouse, ja vääntö on laskettavissa kun tiedetään kierrokset ja teho, vääntö on ikäänkuin "alhaalla olevaa tehoa"
http://www.mekanex.se/ber/fi-effekt_vridmom.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
laita 4500 kierrosta ja 470kw (630hp) niin saat tulokseksi 997nm, senverta pitäs olla 4500rpm tehoa että vääntökäyrä pysys suorana.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Eiköhän se tuo pakopaine tee että ilmaa ei mene yläkierroksilla vielä tarpeeksi läpi tai ainakin luulisin niin..pera8x kirjoitti:joo, toi nyt on ihan perushuttua. kysytään tarkemmin. miksi se vääntö ei nouse? sitä tässä nyt hain. tuplaturbollahan kait yleensä haetaan juurikin sitä, että vetää niin ylä, kun alapäästään. kun yhdellä hyrrällä se on enemmän, tai vähemmän jokotai. tuo ponkasee alhaalta aikas reippaasti, mutta yläpäästään... mitenkä sen nyt sanoisi. kun ei toi lussu ole kyllä millään kierrosaluleella. no, yläpäästään se ei vedä ihan niin järkyttävästi.johani kirjoitti:koska kierrokset nousee mutta teho ei nouse, ja vääntö on laskettavissa kun tiedetään kierrokset ja teho, vääntö on ikäänkuin "alhaalla olevaa tehoa"
http://www.mekanex.se/ber/fi-effekt_vridmom.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
laita 4500 kierrosta ja 470kw (630hp) niin saat tulokseksi 997nm, senverta pitäs olla 4500rpm tehoa että vääntökäyrä pysys suorana.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
aivan aivan. mites, meinaatko parannella, kokeilla erilaisia turboja tms, vai ajeletko tollasena? luulis, että tehokkaampiinkin peleihin tottuneelle noi menohalut kyllä piisais.
kerros nyt vähän kokemuksia tuosta, minkälainen se on ajaa? eikö se lyö joutavaa het jokapyörällä, jos vahingossa, tai vaikka tahalteenkin liian terhakkaasti kiihdyttää? kuinka nopsaa reagoi kaasupolkimeen?
kerros nyt vähän kokemuksia tuosta, minkälainen se on ajaa? eikö se lyö joutavaa het jokapyörällä, jos vahingossa, tai vaikka tahalteenkin liian terhakkaasti kiihdyttää? kuinka nopsaa reagoi kaasupolkimeen?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Sehän olis helppoa jos tietäis tuohon suoriltaan vastauksen Silloin osais mitottaa kaikki osaset heti oikein ja tulis alhaalta ylös asti tuuppaava moottori heti ensi yrittämällä. Tällaisessa kokoonpanossa kun täytyy mitoitukset osua joka paikassa nappiin että tulosta tulee ja kun tietoa ei ole avoimesti saatavilla niin normaali ihmisen täytyy edetä yritys ja erehdys meinigillä! Insinöörihän pystys laskemaan hommat ainakin lähelle oikeaa ja ylimääräinen kokeilu jäis pois Kuiteinkin pitkästi on JSJ:llä kehitystä tullut moottorin suorituskykyyn siitä mitä oli ensimmäisissä penkityksissä om603 moottorilla. Ja tietoa on jakanut tupla-ahdetun rakentelusta todella paljon muillekkin, jota monikaan ei olis valmis tekemään! Ei muuta kun samaan malliin eteenpäin kohti isompia teholukemia!pera8x kirjoitti:nyt ei ole tarkotus missään tapauksessa vähätellä, että en sillä kysy. tätä rojektia on ollu hieno seurata ja näyttää olevan aika vaativaakin hommaa välillä. tekijältä löytyy taitoa jne. mutta mistä tuo johtuu, että vääntökäppyrä alkaa laskeen noin rajusti? kone kuitenkin kiertää ylösasti, mutta 4500 rpm kohdalla on enää "vain" 700Nm vääntöä. mikä kyllä on ihan järjettömän paljon sekin.
IG: @pyrytakkunen
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tottakai pitää jatkaa rakentelua kunnes tuo on vääntökäyrä on vaakasuora tuonne 6000 asti No ajokokemuksista sen verran että ei ole vielä ollut niin kuivaa keliä että uudella setupilla olisi kaasun uskaltanut pohjaan asti painaa ja muutenkin pitää varsinkin pienillä vaihteilla olla varovainen ettei paikat hajoa.pera8x kirjoitti:aivan aivan. mites, meinaatko parannella, kokeilla erilaisia turboja tms, vai ajeletko tollasena? luulis, että tehokkaampiinkin peleihin tottuneelle noi menohalut kyllä piisais.
kerros nyt vähän kokemuksia tuosta, minkälainen se on ajaa? eikö se lyö joutavaa het jokapyörällä, jos vahingossa, tai vaikka tahalteenkin liian terhakkaasti kiihdyttää? kuinka nopsaa reagoi kaasupolkimeen?
Kaasupolkimeen reagoi vähintääkin yhtä hyvin kuin tuo perheen käyttis 2003 320cdi paitsi että tuolla maasturilla kun ajaa niin vaikka kuin kovasti kiihdyttää niin aina on varaa polkimessa ja mitä syvemmälle painaa niin aina vaan kovemmin vetää!
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu ei ole valmista palikkaa saatavilla kuten jenkeissä noihin isoihin dieseleihin. Ja harrastushan tämä on eli rakentelu pääsiosassa kun eihän tommosia teholukemia pysty tällä korilla koskaan täysin hyödyntään (paitsi jos joskus suomeenkin tulee maasturipulling ja löytyy sopiva luokka). Ja periaate on itsellä aina ollut että vaikka kantapäänkautta jotain joutuu opetteleen niin se ei ole itseltä pois vaikka muillekin kertoo..PTracing kirjoitti:Sehän olis helppoa jos tietäis tuohon suoriltaan vastauksen Silloin osais mitottaa kaikki osaset heti oikein ja tulis alhaalta ylös asti tuuppaava moottori heti ensi yrittämällä. Tällaisessa kokoonpanossa kun täytyy mitoitukset osua joka paikassa nappiin että tulosta tulee ja kun tietoa ei ole avoimesti saatavilla niin normaali ihmisen täytyy edetä yritys ja erehdys meinigillä! Insinöörihän pystys laskemaan hommat ainakin lähelle oikeaa ja ylimääräinen kokeilu jäis pois Kuiteinkin pitkästi on JSJ:llä kehitystä tullut moottorin suorituskykyyn siitä mitä oli ensimmäisissä penkityksissä om603 moottorilla. Ja tietoa on jakanut tupla-ahdetun rakentelusta todella paljon muillekkin, jota monikaan ei olis valmis tekemään! Ei muuta kun samaan malliin eteenpäin kohti isompia teholukemia!pera8x kirjoitti:nyt ei ole tarkotus missään tapauksessa vähätellä, että en sillä kysy. tätä rojektia on ollu hieno seurata ja näyttää olevan aika vaativaakin hommaa välillä. tekijältä löytyy taitoa jne. mutta mistä tuo johtuu, että vääntökäppyrä alkaa laskeen noin rajusti? kone kuitenkin kiertää ylösasti, mutta 4500 rpm kohdalla on enää "vain" 700Nm vääntöä. mikä kyllä on ihan järjettömän paljon sekin.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
no niinhän se varmasti onkin. ei vaan meinannu mennä jakeluun, kun en ole itse ikinä noin rajuja virityksiä rakennellu, eikä ole kokemuksia tuon teholuokan laitteiden "ongelmista" ja pullonkauloista. hattua tarvii kyllä nostaa jätkän sitkeydelle. tätä kyllä seuraillaan ja uskon, että moni muukin seuraa. jatka vaan samaa rataa. ja kaikki nuo käppyrät ja kuvat ja videot ja tiedon jakaminen on ehdottomasti plussaa!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Niinpä! Melkein unohtaa että tässä lukee suomalaista foorumia kun asioista kerrotaan avoimesti eikä kyräillä tietyn sisäpiirin sisällä vaan ja haudotaan tietoapera8x kirjoitti: jatka vaan samaa rataa. ja kaikki nuo käppyrät ja kuvat ja videot ja tiedon jakaminen on ehdottomasti plussaa!
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Vähän aikaa on vaivannut huono käynnistyminen kylmänä ja epäilin jo että ois mennyt kanki kieroon taikka sitten suutin. No tänään sain vihdoin virtaa alkaa tutkimaan asiaa ja ensiksi käyntiin ja lämpökameralla ihmettelemään:
Nelonen näytti aika kylmältä joten siellä siis jotain vikaa.. Hehkujen johto irti ja mittailemaan ja onneksi oli yksi pimeänä. Seuraavaksi kone kuumaksi ja imusarja irti pikainen mittaus ja nelosen hehkuhan sieltä oli mennyt. Pikkasen sai nitkutella ennekuin irtosi mutta ehyenä kuitenkin tuli. Seuraavaksi loputkin irti ja ne lähtikin nätisti. Sitten varaosaputkaan ja uudet hehkut mukaan. Uudet hehkut rasvasin keraamisella tahnalla jos joskus joutuu vaihtaan niin pitäisi lähteä nättiin irti.
Jännän näköinen oli tuo ykkösen hehku kun tuo pää on vähän lutistuneen näköinen:
Pimennyt hehku kuvassa oikealla.
Muuta ei ole nyt tullut autolle tehtyä, mutta suunnitelmissa ois ahto puolen bypass mekaanisella venttiilillä ja jos siitä ei löydy ratkaisua yläpään ongelmiin niin sitten pitää ruveta katselemaan eri turboa tuohon pienemmän tilalle.
Nelonen näytti aika kylmältä joten siellä siis jotain vikaa.. Hehkujen johto irti ja mittailemaan ja onneksi oli yksi pimeänä. Seuraavaksi kone kuumaksi ja imusarja irti pikainen mittaus ja nelosen hehkuhan sieltä oli mennyt. Pikkasen sai nitkutella ennekuin irtosi mutta ehyenä kuitenkin tuli. Seuraavaksi loputkin irti ja ne lähtikin nätisti. Sitten varaosaputkaan ja uudet hehkut mukaan. Uudet hehkut rasvasin keraamisella tahnalla jos joskus joutuu vaihtaan niin pitäisi lähteä nättiin irti.
Jännän näköinen oli tuo ykkösen hehku kun tuo pää on vähän lutistuneen näköinen:
Pimennyt hehku kuvassa oikealla.
Muuta ei ole nyt tullut autolle tehtyä, mutta suunnitelmissa ois ahto puolen bypass mekaanisella venttiilillä ja jos siitä ei löydy ratkaisua yläpään ongelmiin niin sitten pitää ruveta katselemaan eri turboa tuohon pienemmän tilalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
aika kivuttomasti tuntui hehkut irtoovan. ihan hyvä niin. toivottavasti vika oli vaan siinä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Toivotaan juu no illallahan tuon näkee kunhan kone jäähtyy.pera8x kirjoitti:aika kivuttomasti tuntui hehkut irtoovan. ihan hyvä niin. toivottavasti vika oli vaan siinä.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tarkistitko kammion kunnon siitä sylinteristä missä hehku oli mennyt kärjestä kasaan?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ei tullut kurkattua kun ei ollut suutin prikkoja hyllyssä ja empä älynnyt sitten hehkun reijästä kurkkia oishan sieltäkin voinut jotain näkyä. No suuttimet on kyllä tarkoitus käyttää kärkien vaihdossa niin pitää sitten tuo kammiokin katsoa. Aamulla käynnistyi hienosti ja kaikki sylinterit lämpeni samaan tahtiin:Petehri kirjoitti:Tarkistitko kammion kunnon siitä sylinteristä missä hehku oli mennyt kärjestä kasaan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Noh...mites se kiskoo kun on kuivat ja sulat tiet? Onko voimansiirto vielä oireillut?
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Hyvin vetelis, mutta on nyt seisonnassa kun tuli työkiireitä joissa menee pitkälle syksyyn. Ei ongelmia voimansiirron kanssa ainakaan vielä.. (koputtaa puuta).Petri R kirjoitti:Noh...mites se kiskoo kun on kuivat ja sulat tiet? Onko voimansiirto vielä oireillut?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tekemisen meininkiä ja hienoa jälkeä. Kannattaa kuitenkin sopeuttaa autoharrastustus perhe-elämään ettei rouva lähde lasten kanssa kävelemään
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561