prkkll lisää kuvia tästä rojektista, hyvä teaserituomass. kirjoitti:[ http://tuomass.kuvat.fi/kuvat/Meersu/Korihommat/Kuva%20003.jpg/_small.jpg ]
18x10 et25
Vanteet + alusta W124...
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
On jäänyt tämä topicci huomioimatta
. Siirsin tänne jutun jonka jo postasin muualle:
Tässä sitten kuvia omista W124 vanteista. E420 orkkis vannekoko on 7J16 ET46 renkaalla 215/55R16.
Näissä kuvissa 7J16 ET37 208:n numerolla vanteet, rengas vakio.


Ja tänään saapui kevät Lappeenrantaan, alle vaihtui 8J16 ET34, 129 numerolla vanteet, vakio rengaskoko (HKPL Q):







Muistin virkistykseksi edelliset kesäpyörät, 8.5J18 ET35, renkaat 235/40R18:


http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010007.jpg
Kesäksi alle tulee BBS RS 236 eli 8.5J17 ET30 ja kaavailen 225/45R17 renkaita niille. Lievä gyntter look tulee siis.

Tässä sitten kuvia omista W124 vanteista. E420 orkkis vannekoko on 7J16 ET46 renkaalla 215/55R16.
Näissä kuvissa 7J16 ET37 208:n numerolla vanteet, rengas vakio.


Ja tänään saapui kevät Lappeenrantaan, alle vaihtui 8J16 ET34, 129 numerolla vanteet, vakio rengaskoko (HKPL Q):







Muistin virkistykseksi edelliset kesäpyörät, 8.5J18 ET35, renkaat 235/40R18:


http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010007.jpg
Kesäksi alle tulee BBS RS 236 eli 8.5J17 ET30 ja kaavailen 225/45R17 renkaita niille. Lievä gyntter look tulee siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Tuli tilattua tuommoset Inter Action Mesh vanteet, 4kpl 8x18 et 35. Auto on 91vm 4-ovinen w124 300E. Siihen on ny laitettuna h&r:än -30 jouset, edessä 3 kumit, takana 2. Silti edessä on renkaan keskiöstä lokasuojaan vain 33cm, ja takana 34cm. Tarkotus olisi nyt renkaat tilata jotka tulis olemaan Hankook Ventus V12 evo, hiljaisten rengas äänien vuoksi. Mittari heittää nyt 195/65/15 renkaalla n:7 km/h 100 vauhdissa. Pelkästään matalaprofiili rengas voi vähän vaikuttaa asiaan koska se "painu" ajossa niin paljon, mutta autosoundin rengaslaskurin mukaan 225/40/18 renkaalla nopeusmittari näyttää samaa kuin nykyisillä vanteilla. Miten on, mahtuuko 215/45/18 pyörimään? 225/40 verrattuna halkaisija kasvaisi 13mm, mutta toisaalta 215 olisi kapeampi kun ajattelee että se lokasuojaan osuisi. Mitä ollaan mieltä?
Jos tämä ei käy niin sitten varmaan 215/40 eteen ja 225 taikka 235/40 taakse..
Jos tämä ei käy niin sitten varmaan 215/40 eteen ja 225 taikka 235/40 taakse..
Juu sano
[quote="Vetovehje"]Tuli tilattua tuommoset Inter Action Mesh vanteet, 4kpl 8x18 et 35. Auto on 91vm 4-ovinen w124 300E. Siihen on ny laitettuna h&r:än -30 jouset, edessä 3 kumit, takana 2. Silti edessä on renkaan keskiöstä lokasuojaan vain 33cm, ja takana 34cm. Tarkotus olisi nyt renkaat tilata jotka tulis olemaan Hankook Ventus V12 evo, hiljaisten rengas äänien vuoksi. Mittari heittää nyt 195/65/15 renkaalla n:7 km/h 100 vauhdissa. Pelkästään matalaprofiili rengas voi vähän vaikuttaa asiaan koska se "painu" ajossa niin paljon, mutta autosoundin rengaslaskurin mukaan 225/40/18 renkaalla nopeusmittari näyttää samaa kuin nykyisillä vanteilla. Miten on, mahtuuko 215/45/18 pyörimään? 225/40 verrattuna halkaisija kasvaisi 13mm, mutta toisaalta 215 olisi kapeampi kun ajattelee että se lokasuojaan osuisi. Mitä ollaan mieltä?
Jos tämä ei käy niin sitten varmaan 215/40 eteen ja 225 taikka 235/40 taakse..[/quote]
Mulla coupessa -35mm h&r jouset alla ja ykkösen kumeilla edessä oli mitta 31,5cm ja takana kakkosen kumeilla 32,5cm. Vanteina 8x18 ET31 ja edessä 225/40 ja takana 235/40 eikä mahtunu vakiokaarilla edessä eikä takana pyörimään nyt kakkosen kumit edessäkin ja kaaret rullattu joka nurkasta ja mahtuu jo pyörimäänkin :) Laita 215/40 eteen ja 225/40 taakse. Voi tiukkaa tehdä noilla 45 profiilisilla.
Jos tämä ei käy niin sitten varmaan 215/40 eteen ja 225 taikka 235/40 taakse..[/quote]
Mulla coupessa -35mm h&r jouset alla ja ykkösen kumeilla edessä oli mitta 31,5cm ja takana kakkosen kumeilla 32,5cm. Vanteina 8x18 ET31 ja edessä 225/40 ja takana 235/40 eikä mahtunu vakiokaarilla edessä eikä takana pyörimään nyt kakkosen kumit edessäkin ja kaaret rullattu joka nurkasta ja mahtuu jo pyörimäänkin :) Laita 215/40 eteen ja 225/40 taakse. Voi tiukkaa tehdä noilla 45 profiilisilla.
Tulee kyllä varmaan tehtyä kaupat noista 215/40 ja 225/40 renkaista. Kaaret on ihan alkuperäsessä mallissa, miten niitten kanssa mahtaa olla? Nelosen kumit ny ekana eteen kai? Auto on pelleiltään täysin ruosteeton, eikä lokasuojien maalipinnassa ole mitään vikaa (tehtaan maalit) niin miten niitten kaarien mankeloinnin kanssa on? Pitääkö uudestaan maalata vai saako niitä taivutettua ilman että maalipinta kärsii? Sori kun menee vähän offtopicin puolelle mutta saapahan vähän selvyyttä.
Juu sano
Pistän vielä kuvia kun mallasin BBS RS 236 W124 alle. Edessä on spaceria 3 mm ( siis prikat vaan). Strategiset mitat on 8.5x17 ET30 ja aika saakelin ulos tulee. Vaatisi eteen varmaan 0.5" tai 1" kehät orkkis 1.5" tilalle. Ja takaa voisi laipasta koneistaa ET:tä lisää vaikka 5 mm.
Sovittelen kumeilla ennen kun alan muokkaamaan vanteita, eteen jos laittaisikin 215/45 R17. Taakse ajattelin siis 225/45 R17.




Ja alatukivarren alla on toinen tunkki jolla nostin ylös tukivartta, mutta koko painolla ei varmaan levännyt vielä - vanne ei ole siis ihan oikeassa paikassa noissa kuvissa.
Sovittelen kumeilla ennen kun alan muokkaamaan vanteita, eteen jos laittaisikin 215/45 R17. Taakse ajattelin siis 225/45 R17.




Ja alatukivarren alla on toinen tunkki jolla nostin ylös tukivartta, mutta koko painolla ei varmaan levännyt vielä - vanne ei ole siis ihan oikeassa paikassa noissa kuvissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Eiköhän nuo 215/40 kumit mahdu pyörimään edessä vakiokaarilla noilla 3 kumeillakin. nuo et35 vanteet jää kumminki 4mm sisemmälle kun nuo mun et31. Takana ei kyllä mitään ongelmaa noilla kakkosen kumeilla, mahtuu hyvin pyörimään.Vetovehje kirjoitti:Tulee kyllä varmaan tehtyä kaupat noista 215/40 ja 225/40 renkaista. Kaaret on ihan alkuperäsessä mallissa, miten niitten kanssa mahtaa olla? Nelosen kumit ny ekana eteen kai? Auto on pelleiltään täysin ruosteeton, eikä lokasuojien maalipinnassa ole mitään vikaa (tehtaan maalit) niin miten niitten kaarien mankeloinnin kanssa on? Pitääkö uudestaan maalata vai saako niitä taivutettua ilman että maalipinta kärsii? Sori kun menee vähän offtopicin puolelle mutta saapahan vähän selvyyttä.
Ei löytynyt tälläseen vastausta vaikka kovasti kahlasin. C124 sportline, 17" 8" levee, offset 40. jääkö miten sisään? Olisko jopa rumahko? Hankaileeko tolppiin?
Jos jää sisään, niin saako miten spacereillä istumaan.
Ja niin, sori, oon vähän aloittelija tässä vanneshowssa =)
Jos jää sisään, niin saako miten spacereillä istumaan.
Ja niin, sori, oon vähän aloittelija tässä vanneshowssa =)
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
ääähh, 215/40 renkaat vaan alle! kyllä se noillakin kehillä mahtuu, jos ei muuten niin mulla on kaarimankelikarra kirjoitti:Pistän vielä kuvia kun mallasin BBS RS 236 W124 alle. Edessä on spaceria 3 mm ( siis prikat vaan). Strategiset mitat on 8.5x17 ET30 ja aika saakelin ulos tulee. Vaatisi eteen varmaan 0.5" tai 1" kehät orkkis 1.5" tilalle. Ja takaa voisi laipasta koneistaa ET:tä lisää vaikka 5 mm.
Sovittelen kumeilla ennen kun alan muokkaamaan vanteita, eteen jos laittaisikin 215/45 R17. Taakse ajattelin siis 225/45 R17.
Ja alatukivarren alla on toinen tunkki jolla nostin ylös tukivartta, mutta koko painolla ei varmaan levännyt vielä - vanne ei ole siis ihan oikeassa paikassa noissa kuvissa.

11x18 et 14 225-40-18
http://www.mbsca.com/forum/gallery/pic. ... ic_id=3475
http://www.mbsca.com/forum/gallery/pic. ... ic_id=3476
http://www.mbsca.com/forum/gallery/pic. ... ic_id=3475
http://www.mbsca.com/forum/gallery/pic. ... ic_id=3476
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Meneekö W124 alle 8x17 ET48. Kumi 225x45x17
Lähinnä toi ET kiinnostaa. Kokeilin laina vanteita ET42 ja ne on oikein passelit. Tein spacerin vanteen väliin niin että se vastaa ET35 lukua ja se tulee mielestäni turhan ulos matalassa autossa. Lokasuojiin tulee levitys palikat alanurkkiin, mutta kaarta en ajatellu manklata.
Tarjolla olis vanteet ET35 ja ET48. Jos toi 48 sopii ni sitten otan semmoset mutta jos ei ni sitten sorvaan 35:set 42:ksi. Spacereilla en viitti puljata.
Eli osaako kukaan sanoa että pyöriikö ET48 vai ottaako iskariin kiinni.
Lähinnä toi ET kiinnostaa. Kokeilin laina vanteita ET42 ja ne on oikein passelit. Tein spacerin vanteen väliin niin että se vastaa ET35 lukua ja se tulee mielestäni turhan ulos matalassa autossa. Lokasuojiin tulee levitys palikat alanurkkiin, mutta kaarta en ajatellu manklata.
Tarjolla olis vanteet ET35 ja ET48. Jos toi 48 sopii ni sitten otan semmoset mutta jos ei ni sitten sorvaan 35:set 42:ksi. Spacereilla en viitti puljata.
Eli osaako kukaan sanoa että pyöriikö ET48 vai ottaako iskariin kiinni.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
nii se omistaja väittää. Bongasin tuolta ruottin foorumilta.Jombe kirjoitti:Onko varmasti et 14? Luulis vanteen tulevan enemmän ulos.
19 milliä se on syvemmällä ja 6mm ulompana kuin alkuperäinen 7x15et42. Voipa olla että ottaa kiinni.Meneekö W124 alle 8x17 ET48. Kumi 225x45x17
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
aamulla kävin laittamassa eteenkin nuo 18" vanteet kiinni... hieman meinaa olla ahdasta jo... ja tulevat aavistuksen korista ulos, mutta pienellä levikkeellä sekin hoituu
edessä raapii jarrutuksessa lokarin takareunaan, muuten pystyy ajamaan raapimatta, jos ei kovasti kiihdyttele, kun takarenkaat tulee tuuman ulos korista...
vanteet siis edessä 8x18" ET 35 ja takana 9x18" ET 30, renkaat edessä 245/45 18 ja takana 255/45 18...
lopullinen rengastus vois olla jotain-> edessä 225/40-245/45 18 ja takana 255/45-275/35 18
riippuen vähän miltä valmistajalta löytyy hyvät kokovaihtoehdot, kun pitäis kuvionkin ja kuivapidon olla kriteerit täyttävät... nitton katuslicsejä olen jo vähän katsellut sillä silmällä...
ajotuntuma oli yllättävän hyvä, kun pienen koeajon kävin tekemässä
kuvasta varmaan huomaa, että ei tarvitse sääliä koria/hyvää maalipintaa, kun alkaa levityksiä tekemään
maavaraakin tuli varmaan muutama cm lisää, mikä on vain positiivinen asia...


vanteet siis edessä 8x18" ET 35 ja takana 9x18" ET 30, renkaat edessä 245/45 18 ja takana 255/45 18...
lopullinen rengastus vois olla jotain-> edessä 225/40-245/45 18 ja takana 255/45-275/35 18

ajotuntuma oli yllättävän hyvä, kun pienen koeajon kävin tekemässä

kuvasta varmaan huomaa, että ei tarvitse sääliä koria/hyvää maalipintaa, kun alkaa levityksiä tekemään

maavaraakin tuli varmaan muutama cm lisää, mikä on vain positiivinen asia...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
juu, mutta pikku hiljaa ja tekniikka etusijalla, ulkonäköön panostetaan sitten vasta viimeiseksi... siksi en mitään "hyvää/virheetöntä" ostanutkaan, kun alkuperäistä w124 tuohon ei juuri mitään taida jäädäMesserschmitt kirjoitti:meinaatko napa muuten laitella tuota autoa


levityksistä olis tarkoitus tehdä sellaiset E500 tyyliset, eli ei mitään hirveitä pullistuksia, vaan niin hillityt, mitä renkaat antaa myöden...
oikeasti mun tekis mieli laittaa jotku 335 leveät takarenkaat, mutta niiden kanssa on liian suuri työ


huomaako muuten kuvasta, että pidän penkkiä aika takana

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
tässä oli kätevä rengaslaskuri, jos on miettimässä erikokoa olevia vanteita/renkaita eteen ja taakse...
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
esim. eteen 235/40 18" (8" vanne) ja taakse 265/35 18" (9" vanne) halkaisijassa on eroa vain 0.3%...
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
esim. eteen 235/40 18" (8" vanne) ja taakse 265/35 18" (9" vanne) halkaisijassa on eroa vain 0.3%...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mulla on edessä 8" leveät vanteet joissa on ET 35, liikaa sinne tolppaan ei jää tilaa, mutta mulla onkin niiden päällä 245/45 kummit, joka vaikuttaa myös hieman asiaan... ja uloshan nuo korista puskee, eli ilman levityksiä ne on laittomat... eli ei todellakaan näytä tuolta sergeyn veturilta 
edit: tänään meni taas vähän konhottamiseksi, mutta selvis samalla yksi aika tärkeä asia, eli ostan myös seuraaviksi takarenkaiksi P ZERO Asimmetricot, mutta nyt hieman eri kokoa, eli 265/35 18"... syy on se, että nuo mun koviksi korpuiksi luulemani vanhat Pzerot alkoi pitämään ihmeen hyvin, kun niitä vähän lämmitti
eikä niiden hintakaan ole kuin vähän yli 200€/kpl... vielä kun niiden kuviokin sattuu miellyttämään silmää, niin mikä ettei 
tuosta videosta selviää myös se, että kyllä sillä automaatilla hieman voi leikkiä, kun sitäkin joku kyseli jossain kohtaa
Pzero

edit: tänään meni taas vähän konhottamiseksi, mutta selvis samalla yksi aika tärkeä asia, eli ostan myös seuraaviksi takarenkaiksi P ZERO Asimmetricot, mutta nyt hieman eri kokoa, eli 265/35 18"... syy on se, että nuo mun koviksi korpuiksi luulemani vanhat Pzerot alkoi pitämään ihmeen hyvin, kun niitä vähän lämmitti


tuosta videosta selviää myös se, että kyllä sillä automaatilla hieman voi leikkiä, kun sitäkin joku kyseli jossain kohtaa

Pzero
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei kai nyt sentään =DSergey kirjoitti:mahtuu. mutta miksi haluaisit sellaset? se o tollon näkönenraideväli kapenee entisestään ja vakionaki mersu näyttää lähinnä junalta ku renkaat o siel lokarin syövereissä.
[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/Northern_line_train_front.PNG ]
En hae katsos äärimmäisyyksiä. Emmä usko, että nuo nyt lokarista juurikaan sisempään jäävät nuo nykyset talvivalssit. Ja nuo talvikumit jo mielestäin sopivan ulkona varsinkin edessä. Mitä enempi tuosta ulos tulee, nii sitä enempi ne viskoo muovihelmoille kiviä, yms (kun hiekkateiden tienoilla asustellaan). Nuo nykysetkin, olikohan 7 tahi 7,5" vanteilla olevat 205 talvikumet meinaa muovihelmoja raiskata. Njotta kunhan ei tolppaan ota, nii mä oon tyytyväinen. Ja niin, ei tuolla pajalla noita vanteita esim. 35et:llä ees löytynt =D
Nyt on vaan pakko tyytyä, kun painaa sulat tiet päälle. Ja niiku mainittu, emmä pelaa sen viimesen muutaman millin päälle. Vanneholistit sit erikseen näiden "ei niin budjetti" vanteiden kera =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00