!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei tietoa millonka on termarit vaihdettu, mut 35km maantieajon jälkeen on +88°C ilmastoinnin näytön mukaan lämmöt w203 220cdi:ssä. Ja maskin takana on peitto. Ei siis kovin nopeaa toimintaa verrattuna esim 2.0 TDI Golffiin. Tosin Golffi käynnistys on vähän vaikeampi operaatioa ;D Onkos muuten w203:ssa kaksi raitisilmasuodatinta? W204:sta kun löytyi toinen vänkärin jalkatilasta...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
w202 oli tosiaan kyseessä ja joo pikkutermarikin löyty.CDI203 kirjoitti:Mitä alku pään cdi malleja (1998?) tarkoita vito? sprinter? 210? vai 202Hakkapeliitta kirjoitti:ripeli kirjoitti:Mistä kohtaa löytyy se pienempi termostaatti c220 cdi -98 mallista? Lämmöt ei näillä ilmiolla (-20...-25) nouse kun viitenkymppiin, ja heti risteyksessä kun vähäksi aikaa pysähtyy laskee sinne neljänkympin huiteille. Tänään vaihdoin siis tuon ison termarin ja ei tapahtunut mitään muutosta (sinne meni prkl 60e taas harakoile)
Paljo tuolla pikkutermarilla muuten on hintaa?
Korjatkaa nyt ihmeessä joku mutta käsittääkseni alkupään CDIssä ei ole kuin yksi termari. Se iso.
W203:een tuli sitten toinen kaveriksi.
Itellä W202 200CDI ja on kyllä ongelmia lämpöjen kanssa, vaihdoin termarin viikonloppuna. Ei meinaa nousta millään lämmöt ja liikennevaloissa tipahtaa heti reilusti.
Korjataan että ainkin 202 mallisa on ja paikkakin on meneen kertaan mainittu
(ihan kaikisa ei sitä ole nissa 203 malleisakaan jos ei ole sitä pikku kennoa)
Testiajoa: 35km matkalla (nopeus 80km/h) lämmöt nousi juuri ja juuri sinne 50asteeseen. (tällöin pakkasta -22)
Perillä sitte tutkailin letkuja, ylävesiletku kylmä, parista kohtaa vähän lämmin, termostaatin läheltä (oisko johtumalla lämmenny siitä läheltä ne nesteet) Pikkusyyläri oli aivan kylmä, kuten myös siihen tulevat letkut, eli eipä ainakaan termostaatit laske läpi mitään merkityksellisiä määriä. Nakkasin sinne sitten pahvia keulille niin että maski peittyy, takasin tullessa sama matka ja lämmöt nousi jo 60asteeseen vaikka pakkanenkin oli kiristynyt välille -30..-32. Eli yllättävän paljonkin autto, oisko lie tuolla lähemmäs kahdenkymmenen asteen pakkasella päästy jo seitsemäänkymppiin.
Pikkuhiljaa alan epäillä että onko tuo webasto sanonut sopimuksensa irti. Ei ole tullut ajateltua nyt, mutta aiemmin ainakin kun auton sammutti ja lämmöt eivät olleet vielä nousseet sinne 70 asteeseen, jäi webasto hurraan hetkeksi aikaa auton sammutuksen jälkeen, näinhän sen pitäisi käydä? Pitääpä huomena katsoa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
ML 270 cdi:n termostaatit meinasin vaihtaa, ja kysyisin neuvoa missä se pikkutermari sijaitsee ja mistä kautta paras vaihtaa? Auto lämpiää tosi hitaasti ja lämpö n. 65 astetta.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Nonii nyt asentaja onnistu murtamaan t-kappaleen letkuista.,saakoha niitä erikseen ja mistä. Vai joutaako ostaa koko letkusarjan
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
~50e makso veholta letkunpätkä ainakin 220cdi w203:seen. Siis se mikä tulee pumpulta ja haarautuu sitten sinne ilmauspalikkaan.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ne on ne läpinäkyvien putkien t-haara... Olisko järkevä vaihtaa putketkin, mutta en löytäny mistää kyseisii osia :0
ketuttaa ku auto jäi huoltamon pihaa ja huomen pitäis ajaa kuopioon mut tais jäädä aikeeks vaan... Asentaja totes vaan et ei ota syyllisyyttä itselleen..
ketuttaa ku auto jäi huoltamon pihaa ja huomen pitäis ajaa kuopioon mut tais jäädä aikeeks vaan... Asentaja totes vaan et ei ota syyllisyyttä itselleen..

Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tilasin Väyryseenitemetisu kirjoitti:Nonii nyt asentaja onnistu murtamaan t-kappaleen letkuista.,saakoha niitä erikseen ja mistä. Vai joutaako ostaa koko letkusarjan
- T-haara putki 125,
- tiivisteet 129, 131, 151,153 (o-renkaita)
- lisäksi kannake 135 (joka estää polttoaineputkia osumasta moniurahihnaan)
Nämä kaikki KL-varaosasta 59,40€ (sis.postikulut)
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
sama t-kappale murtu myös täällä ostin kokonaan uuden letkun(55€veholla)ja letku suodattimelta siirtopumpulle (22€veholla)kallista muovia mutta nyt ainakin toimiitemetisu kirjoitti:Nonii nyt asentaja onnistu murtamaan t-kappaleen letkuista.,saakoha niitä erikseen ja mistä. Vai joutaako ostaa koko letkusarjan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Miten saa nesteiden lämpötilan näkyviin ilmastointilaitteelta? Mulla neliväylä ilmastointi.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Vitutus on jo vähä laantunut... (piti lähtee tänää ajamaan kuopioon, mutta se jäi..)make1974 kirjoitti:sama t-kappale murtu myös täällä ostin kokonaan uuden letkun(55€veholla)ja letku suodattimelta siirtopumpulle (22€veholla)kallista muovia mutta nyt ainakin toimiitemetisu kirjoitti:Nonii nyt asentaja onnistu murtamaan t-kappaleen letkuista.,saakoha niitä erikseen ja mistä. Vai joutaako ostaa koko letkusarjan
Itse en ainakaa löytäny KL-varaosista mitää kys. tuotteita sivuilt..
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kl sivuilla murto osa tavaroista soita sinnetemetisu kirjoitti:Vitutus on jo vähä laantunut... (piti lähtee tänää ajamaan kuopioon, mutta se jäi..)make1974 kirjoitti:sama t-kappale murtu myös täällä ostin kokonaan uuden letkun(55€veholla)ja letku suodattimelta siirtopumpulle (22€veholla)kallista muovia mutta nyt ainakin toimiitemetisu kirjoitti:Nonii nyt asentaja onnistu murtamaan t-kappaleen letkuista.,saakoha niitä erikseen ja mistä. Vai joutaako ostaa koko letkusarjan
Itse en ainakaa löytäny KL-varaosista mitää kys. tuotteita sivuilt..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Niin, ei taida vaan kl auttaa ku auto Helsingissä ja klo 11 varattu aika, kuha auto käy niin kuopioon kohti. Täytyy varmaa Veholta hakea osa... Olisin vaan vähän tutkinut kyseistä 

Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla on sellanen t-haaraletku tässä pöydällä. Laita temetisu yv-tä niin katotaan miten se saadaan sun autoon. Olen siis myös täällä pk-seudulla.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kiitoksia Tuopille palvelusta, nyt odotellaan että asentaja saisi jotain tehtyä
Onko täällä niitä jotka ovat vaihtaneet kyseisen letkun kp-pumpulle kutoskoneeseen? Joutaako siitä purkaa kuinka paljon?
Anteeksi OT

Anteeksi OT
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Noni tänään vaihdettiin termari ja lämmöt pomppas ajossa melko nopeesti yli 80C, kun kesällä ei noussut yli 80 vaikka oli ulkona +30.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Itse tulppasin pikkukierron pois pelistä ja nyt pitää lämmöt yli 80 asteen kovallakin pakkasella. Ja tietty pahvit nokalla!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
tuoppiman
Liittynyt: 28 Mar 2010
Viestejä: 17
Paikkakunta: Espoo
LähetäLähetetty: 08.1.2012 21:12 Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top
haapis1 kirjoitti:
Hmm, näissä malleissa joissa on tämä pikkulauhdutin ,niin mistä se jäähdytysneste sinne ohjataan, joskus olen ohimennen vilkaissut että letkut häviää imusarjan alle? Kiitos .
Netistä tutkineena ja omasta mersusta (w203 220cdi -01) empiirisesti tietoa hankkineena:
Eli heti lohkoltahan se tavara tulee ilmeisen lämpimänä pikkutermarille ja pienemmälle syylärille. Palattuaan neste menee polttoaineen jäähdyttäjän (fuel cooler) kautta termostaatille ja siellä tarkemmin termostaatin yläletkun puolelle, joten yläletku lämpenee, vaikka termostaatti ei aukea (tutkittu tossa pöydällä olevasta termostaattikokonaisuudesta (runko, jossa termari).
Sitten netti/empiria tietoa fuel coolerista. Fuel coolerille diesel tulee railiputkelta eli ns. suuttimien ohivuoto. Fuel coolerilla tämä tavara jäähdytetään ja se menee suoraan sieltä polttoainesäiliöön return linjaa pitkin. Itse polttoainesuodattimelle tavara ei tule fuel coolerilta.
ja
Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Mese.fi:n puolelta lainatakseni tuoppimanin kirjoitusta. Olen nyt omassa C-sarjan 270 dieselissä vaihtanut päätermostaatin vuosi sitten ja eilen vaihdoin pikkutermostaatin, mutta lämmöt ei nouse kovinkaan nopeasti ja jäävät alle 80 lyhyessä ajossa. Kun laitan nippusiteellä tai lukkopihdeillä pienelle syylärille menevät letkut luttuun niin johan lämpenee tuonne 90 asteeseen kone ainakin näin 8 asteen pakkasella. Lisäksi kokeilin pahvia tuolla keulilla.
Kysymykseni kuuluu, että oletteko millä tulpanneet talvella tuon kierron tuonne pikkutermarille, esim talveksi pienet lukkopihdit noihin letkuihin??
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Itsellä oli hetken nippusiteellä letku kaksinkerroin, mutta pelkäsin letkun taittelun ehkä murtavan letkua. Lopulta korvasin pikkutermarin rautatangolla. Kesäksi taas termari takas. Joku ehdotti hanaa ja se olisi kyllä paras.270cdi80 kirjoitti:tuoppiman
Liittynyt: 28 Mar 2010
Viestejä: 17
Paikkakunta: Espoo
LähetäLähetetty: 08.1.2012 21:12 Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top
haapis1 kirjoitti:
Hmm, näissä malleissa joissa on tämä pikkulauhdutin ,niin mistä se jäähdytysneste sinne ohjataan, joskus olen ohimennen vilkaissut että letkut häviää imusarjan alle? Kiitos .
Netistä tutkineena ja omasta mersusta (w203 220cdi -01) empiirisesti tietoa hankkineena:
Eli heti lohkoltahan se tavara tulee ilmeisen lämpimänä pikkutermarille ja pienemmälle syylärille. Palattuaan neste menee polttoaineen jäähdyttäjän (fuel cooler) kautta termostaatille ja siellä tarkemmin termostaatin yläletkun puolelle, joten yläletku lämpenee, vaikka termostaatti ei aukea (tutkittu tossa pöydällä olevasta termostaattikokonaisuudesta (runko, jossa termari).
Sitten netti/empiria tietoa fuel coolerista. Fuel coolerille diesel tulee railiputkelta eli ns. suuttimien ohivuoto. Fuel coolerilla tämä tavara jäähdytetään ja se menee suoraan sieltä polttoainesäiliöön return linjaa pitkin. Itse polttoainesuodattimelle tavara ei tule fuel coolerilta.
ja
Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Mese.fi:n puolelta lainatakseni tuoppimanin kirjoitusta. Olen nyt omassa C-sarjan 270 dieselissä vaihtanut päätermostaatin vuosi sitten ja eilen vaihdoin pikkutermostaatin, mutta lämmöt ei nouse kovinkaan nopeasti ja jäävät alle 80 lyhyessä ajossa. Kun laitan nippusiteellä tai lukkopihdeillä pienelle syylärille menevät letkut luttuun niin johan lämpenee tuonne 90 asteeseen kone ainakin näin 8 asteen pakkasella. Lisäksi kokeilin pahvia tuolla keulilla.
Kysymykseni kuuluu, että oletteko millä tulpanneet talvella tuon kierron tuonne pikkutermarille, esim talveksi pienet lukkopihdit noihin letkuihin??
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
nonni tuli todistettua että Tuopin vihjaama osa oli ihan erilainen. Nyt olis sitten 200 cdi koneeseen ylimääräisenä pumpulta lähtevät nylonletkut! Yv:llä yhteyttä jos tarvetta!
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Joo pitääkin laitella pieni palloventtiili nii sehän on kätevä. HEI MUUTEN!! Kannattaako sulkea molemmat letkut mitkä tulee konehuoneen puolelta.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Samainen homma kävi allekirjoittaneelle E 270CDI:n termostaatin vaihdon yhteydessä.
KL-Varaosalta letkut päivässä matkahuollolla ja homma pakettiin.
Joutui purkamaan hivenen railin yms. irti, että letkut sais siististi sinne alle, kuten ne kulkivat.
Vaihdoin kaikki kerralla, kerran oli aika koppuroita...
Ko. kuvassa kaikki letkut W210 -01 vm. 270 CDI:stä.

Lämmöt vihdoinkin nousi yli 80°C, mutta kovin hitaasti.
Onkos tässä autossa ja jos on niin missä toi pikkujäähy ?
Lisäksi kummastuttaa toi tupakansytyttimen vieressä oleva lisälämppäri.
Eli kun valo palaa, niin lienee päällä ?
Oma kirja kun on ruotsin kielinen, niin en ymmärrä siitä hölkäsen pölähdystä. Lontoon murre taipuis, mutta jenkkien User-manuaalista en ko. nappulaa löytänyt kun oli kaikki vaihtoehdot bensakoneisista.
KL-Varaosalta letkut päivässä matkahuollolla ja homma pakettiin.
Joutui purkamaan hivenen railin yms. irti, että letkut sais siististi sinne alle, kuten ne kulkivat.
Vaihdoin kaikki kerralla, kerran oli aika koppuroita...
Ko. kuvassa kaikki letkut W210 -01 vm. 270 CDI:stä.

Lämmöt vihdoinkin nousi yli 80°C, mutta kovin hitaasti.
Onkos tässä autossa ja jos on niin missä toi pikkujäähy ?
Lisäksi kummastuttaa toi tupakansytyttimen vieressä oleva lisälämppäri.
Eli kun valo palaa, niin lienee päällä ?
Oma kirja kun on ruotsin kielinen, niin en ymmärrä siitä hölkäsen pölähdystä. Lontoon murre taipuis, mutta jenkkien User-manuaalista en ko. nappulaa löytänyt kun oli kaikki vaihtoehdot bensakoneisista.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Taitaa olla juuri toisin päin kuten monessa muusakin lämmitys nappulassa valo palaa pois pälltäTLP kirjoitti:Samainen homma kävi allekirjoittaneelle E 270CDI:n termostaatin vaihdon yhteydessä.
KL-Varaosalta letkut päivässä matkahuollolla ja homma pakettiin.
Joutui purkamaan hivenen railin yms. irti, että letkut sais siististi sinne alle, kuten ne kulkivat.
Vaihdoin kaikki kerralla, kerran oli aika koppuroita...
Ko. kuvassa kaikki letkut W210 -01 vm. 270 CDI:stä.
[ http://www.tlp.fi/sekalaista/pa_ylivuodot.jpg ]
Lämmöt vihdoinkin nousi yli 80°C, mutta kovin hitaasti.
Onkos tässä autossa ja jos on niin missä toi pikkujäähy ?
Lisäksi kummastuttaa toi tupakansytyttimen vieressä oleva lisälämppäri.
Eli kun valo palaa, niin lienee päällä ?
Oma kirja kun on ruotsin kielinen, niin en ymmärrä siitä hölkäsen pölähdystä. Lontoon murre taipuis, mutta jenkkien User-manuaalista en ko. nappulaa löytänyt kun oli kaikki vaihtoehdot bensakoneisista.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Voin lunastaa takaskin kun ei käynyt.temetisu kirjoitti:nonni tuli todistettua että Tuopin vihjaama osa oli ihan erilainen. Nyt olis sitten 200 cdi koneeseen ylimääräisenä pumpulta lähtevät nylonletkut! Yv:llä yhteyttä jos tarvetta!
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Termostaatit falskaa vaikka ovat ihan uusia .Todettu jo monesti. Vahatermostaatti ylävesiletkuun .
30 astetta pakkasta ja 6 h roikassa.10 km ajo ja lämmöt nousi ehkä 45 asteeseen.
Seuraavana aamuna vahatermari (volvo 340-vm84)ylävesiletkuun,,,
32 astetta pakkasta ja 10 km ajoa ja lämmöt 60 astetta.
30 astetta pakkasta ja 6 h roikassa.10 km ajo ja lämmöt nousi ehkä 45 asteeseen.
Seuraavana aamuna vahatermari (volvo 340-vm84)ylävesiletkuun,,,
32 astetta pakkasta ja 10 km ajoa ja lämmöt 60 astetta.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Vertailet siis kahta autoa, bensa ja diesel ilmeisesti ?koyama kirjoitti:Termostaatit falskaa vaikka ovat ihan uusia .Todettu jo monesti. Vahatermostaatti ylävesiletkuun .
30 astetta pakkasta ja 6 h roikassa.10 km ajo ja lämmöt nousi ehkä 45 asteeseen.
Seuraavana aamuna vahatermari (volvo 340-vm84)ylävesiletkuun,,,
32 astetta pakkasta ja 10 km ajoa ja lämmöt 60 astetta.
Ei ne pirssit muutoinkaan lämpene samalla tavalla kun polttoaine/lämpökuorma/vesitilavuus on aikalailla erilaiset.
Toi vertaus ei nimittäin kerro yhtään mitään

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ihan omakohtainen kokemus omalla autolla tältä viikolta .
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mitä ihmen kahta autoa ? kahta eri ajokertaa minkä välissä laittanut ylävesi lekuun vahatermarin (jostain volvo merkisestä auton korvikeesta)TLP kirjoitti:Vertailet siis kahta autoa, bensa ja diesel ilmeisesti ?koyama kirjoitti:Termostaatit falskaa vaikka ovat ihan uusia .Todettu jo monesti. Vahatermostaatti ylävesiletkuun .
30 astetta pakkasta ja 6 h roikassa.10 km ajo ja lämmöt nousi ehkä 45 asteeseen.
Seuraavana aamuna vahatermari (volvo 340-vm84)ylävesiletkuun,,,
32 astetta pakkasta ja 10 km ajoa ja lämmöt 60 astetta.
Ei ne pirssit muutoinkaan lämpene samalla tavalla kun polttoaine/lämpökuorma/vesitilavuus on aikalailla erilaiset.
Toi vertaus ei nimittäin kerro yhtään mitään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tänään otin pikkutermarin hevon vittuunMese.fi:n puolelta lainatakseni tuoppimanin kirjoitusta. Olen nyt omassa C-sarjan 270 dieselissä vaihtanut päätermostaatin vuosi sitten ja eilen vaihdoin pikkutermostaatin, mutta lämmöt ei nouse kovinkaan nopeasti ja jäävät alle 80 lyhyessä ajossa. Kun laitan nippusiteellä tai lukkopihdeillä pienelle syylärille menevät letkut luttuun niin johan lämpenee tuonne 90 asteeseen kone ainakin näin 8 asteen pakkasella. Lisäksi kokeilin pahvia tuolla keulilla.
Kysymykseni kuuluu, että oletteko millä tulpanneet talvella tuon kierron tuonne pikkutermarille, esim talveksi pienet lukkopihdit noihin letkuihin??


Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jep, jo vain lämpiää, mutta nyt vesi ei sitten kierräkään pikkusyylärin kautta löpölauhulle ja siitä termarikopalle! Tietenkin jos pikkutrmari jumittanut niin eipä neste kierrä silloinkaan näin.. Uuh , mikähän näistä olis nyt se"oikein" sovellus? Olen nähnyt muutaman tapauksen joissa lohkolta pikkusyylarille lähtevä letku on vedetty suoraan löpölauhduttimelle , josta neste siis menee termarikopan kautta takaisin kiertoon. Noh, löpölauhun kauttahan kulkee siis tankille palaava nafta, eikä suinkaan moottorille menevä, nerokasta? Kesäkeleillähän sitten edelleen lämmitetään sitä lauhdutinta, vaan hyvin ovat toimineet .
E 200 CDI BE TA BP -12
W204 200cdi -09
W204 200cdi -09
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kesällä on varmaan ihan paikallaan jäähdyttää (Fuel cooler) tankille palaavaa tavaraa. 270cdi80:n hana on varmaan paras varuste pikkutermarin paikalle. CDI203:n vinkki katsoa pikkutermarin pohjalle ja ottaa mahdollinen ylimääräinen tavara pois voisi olla myös ehkä paikallaan. Toisaalta ainakin pieni virtaus pitää pikkutermarissa olla aina, jotta se edes jotenkin toimisi.Haapis1 kirjoitti:Jep, jo vain lämpiää, mutta nyt vesi ei sitten kierräkään pikkusyylärin kautta löpölauhulle ja siitä termarikopalle! Tietenkin jos pikkutrmari jumittanut niin eipä neste kierrä silloinkaan näin.. Uuh , mikähän näistä olis nyt se"oikein" sovellus? Olen nähnyt muutaman tapauksen joissa lohkolta pikkusyylarille lähtevä letku on vedetty suoraan löpölauhduttimelle , josta neste siis menee termarikopan kautta takaisin kiertoon. Noh, löpölauhun kauttahan kulkee siis tankille palaava nafta, eikä suinkaan moottorille menevä, nerokasta? Kesäkeleillähän sitten edelleen lämmitetään sitä lauhdutinta, vaan hyvin ovat toimineet .
270cdi80: millaisen hanan muuten laitoit?
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R