SAA POISTAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja veskola »

oltzi kirjoitti:hei hou mersu toverit. kuuluuko lohkon ja jakopään "kopan" väliin tulla paperi tiiviste??
Ei vaan ohut kerros mustaa moottorisilikonia huolellisesti (ei tukita niitä pulttien kierteitä eikä öljypumpun sihtiä).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:
oltzi kirjoitti:hei hou mersu toverit. kuuluuko lohkon ja jakopään "kopan" väliin tulla paperi tiiviste??
Ei vaan ohut kerros mustaa moottorisilikonia huolellisesti (ei tukita niitä pulttien kierteitä eikä öljypumpun sihtiä).
kiitos. pakko varmistaa kunnei tiiviste satsista sellasta löytyny eikä vanhaa näkyny.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

seuraava kysymys kuuluu kiertokangen laakereista. sputteri laakeri. kun paketissa näköjään vain toinen on sputteri?

niin onko sen paikka kangessa ylempänä vaiko alempana?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös se kovin paine ole ylälaakerissa kun dieseli räjähtää ?

Googlasin vähän: "Audin alkuperäislaakerit joissa yläpuolen laakeri sputter-tyyppiä." [http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... ct_id=4007]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Näin sen täytyy olla. Ei vaan ollu tota sputteri merkintää rikkoutuneen koneen kangen laakereissa eikä toisessa sarjassa turbon kankia. Laitetaan sputterit yläpuolelle.

Piru jäi öljypumpun ketju naittamatta. Se vois kyllä olla valmiiks naitettu kunnei sitä voi ilman kopan irrotusta vaihtaa? :)
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

no se jäi nyt sitte kesken ku ei löydy mistään 12 kulmasta 10mm hylsyä että sais kanget momenttiin. ei oikee voi jatkaa ennen.

ens viikon lauantaina pääsis kiihdyttelee kiikalassa :o täytyypä kattoo jos sais nippuu ja leimattua ennen sitä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja veskola »

Täältä löytyisi tuommoinen hylsy...pitäskö lähteä ajelemaan ja tuoda :eh: ...tai no saathan sää semmosen huomenna ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Täältä löytyisi tuommoinen hylsy...pitäskö lähteä ajelemaan ja tuoda :eh: ...tai no saathan sää semmosen huomenna ?
saa tänne muutenkin tulla pällistelee ja neuvoo. ja tietty juomaan kohvia :D nii mää aattelin hakee wurthista huomenna.. ja virman piikkiin :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja veskola »

Saatkos ostettua sieltä sitä ihmeellistä wurthin koriliimaa minun piikkiin ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Saatkos ostettua sieltä sitä ihmeellistä wurthin koriliimaa minun piikkiin ?
saan. paas linkkiä mitä se semmonen on?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mikäs tää tappi on? silläkö ei oo mitään virkaa??

Kuva
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ruiskuttaa öljyä siihen ketjupyörään. Siinä on pieni reikä mistä öljy tulee noin 45 asteen kulmassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Eikö tuon pitäisi monivenassa ylettyä tuohon jakopäänkopassa olevaan reikään ja voidella sitäkautta alipainepumpun.

Näin ainakin mulla on ollut. Kapiakantisessa oli sitten suutin tuossa.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nyt tuli tehtyy kansipahville kunnollinen jigi reikien poruuseen.

Kuva

Kuva
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukkis. kirjoitti:Eikö tuon pitäisi monivenassa ylettyä tuohon jakopäänkopassa olevaan reikään ja voidella sitäkautta alipainepumpun.

Näin ainakin mulla on ollut. Kapiakantisessa oli sitten suutin tuossa.
Kumpaakos tässä nyt rakennettiinkaan ? Kuvista päätelleen perinteistä om603.

Uudemmissa se tosiaa työntää öljyä alipainepumppuun ja siinä pitää silloin olla se O rengas paikallaan ja siihen tarkoitettu jakokoppa. Tappi tiivistyy jakokoppaan. Alipainepumpussa on silloin erilainen vetotapa (suora veto). Näin myös mm. om601 2,3 ja om603 3,5 litran moottoreissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ainiin tämähän oliki 603:n muistelin että tässäkin oltiin siirrytty 606:n.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

juu kyl tässä mennää 603 koneella. jos huomenna alkais kanttaa liimaa paikalleen. kampuran siivaa tossa sihtailin paikalleen. kerran tippu kiilaki öljypohjaa :D huomattavasti helpompi saada se sieltä ku kone ei oo öljyssä sisältä. turbon öljyn paluu reiästä magneetilla.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

juu kyl tässä mennää 603 koneella. jos huomenna alkais kanttaa liimaa paikalleen. kampuran siivaa tossa sihtailin paikalleen. kerran tippu kiilaki öljypohjaa :D huomattavasti helpompi saada se sieltä ku kone ei oo öljyssä sisältä. turbon öljyn paluu reiästä magneetilla.

jostain pitäs nyt saada lohkolämppärin reikään tulppa? tai sit täytyy kaivaa jostai se lämppäri siihen.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

olikos se 20 minsaa ku piti antaa ton kupari liiman kuivua ja sitte kasaa?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja Dislike »

oltzi kirjoitti:olikos se 20 minsaa ku piti antaa ton kupari liiman kuivua ja sitte kasaa?
Ite annoin n.30min helppo asentaa kun ei heti tarttuile jos joutuu vähän sommitella levy pintoja. Kun on 30min kuivanu.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

eipä oo edenny yhtään..

olikos joku kiikalassa kattoo? mites se st mese kulki tänä vuonna?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja Choke »

tulikos tähän "veriura" kutosen päätyyn?

Mistäs motin kaikkien pulttien momentit? Itellä niputus kohta puoliin edessä, kunhan saa osat haalittua kasaan
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja veskola »

Autodataohjelma on hyvä löytää momentit ja toki myös joku alfamerin kirjanen. Forumilta löytyy sitten ne vaikeammat momentit. Monta kertaa on pitänyt kirjoittaa puhtaaksi nettiin ne momentit, nyt ne on siellä lyijykynällä alfamerin kirjan lopussa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Choke kirjoitti:tulikos tähän "veriura" kutosen päätyyn?

Mistäs motin kaikkien pulttien momentit? Itellä niputus kohta puoliin edessä, kunhan saa osat haalittua kasaan
ei tullu..

autodatasta tosiaan tuli momentit. sieltä ku ottaa kaikkineen niin tulee mm. pultin max venymät ym.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

no nyt on kansi paikallaan. ja nokka myös. ajotus merkit sai tasan 0. ja syöttöpumppu myös justiinsa tasan ennen ykk 20 astetta?

seuraavaks nokkapukit momenttiin ja nokkakselin ratas. menee kyllä maanantaille ku täytyy hakee momentti avain pienille momenteille.

öljyt ja suodattimet kävin shoppaa tänään. castrolin 10w-60. 4 litraa 75e :x - tietty alvi. eka aattelin ajaa hetken hissukseen motoxin täys synt. 5w-40 öljyllä.

ja jostain pitäis käydä hakee suuttimien alle niitä tiiviste prikkoja. mutta mistä? karjalohja-espoo välillä ei oo oikee mitää dsl korjaamoa?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

jykkiä -oltzi- jykkiä !!! (olettaen että on joku ST pumppu)

terv toisen palsta -pee-
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eiköhän se nyt ole kuitenkin eykkiä...olettaen että on kunnon pumppu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

pekkovee kirjoitti:jykkiä -oltzi- jykkiä !!! (olettaen että on joku ST pumppu)

terv toisen palsta -pee-
eikös se nimen omaan mynän pumppu panna ennen ykk:ta 20 astetta? niin siinä kylessäkin lukee keltasella maalilla jotta: e20

eli aivan toisin kuin vakio pumppu on saksassa laitettu.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ok - pumpun tekijän ohjeilla tottakai ...
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla

Viesti Kirjoittaja oltzi »

kone alkaa olee valmis nostettavaks paikoilleen. hiljaa hyvä tulee :D

löyty koneelta putkiston kuvatki:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Vastaa Viestiin