Sivu 19/196
Lähetetty: To 02.11.2006 23:03
Kirjoittaja Aku P
En muista, onko tätä ollut aiemmin:
Astro van 250D:n koneella 
Lähetetty: To 02.11.2006 23:09
Kirjoittaja Hemingway
Lähetetty: Ma 06.11.2006 09:57
Kirjoittaja Timo L.
http://www.autoliikemsipila.fi/info1.php?id=1239
EVO 2 kaupan , nyt Turussa. Minusta tämä oli omistajalta suoraan kaupan aika pitkään ainakin M-B Klubin myyntipalstalla.
Lähetetty: Ma 06.11.2006 11:55
Kirjoittaja piippu
Katoppas vain, tuttu auto

Alkuperäinen omistaja (suomessa) myi auton 2005 tänne Alahärmään kaverilleni jolta jatkoi matkaa Seinäjoelle ollen näköjään nyt sipilällä. Oli ihan mukava ja hieno peli, mutta ei oikein vastannut kuitenkaan sitä mitä EVO II :lta olin mielessäni odottanut (teho ja ajettavuus ei poikennut paljoakaan tavallisista W201)
vai onkohan tuolla 500:lla jotain osuutta asiaan

Lähetetty: Ma 06.11.2006 12:18
Kirjoittaja Kameleontti
Tiedä, onko tämä mikään löytö mutta hyvä vaihtoehto sille joka ennemmin nikkaroi autotallissa kuin hakee ehjän samaan hintaan ulkomailta.
www.nettiauto.com/989184
Näyttää vaan olevan pre-faceliftin puskin. Pudottaa jonkin verran arvoa kun puskuri ei ole AMG:n.

Lähetetty: Ma 06.11.2006 12:25
Kirjoittaja Timo L.
piippu kirjoitti:
Katoppas vain, tuttu auto

Alkuperäinen omistaja (suomessa) myi auton 2005 tänne Alahärmään kaverilleni jolta jatkoi matkaa Seinäjoelle ollen näköjään nyt sipilällä. Oli ihan mukava ja hieno peli, mutta ei oikein vastannut kuitenkaan sitä mitä EVO II :lta olin mielessäni odottanut (teho ja ajettavuus ei poikennut paljoakaan tavallisista W201)
vai onkohan tuolla 500:lla jotain osuutta asiaan

Vai että kiertopalkimto tuli tuosta harvinaisuudesta täällä Suomen maassa...

Lähetetty: Ma 06.11.2006 13:13
Kirjoittaja Juhis.
Lähetetty: Ti 07.11.2006 12:40
Kirjoittaja Kameleontti
Jos tehonnälkä vaivaa Väykkyä (miksei CLK:takin) ja superturbojen tekniikka tuntuu liian epäluotettavalta.
www.nettivaraosa.com/479327
Lähetetty: Pe 10.11.2006 18:55
Kirjoittaja Miika H.
Lähetetty: Pe 10.11.2006 19:05
Kirjoittaja epk
katos turun rättipäät mällänneet "V12" pirssinsä, tuossa se on vielä kondiksessa:
http://img406.imageshack.us/my.php?image=kuva82nt.jpg
Lähetetty: Pe 10.11.2006 21:07
Kirjoittaja jackie
Eikös tää ollu joskus tuolla päivän bongauksissa? On tyylikkäät merkit peräpeilissä

Lähetetty: La 11.11.2006 00:20
Kirjoittaja Petehri
Heh...."V12" mistä ei puutu kuin puolet sylinteristä

!
Lähetetty: La 11.11.2006 01:34
Kirjoittaja Jone M
Ja pyyntihinnassakaan ei ole kuin 12 tonnia "ilmaa"
Lähetetty: La 11.11.2006 08:51
Kirjoittaja mike66
Just joo, aika porno meininki.
Enemmin potkua pellin alla ilman merkkejä kuin merkit ilman potkua...

Lähetetty: La 11.11.2006 10:28
Kirjoittaja jpk
Petehri kirjoitti:
Heh...."V12" mistä ei puutu kuin puolet sylinteristä

!
Äläpäs nyt,onhan se sentään 600 SE turbo V12 SEC
Kuskin täytyy olla yksinkertaisesti tyhmä tai sitten ajaa mersulla ja irvailee sille sekä mallimerkinnöille tosissaan...
Lähetetty: La 11.11.2006 13:17
Kirjoittaja SEC-560
jpk kirjoitti:Petehri kirjoitti:
Heh...."V12" mistä ei puutu kuin puolet sylinteristä

!
Äläpäs nyt,onhan se sentään 600 SE turbo V12 SEC
Kuskin täytyy olla yksinkertaisesti tyhmä tai sitten ajaa mersulla ja irvailee sille sekä mallimerkinnöille tosissaan...
Ei mikään ihme jos kuski on turusta.

Lähetetty: La 11.11.2006 19:09
Kirjoittaja adenauer300
Helppo, mutta hinta ainakin vielä pitkä.
Veljeni osti juuri keskieuroopasta itsellen samanlaisen kesäauton, ja hintaa oli 5800 egee ( tax free ) ja autolla ajettu 110 000 km
Lähetetty: Su 03.12.2006 20:58
Kirjoittaja Joni P.
Hyvin pidetty vanha 560SEL:
http://www.nettiauto.com/990158
Sekä edullinen vähän uudempi 600SEL:
http://www.nettiauto.com/990140
Lähetetty: Su 10.12.2006 10:25
Kirjoittaja Kameleontti
Lähetetty: Su 10.12.2006 11:13
Kirjoittaja Hessu
Kas kas mb stockin tekemä mersu pantu myyntiin..On sitten pirun hieno peli mutta oli paljon hienompi omasta mielestäni alkuperäises värissään eli mustana millainen tuokin auto oli alunperin muutaman päivän ennenkuin auton raharikas omistaja päättikin että haluaa siitä valkoisen.
Lähetetty: Ti 12.12.2006 10:11
Kirjoittaja Timo L.
280 CE Turbo. Hauska mallimerkintälätkä

.
Lähetetty: Pe 15.12.2006 19:55
Kirjoittaja Ere866
135 000km? Varmasti...
Jos itselläni ei olu kulunut kuskinpenkin selkänojan nurkka 300 000km kohdalla, niin miten samaa kangasta oleva penkki on puhki 135 tonnia ajetussa?

Lähetetty: Pe 15.12.2006 20:07
Kirjoittaja Joni P.
Ere866 kirjoitti:
135 000km? Varmasti...
http://www.esv.fi/images/IMG_0147.jpg
Jos itselläni ei olu kulunut kuskinpenkin selkänojan nurkka 300 000km kohdalla, niin miten samaa kangasta oleva penkki on puhki 135 tonnia ajetussa?

Ei ne varmaan kulukaan jos autolla on rullattu pitkiä matkoja kuskin istuessa penkissään, mutta Tokyossa kun kilometrejä tulee pirun vähän ja autosta hypitään usein ulos ja sisään niin voi tuo kuskin penkkikin olla aika lailla kovilla.
Japanissa kun mittareiden ruuvaus on kielletyä myös, ja kilometrit merkitään otteeseen joka vuosi. Viimeisin huoltomerkintäkin on öljyjen vaihdosta 131tkm kohdalla, jota sekä öljyjen että filtterin kunto tukevat.
Huomaa kyllä että Saksan ruuvauskulttuuri on jättänyt lähtemättömän jälkensä täkäläisiin ostajiin. Käy ihmeessä koeajamassa tuo auto tai edes livenä katsomassa sitä niin ehkä voit todeta auton kunnon.
Vertailun vuoksi kuva apukuskin penkistä:
http://esv.fi/images/IMG_0148.jpg
Lähetetty: Pe 15.12.2006 20:24
Kirjoittaja Ere866
Ymmärrän kyllä, että matkaajo ei rasita penkin kangasta samalla lailla kun pätkäajo, mutta kuitenkin......eikai nyt takseissakaan kuskin penkki vielä noin vähillä kilsoilla miksikään mene. Ainakaan noin pahasti.
Tuossa on kuva omastani
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/fo ... pic_id=466
Tuolla ESV:llä on myös myytävänä 600SEL, melkein 50 tonnia vähemmän ajettu ja varmasti kestävyydeltään laadullisemmalla nakhakuosissa varustettuna, niin tuntuu rakoilevan ja väyseen näköinen olevan....aika hankala uskoa kuitenkin, kun ajattelee ajomäärää.
http://www.esv.fi/images/uudet/IMG_0285.jpg
Lisäys: kun asuu täällä perkeleen korvessa, niin ei viitsi kovin usein lähtä vain autoa katsomaan yli 500km päähän

Lähetetty: Pe 15.12.2006 20:36
Kirjoittaja Joni P.
Ere866 kirjoitti:Ymmärrän kyllä, että matkaajo ei rasita penkin kangasta samalla lailla kun pätkäajo, mutta kuitenkin......eikai nyt takseissakaan kuskin penkki vielä noin vähillä kilsoilla miksikään mene. Ainakaan noin pahasti.
Tuossa on kuva omastani
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/fo ... pic_id=466
Tuolla ESV:llä on myös myytävänä 600SEL, melkein 50 tonnia vähemmän ajettu ja varmasti kestävyydeltään laadullisemmalla nakhakuosissa varustettuna, niin tuntuu rakoilevan ja väyseen näköinen olevan....aika hankala uskoa kuitenkin, kun ajattelee ajomäärää.
http://www.esv.fi/images/uudet/IMG_0285.jpg
Kai se jos ei autoa auringolta suojassa ole pidetty, se vähänkin istuttu nahka kulahtaa, mutta enempää spekuloimatta voitaneen kuitenkin todeta että tuo 600SELin hintakin on kyllä sen mukainen että autossa hyväksyy olevan hieman ehostettavaa.
Milläs muuten tollasta aikojen saatossa kulahtanutta nahkaa voisi ehostaa? Onko mitään värjäävää nahanhoitoanetta joka ei sitten jäisi istuessa vaatteisiin?
Leatherique
Lähetetty: Pe 15.12.2006 21:12
Kirjoittaja markku
Joni P. kirjoitti:Milläs muuten tollasta aikojen saatossa kulahtanutta nahkaa voisi ehostaa? Onko mitään värjäävää nahanhoitoanetta joka ei sitten jäisi istuessa vaatteisiin?
Kokeilepa the
one and only. Ja toimii. Haulla löytyy lisää infoa.
Lähetetty: Pe 15.12.2006 22:06
Kirjoittaja karra
Ere866 kirjoitti: Jos itselläni ei olu kulunut kuskinpenkin selkänojan nurkka 300 000km kohdalla, niin miten samaa kangasta oleva penkki on puhki 135 tonnia ajetussa?

Sattus eilen muuten sellaista että omassa 400 tkm ajetussa 280SE:ssä havaitsin selkänojassa verhouksessa juuri tuossa kohtaa reiän, siis kulumalla tehdyn. Mutta, onkin apukuskin puolella

. Autoa 90 tkm sitten ostettaessa noteerasin verhoilun "profiilien" kadonneen siitä kohtaa mutta nyt se aluskangaskin on läpipuhki

.
Tänään tuo reikä eikä muukaan haitannut katsastusta jossa huomautuksena se jokavuotinen moottorin öljyvuoto

.
Lähetetty: La 16.12.2006 11:23
Kirjoittaja allu
Meillä kului 124 200Dssä kuskin penkki tuosta kohti puhki alle 200tkm. Mulla on ollu kaikissa mun autoissa jo alle 80tkm selvää kulumista tuossa kohdassa. Kuluminen riippuu kuskista, ajoasennosta, vaatteista jne. Mulla kuluttaa esim se, että leathermanin kotelo raapii aina tuota kohtaa kun autoon istuu, toiseksi röhnötän kummasti penkissä. Joten 135tkm:n kohdalla puhki kulunut penkki ei ihmetytä yhtään.
Lähetetty: La 16.12.2006 11:39
Kirjoittaja Hemingway
allu kirjoitti:Meillä kului 124 200Dssä kuskin penkki tuosta kohti puhki alle 200tkm. Mulla on ollu kaikissa mun autoissa jo alle 80tkm selvää kulumista tuossa kohdassa. Kuluminen riippuu kuskista, ajoasennosta, vaatteista jne. Mulla kuluttaa esim se, että leathermanin kotelo raapii aina tuota kohtaa kun autoon istuu, toiseksi röhnötän kummasti penkissä. Joten 135tkm:n kohdalla puhki kulunut penkki ei ihmetytä yhtään.
Asiaa.
Ei siitä penkinkulmasta voi kilometrejä luetella. Lisäksi ammattitaitoinen verhoilija verhoilee penkinkulman alkuperäisellä kankaalla niin hyvin, että auton ostaja (joka keskittyy penkin nurkkaan) ihastelee; "eipä ole paljon ajettu."
Kyllä sen muualta huomaa ajetut kilometrit.Jos esimerkiksi penkistä haluaa etsiä, niin kilometrit löytyy penkin jousista, ryhdistä. Tärkeimpiä kilometrin arviontikohtia on tietysti ulinat,jurinat,voimansiirron välykset, ohjauksen välykset, moottorin käynti, pakossarja (varauksin),yleinen siisteys tms. Täydellinen huoltokirja ja tiedot akelta on edelleen varmin tapa määrittää kilometrit.
Kyllä sen huomaa kun autoon istuu, onko takana puoli miljoonaa vai enempi.
Lähetetty: Ma 18.12.2006 08:48
Kirjoittaja Timo L.