
Villen projektit
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Ei oo vielä kunnon kuvia mutta tässä yksi lisää


Dodge Charger 440 R/T 1969
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Tuo on kyllä tosi hieno.. Taitaapa olla suomi-auto. Mikä lienee värikoodi?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Tämmönen siitä nyt kiilloituksen jälkeen tuli. Nyt talliin odottamaan museointia.




Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
On se W124 vaan hieno alkuperäisessä ryhdisään
Onhan tuohon museokatsastukseen vielä pari vuotta aikaa.. pistätkö sillä välin tuon kesäautoksi?

Onhan tuohon museokatsastukseen vielä pari vuotta aikaa.. pistätkö sillä välin tuon kesäautoksi?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Vahvasti on semmonen tunne että lojuu tallin nurkassa seuraavat 4 vuotta. Tuli ostettua toi vähän niinkuin sijoitus mielessä
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Auto sijoitusmielessä kuulostaa aina yhtä koomiselta. 

Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Onhan se sijoitettu talliin 

Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Kyllä se näiden vanhempien orkkiskuntoisten "papan helmien" kohdalla toimiiIlmaister kirjoitti:Auto sijoitusmielessä kuulostaa aina yhtä koomiselta.

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Tämä sijoitus W124:n kohdalla on mielenkiintoista. Se ehkä voi pitää paikkansa huippumallien tai erikoisversioiden kohdalla. Ns. tusinamallien kohdalla se on minusta kyseenalaista, oli miten ruosteeton hyvänsä. Näitä on kuitenkin säilynyt melko paljon. Eri asia tietysti on jos auton on ostanut 1500 eurolla ja siitä saa 10 v. päästä 5000 e, onhan se silloin pieni sijoitus. Ja ajatellaanko ylipäätänsä rahallista sijoitusta.
Kyseinen auto on kyllä tosi nätti ja vielä ykkössarjalainen.
Kyseinen auto on kyllä tosi nätti ja vielä ykkössarjalainen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Kyllähän ehjästä, alkuperäiskuntoisesta ja vähänajetusta (ainakin 250 --> diesel) 124:sta saa jo tänäpäivänä 5000€!
Tuttava on myynyt parin vuoden aikana useamman lankkukyljen tuohon hintaan ja on kuulemma vieläpä kova kysyntä
Tuttava on myynyt parin vuoden aikana useamman lankkukyljen tuohon hintaan ja on kuulemma vieläpä kova kysyntä

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Ihan omaan mielenvikaisuuteen perustuen itse ajattelen että hyvä alkuperäiskuntoinen, kohtuukilometreillä oleva ja ruosteeton tai mikseipä hyvä entisöinti aiheesta W124 Diesel saattaa olla jopa se halutumpi keräilykohde kuin superharvinaiset erikoisvarustellut yksilöt. Idea perustuu siihen että nämä on kuitenkin käyttöautoja ja esim. E500/500E tms. on kuitenkin jo uudehkona saanut harrasteauton statuksen ja on sen vuoksi yleensä jo oletusarvoisesti paremmassa kunnossa näinä päivinä eikä "hyvän" yksilön löytäminen ole läheskään niin vaikeaa kuin dieselin kohdalla. Lisäksi kun näitä diisseleitä on ollut joka toisella taksarilla ja myyntitykillä on käyttäjäkunta ja sen synnyttämä potentiaalinen tulevaisuuden harrastajakunta varsin suurta. Todennäköisesti siis kysyntää tulee olemaan ja paljon. Ottaen kuitenkin vielä huomioon sen että Dieselistä ei peritä museokatsastettuna käyttövoimaveroa ei sen käytöllä ole ainakaan rahallisia esteitä. Hyvän 124D:n etsintä on todella työlästä ja myyjillä on usein hieman eri mielikuva "hyvästä". Tuossa muutama viikko takaperin saatiin isäukon kanssa hommattua tuollainen -93 250D 340tkm joka on kohtuullisen hyvänä säilynyt alkuperäisyksilö. Tuokaan ei ole enää mikään helmi, mutta sanotaanko että kohtuuvaivalla siitä saa sellaisen. Tarkoitus onkin että tuota ei myydä minnekkään vaan pidetään itsellä yksi varmatoiminen kulkupeli kun nämä uudemmat levahtelee pitkin ja poikin. Ne jotka 124:n vielä joskus halua,a kannattaa ehkä herätä sillä nyt on ehkäpä paras aika hankkia edullisesti hyvä aihio ja osia saa lähes puoli-ilmaiseksi sillä tarjontaa on järjettömän paljon. Muutaman vuoden päästä aihiot vaatiikin jo reilusti enemmän työtä ja sitä myöten aikaa ja rahaa. Tässä vaiheessä myös valmiiden autojen hinta nousee. Mikä tuo aikasykli nyt sitten on niin sitä ei tiedä voi olla 5 vuotta mutta voi menna 15vuottakin. Jokatapauksessa kun 124:ia alkaa saamaan 2015 museorekisterin piiriin alkaa kysyntä varmasti kasvaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Tämä ilmiö oli todella hyvin nähtävissä klubin w123 teemaillassa, bensakoneisia oli jos jonkinmoista, perusdieseliä ei ainuttakaan vaikka varmaan Suomessa 90% uutena myydyistä oli dieselsedaneja.EVO X kirjoitti:Ihan omaan mielenvikaisuuteen perustuen itse ajattelen että hyvä alkuperäiskuntoinen, kohtuukilometreillä oleva ja ruosteeton tai mikseipä hyvä entisöinti aiheesta W124 Diesel saattaa olla jopa se halutumpi keräilykohde kuin superharvinaiset erikoisvarustellut yksilöt. Idea perustuu siihen että nämä on kuitenkin käyttöautoja ja esim. E500/500E tms. on kuitenkin jo uudehkona saanut harrasteauton statuksen ja on sen vuoksi yleensä jo oletusarvoisesti paremmassa kunnossa näinä päivinä eikä "hyvän" yksilön löytäminen ole läheskään niin vaikeaa kuin dieselin kohdalla
Yksi ainoa d-moottorinen saapui paikalle, sekin oli persoonallisen näköinen ex ambulanssi

On muuten komea tuokin W124

230 C 1978
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Noo samapa tuo oliko järkevä ostos vai ei mutta jos näistä tykkää niin sopivasti saa vielä hyväkuntoisia. Kohta nääkin on loppu
Dodge Charger 440 R/T 1969
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
124:sessa on aina vastinetta rahalle 

C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Niin kun tuli täällä huudeltua jossain kohdassa noista 124 Coilovereista, niin tuli tosissaan syksyllä tilattua moiset Farkkuun.
Eli tuli siis Yellow Speed Racing nimisen putkan coilover setti jossa on reilusti säätömahdollisuuksia.
Sarja on sedaniin tarkoitettu joten takaiskareita ei saa paikalleen ilman muutoksia.
Autossa on nyt paikallaan etuiskarit ja jouset. Mielestäni ovat hyvät ja sarja hyvälaatuinen. Toki autosta tuli aika kova.
Takana vielä toistaiseksi alkuperäinen tasonsäätö ja h&r jouset.
Tässä muutama kuva. Mielestäni "stance" saatiin enemmän kuin kohdalleen näiden avulla eikä tarvinnut lähteä jousien katkaisu leikkin.
Tosin etupäässä camber on melkoinen koska alkuperäsessä iskunvaimentajassa on monttu etu pyörää varten ja nuo vanteet mitoitettiin talvella sen verran tiukalle että joutui nyt laittamaan spaceria väliin. Spacerin takia vanne tuli nyt sen verran ulommas että joutui kääntämään asteen lisää camberia eteen ja siellä sitä on nyt reilut 4 astetta



Eli tuli siis Yellow Speed Racing nimisen putkan coilover setti jossa on reilusti säätömahdollisuuksia.
Sarja on sedaniin tarkoitettu joten takaiskareita ei saa paikalleen ilman muutoksia.
Autossa on nyt paikallaan etuiskarit ja jouset. Mielestäni ovat hyvät ja sarja hyvälaatuinen. Toki autosta tuli aika kova.
Takana vielä toistaiseksi alkuperäinen tasonsäätö ja h&r jouset.
Tässä muutama kuva. Mielestäni "stance" saatiin enemmän kuin kohdalleen näiden avulla eikä tarvinnut lähteä jousien katkaisu leikkin.
Tosin etupäässä camber on melkoinen koska alkuperäsessä iskunvaimentajassa on monttu etu pyörää varten ja nuo vanteet mitoitettiin talvella sen verran tiukalle että joutui nyt laittamaan spaceria väliin. Spacerin takia vanne tuli nyt sen verran ulommas että joutui kääntämään asteen lisää camberia eteen ja siellä sitä on nyt reilut 4 astetta




Dodge Charger 440 R/T 1969
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
TÄYDELLISTÄ
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
On se siisti ja toi väri vaan pukee.
Pakko saada talven jälkeen s124...
Pystytkö oikeesti säätämään jousen korkeutta kun se on paikallaan...
Meinaa mulla palo täysin kiinni, ostin joo ns säädettävän että saa "helposti" korkeutta säätää > kun jousi on paikallaan se panttaa tota säätöä ettei sitä saa löysättyä = "coiloverin" tarkoitus katoaa. Eli käytännössä homma menee helvetisti nopeemmin mallia rälläkkä ja jousienkumeilla hienosäätö jos haluu laskee lisää...
Enemmän kiinnostais noi iskarit, mitä säätöjä? Onko tarpeeksi jäykkä jos ruvetaan tosissaan matalaa hakemaan? K-Sportin satsi ainaki oli ihan älyttömän löysä jäykimmilläänkin, oli löysemmät kuin omat AMG:n Bilsteinit.
Mä haluun noi vanteet!
E: nytku on edessä noin paljo kämpperii, sun tarvii taakse taikoo samanverran ja hups siellä on lisää tilaa ja tarviit lisää leveyttä ulkokehään, sit ollaanki jännän äärellä...


Pakko saada talven jälkeen s124...
Pystytkö oikeesti säätämään jousen korkeutta kun se on paikallaan...

Meinaa mulla palo täysin kiinni, ostin joo ns säädettävän että saa "helposti" korkeutta säätää > kun jousi on paikallaan se panttaa tota säätöä ettei sitä saa löysättyä = "coiloverin" tarkoitus katoaa. Eli käytännössä homma menee helvetisti nopeemmin mallia rälläkkä ja jousienkumeilla hienosäätö jos haluu laskee lisää...

Enemmän kiinnostais noi iskarit, mitä säätöjä? Onko tarpeeksi jäykkä jos ruvetaan tosissaan matalaa hakemaan? K-Sportin satsi ainaki oli ihan älyttömän löysä jäykimmilläänkin, oli löysemmät kuin omat AMG:n Bilsteinit.
Mä haluun noi vanteet!
E: nytku on edessä noin paljo kämpperii, sun tarvii taakse taikoo samanverran ja hups siellä on lisää tilaa ja tarviit lisää leveyttä ulkokehään, sit ollaanki jännän äärellä...


Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Niin no kuteb kuvasta näkee on toi jousen säätölautanen vähän hankalassa paikassa mutta kyllä noita pystyi paikallaan säätämään . Iskarissa on pituus ja jäykkyys säätö sekä yläpäissä vielä cambersäätö. Ja noilla saa kyllä niin jäykäksi että tuntui et kori katkee kohta
Ja jos farkkua kaipaat niin tuu ostaa toi pois
Ja jos farkkua kaipaat niin tuu ostaa toi pois
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Villen projektit V140, C215, S124 ja A124
Laitetaas reilun tauon jälkeen vähän tilanne katsausta.
Paljon on tapahtunut matkalla. On tullut ja mennyt autoja.
Kevät talvella minulta kyseltiin että olisiko tiedossa hienoa W124 Coupea jonka saisi muutaman vuoden museorekisteriin. No sellaistahan minulla ei ollut mutta tarjosin tuota hienoa kermanväristä 230E:tä herroille ja toinen heistä halusi ostaa auton väkisin.
Keväällä laitoin tuon emännän W124 avon myyntiin ja sekin meni yllättävän nopeasti kaupaksi. Sai vielä hyvän kodin Oulusta Mercedes harrastajalta. Samaan hengen vetoon myin vielä tuon S320 CDI:n joka meni sekin Mercedes harrastajalle.

Keväällä sitten "sattumalta" eteen tuli erittäin hieno W129 SL320 joka tuli emännälle edellisen avon korvikkeeksi.
Auto on todella hienossa kunnossa ja tästä varmaan tulee muutamia "korjaus" juttuja tänne, esim katon takalasien vaihto.

Farkku ei löytänyt uutta kotia. Olin aivan järkyttävässä w124 E500 kuumeessa ja mielestäni tarjosin sitä suht edullisestikkin. Nyt se on kuitenkin työnnetty tallin nurkkaan odottamaan tulevaa tekniikan vaihtoa.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä tuleeko siihen 3.6 AMG, OM606 vai väyrysen 320CDI. Itse eniten kiinnostaisi muuttaa se tuollaiseksi CDI:ksi
mutta taitaa olla haasteellinen projekti noiden väyrysen virtalukkojen ja ajonestojen takia.

Tämä iso Coupe lahna saa kohta uutta vannetta. Vanteiksi tulossa siis nämä 19" RH AB:t jotka ovat odottaneet jo 1.5kk uusia kehiä
. Näissä RH:n vanteissa kun on vain 36 pulttia ja muissa malleissa yleisesti ymmärtääkseni 40 pulttia.

Möhköä en jaksanut tälle vuodelle katsastaa ollenkaan. Katsotaan ensikesänä uudestaan ja jos vaikka siitä vaihtuisi väri vielä matkalla
.
Paljon on tapahtunut matkalla. On tullut ja mennyt autoja.
Kevät talvella minulta kyseltiin että olisiko tiedossa hienoa W124 Coupea jonka saisi muutaman vuoden museorekisteriin. No sellaistahan minulla ei ollut mutta tarjosin tuota hienoa kermanväristä 230E:tä herroille ja toinen heistä halusi ostaa auton väkisin.
Keväällä laitoin tuon emännän W124 avon myyntiin ja sekin meni yllättävän nopeasti kaupaksi. Sai vielä hyvän kodin Oulusta Mercedes harrastajalta. Samaan hengen vetoon myin vielä tuon S320 CDI:n joka meni sekin Mercedes harrastajalle.

Keväällä sitten "sattumalta" eteen tuli erittäin hieno W129 SL320 joka tuli emännälle edellisen avon korvikkeeksi.
Auto on todella hienossa kunnossa ja tästä varmaan tulee muutamia "korjaus" juttuja tänne, esim katon takalasien vaihto.

Farkku ei löytänyt uutta kotia. Olin aivan järkyttävässä w124 E500 kuumeessa ja mielestäni tarjosin sitä suht edullisestikkin. Nyt se on kuitenkin työnnetty tallin nurkkaan odottamaan tulevaa tekniikan vaihtoa.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä tuleeko siihen 3.6 AMG, OM606 vai väyrysen 320CDI. Itse eniten kiinnostaisi muuttaa se tuollaiseksi CDI:ksi
mutta taitaa olla haasteellinen projekti noiden väyrysen virtalukkojen ja ajonestojen takia.

Tämä iso Coupe lahna saa kohta uutta vannetta. Vanteiksi tulossa siis nämä 19" RH AB:t jotka ovat odottaneet jo 1.5kk uusia kehiä


Möhköä en jaksanut tälle vuodelle katsastaa ollenkaan. Katsotaan ensikesänä uudestaan ja jos vaikka siitä vaihtuisi väri vielä matkalla

Dodge Charger 440 R/T 1969
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Villen projektit
OU JEE!!!Ville126 kirjoitti:[ http://www1.garaget.org/archive/135/134483/251536/large_251536-3438638.jpg ]
[ http://www1.garaget.org/archive/135/134483/251536/large_251536-3438640.jpg ]
Nyt on uudet vanteet alla !


Re: Villen projektit

W201 2.0 -84 (ex)
W126 420 SEL-87 (ex)
W210 220d-96 (ex)
W203 200cdi -04 (ex)
C124 300-12v -90 (ex)
W201 2.3 sportline -91 (ex)
W201 2.0 aut. -89 (ex)
W126 260SE -86
W201 2.6 -89
Fiat 124 1800tc sportcoupe ac -69 (projekti)
+ monet muut entiset
W126 420 SEL-87 (ex)
W210 220d-96 (ex)
W203 200cdi -04 (ex)
C124 300-12v -90 (ex)
W201 2.3 sportline -91 (ex)
W201 2.0 aut. -89 (ex)
W126 260SE -86
W201 2.6 -89
Fiat 124 1800tc sportcoupe ac -69 (projekti)
+ monet muut entiset
Re: Villen projektit
Ei vaan jokainen näistä mersuista onKeni300 kirjoitti:Tuo cl


Vannekokoelma joka autojen alta löytyy on käsittämätön



Eipä mulla muuta sitten ollutkaan

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: Villen projektit
Joo kyllä tämä topicci pitäs kieltää...
Alkaa käymään kyllä kateeksi aina kun tämän aukasee
On kyllä sen verran asiallista toimintaa että ei mitään järkeä
Ei näitä komeampia mersuja kyllä taida suomesta löytyä kovinkaan montaa...
Alkaa käymään kyllä kateeksi aina kun tämän aukasee

On kyllä sen verran asiallista toimintaa että ei mitään järkeä

Ei näitä komeampia mersuja kyllä taida suomesta löytyä kovinkaan montaa...
Re: Villen projektit
Hei Herrat ja kiitos kommenteista. Ei kuitenkaan kannata olla kateellisia. Välillä ei oo ollu elämä ihan helppoa näiden kanssa. Eikä oo vieläkään !
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Villen projektit
Pitkään aikaan ei ole tullut mitään tänne kirjoiteltua joten laitetaas pientä tilanne päivitystä.
Syksyllä alettiin tutkimaan tuon 600:sen öljyvuoto ongelmaa. Auto on ollut mulla vuodesta 2008 asti ja vuotanut käytännössä aina vähäsen öljyä. Olen ollut sitä mieltä että jos Mersu ei vuoda, ei moottorissa ole öljyä. Tilanne kuitenkin äityi aika pahaksi ja asialle oli tehtävä jotakin. Öljy vuoto löytyi mallille tyyppiviaksikin lueteltavasta jakopäästä ja siellä oli pari tiivistettä ihan näkkileipää.
Samalla uusittiin pitkälista tavaraa.
Moottorin johtosarja
Kaikki tiivisteet
Imusarjan ja venttiilikoppien puhallus/maalaus
Jäähdytysnesteen lämpötilaanturit 4kpl
Jäähdytysneste
Vesiletkut
Vesipumppu
Termostaatti
Ketjukiristin
Ketjunlaahaimet
Kaikki moniurahihnan ohjainrullat
Moniurahihna
Virranjakajankannet
Virranjakajan pyöriät
Sytytysjohtosarja
Sytytyspuolat
Sytytystulpat
Polttoainesuuttimien huolto/tarkastus
Öljykorkki
Fortekäsittely moottoriin (moottorin huuhteluun käytetty 20l öljyä)
Uudet öljyt ja suodatin
Ohjaustehostin öljyt
Uudet alipaineletkut
Egr venttiilien poisto
Teetettiin uudet kaasuvivuston tuennat
Kaikki pultit uusittu hapokestävät
Ilmansuodattimet
Raitisilmasuodatin
Aktiivihiilisuodatin
Ilmamassa mittarit (kun ne vaan tulee)
ja todella monta pientä nippeliä
Tässä muutamia kuvia:

Lähtökohta

Purettuna

Ultraääni pesuri tekee ihmeitä.

Imusarjaan ja venakoppiin kokeiltiin kromi pulverimaalia, sopii hyvin konehuoneeseen.


Valmiina
Syksyllä alettiin tutkimaan tuon 600:sen öljyvuoto ongelmaa. Auto on ollut mulla vuodesta 2008 asti ja vuotanut käytännössä aina vähäsen öljyä. Olen ollut sitä mieltä että jos Mersu ei vuoda, ei moottorissa ole öljyä. Tilanne kuitenkin äityi aika pahaksi ja asialle oli tehtävä jotakin. Öljy vuoto löytyi mallille tyyppiviaksikin lueteltavasta jakopäästä ja siellä oli pari tiivistettä ihan näkkileipää.
Samalla uusittiin pitkälista tavaraa.
Moottorin johtosarja
Kaikki tiivisteet
Imusarjan ja venttiilikoppien puhallus/maalaus
Jäähdytysnesteen lämpötilaanturit 4kpl
Jäähdytysneste
Vesiletkut
Vesipumppu
Termostaatti
Ketjukiristin
Ketjunlaahaimet
Kaikki moniurahihnan ohjainrullat
Moniurahihna
Virranjakajankannet
Virranjakajan pyöriät
Sytytysjohtosarja
Sytytyspuolat
Sytytystulpat
Polttoainesuuttimien huolto/tarkastus
Öljykorkki
Fortekäsittely moottoriin (moottorin huuhteluun käytetty 20l öljyä)
Uudet öljyt ja suodatin
Ohjaustehostin öljyt
Uudet alipaineletkut
Egr venttiilien poisto
Teetettiin uudet kaasuvivuston tuennat
Kaikki pultit uusittu hapokestävät
Ilmansuodattimet
Raitisilmasuodatin
Aktiivihiilisuodatin
Ilmamassa mittarit (kun ne vaan tulee)
ja todella monta pientä nippeliä
Tässä muutamia kuvia:

Lähtökohta

Purettuna

Ultraääni pesuri tekee ihmeitä.

Imusarjaan ja venakoppiin kokeiltiin kromi pulverimaalia, sopii hyvin konehuoneeseen.


Valmiina
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Villen projektit
Kummasti siistii kun hiukan uusiksi on maalailtu !
Hyvännäköstä !
Hyvännäköstä !

ON kalustoa jos jonkin laista..