se on orkkisperä, ottaa kovasti kierroksia kun on pienin v6, muuten olisi varmasti laiskan oloinen..RH kirjoitti:Onnea vaan juhlapäivän johdostapasi84 kirjoitti:tuli pyöreitä täyteen viikonloppuna![]()
[ http://i1254.photobucket.com/albums/hh601/pasirajala84/MBKS%20Tylosand%202014/fritid/20140707_181839_zpsbf1aa2fd.jpg ].
Onk siinä noin lyhyt perävälitys? Vajaa satakakskymppiä mittarissa ja kolme tonnia kierroksia.
S210
Re: S210
Re: S210
Nyt tarviin teidän apua, menee hermot kohta tän auton kanssa.. Mulla on sellaista tärinää kun jarruttaa. Otin kaikki jarrylevyt irti, hioin navat ja jarrulevyjen kosketusosat napaa vasten. Sitten katon mittakellolla ja kaikki levyt ovat ihan suorat, ei mitään kieroutta. Parkkijarrua löysäsin vähän samalla.
Uudet vanteet mulla ja renkaat on viime vuodelta(continental). Kun hiljennän pysäthyäkseeni niin silloin niinkuin tuntuis että tuo täristely seuraa renkaan/renkaitten pyörintää. Jarrupolkimessa ei pulsseeraa yhtään.
Missä vika?? Kaikki nivelet,tangot ja kumipuslat vaihdettu uusiin. Onko jotain jäänyt löysälle jossain??
Uudet vanteet mulla ja renkaat on viime vuodelta(continental). Kun hiljennän pysäthyäkseeni niin silloin niinkuin tuntuis että tuo täristely seuraa renkaan/renkaitten pyörintää. Jarrupolkimessa ei pulsseeraa yhtään.
Missä vika?? Kaikki nivelet,tangot ja kumipuslat vaihdettu uusiin. Onko jotain jäänyt löysälle jossain??
Re: S210
mittasitko levyjen suoruuden molemminpuolin levyä?
Jossakin levyssä voi olla vahvuusheittoa. Eli levy voi olla joltain kohtaa paksumpi kuin esim vastapuolelta.
Tosin tuo tuntuu yleensä polkimessakin "jumputuksena"
Ex 190:ssä oli raidetangonpää väljä ja se ravisti jarrutettaessa...
Jossakin levyssä voi olla vahvuusheittoa. Eli levy voi olla joltain kohtaa paksumpi kuin esim vastapuolelta.
Tosin tuo tuntuu yleensä polkimessakin "jumputuksena"
Ex 190:ssä oli raidetangonpää väljä ja se ravisti jarrutettaessa...
Re: S210
joo tuosta sain vinkin Ruotsin mb forumilta, mittasin nimittäin etulevyt vain ulkopuolelta sillä mittakellolla. Levyt edessä ovat ventilöidyt ja mittaan ne sisäreunasta huomena.Mika.T kirjoitti:mittasitko levyjen suoruuden molemminpuolin levyä?
Jossakin levyssä voi olla vahvuusheittoa. Eli levy voi olla joltain kohtaa paksumpi kuin esim vastapuolelta.
Tosin tuo tuntuu yleensä polkimessakin "jumputuksena"
Ex 190:ssä oli raidetangonpää väljä ja se ravisti jarrutettaessa...
Miten tuon raidetangon pään voin katsoa onko hyvä, olen kyllä nekin vaihtanut mutta en sisempiä niveliä ohjausvaihteistoon päin.
Re: S210
Joko hankkiuduit eroon tästä työllistäjästä kun näytit hommanneen W124 mesen toisessa säikeessä?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S210
Jos jollakin on elegance vanteita myytävänä (vain hyväkuntoiset kiinnostaa) niin haluan ostaa, ne ovat tämän näköiset:

mb numero on: 2104011202 7,5x16 ja et 41. Renkaitten kunto ei ole tärkeä koska mulla on uudet renkaat.
Haluan nämä vanteet koska tehdaskortista näin että auto on näillä vanteilla lähtenyt tehtaalta..

mb numero on: 2104011202 7,5x16 ja et 41. Renkaitten kunto ei ole tärkeä koska mulla on uudet renkaat.
Haluan nämä vanteet koska tehdaskortista näin että auto on näillä vanteilla lähtenyt tehtaalta..
Re: S210
Tein pienen videon projektista..
https://www.youtube.com/watch?v=rXnr6QCbT7s
https://www.youtube.com/watch?v=rXnr6QCbT7s
Re: S210
Musiikki oli niin terapeuttista ja rauhoittavaa, että nukahin kesken videon...taisi kuitenkin olla häpiending.
Ei vaan, oli ihan kiva kooste tapahtuneesta.

Ei vaan, oli ihan kiva kooste tapahtuneesta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S210
Hahah, no en halunut mitään kauheeta metallimusaa siihenaziz kirjoitti:Musiikki oli niin terapeuttista ja rauhoittavaa, että nukahin kesken videon...taisi kuitenkin olla häpiending.![]()
Ei vaan, oli ihan kiva kooste tapahtuneesta.


Re: S210
Siitä tärinästä sen verran, että se ihan uusi äsken asennettu raidetangon pää tms. voi olla jo väljä. Näin on mulle pari kertaa käynyt, kun ei ole kolina millään meinannut hävitä, paljastui syyksi hiljattain asennettu osanen.
Re: S210
Kiitos vinkistä,pitääkin kattoa kaikki nivelet että onko ehjät. Kun autoa keinuttaa kattoreelingistä niin kuuluu lonksetta etupäästä.. että jotain siellä on vialla..RAM kirjoitti:Siitä tärinästä sen verran, että se ihan uusi äsken asennettu raidetangon pää tms. voi olla jo väljä. Näin on mulle pari kertaa käynyt, kun ei ole kolina millään meinannut hävitä, paljastui syyksi hiljattain asennettu osanen.
Re: S210
Nyt on aika paljon tapahtunut auton kanssa viime aikoina. Käytin autoa katsastuksessa pari viikkoa sitten (joo auto on nyt käytössä) ja meni läpi puhtain paperein ja kehuin kunnosta.
No sitten katsastuksen yhteydessä kysyin katsurilta että missä päässä ne jarrulevyt ovat kierot ja hän sanoi että edessä. No sitten jätin levyt sorvattavaksi ja nyt on jarrutärinät poissa!
Perjantaina käytin autoa mersuverstaalla tuosta ärsyttävästä äänestä jota olen kuunnellut parin vuoden ajan, ja uskokaa tai älkää niin se oli kardaaniakselin tukilaakeri mikä oli rikki. Tämän olin jo kahesti vaihtanut koska itekkin epäilin sitä mutta toisen vaihdon jälkeen kun tuo ääni oli jälellä niin ei tullut mieleenkään että se toinenkin uusi laakeri olisi ollut viallinen.
Joten nyt on auto hiljainen eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Ja tärinät on poissa
Sitten olin ostanut bose vahvistajan ja subbarin jonka olen laittanut autoon myös, ja ääni tuli paljon paremmaksi.
Ostin kaapelia ja tein johtosarjan bose äänentoistolle.

valmis

oli helppo vetää kaapelit kun oli muovikanavat mihin laittaa johdot:

[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-d53493d023ae6bb01b614026c167f340.jpg][/img]
otin maton pois apparin puolelta..
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-c86869364b1f44f1fbe2c8b80b5c8c6d.jpg][/img]
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-ea807e3500dab500816159e65c536b35.jpg][/img]
ISO kontaktit stereoon..
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-4c0f4816b8859c19226e577df15797bb.jpg][/img]
siinä on subbarin paikka


vahvistin paikallaan.

No sitten katsastuksen yhteydessä kysyin katsurilta että missä päässä ne jarrulevyt ovat kierot ja hän sanoi että edessä. No sitten jätin levyt sorvattavaksi ja nyt on jarrutärinät poissa!

Perjantaina käytin autoa mersuverstaalla tuosta ärsyttävästä äänestä jota olen kuunnellut parin vuoden ajan, ja uskokaa tai älkää niin se oli kardaaniakselin tukilaakeri mikä oli rikki. Tämän olin jo kahesti vaihtanut koska itekkin epäilin sitä mutta toisen vaihdon jälkeen kun tuo ääni oli jälellä niin ei tullut mieleenkään että se toinenkin uusi laakeri olisi ollut viallinen.
Joten nyt on auto hiljainen eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Ja tärinät on poissa

Sitten olin ostanut bose vahvistajan ja subbarin jonka olen laittanut autoon myös, ja ääni tuli paljon paremmaksi.
Ostin kaapelia ja tein johtosarjan bose äänentoistolle.

valmis

oli helppo vetää kaapelit kun oli muovikanavat mihin laittaa johdot:

[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-d53493d023ae6bb01b614026c167f340.jpg][/img]
otin maton pois apparin puolelta..
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-c86869364b1f44f1fbe2c8b80b5c8c6d.jpg][/img]
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-ea807e3500dab500816159e65c536b35.jpg][/img]
ISO kontaktit stereoon..
[imghttp://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-4c0f4816b8859c19226e577df15797bb.jpg][/img]
siinä on subbarin paikka


vahvistin paikallaan.

Re: S210
Hyvä hyvä!
Ja minähän olenkin sitten nykyisin autoilumaailmassa ilman tätä S210 herkkua. Ruosteistaan ja puutteistaan huolimatta mahdottoman kiva auto, varsinkin sivistyneellä bensakoneella. Melkein seitsemän vuotta tuolla tuli päästeltyä.

Ja minähän olenkin sitten nykyisin autoilumaailmassa ilman tätä S210 herkkua. Ruosteistaan ja puutteistaan huolimatta mahdottoman kiva auto, varsinkin sivistyneellä bensakoneella. Melkein seitsemän vuotta tuolla tuli päästeltyä.
Re: S210
No voit ostaa tämän minultaRH kirjoitti:Hyvä hyvä!![]()
Ja minähän olenkin sitten nykyisin autoilumaailmassa ilman tätä S210 herkkua. Ruosteistaan ja puutteistaan huolimatta mahdottoman kiva auto, varsinkin sivistyneellä bensakoneella. Melkein seitsemän vuotta tuolla tuli päästeltyä.

Re: S210
No nyt on se ilkeä ääni laitettu kuntoon. Käytin viime viikon perjantaina autoa mersun verstaalla ja siellä löysivät vian. Se oli kardaaniakselin tukilaakeri joka oli viallinen. Uusi laakeri joka oli rikki jo heti alusta lähtien.. No nyt siinä ön mersun originaalilaakeri ja on nyt auto hiljainen..tuntuu kummalle ajaa kun pari vuotta kuunnellu sitä ääntä..
Re: S210
On aika paljon tapahtunut viime kerrasta.. Aloitan tuoreilla kuvilla kesävanteet/renkaat alla nyt:









Nyt olen vaihtamassa taakse rengaslaakereita koska niitä en ollut vaihtanut remontin aikana:

homma alkamassa..

navan irroittaminen sujuu hyvin kun laittaa pultit (tässä tapauksessa kardaanin kumilaipan pultit koska ovat pitemmät kuin rengaspultit) ja sitten metalliputkea takana ettei jarrukilpi mene pahaks..


napa irroitettuna

vedin hitsillä laakerin sisäreunaan saumaa jotta laakeri lämpenee kunnolla ja sitten annoin sen rauhassa jäähtyä että se hieman kutistuu ja on helpompi vetää ulos.

vetämässä laakeria ulos, takapuolelle laitoin tuollaisen mustan "lautasen" ulosvetäjästä suoraan.

poissa..

uutta laakeria laittamassa paikalleen, otin sen vanhan laakerin jonka avulla työnnän uuden paikalleen. Uusi laakeri oli mulla pakkasessa ennen laittoa, menee helpommin sinne sitten.


uusi laakeri (skf) paikallaan:

Sitten sattui löytmään samanlainen S210 halvalla.. ajoin sen tiistaina kotiin ja hyvin toimi. Hydrauliöljyä vuotaa joten iskarit ja ohjaustehostin ei toimi. Sama kone ja vaihteisto kun mulla on tässä projektiautossa. Sain auton halvalla, 4500kr(noin 450 euroa).
Tämä auto menee mulla purkuun ja otan siitä kaikki osat ja pelkkä kuori menee sitten romuun.













Nyt olen vaihtamassa taakse rengaslaakereita koska niitä en ollut vaihtanut remontin aikana:

homma alkamassa..

navan irroittaminen sujuu hyvin kun laittaa pultit (tässä tapauksessa kardaanin kumilaipan pultit koska ovat pitemmät kuin rengaspultit) ja sitten metalliputkea takana ettei jarrukilpi mene pahaks..


napa irroitettuna

vedin hitsillä laakerin sisäreunaan saumaa jotta laakeri lämpenee kunnolla ja sitten annoin sen rauhassa jäähtyä että se hieman kutistuu ja on helpompi vetää ulos.

vetämässä laakeria ulos, takapuolelle laitoin tuollaisen mustan "lautasen" ulosvetäjästä suoraan.

poissa..

uutta laakeria laittamassa paikalleen, otin sen vanhan laakerin jonka avulla työnnän uuden paikalleen. Uusi laakeri oli mulla pakkasessa ennen laittoa, menee helpommin sinne sitten.


uusi laakeri (skf) paikallaan:

Sitten sattui löytmään samanlainen S210 halvalla.. ajoin sen tiistaina kotiin ja hyvin toimi. Hydrauliöljyä vuotaa joten iskarit ja ohjaustehostin ei toimi. Sama kone ja vaihteisto kun mulla on tässä projektiautossa. Sain auton halvalla, 4500kr(noin 450 euroa).
Tämä auto menee mulla purkuun ja otan siitä kaikki osat ja pelkkä kuori menee sitten romuun.




Re: S210
käyköhän tässä niin että kunnostat vielä tuon elimenluovuttajankin kun on niin hyväkuntoisen näköinen...
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S210
Et ole ainut joka tuota sanoo ja kyseleeSharedoc kirjoitti:käyköhän tässä niin että kunnostat vielä tuon elimenluovuttajankin kun on niin hyväkuntoisen näköinen...


Re: S210
Koko auton puran osiksi että on itellä varalla. Keulan voi olla että tarvitsen itse, katon tuosta mun omasta ensin että ,missä kunnossa se on. Muuten saat kyllä ostaa keulan, se on ihan virheetön.masaat kirjoitti:Tuleeko farkusta jotain osaa myyntii? yhdelle facelift keulalle vois olla tarvetta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: La 19.05.2007 17:32
Re: S210
Hej Pasi ja suurkiitos ansiokkaasta dokumentoinnista! Löysin tämän ketjun kun etsin tietoja S210:stä ostoaikeissa ja luin koko stoorin läpi yhtä soittoa! Loistavaa tarinaa ja hienoa työtä! Nyt mietityttää onko ne kaikki väykyt noin ruosteisia...Kyllä täytyy tarkaan katsoa auto läpi ennen kaupantekoa! Mutta nyt tiedän ainakin minne katsoa. Tack så mycket! T Lauri
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: S210
Ei ne ole noin ruosteisia... Ne on paljon pahempia 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: S210
Hei! No kiva kuulla että sait vinkkejä tästä projektista:)Keskiyön pikajuna kirjoitti:Hej Pasi ja suurkiitos ansiokkaasta dokumentoinnista! Löysin tämän ketjun kun etsin tietoja S210:stä ostoaikeissa ja luin koko stoorin läpi yhtä soittoa! Loistavaa tarinaa ja hienoa työtä! Nyt mietityttää onko ne kaikki väykyt noin ruosteisia...Kyllä täytyy tarkaan katsoa auto läpi ennen kaupantekoa! Mutta nyt tiedän ainakin minne katsoa. Tack så mycket! T Lauri
Re: S210
Ei ole.
Oma eksäni on parhaillaan kaverin pajalla purettuna odottamassa uutta maalipintaa. Siitä ei löytynyt mitään muuta kuin päälle näkyvät pari kukkasta siellä täällä ja noiden helmasynti vai pitäiskö sanoa kaarisynti eli pyöränkaarien kupruilu.
Oma eksäni on parhaillaan kaverin pajalla purettuna odottamassa uutta maalipintaa. Siitä ei löytynyt mitään muuta kuin päälle näkyvät pari kukkasta siellä täällä ja noiden helmasynti vai pitäiskö sanoa kaarisynti eli pyöränkaarien kupruilu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: S210
Jep, Lucas diesel, entinen taksi. Vuosimalli 1996 ja oli ruosteeton päälle päin kun ostin eli viimeisen päälle myyntifiksattu. Pohjaa oli paikattu 0,5mm pellillä ja helman reiät pakkelilla. Pellin sisäpuoli oli vielä jätetty sopivasti käsittelemättä. Kuten kuvasta näkyy niin lähti huomattavasti paremmassa kunnossa minulta eteenpäin!pasi84 kirjoitti:No huhhuh ei ollut noin paha minun(katoin helmojen sisälle kun oli päät auki siitä). Näyttää olevan ei facelift?
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
