Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Hienohelma kirjoitti:Hei!
Osaisiko joku sanoa mistä voisi nähdä onko Saksan tuonti MB:n mittaria ruuvattu? Kyseessä 2000 luvun slk. Keskikonsolista ympäriinsä, lähinnä käsijarrun molemminpuolin on koko harmaa pinnoite lähtenyt kokonaan ja sen alta esiin on tullut kamala musta kiiltävä pinta!
Osaako joku sanoa mistä näin iso kuluma voisi johtua! En ole missään autossa nähnyt vastaavaa? Nahkapenkkikin on kulunut puhki ja mittari näyttää 175 000. Taitaa olla jonkun verran ruuvattiin yksilö?
Voiko jostakin saada varman tiedon, että kyseessä on kolariauto? Huoltoliikkeessä sanoivat heti, että etupäässä on vaihdettu osia ja konepeltiä oli fiksattu maalilla..
Muitakin vikoja on läjäkaupalla.. Eli huono kauppa tuli tehtyä ja ihan suomalaisesta autoliikkeestä ostin, kun luotin myyjään.
Ostitko auton silmät kiinni ja teitkö kaupat etukäteen autoa näkemättä ???
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Tequila
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 01.06.2012 08:13

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Tequila »

Moro kaikille! Kävin n. kuukausi sitten hakemassa CLK 320 2003vm. Katoin mobilesta auton, soitin myyjälle, lensin Berliiniin, tein kaupat ja ajoin Tanskan ja Ruotsin kautta kotiin. Helppo juttu. Nyt ajanut noin 4000km. Tänään kävin sitten katsastuksessa ja hylkäys tuli. Inssi sanoi että kun on xenon valot, pitäisi olla lampunpesimet. Jaaha.
Enpä taida asentaa, eli onko muuta mahdollisuutta kuin laittaa katsastukseen väliaikaisesti tavalliset halogeenit ja katsastuksen jälkeen takaisin xenonit? Ja tietty sitä vastaavaisuustodistustakin haluttiin mitä ei ole...Onko tietoa mistä niitä saa?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tequila kirjoitti:? Ja tietty sitä vastaavaisuustodistustakin haluttiin mitä ei ole...Onko tietoa mistä niitä saa?
Ainakin: http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ces/1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mirkojokinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 01.06.2012 23:39

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja mirkojokinen »

sportsman kirjoitti:
Hienohelma kirjoitti:Huoltoliikkeessä sanoivat heti, että etupäässä on vaihdettu osia ja konepeltiä oli fiksattu maalilla..
On se kyllä erikoista jos yli 10v vanhaa rassia on korjailtu kolhun tms. jäljiltä... Tuo nyt ei kerro autosta yhtään mitään. Tuo nahkojen kuluminenkin on täysin käyttäjästä kiinni, monissa 150tkm ajetuissakin voi olla nahat puhki jos omistajalla joku avainketju tms raapii aina penkinreunaan autosta noustessa. Nyt vähän valoja päälle, auto voi olla vaan paskasti pidetty. Toisaalta kumpi on pahempi? Hienokuntoinen mittariruuvattu vaiko oikeilla kilsoilla oleva paskassa hapessa oleva lintta?
bluelion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 02.01.2011 15:46

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja bluelion »

Pitää kysyä ammattilaisilta apua; saahan saksan keltaisilla viiden päivän kilvillä ajaa Tanskassa ja Ruotsissa ihan normaalisti? Mitä reittiä porukka on ajellut Suomeen jos on ajamalla auton Saksasta hakeneet ja
minkä suuruisia silta- ja lauttamaksuja välillä on?(enkä tarkoita nyt tukholma-turku väliä....)
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja D-MB »

bluelion kirjoitti:Pitää kysyä ammattilaisilta apua; saahan saksan keltaisilla viiden päivän kilvillä ajaa Tanskassa ja Ruotsissa ihan normaalisti? Mitä reittiä porukka on ajellut Suomeen jos on ajamalla auton Saksasta hakeneet ja
minkä suuruisia silta- ja lauttamaksuja välillä on?(enkä tarkoita nyt tukholma-turku väliä....)
Storebælt on 230 DKK ja Köpis-Malmo muistaakseni suunnilleen saman verran.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

bluelion kirjoitti:Pitää kysyä ammattilaisilta apua; saahan saksan keltaisilla viiden päivän kilvillä ajaa Tanskassa ja Ruotsissa ihan normaalisti? Mitä reittiä porukka on ajellut Suomeen jos on ajamalla auton Saksasta hakeneet ja
minkä suuruisia silta- ja lauttamaksuja välillä on?(enkä tarkoita nyt tukholma-turku väliä....)
Nopein reitti on lautta Puttgarden - Rödby (45min, puolen tunnin välein) ja Öresundin siltaa Köpiksestä Malmöhön. Lautta muistaakseni n. 80 EUR ja silta n. 35 EUR. Sillan sijasta voi tulla lautalla Helsingör - Helsingborg, mutta se on hitaampi vaihtoehto, kilsoja tosin tulee vähemmän. Lautan hintaa en muista. Hieman hitaampi ja pidempi vaihtoehto on tulla Jyllannista Storebeltin siltaa ja sitten Tanskasta Ruotsiin em. reittejä. Jos on Pohjois-Saksassa illalla kannattaa harkita myös yölaivaa Saksasta Etelä-Ruotsiin, jolloin säästyy ajomatkaa ja yksi hotelliyö, halvin vaihtoehto on muistaakseni Finnlines Travemündestä Malmöhön, n. 200EUR (hytillä).

Lauttahintoja ja aikatauluja näkee kätevästi http://directferries.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; (kaikista ei näe hintaa, mutta näkee ainakin mikä firma liikennöi ja voi tarkistaa ko. firman sivuilta / soittamalla). Siltamaksut löytyy varmasti googlaamalla "Öresund bridge" tai "Storebaelt bridge".

e: säästin googlaamisen vaivan:
http://uk.oresundsbron.com/page/948" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.storebaelt.dk/english/toll-charges" onclick="window.open(this.href);return false;

e2: sitten voi tietysti vielä mennä Jyllannista suoraan Ruotsiin, muistaakseni ainakin Fredrikshavn - Göteborg; nuokin löytyy yo. linkin kautta.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
joukot
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 29.12.2010 22:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja joukot »

Itse kannatan ehdottomasti (jos vaan muuten aikataulut onnistuu) tuota yölaivaa. Se on todella mukava tunne, kun matka taittuu silloinkin kun itse vetää unta palloon.
Itse tulimme talvella jolloin hinnat olivat iha eri, päästiin 105€ auto+hytti Travemunde-Malmö mutta vielä 200 hinnallakin tuo on mielestäni ykkösvaihtoehto. Siitä travemunden satamasta Sari Berneriltä saa tankattua myös uuden auton takakontin ja/tai takapenkin ;)

Yksi syy oli myös se, että vaikka tiedän että keltaisilla kilvillä SAA ajaa Tanskassakin, mutta jotkut olivat netissä kertoneet välikohtauksista Tanskan poliisin kanssa, joten tällä hoitui tuo Tanskan sivuutuskin näppärästi.
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Tässä vähän noin-ajomatkoja (lautat sitten päälle) Hampuri-Tukholma:

- Hampuri-Puttgarden;Rödby-Öresund-Tukholma: 152+803=955km
- Hampuri-Puttgarden;Rödby-Helsingör;Helsingborg-Tukholma: 152+196+555=903km
- Hampuri-Storebaelt-Öresund-Tukholma: 1116km
- Hampuri-Storebaelt-Helsingör;Helsingborg-Tukholma: 509+555=1064km
- Hampuri-Fredrikshavn;Göteborg-Tukholma: 512+471km = 983km
- Hampuri-Travemünde;Malmö-Tukholma: 91+612=703km
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja D-MB »

tj86430 kirjoitti:Tässä vähän noin-ajomatkoja (lautat sitten päälle) Hampuri-Tukholma:

- Hampuri-Puttgarden;Rödby-Öresund-Tukholma: 152+803=955km
- Hampuri-Puttgarden;Rödby-Helsingör;Helsingborg-Tukholma: 152+196+555=903km
- Hampuri-Storebaelt-Öresund-Tukholma: 1116km
- Hampuri-Storebaelt-Helsingör;Helsingborg-Tukholma: 509+555=1064km
- Hampuri-Fredrikshavn;Göteborg-Tukholma: 512+471km = 983km
- Hampuri-Travemünde;Malmö-Tukholma: 91+612=703km
Nyt kuitinkin pitää ottaa huomioon, että tuo tie Rödby-København on hidas verrattuna siihen, että ajaa Hampurista A7ää Tanskan rajalle ja sieltä Odenseen kautta Malmön sillalle.
Suurin osa matkasta on rajoituksena 130km/h tai vähintään 110km/h ja Saksan puolella ei nopeusrajoitusta.
Koko matkalla ei ole yhtään nopeuskameraa ja tuolla voi huoletta ajaa +15 km/h yli rajoituksen kunhan on rauhallinen kaikkien tietöiden kohdalla, joissa on välillä nopeusvalvontaa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

D-MB kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Tässä vähän noin-ajomatkoja (lautat sitten päälle) Hampuri-Tukholma:

- Hampuri-Puttgarden;Rödby-Öresund-Tukholma: 152+803=955km
- Hampuri-Puttgarden;Rödby-Helsingör;Helsingborg-Tukholma: 152+196+555=903km
- Hampuri-Storebaelt-Öresund-Tukholma: 1116km
- Hampuri-Storebaelt-Helsingör;Helsingborg-Tukholma: 509+555=1064km
- Hampuri-Fredrikshavn;Göteborg-Tukholma: 512+471km = 983km
- Hampuri-Travemünde;Malmö-Tukholma: 91+612=703km
Nyt kuitinkin pitää ottaa huomioon, että tuo tie Rödby-København on hidas verrattuna siihen, että ajaa Hampurista A7ää Tanskan rajalle ja sieltä Odenseen kautta Malmön sillalle.
Suurin osa matkasta on rajoituksena 130km/h tai vähintään 110km/h ja Saksan puolella ei nopeusrajoitusta.
Koko matkalla ei ole yhtään nopeuskameraa ja tuolla voi huoletta ajaa +15 km/h yli rajoituksen kunhan on rauhallinen kaikkien tietöiden kohdalla, joissa on välillä nopeusvalvontaa.
Toki eri reiteillä voi pitää erilaista keskinopeutta. Etäisyydet oli enemmän (polttoaine)kulujen arvioimiseen, koska eri reiteillä on myös erilaiset lautta- ja siltamaksut, joista kysyjä oli kiinnostunut.

Molempia reittejä olen Tanskan läpi ajanut, ja ihan varmasti kokonaisaika on lyhyempi Rödbyn kautta. Sielläkin Tanskan puoleinen osa on käytännössä koko matka 110/130, ja Saksassakin melkein loppuun asti moottoritietä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja D-MB »

tj86430 kirjoitti:
D-MB kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Tässä vähän noin-ajomatkoja (lautat sitten päälle) Hampuri-Tukholma:

- Hampuri-Puttgarden;Rödby-Öresund-Tukholma: 152+803=955km
- Hampuri-Puttgarden;Rödby-Helsingör;Helsingborg-Tukholma: 152+196+555=903km
- Hampuri-Storebaelt-Öresund-Tukholma: 1116km
- Hampuri-Storebaelt-Helsingör;Helsingborg-Tukholma: 509+555=1064km
- Hampuri-Fredrikshavn;Göteborg-Tukholma: 512+471km = 983km
- Hampuri-Travemünde;Malmö-Tukholma: 91+612=703km
Nyt kuitinkin pitää ottaa huomioon, että tuo tie Rödby-København on hidas verrattuna siihen, että ajaa Hampurista A7ää Tanskan rajalle ja sieltä Odenseen kautta Malmön sillalle.
Suurin osa matkasta on rajoituksena 130km/h tai vähintään 110km/h ja Saksan puolella ei nopeusrajoitusta.
Koko matkalla ei ole yhtään nopeuskameraa ja tuolla voi huoletta ajaa +15 km/h yli rajoituksen kunhan on rauhallinen kaikkien tietöiden kohdalla, joissa on välillä nopeusvalvontaa.
Toki eri reiteillä voi pitää erilaista keskinopeutta. Etäisyydet oli enemmän (polttoaine)kulujen arvioimiseen, koska eri reiteillä on myös erilaiset lautta- ja siltamaksut, joista kysyjä oli kiinnostunut.

Molempia reittejä olen Tanskan läpi ajanut, ja ihan varmasti kokonaisaika on lyhyempi Rödbyn kautta. Sielläkin Tanskan puoleinen osa on käytännössä koko matka 110/130, ja Saksassakin melkein loppuun asti moottoritietä.
Asia selvä, itsellenihän tuo Rödby ei ole mikaään vaihtoehto kun asun lähellä Tanskan rajaa. Joskus ikuisuus sitten tuli ajettua tuota Rödbyn kautta ja itselleni jäi muistikuva hitaasta reitistä, mutta kuten kaikesta nykyään taitaa tuostakin olle kohta vaatimattomat 15 vuotta. Ehkäpä voi olla olemasa pienehkö mahdolllisuus, että liikennejärjestelyt ovat tämän jälkeen hieman muuttuneet....
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

D-MB kirjoitti:Joskus ikuisuus sitten tuli ajettua tuota Rödbyn kautta ja itselleni jäi muistikuva hitaasta reitistä, mutta kuten kaikesta nykyään taitaa tuostakin olle kohta vaatimattomat 15 vuotta. Ehkäpä voi olla olemasa pienehkö mahdolllisuus, että liikennejärjestelyt ovat tämän jälkeen hieman muuttuneet....
Aika paljonkin. Nykyään on koko matka moottoritietä, anno dazumal taisi muuttua maantieksi aika paljon Rödbyn pohjoispuolella (ekan kerran ajoin itse vissiin -91, mutten kyllä muista mikä tilanne oli silloin). Hidas se ei ole, mutta jumalattoman tylsä kyllä. (Jos joskus lomasesongilla ei pääsekään 1. lauttaan muuttuu tilanne tietysti, mutta koska en itse liiku tuolla elokuussa, en osaa sanoa mikä on todennäköisyys että näin kävisi)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
joukot
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 29.12.2010 22:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja joukot »

tj86430 kirjoitti:(Jos joskus lomasesongilla ei pääsekään 1. lauttaan muuttuu tilanne tietysti, mutta koska en itse liiku tuolla elokuussa, en osaa sanoa mikä on todennäköisyys että näin kävisi)
Kesälomasesongilla kannattaa todellakin välttää ainakin sunnuntai-iltapv/iltojen lähtöjä. Pari vuotta sitten mentiin ekaa kertaa ja silloin sattu sunnuntai-alkuilta ja jono lautalle pysähtyi 15km ennen satamaa. ~3h odottelu ei liiemmälti nostattanut kesäloman lopputunnelmaa :wtf:
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
avandgarde rosso
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 21.06.2012 14:52

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja avandgarde rosso »

heh.hyviä on kokemukset tuontimeseistä....ostin suomesta kerran tuontimesen 190 e 1.8 -92mallisen .omistaja möi ..eikä tiennyt mitä möi....sain AVANDGARDE ROSSON....tavallisen hinnalla....saksassa hyvä rosso ...jos löytää....12.000e
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

No sitten vain laitat myyntiin 19000 euron hinnalla ( siis sitä suomilisää mukana ) .
Väitänpä että saat myydä autosi pitkään ja et senkään jälkeen tule siitä kovin paljoa saamaan.
Suomessa noiden harvinaisuuksien arvo määräytyy pitkälti sen perusmallin ja perusversion mukaan .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja markoala »

Virallinen kanta lienee edelleen että keltareunainen saksan kilpi ei käy tanskassa ja ruotsissa. Vaikka omaakin kokemusta aiheesta on ilman pysäytystä. Jollei laki ole muuttunut lähiaikoina noissa maissa.
W213 220d +W242 electric drive
saban
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 08.03.2012 22:34

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja saban »

Tollanen Saksan tuonti E280 on tullut hommattua. Auto on alunperin Sveitsistä ja mittarissa 165 tkm.

Kuva

Kuva
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RAM »

Viimeksi ajettiin (1-2kk sitten) sillan yli köpiksestä malmööööhön siltaa pitkin, eikä se mitään maksanut.... Olenko rikollinen?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

RAM kirjoitti:Viimeksi ajettiin (1-2kk sitten) sillan yli köpiksestä malmööööhön siltaa pitkin, eikä se mitään maksanut.... Olenko rikollinen?
Kai se riippuu siitä, miksei maksanut.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
bluelion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 02.01.2011 15:46

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja bluelion »

Mikä kilpi siellä Tanskassa ja Ruotsissa sitten pitäis olla? Loppuuko matkanteko siihen paikkaan jos polis pysäyttää?
Miten foorumilaiset on asian kanssa toimineet...?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

nyt on hyvä huomata että keltaisen kilven voi ostaa vanhanaikaisesti ja halvemalla ilman uudenpaa greencard vakuutusta.
Aiemmin Saksan keltainenkilpi oli tarkoitettu vain Saksan sisäiseen siirto ja vakuutus ja kilpi oli voimassa vain Saksan sisällä. Muutama vuosi sitten tuli mahdollisuus ostaa keltaiseen kilpeen greenn card vakuutus joka on voimassa lähes kaikissa euroopan maissa . Maat on lueteltu vakuutuskirjassa ja on voimassa myös Tanskassa sekä Ruotsissa.
Eli jos haluaa olla niin pervo että haluaa ajaa Tanskan ja Ruotsin läpi Suomeen niin se kyllä onnistuu tuolla uudemmalla kilvellä greencardin kanssa. Suosittelen kyllä paluumatka vaihtoehdoksi Finnlinesiä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hienohelma kirjoitti: Hei!
Osaisiko joku sanoa mistä voisi nähdä onko Saksan tuonti MB:n mittaria ruuvattu? Kyseessä 2000
luvun slk. Keskikonsolista ympäriinsä, lähinnä käsijarrun molemminpuolin on koko harmaa
pinnoite lähtenyt kokonaan ja sen alta esiin on tullut kamala musta kiiltävä pinta!

Osaako joku sanoa mistä näin iso kuluma voisi johtua! En ole missään autossa nähnyt vastaavaa?
Nahkapenkkikin on kulunut puhki ja mittari näyttää 175 000. Taitaa olla jonkun verran ruuvattiin yksilö?

Voiko jostakin saada varman tiedon, että kyseessä on kolariauto? Huoltoliikkeessä sanoivat heti,
että etupäässä on vaihdettu osia ja konepeltiä oli fiksattu maalilla..

Muitakin vikoja on läjäkaupalla.. Eli huono kauppa tuli tehtyä ja ihan suomalaisesta autoliikkeestä
ostin, kun luotin myyjään.
Hei,
ei kilometrejä näe 100% varmasti mistään. Jos autossa on huoltokirjassa merkkiliikkeen leimat
ja auton mukana tulee päivättyjä kuitteja, niin niistä voi yrittää päätellä jotain.

Jos auto on R171, niin siinä mittarilukema tallennetaan moneen paikkaan ja huolimaton
väärentäjä ei ole ehkä vaihtanut niitä kaikkia:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 4da3783daa" onclick="window.open(this.href);return false;

Konsolin pinnoite on R170:ssa helposti kuluva, mutta se on helppo korjata, samoin kulunut penkki.
Molemmat kulumat voivat tulla 175 tkm ajolla. Pieniä peltikolhuja on autoissa 10 vuoden iässä ja
samoin ainakin joitain alustan etupään osia on ilman muuta vaihdeltu 175 tkm kohdalla SLK:ssa.

Kun ostaa autoliikkeestä, ikään kuuluvat kulumat ja näkyvät viat menevät ostajan piikkiin.
Jos autossa on ennenaikaisia vikoja, joita ei voi koeajolla havaita, tulee myyjän korjata niitä
kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla.

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-Monni
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 02.07.2012 13:04

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja -Monni »

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =EstateCar
Mitäs ootte mieltä tuosta? Voiko mittarilukema pitää paikkansa ja kuullostaako ylipäätänsäkään hyvältä autolta/liikkeeltä?
Huomatkaa myös ratissa oleva repeämä.
Avatar
joukot
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 29.12.2010 22:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja joukot »

Ottamatta kantaa tuohon autoon yleensä, kannattaako tuollaisia ~2ke autoja oikeasti hakea tuolta?
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =Limousine" onclick="window.open(this.href);return false;

onko kannattava ostos ????
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Melko edullinen on, tai ei ainakaan kalleimmasta päästä. Varusteita enemmän kuin laki sallii (istuinlmmittimet ja webasto harvinaisempaa herkkua) jne... On 'aitoa 2003' mallia , kun moottorin suojamuovit musta/hopeat. Negaa että on varmasti ennen 9/2003 tehdaspäivää, jolloin glykoleille on täytynyt tehdä/tulee tehdä jotain.
Koska olen kyyninen skeptikko, keskityn epäolennaisiin; ensin itse myyjään; Gökhan Yesilyurt. Selvä homma, varovaisuutta kehiin. Liikkeen muut ajoneuvot; kyseessä on liikkeen ylivoimaisesti kallein ja ainoa kallis auto; muut 17 ovat 400-4000€ luokassa (joo, yks ässä 5500)... miksi? Umsatzsteuer-Identifikationsnr. sentään on.
Edit: niin ja hultokirjaanhan tuossa ei edes luvata, mutta merkitseekö se mitään, on aina henkilölkohtainen asia... niinkuin todettu, ei kai niitä kilsoja oikein mitenkään ennen 2008 syntyneistä autoista voi todentaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

asiallisia ja hyviä vastauksia, kiitos.
mirkojokinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 01.06.2012 23:39

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja mirkojokinen »

avandgarde rosso kirjoitti:heh.hyviä on kokemukset tuontimeseistä....ostin suomesta kerran tuontimesen 190 e 1.8 -92mallisen .omistaja möi ..eikä tiennyt mitä möi....sain AVANDGARDE ROSSON....tavallisen hinnalla....saksassa hyvä rosso ...jos löytää....12.000e
Onko se oikeasti nimeltään AVANDGARDE vai onko tämäkin jostain someron takametsistä tullut ammari joka ei osaa lukea/kirjoittaa?

Edit: tai tuo failaaminen kirjoittamisessa näkyy kyllä tuosta viestistäkin jo.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Laitetaanpas nyt tähän otsikon alle, tuontiautosta kun kuitenkin kyse. Eli kaveri soitteli että on eräässä pienehkössä keskisuomalaisessa autoliikkeessä kaupoissa -03 S211:sta ja kyseli että mitä pitäis katella ja ottaa huomioon. Kertoilin omista kokemuksista ja täältä luettua tietoa jakaen, ja kun olin siinä tietokoneen vieressä niin sanoin että annapa VIN niin vilkaisen tuota ry****n sivustolta mita siellä kerrotaan. No sieltähän ekana pomppaa täys taksivarustuslistaus. Ei siinä mitään mutta kilsoja auton mittarissa on 200tkm! :clap: Yllättäen tällaista tietoa EI auton historiasta myyjällä ollut? Sen kuitenkin että saksasta oli juuri tuotu. No auto kuitenkin oli kuulemma todella siistissä kunnossa, ja äkkipäätä kaikki toimi (paitsi PTS), hyvä ajaa jne. Nähtäväksi vielä jäi päästiinkö siellä kaupoille (katteet varmaan just tipahti), jos auto kuitenkin kaverille siirtyy niin tarttee käydä toisen kaverin starin kanssa kuikkaamassa kuinka hyvin kilsat on hukattu, vai oliko auto muutaman kymmenen hengen kylän ainoa taksi tms. ainahan kaikki on mahdollista? :shock: :roll: :think:
Miten muuten multikontour-penkin erottaa, onko siinä samanlainen säädinpaneli kuin suomalaisissa vanhoissa ortopedipenkissä, vai onko säätö tehty jotenkin muuten? Listaus antoi meinaan kuskinpenkiksi tuollaisen, eikä autossa ainakaan sitä säätöyksikköä kuulemma ollut. Eli mahdolisesti penkit vaihdettu, mikä viittaa 'kilometripäivitykseen'...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin