Varmaankin ML:ään menee. ET on aika iso, joten pudottaa monia malleja pois. Spacereilla toki lisää mahdollisuuksia.FBW kirjoitti:Katos perk...Vanteet olivat niin jarrupölyssä etten hämärässä hallissa huomannut mitään. Kiitos vinkistä
Sieltä paljastui sitten sellaiset luvut kuin 8.5" leveyttä ja ET 60. Enää ei ole kuin kysymys että sopivatko nuo myös muihin Mersuihin? Täytyy tunnustaa etten ole vanne-ekspertti!
Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kiitos. Harmi että vaihtoehdot ovat niin rajalliset, ML ei itseäni kiinnosta eikä R-sarjalaista varmasti tule hankittua. Täytyy varmaan sitten pistää myyntiin. Nuo ovat jo niin leveätkin (265) etteivät varmasti mahdu monessa autossa kääntymään. Testasin ihan piruuttani harrastejenkkiin jossa pulttijako 5x4.5", siihen ne menivät heittämällä ja jäi joku 150mm korin ulkoreunoihin matkaa - oli mielenkiintoisen näköinen kun renkaat aivan korin sisällä 
ML:n ja R:n omistajat saavat lähestyä jos tuo AMG:n rengas/vannesarja kiinnostaa...
EDIT: Tekaisin tuollaisen myynti-ilmon (jos pieni mainos sallitaan): http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=104159" onclick="window.open(this.href);return false;

ML:n ja R:n omistajat saavat lähestyä jos tuo AMG:n rengas/vannesarja kiinnostaa...

EDIT: Tekaisin tuollaisen myynti-ilmon (jos pieni mainos sallitaan): http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=104159" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Camskilliltä ei näköjään saa Nangangeja...tyhjää näyttää varastot ainakin 245/40/17 koossa. Mikähän olisi muu halppis merkki minkä uskaltaa ostaa? Primawell ja Matador näytti olevan halpoja, jollain kokemuksia? Vai pitääköhän ottaa varman päälle ja ostaa parikymppiä/kpl kalliimmat Falkenit.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mulla on camskilliltä SUNNY:t ja kyl neki ajaa asiansa. vaan kyllä on sateella liukkaat. siinä 230 w123 automaattiki sutii kuin mikäki superturbo.
eli ota mielummi ne falkenit
eli ota mielummi ne falkenit

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Yhdet sunnyt on ollu ja toisia ei tule
ei saanu tasapainoon ja lopulta kyljessä patti.kaippa se niihin falkeneihin kääntyy.yhdet sellaisetkin on ollu ja ihan positiiviiset kokemukset.

Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1133830" onclick="window.open(this.href);return false; Tietääkö kukaan mahtuisko nuo pyörimään w208 clkn alla ?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Miksikäs ei sopisi? Itse en kyllä osaa sanoa mutta ei tuo kovin erikoinen ole varsinkaan kun tulee mukana sopivat adapterit.
mul o nyt nois barockeissa sunnyt ja ei ne tarvinu painoja ku 5-20g. ja on viel itsetehdyt koottavat vanteet. HEH Hyvin on pelannu. harmi ku ei passaa coupeen edes spacereilla.AM kirjoitti:Yhdet sunnyt on ollu ja toisia ei tuleei saanu tasapainoon ja lopulta kyljessä patti.kaippa se niihin falkeneihin kääntyy.yhdet sellaisetkin on ollu ja ihan positiiviiset kokemukset.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kiitos tiedosta! =)
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
saa kuitenkin varautua peltien oikomiseen jne. pikku näperrykseen noin leveillä...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Jännä juttu. Viitisenkymmentä sarjaa tuli noita sunny-merkkisiä myytyä ja yhdessäkään sarjassa ei ollut mitään ongelmia.AM kirjoitti:Yhdet sunnyt on ollu ja toisia ei tuleei saanu tasapainoon ja lopulta kyljessä patti.kaippa se niihin falkeneihin kääntyy.yhdet sellaisetkin on ollu ja ihan positiiviiset kokemukset.
Moni otti vielä samanlaiset uudelleen kun olivat tyytyväisiä.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Sunnyt on kuin Michelinit. Yleensä ihan ok mutta huonojakin yksilöitä löytyy.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
^^ kuten ihan kaikista muistakin merkeistä.
Huvittavinta on tyypit jotka vetää yhden sarjan perusteella johtopäätöksensä jostakin renkaasta.
Kaikista naurettavammat jutut on olleet sellaisia kun tyypille yrität jotain myydä ja tarjoat vaikka nokiaa.
"no en vitussa osta mitään nokian paskoja! joskus 80-luvulla oli yhdet sellaiset ja kyllä oli muuten huonot!"
Huvittavinta on tyypit jotka vetää yhden sarjan perusteella johtopäätöksensä jostakin renkaasta.
Kaikista naurettavammat jutut on olleet sellaisia kun tyypille yrität jotain myydä ja tarjoat vaikka nokiaa.
"no en vitussa osta mitään nokian paskoja! joskus 80-luvulla oli yhdet sellaiset ja kyllä oli muuten huonot!"
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Meneekö tämmöset vanteet 190:iin jaolla 7x16 jako: 5x112 ET: 37 ja minkälaiset renkaat sopisi ?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
menee, ja renkaiksi 195/55 tai 195/50... keskireijän tulee olla 66,5mm
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Ihan mielenkiinnosta, mihin ihmiset ovat Sunnyissa olleet tyytyväisiä? Parin lehtitestin perusteella pysyisin itse merkistä todella kaukana, vaikka tokihan valmistajan jokin testaamaton malli tietysti saattaakin olla hyvä -- tosin jos näin on, pitäisin merkkiä silti epämääräisenä, jos joko osaamattomuuttaan tai tarkotuksella tekevät hurjasti laadultaan vaihtelevia tuotteita...Mulsu kirjoitti:Viitisenkymmentä sarjaa tuli noita sunny-merkkisiä myytyä ja yhdessäkään sarjassa ei ollut mitään ongelmia.
Moni otti vielä samanlaiset uudelleen kun olivat tyytyväisiä.
Pari lainausta:
"Sunny on onnistunut kehittämään renkaan, joka on kelvoton lähes kaikessa." (Sunny Winter-Grip, TM 17/2006)
"Sunny edustaa kiinalaisrenkaiden perinteistä tasoa. Sen pito- ja ajo-ominaisuudet ovat suoraan edelliseltä vuosisadalta, ja rengas on täysin mahdoton ajettava ääritilanteissa." (Sunny SN3630, TM 6/2011)
Eivät nuo kauhean mairittelevilta kuulosta. Ilmeisesti kuitenkin löytyy ihmisiä, jotka eivät arvosta autonsa ominaisuuksia tai omaa ja muiden turvallisuutta sen vertaa, että valitsisivat mielummin marginaalisesti hintavammat laaturenkaat

Tietty jos käyttötarkoitus alunperinkin on asiakkailla ollut laittaa Sunnyt veneen ja laiturin väliin, niin sitten alan ymmärtää

Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Olivat tyytyväisiä siihen että saivat 2x halvemmalla ihan samanlaiset mustat ja pyöreät renkaat jotka kestävät ihan yhtä pitkään niihin 2x kalliimpiin renkaisiin verrattuna. Lehtitestit hakevat renkaista äärimmäisyyksiä, tilanteita joita pääsee kokemaan todella harvoin, jos ylipäätään koskaan.Ihan mielenkiinnosta, mihin ihmiset ovat Sunnyissa olleet tyytyväisiä? Parin lehtitestin perusteella pysyisin itse merkistä todella kaukana, vaikka tokihan valmistajan jokin testaamaton malli tietysti saattaakin olla hyvä -- tosin jos näin on, pitäisin merkkiä silti epämääräisenä, jos joko osaamattomuuttaan tai tarkotuksella tekevät hurjasti laadultaan vaihtelevia tuotteita...
Talvirenkaana ovat paskaa siinä missä muutkin halpismerkit. Kesärenkaana jees."Sunny on onnistunut kehittämään renkaan, joka on kelvoton lähes kaikessa." (Sunny Winter-Grip, TM 17/2006)
Kuten jo mainittu, ääritilanteessa ehkä. Normiajossa välttävät täysin."Sunny edustaa kiinalaisrenkaiden perinteistä tasoa. Sen pito- ja ajo-ominaisuudet ovat suoraan edelliseltä vuosisadalta, ja rengas on täysin mahdoton ajettava ääritilanteissa."
Monen taloudessa se satojen eurojen säästö niitä renkaita ostaessa tuntuu paljon. Kesällä on aikalailla sama mitkä renkaat siellä alla on, kunhan niissä on pintaa etteivät vesikelillä livetä, ja ovat pyöreät. Niitä nuo sunnytkin ovat.Eivät nuo kauhean mairittelevilta kuulosta. Ilmeisesti kuitenkin löytyy ihmisiä, jotka eivät arvosta autonsa ominaisuuksia tai omaa ja muiden turvallisuutta sen vertaa, että valitsisivat mielummin marginaalisesti hintavammat laaturenkaat
Monelle ne renkaat tuntuvat olevan todella iso juttu. "Nyt on miseliinit, nyt ajellaan vaikka tunnelinseiniä pitkin!". Ja monesti tuo yliluottaminen renkaisiin saa aikaan niitä turhia "tilanteita".
Talvirenkaissa se oikean merkin valinta onkin sitten ihan eri juttu. Kesärenkaana normiajossa (rata-ajelut sitten erikseen) välttää lähes mikä tahansa rengas. Hyvin ne ihmiset ennen pärjäsi rättirenkailla ja muilla paskoilla vaikka autotkin olivat mitä olivat. On se täten kumma jos joku ei nykyautoilla ja nykyrenkailla tiellä pysy.
Tietty jos käyttötarkoitus alunperinkin on asiakkailla ollut laittaa Sunnyt veneen ja laiturin väliin, niin sitten alan ymmärtää

All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
No omaa "lausuntoa" tarkennan sen verran että kyseessä oli tosiaan talvirenkaat, tulivat yhden auton mukana. Aivan surkeat pidoltaan. Yritin niitä sitten jossain vaiheessa ajaa väliaikaisrenkaina pois kesäkelissä mutta sekään ei onnistunut kun kankaat pettivät. Sunnyn kesärenkaista ei ole kokemusta. Erikoista kyllä noita Sunnyjä lukuunottamatta kaikki kangasvikaiset jotka ovat osuneet kohdalle ovat olleet ns. merkkirenkaita.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
w123 sunnyt makso camskillillä viimekesänä 130 euroo tarjouksessa rahteineen koossa 195/45/16 ja asennus oli 20eur niin siinä sai lähes neljä rinkulaa yhden suomalaisen ketjun Listahintaisen Falkenin hinnalla, joka seki oli 25% halvempi kuin "merkki" renkaat.
Säästö on valtava. Jos ajellaan, kuten suurinosa suomalaisista, alle 3000 euron 13v vanhoilla paskoilla autoilla, niin renkaan hinta on suurin kriteeri. Ihmisil ei yksinkertasesti oo varaa merkkirenkaisiin nykyään kun yhden rengassarjan hinta asennettuna lähentelee 10% vuosituloista.
tollasessa vähäisessä ajossa mitä tolla w123 tulee (alle 10tkm/v) ja ei juuri ikinä kostealla kelillä tai pitkää matkaa ja keskinopeus pyörii 35-40kmh, niin todellaki ratkasee hinta, ei laatu. Ja kun merkkirenkaissa ei edes hinta/laatu kohtaa, renkaiden erot ei ole niin valtavia mitä hinta antaa olettaa.
Edit: toisaalta ite ajelen pääasiassa muiden käytetyillä kun tuntuu olevan varakkaita ihmisiä paljon jotka vaihtaa joka kevät uudet kesikset ja joka syksy uudet talvirenkaat. Ajelevat vaikka 1000km ni uudet tulee jokakerta. Niitä mä sitten haalin ilmasiksi/asennuksen hinnalla itelle käyttöön ja ajelen onnellisesti merkkirenkailla... ei oo ku viikko kun hain rengasliikkeest w108 alle pirellin 215/40/18 kumit joissa pintaa 7-8mm ja hinta oli standardi, eli 50eur asennettuna auton alle. Ja helmikuus hommasin w124 8-9mm pinnalla olevat Conti Viking contact 5 kitkat samalla rahalla... 195/55/15.
Säästö on valtava. Jos ajellaan, kuten suurinosa suomalaisista, alle 3000 euron 13v vanhoilla paskoilla autoilla, niin renkaan hinta on suurin kriteeri. Ihmisil ei yksinkertasesti oo varaa merkkirenkaisiin nykyään kun yhden rengassarjan hinta asennettuna lähentelee 10% vuosituloista.
tollasessa vähäisessä ajossa mitä tolla w123 tulee (alle 10tkm/v) ja ei juuri ikinä kostealla kelillä tai pitkää matkaa ja keskinopeus pyörii 35-40kmh, niin todellaki ratkasee hinta, ei laatu. Ja kun merkkirenkaissa ei edes hinta/laatu kohtaa, renkaiden erot ei ole niin valtavia mitä hinta antaa olettaa.
Edit: toisaalta ite ajelen pääasiassa muiden käytetyillä kun tuntuu olevan varakkaita ihmisiä paljon jotka vaihtaa joka kevät uudet kesikset ja joka syksy uudet talvirenkaat. Ajelevat vaikka 1000km ni uudet tulee jokakerta. Niitä mä sitten haalin ilmasiksi/asennuksen hinnalla itelle käyttöön ja ajelen onnellisesti merkkirenkailla... ei oo ku viikko kun hain rengasliikkeest w108 alle pirellin 215/40/18 kumit joissa pintaa 7-8mm ja hinta oli standardi, eli 50eur asennettuna auton alle. Ja helmikuus hommasin w124 8-9mm pinnalla olevat Conti Viking contact 5 kitkat samalla rahalla... 195/55/15.
Viimeksi muokannut Sergey, La 11.06.2011 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
"Normiajossa" voi tulla se "ääritilanne" ihan yllättäen ja pyytämättä. Jos parin sadan säästö on tärkeämpää kuin henki ja terveys niin mikä ettei. Mulla palaa niin paljon autoiluun vuodessa, että muutaman tankillisen hinnan sijoittaa mielellään vähän parempiin renkaisiin. Eikä vaikuta ajotapaan pätkääkään.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
niin. se o suhteellista. jos autoiluun palaa rahaa ni mikäs siin. kaikki o suhteellista. keskimäärinhän mersukuskit varmaa ajaakin 3-5x enemmän kun tavallinen suomalainen vuodessa? riskit lisääntyy mitä kauemmin tiellä on ja sitämyödden toki pitää tasapainottaa asiaa. Silti, renkail ei oo siin suurta eroa kuin mitä erilaisilla ajotyyleillä saavutetaan. loppujenlopuks mokan tekee lähes poikkeuksetta kuski, ei rengas tai ylipäätään tekniikka eli auto.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Siis 130 euroa neljä kappaletta? 32,50/kpl? Kieltämättä halpaa. Mutta toisaalta järkikin sanoo, ettei tuohon hintaan voi hyvää kumia saada.Sergey kirjoitti:w123 sunnyt makso camskillillä viimekesänä 130 euroo tarjouksessa rahteineen koossa 195/45/16 ja asennus oli 20eur niin siinä sai lähes neljä rinkulaa yhden suomalaisen ketjun Listahintaisen Falkenin hinnalla, joka seki oli 25% halvempi kuin "merkki" renkaat.
Siihen 3000 euron 13-vuotiaaseen vekottimeen tuskin kovin eksottiinen rengaskoko kuuluu. Jotain 195/65R15 rengasta saa sarjan reilulla kolmellasadalla asennettuna, vaikka valitsisi sen testivoittajan.Sergey kirjoitti:Jos ajellaan, kuten suurinosa suomalaisista, alle 3000 euron 13v vanhoilla paskoilla autoilla, niin renkaan hinta on suurin kriteeri. Ihmisil ei yksinkertasesti oo varaa merkkirenkaisiin nykyään kun yhden rengassarjan hinta asennettuna lähentelee 10% vuosituloista.
Eri juttu, jos pitää saada alle jokin 255/30R20. Mutta sitten on turha valittaa että renkaat ovat kalliita, jos on tietentahtoen valinnut autoonsa sellaiset vanteet, joille ei ole varaa ostaa kunnon kumeja. Prioriteetit persiillään, mun mielestä, jos noin tekee.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
heti kun euroista on pulaa, prioriteetit muuttuu kummasti. varsinki ku kaikki tietää että hinnoissa on hirveästi ilmaa.
Itte valitsen käyttöautoon falken-hankook keskitason kummeja ja harrastevehkeisiin halvinta paskaa. btw michelin maksaa tasan 3x enemmän kuin wanlit sunnyt jne jopa camskillillä. suomssa ilmavat hinnat tekee erosta vielä suuremman. Onko 3-4x kalliimpi rengas 3-4x parempi? ei ole.
Itte valitsen käyttöautoon falken-hankook keskitason kummeja ja harrastevehkeisiin halvinta paskaa. btw michelin maksaa tasan 3x enemmän kuin wanlit sunnyt jne jopa camskillillä. suomssa ilmavat hinnat tekee erosta vielä suuremman. Onko 3-4x kalliimpi rengas 3-4x parempi? ei ole.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Silloin kun siihen ääritilanteeseen joutuu, se parempi rengas voi olla 10x parempi. Mutta kyllä, on valitettavaa, ettei jokainen voi saada autoonsa parhaita renkaita. Mutta jos siihen tilanteeseen on jouduttu valitsemalla tietentahtoen srllainen rengaskoko, johon ei rahat riitä, niin minulta ei myötätuntoa heru.Sergey kirjoitti:Onko 3-4x kalliimpi rengas 3-4x parempi? ei ole.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
ittellä talvirenkaina clk:ssa champirot
hyvä pito niissä on, mutta rengasmelu on todella kova verrattuna bridgestoneihin jotka tenavan alla pyörivät. ei nekään niin kalliit olleet, muistaakseni 185/65 r15 koossa maksoi sarja alle asennettuna 380 euroo, hiljaset ja hyväpitoiset renkaat. kesäkkäinä on sitte molemmissa continentalin contipremiumcontactit, ja tyytyväisiä ollaan vaikka hintahan niillä on aikas suolanen 


Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Ja siks mä pysyn itse 13-17 tuumassa ni ei itketä rengaskaupoillaMarko_K kirjoitti:. Mutta jos siihen tilanteeseen on jouduttu valitsemalla tietentahtoen srllainen rengaskoko, johon ei rahat riitä, niin minulta ei myötätuntoa heru.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Reps.Marko_K kirjoitti:Silloin kun siihen ääritilanteeseen joutuu, se parempi rengas voi olla 10x parempi.Sergey kirjoitti:Onko 3-4x kalliimpi rengas 3-4x parempi? ei ole.
Aika marginaalisia ne erot loppujenlopuksi ovat kesärenkaissa. Kuten mainittu, kyllä se ajotapa sekä ajotaito ovat jo ainakin pelkästään edellä kun liikenneturvallisuutta mietitään. "hyvää ei saa halvalla". Paskapuhetta.
Camskillissa maksoi yhdet maasturinrenkaat n. 600e, ja esim rengasonlinessa samat reilu 1200e. Suomessa? Veikkaan 1400-1500e.
Hyvät renkaat ovat loppujenlopuksi yhtä tyhjän kanssa jos kuski ei osaa ajaa / ajotapa on perseellään.
"Huonoilla" renkailla ajavat monesti kompensoivat asiaa ajamalla sen mukaisesti, varovasti ja ennakoiden.
"Hyvillä" renkailla ajavat taas monesti laskevat menemään miten sattuu. Hyvät renkaat + hyvä ajotapa olisi tietysti ihanteellinen tilanne. Harvinaista tosin.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Toki ajotapa vaikuttaa eniten, ajotaitokin jonkin verran. Mutta ei se eroja olemattomaksi tee. Tästä meidän ei pitäisi tarvita edes keskustella, avaa vapaavalintainen autolehti, jossa renkaita on testattu -- kyllä ne erot siellä ovat, ihan ymmärrettävässä muodossa. Jos niistä eroista ei halua maksaa, ei se eroja poista.Mulsu kirjoitti:Aika marginaalisia ne erot loppujenlopuksi ovat kesärenkaissa. Kuten mainittu, kyllä se ajotapa sekä ajotaito ovat jo ainakin pelkästään edellä kun liikenneturvallisuutta mietitään. "hyvää ei saa halvalla". Paskapuhetta.
Oikeastaan huvittavaa, että tätä keskustelua käydään Mersuforumilla. Samalla logiikallahan tämän foorumin kirjoittajat ajaisivat Hyundailla ja Daihatsulla, eivätkä maksasi pienistä eroista extraa MB:n muodossa...
Sulla on varmasti jotain näyttöäkin tuolle väitteellesi vai mutuiletko vain? Tämä kortti tunnutaan pelaavan lähes aina, kun perustellaan halparenkaita, jotka testatusti ovat kalliimpia huonompia ominaisuuksiltaan. Mitään näyttöä väitteelle en ole vielä kertaakaan nähnyt.Mulsu kirjoitti:"Huonoilla" renkailla ajavat monesti kompensoivat asiaa ajamalla sen mukaisesti, varovasti ja ennakoiden.
"Hyvillä" renkailla ajavat taas monesti laskevat menemään miten sattuu. Hyvät renkaat + hyvä ajotapa olisi tietysti ihanteellinen tilanne. Harvinaista tosin.
Älä ymmärrä väärin. En tarkoita, etteikö halpakin joskus voisi olla hyvää. Valitettavasti testit kyllä puhuvat sitä vastaan. Ja toki huonollakin renkaalla voi pärjätä, kun asian huomioi. Pelkäänpä vain, ettei suuri osa kuskeista sitä tee.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Niin ovat, edelleen ne ääritilanteiden erot. Normiajossa ei edelleenkään mitään eroa.avaa vapaavalintainen autolehti, jossa renkaita on testattu -- kyllä ne erot siellä ovat, ihan ymmärrettävässä muodossa.
Jos sellainen ääritilanne sitten joskus ehkä sattuukin, niin veikkaampa että aika harva niistä on siitähuolimatta sellaisia joissa sitä renkaan ääripitoa edes kysytään, sillä monesti noissa tilanteissa joissa ei ole aikaa reagoida, ei myöskään ole aikaa ottaa siitä renkaan ääripidosta edes selvää. Eli monestihan se menee niin että pellit paukkuu ennenkuin ehtii kunnolla huomatakaan, tai sitten sitä aikaa on ennakoivasta ajotavasta johtuen reilustikkin, ja täten sillä renkaalla ei ole taaskaan mitään merkitystä.
Mitä nyt renkaisiin liittyvässä duunissa ollut sen puolen vuosikymmentä ja jutellut tuhansien ihmisten kanssa joista jokainen on ajanut enemmän tai vähemmän ja joutunut jos jonkinlaiseen tilanteeseen. En ole KOSKAAN kuullut kenenkään sanovan että "selvisimpä siitäkin tilanteesta kun oli hyvät kesärenkaat alla". Sattumaa? .. niin, ei todellakaan.
Kuten jo yllä mainitsin. Ihmiset pärjäsivät kymmeniä vuosia sitten surkeilla autoilla ja surkeilla renkailla. On se kumma jos nykyautoilla ja vaikka surkeimmilla renkailla (nykyajan surkeimmatkin ovat moninverroin parempia kuin entisaikojen parhaat) ei tiellä kestä.
Mikäs mittari tuo on millekään? Tai jos noin typerää esimerkkiä nyt haluaa käyttää niin käännetään se sitten näin:Oikeastaan huvittavaa, että tätä keskustelua käydään Mersuforumilla. Samalla logiikallahan tämän foorumin kirjoittajat ajaisivat Hyundailla ja Daihatsulla, eivätkä maksasi pienistä eroista extraa MB:n muodossa...
Nokian uusi malli = kallis. Nokian vanha malli = nyt halpa. Mersun uusi malli = kallis. Mersun vanhat mallit = halpoja.
Testit sitä. Testit tätä. Olen jo varmaan tarpeeksi monta kertaa perustellut, miksi nuo testit + normaali arkiajo eivät ole millään mittapuulla suhteessa toisiinsa.Älä ymmärrä väärin. En tarkoita, etteikö halpakin joskus voisi olla hyvää. Valitettavasti testit kyllä puhuvat sitä vastaan. Ja toki huonollakin renkaalla voi pärjätä, kun asian huomioi. Pelkäänpä vain, ettei suuri osa kuskeista sitä tee.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Autoilijan on mahdotonta tietää mikä on sellainen ääritilanne, josta ei olisi selvinnyt huonommilla renkailla, tai mistä olisi selvinnyt paremmilla.
1. Ajat hieman turhan kovaa mutkaan märällä, mutta auto pysyy kuin pysyykin näpeissä etkä luiskahda metsän tai naapurin puolelle. Mistä hitosta tiedät mitä olisi tapahtunut huonommilla renkailla?
2. Sama tilanne, mutta luiskahdatkin metsän/naapurin puolelle. Mistä voit tietää olisivatko paremmat renkaat pitäneet sinut tiellä?
1. Ajat hieman turhan kovaa mutkaan märällä, mutta auto pysyy kuin pysyykin näpeissä etkä luiskahda metsän tai naapurin puolelle. Mistä hitosta tiedät mitä olisi tapahtunut huonommilla renkailla?
2. Sama tilanne, mutta luiskahdatkin metsän/naapurin puolelle. Mistä voit tietää olisivatko paremmat renkaat pitäneet sinut tiellä?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
= summa summarum.
Ennakoiva ajotapa ja oikea tilannenopeus = mutka mennään tyylillä. Millä tahansa renkailla
Ennakoiva ajotapa ja oikea tilannenopeus = mutka mennään tyylillä. Millä tahansa renkailla

All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me