jesus kun vaikeata tää diselin viilaaminen,jo turbon vaihto isompaan tai sopivaan ei oikeen ole selvinnyt näitä keskusteluita seuraamalla.eli tietoa on varmasti mutta vastauksia ei oikeen löydy.2,9 suoraruuttaan sprintterin nokalle sopiva ahdin olisi hakusessa ja tehään vaikka pakosarja kun tietäs minkä sinne laittas ja siitten katotaan lisää.heppoja tarvis ehkä 200 tai sehän löytyy valmiina transiitissa eli 250 olis varmaa mukava kestää tai ei.huom.ostan sopivan föönin jos täältä löytys
no tais selvitä sittenkin eli 300td monivenan turbo hakusessa
2,9 superi
Re: 2,9 superi
Jos kaksoismassa vauhtipyörä niin eihän tuo siedä yhtään lisää tehoa.
Re: 2,9 superi
Edelleenkään se teho ei sielä sitä ravistele eikä paikkoja hajottele. Isommalla turbolla teho/vääntö siirtyy ylemmille kierroksille joka on vaan hyvä asia. Turbo kun on ihan perinteinen hukkaportillinen niin sillä ei mitään hirveitä alavääntöjä saa kun täydet ahdot vasta jossain vähän ennen pariatonnia. Vielä jos olis ohjelmalla mahdollista säädellä syöttöjä niin ettei vääntöä tulisi liikaa alakierroksille. Tohon 2,9 pitää vissiin tinata ecuun uus "lastu". En tiedä sitten miten sitä ohjelmoidaan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 2,9 superi
Ok. No, itelle jää ainakin haaveeksi tehojen nosto ennenkun joku ratkaisu tuohon kaksoismassaan on löytynyt. Automaatti liian isotöinen ratkaisu ja sprintsifti sisältää saman ongelman.
Re: 2,9 superi
haenpa rintterin 316 kytkimen/vauhtipyörän lauantaina romikselta ja aletaan pähkäileen mitä voi tehdä,onkohan kytkin akselin spooreihin muita sopivia levyjä olemassa.
Re: 2,9 superi
Ole ystävällinen ja laita kuvia kehiin sitten !!!yhouse kirjoitti:haenpa rintterin 316 kytkimen/vauhtipyörän lauantaina romikselta ja aletaan pähkäileen mitä voi tehdä,onkohan kytkin akselin spooreihin muita sopivia levyjä olemassa.
Re: 2,9 superi
onpas keskustelut
, itellä on nyt 190 nokilla juuri rakennettu 2,9 sprintterin suoraruisku koneesta täysin rempattu viton turbomännillä 2,5 kannella ja mynänpumpulla ja tällä hetkellä vielä s2b turbona. katotaa nyt sisään ajon jälkeen kuinka irtoaa penkis tehoa.
muista jos meinaat sprintterin omalla öljypumpulla laittaa niin tuo öljy pohja on syvempi sprintterissä;) ei mahu pikku auton nokkalla oleen. itellä tuli 603 turbon öljypumppu ja oma 2,5 öljypohja.
ja eihän turbon ja vaparin öljy pumpus ole eroa kun ketjurattaan koko..

muista jos meinaat sprintterin omalla öljypumpulla laittaa niin tuo öljy pohja on syvempi sprintterissä;) ei mahu pikku auton nokkalla oleen. itellä tuli 603 turbon öljypumppu ja oma 2,5 öljypohja.
ja eihän turbon ja vaparin öljy pumpus ole eroa kun ketjurattaan koko..
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D